abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127256295
Ze zijn natuurlijk al bekend als geniale Belgen: Dead Man Ray. Hun album Berchem uit 1998 is nu opnieuw uitgebracht. De songs worden nu echter niet gespeeld door de band rond Rudy Trouvé en Daan, maar door allerlei andere Belgische artiesten. Een mooi eerbetoon, met enkele fraaie uitvoeringen van DMR-songs door onder andere Birds That Change Colour, Buffoon, Benny Zen, Sukilove, Flying Horseman, You Rascal You en Echo Beatty.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_129929506
quote:
Best een lekker nummer, ik heb na het luisteren wel even een vertaling opgezocht want ik kon niet alles in een keer begrijpen van dat accent.
pi_131672728

Dit vind ik een mooi liedje in het Gentse dialect (met lyrics)

Vind Gents en Antwerps wel mooie dialecten in tegenstelling tot het boerse West-Vlaams :')
pi_131672872

Ook dit is van dezelfde band. ^O^
  Redactie Sport / Supervogel zondag 15 december 2013 @ 23:07:24 #216
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134312506
quote:
Stromaegod is nu wel redelijk bekend door deze idd en Papaoutai, maar de rest van het album is ook geniaal _O_

Deze bijvoorbeeld:
  zondag 15 december 2013 @ 23:09:56 #217
159761 Arn0
Abbey Road
pi_134312601
Stromae, wat een baas. Weet de media als geen ander te gebruiken om zijn muziek te promoten. Gisteren ook weer, gewoon jezelf laten binnendragen op een awardshow :D

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_134312921
^^ In Frankrijk heeft hij op de NRJ/TF1 Awards de award voor beste Franstalige artiest en beste Franstalig nummer gewonnen. In Frankrijk is Stromae dé artiest van het moment.
pi_139771664
Nieuw:

Schitterend nummer! _O_ _O_ _O_
pi_139863190
Oud, maar ook _O_ _O_ _O_

en dit is helemaal het hoogtepunt van de Belse genialiteit:

zaterdag 12 juli 2014 @ 14:32:37 #222
13973 ranja
image means nothing
pi_147136490
Bommetje uit Vlaanderen. 15 jaar oud.

pi_147142579
Ook een mooi Vlaams nummer:
pi_147142632
Ook hier maar even, voor degenen die het gemist hebben: Luc de Vos, Gorki, is niet meer.
Zoveel mooie plaatjes gemaakt en heb een tof optreden van ze gezien in paradiso.
pi_147155969
Uitermate treurig nieuws inderdaad. Daarom maar een nummertje als eerbetoon:

:(
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 23 december 2014 @ 05:30:04 #227
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_147870804
En ondertussen in Gent is ook Walter De Buck overleden. De Geestelijke Vader van de Gentse Feesten ...

In één jaar tijd Jan Hoet, Luc De Vos en Walter De Buck ... Ze krijgen echt wel klappen daar ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 15:33:54 #228
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_154143575
Eerste (volledige) Belg die op 1 staat in de UK charts

misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_154144957
Ah, Belgische artiestentopic:

NSFW videoclip:

Prima bult herrie maken onze zuiderburen _O_ .
pi_154145080

En deze, omdat Eddy Wally nog leeft.
pi_154146173
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:34 schreef Pokkelmans het volgende:

En deze, omdat Eddy Wally nog leeft.
Hmmmm, het gaat hier een beetje de verkeerde kant op....
pi_154171393
Gauw God Owes Us A Swimming Pool maar in de speler gedaan. Fantastische verzamelaar van allemaal bands die muziek hebben uitgebracht via het vrij geniale Heaven Hotel. Grillig, maar daardoor ook altijd goed.

www.thuisuiteten.nl
pi_158596864
Voor mij is Oscar and the Wolf toch wel het meest briljante uit Belgie van het afgelopen jaar.
  maandag 28 december 2015 @ 12:07:20 #236
159761 Arn0
Abbey Road
pi_158597027
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Voor mij is Oscar and the Wolf toch wel het meest briljante uit Belgie van het afgelopen jaar.
Voor mij krijgen ze dan weer de prijs voor meest overschatte band van het jaar :P Vind het wel heel erg standaard en weinig origineel en spannend, snap niet dat er zoveel moois uit België komt en het net dat soort dingen (die je ook wel elders vindt) zijn die zo massaal doorbreken. Maar goed, eens een jaartje dat Triggerfinger niet de meest overschatte artiest is, ook altijd mooi.
pi_158597113
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:07 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Voor mij krijgen ze dan weer de prijs voor meest overschatte band van het jaar :P Vind het wel heel erg standaard en weinig origineel en spannend, snap niet dat er zoveel moois uit België komt en het net dat soort dingen (die je ook wel elders vindt) zijn die zo massaal doorbreken. Maar goed, eens een jaartje dat Triggerfinger niet de meest overschatte artiest is, ook altijd mooi.
Ja, vind je dat echt? Heb je ze ook live meegemaakt? Ik ga echt enorm veel naar concerten en dit was echt het mooiste dat ik dit jaar gezien en gehoord heb. En zijn ze echt zo massaal doorgebroken, hier ook? Ik luister alleen naar Studio Brussel, dus geen idee eigenlijk wat er in Nederland gebeurt.
Ik vind het geluid van hen ook helemaal uniek, dus snap niet wat je bedoelt met dat soort dingen die je ook wel elders vindt. Kan het echt nergens mee vergelijken. Jij wel?
pi_158597727
Daniel Busser, favo rapper van Kevin de Bruyn.
Jongen die idd leuk bezig is

pi_158602456
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:07 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik zit net nog eens door mijn jaarlijst te bladeren en het was een beetje een karig Belgen-jaar voor mijn doen. Veelal de bekendere namen (Dez Mona, Zita Swoon Group, Douglas Firs en verdraaid, daar waren ze weer, Arbeid Adelt!) die goed scoorden. Hopelijk komen er in 2016 weer wat nieuwe dwarse Belgische bandjes voorbij, ik heb ze dit jaar gemist. Of niet ontdekt.

Wat is jouw top 3 van eigen bodem dit jaar en dan liefst van wat minder bekende namen?
www.thuisuiteten.nl
  maandag 28 december 2015 @ 15:43:20 #240
159761 Arn0
Abbey Road
pi_158602905
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, vind je dat echt? Heb je ze ook live meegemaakt? Ik ga echt enorm veel naar concerten en dit was echt het mooiste dat ik dit jaar gezien en gehoord heb. En zijn ze echt zo massaal doorgebroken, hier ook? Ik luister alleen naar Studio Brussel, dus geen idee eigenlijk wat er in Nederland gebeurt.
Ik vind het geluid van hen ook helemaal uniek, dus snap niet wat je bedoelt met dat soort dingen die je ook wel elders vindt. Kan het echt nergens mee vergelijken. Jij wel?
Ja, er zijn natuurlijk veel slechtere artiesten maar als je kijkt naar hoeveel aandacht en positieve kritiek ze krijgen.. En ja, ik heb ze live gezien :P Goede performance hoor, maar ik vind de songs niets aan dus ja. En het is lastig uit te leggen maar ik heb nooit het "wauw" gevoel bij ze, wat ik bij Balthazar of zo (die qua populariteit ondertussen zijn voorbijgestoken door Oscar & The Wolf) bij bijna elke recente song wel heb. Voor "Oscar & The Wolf" is de term "voortkabbelen" uitgevonden, haha. Veilige pop die iedere huisvrouw wel leuk vindt. (vandaar de Triggerfinger vergelijking, ook al zo een veilige muziek)

En ja, in Nederland ook redelijk doorgebroken, HMH enzo. Al woon ik zelf in België en word ik er dagelijks mee lastig gevallen, vandaar de frustratie misschien :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')