Kabouterpost. Bap. Sos. Je weet toch.quote:Op maandag 13 september 2010 02:07 schreef SolidasRock het volgende:
Pilletje snap ik nog wel maar envelopje? Wat voor drugs is dat?
Ja, dus Jaap hield wel van snuiven? Oh, ik heb nieuws voor je: écht stoppen met drugs lukt alleen als je dat zelf echt wil en niet omdat je vriendin je ertoe dwingt.quote:Op maandag 13 september 2010 02:17 schreef Jaapjesss het volgende:
Ik heb zelf een relatie gekregen met iemand die per gelegenheid (dacht ik) wel eens harddrugs gebruikte... varierend in het begin van een feest, tot in het weekend en toen betrapte ik degene op doordeweeks gebruik![]()
Deze persoon blowde daarbij al jarenlang (jonge leeftijd) waar ik in het begin omdat het sporadisch leek te zijn geen probleem van maakte.
Toen ging het naar dagelijks gebruik tot altijd.. en daar meerdere malen over gesproken, paste niet bij me ik deed het ook niet, maar er zijn grenzen in mijn ogen.
Deze persoon is nu weer gestopt, voor zolang het duurt.. dit zeg ik er wel bij omdat hij het pas weer stiekem heeft gedaan...
Gesprekken erover om te stoppen liepen eerst zo hoog op dat het met ruzies eindigde..
De hele vriendengroep op deze persoon heen die doet het ook dagelijks, alle soorten en maten.
Gelukkig is ie wel gestopt met harddrugs, ook na vele ruzies hierover waarbij het bijna kapot ging.. veel leugens kwamen erbij kijken en het vertrouwen werd er wel minder om.
Meeste problemen heb ik nog met dagelijks blowen gehad achteraf, dit heeft het langst geduurd, ik moest hier altijd verplicht haast bij zitten. Hij deed het ook als we alleen met zn tweetjes waren.. gewoon overal.
Vaak werdtie hier lusteloos/erg vermoeid van waardoor alle vreugde en plezier soms op slag verdween doordat ie weer is lag te slapen, niet luisterde of daarmee bezig was (bij het obsessieve af)
vandaar dit topic.
Wát een boefje, die Jaap.quote:Op maandag 13 september 2010 02:22 schreef Jaapjesss het volgende:
Jaap hield wel van een pilletje, een slokje GHB en een snuifje hier en daar ja
Tsja, als iemand zo obsessief met een bepaald middel bezig is zou ik het ook voor gezien houden. Dat zit hem geeneens zo in het middel, maar in de manier hoe diegene ermee omgaat. Overigens drink ik ook elke dag wel een paar bier, dus ik ben heus de strengste niet.quote:Op maandag 13 september 2010 02:17 schreef Jaapjesss het volgende:
Zei wel is tegen hem dat ie alleen op zijn werk maar nuchter was en mensen hem daar nuchter kende. Thuis of op terugweg van zijn werk tot het slapengaan draaide alles maar om jointjes en blowen.
Tja die zijn er ook, dan heb je aan mij geen goeie.. alhoewel ik drink mezelf ook wel is van de wereld.. in het weekend... is dat nog te accepteren voor jequote:Op maandag 13 september 2010 02:33 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Wat een slechte keus uit antwoorden, ik heb het er moeilijk mee als de ander nooit iets zou gebruiken.
De meeste problemen heb ik dan nog altijd met het feit dat je een man bent...quote:Op maandag 13 september 2010 02:37 schreef Jaapjesss het volgende:
[..]
Tja die zijn er ook, dan heb je aan mij geen goeie.. alhoewel ik drink mezelf ook wel is van de wereld.. in het weekend... is dat nog te accepteren voor je
A: ik zou nooit iets met zo'n iemand beginnen.quote:Op maandag 13 september 2010 02:01 schreef Jaapjesss het volgende:
A. Zou je hierdoor bij voorbaat al geen relatie met hem/haar willen?
B. Als je al een relatie hebt, hoe ga je er mee om? Hoop je dat hij/zij er ooit mee stopt?
C. Hoe stimuleer je dat je partner dit niet meer doet en wat voor nadelen heeft het in jullie relatie?
D. Heb geen relatie, maar als ik er mee te maken zou krijgen dan....
Tsja, bij die gratie bestaat ook een relatie denk ik. Wat je grenzen hierbij zijn is natuurlijk wat arbitrair en persoonlijk, maar een dame die elke dag zoveel loopt te blowen als jouw vriend doet hoef ik ook niet. Ik had allang mijn biezen gepakt i.p.v. steeds maar ruzie moeten maken om dezelfde problemen.quote:Op maandag 13 september 2010 02:36 schreef Jaapjesss het volgende:
Maar je mag wel een beetje rekening met de ander houden.
Ik ben een vrouwquote:Op maandag 13 september 2010 02:42 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
De meeste problemen heb ik dan nog altijd met het feit dat je een man bent...
quote:Op maandag 13 september 2010 02:50 schreef 1ce het volgende:
Ik zou niet aan een relatie beginnen...
En mezelf vragen: "waar ligt de grens?"
1 glas alcohol p.d. / 10 glazen p.d.
1g coke p.w. / 16 g coke p.w.
1 joint p.d. / 3 g wiet p.d.
Kan me allemaal geen fuck schelen. Opdonderen. Optyfen. Als de kanker mijn deur uit. Ik spreek je wel weer als je nuchter EN clean bent! Sexpartner, bedpartner, dakpannen... kan me ook al geen reet schelen, allemaal als de sodemieter mijn keuken uit, stelletje idioten met die wiite neuzen en bleke bekkies.
Als je drinkt, drink Sprite.
Als je snuift, snuif de heerlijke frisse ochtendlucht op de heide in november..
Als je rookt, rook een sigaret of een sigaar mee en blijf verder van al die shit af. Als mijn zoon of dochter die zooi gebruikt onterf ik hem of haar.
En niet dat gelul van "kan geen kwaad", of "iedereen doet het"...
Het kan absoluut kwaad, anders had je geen hoeren en straatjunks...
En niet IEDEREEN doet het... sukkels doen het... sukkels die denken dat het stoer is om geest helemaal kapot te zuipen en er trots op zijn om een keer in coma gelegen te hebben door drank of speed![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha wil je nu beweren dat je zelf nooit in coma hebt gelegen?quote:Op maandag 13 september 2010 02:50 schreef 1ce het volgende:
Ik zou niet aan een relatie beginnen...
En mezelf vragen: "waar ligt de grens?"
1 glas alcohol p.d. / 10 glazen p.d.
1g coke p.w. / 16 g coke p.w.
1 joint p.d. / 3 g wiet p.d.
Kan me allemaal geen fuck schelen. Opdonderen. Optyfen. Als de kanker mijn deur uit. Ik spreek je wel weer als je nuchter EN clean bent! Sexpartner, bedpartner, dakpannen... kan me ook al geen reet schelen, allemaal als de sodemieter mijn keuken uit, stelletje idioten met die wiite neuzen en bleke bekkies.
Als je drinkt, drink Sprite.
Als je snuift, snuif de heerlijke frisse ochtendlucht op de heide in november..
Als je rookt, rook een sigaret of een sigaar mee en blijf verder van al die shit af. Als mijn zoon of dochter die zooi gebruikt onterf ik hem of haar.
En niet dat gelul van "kan geen kwaad", of "iedereen doet het"...
Het kan absoluut kwaad, anders had je geen hoeren en straatjunks...
En niet IEDEREEN doet het... sukkels doen het... sukkels die denken dat het stoer is om geest helemaal kapot te zuipen en er trots op zijn om een keer in coma gelegen te hebben door drank of speed![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Iemands persoon en gedrag zijn verschillende dingen. En drank en drugs horen bij gedrag. Dus iemand niet willen veranderen hoeft ook niet, en je hoeft het ook niet te willen, want aan een persoon valt ook weinig te veranderen...quote:Op maandag 13 september 2010 02:36 schreef Jaapjesss het volgende:
Iemand persoonlijk zou ik nooit willen veranderen, daar ben je uniek voor. Waarom zou je iemand willen veranderen? Ik kan met zijn persoon wel goed overweg, maar je moet je toch een beetje aan elkaar aanpassen in een relatie lijkt me.
Huh, verslaving?quote:Op maandag 13 september 2010 03:02 schreef 1ce het volgende:
[..]
Iemands persoon en gedrag zijn verschillende dingen. En drank en drugs horen bij gedrag. Dus iemand niet willen veranderen hoeft ook niet, en je hoeft het ook niet te willen, want aan een persoon valt ook weinig te veranderen...
Echter iemands gedrag, wat jij ook niet hoeft te veranderen, dat moet die ander desgewenst lekker zelf doen, dat kan wel belangrijk zijn om verandert te zien...
Dus de wens iemand verandert te zien rondom drugsgebruik, dat kan wel... sterker: je hebt dan groots gelijk.
Iemand wel / niet willen veranderen, heeft geen reet met drugs te maken. Je kunt wel degelijk EISEN dat iemand kapt met zijn harddrugsverslaving, zeker binnen een relatie... iemand die anders beweert heeft oogkleppen op. Dat je iemands glimlach of ochtendhumeur wilt veranderen wordt moeilijker en is feitelijk onmogelijk en is eigenlijk niet iets waar je rondom een ander wat over te beslissen hebt.
Ja precies, hier sta ik ook achter. Dat heb ik ook gedaan.quote:Op maandag 13 september 2010 03:02 schreef 1ce het volgende:
[..]
Dus de wens iemand verandert te zien rondom drugsgebruik, dat kan wel... sterker: je hebt dan groots gelijk.
Iemand wel / niet willen veranderen, heeft geen reet met drugs te maken. Je kunt wel degelijk EISEN dat iemand kapt met zijn harddrugsverslaving, zeker binnen een relatie... iemand die anders beweert heeft oogkleppen op. Dat je iemands glimlach of ochtendhumeur wilt veranderen wordt moeilijker en is feitelijk onmogelijk en is eigenlijk niet iets waar je rondom een ander wat over te beslissen hebt.
O ik drink sporadisch een pilsje bij het eten... maar coma? Nee sukkel, niet iedereen is zoals jij. Ik val al om na vijf/zes bier en jaren geleden werd ik bij vijf bier zo licht in mijn hoofd, dat ik abrupt die avond stopte met die kutzooi.quote:Op maandag 13 september 2010 02:58 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Haha wil je nu beweren dat je zelf nooit in coma hebt gelegen?
Tja wanneer is iemand verslaafd?quote:
Nouja gedrag en persoon zijn niet onafhankelijk van elkaar, gedrag is de uiting van de persoon?quote:Op maandag 13 september 2010 03:02 schreef 1ce het volgende:
[..]
Iemands persoon en gedrag zijn verschillende dingen. En drank en drugs horen bij gedrag. Dus iemand niet willen veranderen hoeft ook niet, en je hoeft het ook niet te willen, want aan een persoon valt ook weinig te veranderen...
Echter iemands gedrag, wat jij ook niet hoeft te veranderen, dat moet die ander desgewenst lekker zelf doen, dat kan wel belangrijk zijn om verandert te zien...
Ondanks dat kun je wel eisen stellen. Worden die niet ingewilligt? Dan ben je vrij om te gaan. Je kunt je niet verstoppen achter verslaving. Dat is slap.quote:
Geen dingen voor me gaan invullen, Ik ben zelf altijd redelijk gevoelig voor de meeste zooi. Dat element van veel kunnen hebben is niet zo heel boeiend. Ik wil met drugs een avond opleuken, en ik wil er nieuwe dingen van leren, gemoedstoestanden tegenkomen die ik niet snel met op een andere manier tegen zal komen.quote:Op maandag 13 september 2010 03:10 schreef 1ce het volgende:
[..]
O ik drink sporadisch een pilsje bij het eten... maar coma? Nee sukkel, niet iedereen is zoals jij. Ik val al om na vijf/zes bier en jaren geleden werd ik bij vijf bier zo licht in mijn hoofd, dat ik abrupt die avond stopte met die kutzooi.
En nee... het is niet stoer dat jij HEEL VEEL KAN HEBBEN, en o ja, PAS BIJ 30 bier van je kruk lazert. De enigen die zitten te wachten op dergelijke ongein, zijn niet STOER en zijn sukkels...
Ik denk dat we dat verslavingsgedoe nu even niet teveel moeten uitvergroten, ik bedoel; wanneer is iemand verslaafd?quote:Op maandag 13 september 2010 03:11 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Nouja gedrag en persoon zijn niet onafhankelijk van elkaar, gedrag is de uiting van de persoon?
Maar nu heb je het over verslaving, en maar een klein gedeelte van de drugsgebruikers is verslaafd.
Als je dat werkelijk geloofd ben je dom. Mensen die dagelijks iets tot zich nemen zijn VEELAL verslaafd en VELEN die wekelijks iets (drufs) tot zich nemen zijn het ook.quote:Op maandag 13 september 2010 03:11 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Maar nu heb je het over verslaving, en maar een klein gedeelte van de drugsgebruikers is verslaafd.
Gastquote:Op maandag 13 september 2010 03:22 schreef 1ce het volgende:
[..]
Als je dat werkelijk geloofd ben je dom. Mensen die dagelijks iets tot zich nemen zijn VEELAL verslaafd en VELEN die wekelijks iets (drufs) tot zich nemen zijn het ook.
Als je iedereen zou moeten geloven die zegt: "maar zeer weinig gebruikers zijn ECHT verslaafd, het risico is nihil" of (en dit is een klassieker) "ik gebruik niet teveel, ik kan er beter tegen dan anderen, mijn lichaam is anders, mijn wil is sterker, blablabla..., ik word toch nooit verslaafd (de sukkel die dit laatste zegt IS AL REEDS verslaafd)"... dan waren er géén junks en was er géén drugsprobleem in Nederland.
JA JIJ BENT VERSLAAFD, JA HET IS BETER OM AF TE KICKEN.
Nouja verslaving is geen punt wat je kan bereiken maar het is een gradatie. Als je iemand vraagt om de rest van zn leven te stoppen met aardbeien te eten dan zal diegene dat wel kunnen maar toch tegenstribbelen omdat er geen noodzaak toe is en omdat het gewoon lekker is. En bij drugs geld vaak hetzelfde al kan dat natuurlijk al snel verleidelijker zijn.quote:Op maandag 13 september 2010 03:22 schreef 1ce het volgende:
[..]
Als je dat werkelijk geloofd ben je dom. Mensen die dagelijks iets tot zich nemen zijn VEELAL verslaafd en VELEN die wekelijks iets (drufs) tot zich nemen zijn het ook.
Als je iedereen zou moeten geloven die zegt: "maar zeer weinig gebruikers zijn ECHT verslaafd, het risico is nihil" of (en dit is een klassieker) "ik gebruik niet teveel, ik kan er beter tegen dan anderen, mijn lichaam is anders, mijn wil is sterker, blablabla..., ik word toch nooit verslaafd (de sukkel die dit laatste zegt IS AL REEDS verslaafd)"... dan waren er géén junks en was er géén drugsprobleem in Nederland.
JA JIJ BENT VERSLAAFD, JA HET IS BETER OM AF TE KICKEN.
opleuken:quote:Op maandag 13 september 2010 03:17 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Ik wil met drugs een avond opleuken, en ik wil er nieuwe dingen van leren, gemoedstoestanden tegenkomen die ik niet snel met op een andere manier tegen zal komen.
Ik wil je er eigenlijk alleen op wijzen dat coma geen hele bijzondere ernstige toestand hoeft te zijn, het klinkt erg maar de definitie is dat je met normaal porren niet wakker bent te krijgen. Dat gebeurt de meeste drankgebruikers al in hun experimentele fase waar ze hun grenzen nog aan het verkennen zijn. Als je echt tever gaat kan het een gevaarlijke toestand zijn, maar meestal valt het hartstikke mee en is er slechts een kater de volgende dag.
Eens verslaafd, altijd verlslaafd... in die zin: je zult er altijd een zwak voor houden. En je praatjes klinken precies als de cliché ontkenningen en vergoeilijkingen van een junk!!!quote:Op maandag 13 september 2010 03:34 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Nouja verslaving is geen punt wat je kan bereiken maar het is een gradatie Ja een gradatie, maar er is ook een punt waarop je duidelijk kunt constateren dat je verslaafd bent, zoals jij.. Als je iemand vraagt om de rest van zn leven te stoppen met aardbeien te eten dan zal diegene dat wel kunnen maar toch tegenstribbelen omdat er geen noodzaak toe is en omdat het gewoon lekker is. En bij drugs geld vaak hetzelfde al kan dat natuurlijk al snel verleidelijker zijn. Aardbeien / drugs, fruit / narcotica, goede vergelijking ja. Niet dus.
Mijn definitie van verslaving is een bepaalde gewoonte die je doet die op een gegeven moment je eigen wensen in je leven sterk in de weg gaat staan. Dit is waar!
Het probleem is dat bij drugs die weinig verslavend worden genoemd, de mensen er ook minder erg voor opletten en sneller ontkennen dat ze verslaafd zijn. Klopt ongeveer.
Ik heb enkele periodes gehad waarin ik teveel dronk of blowde en dat het mn wensen stevig in de weg stond, echter was ik me hiervan vanaf dag 1 bewust, en dit had volledig te maken met persoonlijke problemen. De drugs maakte het dan soms wel erger maar daar koos ik op dat moment voor. Verlaafd dus!!! Dat je er voor koos, maakt het niet lichter of minder ernstig.
Nu heb ik er echt geen problemen mee, en gebruik soms een aantal dagen allerlei verschillende zooi en dan weer eens enkele weken niet, zonder dat ik daar ook maar 1 momentje sturing aan moet geven om mezelf tegen te houden, soms heb ik trek, en de andere keer niet. Sowieso staat het niet in de weg met de dingen die ik in mn leven wil realiseren, integendeel het helpt me er sterk bij. Typisch wat junks op de straat in de grote steden ook zeggen. JIJ BENT VERSLAAFD, GA AFKICKEN.
Dr. Phil is een lul.quote:Op maandag 13 september 2010 03:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Gast
Je klinkt net als Dr Phil
Ik denk dat ik Jaap binnen een jaar een dikke trap onder zijn hol zou geven. Naar buiten, wel te verstaan.quote:Op maandag 13 september 2010 02:27 schreef Jaapjesss het volgende:
@ SEVEN Dat zal best, jij effe geluk dat je niet met Jaap een relatie hebt he
OK, genoeg. We weten nou wel hoe slecht jij drugs vindt. En je hebt gelijk. Ik durf het best toe te geven hoor, ik ben verslaafd aan wiet (hoewel ik nu 1 keer per week rook i.p.v. 2/3 joints per dag). Dat is ronduit zwak en niet stoer. Het is één van de weinige dingen die ik écht wel aan mezelf zou willen veranderen. En het feit dat ik het wel wil maar er nooit 100% genoeg wilskracht voor hebt, geeft me een slecht gevoel over mezelf. Zéker het feit dat ik er zo enorm beïnvloedbaar in ben, ik ben dan ook als de dood voor mensen die regelmatig snuiven enzo.quote:Op maandag 13 september 2010 03:51 schreef 1ce het volgende:
[..]
Eens verslaafd, altijd verlslaafd... in die zin: je zult er altijd een zwak voor houden. En je praatjes klinken precies als de cliché ontkenningen en vergoeilijkingen van een junk!!!
dus een biertje bij het eten thuis kan niet?quote:Op maandag 13 september 2010 09:30 schreef NeroClaudius het volgende:
Leuk topic
Voor mij en mijn huidige vriendin is het heel simpel, geen drugs.
Een biertje met het uitgaan kan, maar drank thuis is een no-go.
Dit geld uiteraard voor zowel haar als mij - ik heb een hekel aan drugs.
Degene die mij gaat verbieden om mijn dagelijkse avondbiertje te drinken schop ik zelf gelijk buiten. En als ik in het weekend graag een jointje rook, dan doe ik dat ook. Problemen mee? Prima, maar neem je problemen dan maar mee naar buiten, want bij mij kom je er niet meer in.quote:Op maandag 13 september 2010 09:30 schreef NeroClaudius het volgende:
Leuk topic
stel je trouwt een vrouw, de eerste tijd drinkt ze gewoon een beetje alcohol maar binnen 2 jaar heeft zich dat ontwikkeld naar een schadelijke verslaving.quote:Op maandag 13 september 2010 09:53 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Degene die mij gaat verbieden om mijn dagelijkse avondbiertje te drinken schop ik zelf gelijk buiten. En als ik in het weekend graag een jointje rook, dan doe ik dat ook. Problemen mee? Prima, maar neem je problemen dan maar mee naar buiten, want bij mij kom je er niet meer in.
Nou zit ik er zelf ook niet op te wachten om een vrouw om me heen te hebben die iedere dag drugs gebruikt, maar een pilletje op een feest, of een jointje in het weekend vind ik totaal niet erg, graag zelfs. En een biertje per dag is niks mis mee hoor, iedereen heeft zijn eigen manieren om thuis te ontspannen, en ik drink 's avonds graag een biertje.
Nee. Ten eerste zal ik nooit trouwen, maar goed, dat staat in deze discussie er buiten. Maar om antwoord te geven, nogmaals nee, ik ga niet mijn gedrag aanpassen omdat een ander daar niet mee om kan gaan. Dan gaat ze met d'r verslaving maar ergens anders wonen. Sowieso zijn er veel meer plaatsen dan alleen maar thuis waar je in de verleiding kan komen om te drinken. Mensen die thuis niet mogen drinken doen dat dan maar buiten de deur. Dan maakt het geen fuck uit of ik nou wel of niet thuis een biertje drink.quote:Op maandag 13 september 2010 09:56 schreef notagain het volgende:
[..]
stel je trouwt een vrouw, de eerste tijd drinkt ze gewoon een beetje alcohol maar binnen 2 jaar heeft zich dat ontwikkeld naar een schadelijke verslaving.
na een half jaar is ze weer clean maar krijg je van haar begeleiding te horen dat ze zo weinig mogelijk met drugs moet worden geconfronteerd de eerste jaren.
jouw biertje op de bank savonds past daar niet meer bij.
stop jij dan wel met thuis te drinken?
dus jouw dagelijkse biertje is belangrijker dan je relatie?quote:Op maandag 13 september 2010 10:07 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Nee. Ten eerste zal ik nooit trouwen, maar goed, dat staat in deze discussie er buiten. Maar om antwoord te geven, nogmaals nee, ik ga niet mijn gedrag aanpassen omdat een ander daar niet mee om kan gaan. Dan gaat ze met d'r verslaving maar ergens anders wonen. Sowieso zijn er veel meer plaatsen dan alleen maar thuis waar je in de verleiding kan komen om te drinken. Mensen die thuis niet mogen drinken doen dat dan maar buiten de deur. Dan maakt het geen fuck uit of ik nou wel of niet thuis een biertje drink.
En dat blijft naar alle waarschijnlijkheid zo, zolang jij je als zijn moeder op blijft stellen. Of gewoon, omdat hij het niet uit zijn systeem wil hebben.quote:Deze persoon is nu weer gestopt, voor zolang het duurt.. dit zeg ik er wel bij omdat hij het pas weer stiekem heeft gedaan...
quote:Op maandag 13 september 2010 02:33 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Al mijn vriendinnen hebben tot nu toe GHB gebruikt.
Nouja... vriendinnen is misschien een groot woord.
Ja of je zegt niks en je ziet iemand gewoon voor je neus aftakelen waar je veel van houd.quote:Op maandag 13 september 2010 10:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat blijft naar alle waarschijnlijkheid zo, zolang jij je als zijn moeder op blijft stellen. Of gewoon, omdat hij het niet uit zijn systeem wil hebben.
A. Nee, gezien mijn eigen af en toe gebruik zou het hypocriet zijn het een ander te onthoudenquote:Op maandag 13 september 2010 02:01 schreef Jaapjesss het volgende:
Hallo,
Ik was benieuwd wat jullie er van vinden als degene met wie je een relatie hebt (partner) drugs gebruikt.
A. Zou je hierdoor bij voorbaat al geen relatie met hem/haar willen?
B. Als je al een relatie hebt, hoe ga je er mee om? Hoop je dat hij/zij er ooit mee stopt?
C. Hoe stimuleer je dat je partner dit niet meer doet en wat voor nadelen heeft het in jullie relatie?
D. Heb geen relatie, maar als ik er mee te maken zou krijgen dan....
Voor de definitie (hier is om gevraagd) elke dag bijv alcohol drinken, blowen, elke dag tot elk weekend andere vormen van harddrugs gebruiken, gelegenheidsgebruikers (festivals enz).
Ja precies, ik zeg wel ik ben nu inmiddels 4 jaar verder en het word natuurlijk steeds en steeds serieuzer.quote:
Zo en bedankt.quote:Op maandag 13 september 2010 11:24 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Dat klopt. Als je iemand wil veranderen ben je een bemoeizuchtige feeks. Accepteer iemand zoals ie is, anders begin je er mooi niet aan.
Gelukkig heb ik geen relatie met jou en zit mijn vriend een stukkie anders in elkaar als jou. Heb je een moeilijke jeugd gehad ofzo?quote:Op maandag 13 september 2010 12:02 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Wat ben jij een verschrikkelijke feeks. Ik zou keihard aan de drugs gaan als ik een relatie met jou had.
Tja hij waarschijnlijkquote:Op maandag 13 september 2010 12:04 schreef Copycat het volgende:
Hij heeft zijn cake en mag 'm nog eten ook. Okay, jij bekijkt zijn gekauw met argusogen, maar toch heeft hij het allebei. Geen enkele reden om met de relatie te stoppen dus.
En jij zit je er al vier jaar aan te ergeren. Wie is nu de slimste van het stel?
En dan te bedenken dat haar eerste topic hier op Fok! ging over een starterswoning en hypotheek. Een van de belangrijkste beslissingen in je leven. Een hypotheek afsluiten samen met een junk als partner is toch vragen om problemen met hoofdelijke aansprakelijkheid en wat dies meer zij.quote:Op maandag 13 september 2010 12:28 schreef Seven. het volgende:
Tja, ik vind je ook best een zeikwijf hoor Jes. Als hij zo graag drugs wil gebruiken en jij kunt daar niet mee leven, pak dan gewoon je biezen in plaats van hem en jezelf een kutgevoel te geven. Jaap is niet de man voor jou, en dat weet jij ook wel.
Dat werkt zeker averechts, dat is gebleken. Daarom kost het extra veel moeite om dat onderwerp aan te snijden.. Als ie "boos" word dan heb ik een probleem want dan houd de communicatie op. Gelukkig is dat niet meer zo, hij biechtte het laatst ook eerlijk op en verwachte echt geen pluim.quote:Op maandag 13 september 2010 12:58 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Mijn verhaal staat al in dit topic.
Ik was niet naief en probeerde hem niet te veranderen. ik vond het wel best. Behalve de sexfeesten, want dat stond gelijk aan vreemdgaan vond ik. Hij zei wel soms dat ik er met mn poten vanaf moest blijven. Maar ik was ook niet van plan om drugs te gaan gebruiken. Mijn vrienden vonden hem vies en snapten niet wat ik met hem deed. Maar ik bleef wel met ze omgaan. Ik ben ook niks veranderd voor of door hem en ik heb hem ook niet veranderd. Leven en laten leven.
Maar TS. net werd er totaal niet op in gegaan, maar ik vind het klasse dat je hem er tot zo ver vanaf hebt geholpen. Mocht het alsnog stuklopen heb je in ieder geval iets heel goed gedaan in je leven. Misschien wordt het tijd om de druk weer een beetje op te voeren. ik weet van mijn ex dat hij dromen had. over boerderijen en kinderen. Als jou vriend ook zoiets heeft kan je hem dat voor ogen leggen zodat hij gaat inzien dat hij verder moet met zijn leven. Doe het heel voorzichtig, als hij boos wordt werkt dat averechts.
Tuurlijk wel, hartstikke leuk, ik heb genoeg volledig nuchtere avonden die ik vaak genoeg net zo leuk vind als met iets op.quote:Op maandag 13 september 2010 03:40 schreef 1ce het volgende:
[..]
opleuken:
Is een avond met je beste vrienden, twee bier en een goed gesprek niet leuk dan? En dan ga jij maa even wat snuiven zeker? Slim, moet je doen! Dit is niet het begin van problematisch gedrag. Je moeder zou trots zijn, als ze je zo stoer zou zien snuiven.
Leren doe je overal, niet alleen op school.quote:leren:
Leren doe je op school. Maar ach, ja, je kunt er ontzettend goede en wijze dingen van leren... hallucineren, high, stoned, dronken... waardevolle levenslessen... ga ik later mijn kinderen bij het haardvuur (als ik nog geen OD of Korsokov heb opgelopen) trots over vertellen....: "jullie moeder ben ik ooit tegengekomen in een kraakpand, waar zij de grammetjes coke versneed en af en toe aan de piemel van de dealer zoog. Tussen de vervroegde tekenen van ouderdom, het snot onder haar neus, het sperma in haar haar en de strepen witte coke op haar voorhoofd kon ik al zien wat een mooi meisje zij was... en hoe graag ik wilde dat zij mij ging pijpen voordat ik een lijntje uit haar poes zou gaan snuiven... jullie moeder was een schat."
Nouja ik wil niet beweren dat je het vaak moet doen, maar echt grote schade is het nu ook weer niet. Ik heb het ook welleens gehad zonder enige kater gehad te hebben. En gewoon nog fris en fruitig in de ochtend te zijn.quote:coma is niet een ernstige toestand:
O nee? Daarom voel je je ook zo verrot de volgende dag, natuurlijk. Het is niet slecht, het is juist gezond. Goed voor je lever joh, om hem af en toe op zijn donder te geven. Dan kan die daarna meer hebben. En de kans op Korsokov is ook niet groter, alleen maar kleiner.
PS: serieus bedoeld, of had je dat niet door ondanks stortvloed vooroordelen.quote:PS: Sarcastisch bedoeld, of had je dat door ondanks de dampen van narcotica?
Ik zou wel eens je argumenten willen weten ervoor.quote:Op maandag 13 september 2010 09:30 schreef NeroClaudius het volgende:
Leuk topic
Hehe, dan ben ik maar een junk. Maar mn studie rond ik desondanks over enkele maandjes af, en ga gewoon verder met mn leven. Zonder dat drugs mijn innerlijke doelen in de weg staan.quote:Op maandag 13 september 2010 03:51 schreef 1ce het volgende:
[..]
Eens verslaafd, altijd verlslaafd... in die zin: je zult er altijd een zwak voor houden. En je praatjes klinken precies als de cliché ontkenningen en vergoeilijkingen van een junk!!!
Vind je dat niet ontzettend beklemmend? Ik zou er persoonlijk nogal gek van worden als mijn (in dit geval hypothetische) vriendin afkeurend zou zijn over het feit dat ik elke dag wel een biertje drink.quote:Op maandag 13 september 2010 10:48 schreef Panthera1984 het volgende:
Hij drinkt nog steeds helemaal niet, maar hij vind het nu niet erg als ik thuis 2 of 3 biertjes drink (maar niet vaker dan 2 keer per week) en ik mag in de stad nu zoveel drinken als ik wil.
En dat is hij niet en dat persoon moet je hem ook niet willen veranderen.quote:Op maandag 13 september 2010 12:01 schreef Jaapjesss het volgende:
[..]
Ik wil gewoon geen vent die constant alleen maar kan denken wanneer ie weer is lekker kan blowen en een citytripje gaat doen om de plaatselijke coffeeshops aan de binnenkant te bekijken.
Ik heb het niet zwaar, ik erger mezelf er aan kapot. Waarom zou ik het zwaar hebben?quote:Op maandag 13 september 2010 14:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En dat is hij niet en dat persoon moet je hem ook niet willen veranderen.
God zeg, je klinkt wel echt als een dramafiguur."Oh, ik heb het zo zwaar en ik ben zo goed door mijn vriendje op het rechte pad te houden, heb meelij!" Echt hoor, get real.
Over drank, mits het binnen de perken blijft, maak ik niet eens zo'n punt.quote:Op maandag 13 september 2010 14:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vind je dat niet ontzettend beklemmend? Ik zou er persoonlijk nogal gek van worden als mijn (in dit geval hypothetische) vriendin afkeurend zou zijn over het feit dat ik elke dag wel een biertje drink.
Dat begrijp ik, maar ik kende mijn vriend al een tijdje voor ik met hem ging samenwonen, dus ik ben er willens en wetens aan begonnen. Ik wilde liever een relatie met hem dan de biertjes, het is het me gewoon waard geweest.quote:Op maandag 13 september 2010 14:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vind je dat niet ontzettend beklemmend? Ik zou er persoonlijk nogal gek van worden als mijn (in dit geval hypothetische) vriendin afkeurend zou zijn over het feit dat ik elke dag wel een biertje drink.
Hangt ervan af. Deed hij het al toen jullie een relatie kregen? Niet zeiken.quote:Op maandag 13 september 2010 17:15 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Je moet iemand niet willen veranderen, that's all.
Een verplicht glaasje wijnquote:Op maandag 13 september 2010 21:34 schreef Ridocar het volgende:
Om de vraag uit de op te beantwoorden:
Ik zou het niet weten, ze gebruikt niet. Zelfs drinken doet ze niet, alleen een eventueel verplicht glaasje wijn ofzo.
ikzelf drink wel eens een biertje, en met het uitgaan wat meer (niet dronken/kotsen/coma enzo, die tijd heb ik allang gehad) maar ze heeft er geen moeite mee...
Haha, mensen gaan je toch niet verplichten om wijn te drinken, als je niet wil, dan wil je nietquote:
bessensap danquote:Op maandag 13 september 2010 22:00 schreef Merel- het volgende:
[..]
Haha, mensen gaan je toch niet verplichten om wijn te drinken, als je niet wil, dan wil je niet
Mits dat recreatief en verantwoord gebeurd is dat uiteraard geen probleem.quote:Wat vinden jullie ervan als je partner drugs gebruikt?
Exactly.quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:54 schreef Techno het volgende:
Mits dat recreatief en verantwoord gebeurd is dat uiteraard geen probleem.
quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:13 schreef Biomek het volgende:
Als je partner de ene soort drugs wel mag, maar de andere drugs niet, dan ben je een hypocriet. En ja, dan moet je ook gewoon dood.
Ligt denk ik aan de vooroordelen die mensen hebben. Deze kunnen doormiddel van de opvoeding, scholing maar ook door wilde verhalen zijn gekomen. Sommige mensen kennen ook mensen die absoluut niet met drugs overweg konden gaan, of geintroduceerd werden met drugs in een hardcore gebruikersomgeving waardoor ze zelf direct overmatig gebruikten zonder enige vorm van voorlichting (alsof je zonder instructies in een auto zou stappen, of zonder enige sexuele voorlichting en kennis seks zou hebben). Deze mensen kunnen wellicht een heel negatief beeld hebben van drugs en kunnen het niet nuanceren.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:35 schreef Lily-Ella het volgende:
Maar, ik vraag me idd wel af waarom daar onderscheid in wordt gemaakt. Waarom is blowen ok en XTC niet? Waarom is alcohol ok maar blowen niet? Iemand die daar een helder licht op kan werpen voor mij?
Kan ik t alleen maar mee eens zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb er niks op tegen zolang het maar niet vaste prik wordt. Ik heb zelf ook wel eens coke gesnoven of pilletjes genomen dus het lijkt me gezellig om dit af&toe samen te doenmaar heroine chinezen of spuiten vind ik te ver gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |