Ik bedoel het ook niet om je te provoceren, maar het lijkt me gewoon onhaalbaar. Volgens mij kun je beter zelf gewoon naar het KPN hoofdkantoor gaan en daar gewoon naar binnen stappen. Als je goed uitlegt dat je een passie hebt voor alles wat met telefonie te maken heeft willen ze je vast helpen. Dat scheelt je een hoop gezoek, want 20.000 telefooncellen...hoe wil je dat categoriseren man?quote:Op maandag 6 december 2010 14:29 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ik vind het geen 'onzinnige' topics, maar dat is een verschil in mening. Ik wilde er een werkstuk van maken, maar ik wil er een website van maken. Als ik de KPN belt krijg ik een meisje die nog niet eens weet wat een telefooncel is en als ik de KPN mail krijg ik geen antwoord. Ik spaar zelf 14 jaar telefoonkaarten, dus je krijg veel te maken met telefooncellen. Ik weet (vermoedt niet) dat er in 1998 tegen de 20.000 telefooncellen in Nederland stonden waarvan 14.000 kaartelefoons en 6.000 munttelefoons. Op dit moment +/- 2.000. Toch erg bedankt voor de tip!
Nee, ik neem het ook niet op provocatie, maar ik heb al een lijst gehad met +/- 3000 cellen erop. De meeste van die 3000 zijn al door de KPN verwijderd en daarom is het dus moeilijk om daarvan een foto te zoeken. Ik ben daarom al tevreden als ik een adres heb. De cellen die er nog wel staan zoek ik op via Streetview.quote:Op maandag 6 december 2010 14:34 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook niet om je te provoceren, maar het lijkt me gewoon onhaalbaar. Volgens mij kun je beter zelf gewoon naar het KPN hoofdkantoor gaan en daar gewoon naar binnen stappen. Als je goed uitlegt dat je een passie hebt voor alles wat met telefonie te maken heeft willen ze je vast helpen. Dat scheelt je een hoop gezoek, want 20.000 telefooncellen...hoe wil je dat categoriseren man?
Op Streetview staan ze nog...quote:Op maandag 6 december 2010 14:31 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Ik dacht dat die weg waren!
Bij de Westermarkt?quote:Op maandag 6 december 2010 15:01 schreef kapiteintje het volgende:
Statenlaan, Tilburg staan er ook 2.
Oke, want 10 meter verder staat er nog één.quote:Op maandag 6 december 2010 16:01 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja...tegen die Rabobank aan op het einde.
Staat erbij. Ik weet dat er vroeger twee hebben gestaan, maar daar is er in 2008 één van verwijderd. Nu staat er nog een.quote:Op maandag 6 december 2010 18:08 schreef aloe_vera het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)Q&cbp=12,137.55,,1,5
Dordrecht Merwedestraat
Weet niet of ze er nog steeds staan, heb daar een keer een paar jaar geleden gebeld met een kaduke auto en lege mobiel
Toen stonden er nog twee en naast me zat een hele dikke Antilliaanse (?) man te bellen...quote:Op maandag 6 december 2010 18:15 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Staat erbij. Ik weet dat er vroeger twee hebben gestaan, maar daar is er in 2008 één van verwijderd. Nu staat er nog een.
Ik denk dat de cel die er nog staat niet lang meer staat, want er is pas geleden een auto op gekomen.http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=1345172quote:Op maandag 6 december 2010 18:18 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Toen stonden er nog twee en naast me zat een hele dikke Antilliaanse (?) man te bellen...
Ja, de cellen in Amersfoort zijn verwijderd, maar dat maakt niet uit. Het gaat mij erom waar de cellen staan/stonden. In Culemborg is volgens de KPN 't Jacht. Bedankt voot de cellen in Utrecht.quote:Op maandag 13 december 2010 00:29 schreef Guust_Flater het volgende:
[ afbeelding ]
De Noordewierweg in Amersfoort mag je van je lijst afvoeren: Op Google Maps (zie bovenstaande foto) staan nog steeds twee telefooncellen vlak voor de kerk, maar in werkelijkheid zijn ze inmiddels allebei al verwijderd.
Bij Utrecht mag je toevoegen: Balijelaan en Hammarskjoldhof. (Foto's volgen.)
Culemborg: "t Jacht" moet zijn "Het Jach"
Bedankt voor de tip!Deze wordt niet in de lijst opgenomen, maar wel bij een andere lijst toegevoegd.quote:Op maandag 13 december 2010 16:24 schreef tomaat52 het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,84.44,,0,28.42
Daar stond er eentje.
Dit bericht klopt deels. In 1999 waren er inderdaad nog 14.400, maar doordat op 30 juni 2008 de wettelijke verplichting van KPN om in elke kern van 5.000 mensen een cel te hebben staat is komen te vervallen zijn er nu nog +/- 2.000. De cellen van Telfort zijn in oktober 2008 verwijderd.quote:Op maandag 13 december 2010 14:01 schreef Downstar het volgende:
In 1999 stonden er in Nederland nog 14.400. Tijdens de afgelopen jaarwisseling waren het er nog maar 4.250. KPN is volgens de Telecommunicatiewet verplicht om per vijfduizend inwoners minimaal één telefooncel in gebruik te hebben.
zijn er dus nog maar 4250
als het ook om cellen gaat, die nu weg zijn dan heb ik nog wel wat plaatsen in Deventer:quote:Op woensdag 15 december 2010 15:50 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ja, de cellen in Amersfoort zijn verwijderd, maar dat maakt niet uit. Het gaat mij erom waar de cellen staan/stonden. In Culemborg is volgens de KPN 't Jacht. Bedankt voot de cellen in Utrecht.
Ik heb een lijst met daarop ong. 1500 plaatsen waar cellen staan/stonden. Hiermee kan ik afleiden of ze er nog staan. Ik zal deze natuurlijk niet op de eventueel te bouwen website zetten, wel zijn foto's met daarop een telefooncel welkom. Op de foto mag een cel staan die er nog staat of al is verwijderd.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:48 schreef Guust_Flater het volgende:
Beste ussie87,
Het is jouw topic en dat moet vooral ook zo blijven, maar... wat heb je aan een lijst met locaties waar zich ooit telefooncellen hebben bevonden? In het verleden schijnen er ruim 14.000 cellen in Nederland te hebben gestaan, momenteel blijkbaar nog maar ruim 4000. Als je - met jouw aanpak - ooit je lijst 'compleet' krijgt, weet je dus op voorhand dat je een lijst hebt met 4000 bestaande telefooncellen en 10.000 kale, lege plekken. Je website (die je wil gaan maken) heeft daarmee voor anderen totaal geen waarde en daarom op termijn vermoedelijk ook weinig tot geen bezoekers. Daarenboven: iedereen kan jou vanaf nu dus allerlei gefingeerde locaties mailen, waar nimmer een cel heeft gestaan, want er valt immers toch niets meer te controleren. Ik ben de mening toegedaan dat je jezelf hiermee geen dienst bewijst!
Nog 500 cellen te gaanquote:Op woensdag 12 januari 2011 10:16 schreef Downstar het volgende:
http://www.rtl.nl/%28/act(...)t-telefooncellen.xml
Moest bij dit bericht gelijk aan TS / Dit topic denken
KPN zal die lijsten vast wel hebben, maar willen ze niet geven. Ik ben bezig met RBL Telecom, gelukkig zijn die iets flexibeler.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:39 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Heeft KPN geen lijst met telefooncellen? Dan kan je ze bijna allemaal opzoeken met streetview.
Hahahahaaquote:Op woensdag 15 september 2010 14:31 schreef Self-Catering het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=telefooncel
Waar is dit precies?quote:
Word erbij getypt.quote:
Okequote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:58 schreef perezoso het volgende:
Ik kan niet editten maar ik kom er dus achter dat het bovenstaande in belgie is.
Nee, ze worden niet verwijderd. Alle cellen zijn overgedragen naar RBL Telecom.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:38 schreef TheFamousMan het volgende:
Ik zou maar haast maken, TS, de cellen worden binnenkort allemaal verwijderd!
Ja, bijna de helft van alles wat nog in Nederland staat.quote:
Dat inderdaad. Hij had de afgelopen maanden ook zelf kunnen zoeken.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:39 schreef kapiteintje het volgende:
Haha...ussie87 je zou toch denken dat je nu ondertussen dat werkstuk van je wel ingeleverd had moeten hebben. Ik begin toch een stil vermoeden te krijgen dat je gewoon een autist bent met een grote fascinatie voor telefooncellen.
quote:Op maandag 2 mei 2011 16:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Hij had de afgelopen maanden ook zelf kunnen zoeken.
Maar goed, hier weer telefooncel:
[url]http://maps.google.nl/maps?
hl=nl&ie=UTF8&ll=53.093397,6.685693&spn=0,0.001725&t=h&z=19&layer=c&cbll=53.093325,6.685505&panoid=iUX0z125-lcTpuifkZz3oA&cbp=12,157.2,,1,1.82[/url
Ik heb de afgelopen maanden ook gezocht, maar ben nog steeds niet compleet.
Ik heb inderdaad wel en hobby die veel met telefooncellen te maken heeft en daarom ook mijn interesse. Ik maak geen werkstuk voor school (die tijd heb ik gehad), maar voor een website die ik wil maken over telefooncellen.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:39 schreef kapiteintje het volgende:
Haha...ussie87 je zou toch denken dat je nu ondertussen dat werkstuk van je wel ingeleverd had moeten hebben. Ik begin toch een stil vermoeden te krijgen dat je gewoon een autist bent met een grote fascinatie voor telefooncellen.
Inderdaad.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:13 schreef Qaox het volgende:
[..]
Zaandam
Kerel dit is in Breda bij mij om de hoek op winkelcentrum de Burcht
Ide meeste cellen worden naar de chroophoop gebracht en daar vernietigd. Ik weet dat er nog een aantal verwijderde cellen bij het KPN gebouw in Utrecht, maar KPN doet daar erg moeilijk over. Ik heb zelf meer interesse in Telfort cellen ,en daar heb ik een telefooncel van. Op marktplaats staat zo'n cel van Telfort die gratis is op te halen ( bij marktplaats telefooncel of Telfort intypen) Daarnaast heb ik ook nog een telefooncel van KPN, maar dan een ander type (Telecenter). Het ligt er ook aan welk type je zoekt. De oudere modellen staan nog weleens op marktplaats etc.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:07 schreef zeeeend het volgende:
Wat doen ze met de telefooncellen die verwijdert worden ?
kan je er geen kopen als particulier ?
Dat heb je volgens mij wel beweerd aan het begin van de reeks.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:48 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad wel en hobby die veel met telefooncellen te maken heeft en daarom ook mijn interesse. Ik maak geen werkstuk voor school (die tijd heb ik gehad), maar voor een website die ik wil maken over telefooncellen.
Wat doe je dan met die telefooncel?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:37 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ide meeste cellen worden naar de chroophoop gebracht en daar vernietigd. Ik weet dat er nog een aantal verwijderde cellen bij het KPN gebouw in Utrecht, maar KPN doet daar erg moeilijk over. Ik heb zelf meer interesse in Telfort cellen ,en daar heb ik een telefooncel van. Op marktplaats staat zo'n cel van Telfort die gratis is op te halen ( bij marktplaats telefooncel of Telfort intypen) Daarnaast heb ik ook nog een telefooncel van KPN, maar dan een ander type (Telecenter). Het ligt er ook aan welk type je zoekt. De oudere modellen staan nog weleens op marktplaats etc.
De ene word als douche gebruikt en de andere staat in de tuin.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:43 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat heb je volgens mij wel beweerd aan het begin van de reeks.
[..]
Wat doe je dan met die telefooncel?
Alle cellen zijn overgedragen aan RBL Telecom voor de duidelijkheid. Ik weet niet of ze het KPN Logo gaan verliezen, ik heb het zelf nog niet gezien. RBL telecom wil eigenlijk alleen de cellen in de zo genoemde 100.000+ steden behouden. Dit zijn steden met meer dan 100.000 inwoners. De driehoekige cellen gaan op de duur waarschijnlijk verdwijnen voor het nieuwe type (zie foto). Hier kan een bedrijf op adverteren (net als op bijv. een bushokje) en zo worden de kosten gedekt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:08 schreef Nina-Sanders het volgende:
De cellen die over worden gedragen aan RBL Telefoon, gaan die het KPN logo/huisstijl dan verliezen?
Graag even de locatiequote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:33 schreef vosss het volgende:
Ik kon zo 123 even geen plaatje vinden van een telefooncel hier in het dorp, maar hier tegenover:
[ afbeelding ]
Staat nog altijd een telefooncel.
Dat oude gemeentehuis is denk ik al minstens 20 jaar geleden gesloopt, als het al niet langer geleden is
Greaf even de locatiequote:
Weet je nog wat de locatie was?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:34 schreef Fredo55 het volgende:
Hier in het dorp is de telefooncel 4 jaar geleden weggehaald.
Elk jaar met oud&nieuw lag hij in gruzelementen.
Kruispunt Molenstraat - Raadhuisstraat - FD Rooseveltstraat - Cornelis Frankenstraat in Oud-Vossemeer.quote:
Ja, dat kun je wel zien aan het topic.quote:
bedanktquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)Mg&cbp=12,24.38,,0,0
bedanktquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:08 schreef _Loki het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)Q&cbp=12,14.8,,0,4.3
ywquote:
Bij de Helftheuvelpassage kom ik heel vaak, maar daar heb ik er waarschijnlijk overheen gekeken of gewoon niet op gelet.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:21 schreef ussie87 het volgende:
Oke, bedankt. Ik kom eens in de 3 maanden in De Helftheuvelpassage. Daar staat er één en onderweg met de bus kom ik er nog twee tegen.
Op de hoek van het winkelcentrum bij de rotonde.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Bij de Helftheuvelpassage kom ik heel vaak, maar daar heb ik er waarschijnlijk overheen gekeken of gewoon niet op gelet.
Oh ik zie het al, maar bij die rotonde kom ik nooit, maar van de andere kant.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:29 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Op de hoek van het winkelcentrum bij de rotonde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |