abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:38:41 #226
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86443671
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het met de integratie in Frankrijk stukken en stukken slechter dan hier. Dwingen te assimileren lijkt me dan ook geen perfect plan :s)
Nee hoor. Net zoals in Nederland heeft Frankrijk wijken zitten waar veel N-affers bij elkaar zitten, dat zorgt dan natuurlijk voor problematiek. Maar als je naar Frankrijk toe gaat, zie je geen enkel hoofddoekje, ook op plaatsen waar het wel mag.

Hoe kan het toch zijn dat Franse Moslims een hoofddoek niet als deel vanzichzelf beschouwen, en Nederlandse Moslims wel? Precies: Nederland is veel te laks geweest met intergreren.
pi_86443809
Tja ik zie vele, vele brandende auto's eigenlijk als een groter probleem dan een hoofddoekje in het straatbeeld. Er hard aan werken om dat uit beeld te krijgen lijkt me niets anders dan symboolpolitiek.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86445499
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:33 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee, ze schaffen het nog liever helemaal af. Alweer een fundament geslagen voor radicalisme.

Andere oplossing is om het net zoals in Frankrijk te doen, niet intergreren maar assimileren. Weiger je je aan te passen aan de normen en waarden van een land, dan krijg je geen verblijfsvergunning.

Zo werd in Frankrijk een verblijfsvergunning geweigerd omdat een man een vrouw geen hand wilde geven. Lijkt me een perfect plan.
Maar aanpassen aan de normen en waarden in een land is nog wel even wat anders dan daadwerkelijk assimileren.

Eisen aan immigranten en allochtonen dat ze assimileren lijkt me dan ook niet de weg om nader tot elkaar te komen en om de verstandhoudingen te verbeteren, mede omdat je werkelijke assimilatie naar mijn mening niet mag verlangen van mensen. Niets is menselijker dan enigzins vasthouden aan tradities, trots, stukje cultuur, dat je kent vanuit je vaderland, al is het alleen maar omdat je daar familie hebt wonen.

Als wij Nederlanders emigreren dan zie je ook vaak dat Nederlanders samen klitten bij elkaar en vasthouden aan de feestdagen en met oranje shirtje rondlopen en trots blijven op hun land, dus assimileren kun je naar mijn mening niet verlangen. Uiteraard wel integratie en participatie en inzet hiervoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86447699
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:38 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee hoor. Net zoals in Nederland heeft Frankrijk wijken zitten waar veel N-affers bij elkaar zitten, dat zorgt dan natuurlijk voor problematiek. Maar als je naar Frankrijk toe gaat, zie je geen enkel hoofddoekje, ook op plaatsen waar het wel mag.

Hoe kan het toch zijn dat Franse Moslims een hoofddoek niet als deel vanzichzelf beschouwen, en Nederlandse Moslims wel? Precies: Nederland is veel te laks geweest met intergreren.
Wat de fuck maakt het nou uit dat een moslim een hoofddoek draagt? Dat vind ik altijd van die grote onzin, wanneer PVV-stemmers lopen te zeiken over fucking hoofddoekjes. Vanwaar toch die vreemde behoefte om anderen jullie wil op te leggen? Moslima's worden gedwongen hoofddoeken te dragen, roept men dan. Is dat ooit aan een moslima gevraagd? Nee, maar het is gewoon omdat zij en Wilders dat zeggen. Is dat niet compleet gestoord? Die vraag is retorisch.

Ga je gvd eens druk maken om echt belangrijke, zaken in plaats van je fucking verstand op nul te zetten en alles aannemen wat Wilders allemaal roept. Wilders noemt hoofddoekjes straatvervuiling. Ik noem die WIlders straatvervuiling. So de fuck wat? Leef en laat leven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ferdo op 15-09-2010 08:24:06 (Iets genormaliseerd) ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 15 september 2010 @ 00:26:01 #230
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86447826
Ohjee, Koos is boos :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86447916
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:26 schreef eriksd het volgende:
Ohjee, Koos is boos :P
Koos heeft iets teveel biertjes gedronken tijdens Twente-Inter. En daarna uiteraard. Ben geen Twente-fan maar het was wel erg gezellig ^O^
  woensdag 15 september 2010 @ 00:35:30 #232
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_86448119
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat de fuck maakt het nou uit dat een moslim een hoofddoek draagt? Dat vind ik altijd van die grote onzin, wanneer PVV-stemmers lopen te zeiken over fucking hoofddoekjes. Vanwaar toch die vreemde behoefte om anderen jullie wil op te leggen? Moslima's worden gedwongen hoofddoeken te dragen, roept men dan. Is dat ooit aan een moslima gevraagd? Nee, maar het is gewoon omdat zij en Wilders dat zeggen. Is dat niet compleet gestoord? Die vraag is retorisch.

Ga je gvd eens druk maken om echt belangrijke, zaken in plaats van je fucking verstand op nul te zetten en alles aannemen wat die blonde nageboorte allemaal roept. Wilders noemt hoofddoekjes straatvervuiling. Ik noem die opgezwollen kutkop met dat achterlijke blonde, uitgedroogde haar van hem straatvervuiling. So de fuck wat? Leef en laat leven.
Wat ik altijd zo mooi vind is dat ze hoofddoekjes niet willen, omdat het de vrijheid van de vrouw in zou perken.

Nee, een vrouw verbieden te dragen wat ze wil dragen, DAT is een echte bevordering voor hun vrijheid
Laffe huichelaar
  woensdag 15 september 2010 @ 00:36:32 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_86448155
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat ik altijd zo mooi vind is dat ze hoofddoekjes niet willen, omdat het de vrijheid van de vrouw in zou perken.

Nee, een vrouw verbieden te dragen wat ze wil dragen, DAT is een echte bevordering voor hun vrijheid
Precies.
pi_86448207
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Inderdaad. En als deze constatering niet zo treurig was, dan zou het ronduit lachwekkend zijn.
  woensdag 15 september 2010 @ 00:44:53 #235
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_86448348
Weet je wat ik eigenlijk nog het jammerst vind van de hele zaak. Wilders dwingt mensen links te worden. Ik ben een redelijk rechts aangelegd persoon. CDA gestemd, heb nog ernstig getwijfeld over VVD. Maar elke keer dat Wilders zijn slechtbepruikte hoofd opentrekt, krijg ik de neiging met Pechtold en Femke op de barricades te gaan staan.
Laffe huichelaar
pi_86448386
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:44 schreef timmmmm het volgende:
Weet je wat ik eigenlijk nog het jammerst vind van de hele zaak. Wilders dwingt mensen links te worden. Ik ben een redelijk rechts aangelegd persoon. CDA gestemd, heb nog ernstig getwijfeld over VVD. Maar elke keer dat Wilders zijn slechtbepruikte hoofd opentrekt, krijg ik de neiging met Pechtold en Femke op de barricades te gaan staan.
Is Wilders' idiote gedrag toch nog ergens goed voor ^O^
pi_86448949
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Oa bezuinigingen op inburgeringscursussen, wat ik vreemd vind voor partijen die altijd zo hameren op integratie en participatie van allochtonen. :)
De cursussen blijven gewoon verplicht hoor, die schaffen ze niet af. Alleen moeten de deelnemers ze zelf gaan betalen. Vind ik op zich geen slecht principe, je bouwt toch een financiële drempel in om naar Nederland te komen.
pi_86448966
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:44 schreef timmmmm het volgende:
Maar elke keer dat Wilders zijn slechtbepruikte hoofd opentrekt, krijg ik de neiging met Pechtold en Femke op de barricades te gaan staan.
Ik denk als rechts aangelegd persoon, 'Laat hem maar lekker schreeuwen en de clown uit hangen.' Als Wilders nou hele goede argumenten had dan zou er reden kunnen zijn die barricaden op te zoeken, maar nu is hij toch een beetje de dorpsgek zeg maar. Het hitserige barricade gedrag van Pechtold en Halsema staat mij juist enorm tegen.
pi_86449770
quote:
Op woensdag 15 september 2010 01:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk als rechts aangelegd persoon, 'Laat hem maar lekker schreeuwen en de clown uit hangen.' Als Wilders nou hele goede argumenten had dan zou er reden kunnen zijn die barricaden op te zoeken, maar nu is hij toch een beetje de dorpsgek zeg maar. Het hitserige barricade gedrag van Pechtold en Halsema staat mij juist enorm tegen.
Maar wel een dorpsgek die steeds meer kiezers aan zich weet te binden. door steeds meer mensen serieus wordt genomen en steeds meer verantwoordelijkheid krijgt toegespeeld als het zo doorgaat. Als dat "barricade gedrag" ook maar één kiezer de ogen weet te openen, of de ogen van enkele VVD-ers of CDA-ers in de kamer dan is het de moeite waard.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86450183
quote:

[..]

Ik denk als rechts aangelegd persoon, 'Laat hem maar lekker schreeuwen en de clown uit hangen.'
Dat jij als voormalige en potentiële PVV-stemmer minder moeite hebt met zijn doldwaze standpunten is ook niet zo raar natuurlijk. Maar voor velen is het idee alleen al te gek voor woorden. Het is een idioot met soms ronduit gevaarlijke plannen.
  woensdag 15 september 2010 @ 08:12:24 #241
3542 Gia
User under construction
pi_86450289
Nederland heeft van oorsprong een Joods-christelijke achtergrond.
Er komen andere culturen naar Nederland, wat op zich een verrijking is.
Zij hoeven niet te assimileren, maar moeten wel integreren.

Voorbeeld: Ze hoeven niet zelf een Kerstboom te zetten, maar op school wel meedoen met de vieringen.
Eisen dat kerstbomen worden weggehaald, is compleet van de zotte.

Ander voorbeeld: Ze mogen hun eigen kleding dragen, binnen de grenzen van de wet, inclusief hoofddoek. Maar ze mogen niet eisen dat ze het overal mogen dragen.

Nog een voorbeeld: Je mag hier maar één vrouw hebben, ook al kun je er wel 10 onderhouden.

Voor de rest: Eet lekker je couscous of kouseband, ga uit je dak op Kwakoe of een pasar malam, als je je wat werk en maatschappij betreft maar aanpast aan de geldende voorschriften.
pi_86450368
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:12 schreef Gia het volgende:
Het voornaamste dat Nederland aan een Joodse achtergrond hebben is dat we iets te fanatiek mee hebben geholpen aan het reduceren van die bevolkingsgroep. Dus welke achtergrond bedoel je dan?
pi_86450588
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het voornaamste dat Nederland aan een Joodse achtergrond hebben is dat we iets te fanatiek mee hebben geholpen aan het reduceren van die bevolkingsgroep. Dus welke achtergrond bedoel je dan?
Zozo, als jij het zegt zal het wel zo zijn.
pi_86450678
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zozo, als jij het zegt zal het wel zo zijn.
Ik hoop van harte dat het niet waar is. En daar kan jij ons vast van alles over vertellen?
pi_86451016
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:12 schreef Asphias het volgende:

[..]

mwoah, we zijn eigenlijk vooral verbaast dat wilders niet alleen A, B en C laat vallen, maar dat eigenlijk alleen nog Y en Z over zijn van zijn hele programma, en dat niemand hem dat kwalijk neemt.

moest je eens bij een andere partij proberen, al je standpunten op de schroothoop gooien...
Ik denk dat ze gewoon onderschatten wat voor afkeer Wilder's aanhangers hebben van andere politici.
  woensdag 15 september 2010 @ 09:24:23 #246
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_86451404
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:12 schreef Gia het volgende:
Er komen andere culturen naar Nederland, wat op zich een verrijking is.
Zij hoeven niet te assimileren, maar moeten wel integreren.

Voorbeeld: Ze hoeven niet zelf een Kerstboom te zetten, maar op school wel meedoen met de vieringen.

Waarom? :') Als een kerstviering ze tegenstaat, waarom moet je ze dan dwingen eraan mee te doen? .

quote:
Ander voorbeeld: Ze mogen hun eigen kleding dragen, binnen de grenzen van de wet, inclusief hoofddoek. Maar ze mogen niet eisen dat ze het overal mogen dragen.

Binnen de grenzen van de wet is het vrij normaal dat iedereen de uiting van je geloof in de vorm van kleding, inclusief hoofddoek, overal mag dragen. Ik mag mijn kruisje ook overal dragen.

quote:
Nog een voorbeeld: Je mag hier maar één vrouw hebben, ook al kun je er wel 10 onderhouden.
??? :') Zijn hier mensen die dat doen, 10 vrouwen hebben? Nee, hmmkay..

quote:
Voor de rest: Eet lekker je couscous of kouseband, ga uit je dak op Kwakoe of een pasar malam, als je je wat werk en maatschappij betreft maar aanpast aan de geldende voorschriften.
Nou, wat fijn dat ze dát in ieder geval wel mogen van de onredelijken in de samenleving.
Laffe huichelaar
  woensdag 15 september 2010 @ 09:27:03 #247
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_86451450
quote:

[..]

Je hebt een grens tussen deportatie van minderheden bepleiten en de dorpsgek zijn.
Laffe huichelaar
pi_86451560
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:24 schreef timmmmm het volgende:

??? :') Zijn hier mensen die dat doen, 10 vrouwen hebben? Nee, hmmkay..

Nederland telt 1374 mensen die met minimaal twee mannen of twee vrouwen zijn getrouwd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 15 september 2010 @ 09:34:20 #249
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_86451607
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nederland telt 1374 mensen die met minimaal twee mannen of twee vrouwen zijn getrouwd.
En hoeveel met 10 vrouwen? :') O, en hoeveel daarvan niet afkomstig van onze "joods-christelijke" cultuur
Laffe huichelaar
pi_86451845
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En hoeveel met 10 vrouwen? :') O, en hoeveel daarvan niet afkomstig van onze "joods-christelijke" cultuur
In de praktijk is het meestal zo, dat de vrouw het onderspit delft. In de meeste gevallen zijn het mannen die met meerdere vrouwen getrouwd zijn. Dit is het ook het argument tegen polygamie, dat het vrouwonvriendelijk is en vaak duidt onvrije partnerkeuze en huwelijksdrang.

En het antwoord op jouw laatste vraag is geen eenduidig antwoord te geven. In veel gevallen betreft het huwelijksregistraties die zijn afgesloten in landen waar ‘veelwijverij’ niet strafbaar is, zoals Marokko.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')