Niemand. Maar waarom dan zo hard in de remmen als je een controle ziet?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wie zegt dat de motorrijder te hard reed?
Wat een gelul. Ze hebben dat rijbewijs gekregen omdat ze tijdens het examen netjes reden. Wat ze na dat examen doen is volledg voor hun eigen verantwoordelijkheid!quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
De staat heeft ze een rijbewijs gegeven, dus die is van mening dat ze wel in een auto horen.
Lijkt me geweldigquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:54 schreef notagain het volgende:
[..]
dus daarom mag het merendeel van de automobilisten zich als complete mongolen gedragen?
ik zou het graag zien dat voordat je je B rijbewijs kunt halen je eerst verplicht 5 uur op de motor moet zitten zodat je echt leert rijden en inzicht krijgt.
Inderdaad, alsof hij dat ongeluk heeft veroorzaakt. Snap al dat gezeik over boetes bij snelheidsovertredingen toch al nooit. Als je te hard rijdt en je krijgt een boete wees dan ook een vent en incasseer hem. Klaar. Mensen weten over het algemeen donders goed waar en wanneer ze te hard hebben gereden. Ik tenminste wel. En dan ben ik alleen maar narrig op mezelf omdat ik dat geld liever had besteed aan andere, leuke dingen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:01 schreef Wokkel het volgende:
Die topictitel slaat echt nergens op.
dus jij denkt echt dat motorrijders dat kamikaze gedrag vertonenquote:Op dinsdag 14 september 2010 15:04 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Lijkt me geweldig, maar is niet echt reeel he? En ik vrees dat je dat inzicht ook niet in 5u kunt leren. Kunnen sommigen het uberhaupt wel leren, vraag ik me weleens af. Wsl is inzicht ook nog eens een kwestie van talent en aanleg. Ik erger me ook kapot aan mongolen op de weg, maar ik vrees dat daar weinig aan te doen is uiteindelijk. Kijk gewoon goed uit, en ga niet met je motor 1m achter iemands bumper hangen op de snelweg, dan ben je ook gewoon dom, ookal rijdt die persoon 80 op de linkerbaan. Je kunt je wel blijven drukmaken over fouten van anderen, maar je eigen veiligheid heb je voor het grootste deel wel zelf in de hand.
het is beleid van koos spee, dat die onlangs weg is betekend niet dat zijn beleid ook weg is....quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
Inderdaad, alsof hij dat ongeluk heeft veroorzaakt. Snap al dat gezeik over boetes bij snelheidsovertredingen toch al nooit. Als je te hard rijdt en je krijgt een boete wees dan ook een vent en incasseer hem. Klaar. Mensen weten over het algemeen donders goed waar en wanneer ze te hard hebben gereden. Ik tenminste wel. En dan ben ik alleen maar narrig op mezelf omdat ik dat geld liever had besteed aan andere, leuke dingen.
Dat er hier een dode is gevallen is vreselijk, maar daar kun je anderen, en al helemaal de controleurs niet de schuld van geven. Iedereen weet dat er gecontroleerd wordt, doe er iets mee!
De overheid wil dat mensen zich aan de regels houden. En verkeersdeelnemers weten dat wanneer ze dat niet doen ze beboet kunnen worden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:15 schreef notagain het volgende:
[..]
het is beleid van koos spee, dat die onlangs weg is betekend niet dat zijn beleid ook weg is....
ik weet niet wanneer ik altijd te hard rij.
ik kijk simpelweg niet veel op mijn teller maar op het verkeer om me heen.
dat ik daarbij wel eens een paar km te hard rij kan voorkomen (mijn boetes zijn ook voor 3 a 4 km te hard).
De overheid heeft dus liever dat mensen meer naar hun tellertje kijken dan het verkeer om zich heen of die vanuit schrikreactie bij het zien van de camera eerst op de rem trappen en dan pas op de teller.
Of je leert rijden, dat kan ook....quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Dat denk ik niet alleen, ik zie het gebeuren! Je doet net of motorrijders geen fouten maken. Onder alle weggebruikers zitten debielen, dus ook onder jouw groep. En die voorbeelden die jij geeft, zijn natuurlijk ook dom van die mensen. Maar was ook dom geweest als jij een automobilist was. Ik denk dat motorrijders extra voorzichtig moeten zijn en extra rekening moeten houden met domme acties van mensen, omdat het idd wel je leven is.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:12 schreef notagain het volgende:
[..]
dus jij denkt echt dat motorrijders dat kamikaze gedrag vertonen
paar voorbeeldjes.
ik rij op een voorangsweg, van links komt een vrouwtje in haar boodschappen wagen.
ik kijk naar haar en zie haar niet kijken....dus ik rem al en ja hoor draait zo de weg op... pas toen ik naast der zat en toeterde had ze het door en trok wit weg.
maar het kan erger.
buiten de bebouwde kom, na een rotonde rijdt een auto voor mij.
over de onderbroken streep wil ik inhalen want een motor is nu eenmaal veel sneller.
het jonge ventje (met vriendin ernaast) in papa's volvo vond dat niet leuk en op het moment dat ik er naast kom trekt die het stuur naar links...poging tot moord.
(ben er voor gaan rijden hem laten stoppen en zowel zijn gezicht als auto in waarde laten afnemen).
andere keer, langzaamrijdend verkeer, verkeer ging met 20 ipv 50.
aangezien ik aan het toeren was bleef ik in de rij.
gaat er een lul op 10 cm van mijn achterband rijden.
ik gebaar hem vriendelijk afstand te houden, krijg ik de middelvinger en een scheldpartij.
(die durfde helaas niet uit te stappen maar bleef stoicijns voor zich kijken toen ik op zijn raampje klopte)
en dit zijn echt geen uitzonderingen.
fouten is een ding, aanslagen op je leven is net weer iets anders
Precies! Amenquote:Op dinsdag 14 september 2010 15:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
De overheid wil dat mensen zich aan de regels houden. En verkeersdeelnemers weten dat wanneer ze dat niet doen ze beboet kunnen worden.
Dat jij niet altijd weet of je te hard rijdt of niet kun je de regelgevers niet verwijten, alleen je zelf. En je boetes zijn niet voor 3 a 4 km te hard, maar voor "na correctie" 3 a 4 km te hard en dat is toch net even iets anders!
Een boete voor een snelheidsovertreding is toch altijd een kwestie van "eigen schuld, dikke bult"
Gewoon wat vaker op je teller kijken, je hoeft natuurlijk ook niet beslist 120 te rijden, dat is het maximum. Iets minder mag ook. 118 Of zo iets.
Grote jongen hoor, echt stoer!! Jij maakt natuurlijk nooit fouten in het verkeer.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:12 schreef notagain het volgende:
[..]
dus jij denkt echt dat motorrijders dat kamikaze gedrag vertonen
paar voorbeeldjes.
ik rij op een voorangsweg, van links komt een vrouwtje in haar boodschappen wagen.
ik kijk naar haar en zie haar niet kijken....dus ik rem al en ja hoor draait zo de weg op... pas toen ik naast der zat en toeterde had ze het door en trok wit weg.
maar het kan erger.
buiten de bebouwde kom, na een rotonde rijdt een auto voor mij.
over de onderbroken streep wil ik inhalen want een motor is nu eenmaal veel sneller.
het jonge ventje (met vriendin ernaast) in papa's volvo vond dat niet leuk en op het moment dat ik er naast kom trekt die het stuur naar links...poging tot moord.
(ben er voor gaan rijden hem laten stoppen en zowel zijn gezicht als auto in waarde laten afnemen).
andere keer, langzaamrijdend verkeer, verkeer ging met 20 ipv 50.
aangezien ik aan het toeren was bleef ik in de rij.
gaat er een lul op 10 cm van mijn achterband rijden.
ik gebaar hem vriendelijk afstand te houden, krijg ik de middelvinger en een scheldpartij.
(die durfde helaas niet uit te stappen maar bleef stoicijns voor zich kijken toen ik op zijn raampje klopte)
en dit zijn echt geen uitzonderingen.
fouten is een ding, aanslagen op je leven is net weer iets anders
quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:34 schreef SicSicSics het volgende:
notagain die aan een collega verteld dat hij dit weekend weer zo'n Roderick in de Volvo van pappa in mekaar heeft gehoekt omdat deze geen respect had voor de snelheid van zijn buikschuiverd:
[ afbeelding ]
Maar dat doen automobilisten net zo goed tov fietsers.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:12 schreef notagain het volgende:
fouten is een ding, aanslagen op je leven is net weer iets anders
Daarvoor geldt natuurlijk hetzelfde: oordelen zonder feiten... dat slaat nergens op.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:28 schreef SicSicSics het volgende:
Nog een extra reden om extra afstand te houden op je motor. Maar je hebt gelijk, het is lastig oordelen.
De schuld volledig in de schoenen van een flitsteam schuiven, zoals hier door meerdere users wordt gedaan, vind ik wel 10 bruggen te ver.
quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
De overheid wil dat mensen zich aan de regels houden. En verkeersdeelnemers weten dat wanneer ze dat niet doen ze beboet kunnen worden.
Dat jij niet altijd weet of je te hard rijdt of niet kun je de regelgevers niet verwijten, alleen je zelf. En je boetes zijn niet voor 3 a 4 km te hard, maar voor "na correctie" 3 a 4 km te hard en dat is toch net even iets anders!
Een boete voor een snelheidsovertreding is toch altijd een kwestie van "eigen schuld, dikke bult"
Gewoon wat vaker op je teller kijken, je hoeft natuurlijk ook niet beslist 120 te rijden, dat is het maximum. Iets minder mag ook. 118 Of zo iets.
Waar zegt ze dat? Juist, nergens. Het doet er niet toe waarop het systeem gebaseerd is, het gaat er gewoon om dat de wet de wet is, klaar. Houd je je daar niet aan; vette pech, zul je de consequenties moeten aanvaarden en niet zielig gaan lopen roepen dat het de schuld is van de overheidquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:22 schreef kakner2 het volgende:
[..]![]()
Dat stadium zijn we allang voorbij. Flitsen is big business en omdat meer dan 90% van de bekeuringen voor een paar km te hard zijn toont het systeem zelf aan dat het niet om veiligheid gaat. Ik vind het knap (stom) dat je nog oprecht gelooft dat dit systeem werkt en voor de veiligheid is. Als je zelf auto gaat rijden kom je er al snel achter dat je lang niet altijd 100 kan rijden maar ook dat inhalen met 130 veiliger is dan met 120. Afhankelijlk van de drukte en situatie op de weg pas je je snelheid naar boven of beneden aan. Dat is veiliger dan weigeren iets boven de 100 of 120 uit te komen.
Laatst reed ik op de A1 Nederland binnen (vanaf duitsland) en daar staat 1 bordje achter de vangrail met 70. Er wordt niet aan de weg gewerkt dus er is geen indicatie van een snelheidsbeperking. Waarom zou dit bord er staan, voor de veiligheid? En als je dat bordje net mist en je krijgt een boete van 400 euro vind je het dan nog terecht?
Maar wat wil je dan? Byvoorbeeld dat alle boetes voor 5 km na correctie te hard worden vernietigd? Dan staan er vast wel weer mensen op die zeggen: Ja maar ik reed maar 6 km te hard en moet wel betalen!quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:44 schreef kakner2 het volgende:
Maar het probleem is dat er veel misbruik van deze wet gemaakt wordt. De meeste boetes zijn onzinboetes voor een paar km/uur te hard. Of rechts inhalen wat in veel landen gewoon is toegestaan. Als je 140 rijdt waar je 120 mag dan heb je gewoon pech maar het is nu zo overduidelijk dat flitsen=geld. En ook al vallen er 100 verkeersdoden per jaar doordat mensen opeens gaan remmen dat maakt de overheid niet uit, zolang er maar geld binnengeharkt wordt en daar heb ik problemen mee.
Trajectcontrole is een stuk eerlijker.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:03 schreef Qebbel het volgende:
Die doden bij flitspalen vallen niet door de flitspaal (overheid), maar door mensen hun eigen fout. Heb jij dan liever trajectcontrole? Ik niet!
Ja laten we ook belasting heffen op fietsen en wandelen want de overheid heeft het nu eenmaal nodigquote:Daarbuiten moet de overheid ergens geld vandaan halen en daar profiteert iedereen wel weer op de een of andere manier van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |