Tja die zijn er ook, dan heb je aan mij geen goeie.. alhoewel ik drink mezelf ook wel is van de wereld.. in het weekend... is dat nog te accepteren voor jequote:Op maandag 13 september 2010 02:33 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Wat een slechte keus uit antwoorden, ik heb het er moeilijk mee als de ander nooit iets zou gebruiken.
De meeste problemen heb ik dan nog altijd met het feit dat je een man bent...quote:Op maandag 13 september 2010 02:37 schreef Jaapjesss het volgende:
[..]
Tja die zijn er ook, dan heb je aan mij geen goeie.. alhoewel ik drink mezelf ook wel is van de wereld.. in het weekend... is dat nog te accepteren voor je
A: ik zou nooit iets met zo'n iemand beginnen.quote:Op maandag 13 september 2010 02:01 schreef Jaapjesss het volgende:
A. Zou je hierdoor bij voorbaat al geen relatie met hem/haar willen?
B. Als je al een relatie hebt, hoe ga je er mee om? Hoop je dat hij/zij er ooit mee stopt?
C. Hoe stimuleer je dat je partner dit niet meer doet en wat voor nadelen heeft het in jullie relatie?
D. Heb geen relatie, maar als ik er mee te maken zou krijgen dan....
Tsja, bij die gratie bestaat ook een relatie denk ik. Wat je grenzen hierbij zijn is natuurlijk wat arbitrair en persoonlijk, maar een dame die elke dag zoveel loopt te blowen als jouw vriend doet hoef ik ook niet. Ik had allang mijn biezen gepakt i.p.v. steeds maar ruzie moeten maken om dezelfde problemen.quote:Op maandag 13 september 2010 02:36 schreef Jaapjesss het volgende:
Maar je mag wel een beetje rekening met de ander houden.
Ik ben een vrouwquote:Op maandag 13 september 2010 02:42 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
De meeste problemen heb ik dan nog altijd met het feit dat je een man bent...
quote:Op maandag 13 september 2010 02:50 schreef 1ce het volgende:
Ik zou niet aan een relatie beginnen...
En mezelf vragen: "waar ligt de grens?"
1 glas alcohol p.d. / 10 glazen p.d.
1g coke p.w. / 16 g coke p.w.
1 joint p.d. / 3 g wiet p.d.
Kan me allemaal geen fuck schelen. Opdonderen. Optyfen. Als de kanker mijn deur uit. Ik spreek je wel weer als je nuchter EN clean bent! Sexpartner, bedpartner, dakpannen... kan me ook al geen reet schelen, allemaal als de sodemieter mijn keuken uit, stelletje idioten met die wiite neuzen en bleke bekkies.
Als je drinkt, drink Sprite.
Als je snuift, snuif de heerlijke frisse ochtendlucht op de heide in november..
Als je rookt, rook een sigaret of een sigaar mee en blijf verder van al die shit af. Als mijn zoon of dochter die zooi gebruikt onterf ik hem of haar.
En niet dat gelul van "kan geen kwaad", of "iedereen doet het"...
Het kan absoluut kwaad, anders had je geen hoeren en straatjunks...
En niet IEDEREEN doet het... sukkels doen het... sukkels die denken dat het stoer is om geest helemaal kapot te zuipen en er trots op zijn om een keer in coma gelegen te hebben door drank of speed![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha wil je nu beweren dat je zelf nooit in coma hebt gelegen?quote:Op maandag 13 september 2010 02:50 schreef 1ce het volgende:
Ik zou niet aan een relatie beginnen...
En mezelf vragen: "waar ligt de grens?"
1 glas alcohol p.d. / 10 glazen p.d.
1g coke p.w. / 16 g coke p.w.
1 joint p.d. / 3 g wiet p.d.
Kan me allemaal geen fuck schelen. Opdonderen. Optyfen. Als de kanker mijn deur uit. Ik spreek je wel weer als je nuchter EN clean bent! Sexpartner, bedpartner, dakpannen... kan me ook al geen reet schelen, allemaal als de sodemieter mijn keuken uit, stelletje idioten met die wiite neuzen en bleke bekkies.
Als je drinkt, drink Sprite.
Als je snuift, snuif de heerlijke frisse ochtendlucht op de heide in november..
Als je rookt, rook een sigaret of een sigaar mee en blijf verder van al die shit af. Als mijn zoon of dochter die zooi gebruikt onterf ik hem of haar.
En niet dat gelul van "kan geen kwaad", of "iedereen doet het"...
Het kan absoluut kwaad, anders had je geen hoeren en straatjunks...
En niet IEDEREEN doet het... sukkels doen het... sukkels die denken dat het stoer is om geest helemaal kapot te zuipen en er trots op zijn om een keer in coma gelegen te hebben door drank of speed![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Iemands persoon en gedrag zijn verschillende dingen. En drank en drugs horen bij gedrag. Dus iemand niet willen veranderen hoeft ook niet, en je hoeft het ook niet te willen, want aan een persoon valt ook weinig te veranderen...quote:Op maandag 13 september 2010 02:36 schreef Jaapjesss het volgende:
Iemand persoonlijk zou ik nooit willen veranderen, daar ben je uniek voor. Waarom zou je iemand willen veranderen? Ik kan met zijn persoon wel goed overweg, maar je moet je toch een beetje aan elkaar aanpassen in een relatie lijkt me.
Huh, verslaving?quote:Op maandag 13 september 2010 03:02 schreef 1ce het volgende:
[..]
Iemands persoon en gedrag zijn verschillende dingen. En drank en drugs horen bij gedrag. Dus iemand niet willen veranderen hoeft ook niet, en je hoeft het ook niet te willen, want aan een persoon valt ook weinig te veranderen...
Echter iemands gedrag, wat jij ook niet hoeft te veranderen, dat moet die ander desgewenst lekker zelf doen, dat kan wel belangrijk zijn om verandert te zien...
Dus de wens iemand verandert te zien rondom drugsgebruik, dat kan wel... sterker: je hebt dan groots gelijk.
Iemand wel / niet willen veranderen, heeft geen reet met drugs te maken. Je kunt wel degelijk EISEN dat iemand kapt met zijn harddrugsverslaving, zeker binnen een relatie... iemand die anders beweert heeft oogkleppen op. Dat je iemands glimlach of ochtendhumeur wilt veranderen wordt moeilijker en is feitelijk onmogelijk en is eigenlijk niet iets waar je rondom een ander wat over te beslissen hebt.
Ja precies, hier sta ik ook achter. Dat heb ik ook gedaan.quote:Op maandag 13 september 2010 03:02 schreef 1ce het volgende:
[..]
Dus de wens iemand verandert te zien rondom drugsgebruik, dat kan wel... sterker: je hebt dan groots gelijk.
Iemand wel / niet willen veranderen, heeft geen reet met drugs te maken. Je kunt wel degelijk EISEN dat iemand kapt met zijn harddrugsverslaving, zeker binnen een relatie... iemand die anders beweert heeft oogkleppen op. Dat je iemands glimlach of ochtendhumeur wilt veranderen wordt moeilijker en is feitelijk onmogelijk en is eigenlijk niet iets waar je rondom een ander wat over te beslissen hebt.
O ik drink sporadisch een pilsje bij het eten... maar coma? Nee sukkel, niet iedereen is zoals jij. Ik val al om na vijf/zes bier en jaren geleden werd ik bij vijf bier zo licht in mijn hoofd, dat ik abrupt die avond stopte met die kutzooi.quote:Op maandag 13 september 2010 02:58 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Haha wil je nu beweren dat je zelf nooit in coma hebt gelegen?
Tja wanneer is iemand verslaafd?quote:
Nouja gedrag en persoon zijn niet onafhankelijk van elkaar, gedrag is de uiting van de persoon?quote:Op maandag 13 september 2010 03:02 schreef 1ce het volgende:
[..]
Iemands persoon en gedrag zijn verschillende dingen. En drank en drugs horen bij gedrag. Dus iemand niet willen veranderen hoeft ook niet, en je hoeft het ook niet te willen, want aan een persoon valt ook weinig te veranderen...
Echter iemands gedrag, wat jij ook niet hoeft te veranderen, dat moet die ander desgewenst lekker zelf doen, dat kan wel belangrijk zijn om verandert te zien...
Ondanks dat kun je wel eisen stellen. Worden die niet ingewilligt? Dan ben je vrij om te gaan. Je kunt je niet verstoppen achter verslaving. Dat is slap.quote:
Geen dingen voor me gaan invullen, Ik ben zelf altijd redelijk gevoelig voor de meeste zooi. Dat element van veel kunnen hebben is niet zo heel boeiend. Ik wil met drugs een avond opleuken, en ik wil er nieuwe dingen van leren, gemoedstoestanden tegenkomen die ik niet snel met op een andere manier tegen zal komen.quote:Op maandag 13 september 2010 03:10 schreef 1ce het volgende:
[..]
O ik drink sporadisch een pilsje bij het eten... maar coma? Nee sukkel, niet iedereen is zoals jij. Ik val al om na vijf/zes bier en jaren geleden werd ik bij vijf bier zo licht in mijn hoofd, dat ik abrupt die avond stopte met die kutzooi.
En nee... het is niet stoer dat jij HEEL VEEL KAN HEBBEN, en o ja, PAS BIJ 30 bier van je kruk lazert. De enigen die zitten te wachten op dergelijke ongein, zijn niet STOER en zijn sukkels...
Ik denk dat we dat verslavingsgedoe nu even niet teveel moeten uitvergroten, ik bedoel; wanneer is iemand verslaafd?quote:Op maandag 13 september 2010 03:11 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Nouja gedrag en persoon zijn niet onafhankelijk van elkaar, gedrag is de uiting van de persoon?
Maar nu heb je het over verslaving, en maar een klein gedeelte van de drugsgebruikers is verslaafd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |