Een paar zaken ter overweging:quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:12 schreef Lentilka het volgende:
Ik had het er met mijn vriend laatst over of we ons toekomstige kind later een klap gingen geven als het te ver ging of niet. Ik ben er voor; als kind haalde ik vaak kattelwaad uit en luisteren deed ik niet, hoe streng mijn ouders ook waren en hoevaak ze ook zeiden wat ik niet moest doen. maar als ik een klap kreeg wist ik dat ik echt te ver was gegaan. Lichamelijke pijn vond ik altijd erger dan dat ze boos waren.
Mijn vriend is er tegen en denkt dat je er niks mee bereikt. Wat te doen?
Jij was ook niet de slimste thuis neem ik aan?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ligt eraan hoe intelligent je addergebroedje gaat worden, de een luisterd nooit, zoals jij ts.
Als ik straks kaarsen op tafel heb staan en ik waarschuw ze dat ze er niet aan mogen zitten, en ze proberen het toch krijgen ze een tik op hun vingers. Mochten ze dan nog niet luisteren, ze ik vast de kraan aan zodat ik zijn/haar handje onder de kraan kan houden. (zowieso moet je erg tje best doen om aan een kaars te verbranden).quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Slaan is een zwaktebod vind ik persoonlijk.
En als een kind ergens aan zit, dan zet je het maar lekker weg als dat niet mag, de petsen op de vingers zijn gewoonweg niet nodig.
Ik zette geen brandende kaarsen op tafel die kwamen op tafel als mijn kind naar bed ging.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:30 schreef vampireDKC het volgende:
[..]
Als ik straks kaarsen op tafel heb staan en ik waarschuw ze dat ze er niet aan mogen zitten, en ze proberen het toch krijgen ze een tik op hun vingers. Mochten ze dan nog niet luisteren, ze ik vast de kraan aan zodat ik zijn/haar handje onder de kraan kan houden. (zowieso moet je erg tje best doen om aan een kaars te verbranden).
Kinderen leren het beste door te voelen, en ja ik heb mijn vingers regelmatig aan kaarsen verbrand omdat ik niet luisterde:P
Hoezo een softie, mensen vinden mij heel erg streng en ik ben super consequent.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:33 schreef LaTiNo het volgende:
Hoe dan ook ben ik VOOR de corrigerende tik. Iedereen die daar tegen is, is een softie die een of andere 'deskundige' napraat die zo graag iets nieuws wilde hebben zodat hij er een boek over wilde schrijven.
Dit is echt klinkklare onzin.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:33 schreef LaTiNo het volgende:
Hoe dan ook ben ik VOOR de corrigerende tik. Iedereen die daar tegen is, is een softie die een of andere 'deskundige' napraat die zo graag iets nieuws wilde hebben zodat hij er een boek over wilde schrijven.
Mij ook.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:41 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hoezo een softie, mensen vinden mij heel erg streng en ik ben super consequent.
En als iets niet mag dan mag iets niet en daar heb ik echt geen tik voor nodig om het duidelijk te maken.
Dit!quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:14 schreef LXIV het volgende:
Die vriend een corrigerende tik geven. Dat is simpel.
voorTquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:06 schreef DeRakker. het volgende:
Geweld gebruiken![]()
Dit soort mensen planten zich voor
Of de mouw van je kind gaat in de fik en je krijgt het niet snel genoeg uit, is die fijn de rest van zijn leven verbrand.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:30 schreef vampireDKC het volgende:
[..]
Als ik straks kaarsen op tafel heb staan en ik waarschuw ze dat ze er niet aan mogen zitten, en ze proberen het toch krijgen ze een tik op hun vingers. Mochten ze dan nog niet luisteren, ze ik vast de kraan aan zodat ik zijn/haar handje onder de kraan kan houden. (zowieso moet je erg tje best doen om aan een kaars te verbranden).
Kinderen leren het beste door te voelen, en ja ik heb mijn vingers regelmatig aan kaarsen verbrand omdat ik niet luisterde:P
Dat dus.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:41 schreef Troeta het volgende:
[..]
Of de mouw van je kind gaat in de fik en je krijgt het niet snel genoeg uit, is die fijn de rest van zijn leven verbrand.
Wat is het nut van kaarsen aansteken als je kindje nog door de kamer rondloopt?
En hoeveel kinderen heb jij?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:33 schreef LaTiNo het volgende:
Het belangrijkste is dat je consequent ben in je strafpatroon. En ZEKER niet eerst met een straf komen en dat later weer terugdraaien 'omdat ze zo zielig snikken'. Dat is gewoon erom vragen dat ze uiteindelijk over je heen lopen. Daar helpt geen klap tegen.
Klopt, maar een tik geven is daarbij (vrijwel?) nooit nodig. Als mijn (jongste) kind ergens aanzit waar ze niet aan mag komen, dan zeg ik dat duidelijk. Gaat ze door, dan haal ik haar weg bij het voorwerp. Levert het direct gevaar op, dan haal ik haar eerst weg en zeg vervolgens dat het niet mag. Of het beter werkt dan een tik, heb ik niet uitgeprobeerd, het werkt en dat is voor mij voldoende.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:59 schreef werkeend het volgende:
grappig om dingen te lezen als "als je kind iets pakt wat niet mag, leg je het toch verder weg" Dus in plaatst van straf om aan te geven dat "nee dat mag je niet pakken" ook betekent dat je het niet mag pakken ga je het object ergens anders neerleggen. Goh wat zou er nou gebeuren, je addergebroed gaat natuurlijk direct wat anders pakken wat hij/zij niet mag aanraken, dat zet je ook weg tot uiteindelijk alles, tot het fornuis en de verwarming toe op verhoging gezet word zodat er niets gepakt kan worden.
In sommige gevallen werkt een tik gewoon beter dan eeuwig nee zeggen en vol begrip uitleggen hoe het in elkaar steekt.
Verschil is dat je met een hond niet kan praten en een kind wel.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:00 schreef Blackbeard het volgende:
Kinder moet je eigenlijk gewoon opvoeden zoals je dat ook met jonge honden doet. Af en toe in het nekvel pakken of een tik geven en ze streng toespreken. Zoals hierboven al word gezegt, soms gaan ze gewoon eindeloos door met proberen. Meeste mensen die ik ken hebben vroeger wel eens een schop onder hun hol gehad en zijn er niks minder van geworden.
Dat dacht ik ook....quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:39 schreef Lentilka het volgende:
Ik zou me niet slecht voelen als ik mijn kind een mep geeft, mocht hij niet luisteren.
hier laat ik gewoon expres een aantal niet-gevaarlijke zaken staan om te oefenen met "nee, mag niet", boeken in de boekenkast bijvoorbeeld. gevaarlijke dingen zijn hier wel weg. geen tafelkleden, theepotten op theelichtjes, kaarsen, wierrookstokjes die aan zijn en dat soort dingetjes.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:59 schreef werkeend het volgende:
grappig om dingen te lezen als "als je kind iets pakt wat niet mag, leg je het toch verder weg" Dus in plaatst van straf om aan te geven dat "nee dat mag je niet pakken" ook betekent dat je het niet mag pakken ga je het object ergens anders neerleggen. Goh wat zou er nou gebeuren, je addergebroed gaat natuurlijk direct wat anders pakken wat hij/zij niet mag aanraken, dat zet je ook weg tot uiteindelijk alles, tot het fornuis en de verwarming toe op verhoging gezet word zodat er niets gepakt kan worden.
In sommige gevallen werkt een tik gewoon beter dan eeuwig nee zeggen en vol begrip uitleggen hoe het in elkaar steekt.
Nou precies, 1 tik kan al tot gevolg hebben dat ze bang worden iets te vertellenquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:22 schreef appelfan het volgende:
Ik ga later proberen niet te slaan.
Herinner mij nog eens dat ik 14 was en de aardappelen een beetje liet overkoken.. Toen ik het mijn moeder vertelde gaf ze mij twee klappen. Dat gebeurde verder bijna nooit, ze deed het puur uit onmacht. Maar wat was ik bang geworden zeg om iets fout te doen!
Sorry dat ik het zeg, maar ik snap niet dat een moeder daar een kind een tik voor geeft. "Kan gebeuren", zou dat bij mij worden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:22 schreef appelfan het volgende:
Ik ga later proberen niet te slaan.
Herinner mij nog eens dat ik 14 was en de aardappelen een beetje liet overkoken.. Toen ik het mijn moeder vertelde gaf ze mij twee klappen. Dat gebeurde verder bijna nooit, ze deed het puur uit onmacht. Maar wat was ik bang geworden zeg om iets fout te doen!
quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:28 schreef Prowl het volgende:
1e waarschuwing (uitleggen waarom het niet mag)
2e waarschuwing (je bent gewaarschuwd)
Laatste waarschuwing
*PETS*
FF laten huilen en daarna komen ze maar praten waar het mis ging, kinderen zijn echt niet dom![]()
Laatste waarschuwing is meestal genoeg bij mijn 2 kleuter dames maar soms
Ze was heel druk bezig ofzo. Niet dat ik in een psychopatengezin woondequote:Op vrijdag 10 september 2010 21:32 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar ik snap niet dat een moeder daar een kind een tik voor geeft. "Kan gebeuren", zou dat bij mij worden.
Je slaat ze niet maar geeft ze gewoon meteen een hoek?quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:45 schreef Popples het volgende:
[..]
wij slaan helemaal niet
![]()
dames weten heel goed wat de hoek is.
Neeeee, dat dacht ik ook niet.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:46 schreef appelfan het volgende:
[..]
Ze was heel druk bezig ofzo. Niet dat ik in een psychopatengezin woonde
Groot verschil hé tussen de & een.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:50 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Je slaat ze niet maar geeft ze gewoon meteen een hoek?
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:25 schreef beelz het volgende:
Mijn ouders sloegen mij geregeld vroeger. Het heeft me gemaakt tot de man die ik nu ben.
[ afbeelding ]
Thnx pa en ma!
quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:50 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Geef de jongste een flinke pets en ze lacht je hard uitquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:37 schreef Popples het volgende:
aanrader zorg niet dat je 2 peuterzussen in huis hebt.![]()
oudste krijgt straf en zit in de hoek.
gaat de jongste er naar toe en zegt: in de hoek jij, hup in de hoek.
dan liggen ze samen in de deuk zo een 5 min.
daar sta je dus als moeder kom er maar eens tussen de samen zwerende zussen.
Jongste in een andere hoek zetten + 2 minuten.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:37 schreef Popples het volgende:
Ik vind het een beetje eng dat je het hebt over hoe je je kind het meest kan raken (pun ende zoquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:12 schreef Lentilka het volgende:
Ik had het er met mijn vriend laatst over of we ons toekomstige kind later een klap gingen geven als het te ver ging of niet. Ik ben er voor; als kind haalde ik vaak kattelwaad uit en luisteren deed ik niet, hoe streng mijn ouders ook waren en hoevaak ze ook zeiden wat ik niet moest doen. maar als ik een klap kreeg wist ik dat ik echt te ver was gegaan. Lichamelijke pijn vond ik altijd erger dan dat ze boos waren.
Mijn vriend is er tegen en denkt dat je er niks mee bereikt. Wat te doen?
Als hier een van de twee in de hoek staat (moet toegeven, is meestal de jongste, de oudste zijn in een jaar op een hand te tellen) dan mag de ander daar niet in de buurt komen, doet ze dat wel mag ze in een andere hoek gaan staan, na een waarschuwing natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:37 schreef Popples het volgende:
Laatste waarschuwing is blijkbaar genoeg omdat ze bang zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:28 schreef Prowl het volgende:
Laatste waarschuwing
*PETS*
FF laten huilen en daarna komen ze maar praten waar het mis ging, kinderen zijn echt niet dom![]()
Waren ze maar bang voor mijquote:Op zaterdag 11 september 2010 12:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Laatste waarschuwing is blijkbaar genoeg omdat ze bang zijn.
Werkelijk, ik begrijp niet dat ouders macht willen ontlenen aan het feit dat hun kinderen bang voor hen zijn.
Zoals al vaker gezegd, slaan komt voort uit onmacht. Het is puur machtsmisbruik. Respectloos jegens het kind.
Grenzen zijn uitstekend op een andere manier aan te geven. Lees maar eens het stuk van Vivi.
neem hem nou maar serieus want de dames krijgen geen pets maar de hoekquote:Op zaterdag 11 september 2010 12:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Laatste waarschuwing is blijkbaar genoeg omdat ze bang zijn.
Werkelijk, ik begrijp niet dat ouders macht willen ontlenen aan het feit dat hun kinderen bang voor hen zijn.
Zoals al vaker gezegd, slaan komt voort uit onmacht. Het is puur machtsmisbruik. Respectloos jegens het kind.
Grenzen zijn uitstekend op een andere manier aan te geven. Lees maar eens het stuk van Vivi.
Ik heb als kind nooit een tik gekregen van mijn moeder, en de band was en is nog steeds geweldig.quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:12 schreef BasterdSuiker het volgende:
Een corrigerende tik is niets mis mee naar mijn mening, zolang het maar geen gewoonte wordt en puur bedoeld is voor een "schrik" reactie en niet om je kind pijn te doen.
Mensen die zeuren over vertrouwens band, mishandeling etc moet naar mijn mening is naar hun eigen opvoeding kijken en nagaan hoeveel corrigerende tikken zij hebben gehad en of dit van invloed is geweest op het vertrouwensband met je ouders. (bij 99% zal dat niet het geval zijn).
Een corrigerende tik is naar mijn mening wel fout als het op de eerste plaats komt te staan in het straf proces. Men dient altijd eerst andere middelen te proberen, zoals de hoek, geen speeloed etc, daarnaast is belonen en consequent zijn erg belangrijk.
Gelukkig kan ik het bij mijn dochter af met stemvolume en uitleg, waarom iets niet mag, maar ik kan een corrigerende tik niet (betuttelend) als fout zien.
Als ik alleen de oudste had gehad had ik je gelijk gegeven, de oudste is gewoonweg een voorbeeld kind, altijd al geweest.quote:Op zaterdag 11 september 2010 23:44 schreef Vivi het volgende:
Ik wil hier nog even het boekje "How2talk2kids" aanprijzen. Ik vind persoonlijk een strafhoek oid ook helemaal niet nodig en naar. Maar goed, mijn kind is ms extreem redelijk.
Wat een leuke tip! Ik heb even zitten kijken en ga morgen dit boek halen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 23:44 schreef Vivi het volgende:
Ik wil hier nog even het boekje "How2talk2kids" aanprijzen. Ik vind persoonlijk een strafhoek oid ook helemaal niet nodig en naar. Maar goed, mijn kind is ms extreem redelijk.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:50 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Idd leren dat geweld niet de oplossing is en dan als ouder wel geweld gebruiken....quote:Op zondag 12 september 2010 10:59 schreef WJMW het volgende:
Door een kind te slaan geef je het onbewust mee dat het normaal is om in redelijk gangbare situaties geweld te gebruiken, niet zo'n beste les zou ik zeggen, behalve als je tokkie bent natuurlijk...
Slaan is voor de sociaal lagere klassenquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:28 schreef Prowl het volgende:
Laatste waarschuwing
*PETS*
Jij geeft hen er weleens 1. Toch?quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou precies, 1 tik kan al tot gevolg hebben dat ze bang worden iets te vertellen
Eigenlijk nooit meer. Zoals gezegd.quote:Op zondag 12 september 2010 15:17 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jij geeft hen er weleens 1. Toch?
Eigenlijk nooit meer klinkt niet als "nooit meer".quote:Op zondag 12 september 2010 15:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eigenlijk nooit meer. Zoals gezegd.
Ik begrijp nog steeds niet waarom je mij quote, aangezien ik ook zeg dat het niet werkt.quote:Op zondag 12 september 2010 15:22 schreef draaijer het volgende:
[..]
Eigenlijk nooit meer klinkt niet als "nooit meer".
Ik vind het echt totaal verkeerd. Een kind zal in mijn ogen leren dat wanneer iemand niet naar hem wil luisteren het kind opeens het recht heeft iemand anders te slaan
verder lezen zeker ook.quote:Op zondag 12 september 2010 15:14 schreef draaijer het volgende:
[..]
Slaan is voor de sociaal lagere klassen
zou je denken he, maar dat blijkt toch niet helemaal zo te zijn. ooit eens een vriendje gehad binnen wiens gezin het heel normaal was dat manlief zich behoorlijk bruut tegen vrouw en/of kinderen gedroeg. toenmalig vriendje bleek die neiging ook te hebben dus werd vlot exvriendje. later kwam ik zijn moeder (van exvriendje dus) nog eens tegen en die had het over: "tsja, de mannen in de familie zijn nu eenmaal driftig. daar moet je mee leren omgaan". heel erg dat. de broer van exvriendje trouwens precies zo. die's inmiddels getrouwd en zn vrouw loopt geregeld met een blauw oog. tsja.quote:Op zondag 12 september 2010 15:14 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik kreeg ook tikken vroeger als ik te ver ging hoor, en mijn ouders behoorden echt niet tot de lagere sociale klassen. En zo had ik leeftijdsgenoten die nooit een pets kregen en waarvan de ouders echt geen goede ban hadden.quote:Op zondag 12 september 2010 15:14 schreef draaijer het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 september 2010 10:05 schreef snakelady het volgende:
Ik vond net dit bericht, ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
http://www.nu.nl/wetensch(...)er-intelligent-.html
Zou het waar zijn of onzin?
Tja, als het zoveel moet is het imo toch al slaan hoor. En niet af en toe een corrigerende tik. Dan is het toch al tegen mishandeling dat het aanzit.quote:Kinderen tussen de twee en vier jaar die vaak fysiek werden gestraft, scoorden na vier jaar gemiddeld 5 punten lager bij een IQ-test dan leeftijdsgenootjes die nooit klappen hoefden op te vangen.
Maar wanneer is het mishandeling?quote:Op maandag 13 september 2010 10:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
[..]
Tja, als het zoveel moet is het imo toch al slaan hoor. En niet af en toe een corrigerende tik. Dan is het toch al tegen mishandeling dat het aanzit.
quote:Kinderen die regelmatig een corrigerende tik of klap ontvangen, worden daarmee gehinderd in hun intellectuele ontwikkeling. Dat beweren Amerikaanse wetenschappers in een nieuwe studie.
die vader van de ex vond zelf dat hij enkel nu en dan een corrigerende tik uitdeelde. ik heb zelf de ervaring (vanuit familie) dat het erg snel een grens overgaat. eerst geeft je zachtjes een tik op de handjes als iets niet mag (kind is 1), met 2, 3 jaar zo wordt dat al een wat hardere tik en als het kind 8 is wordt het met de arm weggetrokken waarna een trap tegen de rug volgt. tis zo snel een glijdende schaal gebeuren. want op een gegeven moment werkt zo'n echte corrigerende tik niet meer, want het kind went eraan.quote:Op zondag 12 september 2010 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit topic gaat dan ook over een corrigerende tik....
oh dat geloof ik zeker wel hoor. slaan is gewoon ook een minder slimme manier om je kind te corrigeren. het zal zijn/haar ontwikkeling in elk geval niet stimuleren, waar een andere manier van grenzen aangeven (liefst met een goede uitleg erbij) dat wel of meer doet: daarbij wordt immers meer een beroep gedaan op zelf logisch leren nadenken over de gevolgen van je gedrag voor jezelf en voor anderen. een angstig kind zal bovendien ook minder rust hebben om na te denken over dingen.quote:Op maandag 13 september 2010 10:05 schreef snakelady het volgende:
Ik vond net dit bericht, ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
http://www.nu.nl/wetensch(...)er-intelligent-.html
Zou het waar zijn of onzin?
Waarmee je suggereert dat anderen niet eerlijk zijn?quote:Op maandag 13 september 2010 10:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als Julian straks als ie ouder is vervelend gedrag vertoond en na een aantal keer waarschuwen door blijft gaan kan het best gebeuren dat ik eens m'n geduld verlies hoor. Ik zal niet bij voorbaat roepen dat dit noooooit zal gebeuren, omdat je anders mishandelt of te ver gaat.
Als ouder ben je ook een mens en elk mens kan eens een keer wat minder hebben. Ik ben tenminste eerlijk.
Gelukkig gaat dat hier uitstekend! En ik ben evengoed realistisch.quote:En nee, als ik dan eens een keer geen geduld heb ben ik niet meteen een mishandelende ouder. Ik ben een realist.Het gaat af en toe nu eenmaal ook eens niet met geduldig uitleggen en praten.
Maar waarom als ze ouder zijn wel? Dan kan je toch gewoon met ze communiceren?quote:Op maandag 13 september 2010 10:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een trap tegen de rug vind ik toch heel extreem hoor Simmu.
En als een kind heel jong is moet je niet slaan vind ik. Ze begrijpen er vaak toch niks van.
Nee sorry, misschien verkeerd uitgelegd. Dit heeft niks met anderen te maken, maar ik weet van mezelf gewoon niet zeker of het nooit eens zal gebeuren. Dat bedoel ik.quote:Op maandag 13 september 2010 10:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
Waarmee je suggereert dat anderen niet eerlijk zijn?
Jij geeft dus aan dat een klap () het gevolg kan zijn van het feit dat je je geduld verliest. Dat is imo verraderlijk. want juist dan kan het uit de hand lopen. Immers, je bent zelf 'niet bij zinnen'.
Er zijn ook mensen die welbewust een 'corrigerende tik' uitdelen. Dat vind ik nog net even wat anders. Hoewel ik daar ook tegen ben.
[..]
Gelukkig gaat dat hier uitstekend! En ik ben evengoed realistisch.
Nou, ik ben vroeger zo vervelend geweest af en toe dat een tik dan op zijn plaats was ja. Sorry, maar maak het nu niet zo dramatisch aub.quote:Op maandag 13 september 2010 10:38 schreef Moonah het volgende:
En bovenal: Hoe kun je nu iemand van wie je zo immens veel houdt, een kind dat afhankelijk van je is, nu pijn doen? Werkelijk, ik kan daar niet bij. Als ik het me alleen al probeer voor te stellen krijg ik al buikpijn.
Hmz, ik weet eigenlijk niet welke situatie ik nou verraderlijker vind. Wanneer je het BEWUST doet vind je fysiek straffen gewoon een goed idee en helemaal bon ton.quote:Op maandag 13 september 2010 10:34 schreef Moonah het volgende:
Jij geeft dus aan dat een klap () het gevolg kan zijn van het feit dat je je geduld verliest. Dat is imo verraderlijk. want juist dan kan het uit de hand lopen. Immers, je bent zelf 'niet bij zinnen'.
Er zijn ook mensen die welbewust een 'corrigerende tik' uitdelen. Dat vind ik nog net even wat anders.
Ze maakt het niet dramatisch, ze geeft haar gevoel erbij aan, en dat mag ze gewoon voelen.quote:Op maandag 13 september 2010 10:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, ik ben vroeger zo vervelend geweest af en toe dat een tik dan op zijn plaats was ja. Sorry, maar maak het nu niet zo dramatisch aub.
je bent er toch wel iets minder slim van geworden, anders had je wel kunnen beredeneren dat je IQ zonder klappen nog hoger zou zijn.quote:Op maandag 13 september 2010 10:49 schreef Lentilka het volgende:
Het is onzin dat een klap het IQ verlaagd. Het mijne is getest op 130 , dus tsja... en dat was nog een officiele psychologische test ook.
Dus is het onzin? misschien had je zonder die tikken wel een IQ van 135 gehad.quote:Op maandag 13 september 2010 10:49 schreef Lentilka het volgende:
Het is onzin dat een klap het IQ verlaagd. Het mijne is getest op 130 , dus tsja... en dat was nog een officiele psychologische test ook.
Als ik om me heen kijk zie ik vaak kinderen die ik zelf wel eens een mep zou willen verkopen omdat ze zich zo erg misdragen en hun ouders daar niks tegen doen... maar tegenwoordig heeft iedereen opeens asperger en adhd en kunnen die arme kindjes er niks aan doen.. toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |