quote:
Op maandag 13 september 2010 03:40 schreef 1ce het volgende:[..]
opleuken:Is een avond met je beste vrienden, twee bier en een goed gesprek niet leuk dan? En dan ga jij maa even wat snuiven zeker? Slim, moet je doen! Dit is niet het begin van problematisch gedrag. Je moeder zou trots zijn, als ze je zo stoer zou zien snuiven.
Tuurlijk wel, hartstikke leuk, ik heb genoeg volledig nuchtere avonden die ik vaak genoeg net zo leuk vind als met iets op.
Drugs zorgen niet voor het enige plezier, maar versterken het plezier zeker wel. Waarom zou je naar zuid Frankrijk op vakantie moeten, kun je het in noord brabant dan niet leuk hebben?
quote:
leren:
Leren doe je op school. Maar ach, ja, je kunt er ontzettend goede en wijze dingen van leren... hallucineren, high, stoned, dronken... waardevolle levenslessen... ga ik later mijn kinderen bij het haardvuur (als ik nog geen OD of Korsokov heb opgelopen) trots over vertellen....: "jullie moeder ben ik ooit tegengekomen in een kraakpand, waar zij de grammetjes coke versneed en af en toe aan de piemel van de dealer zoog. Tussen de vervroegde tekenen van ouderdom, het snot onder haar neus, het sperma in haar haar en de strepen witte coke op haar voorhoofd kon ik al zien wat een mooi meisje zij was... en hoe graag ik wilde dat zij mij ging pijpen voordat ik een lijntje uit haar poes zou gaan snuiven... jullie moeder was een schat."
Leren doe je overal, niet alleen op school.
En ja ik leer ervan, ik leer hoe mijn lichaam op dingen reageert. En nieuwe gemoedstoestanden kunnen behoorlijk waardevol zijn. Zo ben ik pas gaan dansen na mn eerste XTC ervaring, dat was een echte eyeopener, ik wist toen wat ik moest doen en kon me eroverheen zetten. Niet dat ik zonder die ervaring nooit had gedanst maar het is nu allemaal wel sneller gebeurt. Ik hoef nu echt niets te gebruiken om te kunnen dansen.
Ook heeft het gebruik van XTC me welbespraakter gemaakt, vaak kwam ik wat moeilijk uit mn woorden en kwam soms wat onspontaan over. Maar mn eerste paar ervaringen hebben dat goed veranderd, ik ben nu een stuk spontaner, en het is niet alleen als ik het gebruik want dat is pas een stuk of 15 keer in 3 jaar. Ik merk het nu als een blijvend effect.
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan met allerlei positieve blijvende effecten van drugs. Niet doordat de drugs dan nog in mn lichaam zit, maar omdat ik het een keer ervaren heb en het nu ook nuchter kan oproepen.
quote:
coma is niet een ernstige toestand:
O nee? Daarom voel je je ook zo verrot de volgende dag, natuurlijk. Het is niet slecht, het is juist gezond. Goed voor je lever joh, om hem af en toe op zijn donder te geven. Dan kan die daarna meer hebben. En de kans op Korsokov is ook niet groter, alleen maar kleiner.
Nouja ik wil niet beweren dat je het vaak moet doen, maar echt grote schade is het nu ook weer niet. Ik heb het ook welleens gehad zonder enige kater gehad te hebben. En gewoon nog fris en fruitig in de ochtend te zijn.
Een keertje wat tever zijn gegaan met sporten is zeker net zo schadelijk, misschien nog wel schadelijker want daar heb je al snel een week last van.
Korsakov krijg je door een vitamine B1 tekort, alcohol afbraak kost veel vitamine B1, wil je zoiets krijgen zul je echt bizarre hoeveelheden alcohol naar binnen moeten werken en daarbij vrijwel niet eten. Zo destructief zijn maar weinig mensen. Bovendien is alcohol dan hun middel tot een soort passieve zelfmoord. Als ze niet in bereik zijn van verdovende middelen zullen ze zichzelf wel op een andere manier naar de klote helpen.
quote:
PS: Sarcastisch bedoeld, of had je dat door ondanks de dampen van narcotica?
PS: serieus bedoeld, of had je dat niet door ondanks stortvloed vooroordelen.