Hmmmm, het gaat hier een beetje de verkeerde kant op....quote:
Voor mij krijgen ze dan weer de prijs voor meest overschatte band van het jaarquote:Op maandag 28 december 2015 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Voor mij is Oscar and the Wolf toch wel het meest briljante uit Belgie van het afgelopen jaar.
Ja, vind je dat echt? Heb je ze ook live meegemaakt? Ik ga echt enorm veel naar concerten en dit was echt het mooiste dat ik dit jaar gezien en gehoord heb. En zijn ze echt zo massaal doorgebroken, hier ook? Ik luister alleen naar Studio Brussel, dus geen idee eigenlijk wat er in Nederland gebeurt.quote:Op maandag 28 december 2015 12:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Voor mij krijgen ze dan weer de prijs voor meest overschatte band van het jaarVind het wel heel erg standaard en weinig origineel en spannend, snap niet dat er zoveel moois uit België komt en het net dat soort dingen (die je ook wel elders vindt) zijn die zo massaal doorbreken. Maar goed, eens een jaartje dat Triggerfinger niet de meest overschatte artiest is, ook altijd mooi.
Ik zit net nog eens door mijn jaarlijst te bladeren en het was een beetje een karig Belgen-jaar voor mijn doen. Veelal de bekendere namen (Dez Mona, Zita Swoon Group, Douglas Firs en verdraaid, daar waren ze weer, Arbeid Adelt!) die goed scoorden. Hopelijk komen er in 2016 weer wat nieuwe dwarse Belgische bandjes voorbij, ik heb ze dit jaar gemist. Of niet ontdekt.quote:Op maandag 28 december 2015 12:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Voor mij krijgen ze dan weer de prijs voor meest overschatte band van het jaarVind het wel heel erg standaard en weinig origineel en spannend, snap niet dat er zoveel moois uit België komt en het net dat soort dingen (die je ook wel elders vindt) zijn die zo massaal doorbreken. Maar goed, eens een jaartje dat Triggerfinger niet de meest overschatte artiest is, ook altijd mooi.
Ja, er zijn natuurlijk veel slechtere artiesten maar als je kijkt naar hoeveel aandacht en positieve kritiek ze krijgen.. En ja, ik heb ze live gezienquote:Op maandag 28 december 2015 12:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, vind je dat echt? Heb je ze ook live meegemaakt? Ik ga echt enorm veel naar concerten en dit was echt het mooiste dat ik dit jaar gezien en gehoord heb. En zijn ze echt zo massaal doorgebroken, hier ook? Ik luister alleen naar Studio Brussel, dus geen idee eigenlijk wat er in Nederland gebeurt.
Ik vind het geluid van hen ook helemaal uniek, dus snap niet wat je bedoelt met dat soort dingen die je ook wel elders vindt. Kan het echt nergens mee vergelijken. Jij wel?
Oh nee, helemaal oneens. Voor huisvrouwen lijkt het me veel te ingewikkeld Die zie je ook echt niet op hun concerten.. Ik vind het juist een heel eigen geluid. Balthazar vind ik ook mooi hoor, maar dat vind ik dan weer veel lijken op Absynthe Minded en Sir Yes Sir. Terwijl ik Oscar and the Wolf juist nergens mee te vergelijken vind. En live echt nog stukken beter dan genoemde andere drie (die ook heel goed zijn hoor). Denk dat je meer last hebt van het syndroom dat ze niet meer hip genoeg zijn omdat het Sportpaleis gevuld, en HMH.quote:Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, er zijn natuurlijk veel slechtere artiesten maar als je kijkt naar hoeveel aandacht en positieve kritiek ze krijgen.. En ja, ik heb ze live gezienGoede performance hoor, maar ik vind de songs niets aan dus ja. En het is lastig uit te leggen maar ik heb nooit het "wauw" gevoel bij ze, wat ik bij Balthazar of zo (die qua populariteit ondertussen zijn voorbijgestoken door Oscar & The Wolf) bij bijna elke recente song wel heb. Voor "Oscar & The Wolf" is de term "voortkabbelen" uitgevonden, haha. Veilige pop die iedere huisvrouw wel leuk vindt. (vandaar de Triggerfinger vergelijking, ook al zo een veilige muziek)
En ja, in Nederland ook redelijk doorgebroken, HMH enzo. Al woon ik zelf in België en word ik er dagelijks mee lastig gevallen, vandaar de frustratie misschien
Wanne kutmuziek!quote:Op maandag 11 januari 2016 12:05 schreef riazop het volgende:
uit Willebroek van het Vlaamse platteland
Yung Graci - Trap Op Z'n Fiets
Klinkt lekker.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:04 schreef MCH het volgende:
Ondanks dat ze al vier albums hebben uitgebracht kende ik deze band nog niet. Binnenkort (weer) op de NLse podia.
Die zag ik een poosje geleden in het 'naprogramma' van Bird on the Wire (zie topic van nederlandse bands). Ik hield het niet zo heel lang vol, een nummer of 3 toen had ik het wel gehoord. Vroeg thuis dus.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:04 schreef MCH het volgende:
Ondanks dat ze al vier albums hebben uitgebracht kende ik deze band nog niet. Binnenkort (weer) op de NLse podia.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |