quote:
Ja precies, ik zeg wel ik ben nu inmiddels 4 jaar verder en het word natuurlijk steeds en steeds serieuzer.
In het begin bij af en toe gebruiken heb je er niet zoveel problemen mee. Je bent jong en je wil wat... en je denkt het hoort er misschien bij. Je denkt dat alles maar een periode is en je bent natuurlijk in het begin van je relatie misschien nog niet zo serieus als na verloop van tijd de vorm van je relatie gaan aannemen..
Ik zeg ook niet dat ik het niet heb geweten toen ik er een relatie mee kreeg. Wel zeg ik er bij dat je denkt dat het vanzelf wel stopt op een dag en dat het een beetje jeugdperikelen zijn die wel overgaan.
Maar als je na verloop van tijd, de momenten al hebt afgewacht waarop hij zou kunnen stoppen en dat het stoppen dan niet gebeurd maar nog erger toegaat nemen en obsessief word.
Dan zet je wel je vraagtekens.
Heb hem simpel gezegd; het is kiezen of delen.. of je stopt en alles gaat oke en we gaan samen verder of je gaat door en je bent mij kwijt.
Simpel. Moeilijk te begrijpen misschien, maar ik weet zelf dat ik nooit kinderen wil met iemand die dat gebruikt. Dat ik nooit wil samenwonen met iemand die gebruikt en nooit wil trouwen met iemand die gebruikt.
En ik gaf hem de kans om te stoppen.
Nu is hij ruim een jaar met de zwaardere troep gestopt.
Alleen het blowen heb ik wel gezegd dat ik het niet leuk vond, maar nooit als "punt" gezien meer..
Laat ik zo zeggen; Ik baarde me meer zorgen over de harddrugs enz dan over blowen (softdrugs)
Maar toen ik zag dat het naar dagelijks, vanaf het werk tot slapengaan elke dag en overal werd begon dat mij ook te irriteren. En hij wist dat ik niet met hem wil samenwonen als ie dat deed.
Nu is hij sinds een maandje gestopt, toen weer stiekem geblowd.. later wel opgebiecht dan. Maar ik baalde daarvan. Trots als een pauw was ik toen ie me zei dattie er klaar mee was,.. dat ie het ook kansloos vind alsie er zo nog een paar jaar bij blijft zitten.
En dan nog een keer de fout in gaan bij zn vrienden. HIj zei weer dattie het niet meer ging doen, al zei ik hem toen wel dat ik hem nu moeilijk heel goed kon geloven en nu wel afwachterder was met me enthousiasme dat ik er blij om ben.
Ik vind hem leuker zonder drugs, ik vind de relatie ook leuker zonder het over drugs te hebben of aan drugs te denken. Al merk ik wel aan hem dattie in 2 wereldjes leeft. Nu leefti emet mij in het ene wereldje en in het andere wereldje zitten zijn vrienden.. met.. juist drugs. En hij moet heel sterk in zijn schoenen staan om dat af te slaan.. en geeft toe dat enorm moeilijk te vinden.
Echter ga ik hem nooit verbieden of aanraden om zijn vrienden niet meer te zien en daarmee te breken, dat zal ik nooit doen.
Ik vind wel dat ik mag aangeven dat ik geen relatie meer wil met een drugsgebruiker en dat ik hem nog wel een kans wil geven alsie stopt.
Ik ben nu inmiddels 4 jaar verder, kopzorgen genoeg gehad.. hoop nu op het beste. Heb er zelf altijd mn best voor gedaan en door een draaimolen van emoties gegaan met hem.
Denk er wel om dat het je kwetst hoor al dat drugsgedoe.