quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ik heb van de DS launch nog best wat gespeeld ook. Naast Mario 64 ook Wario Ware, Feel the Magic, Zoo Keeper en Mr Driller. Die line-up was zeker okay.
Ja, voornamelijk bij gebrek aan beter

Ik kan me van de launch van de DS enkel herinneren dat ik met Pictochat het hele schermpje zwart ging kleuren met een zwarte stift (ingame natuurlijk

) omdat ik er verder niet zoveel mee kon (Mario 64 kwam pas later binnen). Verder was Wario Ware voor de DS een matige game, Feel the Magic was ook geen hoogvlieger en Zoo Keeper was gewoon een GBA game zo ongeveer. Mr Driller heb ik niet gespeeld en ook totaal niet gemist. Feit is dat je hooguit één van deze games zou hebben gekocht als ze later verschenen waren en je meer keuze had gehad.
De line-up van Japan is gewoon bagger. Dikke bagger zelfs. En ik verwacht niet dat ze Japan daarmee afschepen en dan in Europa wel met een toffe game gaan komen. Maar goed, de mensen die dit apparaat bij launch gaan halen hebben geen probleem met een matige game denk ik, die zijn al blij dat ze het apparaat zelf in handen kunnen hebben om daarna redelijk teleurgesteld het 3D schuifje naar 'off' te schuiven...
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 11:57 schreef RaymanNL het volgende:Ach, ik zou het nog niet direct zo negatief allemaal inzien. Wacht eerst de releaselijsten maar af. Het is de laatste jaren wel gebleken dat Nintendo lang niet meer zo verlaat is in het uitgeven van games in PAL gebieden dan dat ze eerst waren (zie o.a. MarioKart Wii, en andere games die hier zelfs eerder te krijgen waren dan in andere regionen). En sowieso, alsof de mainstream-gamer hun console gaat hacken om games eerder te gaan spelen valt nog te betwijfelen. Eerder omdat ze de games "te duur" gaan vinden. Aangezien ze voor de 3DS zo rond de 50 euro gaan kosten. Daar maak ik me eerder druk om.
Niet later dan in een ander land is heel wat anders dan snel natuurlijk! Al verwacht ik MarioKart en Mario Paper nog wel dit najaar. Daarnaast denk ik niet dat mensen hun DS gaan hacken omdat de games wat duurder gaan worden. Vooral omdat de games nog steeds goedkoper zullen zijn dan de console-games en omdat de casualgamers ook veel minder op prijs letten (tenminste, niet op de adviesprijs, ik denk wel dat ze veel rekening houden met aanbiedingen en afprijzingen). Vroeger moest je maandenlang sparen voor een spelletje, nu krijgen kinderen zomaar een game of gewoon meerdere games tegelijk als ze jarig zijn. Maar goed, ik verwacht dat het apparaat alsnog redelijk snel gekraakt wordt. De gewone consument gebruikt geen internet op de DSi en dat gaat met de 3DS echt niet veranderen. En zolang een update of internetverbinding niet noodzakelijk is, kan het apparaat zo gekraakt worden en als dat makkelijk genoeg is (zoals bij de DS) dan doen ook de casualgamers dat.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk