abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86416431
Als je partner de ene soort drugs wel mag, maar de andere drugs niet, dan ben je een hypocriet. En ja, dan moet je ook gewoon dood.
The more you know about the unknown, the more you actually realise how little you know.
pi_86416664
:')
There is no love sincerer than the love of food.
pi_86419347
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:13 schreef Biomek het volgende:
Als je partner de ene soort drugs wel mag, maar de andere drugs niet, dan ben je een hypocriet. En ja, dan moet je ook gewoon dood.
:')

Maar, ik vraag me idd wel af waarom daar onderscheid in wordt gemaakt. Waarom is blowen ok en XTC niet? Waarom is alcohol ok maar blowen niet? Iemand die daar een helder licht op kan werpen voor mij? :)
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:50:33 #129
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_86419941
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:35 schreef Lily-Ella het volgende:
Maar, ik vraag me idd wel af waarom daar onderscheid in wordt gemaakt. Waarom is blowen ok en XTC niet? Waarom is alcohol ok maar blowen niet? Iemand die daar een helder licht op kan werpen voor mij? :)
Ligt denk ik aan de vooroordelen die mensen hebben. Deze kunnen doormiddel van de opvoeding, scholing maar ook door wilde verhalen zijn gekomen. Sommige mensen kennen ook mensen die absoluut niet met drugs overweg konden gaan, of geintroduceerd werden met drugs in een hardcore gebruikersomgeving waardoor ze zelf direct overmatig gebruikten zonder enige vorm van voorlichting (alsof je zonder instructies in een auto zou stappen, of zonder enige sexuele voorlichting en kennis seks zou hebben). Deze mensen kunnen wellicht een heel negatief beeld hebben van drugs en kunnen het niet nuanceren.

Veel mensen die erg harde kritiek leveren op drugsgebruik weten vaak niet hoe het voelt, hebben geen ervaring, en denken dat je compleet iemand anders bent onder invloed en je al je rationaliteit kwijt bent. Mensen die daar een andere visie op proberen te werpen zijn in hun ogen gebruikers en/of junks. Er zijn ook mensen die er zelf niet mee overweg konden gaan en zich daarom erg hard maken tegen gebruik (ipv zich te richten op zichzelf en hun beperking in het omgaan met verleidingen).

Ik ben zelf een van mijn allerbeste jeugdvrienden kwijt geraakt omdat hij erachter kwam dat ik welleens een jointje rookte. Hij was zelf wel een grote fan van overmatig drankgebruik, maar was van mening dat ik mezelf kapot aan t maken was louter door het beeld wat hij had van drugs. Als iemand een dergelijk beeld heeft is het moeilijk om dat te veranderen.

Als drugs-gebruik drugs-misbruik wordt is de situatie anders. Dan is er geen sprake meer van recreationeel gebruik. Veel mensen weten echter niet het verschil tussen deze 2 dingen, en gaan altijd uit van misbruik.

[ Bericht 2% gewijzigd door B-FliP op 14-09-2010 13:55:52 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:56:51 #130
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_86420185
Ik heb er niks op tegen zolang het maar niet vaste prik wordt. Ik heb zelf ook wel eens coke gesnoven of pilletjes genomen dus het lijkt me gezellig om dit af&toe samen te doen :Y maar heroine chinezen of spuiten vind ik te ver gaan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:08:24 #131
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_86420614
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb er niks op tegen zolang het maar niet vaste prik wordt. Ik heb zelf ook wel eens coke gesnoven of pilletjes genomen dus het lijkt me gezellig om dit af&toe samen te doen :Y maar heroine chinezen of spuiten vind ik te ver gaan.
Kan ik t alleen maar mee eens zijn. :) Gelukkig heeft heroine ook een enorm slecht "in-de-goot" imago hier in Nederland. In andere landen is dat helaas anders. Dat komt onder andere door het overheidsbeleid dat alle drugs over een kam scheert en voorlichting (indien aanwezig) erg slecht is. Hier in Nederland kennen we daarin bepaalde klassen.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')