abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147155969
Uitermate treurig nieuws inderdaad. Daarom maar een nummertje als eerbetoon:

:(
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 23 december 2014 @ 05:30:04 #227
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_147870804
En ondertussen in Gent is ook Walter De Buck overleden. De Geestelijke Vader van de Gentse Feesten ...

In één jaar tijd Jan Hoet, Luc De Vos en Walter De Buck ... Ze krijgen echt wel klappen daar ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 15:33:54 #228
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_154143575
Eerste (volledige) Belg die op 1 staat in de UK charts

misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_154144957
Ah, Belgische artiestentopic:

NSFW videoclip:

Prima bult herrie maken onze zuiderburen _O_ .
pi_154145080

En deze, omdat Eddy Wally nog leeft.
pi_154146173
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:34 schreef Pokkelmans het volgende:

En deze, omdat Eddy Wally nog leeft.
Hmmmm, het gaat hier een beetje de verkeerde kant op....
pi_154171393
Gauw God Owes Us A Swimming Pool maar in de speler gedaan. Fantastische verzamelaar van allemaal bands die muziek hebben uitgebracht via het vrij geniale Heaven Hotel. Grillig, maar daardoor ook altijd goed.

www.thuisuiteten.nl
pi_158596864
Voor mij is Oscar and the Wolf toch wel het meest briljante uit Belgie van het afgelopen jaar.
  maandag 28 december 2015 @ 12:07:20 #236
159761 Arn0
Abbey Road
pi_158597027
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Voor mij is Oscar and the Wolf toch wel het meest briljante uit Belgie van het afgelopen jaar.
Voor mij krijgen ze dan weer de prijs voor meest overschatte band van het jaar :P Vind het wel heel erg standaard en weinig origineel en spannend, snap niet dat er zoveel moois uit België komt en het net dat soort dingen (die je ook wel elders vindt) zijn die zo massaal doorbreken. Maar goed, eens een jaartje dat Triggerfinger niet de meest overschatte artiest is, ook altijd mooi.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_158597113
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:07 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Voor mij krijgen ze dan weer de prijs voor meest overschatte band van het jaar :P Vind het wel heel erg standaard en weinig origineel en spannend, snap niet dat er zoveel moois uit België komt en het net dat soort dingen (die je ook wel elders vindt) zijn die zo massaal doorbreken. Maar goed, eens een jaartje dat Triggerfinger niet de meest overschatte artiest is, ook altijd mooi.
Ja, vind je dat echt? Heb je ze ook live meegemaakt? Ik ga echt enorm veel naar concerten en dit was echt het mooiste dat ik dit jaar gezien en gehoord heb. En zijn ze echt zo massaal doorgebroken, hier ook? Ik luister alleen naar Studio Brussel, dus geen idee eigenlijk wat er in Nederland gebeurt.
Ik vind het geluid van hen ook helemaal uniek, dus snap niet wat je bedoelt met dat soort dingen die je ook wel elders vindt. Kan het echt nergens mee vergelijken. Jij wel?
pi_158597727
Daniel Busser, favo rapper van Kevin de Bruyn.
Jongen die idd leuk bezig is

pi_158602456
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:07 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik zit net nog eens door mijn jaarlijst te bladeren en het was een beetje een karig Belgen-jaar voor mijn doen. Veelal de bekendere namen (Dez Mona, Zita Swoon Group, Douglas Firs en verdraaid, daar waren ze weer, Arbeid Adelt!) die goed scoorden. Hopelijk komen er in 2016 weer wat nieuwe dwarse Belgische bandjes voorbij, ik heb ze dit jaar gemist. Of niet ontdekt.

Wat is jouw top 3 van eigen bodem dit jaar en dan liefst van wat minder bekende namen?
www.thuisuiteten.nl
  maandag 28 december 2015 @ 15:43:20 #240
159761 Arn0
Abbey Road
pi_158602905
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, vind je dat echt? Heb je ze ook live meegemaakt? Ik ga echt enorm veel naar concerten en dit was echt het mooiste dat ik dit jaar gezien en gehoord heb. En zijn ze echt zo massaal doorgebroken, hier ook? Ik luister alleen naar Studio Brussel, dus geen idee eigenlijk wat er in Nederland gebeurt.
Ik vind het geluid van hen ook helemaal uniek, dus snap niet wat je bedoelt met dat soort dingen die je ook wel elders vindt. Kan het echt nergens mee vergelijken. Jij wel?
Ja, er zijn natuurlijk veel slechtere artiesten maar als je kijkt naar hoeveel aandacht en positieve kritiek ze krijgen.. En ja, ik heb ze live gezien :P Goede performance hoor, maar ik vind de songs niets aan dus ja. En het is lastig uit te leggen maar ik heb nooit het "wauw" gevoel bij ze, wat ik bij Balthazar of zo (die qua populariteit ondertussen zijn voorbijgestoken door Oscar & The Wolf) bij bijna elke recente song wel heb. Voor "Oscar & The Wolf" is de term "voortkabbelen" uitgevonden, haha. Veilige pop die iedere huisvrouw wel leuk vindt. (vandaar de Triggerfinger vergelijking, ook al zo een veilige muziek)

En ja, in Nederland ook redelijk doorgebroken, HMH enzo. Al woon ik zelf in België en word ik er dagelijks mee lastig gevallen, vandaar de frustratie misschien :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_158605873
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, er zijn natuurlijk veel slechtere artiesten maar als je kijkt naar hoeveel aandacht en positieve kritiek ze krijgen.. En ja, ik heb ze live gezien :P Goede performance hoor, maar ik vind de songs niets aan dus ja. En het is lastig uit te leggen maar ik heb nooit het "wauw" gevoel bij ze, wat ik bij Balthazar of zo (die qua populariteit ondertussen zijn voorbijgestoken door Oscar & The Wolf) bij bijna elke recente song wel heb. Voor "Oscar & The Wolf" is de term "voortkabbelen" uitgevonden, haha. Veilige pop die iedere huisvrouw wel leuk vindt. (vandaar de Triggerfinger vergelijking, ook al zo een veilige muziek)

En ja, in Nederland ook redelijk doorgebroken, HMH enzo. Al woon ik zelf in België en word ik er dagelijks mee lastig gevallen, vandaar de frustratie misschien :P
Oh nee, helemaal oneens. Voor huisvrouwen lijkt het me veel te ingewikkeld Die zie je ook echt niet op hun concerten.. Ik vind het juist een heel eigen geluid. Balthazar vind ik ook mooi hoor, maar dat vind ik dan weer veel lijken op Absynthe Minded en Sir Yes Sir. Terwijl ik Oscar and the Wolf juist nergens mee te vergelijken vind. En live echt nog stukken beter dan genoemde andere drie (die ook heel goed zijn hoor). Denk dat je meer last hebt van het syndroom dat ze niet meer hip genoeg zijn omdat het Sportpaleis gevuld, en HMH.
Overigens was ik laatst in de Effenaar bij Balthazar. Daar waren pas veel huisvrouwen.... Of nee, geen huisvrouwen, maar vrouwen van rond en in de 50. Misschien waren het wel advocaten en HOTD's. Het feit dat je dat huisvrouwen noemt zegt meer over jou eigenlijk. Volgens mij bestaan die niet eens meer. Of misschien wel, maar die gaan alleen naar K3 en Guus Meeuwis. Ik kom ze in ieder geval nooit tegen.
pi_159002016
Na de Fransen en de Nederlanders gaan de Vlamigen ook komen met TRAP muziek!

pi_159009126
uit Willebroek van het Vlaamse platteland

Yung Graci - Trap Op Z'n Fiets
pi_159014644
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:05 schreef riazop het volgende:
uit Willebroek van het Vlaamse platteland

Yung Graci - Trap Op Z'n Fiets
Wanne kutmuziek!
pi_159015263
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wanne kutmuziek!
Voorlopig het beste uit Belgie dit jaar
  maandag 11 januari 2016 @ 23:24:46 #246
13973 ranja
image means nothing
pi_159029750
Eind vorig jaar een EP uitgekomen van Piquet... klinkt lekker.

pi_159044064
Dat klinkt inderdaad verre van onaardig ranja. En duwt het topic ook weer een wat fijnere kant op.
www.thuisuiteten.nl
pi_159044609
Ondanks dat ze al vier albums hebben uitgebracht kende ik deze band nog niet. Binnenkort (weer) op de NLse podia.

pi_159044888
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:04 schreef MCH het volgende:
Ondanks dat ze al vier albums hebben uitgebracht kende ik deze band nog niet. Binnenkort (weer) op de NLse podia.

Klinkt lekker.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:49:16 #250
13973 ranja
image means nothing
pi_159045806
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:04 schreef MCH het volgende:
Die zag ik een poosje geleden in het 'naprogramma' van Bird on the Wire (zie topic van nederlandse bands). Ik hield het niet zo heel lang vol, een nummer of 3 toen had ik het wel gehoord. Vroeg thuis dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')