Een paar zaken ter overweging:quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:12 schreef Lentilka het volgende:
Ik had het er met mijn vriend laatst over of we ons toekomstige kind later een klap gingen geven als het te ver ging of niet. Ik ben er voor; als kind haalde ik vaak kattelwaad uit en luisteren deed ik niet, hoe streng mijn ouders ook waren en hoevaak ze ook zeiden wat ik niet moest doen. maar als ik een klap kreeg wist ik dat ik echt te ver was gegaan. Lichamelijke pijn vond ik altijd erger dan dat ze boos waren.
Mijn vriend is er tegen en denkt dat je er niks mee bereikt. Wat te doen?
Jij was ook niet de slimste thuis neem ik aan?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ligt eraan hoe intelligent je addergebroedje gaat worden, de een luisterd nooit, zoals jij ts.
Als ik straks kaarsen op tafel heb staan en ik waarschuw ze dat ze er niet aan mogen zitten, en ze proberen het toch krijgen ze een tik op hun vingers. Mochten ze dan nog niet luisteren, ze ik vast de kraan aan zodat ik zijn/haar handje onder de kraan kan houden. (zowieso moet je erg tje best doen om aan een kaars te verbranden).quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Slaan is een zwaktebod vind ik persoonlijk.
En als een kind ergens aan zit, dan zet je het maar lekker weg als dat niet mag, de petsen op de vingers zijn gewoonweg niet nodig.
Ik zette geen brandende kaarsen op tafel die kwamen op tafel als mijn kind naar bed ging.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:30 schreef vampireDKC het volgende:
[..]
Als ik straks kaarsen op tafel heb staan en ik waarschuw ze dat ze er niet aan mogen zitten, en ze proberen het toch krijgen ze een tik op hun vingers. Mochten ze dan nog niet luisteren, ze ik vast de kraan aan zodat ik zijn/haar handje onder de kraan kan houden. (zowieso moet je erg tje best doen om aan een kaars te verbranden).
Kinderen leren het beste door te voelen, en ja ik heb mijn vingers regelmatig aan kaarsen verbrand omdat ik niet luisterde:P
Hoezo een softie, mensen vinden mij heel erg streng en ik ben super consequent.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:33 schreef LaTiNo het volgende:
Hoe dan ook ben ik VOOR de corrigerende tik. Iedereen die daar tegen is, is een softie die een of andere 'deskundige' napraat die zo graag iets nieuws wilde hebben zodat hij er een boek over wilde schrijven.
Dit is echt klinkklare onzin.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:33 schreef LaTiNo het volgende:
Hoe dan ook ben ik VOOR de corrigerende tik. Iedereen die daar tegen is, is een softie die een of andere 'deskundige' napraat die zo graag iets nieuws wilde hebben zodat hij er een boek over wilde schrijven.
Mij ook.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:41 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hoezo een softie, mensen vinden mij heel erg streng en ik ben super consequent.
En als iets niet mag dan mag iets niet en daar heb ik echt geen tik voor nodig om het duidelijk te maken.
Dit!quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:14 schreef LXIV het volgende:
Die vriend een corrigerende tik geven. Dat is simpel.
voorTquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:06 schreef DeRakker. het volgende:
Geweld gebruiken![]()
Dit soort mensen planten zich voor
Of de mouw van je kind gaat in de fik en je krijgt het niet snel genoeg uit, is die fijn de rest van zijn leven verbrand.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:30 schreef vampireDKC het volgende:
[..]
Als ik straks kaarsen op tafel heb staan en ik waarschuw ze dat ze er niet aan mogen zitten, en ze proberen het toch krijgen ze een tik op hun vingers. Mochten ze dan nog niet luisteren, ze ik vast de kraan aan zodat ik zijn/haar handje onder de kraan kan houden. (zowieso moet je erg tje best doen om aan een kaars te verbranden).
Kinderen leren het beste door te voelen, en ja ik heb mijn vingers regelmatig aan kaarsen verbrand omdat ik niet luisterde:P
Dat dus.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:41 schreef Troeta het volgende:
[..]
Of de mouw van je kind gaat in de fik en je krijgt het niet snel genoeg uit, is die fijn de rest van zijn leven verbrand.
Wat is het nut van kaarsen aansteken als je kindje nog door de kamer rondloopt?
En hoeveel kinderen heb jij?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:33 schreef LaTiNo het volgende:
Het belangrijkste is dat je consequent ben in je strafpatroon. En ZEKER niet eerst met een straf komen en dat later weer terugdraaien 'omdat ze zo zielig snikken'. Dat is gewoon erom vragen dat ze uiteindelijk over je heen lopen. Daar helpt geen klap tegen.
Klopt, maar een tik geven is daarbij (vrijwel?) nooit nodig. Als mijn (jongste) kind ergens aanzit waar ze niet aan mag komen, dan zeg ik dat duidelijk. Gaat ze door, dan haal ik haar weg bij het voorwerp. Levert het direct gevaar op, dan haal ik haar eerst weg en zeg vervolgens dat het niet mag. Of het beter werkt dan een tik, heb ik niet uitgeprobeerd, het werkt en dat is voor mij voldoende.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:59 schreef werkeend het volgende:
grappig om dingen te lezen als "als je kind iets pakt wat niet mag, leg je het toch verder weg" Dus in plaatst van straf om aan te geven dat "nee dat mag je niet pakken" ook betekent dat je het niet mag pakken ga je het object ergens anders neerleggen. Goh wat zou er nou gebeuren, je addergebroed gaat natuurlijk direct wat anders pakken wat hij/zij niet mag aanraken, dat zet je ook weg tot uiteindelijk alles, tot het fornuis en de verwarming toe op verhoging gezet word zodat er niets gepakt kan worden.
In sommige gevallen werkt een tik gewoon beter dan eeuwig nee zeggen en vol begrip uitleggen hoe het in elkaar steekt.
Verschil is dat je met een hond niet kan praten en een kind wel.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:00 schreef Blackbeard het volgende:
Kinder moet je eigenlijk gewoon opvoeden zoals je dat ook met jonge honden doet. Af en toe in het nekvel pakken of een tik geven en ze streng toespreken. Zoals hierboven al word gezegt, soms gaan ze gewoon eindeloos door met proberen. Meeste mensen die ik ken hebben vroeger wel eens een schop onder hun hol gehad en zijn er niks minder van geworden.
Dat dacht ik ook....quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:39 schreef Lentilka het volgende:
Ik zou me niet slecht voelen als ik mijn kind een mep geeft, mocht hij niet luisteren.
hier laat ik gewoon expres een aantal niet-gevaarlijke zaken staan om te oefenen met "nee, mag niet", boeken in de boekenkast bijvoorbeeld. gevaarlijke dingen zijn hier wel weg. geen tafelkleden, theepotten op theelichtjes, kaarsen, wierrookstokjes die aan zijn en dat soort dingetjes.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:59 schreef werkeend het volgende:
grappig om dingen te lezen als "als je kind iets pakt wat niet mag, leg je het toch verder weg" Dus in plaatst van straf om aan te geven dat "nee dat mag je niet pakken" ook betekent dat je het niet mag pakken ga je het object ergens anders neerleggen. Goh wat zou er nou gebeuren, je addergebroed gaat natuurlijk direct wat anders pakken wat hij/zij niet mag aanraken, dat zet je ook weg tot uiteindelijk alles, tot het fornuis en de verwarming toe op verhoging gezet word zodat er niets gepakt kan worden.
In sommige gevallen werkt een tik gewoon beter dan eeuwig nee zeggen en vol begrip uitleggen hoe het in elkaar steekt.
Nou precies, 1 tik kan al tot gevolg hebben dat ze bang worden iets te vertellenquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:22 schreef appelfan het volgende:
Ik ga later proberen niet te slaan.
Herinner mij nog eens dat ik 14 was en de aardappelen een beetje liet overkoken.. Toen ik het mijn moeder vertelde gaf ze mij twee klappen. Dat gebeurde verder bijna nooit, ze deed het puur uit onmacht. Maar wat was ik bang geworden zeg om iets fout te doen!
Sorry dat ik het zeg, maar ik snap niet dat een moeder daar een kind een tik voor geeft. "Kan gebeuren", zou dat bij mij worden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:22 schreef appelfan het volgende:
Ik ga later proberen niet te slaan.
Herinner mij nog eens dat ik 14 was en de aardappelen een beetje liet overkoken.. Toen ik het mijn moeder vertelde gaf ze mij twee klappen. Dat gebeurde verder bijna nooit, ze deed het puur uit onmacht. Maar wat was ik bang geworden zeg om iets fout te doen!
quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:28 schreef Prowl het volgende:
1e waarschuwing (uitleggen waarom het niet mag)
2e waarschuwing (je bent gewaarschuwd)
Laatste waarschuwing
*PETS*
FF laten huilen en daarna komen ze maar praten waar het mis ging, kinderen zijn echt niet dom![]()
Laatste waarschuwing is meestal genoeg bij mijn 2 kleuter dames maar soms
Ze was heel druk bezig ofzo. Niet dat ik in een psychopatengezin woondequote:Op vrijdag 10 september 2010 21:32 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar ik snap niet dat een moeder daar een kind een tik voor geeft. "Kan gebeuren", zou dat bij mij worden.
Je slaat ze niet maar geeft ze gewoon meteen een hoek?quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:45 schreef Popples het volgende:
[..]
wij slaan helemaal niet
![]()
dames weten heel goed wat de hoek is.
Neeeee, dat dacht ik ook niet.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:46 schreef appelfan het volgende:
[..]
Ze was heel druk bezig ofzo. Niet dat ik in een psychopatengezin woonde
Groot verschil hé tussen de & een.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:50 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Je slaat ze niet maar geeft ze gewoon meteen een hoek?
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:25 schreef beelz het volgende:
Mijn ouders sloegen mij geregeld vroeger. Het heeft me gemaakt tot de man die ik nu ben.
[ afbeelding ]
Thnx pa en ma!
quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:50 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Je slaat ze niet maar geeft ze gewoon meteen een hoek?
Geef de jongste een flinke pets en ze lacht je hard uitquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:37 schreef Popples het volgende:
aanrader zorg niet dat je 2 peuterzussen in huis hebt.![]()
oudste krijgt straf en zit in de hoek.
gaat de jongste er naar toe en zegt: in de hoek jij, hup in de hoek.
dan liggen ze samen in de deuk zo een 5 min.
daar sta je dus als moeder kom er maar eens tussen de samen zwerende zussen.
Jongste in een andere hoek zetten + 2 minuten.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:37 schreef Popples het volgende:
aanrader zorg niet dat je 2 peuterzussen in huis hebt.![]()
oudste krijgt straf en zit in de hoek.
gaat de jongste er naar toe en zegt: in de hoek jij, hup in de hoek.
dan liggen ze samen in de deuk zo een 5 min.
daar sta je dus als moeder kom er maar eens tussen de samen zwerende zussen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |