quote:* De batterij gaat 3 tot 5 uur mee als je een 3DS-spel speelt, en 5 tot 8 uur bij ouderwetse DS-spellen. Dat is de kortste batterijduur voor een Nintendo-handheld ooit. Dat is dus ook de reden dat de 3DS wordt geleverd met een aantrekkelijk vormgegeven charging dock (naast ook gewoon een simpel stekkertje). Nintendo hoopt dat we er een gewoonte van maken om onze 3DS iedere avond in zijn dock te leggen.
* De 3DS wordt geleverd met een SD-geheugenkaartje van 2GB. Netjes!
* Alle Japanse lanceertitels: Winning Eleven Soccer, Super Street Fighter IV 3D Edition, Samurai Warriors Chronicle, Puzzle Bobble 3D, Ridge Racer 3D, Battle of the Giants: Dinosaurs 3D, Professor Layton and the Mask of Miracles en Nintendogs + Cats.
* Al binnen een paar maanden moeten dan ook uitkomen: Steel Diver, Pilotwings en Ocarina of Time.
* In de zomer verschijnen vervolgens Starfox 64 3D en Kid Icarus.
* Mario Kart, Animal Crossing en Paper Mario hebben nog helemaal geen voorlopige datum gekregen. Laten dat nu precies de titels waar ik het meeste naar uitkeek! Hopelijk staan ze nog wel gepland voor 2011. Zonder minstens één van die spellen vind ik het maar een teleurstellend eerste jaar voor de 3DS.
* 3DS-spellen worden duurder dan DS-spellen. In Japan gemiddeld 1000 Yen, wat neerkomt op ongeveer negen euro. Ik voorzie Europese adviesprijzen van ¤49,99 voor een nieuw spel. (Een gok van mijn kant, NoE heeft nog niets bekend gemaakt over de Europese lancering). Ik heb begrip voor een prijsverhoging, behalve als hij ook geldt voor de Nintendo 64-ports. Het zou wat mij betreft schandalig zijn om nogmaals de hoofdprijs te vragen voor een veertien jaar oud spel.
Bron: games.blog.nl
WTF? Zijn die games echt zo goedkoop in Japan?quote:In Japan gemiddeld 1000 Yen, wat neerkomt op ongeveer negen euro. Ik voorzie Europese adviesprijzen van ¤49,99 voor een nieuw spel.
¥1000 duurder dan DS-spellenquote:Op maandag 10 januari 2011 00:24 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
WTF? Zijn die games echt zo goedkoop in Japan?
Ja, maar niet inquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:14 schreef Waffle het volgende:
Dat filmpje vind ik dan weer niet zo indrukwekkend. Volgens mij kon de DS dat ook wel op het beeld krijgen..
Alleen de webshop of ook de cartridges?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:18 schreef speknek het volgende:
3DS wordt regiolocked, krijg steeds minder zin om hem te kopen.
De DSi-shops zijn idd regiogebonden. De cartridges zelf is wel jammer.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:10 schreef koei het volgende:
Webshop was al regiolocked dacht ik. met mijn amerikaanse dsi kon ik ook enkel naar de amerikaanse store
Had op Paper Mario gehoopt maar dat zal wel december 2011 worden...quote:maar wat een bagger line upgrote voordeel is wel dat ik nu zeker weten geen 3ds ga halen het eerste jaar, hooguit alleen als niemand anders uit de crew er een haalt.
Nee, volgens mij was woensdag of donderdag de presentatie daarvan. Maar ik verwacht niet dat dat veel zal afwijken van de Japanse lijst...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:42 schreef Eenskijken het volgende:
europese line-up is nog niet bekend?
Ja maar ik wil m'n producten niet hacken. Moet je weer op gaan letten dat hun always-online docking station niet ineens je ding brickt enzo. Maar het lijkt wel alsof Nintendo hartstikke graag de strijd met illegale software wederom wil verliezen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:25 schreef Kriegel het volgende:
Zoiets is toch binnen no-time gehacked. Kinderachtig, dat wel, maar na de DSi kon je het zien aankomen.
Ik verwacht dat wij Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgen bij launch. Dan kriebelt het weer wel om m meteen te halenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:47 schreef koei het volgende:
[..]
Nee, volgens mij was woensdag of donderdag de presentatie daarvan. Maar ik verwacht niet dat dat veel zal afwijken van de Japanse lijst...
Het is dom en zinloos inderdaad, je geeft mensen enkel een aanleiding om aan het hacken te slaan, waarmee de stap richting piraterij weer een stuk kleiner wordt. En ondertussen zul je zien dat Europa weer genaaid gaat worden met games die hier niet uitkomen of pas tien maanden later, zodat je het nog meer in de hand helpt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar ik wil m'n producten niet hacken. Moet je weer op gaan letten dat hun always-online docking station niet ineens je ding brickt enzo. Maar het lijkt wel alsof Nintendo hartstikke graag de strijd met illegale software wederom wil verliezen.
Hoeveel games heb je gekocht nadat je ze op je r4 had gespeeld dan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:14 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
tja of de oude freeloader op de gamecube, veel spellen mee gespeeld die hier NOOIT zouden uitkomen, voornamelijk uit japan. Ma goed als ze het zo willen spelen dan wacht ik wel de hack af en haal er dan een. Overigens heb ik zelf uiteindelijk een stuk f 15 a 20 spellen gekocht voor me DSL. Ook spellen die ik normaal nooit gekocht zou hebben overigens (R4 was een goed middel om spellen uit te proberen dat geef ik dan wel toe
)
10 stuks en dat waren voornamelijk games uit japanquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hoeveel games heb je gekocht nadat je ze op je r4 had gespeeld dan?
En dan niet games waarvan je op voorhand door reviews etc. al had besloten dat je ze wilde.
Mja dat is weggelegd voor een heel klein deel gezien de taalbarrièrequote:Op woensdag 12 januari 2011 12:27 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
10 stuks en dat waren voornamelijk games uit japan
Neemt niet weg dat ik, ondanks het hebben van een r4 gewoon me spellen gekocht hebquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:51 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Mja dat is weggelegd voor een heel klein deel gezien de taalbarrière
De DS is regio vrijquote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:55 schreef KingLysandus het volgende:
Kan men ook importspellen op de PAL DS spelen? Heb geen zin om het op te zoeken.![]()
Met huidige DSen kan dat toch niet?
Alle DS handhelds die tot nu toe zijn uitgebracht zijn regiovrij, enkel bij de DSi (XL) was de DSi store niet regiovrij en konden ontwikkelaars bij DSi only spellen ook ervoor kiezen om een regionlock erop te zetten.quote:
Dus toch.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zelfs games die DSi enhanced zijn, zijn regiolocked. Voorbeeld: Pokemon Black/White. Regiovrij voor DS en DS lite, regiolocked voor DSi.
Bij is het 50-40-10 in procenten voor eu-us-jp denk ik. Ik begin met een EU 3DS en de lite wordt dan US.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:29 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Dus toch.Bedankt.
Als 3DS echt regiolocked wordt dat wordt het minder aantrekkelijk voor mij. 90% van m'n DS spellen komen uit het buitenland.
3DS Lite? Je denkt al ver vooruit.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Bij is het 50-40-10 in procenten voor eu-us-jp denk ik. Ik begin met een EU 3DS en de lite wordt dan US.
Valt wel mee, over 2 jaar is die zeker uit. (waarschijnlijk al eerder, maar daar durf ik niet op te gokkern)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:44 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
3DS Lite? Je denkt al ver vooruit.
De releasegames zijn echt bagger moet ik wel zeggenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]
Paar dagen nog maar!
Ik hou het op 11 maart en 249,-
Releasegames onder andere Pilot Wings, Nintendogs, Street Fighter en Riiiiiiidge Racerrrr!
De releasegames voor Europa zijn nog onbekend.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:23 schreef pugehenis het volgende:
[..]
De releasegames zijn echt bagger moet ik wel zeggen
Super Mario 64 DSquote:Op zaterdag 15 januari 2011 02:22 schreef Kriegel het volgende:
Een launch line-up met o.a. Street Fighter, Layton (voor Japan dan) en PES vind ik best meevallen. Het enige wat echt ontbreekt is een fatsoenlijke first-party titel, tenzij Pilot Wings nog op tijd komt. Jammer dat Kid Icarus de launch niet haalt, dat was notabene de eerste 3DS-game die bekend werd gemaakt.
Wat had de DS destijds ook alweer? Staat me niet van bij dat het heel veel bijzonders was.
Ik heb van de DS launch nog best wat gespeeld ook. Naast Mario 64 ook Wario Ware, Feel the Magic, Zoo Keeper en Mr Driller. Die line-up was zeker okay.quote:
Was dat een launchgame? Oké, vergeten. Nog steeds maar een (semi) poort natuurlijk, maar goed.quote:
Jep, hopelijk nu OoT 3Dquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Was dat een launchgame? Oké, vergeten. Nog steeds maar een (semi) poort natuurlijk, maar goed.
Ja, voornamelijk bij gebrek aan beterquote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb van de DS launch nog best wat gespeeld ook. Naast Mario 64 ook Wario Ware, Feel the Magic, Zoo Keeper en Mr Driller. Die line-up was zeker okay.
Niet later dan in een ander land is heel wat anders dan snel natuurlijk! Al verwacht ik MarioKart en Mario Paper nog wel dit najaar. Daarnaast denk ik niet dat mensen hun DS gaan hacken omdat de games wat duurder gaan worden. Vooral omdat de games nog steeds goedkoper zullen zijn dan de console-games en omdat de casualgamers ook veel minder op prijs letten (tenminste, niet op de adviesprijs, ik denk wel dat ze veel rekening houden met aanbiedingen en afprijzingen). Vroeger moest je maandenlang sparen voor een spelletje, nu krijgen kinderen zomaar een game of gewoon meerdere games tegelijk als ze jarig zijn. Maar goed, ik verwacht dat het apparaat alsnog redelijk snel gekraakt wordt. De gewone consument gebruikt geen internet op de DSi en dat gaat met de 3DS echt niet veranderen. En zolang een update of internetverbinding niet noodzakelijk is, kan het apparaat zo gekraakt worden en als dat makkelijk genoeg is (zoals bij de DS) dan doen ook de casualgamers dat.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:57 schreef RaymanNL het volgende:
Ach, ik zou het nog niet direct zo negatief allemaal inzien. Wacht eerst de releaselijsten maar af. Het is de laatste jaren wel gebleken dat Nintendo lang niet meer zo verlaat is in het uitgeven van games in PAL gebieden dan dat ze eerst waren (zie o.a. MarioKart Wii, en andere games die hier zelfs eerder te krijgen waren dan in andere regionen). En sowieso, alsof de mainstream-gamer hun console gaat hacken om games eerder te gaan spelen valt nog te betwijfelen. Eerder omdat ze de games "te duur" gaan vinden. Aangezien ze voor de 3DS zo rond de 50 euro gaan kosten. Daar maak ik me eerder druk om.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar nemen ze al preorders aan?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:54 schreef Wessiej het volgende:
Zo, ik heb het ding gepre-ordered. Koei is gek.
Dimension Plus. Heb de mijne al sinds augustus in pre-order staanquote:
Daar check ik al maanden of ze pre orders aannemen, waar op de site staat het?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dimension Plus. Heb de mijne al sinds augustus in pre-order staanIk wil 'm overigens bij een andere winkel halen vanwege personeelskorting enzo, maar als die daar niet komt wordt het volle prijs bij DimPlus. DAY ONE!
Wat bedoel je daarmee? Een miljoen 'games' voor 80 ct? Nee, het zal vergelijkbaar zijn met DSi/Wii Ware denk ik. Eén of twee nwe games per week vanaf vijf euro.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:20 schreef speknek het volgende:
3DSWare zal wel niet zo opengesteld worden als de AppStore, of wel?
Ik bedoelde meer of de ontwikkelomgeving min of meer open wordt, maar Japanse bedrijven kennende zal dat wel niet.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Een miljoen 'games' voor 80 ct? Nee, het zal vergelijkbaar zijn met DSi/Wii Ware denk ik. Eén of twee nwe games per week vanaf vijf euro.
Metroid Dreadquote:'Metroid voor 3DS op komst'
door Justin (Kn0x) op 17-01-2011 @ 11:59
Jonathan Ross, een BBC-personality, heeft een kleine hint gegeven naar de komst van Metroid naar de Nintendo 3DS. Er wordt gesuggereerd dat Ross de Nintendo pressconference gaat hosten komende woensdag in Amsterdam. Via twitter vroegen zijn volgers naar nieuws over Metroid.
Zijn reply hierop was:
"I think you're going to be pleased then..."
Er wordt al langer gesuggereerd dat Metroid Dread in de maak is. Het schijnt dat Intelligent Systems bezig is met de game in samenwerking met Yoshio Sakamoto, de co-creater van de Metroid-reeks. Tot nu toe is er nog weinig bekend maar we mogen ervan uit gaan dat we woensdag meer nieuws krijgen van het Nintendo evenement.
live stream.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:49 schreef Eenskijken het volgende:
ja woensdag vanaf 15.00 er is ook een live stream ergens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |