abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86414210
Mooi hoor Pheno!

Hoeveel kost z'on Kirby knuffel daar? :)

Die is echt vreed! O+

En laat die mario + pinguin sleutelhanger eens zien :D
pi_86423318
Tegen de twintig euro volgens mij. De sleutelhanger ligt nog netjes ingepakt in mijn bagage, daar laat ik het nog even liggen ;)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_86423389
In Japan hebben ze iets met fantasiefiguren. En idolaat zijn van bekende anime-, manga- of gamefiguren. Gisteren zag ik in een flits een Shinkansen, een hoge snelheidstrein, voorbij vliegen met de nieuwe pokemon op de zijkanten. Drie jaar geleden mocht ik een vliegtuig met eenzelfde bewerking op de luchthaven zien staan. Helaas ging deze Shinkansen iets te snel om mijn camera te pakken en op de gevoelige plaat vast te leggen.

Vandaag willen we eens naar Yokohama. Nee, niet per lama. Natuurlijk met het uitstekende OV, dat nog punctueler rijdt dan een Zwitsers klokje de tijd aangeeft.

Eenmaal aangekomen weet je meteen wat ik met idolaat bedoel:

Hello Kitty is de nummer 1 als het om verering gaat. Vergeet Elvis, de Beatles of Lady Gaga, Hello Kitty is het symbool in Japan. Hangertjes, dekens, naaimachines, tosti-ijzers, colaflesjes, je komt haar overal tegen. Dus ook in Chinatown in Yokohama.

Daarnaast zijn er ook andere figuren natuurlijk, voor ieder wat wils.

Over Pokemon gesproken, zoals in de tekenfilm en games is er ook een Pokemon center. Altijd handig als je eigen pokemon ziek, flauwgevallen of verlamd is! Denk ik.

Natuurlijk spam ik mijn favoriete Ghibli-figuur weer, dit keer met bushalte. Ken je de film niet? Het heet ‘Tonari no Totoro’, of in de vertaalde versie ‘My Neighbour Totoro’, dus mocht je die tegen komen, kijken, het is de moeite waard!

Na wat verder rondgeslenterd te hebben zijn we nog naar Cosmo World gegaan, een kermis vlakbij, met een reuzenrad dat om het kwartier weer een kleurenshowtje maakt, een achtbaan dat door een gat in een vijver gaat en een arcadehal, want dat kan nergens ontbreken.

Nou ja, er staat nog net geen Pachinkohal, de verslaving van Japan. Een soort flipperkast, maar dan met tig balletjes. Je moet zorgen dat er balletjes in een bepaald punt vallen, door de snelheid van het afschieten te regelen. Ingewikkeld? Ja. Maar bovendien een herrie waar je u tegen zegt. Je ziet een schuifdeur met pachinko erboven, nog niets aan de hand. De deur gaat open, en hopla, opeens heb je een gehoorbeschadiging.

Morgen is het eindelijk zover: de TGS gaat dan langzamerhand beginnen. Normaal gesproken zijn er altijd wel wat uitgevers die voor de beurs al een eigen show geven. Zo’n pre-event geeft ze net wat extra aandacht, en wij van de pers gaan er graag naar toe omdat je een goed overzicht krijgt van de spellen die komen gaan. Morgen geven EA en Capcom in ieder geval zo’n show. EA is tegen de avond bij het hotel om de hoek, dat is lekker makkelijk. En met een half uur met de metro is Capcom in Roppongi te vinden. Volgens hun planning tot middernacht, dus dat klinkt als een afterparty!
pi_86427078
Een Pokecenter! :D O+

:P

Wel leuk dat je die figuren overal tegen komt.
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:46:44 #80
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_86427306
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Bier natuurlijk
Lift & voted.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:24:00 #81
216584 Trevland
Bad Spellers ofthe World Untie
pi_86442880
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:27 schreef Pheno het volgende:

Knuffels:
[ afbeelding ]
Ik wil wel zo'n Kirby knuffel O+
pi_86443816
Jammer dat er geen wasabi ijs in de poll staat. Wasibi ijs lijkt me zo saai. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86444102
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:24 schreef Trevland het volgende:

[..]

Ik wil wel zo'n Kirby knuffel O+
Er schijnt veel animo te zijn voor Kirby knuffels. Ik heb jaren geleden in Hong Kong er twee originele van Nintendo gehaald. 1 zit nog in een doos, maar schijnt open te geweest zijn geweest.

Misschien binnenkort even bij aanbod zetten en dan alsnog verkopen, maar moet even stof van doos halen :+
life goes by...
  woensdag 15 september 2010 @ 19:29:22 #84
34586 kepler
No bounce, no play
pi_86471271
Leuke verhalen _O_

Ooit een weekje naar Tokyo/Kyoto geweest, maar ik heb nog een hoop gemist zo te lezen :D
The line is a dot to you!
pi_86484275
Iets later dan normaal, maar dat heeft dan ook een reden. Ik kan wel een heel lang verhaal houden over de vismarkt Tsujiki, maar zo spannend is het niet. Als toerist kun je over de markt lopen, omver gereden worden door de karretjes die er racen om de vis zo snel mogelijk weg te brengen en nog levende vissen, kreeften, garnalen en andere zeedieren in emmers hun laatste uur zien beleven.

Tja, ik heb die poespas maar overgeslagen en meteen de koe bij de horens gevat. Of de vis bij de schubben. Sushi. De enige geldige reden om in de buurt van de markt te komen. En als brunch gaat dat er in, je mag me er ook 's nachts voor wakker maken. Ik heb de chef des huizes maar meteen aan het werk gezet met een 'creative sushi set', dan heeft die man ook eens wat meer te doen dan de zoveelste tonijnset. Dat mocht hij daarna nog doen :@

Een FOK!meet in Japan, twee uur, bij de Starbucks. Shiznuts is vandaag in Tokio, dus even elkaar zien en spreken is wel handig. Tijdens de ochtendspits iemand die je niet van gezicht kent vinden is namelijk onmogelijk. Dat is het al als je iemand wel kent... Dus een dag daar voor even hoi zeggen en daarna naar EA gaan is zeker niet verkeerd. EA zit in het sjieke Keio Plaza hotel niet ver van ons vandaan.

Om 16:00 mag de pers naar binnen, naampje noemen en een USB stick in ontvangst nemen. En dan kan het wachten tot 17:00 beginnen. Gelukkig is er even draadloos internet, totdat alle camera's van andere pers achter ons ook gaan streamen. Dag internet, nou ja, een voordeel, je let tenminste op als de presentatie begint.

EA begint met MyGarden, een Nintendo 3DS spel. De handheld is nog niet uit, maar ontwikkelaars zijn er volop mee bezig, dus dat is een goed teken. Maar een tuinierspel, nou ja, ik dnek dat het meer voor de Japanse markt is. Tanuki , een ja, wat is het eigenlijk, helpt je bij de opdrachten. Het figuurtje zie je heel vaak in Japan, dus de game zal pluspunten hierdoor verdienen in Japan.

My Garden

Voor de rest zie ik weer FIFA 11 (ik kan de presentatie bijna dromen), Dead Space 2 met een Dead Space Extraction Move Edition en nog wat creativiteit in Create.

Create

De combinatie van Japanse producers en een tolk is even wennen voor me, maar wel grappig bij een bekende ontwikkelaar: Suda51. Die man is een beetje, mja, raar, maar krijgt het publiek in ieder geval wel aan het lachen. Shadows .... of the daaaaaaamned. Er zullen vast al youtube filmpjes zijn met zijn uitspraak. Niet zo legendarisch als Konami's persconferentie waar dronken producers nog wat proberen, tot hilariteit van de aanwezige mensen en meekijkend internet.

Suda51

Mooi, na een uur is het afgelopen en mogen we gamen, wat eten en interviewen. Shiznuts en zijn maat zijn doodop van de reis, dus die gaan slapen. Ik ga nog even kijken of er wat te drinken, te eten en te interviewen valt. Dat is er, dus mooi, interview tijdens het gamen tegen de producer van MMA, een free fighting game, dus ook gamen kon nog in een half uur.

Want ik moet me gaan haasten naar Capcom, in Roppongi. Metro, wandelingetje en miezerige regen. Wat wil je nog meer? Nou, nog meer events als die van Capcom. Die Japanners weten hoe ze mensen moeten entertainen. Het event zelf is in het gebouw waar ook een scene van Kill Bill is opgenomen.

De ledematen zijn ondertussen opgeruimd, een vrouwelijke DJ staat te draaien, bier, fris of water en snacks worden gevbracht door knappe Japanse vrouwen. Het kan slechter. Capcom kondigt een Dead Rising: Case West, Asura's Wrath en een game die al langer in de geruchtenmolen hing, Devil May Cry. Bij het laatste gaat het publiek los. Het is een populaire serie, dus veel mensen wachten met ongeduld op een nieuw deel.

Na deze aankondiging gaan alle kraampjes, barretjes etc, open. Bier, sake, een sushibar, een vegetarisch buffet, en allerlei dingen te zien en te doen. Je zelf in Japanse kledij p de foto zetten, je naam in het Japans, een man die voor je ogen van suiker bekende Capcomfiguren als Mega Man maakt, een man die karikaturen schetst, een DJ met een gasmasker op. Heel wat anders dan het 'sjieke' gedoe bij EA.

It's a dirty job...

pi_86488405
Ah, persevents! Heerlijk altijd als ze je proberen te imponeren!

En die vismarkt, of tenminste het eindresultaat ervan, ziet er echt verdomde goed uit! Maar alsnog herken ik de meeste sushi wel, met rauwe tonijn, zalm, etc... Of had ie ook echt iets gemaakt waarvan je dacht: "ok.... dit had ik niet verwacht!!"
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_86495256
Het soya pannenkoekje was wel nieuw voor me. En tja, het gaat om d evormgeving, er zwemmen niet opeens andere vis in de zee ;)
pi_86495379
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:11 schreef Pheno het volgende:
Het soya pannenkoekje was wel nieuw voor me. En tja, het gaat om d evormgeving, er zwemmen niet opeens andere vis in de zee ;)
En de vormgeving is goed _O_
En qua vis, ja je hebt gelijk :D
pi_86497386
Ziet er erg tof uit!

Ik had niet verwacht dat de Japanners zo groot uit zouden pakken... Dat verwacht je toch eerder bij Amerikanen...
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_86497849
Dude, dat ben jij in een Ninja-pak of niet? :D
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
  donderdag 16 september 2010 @ 14:47:59 #91
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_86498730
Super tof verslag om te lezen, thanks Pheno. ^O^
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_86500059
Zo, dag 1 van Tokyo Game Show. Het begint slecht: het regent alsof de zee watervrees heeft. Dit is de natste dag die ik hier ooit meegemaakt heb. Nou ja, op de beurs zit je vooral droog, dus dan gaan we daar naar toe. We? Mijn vrouw, shiznuts en een vriend van hem. Ze zijn toch net in Tokyo en zoals je weet mag FOK!crew nooit vakantie hebben, dus ik heb er een werkvakantie voor hem van gemaakt. Dat zal hem leren!

Chuo Line, overstap bij Toyo Station naar Keijo Line. Klinkt simpel en dat is het ook. Als je de weg in het station in Tokyo weet. Gelukkig hebben ik en mijn vrouw voorkennis, dus dat gaat in 1x goed. Nou ja, twijfel bij de laatste trein, maar ach, we hebben een Hollandse mond. Oh wacht, dat verstaan ze niet, dan maar gebrekkig Japans/Engrish.

We moeten ons registreren, maar gelukkig gaat dat ook simpel en binnen een minuut zijn we vier perspassen rijker. 8 hallen, 1 conventiehal en weinig drukte. Oh yeah! Oh, wacht, Monster Hunter 3 als eerste. De game doet in het Westen niet zo veel als in Japan. De vorige delen zijn daar een regelrechte hype. En ja hoor, als een Japanner een rij ziet, dan moet hij daar dwangmatig bij aansluiten.

Ikzelf heb nog wat afspraken met Sony en Namco Bandai in de middag, dus spelen zal voor mij vandaag tot het minimum blijven. Maar twee spellen wil ik vandaag zeker mee pakken. Ni No Kuni en Last Guardian. De laatste blijkt niet speelbaar te zijn, al had ik dat ook niet echt meer verwacht na alle lijstjes te hebben nagekeken. Maar ja, hoop doet zotten in vreugde leven. Ik heb in de middag toch een presentatie over de game, dus zien doe ik het toch wel.

Ni No Kuni dan. Uitgever Level 5 heeft een kasteel uit het spel nagebootst. Er staat al een kleine rij, ondanks dat het rustig is. Ik mag de game zelf niet filmen, maar ach, ze hebben het niet over de televisies die buiten hangen... Waarom ben ik geïnteresseerd in een spel dat tot nu toe alleen in het Japans is? Het is van studio Ghibli. Ja, die van Totoro. Zij werken mee aan deze game en aan alles is dat te zien en te horen. De beelden, alsof je in een tekenfilm zit, de figuurtjes, de sfeer, de muziek. Dit is Ghibli. Yes!

Ni no kuni:

Omdat ik een buitenlander ben (een van de weinigen daar) hebben ze wat medelijden met me, dus ik kan wat langer spelen. Prima, ben ik blij mee. Ik speel het spel waar ik al in 2007 van hoorde, op diezelfde Tokyo Game Show, alleen toen was er alleen een trailer van de DS versie. Nu speel ik de PlayStation 3 versie. Mijn dag kan nu niet meer stuk. En dan nog een Ghibli goodie bag. Zwijmel. Meer over de game in een preview, dit is een dagboek. En morgen ga ik gewoon weer spelen :') Maar nu even wat anders spelen.

Patapon 3 op de PSP. Mijn vrouw kan beamen dat ik de vorige twee delen in een ruk heb uitgespeeld, de verslaving, hoezo? Deel drie komt weer in mijn collectie, dat weet ik zeker na het spelen. Weinig veranderingen, op de toevoeging van helden na. Maar de gameplay is zo verslavend, je neuriet zo weer Patapatapatapon.

Daarnaast staat The 3rd Birthday. Babe with gun. De eerste PSP krijg ik in een memorydump. Hele vroege versie van het spel dus. Maar dan nog, het ziet er fantastisch uit. Poging twee op een andere PSP. Het speelt super, en deze PSP is aangesloten op het grote scherm. Dus ik mag niet afgaan voor het kijkende publiek. Wees gerust, ik ben op mijn best onder druk :7 Hoe groter de monsters zijn, hoe minder ik hoef te richten. Going down! Ha, dat hadden ze niet verwacht!

Mijn eerste afspraak achter de schermen is met Namco Bandai. Enige informatie dat ik kreeg per mail; het gaat om Time Crisis 4: Razing storm. Oke, uh, ken ik niet :') Lang leve wiki. Wat blijkt, het gaat om de Sony Move versie, waar je 3 arcadegames bij krijgt. Misschien ken je de soort arcadespellen wel: er komen drommen zombies, soldaatjes, spookjes, you name it, op je af en je moet ze met een plastic geweer finaal aan gort knallen door goed te richten. Nu Sony een pistoolaccessoire heeft... enfin, je snapt het al. Arcade in je eigen huis.

Ik was wat vroeg, maar ze lieten me alvast wat spelen. Top, ik speel liever dan een alleen maar verhaal af te luisteren. Richten, trekker indrukken en knallen maar. Ik vind het leuk. Simpel, lekker knallen, geen zware hersenactiviteiten nodig. Soms heb je dat ook even nodig.

Deadstorm Pirates:

Time Crisis 4:

Na dit heerlijke zinloze geweld en toch een praatje met een alleraardigste producer en tolk kan ik nog even wat naar binnen snacken en een paar games spelen. Dragon ball Z deel 573, Dragon Ball Z tag voor PSP, Naruto deel iets minder dan Dragon Ball Z. Vechtspellen, die naar Japanse gewoonte niet geschikt zijn voor mensen met verhoogde kans op epileptische aanvallen. Toch weer zinloos geweld. Sorry mam :@

Dan loop ik nog naar de Tales-serie. Populair in Japan, en bij mij. Anime-achtige poppetjes, in teamverband op avontuur, gevechten en puzzels op lossen. In Tales of Graces zit het er allemaal weer in. Niets nieuws onder de zon, maar soms hoeft dat ook niet perse.

Weer rennen naar de twee laatste afspraken met twee bekende personen in de gamewereld: Fumito Ueda voor Last Guardian, ICO en Shadow of the Colloseus:

En de man die nog steeds moet zeggen dat Gran Turismo 5 echt uitkomt in november, Hirisho Yamauchi. En voor de kenners: translator guy!

Daarna was er nog een borrel van Microsoft. Dat viel subtiel gezegd erg tegen. Ik heb de moeite maar niet genomen er een foto van te maken. Winnaar persconferenties TGS 2010: Capcom, hands down.

Morgen weer een dag TGS, om dan veel meer tijd te hebben games te gaan spelen. Dus hopelijk ook de meer wazige handel, want daar ben ik nog niet echt aan toegekomen. Maar ik heb nog drie dagen, dus dat gaat allemaal goed komen. Dan kan ik ook kijken of er nog toffe goodies te vinden zijn, want de oogst is mager. Op Ghibli na natuurlijk ;)
pi_86500103
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:26 schreef Nebo het volgende:
Dude, dat ben jij in een Ninja-pak of niet? :D
:Y Het pak was wel verdomd klein :') Maar dat kon ik van te voren wel weten :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 september 2010 @ 15:33:33 #94
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_86500382
Die Ghibli game is echt Ghibli. _O_
Komt die hier heen toevallig dat je weet? :@
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 16 september 2010 @ 15:35:32 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_86500444
Translator guy _O_ doesn't give a shit

Zou hij in Japan net zo groot zijn als hier?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_86501021
pi_86501125
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:33 schreef Netsplitter het volgende:
Die Ghibli game is echt Ghibli. _O_
Komt die hier heen toevallig dat je weet? :@
Die komt hier heen. Alleen was er nog steeds geen datum bekend, ik heb het nog gevraagd.
pi_86504144
Mooi topic :)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 september 2010 @ 17:08:15 #99
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_86504203
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die komt hier heen. Alleen was er nog steeds geen datum bekend, ik heb het nog gevraagd.
Cool. :D
Thx. *O*
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_86504791
damn ik ben jalours op je, naar japan wat geweldig!!

hoeduur is zon reis eigenlijk en hoelang is het vliegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')