Ach Carl Lewis haalde er 8 keer goud mee op een OS en zo zijn er legio vegetarische topsporters bekend.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Bij vegetarische wielrenners moet ik onwillekeurig meteen denken aan Robert Millar. Fantastische renner, waarvan ik het idee heb dat hij nooit alles uit zijn carriëre heeft gehaald.
quote:Pasticche e fiale nelle abitazioni di Riccò e Cannone
Proseguono le indagini e le perquisizioni nell'ambito dell'inchiesta "Cobra-Red" che ha portato all'arresto del romagnolo Enrico Rossi e al fermo di altre persone. Il freepress Leggo, tramite il proprio sito ufficiale, dà notizia di due perquisizioni a casa di Riccardo Riccò e di Donato Cannone, compagni di squadra di Rossi nella Ceramica Flaminia prima del passaggio del modenese alla Vacansoleil. Nella casa dell'emiliano a Serramazzoni sarebbero state trovate una cinquantina di compresse "anonime", conservate sfuse in un armadietto e in parte sminuzzate, che gli inquirenti hanno giudicato sospette e sulle quali verranno effettuate analisi più approfondite. Trenta fiale e quaranta compresse contenenti eccitanti e cortisonici sarebbero state invece rinvenute a casa del pugliese Cannone, in procinto di correre con Scinto nella Farnese Vini-Neri nel 2011.
Cicloweb
Lewis heeft toch toegegeven dat hij ook flink gebruikte?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ach Carl Lewis haalde er 8 keer goud mee op een OS en zo zijn er legio vegetarische topsporters bekend.
Het voorkomt in ieder geval dat je zooi als clen in je eten hebt.
quote:Op donderdag 30 september 2010 12:03 schreef Ereinion het volgende:
Wat een dagEn het is nog maar nauwelijks 12 uur.
Gaat lekker.quote:Huiszoeking bij Riccò en Cannone: verdachte substanties gevonden
Gepost door: merijntje mortirolo ()
Datum: 30 september 2010 11:44
Rond de 50 onbekende tabletten gevonden in het huis van Riccò. Deze waren ergens achteraf verstopt in een kast.
Daarnast: pillen en ampullen gevonden in het huis van Cannone. Deze zouden prestatiebevorderend zijn en cortisonen bevatten.
LL Sanchez heeft toch al jaren een redelijk opbouw in zijn carriere qua wat hij wint en hoe hij presteert? Zit toch weinig absurds in zoals bij Mosquera die ineens op oudere leeftijd vanuit het niets top in de Vuelta reedquote:Op donderdag 30 september 2010 12:28 schreef UltraR het volgende:
Ik houd mn hart vast voor Rabo aanwinsten LL Sanchez en Barredo. Kenden ook opvallend sterke momenten afgelopen seizoen en zijn Spaans...
Ik verwacht eigenlijk ook elk moment een arrestatie van Armstrong. Die geeft daarna een persconferentie waarin hij verteld dat hij vorig jaar met Contador EPO gebruikt heeft, maakt een paar schietgebaren, en loopt de zaal uit.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:28 schreef DeeBee het volgende:
Voor vanmiddag de Schlecks en vanavond Sagan en de rest van Liquigas vanwege hertesten uit de Giro?
Menchov de Tourquote:Op donderdag 30 september 2010 12:28 schreef DeeBee het volgende:
Voor vanmiddag de Schlecks en vanavond Sagan en de rest van Liquigas vanwege hertesten uit de Giro?
quote:Op donderdag 30 september 2010 12:30 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk ook elk moment een arrestatie van Armstrong. Die geeft daarna een persconferentie waarin hij verteld dat hij vorig jaar met Contador EPO gebruikt heeft, maakt een paar schietgebaren, en loopt de zaal uit.
We moeten nou niet doen alsof iedereen die Spaans is nu verdacht is. Barredo en Sanchez hebben hun goede momenten, maar overheersen nooit echt een ronde of wedstrijd. En ze hebben beide wel een redelijk normale carriéreontwikkeling gehad.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:28 schreef UltraR het volgende:
Ik houd mn hart vast voor Rabo aanwinsten LL Sanchez en Barredo. Kenden ook opvallend sterke momenten afgelopen seizoen en zijn Spaans...
MAar niet de publiciteit waarop ze zitten te wachtenquote:Op donderdag 30 september 2010 12:31 schreef Ericr het volgende:
Orkaantje inmiddels, wel handig dat het een paar dagen voor de wegrit bekend wordt. Extra publiciteit is verzekerd.
Klopt, maar op het moment vertrouw ik niets meer.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
LL Sanchez heeft toch al jaren een redelijk opbouw in zijn carriere qua wat hij wint en hoe hij presteert? Zit toch weinig absurds in zoals bij Mosquera die ineens op oudere leeftijd vanuit het niets top in de Vuelta reed
Ja en daarvoor niks, zijn naam wordt al jaren verdacht gemaaktquote:Op donderdag 30 september 2010 12:32 schreef UltraR het volgende:
[..]
Klopt, maar op het moment vertrouw ik niets meer.
Mosquera reed overigens al 4 jaar top 5 in de vuelta.
Nog even en Gesink springt nog op het vliegtuig als ze in Melbourne ook begonnen zijn met renners oppakken!quote:Op donderdag 30 september 2010 12:31 schreef Ericr het volgende:
Orkaantje inmiddels, wel handig dat het een paar dagen voor de wegrit bekend wordt. Extra publiciteit is verzekerd.
quote:Op donderdag 30 september 2010 12:31 schreef Ericr het volgende:
Niet echt en die middelen stellen vrij weinig voor. Pseudo efedrine is zelfs legaal te gebruiken momenteel. Efedrine is een ander verhaal natuurlijk maar dat maakt je nog geen nieuwe Ben Johnson of andere zware dopinggebruiker. Die zooi zat en zit trouwens vaak in supplementen en toen was de controle op die supps en het gebruik van die middelen amper aanwezig. Efedrine kan je in ieder geval niet vergelijken met Clen of anabole steroiden. Middelen die een veel zwaardere (hormonale) werking hebben.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Lewis heeft toch toegegeven dat hij ook flink gebruikte?
Dan vind ik het knap dat je 4 jaar lang niet gepakt wordt.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ja en daarvoor niks, zijn naam wordt al jaren verdacht gemaakt
Wat ik hier in het topic lees is dat elke 32 halveert. Maar hij wordt gedurende de Tour zo vaakg econtroleerd, neem ik aan, dat ze van dagen ervoor een schone test kunnen hebben. En in dat geval zou hij wel een heel minieme hoeveelheid hebben ingenomen.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nog even en Gesink springt nog op het vliegtuig als ze in Melbourne ook begonnen zijn met renners oppakken!
Hmm, tsja, wel vage omstandigheden waar Contador het nu over heeft...
Maar ja, vervuild eten... Ik weet niet hoe lang clenbuterol blijft hangen natuurlijk, maar als het soort van 'restsporen' zijn van het innemen 3/4 weken eerder of iets, dat zou net zo goed kunnen... Dan kan het ook zijn dat de ene test het wel aangeeft, andere niet...
quote:
'Ook Spanjaard Mosquera test positief op doping'
AMSTERDAM - Na Alberto Contador heeft ook Ezequiel Mosquera positief getest op doping. De Spanjaard werd de afgelopen Vuelta a España tweede achter Vincenzo Nibali.
© ANP
Ook zou er nog een andere renner van de Xacobeo-ploeg de test positief hebben doorstaan, meldt radiozender Cadena Ser.
Om welke doping het gaat bij Mosquera is niet bekend. De Spaanse renner vertrekt volgend seizoen naar de Nederlandse ploeg Vacansoleil.
Beste resultaat
Mosquera behaalde met zijn tweede plaats in de Vuelta zijn beste resultaat in zijn loopbaan. De 34-jarige renner hoefde alleen de Italiaanse winnaar Vincenzo Nibali voor zich te dulden.
Hij schreef ook de twintigste etappe op zijn naam. De afgelopen vier edities eindigde hij elke keer in de top vijf in de Vuelta. Hij is prof sinds 1999.
Vacansoleil
Met het binnenhalen van de renner hoopte Vacansoleil in 2011 weer aan grote rondes zoals de Vuelta te kunnen meedoen.
Om die reden legde de ploeg ook de omstreden Italiaan Riccardo Ricco vast, die al een schorsing uitzat vanwege doping.
Ambitieus
''Bij Mosquera zie je dat er nog geen sleet op zit en hij is zeer ambitieus", zei teammanager Daan Luijkx nog na het vastleggen van Mosquera.
''Naast dat hij gaat presteren, vind ik zijn rol als gids in de vele Spaanse etappekoersen eveneens zeer belangrijk."
Het bedorven kipfiletje van PDM hebben ze ook nooit gevonden...quote:Op donderdag 30 september 2010 12:37 schreef DeeBee het volgende:
Contador: 'Ik kijk er zelf ook naar met 'Spaanse experts'...' als het over doping gaat is eigenlijk helemaal niet grappig...Fuentes wordt ingeschakeld?
Tsja, als het zo duidelijk aan het vlees ligt, dan zou het toch wel redelijk eenvoudig met wat tests moeten zijn te achterhalen of het mogelijk is positief te testen als je besmet vlees eet. En denk dat de bron van het vlees evt. ook wel moet te zijn achterhalen...
Nu we het over Menchov hebben. Over Wenen (waar een aantal Raborenners zijn doping vandaan zou hebben) is er ook niet veel meer bekend geworden.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:40 schreef alpeko het volgende:
Een positieve test van Joaquim Rodriguez zou me ook niets verbazen. Twee rondes achter elkaar zo goed presteren? Zie wat Menchov na de Tour liet zien in Spanje.
Volgens mij is er destijds bekend gemaakt dat dit in de doofpot is gestopt. Wel vreemd dat dat kan eigenlijk. Ze zullen bij Human Plasma ook wel wat andere sporters als klant hebben. Dan belandt zo'n zaak wel vaker in de doofpot (zie Fuentes).quote:Op donderdag 30 september 2010 12:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nu we het over Menchov hebben. Over Wenen (waar een aantal Raborenners zijn doping vandaan zou hebben) is er ook niet veel meer bekend geworden.
Als we renners gaan beoordelen op het verleden van hun ploegleiders, dan houden we een akelig klein peloton over.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Om eerlijk te zijn was ik niet verbaasd toen ik las dat Mosquera werd betrapt. Ik had al een soort van voorgevoel dat hij gepakt zou worden. Maar dan lees ik nog eens dat de ploegleider niet bepaald een schoon verleden heeft als ploegleider. Tja, Kelme en Phonak, ik kan er niks aan toevoegen.
Mosquera kun je zelfs beoordelen op z'n carriere zelf. Die vent had voor z'n 30ste nooit een deftig resultaat neergezet en reed de laatste jaren opeens alle toppers uit de wielen in de vuelta ...quote:Op donderdag 30 september 2010 12:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als we renners gaan beoordelen op het verleden van hun ploegleiders, dan houden we een akelig klein peloton over.
Toont maar weer eens aan hoe naïef men bij Vacansoleil is.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:01 schreef TheArt het volgende:
Whahahah VacansoleilEr zijn nu ook huiszoekingen bij Ricco en Cannone geweest en bij Ricco heeft men ergens in kast 50 onbekende tabletten gevonden. Bij Cannone zelfs prestatiebevorderende ampullen en pillen.
[..]
Ik denk meer dat men zo graag in de grote rondes wilde rijden, dat men bereid was om enorme risico's te nemen. De drang om erbij te willen horen wordt dan groter als de ratio.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Toont maar weer eens aan hoe naïef men bij Vacansoleil is.
Het gaat wel heel erg snel mis. Ik had eerder verwacht dat Ricco in de lente van volgend jaar zou gepakt worden en Mosquera gewoon een heel erg laag niveau zou halen omdat hij bang was betrapt te worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik denk meer dat men zo graag in de grote rondes wilde rijden, dat men bereid was om enorme risico's te nemen. De drang om erbij te willen horen wordt dan groter als de ratio.
quote:Op donderdag 30 september 2010 12:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Alvaro Pino, manager van Mosquera's ploeg Xacobeo, heeft officieel nog niets vernomen. "Ik ben verbaasd", zegt Pino. "Want ik ben er zeker van dat zo'n dopinggeval in ons team onmogelijk is. Ik heb Ezequiel nog niet gesproken, maar zal dat in de komende uren doen."
Nee inderdaad, Pino is een teammanager met een onbesproken reputatie die alleen maar glashelder cleane teams onder z'n hoede heeft gehad ...
1992-1999 Kelme
2002-2005 Phonak
2007- Karpin-Galicia
Gegokt en verloren. Als ze winnen dan rijden ze de Giro en de Vuelta. Als ze verliezen vallen ze niet zover terug, want Mosquera rijdt er nog niet en Ricco heeft twee wedstrijden gereden. Plus ze krijgen een 'astronomisch' bedrag op de rekening. Kunnen ze weer gebruiken om andere renners mee aan te trekkenquote:Op donderdag 30 september 2010 12:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Toont maar weer eens aan hoe naïef men bij Vacansoleil is.
Is er inderdaad een clausule in het contract van Riccò opgenomen waarin staat aangegeven dat in het geval van een positieve test Riccò een boete aan zijn werkgever verschuldigd is?quote:Op donderdag 30 september 2010 13:06 schreef Sautor het volgende:
[..]
Gegokt en verloren. Als ze winnen dan rijden ze de Giro en de Vuelta. Als ze verliezen vallen ze niet zover terug, want Mosquera rijdt er nog niet en Ricco heeft twee wedstrijden gereden. Plus ze krijgen een 'astronomisch' bedrag op de rekening. Kunnen ze weer gebruiken om andere renners mee aan te trekken
Hij heeft niet positief getest, hij heeft alleen wat spullen thuis liggen. Niets verdachts aan.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:10 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Is er inderdaad een clausule in het contract van Riccò opgenomen waarin staat aangegeven dat in het geval van een positieve test Riccò een boete aan zijn werkgever verschuldigd is?
Dat hangt van de formulering in zijn contract af. Een positieve test is niet hetzelfde als bezit van verboden middelen. Misschien was het nog wat oude meuk van Vania Rossiquote:Op donderdag 30 september 2010 13:12 schreef alpeko het volgende:
Hij heeft niet positief getest, hij heeft alleen wat spullen thuis liggen. Niets verdachts aan.
quote:...Samen met nog vier ploeggenoten zou Contador dit vlees hebben gegeten. Alexandre Vinokourov - die als enige ook op de 21e werd gecontroleerd - zou op een later tijdstip hebben gegeten....
Ik kan eigenlijk al niet wachten tot de kleine van die 2 aan zijn carrière gaat beginnen ...quote:Op donderdag 30 september 2010 13:19 schreef Bismarck het volgende:
. Misschien was het nog wat oude meuk van Vania Rossi.
Was dat niet zo bij Marc Lotz?quote:Op donderdag 30 september 2010 13:19 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dat hangt van de formulering in zijn contract af. Een positieve test is niet hetzelfde als bezit van verboden middelen. Misschien was het nog wat oude meuk van Vania Rossi.
Nee, ik geloof Alberto niet. Er hangt al sinds 2007 een forse dopinglucht rond Alberto heen(Fuentes, Bruyneel, Astana). Het zegt trouwens helemaal niks dat iemand elke dag gecontroleerd wordt op doping. Er zijn zat methodes om door dopingcontroles heen te komen. Vraag het maar aan Jezus Manzano of Jef D'Hont. Ik begrijp de ophef wel, want het is tenslotte niet met alle respect Piet Rooijakkers die gepakt is op doping, maar de meervoudig Tourwinnaar en voormalig Girowinnaar Alberto Contador die gepakt is.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:30 schreef maril het volgende:
Ik geloof Alberto hij is elke dag gecontroleerd en alleen die ene dag had hij 0,0000000,0005 in zijn bloed, begrijp die ophef niet dit hadden ze makelijk achter de tafels kunnen afhandelen.
Lijkt wel of ze de wielersport kapot willen hebben.
Dus iemand die verdacht is maar nooit is betrapt, is dus altijd schuldig ondanks zijn onschuld.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nee, ik geloof Alberto niet. Er hangt al sinds 2007 een forse dopinglucht rond Alberto heen(Fuentes, Bruyneel, Astana). Het zegt trouwens helemaal niks dat iemand elke dag gecontroleerd wordt op doping. Er zijn zat methodes om door dopingcontroles heen te komen. Vraag het maar aan Jezus Manzano of Jef D'Hont. Ik begrijp de ophef wel, want het is tenslotte niet met alle respect Piet Rooijakkers die gepakt is op doping, maar de meervoudig Tourwinnaar en voormalig Girowinnaar Alberto Contador die gepakt is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |