Je bent enorm ongeduldigquote:Op zondag 12 september 2010 11:49 schreef kres het volgende:
EN ? Zit er al wter?![]()
of ben ik enorm ongeduldig?
quote:Op zondag 12 september 2010 12:44 schreef BrandX het volgende:
[..]
Je bent enorm ongeduldig
Ik heb net boodschappen gedaan, nu ff mijn rug rust geven. Om een uur of 2-3 ga ik eens starten
Krijg ik die lekkere knul er gratis bij danquote:Op zondag 12 september 2010 12:48 schreef Juup© het volgende:
En wanneer is het tijd om te
[ afbeelding ]
oogsten?
P.S.
Zo'n aquarium in de toekomst iets voor jou?
[ afbeelding ]
ik wil wel eens langskomen..quote:Op zondag 12 september 2010 12:51 schreef BrandX het volgende:
[..]
Krijg ik die lekkere knul er gratis bij dan?
Ik ben al bezetquote:Op zondag 12 september 2010 12:51 schreef BrandX het volgende:
[..]
Krijg ik die lekkere knul er gratis bij dan?
Spannendquote:Op zondag 12 september 2010 17:07 schreef BrandX het volgende:
Goed, ik ga aan fase II beginnen, de achterwand in het aquarium plakken
tot over ik weet niet hoelang![]()
Vergeet de vissen nietquote:Op zondag 12 september 2010 17:49 schreef BrandX het volgende:
het spannendste moet nog komen natuurlijk, ik moet de hele filter-verwarming-gebeuren er ook nog in plaatsen![]()
En dan moet het water er ook nog in straks![]()
Dat is een antieke waterpas, zo worden ze niet meer gemaakt denk ikquote:Op zondag 12 september 2010 18:19 schreef BrandX het volgende:
nou, de achterwand ligt al bijna een uur te drogen. Ik ga zo nog eens de filter-thermostaatdinginelkaarzetinstructie goed doorlezen en in elkaar zetten.
Eerst maar even de check of de bak waterpas komt te staan:
[ afbeelding ]
Ja dus
mooi he? Ben er dan ook erg zuinig opquote:Op zondag 12 september 2010 18:26 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat is een antieke waterpas, zo worden ze niet meer gemaakt denk ik
ok, dus ook al zou het water boven de gele streep komen, geen probleem dus.quote:Op zondag 12 september 2010 19:54 schreef kres het volgende:
De pomp kan helemaal onder water..Als je je daar zorgen over maakt..
Hij is volledig ingegoten en kan absoluut geen kwaad.
Geen zorgen.. AL laat je hem in het water vallen.. Dat geldt ook voor de verwarmingselement. Die kan je ook helemaal onderdompelenquote:Op zondag 12 september 2010 20:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
ok, dus ook al zou het water boven de gele streep komen, geen probleem dus.
Pfjew
ik ga eerst eens wat eten, heb ik met alle (in)spanningen nog niet eens gedaan
ik heb toch maar even een foto gemaakt van de bak in volle -zonder vissen- gloriequote:Op zondag 12 september 2010 20:07 schreef kres het volgende:
[..]
Geen zorgen.. AL laat je hem in het water vallen.. Dat geldt ook voor de verwarmingselement. Die kan je ook helemaal onderdompelen
Eet smakelijk..
Moet ik ook nog doen
ik merk het, het plantje achterin waait heen en weerquote:Op zondag 12 september 2010 20:03 schreef Spanky78 het volgende:
Yup, die pomp kan gewoon onderwater. Overigens goed opletten, want de pomp geeft eigenlijk wat te veel stroming en de hoeveeleheid filtermateriaal is niet overdreven veel. Dus nie te veel visjes nemen, want dan krijg je snel problemen....
Je kun wellicht een utloopje krijge die de uitstroom wat verwaaiert of wat minder sterk maakt. De filter gaat daar niet echt slechter van werken, want het water kan dan wat langer in de filter blijven.quote:Op zondag 12 september 2010 20:31 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik merk het, het plantje achterin waait heen en weer
Ik kan de pomp tegen de wand aan laten stromen, dat breekt en scheelt
er zit een buisje bij, ong 2 centimeter, dan een hoek van 45graden en nog 3 centimeter. Die steek dus ook uit buiten het hele filtersysteemhoekdinggebeuren. Die laat ik nu tegen de wand aan stromen. Dat scheelt al een heel stuk. Kan hem zelfs nog naar boven laten wijzen, dan gaat het nog minder zijn mocht het idd last gaan geven.quote:Op zondag 12 september 2010 20:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je kun wellicht een utloopje krijge die de uitstroom wat verwaaiert of wat minder sterk maakt. De filter gaat daar niet echt slechter van werken, want het water kan dan wat langer in de filter blijven.
Ja, te harde stroming kan voor nare algen zorgen, maargoed. Ik ken die systemen, de pompen blazen eigenlijk net iets te hard, en de filterdoorstroom mag best wat minder. Sowieso is het aan te raden om als je veel vis wilt nog eens te kijken naar een goede externe potfilter, de filtercapaciteit van de Juwels zijn aan de lage kant. Maar dat verhaal is misschien iets voor later. Voorlopig veel plezier met inrichten, want dat is echt leuk! Ik ben me tdezelfde juwel begonnen trouwens, heb nu een wat groter aquarium..quote:Op zondag 12 september 2010 20:35 schreef BrandX het volgende:
[..]
er zit een buisje bij, ong 2 centimeter, dan een hoek van 45graden en nog 3 centimeter. Die steek dus ook uit buiten het hele filtersysteemhoekdinggebeuren. Die laat ik nu tegen de wand aan stromen. Dat scheelt al een heel stuk. Kan hem zelfs nog naar boven laten wijzen, dan gaat het nog minder zijn mocht het idd last gaan geven.
quote:Op zondag 12 september 2010 21:15 schreef Janetje het volgende:
Mooie bak.
Ben onder de indruk van je Ikea-bouwkwaliteiten.
's nachts uit. Vissen hebben ook een dag/nacht ritmequote:Op zondag 12 september 2010 21:49 schreef BrandX het volgende:
[..]
@ de rest, nog even over die lampen? Moeten die aanblijven of 's-nachts uit?
dat vermoeden had ik alquote:Op zondag 12 september 2010 21:50 schreef Juup© het volgende:
[..]
's nachts uit. Vissen hebben ook een dag/nacht ritmeTevens kan voor zover ik weet veel licht zorgen voor veel alg groei.
Hier staat ook watquote:Op zondag 12 september 2010 21:53 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat vermoeden had ik al
En de bak staat op een dusdanige plek dat hij nooit direct zonlicht heeft.
top ff lezenquote:Op zondag 12 september 2010 21:59 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hier staat ook wat
http://nl.wikipedia.org/w(...)icht_in_een_aquarium
quote:
quote:Doorgaans is het aquarium dat je koopt al voorzien van verlichting. Verlichting is van groot belang voor vissen en planten. Net als mensen hebben deze ook behoefte aan een dag- en nachtritme. De meeste aquariums draaien 12 uur met verlichting en 12 zonder verlichting. Koop een tijdklok, zodat dit automatisch verloopt. Handig is ook om een dimmer te hebben, zodat het licht niet in één keer aan of uit gaat. In het echt gaat de zon ook niet in één keer uit of aan.
Doe dat niet met de vissen hè?quote:Op zondag 12 september 2010 22:02 schreef BrandX het volgende:
zo, ik heb het laatste attribuut toegevoegd: een stuk drijfhout dat uitgekookt moest worden.
[ afbeelding ]
Bij mij staan de lampen tussen de 10 en de 12 uur per dag aan.. Nooit langer dan 12 uur.quote:Op zondag 12 september 2010 21:49 schreef BrandX het volgende:
[..]
@ de rest, nog even over die lampen? Moeten die aanblijven of 's-nachts uit?
dat is normaalquote:Op zondag 12 september 2010 22:09 schreef BrandX het volgende:
oeh ik zie nu net dat mijn twee tl-buizen verschillen van kleur. De voorste is wit, en de achterste is sfeerverlichtinggeel zeg maar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |