Ik zal het erin laten, maar dan zodanig dat het water naar een buitenfilter pompt. Die slangen van buitenfilters zijn best lelijk, en met zo'n binnenfilter kan je het ergste grofvuil al weggefilterd hebben, zodat je buitenfilter puur chemisch/biologisch hoeft te filteren.quote:Op zondag 12 september 2010 21:07 schreef Byte_Me het volgende:
ik zie dat ik net te laat ben voor mijn tip:
haal dat juwel filter eruit.
het kan nu ook nog, maar het is makkelijker als je bak leeg is. bovendien had je dan meteen over de hele achterruit achterwand kunnen plakken. een buitenfilter is niet alleen mooier, ook veel praktischer.
Ja, maar het is ook zo handig om de verwarming en zo te verbergen. En allerlei ander spul. Je hoeft die filters niet te gebruike natuurlijk, als je enkel de omhulsel voor je buitenfilter gebruiktquote:Op maandag 20 september 2010 12:53 schreef kres het volgende:
Nadeel van een Juwel interne filter vind ik het verversen. Als je de filtersponsen er uit haalt dan dwarrelt al het vuil wat er in zit weer de bak in.
Bij een externe filter zit het allemaal in de filter zelf en gaat het niet meer de bak in.
De slangen zijn erg goed te verbergen.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat is een goeie! Als hij doorgroeit noem ik hem McSlak whehehe!
quote:Op maandag 20 september 2010 19:44 schreef BrandX het volgende:
Overigens doen mijn planten het goed! Vanuit de toppen komen allemaal blaadjes en ze groeien
En een los steeltje die ik zo in het grind had gedouwd heeft ook geaard, die groeit ook
En dan kogelvisjes halen.quote:Op maandag 20 september 2010 21:58 schreef kres het volgende:
[..]
![]()
McSlak kan ook in de bodem zitten..
Lijkt die beetje op deze ?
[ afbeelding ]
Ohh en als je echt heel graag een slak wil hebben dan kan je voor een appel slak gaan.
[ afbeelding ]
Ha ha ha ha ha. Zal vooral leuk worden met de Appel slaken. Zijn een hele flinke maaltijd..quote:Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
En dan kogelvisjes halen.
Die dan de hele dag zo naar die slak kijken:
Volgens mij lijkt hij wel een beetje op de eerste slak in je vorige post, maar dan 2-3mm nog maarquote:Op donderdag 23 september 2010 17:18 schreef kres het volgende:
En ?
Is er nog iets spannends gebeurd in tussentijd ?
Laat McSlak zich nog wel's zien ?
In het midden zit een stuk hout, zie eerdere foto: The adventures of BX's fishtank!quote:Op donderdag 23 september 2010 19:32 schreef kres het volgende:
Ja dat is de zogenaamde torenslak. meest voorkomende soort. Ik heb ze ook. Ik heb denk ik zowat de rest van zijn familie hier.. Heb er echt heel veel. Ze doen geen kwaad en ze ruimen de bak mooi op dus laat ik ze lekker zitten
Komt er nog hout in?
Ohh we wachten met spanning op de foto's..
Groen met rode bollen.. Jaa ja..![]()
Zit er geen kaartje bij met daarop de naam? (dat is dan voor de nerds onder ons )
Merk dat ik weer te druk ben.. Vergeet dingen..quote:Op donderdag 23 september 2010 19:46 schreef BrandX het volgende:
[..]
In het midden zit een stuk hout, zie eerdere foto: The adventures of BX's fishtank!
en nee, geen kaartjes aan. Hij zei wel de namen, maar die onthou ik niet hoor
overigens heb ik van twee de loodjes er weer om gedaan, want ze bleven anders echt neit zitten
over een maandje ofzo als ze 'geaard' hebben dan vouw ik de loodjes er wel weer voorzichtig af.
Lood is giftig voor vissen. Ik zou ze d'r toch maar afhalen. Desnoods graaf je ze tijdelijk een stukje in, of leg je er tijdelijk wat kiezeltjes tegenaan.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:46 schreef BrandX het volgende:
[..]
In het midden zit een stuk hout, zie eerdere foto: The adventures of BX's fishtank!
en nee, geen kaartjes aan. Hij zei wel de namen, maar die onthou ik niet hoor
overigens heb ik van twee de loodjes er weer om gedaan, want ze bleven anders echt neit zitten
over een maandje ofzo als ze 'geaard' hebben dan vouw ik de loodjes er wel weer voorzichtig af.
dat heb ik geprobeerd, maar ze gingen toch weer zwemmenquote:Op donderdag 23 september 2010 23:59 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Lood is giftig voor vissen. Ik zou ze d'r toch maar afhalen. Desnoods graaf je ze tijdelijk een stukje in, of leg je er tijdelijk wat kiezeltjes tegenaan.
loodjes zijn niet gevaarlijk in het water, tenzij je een extreem lage pH hebt lost het lood niet op. ik gebruik het gewoon in mijn aquarium (pH = 6.8), om courgette plakjes voor de ancistrussen te laten zinken. en die ancistrussen zijn al zo'n 10 jaar oud, dus die hebben er in ieder geval geen last van.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:59 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Lood is giftig voor vissen. Ik zou ze d'r toch maar afhalen. Desnoods graaf je ze tijdelijk een stukje in, of leg je er tijdelijk wat kiezeltjes tegenaan.
ohja! Zou ik nog doen he?quote:Op zondag 26 september 2010 21:38 schreef Greys het volgende:
Foto van hoe het er nu uitziet?
Ik ben benieuwd naar het plantje met de bollen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |