Rene | zaterdag 11 september 2010 @ 11:27 |
Post hier al je vragen met betrekking tot de vakken: • Alle moderne talen • Alle klassieke talen • Culturele Kunstzinnige Vorming (1, 2 & 3) • Klassieke Culturele Vorming • Literatuur • Filosofie • Alles wat in de richting komt Hierboven staan de vakken zoals ze op de middelbare school gegeven worden. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er hier geen ruimte is voor vragen van MBO, HBO of WO-niveau. Alle vragen die binnen het gebied van 'Alfa' vallen, kun je hier posten. Heb je een vraag die niet binnen het gebied 'Alfa' valt? Er zijn ook topics voor de andere vakgebieden. | |
pizza-tonijn | maandag 20 september 2010 @ 17:54 |
Hallo, Heeft dyslexie iets te maken met taalkunde. Is het bijvoorbeeld een taalkundig probleem? thnx. | |
Ser_Ciappelletto | maandag 20 september 2010 @ 23:18 |
quote:Ligt eraan met welke discipline van taalkunde je bedoelt. Bedoel je puur fysiologische/psychologische disciplines, of ook andere disciplines? | |
Sehaninne | vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:32 |
Hallo, Waarom worden Alfa's altijd de grond in gebashed en worden Bèta's de hemel in geprezen? | |
RQPS | zondag 10 oktober 2010 @ 00:24 |
quote:Omdat alfa's dom zijn en niet aan wetenschap doen. | |
motorbloempje | maandag 11 oktober 2010 @ 07:48 |
dus, ok... ontopic maar weer ![]() | |
rijstwafel | donderdag 14 oktober 2010 @ 17:51 |
Iemand die een voordeel en een nadeel heeft voor een vebod op kinderarbeid? | |
Ser_Ciappelletto | donderdag 14 oktober 2010 @ 18:48 |
quote:Voordeel: - goedkope spullen - de kinderen zijn van de straat/het internet af - de kinderen doen iets nuttigs - kinderen zijn klein en fijn, dus die kunnen overal goed bij met hun kleine vingertjes en lichaampjes. - de kinderen zijn 's avonds te moe voor seks met meneer pastoor. - gaat de vergrijzing tegen. - als de baas met z'n secretaresse slaapt, kun je hem makkelijker chanteren. - middagdutjes - de dag na de kerstborrel wordt de vraag met wie je gisteren hebt staan zoenen een stuk spannender. Nadeel: - dan heb je niet alleen dat gejengel thuis, maar ook op het werk. - één woord: broekpoepertjes - het niveau van de kantoorhumor gaat nog verder omlaag. - het carpoolen duurt langer, want je hoort om het kwartier 'PAPPA IK MOET PLASSEN!' - de dag na de kerstborrel wordt de vraag met wie je gisteren hebt staan zoenen een stuk spannender. Ik hoop dat dit nuttig was! Ik heb me altijd erg geïnteresseerd voor dit onderwerp, dus het was niet zo moeilijk om deze argumenten op te sommen. Als je nog vragen hebt, kun je ze me altijd stellen. | |
royalroyce | donderdag 14 oktober 2010 @ 19:24 |
Hoi. Heb morgen een belangrijke toets en moet het volgende weten Hoe zeg je in het frans: Wat zijn jouw lievelingsvakken? Welke talen volg je? Welke vak heb je een hekel aan? | |
Ser_Ciappelletto | donderdag 14 oktober 2010 @ 19:39 |
quote:Bonjour royalroyce, le traduction de ces phrases est: -Quels sont tes/vôtres cours préférés? of Quels cours t'aimes/vous aimez? -Quelles langues tu suive/vous suivez? of De quelles langues suives-tu/suivez-vous des cours? -Quels cours tu n'aimes pas?/Quels cours vous n'aimez pas?(zwakke afkeer) of Quels cours tu détestes/vous détestez? (sterke afkeer) 'vous' is de beleefdheidsvorm, 'tu' de informele vorm. Daarbij moet je dus even oppassen tegen wie je spreekt. 'vôtre' met accent circonflex is de literaire vorm, 'votre' zonder accent circonflex mag ook. Bonne chance pour le test demain! | |
royalroyce | donderdag 14 oktober 2010 @ 19:54 |
quote:Merci beacoup! | |
Outlined | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:05 |
Waar kan ik mijn juridische vragen kwijt? | |
motorbloempje | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:06 |
Bij het juridisch loket? ![]() Probeer 't hier eens ![]() | |
Outlined | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:07 |
Een bedrijf vindt in zijn grond een kostbaar archeologisch stuk en verkoopt het. Is dit winst uit onderneming? | |
Ser_Ciappelletto | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:11 |
quote:Deze vraag kun je beter in Gamma stellen. Daar zitten de economen. | |
Outlined | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:12 |
quote:het gaat om winst zoals gedefinieerd door fiscalisten. | |
Ser_Ciappelletto | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:15 |
quote:Lees eens even de eerste posts in beide topics. | |
Outlined | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:28 |
quote:is dat een topic ? | |
royalroyce | zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:08 |
quote:Is dat grappig? | |
thomaster | maandag 25 oktober 2010 @ 20:55 |
quote:Volgens mij is dat een onrechtmatige daad (of hoe noem je zoiets ook alweer juridisch gezien?), aangezien alles wat in de grond zit, zoals olie, archeologische dingen etc van de overheid zijn. | |
Corkscrew | zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:52 |
Voor het vak maatschappijleer moet ik een essay of betoog schrijven over een zelf te kiezen politiek-filosofische stelling. Ik heb onder andere gedacht aan de volgende onderwerpen: het beperken van het stemrecht tot hoger opgeleiden, hoe de staat voor haar eigen machtsbehoud gebaat is bij grote dreigingen (want veiligheid legitimeert de staat), waarom democratie wel of niet zou werken (kun je 'dom' volk wel laten beslissen over complexe vraagstukken) en wat 'gelijk behandelen' precies is (o.a. uitbouwend op Marx' theorie 'Van ieder naar vermogen, voor ieder naar behoefte'). Sommigen bleven bij een brainstorm, soms kwam ik al tot een paar honderd woorden, maar uiteindelijk heb ik geen enkele van deze stellingen uit kunnen werken tot een goed lopend en sterk verhaal. Daarom vraag ik hier of jullie misschien ideeën voor een onderwerp (en een uitgangspositie/richting) hebben. Hoofdthema moet de inrichting en het functioneren van staat en maatschappij zijn. Eén van de reeds genoemde onderwerpen kan ook nog steeds, dus als iemand daarvoor een suggestie heeft, is die ook welkom. ![]() | |
Ser_Ciappelletto | zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:08 |
Schrijf anders iets over het politieke partijensysteem of het systeem met coalitievorming. Dat is nu lekker actueel, en voor dat eerste kun je verschillende vormen (één-partijsysteem, twee-partijensysteem, veel-partijensysteem) tegen elkaar afwegen. Maar hoe lang moet dat essay zijn? Je kunt makkelijk enkele pagina's schrijven over de onderwerpen die je zelf al bedacht hebt. Als je een structuur aanhoudt van 'inleiding -->benoemen relevante personen en termen'--> 'argumenten voor'--> 'argumenten tegen' --> 'afweging/conclusie' moet je toch zeker twee of drie pagina's vol kunnen krijgen | |
Sehaninne | zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:10 |
“Ook al is God weliswaar de grond van de zonden, toch is Hij niet de maker ervan, en als ik het op scholastieke wijze mag zeggen: de laatste fysieke oorzaak van de zonden (zoals van alle schepselen) ligt in God, maar de morele in de zondaar.” [P. 31] Leibniz Kan iemand dit misschien voor mij uiteenzetten? | |
Ser_Ciappelletto | zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:14 |
Geen uiteenzetting, maar misschien helpt het: Heeft het niet iets mee te maken dat God de mogelijkheid om te zondigen heeft geschapen, maar dat de zondaar zelf de keuze maakt om het te doen? | |
Corkscrew | zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:15 |
Bedankt voor je reactie. Het essay moet tussen de 1000 en 2000 woorden zijn. De genoemde onderwerpen zijn zeker uit te werken, maar ik moet niet simpel een stelling met wat argumenten, een inleiding en een slot larderen, maar ook echt de bottomline van de discussie doorgronden en de stelling filosofischer benaderen (wat vooronderstelt een argument, en waarom is die vooronderstelling incorrect?). Jouw voorstel spreekt me wel aan, zeker een onderwerp dat het proberen waard is! | |
Ser_Ciappelletto | zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:34 |
WTF, sinds wanneer moeten jullie kiddo's serieuze en fatsoenlijke werkstukken maken voor maatschappijleer? Het enige wat wij moesten doen was een kort stukje over euthanasie typen, en de juiste conclusie (lees: die van de docent) geven. Maar goed, wat bedoel je precies met bottomline? En is je eerste onderwerp (stemmen voor hogeropgeleiden) niet uitermate geschikt voor een genuanceerd werkstuk? Je stelt de feiten (hoger opgeleiden kunnen beter 'denken') tegen de meningen (het is asociaal/anti-democratisch om mensen uit te sluiten van de stembusgang). Dan kun je een mooi verhaaltje ophangen over wat belangrijker is (in dit geval), feiten of meningen, en over wat (de minimumvoorwaarde van) de democratie is. | |
Sehaninne | zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:47 |
Leibniz legt in dat citaat de fysieke oorzaak van de zonden bij God, zonder hem als schuldige aan te wijzen. God heeft volgens Leibniz niet bewust de mogelijkheid om te zondigen geschapen, maar door zijn bestaan heeft hij al de grond ervoor gecreeerd? Volgens mij klopt het tweede deel van je post wel. Thanks! | |
Corkscrew | zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:52 |
Waarschijnlijk te danken aan zesde klas gymnasium en een degelijke leraar. ![]() Met "de bottomline doorgronden" bedoel ik dat het niet zomaar gaat om het poneren van 3 argumenten en dan zeggen 'Daarom is het zo'. Het is de bedoeling dat je bij het benaderen van een thema of argument juist de onderliggende aannames die vaak bij een stelling verborgen zitten bestudeert en onderuithaalt. ![]() Ik zal de beperking van het electoraat ook nog eens onder de loep nemen. Ik heb gelukkig nog wel even voor het moet worden ingeleverd, dus dat komt wel goed. | |
Ser_Ciappelletto | zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:02 |
Dat van mij was ook in de 6e van het gymnasium. Maar geen degelijke leraar helaas. ![]() Maar daar kun je toch zeker 1000 woorden over schrijven, ongeacht onderwerp? Je kunt voor dat electoraat-dingetje bijvoorbeeld afvragen of democratie als doel heeft om het land zo goed mogelijk of zo eerlijk mogelijk te besturen. En wat dan 'goed' of 'eerlijk' zijn. En wanneer iemand intelligent genoeg is om een voldoende afgewogen beslissing te nemen, en waar je de grens legt en waarom. En of het IQ-slim of straat-slim moet zijn. En hoe je dat objectief meet, en of IQ wel zo objectief is als het wordt gepresenteerd. En als je er echt niet meer uit komt gooi je het op epistemologisch nihilisme: we kunnen niets weten buiten dat we niets weten. ![]() | |
Corkscrew | zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:05 |
Dank. 1000 woorden schrijven is inderdaad geen obstakel, maar ik schrijf liever een goed essay waar ik zelf ook echt tevreden mee ben, dan een simpel broddelwerkje. De 'goed of eerlijk'-benadering klinkt interessant - daar valt inderdaad best wat mee te doen. ![]() | |
Elnett | dinsdag 9 november 2010 @ 20:53 |
'Ouderen zijn het gelukkigst', kopt NRC Handelsblad Hebben die ook nog wat... Die laatste zin slaat terug op die eerste. Maar nu de vraag: Cynisme of ironie?? | |
thomaster | dinsdag 9 november 2010 @ 22:10 |
Cynisme, maar ik denk dat je hem voor allebei uit kan leggen. M.a.w het draait bij deze vraag om je uitleg | |
fc070 | maandag 15 november 2010 @ 17:28 |
Pierre Bourdieu heeft het over veld, kapitaal en habitus Pierre bourdieu Veld, kapitaal en habitus Veld: De samenleving bestaat uit verschillende, elkaar overlappende, velden, zoals de politiek, de wetenschap en de kunst Kapitaal: om in een veld macht en invloed te verwerven hebben mensen kapitaal nodig, er zijn drie vormen van kapitaal. economisch kapitaal (geld en onroerend goed) cultureel kapitaal (kennis, vaardigheden en opleiding) sociaal kapitaal (relaties, netwerken) Habitus: in elk veld ontwikkelen mensen onbewust een bepaalde habitus, een duurzame manier van denken, handelen en waarnemen waarmee mensen zich in het veld kunnen handhaven en verder kunnen komen. Ik kan er alleen geen voorbeelden bij verzinnen, ik ben op zoek naar voorbeelden m.b.t. veld, kapitaal en habitus. Alvast bedankt voor de hulp! THXXX | |
knight18 | zondag 28 november 2010 @ 22:31 |
heb een vraag over een nederlands boek. Als er veel flashbacks in een boek worden gebruikt, kan het verhaal dan nog steeds chronologisch verlopen? | |
thomaster | maandag 29 november 2010 @ 17:06 |
Als de tegenwoordige tijd en de flashbacks allemaal van ouder naar nieuwer lopen is er sprake van een dubbel chronologisch verloop. | |
rijstwafel | woensdag 1 december 2010 @ 20:34 |
Ik moet antwoord hebben op deze vraag maar ik kan helemaal niks vinden wie helpt mij? Waarom wordt de bouw van de NoordZuidlijn steeds stil gelegd? | |
PSVer1913 | vrijdag 3 december 2010 @ 19:47 |
edit: laat maar. | |
Kaas- | donderdag 16 december 2010 @ 16:45 |
Vraagje over hoe je in het Engels woorden aan elkaar verbindt. Als je een opsomming maakt van woorden die aan elkaar horen, dan verbind je die met een streepje. Bijvoorbeeld: micro- and macroeconomics. Ik vraag me echter af wat de juiste schrijfwijze is in de volgende situatie: a) consumer, firm and market behaviour; of b) consumer-, firm- and markket behaviour Alvast bedankt voor de hulp. | |
fc070 | vrijdag 24 december 2010 @ 16:56 |
Vraagje: wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen duurzaamheid en duurzame ontwikkeling? alvast bedankt voor de info. | |
Anoonumos | vrijdag 7 januari 2011 @ 23:46 |
Voor mijn literatuurlijst wil ik een boek van Elsschot lezen. Ik heb nu thuis liggen: De Verlossing - Het dwaallicht - Lijmen/Het been Lijmen/Het been zou ik liever niet doen omdat bijna iedereen uit mijn klas die al leest. Welk boek raden jullie mij aan? | |
rubensanti | donderdag 13 januari 2011 @ 17:26 |
Is er toevallig iemand die het boek Een barbaar in China heeft en wat fragmenten van het boek wilt uploaden? Ik moet morgen een boekverslag inleveren, maar ik moet nu de verteltechniek en perspectief bewijzen met behulp van zes fragmenten uit het boek, en ik moet ook wat over de ruimte vertellen met behulp van drie fragmenten. Alleen ik heb het boek niet meer.. ![]() ![]() | |
VWO6scholier | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:00 |
Hallo FOK!-ers,:) aankomende maandag heb ik een Praktische Opdracht, schoolexamen Duits. Dit is in de vorm van een mondeling waarbij ik o.a. 5 minuten lang moet praten over een zelfgekozen onderwerp. In mijn geval is dat mijn studiekeuze.:) Nu heb ik een tekst uitgeschreven ter grootte van zo'n 2 A-4tjes waarmee ik 5 minuten wel moet halen. Ik ben tevreden over het geschreven verhaal maar ik twijfel enigszins over de zinsopbouw en de grammatica, daarom vraag ik bij deze of iemand mij zou kunnen helpen met het verbeteren van de tekst.:) Dit is de desbetreffende tekst: Zunächst würde ich Sie gern etwas erzählen über mich selbst und wie ich meine Zukunft vor mich sehe. Ich studiere in das letzte Jahr von das vorwissenschaftlicher Unterricht und ich beobachte diese Periode wie eine Periode in wer ich mit relativ wenig Arbeit ganz ordentliche Resultaten bekommen habe. Ich realisierte mich sogar letztens, dass ich vielleicht ein Acht modal bekommen kann. Das wäre natürlich ausgezeichnet sein, weil ich ein Studium tun möchte wobei man mit einer Auslosung wirkt. Und wenn ich ein Acht modal bekomme, dann brauche ich nicht teil zu nehmen an die Auslosung. Das Problem ist doch, dass ich die Studium nur vor kurzem ausgewählt habe wie eine potentielle prospektive Studie und ich hatte vorher niemals gedachtet dass ich ein Studium tun möchte wobei man mit einer Auslosung wirkt. Weil ich das vorher niemals gedachtet hatte, habe ich in die Vergangenheit gar wenig getan was betrifft meine Schuleresultate. Die Folge davon ist dass ich jetzt einige Noten habe wovon ich denke dass ich sie besser getan haben könnte als ich einfach mehr Tätigkeit investiert hatte. Und dann hätte ich keine Siebens auf mein Schulzeugnis vor Fachen die relativ leicht sind, Siebens die ich zuziehen soll mit schwieriges Fächer wenn ich ein Acht modal bekommen will. Sie verwunderen sich unbedingt welcher Studie ich so gerne tun möchte. es heisst ‘Economics and Business Economics’ und es wird nur gebietet in Maastricht, auf Maastricht University. Ich soll doch zugeben dass ich die Wahl hauptsächlich gemacht habe weil die Studie in Maastricht gegeben wird. Ich möchte nämlich sehr gerne in Maastricht studieren, dass ist vornämlich wegen die Tatsache dass man da mit eine andere Unterrichtweise wirkt. Man wirkt da nämlich mit das sogenannte “Problem Based Learning” frei übersetzt meint dass “Problemorientiertes Lernen”. Und es ist eine Lernform, bei der zunächst ein Problem im Vordergrund steht für das die Lernenden weitgehend selbstständig eine Lösung finden sollen. Der hauptsächliche Grund warum ich ein Anhänger dieser Lernform bin, ist weil ich denke dass ich mehr zu meinem Rechte komme, bezüglich die Schulleistungen, wenn ich in kleine Gruppen wirke und nicht wenn ich in einen Hörsaal sitze zwischen hundert andere Schüler. Diese Lernform macht Platz vor Wortstreiten und lehrreiche Gespräche. Und ich glaube dass ich auf dieser Weise am Effizientste lehren kann. Ich habe vor die Studie ‘Economics and Business Economics’ gewahlt, weil ich gern ein wirtschaftliche Studie tun will. Mit meinem Unterrichtsmaterial könnte ich ein Studie folgen mit Wirtschaft oder Jura, ich finde beide sehr interessant aber ich glaube dass Jura vielleicht ein bisschen zu langweilig sein kann. Deshalb suchte ich nach ein wirtschaftliche Studie auf Maastricht University. Maastricht University bietet 4 Wirtschaftlicher Studien an; · Econometrics and Operations Research · Economics and Business Economics · Fiscale Economie · International Business Weil Econometrics and Operations Research sich vornämlich beschäfticht mit Mathematik, ein Fach dass mich wenig interessiert, fallt diese Studie immerhin ab. Obwohl ich glaube dass International Business ein sehr interessante Studie ist, ist es sehr schwierig um zugelassen zu worden wegen die schwere Auslosung und wie ich eher gesagt habe, bin ich nicht sicher ob ich ein Acht modal bekommen kann. Fiskale Wirtschaft fallt nicht sosehr ab, aber es ist mein zweite Wahl im Falle ich nicht zugelassen worde auf Economics and Business Economics. Doch würde ich die Studie dann in Tilburg tun statt in Maastricht, weil alle wirtschaftliche Studien in Tilburg in das erstes Jahr zusammenfallen und ich bin nicht hondert prozent sicher über meiner Wahl. Selbstverständlich würde ich dann umsteigen zu einem andere Studie, wenn Fiskale Wirtschaft mich nicht befallt. So bleibt nichts anderes übrig als Economics and Business Economics, diese Studie beschäftigt sich vornämlich mit Grosswirtschaft, was mich sehr interessiert. Deshalb hoffe ich dass ich zu diese Studie wird zugelassen und dass ich vielleicht selbst ein Acht modal bekommen werde. Jetzt bleibt es mir noch übrig ob ich mich eintrage vor eine Studentenverbindung oder nicht. Ich glaube nämlich dass es ein sehr schöne Erfahrung wäre, aber ich weiss nicht sicher ob ich eine Type bin vor so eine Gesellschaft. Deshalb habe ich mich vorgenommen um neben meine Studiewahl, mich auch zu informieren über Studentenverbindungen in Maastricht und Tilburg. Ich weiss immerhin dass ich möblieren will, dass ist einfach weil ich glaube dass es beitragt an mein selbstständigkeit und dass finde ich sehr wichtig. Das ist gleich ein Grund warum ich studieren möchte in Maastricht oder Tilburg und nicht zum Beispiel in Nijmegen. Ich finde Nijmegen nämlich zu naheliegend und ich will gern das Gefühl haben das ich ein ganz neue Erfahrung angehe. Ich hoffe dass ich auf diese Weise gut erklärt habe wie ich meine Zukunft vor mich sehe. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij hierbij kan/wil helpen.:) Alvast bedankt en met vriendelijke groet, VWO6scholier;) | |
motorbloempje | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:09 |
wow, iemand die zelf iets heeft gedaan ![]() Helaas is mijn Duits van zeer slechte kwaliteit, dus ik kan je niet helpen ![]() | |
prokiller933 | zondag 23 januari 2011 @ 22:26 |
kan iemand mijn frans brief nakijken op fouten Amsterdam, le 31 octobre Cher Marco, Comment ça va? Moi, je vais bien. Aujourd’hui c’est Halloween, J’aime bien Halloween. C’est une fête de sorciers et de sorcières. Ce soir, je vais à une soirée Halloween à l’école. Je vais porter un masque de un sorciére avec verts cheveux. On va manger dégoûtants Ce sera bien, la fête! Toi aussi tu fais Halloween? (mijn naam) | |
Ser_Ciappelletto | maandag 24 januari 2011 @ 00:13 |
'Moi, je vais' moet zijn 'Moi, ça va' Volgens mij moet er ook een lidwoord tussen 'bien' en 'Halloween', maar dat weet ik niet zeker. De 1e 'vais', over dat je gaat, zou ik futur van maken: j'irai. De 2e zou ik samen met 'porter' nemen tot de 1e sg. futur van 'porter': je porterai de 'de' voor 'un sorciére' moet ' d' ' worden, omdat er een klinker na komt. 'Verts' moet na 'cheveux': slechts enkele bijvoeglijke naamwoorden komen vóór het zelfstandig naamwoord in het Frans, en 'verts' is er niet een van. Voor 'cheveux' en 'dégoûtants' moet nog een onbepaald lidwoord: 'des cheveux' en 'des dégoûtants'. De 'toi' is volgens mij niet helemaal correct, omdat die grammaticaal nergens bij aansluit. Ik dacht dat daar eerder 'tu' zou moeten staan, maar dat weet ik niet zeker. | |
Corkscrew | maandag 24 januari 2011 @ 11:54 |
Volgens mij is het "Toi, tu fais Halloween aussi" als je nadruk wil leggen op jij. En "aussi" moet aan het eind van de zin heb ik het idee. En misschien nog "célèbres" ipv "fais"? | |
-tape- | maandag 24 januari 2011 @ 14:01 |
Hallo ik heb een vraagje over me rekenmachine (casio CFX-9850GC PLUS). Ik heb nog nooit een probleem gehad ermee, maar nu als ik een grafiek wil tekenen moet ik hem eerst invoeren. Grafiek: N=t³-12t²+36t Ik voer in: x^3-12x²+36x Nou hoort hij door het punt 0 te gaan lijkt mij, maar hij tekent een parabool met als minimum 6? Iemand enig idee of het aan mijn instellingen ligt of wat kan het probleem zijn? | |
motorbloempje | maandag 24 januari 2011 @ 14:22 |
ik denk dat je beter naar het WISKUNDE huiswerktopic kunt verkassen ![]() | |
TheLoneGunmen | dinsdag 25 januari 2011 @ 01:28 |
Je bent 3x een 's' en één keer een 't' vergeten. | |
kloonii | dinsdag 25 januari 2011 @ 18:22 |
wat betekent: like a satallite, i'm in the orbit all the way around you ? mvg | |
Corkscrew | dinsdag 25 januari 2011 @ 19:48 |
"Als een satelliet draai ik in een baan [zoals de Aarde bijv. rond de zon draait] om jou" Moet je een Songfestivalliedje vertalen of vergis ik me? ![]() | |
Maarten-Pieter | dinsdag 25 januari 2011 @ 20:04 |
Waarschijnlijk vergis je je niet, want ik dacht hetzelfde. | |
kloonii | dinsdag 25 januari 2011 @ 23:14 |
Nee ik hoef niks te vertalen maar m'n vriendin had dat in haar naam en ben niet perfect in engels, en vond het dom om het te vragen haha ![]() | |
Probydoby | vrijdag 28 januari 2011 @ 09:26 |
Is het werkwoordsspelling, of werkwoordspelling? En waarom? | |
Maarten-Pieter | vrijdag 28 januari 2011 @ 21:00 |
Het is werkwoordsspelling. Het is ook werkwoordsvorm. Er komt een s bij, en samen met de s van spelling maakt dat twee s'en. | |
vlam12 | woensdag 2 februari 2011 @ 18:38 |
heb vrijdag een presentatie voor engels alleen ben er erg slecht in. kan iemand controleren of deze zinnen goed zijn ? I think that he should not be tied. It is not of this time that people are tied on the wall, it isn’t humane. The instition should hire better staff to handle Brandon. It’s a 18 year old boy, he is not a monster of 300 Kilos that nobody can handle. There have to be another solution. I think maybe other experts from other countries has to help Brandon. I think they has to be more research into mentally disabled. Brandon is born in Amsterdam in 1993 and he has two older sisters. Brandon was a very difficult child with ADHD. Later, they discovered he is mental disordered. The father of Brandon became sick, and he died. This was a traumatic experience for Brandon. Brandon ’s mother couldn’t handle him, and send him to the instution in s’Herenloo. Mijn ouders zijn ook niet zo goed in Engels, anders zou ik hun vragen. Kan iemand het voor mij alstublieft controleren ![]() | |
BasementDweller | woensdag 2 februari 2011 @ 18:51 |
Zo zou het taaltechnisch gezien in orde moeten zijn ![]() | |
vlam12 | woensdag 2 februari 2011 @ 19:03 |
Heel erg bedankt !! kunt U me helpen met het vertalen van nog een klein zinnetje ![]() Ik wil zeggen: De psychiater zei tegen de instelling dat Brandon moest ''breken'', voordat hij los gelaten moest worden. | |
BasementDweller | woensdag 2 februari 2011 @ 19:20 |
Wat bedoel je hier precies met breken? The psychiatrist told the institution that Brandon has to "break" (?), before he should be released. | |
Ser_Ciappelletto | woensdag 2 februari 2011 @ 19:25 |
Nog twee dingetjes: 'tied to the wall', in plaats van 'on the wall', en 'he is mentally disordered' klinkt niet. Je kunt daar beter 'he has a mental disorder' van maken. Waarschijnlijk is dat mentaal breken. Dus dan zou 'break' uitstekend kunnen, misschien met toevoeging van 'mentally'. En ik zou 'should be' veranderen in 'can be'. Het lijkt me sterk dat de psychiater 'moest' gezegd heeft, waarschijnlijk is dat eigen interpretatie. | |
fh101 | woensdag 2 februari 2011 @ 19:33 |
Heb nog een paar dingetjes verandert ![]() | |
La_Vita | donderdag 3 februari 2011 @ 00:49 |
break down | |
vlam12 | donderdag 3 februari 2011 @ 13:09 |
Weet iemand een ander woord voor psychiatrist, dat makkelijker is uit te spreken ? ![]() | |
BasementDweller | donderdag 3 februari 2011 @ 13:19 |
Ik kan geen synoniemen vinden, maar zo lastig is het ook niet: sih-kaj-uh-trist | |
Corkscrew | donderdag 3 februari 2011 @ 13:25 |
Weet je het zeker. Hier staat uitgelegd dat het met één 's' is omdat er "geen 'werkwoords' [bestaat] dus is er maar 1 s". Dat klinkt mij niet ongeloofwaardig. | |
BasementDweller | donderdag 3 februari 2011 @ 14:25 |
Het is ook werkwoordstam, zonder extra s. Dus het kan denk ik allebei, maar er zijn ~7x meer resultaten bij google op werkwoordspelling, dus ik zou voor 1 s gaan ![]() | |
Ser_Ciappelletto | donderdag 3 februari 2011 @ 16:41 |
"shrink" is colloquiaal, komt van 'headshrinker'. Ik weet niet hoe officieel het moet zijn, maar als het een beetje informeler mag, kun je dat ook gebruiken. | |
vlam12 | donderdag 3 februari 2011 @ 17:00 |
ik heb nog hulp nodig bij de laatste drie zinnen ![]() Ik weet dat ik best veel vragen stel, maar ik ben echt niet zo goed in engels. Ik voel me dan ook erg onzeker als ik een zin moet vertalen naar het engels. de drie zinnen: Wat denk je dat de beste oplossing is om Brandon te helpen? Denk je dat Brandon nog steeds moet vastgeketend moet worden, of vrijgelaten moet worden? Denk je dat het verboden moet worden om mensen erg lang vast te binden? Alvast heel erg bedank, jullie hebben me erg veel gelopen ![]() | |
BasementDweller | donderdag 3 februari 2011 @ 17:09 |
- What do you think is the best solution to help Brandon? - Do you think that Brandon should remain tied to the wall, or should he be released? - Do you think that it should become prohibited to tie people to the wall for a long period of time? | |
Ser_Ciappelletto | donderdag 3 februari 2011 @ 17:16 |
'Be prohibited' of 'become illegal', en ik vraag me hardop af of 'help' niet beter 'helping' kan worden, misschien met 'for' in plaats van 'to'. Eventueel, om stilistische redenen, kun je 'it' vervangen voor de latere bijzin: Do you think tying people to the wall for a long period of time should be prohibited/become illegal? Voor de rest sluit ik me hierbij aan. ![]() | |
BasementDweller | donderdag 3 februari 2011 @ 17:36 |
De eerste zin is misschien niet zo mooi inderdaad, maar jouw suggestie klinkt ook niet fantastisch. Ik zou het dan veranderen in: -What do you think is the best way to help Brandon? of -What do you think is the best solution for Brandon? | |
Ser_Ciappelletto | donderdag 3 februari 2011 @ 18:56 |
Akkoord, dat is een goede oplossing. Dat is het grote nadeel van het Engels: je gaat dat toch snel te letterlijk en met een Nederlandse woordvolgorde proberen op te lossen. Soms is herschrijven gewoon het beste. ![]() | |
vlam12 | donderdag 3 februari 2011 @ 18:58 |
kan ik prohibited niet vervangen door forbidden ofzo ? ![]() | |
BasementDweller | donderdag 3 februari 2011 @ 22:44 |
Tuurlijk, maak er dan maar van: Do you think tying people to the wall for a long period of time should be forbidden? (met dank aan SC's suggestie) | |
kloonii | dinsdag 8 februari 2011 @ 19:17 |
Vraagje, wat betekent: Limit to your love? Ik weet dat limit limiet betekent maar ik kan het maar niet matchen met to your love.. | |
zaishen | dinsdag 8 februari 2011 @ 22:49 |
Hoi welke naamval heeft worüber? | |
Ser_Ciappelletto | woensdag 9 februari 2011 @ 10:37 |
De grens aan je liefde? Geen, lijkt me, want dat is een onverbuigbaar relativum, dus daar komen gewoonlijk geen naamvallen bij. | |
Maarten-Pieter | zondag 13 februari 2011 @ 15:31 |
Heeft iemand toevallig nog een goede samenvatting van het boekje "In the shadow of the mountain" van Helen Naylor? Op internet is niet zo veel te vinden. En ik vind het handig om een andere samenvatting bij mijn eigen samenvatting te hebben. | |
mwaterl | woensdag 16 februari 2011 @ 14:25 |
Ik neem aan dat je het dan over dat liedje hebt? ![]() Hij zingt volgens mij: There's a limit to your love. Dat betekent dus dat de liefde niet oneindig/onvoorwaardelijk is. De liefde gaat maar tot op zekere hoogte Daarbij: In songteksten wordt niet zo nauw gekeken naar grammatica, wat zulke verwarringen kan opleveren | |
Dannielle | woensdag 16 maart 2011 @ 20:43 |
Ik heb ook een vraag, ik wil graag een wet citeren volgens de APA stijl. Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste kan doen, en wat de auteur van een wet is. dankjewel alvast voor degene die het antwoord weet en verteld ![]() | |
taoelism | maandag 21 maart 2011 @ 21:15 |
Ik ben een vergelijking van Egypte met Nederland aan het maken met verschillende ontwikkelingskenmerken. Die kenmerken beoordeel ik op een schaal van 1(zeer slecht) tot 5(zeer goed). Nu, bij de kenmerken is het precies zoals ik verwacht, Egypte krijgt éénen, tweeën en drieën, Nederland vijfen en vieren. Maar bij het sterftecijfer zie ik bij Egypte(hier --> People --> Death Ratio) een ratio van 4.82/1000, en bij Nederland een ratio van 8.82/1000. Nederland komt hierbij op rang 75, en zou hiermee dus een 2 krijgen(Rang*45(220 landen doen mee, een schaal van één tot vijf, dus 220/5=45)), en Egypte komt hierbij op rang 193, dus een 4. Mijn vraag nu: hoe komt dit? | |
fh101 | maandag 21 maart 2011 @ 22:15 |
Komt dat niet doordat het ratio is? In Egypte worden meer kinderen geboren (24.63 births/1,000 population) dan in Nederland (10.23 births/1,000 population). Dus dat er in Nederland relatief gezien meer mensen doodgaan (vergrijzing) omdat er minder bijkomen (dat klonk beter in mn hoofd). Geen flauw idee of dat het is. Dus als iemand het beter weet...! | |
Corkscrew | maandag 21 maart 2011 @ 22:24 |
Lijkt me dat dat het ongeveer is ja. Het cijfer geeft het aantal doden per 1.000 mensen aan. De Nederlandse bevolking is gemiddeld een stuk ouder dan de Egyptische (41,1 tegen 24,3 jaar), waardoor er per 1.000 mensen meer ouderen en dus ook sterfgevallen zijn. | |
Rene | dinsdag 5 april 2011 @ 21:34 |
Aangezien de hoeveelheid aanloop voor dit specifieke huiswerktopic vrij laag is hebben wij ervoor gekozen om losse topics vanaf nu tot nader order toe te staan. |