abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86275250
Ik had het er met mijn vriend laatst over of we ons toekomstige kind later een klap gingen geven als het te ver ging of niet. Ik ben er voor; als kind haalde ik vaak kattelwaad uit en luisteren deed ik niet, hoe streng mijn ouders ook waren en hoevaak ze ook zeiden wat ik niet moest doen. maar als ik een klap kreeg wist ik dat ik echt te ver was gegaan. Lichamelijke pijn vond ik altijd erger dan dat ze boos waren.

Mijn vriend is er tegen en denkt dat je er niks mee bereikt. Wat te doen?
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:14:15 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86275321
Die vriend een corrigerende tik geven. Dat is simpel.
The End Times are wild
pi_86275378
Ligt eraan hoe intelligent je addergebroedje gaat worden, de een luisterd nooit, zoals jij ts.
En een ander kind begrijpt alles als je het netjes uitlegt waarom iets niet mag.

Slaan is een zwaktebod vind ik persoonlijk.
En als een kind ergens aan zit, dan zet je het maar lekker weg als dat niet mag, de petsen op de vingers zijn gewoonweg niet nodig.
Jij bent volwassen en als je kind niet aan je mooie vaasje of radio mag komen, zet je het weg of zorg je ervoor dat je kind er niet aan kan komen, maar niet door middel van een tik op de tengels.
Snollebolt
pi_86275432
Geen kinderen krijgen!
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:17:25 #5
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86275440
Ik denk dat een klap geven meestal een teken is van je zelfbeheersing verliezen. Zelf sla ik mijn kinderen nooit. Ik straf ze op andere manieren. Toen ze kleiner waren de hoek in, en nu ze groter zijn werkt bijvoorbeeld (dreigen met) een niet-gamestraf of niet-buitenspeelstraf of niet-meteenvriendjeafspreekstraf uitstekend. (Belangrijk is dat je consequent blijft, dus als je dreigt te straffen en ze luisteren niet, dan wordt een straf daadwerkelijk uitgevoerd. Maar dat is weer een andere punt dan de wel/niet slaan-discussie. ;) )
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:19:00 #6
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_86275505
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:12 schreef Lentilka het volgende:
Ik had het er met mijn vriend laatst over of we ons toekomstige kind later een klap gingen geven als het te ver ging of niet. Ik ben er voor; als kind haalde ik vaak kattelwaad uit en luisteren deed ik niet, hoe streng mijn ouders ook waren en hoevaak ze ook zeiden wat ik niet moest doen. maar als ik een klap kreeg wist ik dat ik echt te ver was gegaan. Lichamelijke pijn vond ik altijd erger dan dat ze boos waren.

Mijn vriend is er tegen en denkt dat je er niks mee bereikt. Wat te doen?
Een paar zaken ter overweging:
Belonen werkt beter dan straffen.
Consequent grenzen aangeven en handhaven.
Realiseer jezelf dat kinderen soms bewust de grens opzoeken en overschrijden om te controleren of dat daadwerkelijk de grens is. Dat doen ze. Of je nu mept of anderzins straft.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_86275588
Ik heb zelf geen kinderen, en ook geen enkele ervaring er mee, maar is het niet zo dat kinderen ook jouw emoties oppikken? Als jij dus je kind een corrigerende tik geeft, doe dit dan met beleid (is mijn mening, ik ben geen pedagoog!)

Als je je een kind een tik geeft, terwijl je zelf ook overkookt van woede, dan kan de tik misschien erger overkomen dan dat hij is.
pi_86275619
Ik vind het twijfelachtig om vooraf al te gaan 'bepalen' of je je kinderen tikken gaat geven, alsof dat vooraf te plannen is, en deels is van 'opvoeding' an sich.
alswel vind ik het onjuist om te denken dat je dat vooraf geheel kunt uitsluiten.

het ligt imo ook aan je kind en er kan soms een situatie zijn waarin een stevige tik de duidelijkste manier is een kind aan te geven dat het over een grens gegaan is die het geen tweede keer moet overschrijden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_86275656
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ligt eraan hoe intelligent je addergebroedje gaat worden, de een luisterd nooit, zoals jij ts.

Jij was ook niet de slimste thuis neem ik aan?
pi_86275790
Ik zou afspreken dat als jij iets doet wat je vriend niet kan waarderen hij niet met je gaat praten erover maar gewoon je een klap geeft. Kijken hoelang jij het een goed idee blijft vinden. ^O^

Je kind een tik geven is gewoon triest een corrigerende tik ook imho.
Een tik zou gewoon niet nodig hoeven te zijn.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:25:33 #11
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_86275795
Mijn ouders sloegen mij geregeld vroeger. Het heeft me gemaakt tot de man die ik nu ben.

Thnx pa en ma! ^O^
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_86275984
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

Slaan is een zwaktebod vind ik persoonlijk.
En als een kind ergens aan zit, dan zet je het maar lekker weg als dat niet mag, de petsen op de vingers zijn gewoonweg niet nodig.

Als ik straks kaarsen op tafel heb staan en ik waarschuw ze dat ze er niet aan mogen zitten, en ze proberen het toch krijgen ze een tik op hun vingers. Mochten ze dan nog niet luisteren, ze ik vast de kraan aan zodat ik zijn/haar handje onder de kraan kan houden. (zowieso moet je erg tje best doen om aan een kaars te verbranden).

Kinderen leren het beste door te voelen, en ja ik heb mijn vingers regelmatig aan kaarsen verbrand omdat ik niet luisterde:P
pi_86276085
Het belangrijkste is dat je consequent ben in je strafpatroon. En ZEKER niet eerst met een straf komen en dat later weer terugdraaien 'omdat ze zo zielig snikken'. Dat is gewoon erom vragen dat ze uiteindelijk over je heen lopen. Daar helpt geen klap tegen.

Hoe dan ook ben ik VOOR de corrigerende tik. Iedereen die daar tegen is, is een softie die een of andere 'deskundige' napraat die zo graag iets nieuws wilde hebben zodat hij er een boek over wilde schrijven.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:34:49 #14
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86276133
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:30 schreef vampireDKC het volgende:

[..]

Als ik straks kaarsen op tafel heb staan en ik waarschuw ze dat ze er niet aan mogen zitten, en ze proberen het toch krijgen ze een tik op hun vingers. Mochten ze dan nog niet luisteren, ze ik vast de kraan aan zodat ik zijn/haar handje onder de kraan kan houden. (zowieso moet je erg tje best doen om aan een kaars te verbranden).

Kinderen leren het beste door te voelen, en ja ik heb mijn vingers regelmatig aan kaarsen verbrand omdat ik niet luisterde:P
Ik zette geen brandende kaarsen op tafel die kwamen op tafel als mijn kind naar bed ging.
Hoe moeilijk kan dat zijn?
Snollebolt
pi_86276351
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:33 schreef LaTiNo het volgende:

Hoe dan ook ben ik VOOR de corrigerende tik. Iedereen die daar tegen is, is een softie die een of andere 'deskundige' napraat die zo graag iets nieuws wilde hebben zodat hij er een boek over wilde schrijven.
Hoezo een softie, mensen vinden mij heel erg streng en ik ben super consequent.
En als iets niet mag dan mag iets niet en daar heb ik echt geen tik voor nodig om het duidelijk te maken. :N
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:44:12 #16
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86276469
quote:
Dit is echt klinkklare onzin.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:46:12 #17
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_86276547
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:41 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hoezo een softie, mensen vinden mij heel erg streng en ik ben super consequent.
En als iets niet mag dan mag iets niet en daar heb ik echt geen tik voor nodig om het duidelijk te maken. :N
Mij ook.
En toch ben ik niet principieel tegen een corrigerende tik.
Ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen nodig is. Gelukkig nog niet voorgekomen.
Maar consequent zijn is het belangrijkste.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_86277012
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:14 schreef LXIV het volgende:
Die vriend een corrigerende tik geven. Dat is simpel.
Dit!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86277258
Geweld gebruiken :|W

Dit soort mensen planten zich voor :')
pi_86277459
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:06 schreef DeRakker. het volgende:
Geweld gebruiken :|W

Dit soort mensen planten zich voor :')
voorT :')

Het verschilt per kind of het af en toe een mep nodig heeft of niet.
Mijn zoon heeft werkelijk nog nooit een mep gehad en is een geweldig kind. Het dochtertje van mijn zus echter heeft af en toe een mep op de bips nodig.
pi_86277947
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:11 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

voorT :')

:')
pi_86278556
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:30 schreef vampireDKC het volgende:

[..]

Of de mouw van je kind gaat in de fik en je krijgt het niet snel genoeg uit, is die fijn de rest van zijn leven verbrand.

Wat is het nut van kaarsen aansteken als je kindje nog door de kamer rondloopt?
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:43:13 #23
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86278620
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:41 schreef Troeta het volgende:

[..]

Of de mouw van je kind gaat in de fik en je krijgt het niet snel genoeg uit, is die fijn de rest van zijn leven verbrand.

Wat is het nut van kaarsen aansteken als je kindje nog door de kamer rondloopt?
Dat dus.
En het lijkt mij ook dat je een kaars niet s'middags aan doet :')
En s'avonds laat zijn kinderen niet op? (al ben ik daar niet zo zeker van als je een corrigerende tik ook nodig vind)

Ik ben tegen een corrigerende tik, ik ben niet streng, ik ben een softie. O+
pi_86279894
quote:
Het belangrijkste is dat je consequent ben in je strafpatroon. En ZEKER niet eerst met een straf komen en dat later weer terugdraaien 'omdat ze zo zielig snikken'. Dat is gewoon erom vragen dat ze uiteindelijk over je heen lopen. Daar helpt geen klap tegen.

En hoeveel kinderen heb jij? :')
Ik heb nog nooit een opvoedkundig boek gelezen en praat niemand na. Ik heb gewoon nooit de behoefte gevoeld om m'n kinderen een mep te geven, opvoedkundig of niet. Ben ik nu een softie? Ik heb geweldig leuke, goed opgevoede en zeer sociale kids die zich prima weten te gedragen. En dat allemaal zonder dat daar een tik aan te pas hoefde te komen.
Overigens voelt mijn oudste zich zeer gestraft door zn games te ontnemen. Hij heeft me wel eens verteld dat hij liever een tik heeft dan game-arrest 8)7
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:59:17 #25
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_86281399
grappig om dingen te lezen als "als je kind iets pakt wat niet mag, leg je het toch verder weg" Dus in plaatst van straf om aan te geven dat "nee dat mag je niet pakken" ook betekent dat je het niet mag pakken ga je het object ergens anders neerleggen. Goh wat zou er nou gebeuren, je addergebroed gaat natuurlijk direct wat anders pakken wat hij/zij niet mag aanraken, dat zet je ook weg tot uiteindelijk alles, tot het fornuis en de verwarming toe op verhoging gezet word zodat er niets gepakt kan worden.

In sommige gevallen werkt een tik gewoon beter dan eeuwig nee zeggen en vol begrip uitleggen hoe het in elkaar steekt.
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:35:13 #26
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86282747
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:59 schreef werkeend het volgende:
grappig om dingen te lezen als "als je kind iets pakt wat niet mag, leg je het toch verder weg" Dus in plaatst van straf om aan te geven dat "nee dat mag je niet pakken" ook betekent dat je het niet mag pakken ga je het object ergens anders neerleggen. Goh wat zou er nou gebeuren, je addergebroed gaat natuurlijk direct wat anders pakken wat hij/zij niet mag aanraken, dat zet je ook weg tot uiteindelijk alles, tot het fornuis en de verwarming toe op verhoging gezet word zodat er niets gepakt kan worden.

In sommige gevallen werkt een tik gewoon beter dan eeuwig nee zeggen en vol begrip uitleggen hoe het in elkaar steekt.
Klopt, maar een tik geven is daarbij (vrijwel?) nooit nodig. Als mijn (jongste) kind ergens aanzit waar ze niet aan mag komen, dan zeg ik dat duidelijk. Gaat ze door, dan haal ik haar weg bij het voorwerp. Levert het direct gevaar op, dan haal ik haar eerst weg en zeg vervolgens dat het niet mag. Of het beter werkt dan een tik, heb ik niet uitgeprobeerd, het werkt en dat is voor mij voldoende.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_86283622
Kinder moet je eigenlijk gewoon opvoeden zoals je dat ook met jonge honden doet. Af en toe in het nekvel pakken of een tik geven en ze streng toespreken. Zoals hierboven al word gezegt, soms gaan ze gewoon eindeloos door met proberen. Meeste mensen die ik ken hebben vroeger wel eens een schop onder hun hol gehad en zijn er niks minder van geworden.
Sic transit gloria mundi.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 september 2010 @ 17:02:57 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86283701
Het werkt niet en je voelt je zelf alleen maar kut.
pi_86283775
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:00 schreef Blackbeard het volgende:
Kinder moet je eigenlijk gewoon opvoeden zoals je dat ook met jonge honden doet. Af en toe in het nekvel pakken of een tik geven en ze streng toespreken. Zoals hierboven al word gezegt, soms gaan ze gewoon eindeloos door met proberen. Meeste mensen die ik ken hebben vroeger wel eens een schop onder hun hol gehad en zijn er niks minder van geworden.
Verschil is dat je met een hond niet kan praten en een kind wel.

Al dikke fail dat je geen verschil ziet tussen een hond en een kind. :|W
pi_86286935
Sommige honden zijn tegenwoordig beter opgevoed dan sommige kinderen, je hoeft maar in de gemiddelde winkel te kijken en je ziet een hond braaf buiten wachten terwijl er een gillend blaag in de winkel staat omdat hij snoepjes wil.

Ik zou me niet slecht voelen als ik mijn kind een mep geeft, mocht hij niet luisteren. Als ik niet tv mocht kijken zorgde ikv oor een manier om dat toch te doen, als ik huisarrest had kroop ik door het raam naar buiten. Maar oh, wat was ik bang voor de klappen die zouden komen als ik betrapt werd.
pi_86287051
Corrigerende tik MOET kunnen.
Er is niets beters dan je kind een lekkere slap te geven( Als hij te ver gaat natuurlijk, niet zomaar :') ), waardoor hij huilend weg loopt (Naar zn kamer?) en jij 10 minuten later naar hem toeloopt en hem lekker in je armen neemt en verteld waarom je het deed.
lol?
pi_86287131
Ik vind een tik een zwaktebod. Uiteraard heb ik weleens bijna op het moment gestaan, maar ik vind het gewoon niet kunnen. Er zijn zoveel andere dingen die je kan doen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 september 2010 @ 19:20:23 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86288484
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:39 schreef Lentilka het volgende:

Ik zou me niet slecht voelen als ik mijn kind een mep geeft, mocht hij niet luisteren.
Dat dacht ik ook....

Weet je mijn kinderen luisteren beter naar mij dan naar mijn vrouw. Maar dat komt niet door de corrigerende tik die ik wél eens uitdeel en mijn vrouw niet, maar simpelweg doordat ik minder geduld heb en daardoor consequenter ben. Die tik is meestal alleen uit onmacht als ik door welke externe reden dan ook NOG omgeduldiger ben dan normaal.
pi_86289396
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:59 schreef werkeend het volgende:

hier laat ik gewoon expres een aantal niet-gevaarlijke zaken staan om te oefenen met "nee, mag niet", boeken in de boekenkast bijvoorbeeld. gevaarlijke dingen zijn hier wel weg. geen tafelkleden, theepotten op theelichtjes, kaarsen, wierrookstokjes die aan zijn en dat soort dingetjes.

ik ben niet zozeer tegenstander van lijfstraffen alswel van mening dat het niet nodig is.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86290901
Ik vertikte het om spullen van tafel af te halen, kinderen horen er vanaf te blijven en als ze na 3 keer nee zeggen en weghalen nog eraan zaten kregen ze gewoon een tik op de vingers.
pi_86293800
Ik ga later proberen niet te slaan.
Herinner mij nog eens dat ik 14 was en de aardappelen een beetje liet overkoken.. Toen ik het mijn moeder vertelde gaf ze mij twee klappen. Dat gebeurde verder bijna nooit, ze deed het puur uit onmacht. Maar wat was ik bang geworden zeg om iets fout te doen!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 september 2010 @ 21:26:17 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86293964
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:22 schreef appelfan het volgende:
Herinner mij nog eens dat ik 14 was en de aardappelen een beetje liet overkoken.. Toen ik het mijn moeder vertelde gaf ze mij twee klappen. Dat gebeurde verder bijna nooit, ze deed het puur uit onmacht. Maar wat was ik bang geworden zeg om iets fout te doen!
Nou precies, 1 tik kan al tot gevolg hebben dat ze bang worden iets te vertellen :{
  vrijdag 10 september 2010 @ 21:28:47 #38
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_86294087
1e waarschuwing (uitleggen waarom het niet mag)
2e waarschuwing (je bent gewaarschuwd)
Laatste waarschuwing

*PETS*

FF laten huilen en daarna komen ze maar praten waar het mis ging, kinderen zijn echt niet dom :')

Laatste waarschuwing is meestal genoeg bij mijn 2 kleuter dames maar soms o|O
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_86294273
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:22 schreef appelfan het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar ik snap niet dat een moeder daar een kind een tik voor geeft. "Kan gebeuren", zou dat bij mij worden.
pi_86294781
Ik heb nooit een tik gehad.
Mijn ouders hebben gevaarlijke spullen ook niet weggezet, ik moest er gewoon van af blijven. De kachel konden ze niet wegzetten, dus ik schijn dat ook eens gevoeld te hebben.
Toen ik 3 was, pakte ik een doosje lucifers op. Mijn vader moedigde me aan om er een aan te steken. Dat lukte en schrok me het leplazarus. Toen moest ik de lucifer in de asbak gooien en ik heb als kind nooit de neiging gehad om uit mezelf vuur te maken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_86294856
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:28 schreef Prowl het volgende:
1e waarschuwing (uitleggen waarom het niet mag)
2e waarschuwing (je bent gewaarschuwd)
Laatste waarschuwing

*PETS*

FF laten huilen en daarna komen ze maar praten waar het mis ging, kinderen zijn echt niet dom :')

Laatste waarschuwing is meestal genoeg bij mijn 2 kleuter dames maar soms o|O
:o wij slaan helemaal niet o|O

dames weten heel goed wat de hoek is. :D
mama van 3 kids!
pi_86294911
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:32 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar ik snap niet dat een moeder daar een kind een tik voor geeft. "Kan gebeuren", zou dat bij mij worden.
Ze was heel druk bezig ofzo. Niet dat ik in een psychopatengezin woonde :P
pi_86295083
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:45 schreef Popples het volgende:

[..]

:o wij slaan helemaal niet o|O

dames weten heel goed wat de hoek is. :D
Je slaat ze niet maar geeft ze gewoon meteen een hoek?
pi_86295348
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:46 schreef appelfan het volgende:

[..]

Ze was heel druk bezig ofzo. Niet dat ik in een psychopatengezin woonde :P
Neeeee, dat dacht ik ook niet. :)
Ik zal ook niet zeggen dat het mij nooit zal overkomen, maar tot nu ben ik altijd de rust zelve gebleven :P
  vrijdag 10 september 2010 @ 21:56:42 #45
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86295380
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:50 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Groot verschil hé tussen de & een. :D
pi_86295469
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:25 schreef beelz het volgende:
Mijn ouders sloegen mij geregeld vroeger. Het heeft me gemaakt tot de man die ik nu ben.
[ afbeelding ]
Thnx pa en ma! ^O^
Ik moest lachen :D :')
  vrijdag 10 september 2010 @ 22:24:09 #47
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_86296560
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:50 schreef Poepoog het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

We zetten ze in de hoek, ze krijgen geen hoek :P
pi_86297186
aanrader zorg niet dat je 2 peuterzussen in huis hebt. ;)

oudste krijgt straf en zit in de hoek.
gaat de jongste er naar toe en zegt: in de hoek jij, hup in de hoek.
dan liggen ze samen in de deuk zo een 5 min.
daar sta je dus als moeder kom er maar eens tussen de samen zwerende zussen. O+
mama van 3 kids!
  vrijdag 10 september 2010 @ 22:52:07 #49
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_86297790
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 22:37 schreef Popples het volgende:

Geef de jongste een flinke pets en ze lacht je hard uit ;(
pi_86298155
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 22:37 schreef Popples het volgende:

Jongste in een andere hoek zetten + 2 minuten.
Dat zal ze leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')