Bij Lobith is de stand nu 15.02, dus dan krijgen wij tzt sowieso een beetje water op de Welle. Maar goed, we hebben het zo ingericht dat de dijk aan de Gelderlandse kant nét iets lager is, dus Twello gaat eerst.quote:
De laatste 1 uur is er weer 1 cm bij gekomen, dus het stijgt nog steeds wel iets. Maar voor as maandag voorspellen ze 16m +NAP bij Lobith, en nou ken ik die modellen niet, maar 15m +NAP daar is ~6.25 +NAP in Deventer nu, dus dan kan het na het weekend wel eens echt gek gaan.quote:
Volgens De Stentor kan vanaf 6.30 het water door golfslag al over het muurtje spoelen, pas vanaf 6.50 komt het er écht overheen. De bigbags die er geplaatst zijn zouden voldoende moeten zijn tot aan een stand van 6.80.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:19 schreef fruityloop het volgende:
Ik snap het niet, de site van de gemeente zegt dat de Wellekade pas bij 6.50+ NAP overstroomt, maar het muurtje is 6.30.En die foto van mij gisteren bij 6.24 +NAP laat toch zien dat het water er bijna tot aan de rand staat. (zeg 6 cm, dus die 6.30 klinkt wel logisch) Met de huidige stand van 6.38+ NAP zou de boel toch nat aan het worden moeten zijn?
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:59 schreef mmmkai het volgende:
nee, Hansje steekt daar een stokje vingertje voor
[ afbeelding ]
Het water loopt er nu al overheen. Ik denk trouwens dat bij 6.50 de huizen aan de overkant van de straat nat worden.
Jaa erg kut, maar kan zelf ook niet ontkennen dat ik ook even ben wezen kijken, en dacht, ooh ja best hoog dat water.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:57 schreef mmmkai het volgende:
ik moest vandaag in de binnenstad zijn...maar tering wat veel volk. Hele brug vol, kade vol ..oooh hoog he, ja echt hoog dat water....
Ik moet nog even gaan kijken, en dan ga ik dat ook denken!quote:Op zondag 16 januari 2011 20:42 schreef daftme het volgende:
[..]
Jaa erg kut, maar kan zelf ook niet ontkennen dat ik ook even ben wezen kijken, en dacht, ooh ja best hoog dat water.
Mijn liefquote:Op zondag 16 januari 2011 20:42 schreef daftme het volgende:
[..]
Jaa erg kut, maar kan zelf ook niet ontkennen dat ik ook even ben wezen kijken, en dacht, ooh ja best hoog dat water.
We hebben net de belastingkrant weer gehad, en met dat in het achterhoofd heb ik liever dat ze die 40k subsidie van het DOP gebruiken voor gladheidsbestrijding en bijvoorbeeld de reparatie van het wegdek op de zwolseweg. Schade daar tot nu toe is 1 lekke band van de fiets, en een splintertje glas uit de voorruit van de auto.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:36 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Leuk! Heb er weleens van gehoord volgens mij..
Wie weet gaan we nog een kijkje nemen want tussen die amateurs zitten vaak goede talenten!!
Dan zouden ze de 5 mensen die die 5 paginas verwerken moeten ontslaanquote:Op woensdag 23 februari 2011 09:53 schreef fruityloop het volgende:
Ben benieuwd, ik heb me door de site v/d gemeente geworsteld om melding te maken van dat losliggende grit op de van Vlotenlaan en Zwolseweg. Wat een draak van een procedure is dat, 5 pagina's, tig keer op ok drukken etc etc.![]()
Heb me gelijk er nog een keer doorheen geworsteld en gevraagd waarom ze niet gebruik maken van de buitenbeter app voor smartphones, dan kan je als inwoner met een druk op de knop een melding doen, compleet met coordinaten en foto vanaf je mobieltje.
Ik heb al een reactie, en ze zijn het met me eens.quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:15 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Dan zouden ze de 5 mensen die die 5 paginas verwerken moeten ontslaan
binnenstad?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:58 schreef Feyenoord_Epe het volgende:
Afgelopen week de belastingaanslag gehad van Deventer, beetje jammer dat ik alleen hetzelfde aan rioolrecht en afvalstofheffingen moet betalen als een 4-persoonshuishouden
Yup, ik ook. 400 fucking euro. Jezus maria, in Groningen was het 200 ofzo.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:58 schreef Feyenoord_Epe het volgende:
Afgelopen week de belastingaanslag gehad van Deventer, beetje jammer dat ik alleen hetzelfde aan rioolrecht en afvalstofheffingen moet betalen als een 4-persoonshuishouden
Hier is het wel zo dat het waterschap een complete rivier in toom moet houden, daar hebben ze in Groningen weer wat minder last van natuurlijk. Dat verklaard weer (deels) de hogere waterschaps- en rioolrechten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:09 schreef Haijo het volgende:
[..]
Yup, ik ook. 400 fucking euro. Jezus maria, in Groningen was het 200 ofzo.
Nee helaas, rivierenwijk.. Wel op een goede plek in de wijkquote:
True maar 200 euro per inwoner is wel 200 X 100.000 =20.000.000. Zoveel kost dat nu ook weer niet lijkt me.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hier is het wel zo dat het waterschap een complete rivier in toom moet houden, daar hebben ze in Groningen weer wat minder last van natuurlijk. Dat verklaard weer (deels) de hogere waterschaps- en rioolrechten.
naast de snackbar?quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:45 schreef Feyenoord_Epe het volgende:
[..]
Nee helaas, rivierenwijk.. Wel op een goede plek in de wijk
De extra projecten uit de meerjarenbegroting 2010-2014 hebben alleen al ~75 miljoen nodig in 4 jaar, en daar vallen de lopende kosten voor oa de waterzuiveringen en de kosten voor het landelijke "ruimte voor water" project nog niet eens (compleet) onder. Tenminste, dat is wat ik zo uit de begroting 2010 en de meerjarenbegroting 2010-2014 van het waterschap haal.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:01 schreef Haijo het volgende:
[..]
True maar 200 euro per inwoner is wel 200 X 100.000 =20.000.000. Zoveel kost dat nu ook weer niet lijkt me.
Wél als je de reden ervoor kent (komt van de naam van de oudste fietsclub van NL, "Deventer Vélocipède Club Immer Weiter"), maar die zullen veel mensen niet kennen gok ik. Ik had voor een andere naam gekozen als ik eerlijk ben.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:36 schreef mmmkai het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de naam van de ''Immer Weiterbrug''. Ik vind m persoonlijk wel leuk gekozen.
Dammit.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De extra projecten uit de meerjarenbegroting 2010-2014 hebben alleen al ~75 miljoen nodig in 4 jaar, en daar vallen de lopende kosten voor oa de waterzuiveringen en de kosten voor het landelijke "ruimte voor water" project nog niet eens (compleet) onder. Tenminste, dat is wat ik zo uit de begroting 2010 en de meerjarenbegroting 2010-2014 van het waterschap haal.![]()
Die hebben veel geld nodig om onze voeten droog te houden.
Deventer Vélocipède Club Immer Weiterbrug zou inderdaad een duidelijkere naam zijn, maar dat past zo moeilijk op een bordje.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wél als je de reden ervoor kent (komt van de naam van de oudste fietsclub van NL, "Deventer Vélocipède Club Immer Weiter"), maar die zullen veel mensen niet kennen gok ik. Ik had voor een andere naam gekozen als ik eerlijk ben.
Haha nee gelukkig niet, aan het water, en zo goed als op de rand van de wijk. Heerlijk rustige flat, op mn onder buurman naquote:
Ah ja de welbekende onderburen. Heb ook paar jaar in een rivierenwijkflatje gewoond en echt altijd hoorde je de onderburen.. Schreeuwende kuttokkies + matig isolatie =quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:01 schreef Feyenoord_Epe het volgende:
[..]
Haha nee gelukkig niet, aan het water, en zo goed als op de rand van de wijk. Heerlijk rustige flat, op mn onder buurman na![]()
Ik ook, maar met die hoge waterstand van laatst, en een kijkje bij de dijk ~150m van ons huis op de Zandweerd, zijn die sentimenten wel wat afgezwakt. Ten tijde van de hoogste stand stond ik met mijn tenen in het water, en kwam mijn hoofd ruim boven de dijk uit, dus er was nog (maar) een metertje over.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:30 schreef Haijo het volgende:
[..]
Dammit.
Ok, laat ik het anders zeggen. Ik wil minder betalen.
Ik heb 2 jaar recht tegenover die snackbar gewoond. Viel op zich reuze mee, eigenlijkquote:
ik ook, in die flat die er haaks op staatquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:08 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar recht tegenover die snackbar gewoond. Viel op zich reuze mee, eigenlijk
dat moet je niet hebben nee. Best leuk voor 2 personen, maar om zon flat nou met een half asielzoekerscentrum te delen, dan zou ik ook afhakenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:36 schreef fruityloop het volgende:
Ik ben ooit voor een kamer wezen kijken in de Rivierenwijk, dat was niet best. Ik kon voor 400 gulden de middelste kamer krijgen in een 3 kamer flat. Links van me zaten 2 Turkse broers, en rechts van me een Somalisch stel met kind, en dan moesten we de keuken en badkamer delen.Ben blij dat ik toen voor iets meer via een groter verhuurbedrijf ben gaan huren.
Ik was wel redelijk wanhopig, ik kwam toen al 4 maanden elke dag met de trein vanuit Leeuwarden naar Deventer voor mijn werk, en dat gaat ook wel aan je vreten op een gegeven moment. Maar gelukkig kwam er al vrij vlot een 1 kamer appartementje op de boutensgaarde op mijn pad, en daar zat ik mooi.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:03 schreef mmmkai het volgende:
[..]
dat moet je niet hebben nee. Best leuk voor 2 personen, maar om zon flat nou met een half asielzoekerscentrum te delen, dan zou ik ook afhaken
Boutensgaarde, is dat daar bij Borgele? Maar goed, ik zou liever elke dag paar uur reizen dan in zon hok in de rivierenwijk wonenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik was wel redelijk wanhopig, ik kwam toen al 4 maanden elke dag met de trein vanuit Leeuwarden naar Deventer voor mijn werk, en dat gaat ook wel aan je vreten op een gegeven moment. Maar gelukkig kwam er al vrij vlot een 1 kamer appartementje op de boutensgaarde op mijn pad, en daar zat ik mooi.
In deze?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:01 schreef mmmkai het volgende:
[..]
ik ook, in die flat die er haaks op staat
nee, die daar rechts vanquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:56 schreef pussywillow het volgende:
[..]
In deze?
http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,29.17,,0,3.9
Die 4-hoog flat van de Boutensgaarde stond parallel aan de Zwolseweg, net voor de laatste rotonde richting de dijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:38 schreef mmmkai het volgende:
[..]
Boutensgaarde, is dat daar bij Borgele? Maar goed, ik zou liever elke dag paar uur reizen dan in zon hok in de rivierenwijk wonen
ah naast t fietspaadjequote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die 4-hoog flat van de Boutensgaarde stond parallel aan de Zwolseweg, net voor de laatste rotonde richting de dijk.
Yep. Wist je trouwens dat ze van dat fietspaadje ooit een tijdelijke busroute hebben gemaakt toen de Zwolseweg open lag ~7 jaar geleden?quote:
haha ja dat zal bestquote:Op maandag 7 maart 2011 10:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Yep. Wist je trouwens dat ze van dat fietspaadje ooit een tijdelijke busroute hebben gemaakt toen de Zwolseweg open lag ~7 jaar geleden?Dat was best wel een spektakel als je in zo'n bus zat.
Dat hebben ze zo te lezen te danken aan de exploitant die de gegevens tbv de vergunning niet kan/wil leveren?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:10 schreef daftme het volgende:
En we gaan van 44 naar 10 raampjes aan de Bokkingshang. Moeten die 10 hoeren aardig overwerken lijkt me zo
Inderdaad. Pittig dingetje nog hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:51 schreef mmmkai het volgende:
owww ik hoop wel dat die ouwe taart blijft
Tja, wat zoek je..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:38 schreef Feyenoord_Epe het volgende:
Kun je trouwens een beetje leuk stappen in Deventer op een vrijdagavond?![]()
Ben nog nooit in Deventer uit geweest en dat moet er maar is van komen denk ik zo
Probeer dan de Elegast en op zaterdagavond burgerweeshuis (met all-times parties etc)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:48 schreef Feyenoord_Epe het volgende:
Ghehe ja das wel makkelijk om te vermelden..
Opzich vind ik veel goed, beetje de muziek van nu afgewisseld met goude oude![]()
Metal en alleen maar nederlandstalig dat vind ik helemaal niks en dubstep zegt me ff zo niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |