Vond Digitale Landschaps Fotografie van Michael Frye wel aardig.quote:Op zondag 19 september 2010 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed boek over het zone systeem voor digitaal fotograferen. Iemand tips?
Niet wat ik zoek, zoek specifiek een handboek over het zonesysteem voor digitaalquote:Op zondag 19 september 2010 16:01 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Vond Digitale Landschaps Fotografie van Michael Frye wel aardig.
Gebruik je het zone systeem?quote:Op zondag 19 september 2010 17:58 schreef zquing het volgende:
http://www.amazon.com/Mas(...)id=1284911868&sr=8-1
heb 'm zelf niet
Hoe specifiek wil je het hebben, je kan mischien beter gewoon de boeken van ansel adams lezen. En die zelf vertalen naar het digitale.quote:Op zondag 19 september 2010 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet wat ik zoek, zoek specifiek een handboek over het zonesysteem voor digitaal
te veel moeite. Misschien als mn doka een keer staat dat ik 't probeer. Voor ingewikkelde lichtsituaties schiet een 3 stop bracket voor de belichting. Lens meestal 2 stopjes dicht, voor de vaak meest optimale eigenschappen. Landschapjes/architectuur op F8quote:Op zondag 19 september 2010 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gebruik je het zone systeem?
Thanks, ik ben idd uiteindelijk voor de 90 gegaan, met een Metz ringflitser erbij. Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:18 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik zou je lens daarop niet uitzoeken. Als je die lens echt voor de macro wil zou ik voor de 90 kiezen. Wil je een meer alround stukje glas dan voor de 60, dat werkt voor portretten, lowlight
Bedankt!quote:Op zondag 19 september 2010 22:53 schreef zquing het volgende:
Ik zou voor de D90 gaan, qua handeling is dat veel en veel fijner. 2 wieltjes en een topscreen. Ook heeft die nog een focusmotor in de body waardoor je goedkopere objectieven kan gebruiken. Een goede lens om mee te beginnen is de 18-70
Vanwege mijn budgetaire beperkingen koop ik vrijwel alles 2ehands. Wel ff langsgaan en kijken hoe het eruit ziet.quote:Op maandag 20 september 2010 11:24 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Bedankt!
Is het nog aan te raden body en objectief nieuw of juist tweedehands aan te schaffen?
Het is dan ook ideaal dat zoveel mensen een nieuwe dSLR kopen en er vervolgens niets mee doen en weer te koop aan bieden. Er staan nogal wat vrijwel nieuwe 2ehands dSLR's te koop. Het is wel wat waardevaster dan een compactcamera bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 september 2010 11:41 schreef zquing het volgende:
[..]
Vanwege mijn budgetaire beperkingen koop ik vrijwel alles 2ehands. Wel ff langsgaan en kijken hoe het eruit ziet.
Wat bedoel je met 'niet mooi'? Te licht?quote:Op maandag 20 september 2010 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe had ik deze foto beter kunnen maken? Ik vind de belichting niet helemaal mooi.
Ik heb een 18-55 canon kit lens gebruikt, canon 400D body.
Iso 200, Diafragme f/5.6, sluitertijd 1/60
Zonder flits
[ afbeelding ]
Ik vind hem inderdaad te licht. Het voorhoofd van mijn broertje vind ik te wit. Of kan ik daar weinig aan doen?quote:Op maandag 20 september 2010 17:29 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'niet mooi'? Te licht?
Sowieso kan het standpunt beter, dit is iets te hoog naar mijn smaak.
Heel specifiek voor digitaal met laboratorium verwerking, ik gebruikte voor analoog al het zone systeem.quote:Op zondag 19 september 2010 21:30 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Hoe specifiek wil je het hebben
Het standpunt is vaak wat eenn foto onderschijd van een kiekje.quote:Op maandag 20 september 2010 17:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind hem inderdaad te licht. Het voorhoofd van mijn broertje vind ik te wit. Of kan ik daar weinig aan doen?
Het verdere standpunt doet er niet zo veel toe toch, of wel?
Hmm, dus bij deze foto had ik meer in/onder de zon moeten gaan staan waardoor er minder reflectie is? En de instellingen waren verder wel goed?quote:Op maandag 20 september 2010 19:35 schreef Heintje het volgende:
[..]
Het standpunt is vaak wat eenn foto onderschijd van een kiekje.
Een compact heeft bij goede omstandigheden ook een mooie belichting, dus standpunt is dan het grootste verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |