abonnement Unibet Coolblue
pi_86199497
Wil iemand even het bovenste deel toevoegen? Heb het geduld en de concentratie niet om uit te zoeken hoe dat moet :@
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86199589
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

[ afbeelding ] Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.


Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

[ afbeelding ] - Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis


Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

[ afbeelding ]
Vorige topics.

De OP vind je hier

[ afbeelding ]
pi_86199600
Alstu :D
pi_86199935
U is geweldig
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 8 september 2010 @ 12:28:50 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86200051
ADHD als excuus gebruiken is wel een beetje lame he...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86200095
Wat bedoel je daarmee?
Haters gonna hate.
  woensdag 8 september 2010 @ 12:31:05 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86200120
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:30 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat bedoel je daarmee?
het niet willen plaatsen van een OP :6
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86200162
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:31 schreef Re het volgende:

[..]

het niet willen plaatsen van een OP :6
Misschien heet ze het geduld en de concentratie er wel echt niet voor :P We zullen het denk ik nooit weten...
pi_86200364
Ze heeft nu het geduld en de concentratie er echt niet voor. Maar met excuus heeft het weinig te maken. Ik had ook vrolijk door kunnen gaan met het vorige topic zonder er verder iets over te zeggen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86200488
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:39 schreef seasushi het volgende:
Ze heeft nu het geduld en de concentratie er echt niet voor. Maar met excuus heeft het weinig te maken. Ik had ook vrolijk door kunnen gaan met het vorige topic zonder er verder iets over te zeggen
True :')
  woensdag 8 september 2010 @ 12:53:39 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86200782
* Murmeli stuitert het nieuwe topic ff binnen *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86200985
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:53 schreef Murmeli het volgende:
* Murmeli stuitert het nieuwe topic ff binnen *O*
McGilles komt ook even buurten :P
pi_86201498
Gezellige boel zo :Y
pi_86203320
Morgen mijn eerste dag school in een lange tijd. Was al te laat met aanmelden, ging allemaal mis (ik was aangemeld maar wist het niet). Ben wel zenuwachtig, moet om 6 uur al op dus ik zet drie wekkers.
Hoop niet dat dit de zoveelste keer is dat ik goed begin en steeds minder op school kom tot ik niet kom. Weet niet waar dat mee te maken heeft, of het ADD is of iets anders wat ik heb.

Laten we hopen dat het komende halfjaar alles goed gaat :) Al moet ik nog steeds een keer naar de dokter om een verwijsbriefje te krijgen :')
  woensdag 8 september 2010 @ 18:33:22 #15
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_86212636
quote:
Op woensdag 8 september 2010 08:57 schreef Fes1-2 het volgende:


Twee uur geleden heb ik vandaag mijn eerste ritalin genomen (10mg) en zit nu op kantoor, ik voel me wel een beetje duf in mijn hoofd maar verder pak ik wel de stapeltjes papier die naast mijn computer liggen op en geef ze een plek... Dit in plaats van de stapel 20 centimeter op te schuiven zodat ik weer kan beginnen aan een nieuwe stapel papier naast de computer.. Normaal gebeurd dat smiddags pas, of niet... Er ligt echt nog een hele stapel maar ik kijk er nu best rustig tegenaan.. Het voelt best vreemd... Ik weet nog steeds dat er een heleboel moet gebeuren en ingehaald moet worden, maar ik heb echt het idee dat ik nu 'gewoon' aan het werk ben. Ik heb niet meer het idee van shit dit doen shit dat doen.. niks doen, wat anders doen (wat eigenlijk?) .. Maar ik doe gewoon wat.. Het voelt eigenlijk al hetzelfde als op zo'n zeldzame dag waar ik wel van alles gedaan kreeg en met een voldaan gevoel naar huis ging.
ik zit met stage ook op kantoor (behoorlijk wat papierwerk) ik ben behorlijk slordig en vergeetachtig, dus misschien zal ritalin bij mij ook helpen. :P
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_86226217
Meld me ook maar even! Zit hier nu dagelijks mee in mn hoofd haha..
Zijn er trouwens mensen met ADD die extreem koppig zijn?
  donderdag 9 september 2010 @ 03:36:32 #17
313385 Jacov904
Califor -nya -nya
pi_86230761
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:42 schreef Fes1-2 het volgende:
Meld me ook maar even! Zit hier nu dagelijks mee in mn hoofd haha..
Zijn er trouwens mensen met ADD die extreem koppig zijn?
yep! :W
Very funny Scotty, now beam down my clothes.
pi_86230790
Daanski here from China.
Daar stond ik dan 3 september bij customs dat ik wat aan te geven had. Een jonge jongen kwam naar mij toe gelopen en ik overhandigde de papieren die mijn psychiater had gemaakt.
Hij lees vluchtig door en vroeg wat het was. *Ik dacht bij mij zelf na mooi dan kan ik zo door lopen*. ik zei dat het Ritalin was en dat het medicatie was. En ik kon zo doorlopen en hij zei dat ik dit niet hoefde aan te geven :-P

Dus ook in China zit ik lekker aan de Ritalin.
Ik heb ook aan de psychiater slaappillen gevraagt en ik kreeg: Zolpidemtartraat, damm wat is dat spul lekker om re slapen maar de day after is het kut, ik sterk minder aanspreekbaar. En zo duf als een oss.
Dus dit was ook de laatste keer dat ik dat spul gebruik.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_86231848
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:42 schreef Fes1-2 het volgende:
Meld me ook maar even! Zit hier nu dagelijks mee in mn hoofd haha..
Zijn er trouwens mensen met ADD die extreem koppig zijn?
extreem is inderdaad het juiste woord bij mij :P
pi_86235966
Hai :P . Ik ga vandaag m'n psych eens ff bellen. Ze zei dat ze het nou in het team ging overleggen, en als het me te lang duurde kon ik wel bellen. En het duurt me dus te lang, want ik wacht al vanaf december.
pi_86236426
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:34 schreef oddeyed het volgende:
Hai :P . Ik ga vandaag m'n psych eens ff bellen. Ze zei dat ze het nou in het team ging overleggen, en als het me te lang duurde kon ik wel bellen. En het duurt me dus te lang, want ik wacht al vanaf december.
Ik zou nog even wachten als jou was :{...


:')
pi_86236652
Hmmmmm ok. Hier nog een. Ik geloof nooit wat en zoek het gelijk op met internet, pas als ik het nog ergens zie geloof ik het pas haha.
Nja. Wil voor mijzelf geen diagnose stellen maar dit is nu de 2e dag met ritalin. Ik voel me echt rustig zo en pak gewoon dingen beet en stel prioriteiten.. Als ik ergens mee bezig ben blijf ik er wel mee bezig en ben niet zo gejaagd met het volgende bezig; het voelt echt zwaar relaxt in plaats van godver godver dit zus. Merk alleen wel dat ik dingen niet zo snel doe als dat ik gewend was als ik wel wat deed zeg maar.. Mja, ik doe wat en ik ga met een lekker gevoel naar huis! Straks gesprek met psycholoog.. Zit nu toch wel soort van te hopen dat het ADD is anders zou ik ook echt niet weten hoe ik verder moet met mijn leven (met wat ik nu doe dan)... Ben hier echt al in tranen over uitgebarsten... Mja, heb nu ineens weer hoop met alles :)
pi_86238216
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:50 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ik zou nog even wachten als jou was :{...


:')
Ik moet nog even wachten :')
pi_86238421
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:51 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik moet nog even wachten :')
Hahahaha serieus? :')
Ik moet waarzegger worden :D
pi_86246044
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:57 schreef Fes1-2 het volgende:
Hmmmmm ok. Hier nog een. Ik geloof nooit wat en zoek het gelijk op met internet, pas als ik het nog ergens zie geloof ik het pas haha.
Nja. Wil voor mijzelf geen diagnose stellen maar dit is nu de 2e dag met ritalin. Ik voel me echt rustig zo en pak gewoon dingen beet en stel prioriteiten.. Als ik ergens mee bezig ben blijf ik er wel mee bezig en ben niet zo gejaagd met het volgende bezig; het voelt echt zwaar relaxt in plaats van godver godver dit zus. Merk alleen wel dat ik dingen niet zo snel doe als dat ik gewend was als ik wel wat deed zeg maar.. Mja, ik doe wat en ik ga met een lekker gevoel naar huis! Straks gesprek met psycholoog.. Zit nu toch wel soort van te hopen dat het ADD is anders zou ik ook echt niet weten hoe ik verder moet met mijn leven (met wat ik nu doe dan)... Ben hier echt al in tranen over uitgebarsten... Mja, heb nu ineens weer hoop met alles :)
da's wel tof!
mja en of je nou add hebt of niet, als het helpt, helpt het toch?


of denk ik nou weer te simpel?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86248269
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:58 schreef Michhas het volgende:

[..]

Hahahaha serieus? :')
Ik moet waarzegger worden :D
Ja het was nog niet besproken ofzo :')
Maar wil je de uitkomst dan ook ff voor me voorspellen :P
pi_86248918
Net weer bij m'n psycholoog geweest, weer veel besproken en moet nu echt bepaalde knopen gaan doorhakken, wat ik erg lastig vind.

Over 2 weken nieuwe afspraak gepland en als 'huiswerk' meegekregen dat ik echt actief met die dingen bezig moet gaan ipv elke dag er uren over na zitten denken.
pi_86252767
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:28 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ja het was nog niet besproken ofzo :')
Maar wil je de uitkomst dan ook ff voor me voorspellen :P
Na een half jaar nog niet besproken? :{ luie flikkers :P
Ja ik denk dat je op de uitkomst nog even moet wachten, ik heb het nog niet met mezelf besproken :D
pi_86253600
Nou, ik heb besloten dat ik die second opinion ga halen, maar daar moet ik ook weer een verwijsbrief voor hebben. En die man die mijn ouders gesproken hadden wil het liever niet zelf doen, want hij is niet echt meer objectief (wat ik wel goed van em vond, want dat vond ik ook al). Ook wou die weten met welke psychiater ik in Groningen had gepraat, ik vraag me af wat die daarmee gaat doen. Maargoed, ik hou jullie op de hoogte van hoe het gaat. :)

Dit weekend ga ik kijken wat een halve tablet ritalin met me doet, ben eigenlijk wel benieuwd, ik hoop dat het werkt en dat ik er beter door kan werken.
Everthing you can imagine is real.
pi_86306566
Ik heb ongeveer een uur geleden een halve tablet ingenomen, maar ik merk er helemaal niks van :{ Het voelt precies hetzelfde als zonder.

Ik denk dat ik als het 'uitgewerkt' is eens een hele ga proberen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Carmw op 11-09-2010 10:10:29 ]
Everthing you can imagine is real.
pi_86306830
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 09:52 schreef Carmw het volgende:
Ik heb ongeveer een uur geleden een halve tablet ingenomen, maar ik merk er helemaal niks van :{ Het voelt precies hetzelfde als zonder.

Ik denk dat ik als het 'uitgewerkt' is eens een hele ga proberen.
Je zult het pas echt goed gaan merken op het moment dat je er een inneemt als je op school zit of werk ;)
pi_86306873
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 10:12 schreef Michhas het volgende:

[..]

Je zult het pas echt goed gaan merken op het moment dat je er een inneemt als je op school zit of werk ;)
En huiswerk maken? Dat probeer ik nu te doen, maar ik zit alweer te internetten :P Ik hoop dat het wel werkt op school dan!
Everthing you can imagine is real.
pi_86307257
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 10:16 schreef Carmw het volgende:

[..]

En huiswerk maken? Dat probeer ik nu te doen, maar ik zit alweer te internetten :P Ik hoop dat het wel werkt op school dan!
Ja dat had ik tenminste, toen ik de eerste paar dagen niks merkte dacht ik: laat ik maar eens werk gaan zoeken, en toen merkte ik het meer ;)
pi_86350135
Morgen krijg ik te horen of ik eindelijk ritalin mag proberen. Door de blijkbaar complexe diagnose ADHD en een bipolaire stoornis is de psych wat huiverig om dit uit te proberen en is hij eerst bij collega,s te rade gegaan. Als ik veel van bovenstaande verhalen lees ben ik jaloers. Ik wil ook rust in mijn hoofd en de daadkracht om iets af te maken enz enz
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86383312
Nou, vandaag ben ik dan naar school geweest terwijl ik ritalin slikte, en wederom totaal geen effect. Ik word er niet drukker van, niet rustiger, niet opgefokter of geconctreerder. Ik weet niet wat ik daar nou van moet denken. Ligt het er gewoon aan dat mijn lichaam het niet opneemt, of heeft het een één of andere psychische verklaring :? Nou ja, ik zal de huisarts eens raadplegen, moet toch nog een verwijsbrief halen voor een second opinion.
Everthing you can imagine is real.
pi_86407286
Hm wat een kut weekend zo en wat een schijtbegin van de week, zit niet lekker in mn vel. Morgen hoop ik beter, schijn dan ook nog is jarig te zijn. :') Nog gefeliciteerd micchas :D
pi_86411050
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:02 schreef Fes1-2 het volgende:
Hm wat een kut weekend zo en wat een schijtbegin van de week, zit niet lekker in mn vel. Morgen hoop ik beter, schijn dan ook nog is jarig te zijn. :') Nog gefeliciteerd micchas :D
Dank u, dank u :Y
Jij ook gefeliciteerd *O* :D
pi_86424026
Dankjewel :D Gaat opzich wel weer goed vandaag haha
pi_86424080
Zo merk wel dat ik nu geen wedstrijden heb en weinig train he. Ben als een stuiterbal. Gelukkig gaan we nu 2x per week zwemmen, in het weekend weer duurtrainingen doen en de rest van de avonden Spaanse les en nog schaatsen.
Haters gonna hate.
pi_86437523
Met google kom ik er niet echt uit..
Ik had begrepen dat er een aantal verzekeringen zijn die Concerta vergoeden...
Als ik nu kijk lijkt het alsof ritalin al nergens meer wordt vergoed...
Wie o wie weet welke verzekeraar concerta vergoed?
Voices tell me I'm the shit.
pi_86437728
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:42 schreef melanie_the_miss het volgende:
Met google kom ik er niet echt uit..
Ik had begrepen dat er een aantal verzekeringen zijn die Concerta vergoeden...
Als ik nu kijk lijkt het alsof ritalin al nergens meer wordt vergoed...
Wie o wie weet welke verzekeraar concerta vergoed?
Geen :) volgens mij.. ik moest flink betalen elke keer
pi_86450120
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:42 schreef melanie_the_miss het volgende:
Met google kom ik er niet echt uit..
Ik had begrepen dat er een aantal verzekeringen zijn die Concerta vergoeden...
Als ik nu kijk lijkt het alsof ritalin al nergens meer wordt vergoed...
Wie o wie weet welke verzekeraar concerta vergoed?
Avero achmea. Moet je wel aanvullend pakket nemen. In december zet psyq het op hun site welke verzekering het volgend jaar vergoedt. Het verandert nl elk jaar :')
Heel fijn voor een adhd-er, elk jaar geregel...
Ik betaal nu 140 euro pm voor de verzekering. Maar slik voor 70 euro concerta dus het loont wel een paar tientjes...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86450321
quote:
Op woensdag 15 september 2010 07:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Avero achmea. Moet je wel aanvullend pakket nemen. In december zet psyq het op hun site welke verzekering het volgend jaar vergoedt. Het verandert nl elk jaar :')
Heel fijn voor een adhd-er, elk jaar geregel...
Ik betaal nu 140 euro pm voor de verzekering. Maar slik voor 70 euro concerta dus het loont wel een paar tientjes...
Ik zit al vol met pillen :P en betaal nu 120 als ik dus die vergoed kan krijgen, graag. Ik zal psyQ in de gaten houden!
Voices tell me I'm the shit.
pi_86465281
Nu dus paar dagen aan de ritalin.. wordt er lekker rustig van en ik maak me minder druk om van alles en nog wat, dit ervaar ik wel als iets heel fijns. Alleen met werk doe ik bepaalde dingen nog niet echt. Ik merk wel dat als ik aan een mailtje (oid) begin ik deze ook eerder af maak in plaats van dat deze tot aan het eind van de dag in de 'bewerk / concept' stand staat en niet wordt afgerond om het zo meer even te zeggen. Alleen de hoeveelheid 'mailtjes' die ik dan behandel valt me nog tegen. Het beginnetje maken kost nog moeite zoals ook zonder de ritalin was..
Al die dingen waar ik eigenlijk een begin aan zou moeten maken zijn wel administratief, en zoals de administratie er nu bij staat is dit echt een supergrote rotzooi... Als ik aan iemand zou vragen of die het even voor me uit kon zoeken zou die spontaan depressief worden van de hoeveelheid werk denk ik...
Overleggen en aan iets uitdagendere dingen werken gaat overigens wél beter! Deze komen nu ook op papier in plaats van alleen in mn hoofd zeg maar...

Ik nam 3 x 10mg per dag en ben nu 4 x 10mg gaan proberen... Kan dat er iets mee te maken hebben? Weeg iets meer dan 70kg. Verder heb ik nog niet de diagnose ADD maar ik denk zelf dat ik dit wel heb... Ik denk natuurlijk niet dat die ritalin ineens als sneeuw voor de zon al mijn problemen oplost of zo, maar herkennen jullie je in bovenstaand verhaal en hebben jullie hier ook aan moeten werken of ging dit ook beter toen jullie iets aan de dosis of jullie ritme veranderden? Alvast bedankt!
pi_86469575
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:31 schreef Fes1-2 het volgende:
Nu dus paar dagen aan de ritalin.. wordt er lekker rustig van en ik maak me minder druk om van alles en nog wat, dit ervaar ik wel als iets heel fijns. Alleen met werk doe ik bepaalde dingen nog niet echt. Ik merk wel dat als ik aan een mailtje (oid) begin ik deze ook eerder af maak in plaats van dat deze tot aan het eind van de dag in de 'bewerk / concept' stand staat en niet wordt afgerond om het zo meer even te zeggen. Alleen de hoeveelheid 'mailtjes' die ik dan behandel valt me nog tegen. Het beginnetje maken kost nog moeite zoals ook zonder de ritalin was..
Al die dingen waar ik eigenlijk een begin aan zou moeten maken zijn wel administratief, en zoals de administratie er nu bij staat is dit echt een supergrote rotzooi... Als ik aan iemand zou vragen of die het even voor me uit kon zoeken zou die spontaan depressief worden van de hoeveelheid werk denk ik...
Overleggen en aan iets uitdagendere dingen werken gaat overigens wél beter! Deze komen nu ook op papier in plaats van alleen in mn hoofd zeg maar...

Ik nam 3 x 10mg per dag en ben nu 4 x 10mg gaan proberen... Kan dat er iets mee te maken hebben? Weeg iets meer dan 70kg. Verder heb ik nog niet de diagnose ADD maar ik denk zelf dat ik dit wel heb... Ik denk natuurlijk niet dat die ritalin ineens als sneeuw voor de zon al mijn problemen oplost of zo, maar herkennen jullie je in bovenstaand verhaal en hebben jullie hier ook aan moeten werken of ging dit ook beter toen jullie iets aan de dosis of jullie ritme veranderden? Alvast bedankt!
Ik herken mij niet echt in bovenstaand verhaal, wat ik wel merk bij mij (maar ik gebruik dexamphetamine) is dat ik meer typfouten maak en als ik aan het typen soms ook niet precies weet welke letter ik dan moet gaan drukken, klinkt heel raar maar ik begin vaak een woord en dan moet ik bijvoorbeeld een 'd' typen en dan typ ik vrolijk een 'k', slaat nergens op maar merk het wel duidelijk.

Wel kan ik veel beter beginnen met dingen i.p.v. uitstellen en ordenen, nu begin ik gewoon zonder over de hoeveelheid of volgorde na te denken. Merk ik niet alleen op werk maar ook thuis met dingen die ik nog moet doen of dingen die ik nog moet opruimen e.d.

Administratie is bij mij ook een grote zooi, heb alles van voorgaande jaren in 1 grote la liggen en daar zoek ik geregeld dingen. Ik blijf wel moeite houden met meerdere dingen tegelijkertijd doen, dat werkt totaal niet en ik doe het nu op m'n eigen manier, stap voor stap. Enige nadeel is wel dat als iemand zich ermee bemoeid en dat het dus anders loopt, dat ik daar moeite mee heb.

Succes iig!!
pi_86494143
Met opruimen en dergelijke gaat het nu ook wel goed eigenlijk.. maar die administratie bestaat uit ongeveer 12 bomvolle ordners.. Waarvan elk A4tje nog een keer nagekeken en uitgezocht moet worden... dat je een beeld hebt. Dat is echt het ding wat nog niet wil lukken.. Ga later nog ff rapporten en zo nakijken.. kvind het nog steeds onbegrijpelijk allemaal

Sommige letters draai ik ook altijd om met typen trouwens.... Net zoals die K en D maar dan vaker de e en de i... maar merk geen verschil wanneer ik medicijnen op heb.
pi_86496122
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:21 schreef Carmw het volgende:
Nou, vandaag ben ik dan naar school geweest terwijl ik ritalin slikte, en wederom totaal geen effect. Ik word er niet drukker van, niet rustiger, niet opgefokter of geconctreerder. Ik weet niet wat ik daar nou van moet denken. Ligt het er gewoon aan dat mijn lichaam het niet opneemt, of heeft het een één of andere psychische verklaring :? Nou ja, ik zal de huisarts eens raadplegen, moet toch nog een verwijsbrief halen voor een second opinion.
Mss dat je dosis niet hoog genoeg is? Of idd dat je gewoon niet reageert op metylfenidaat en dus iets anders kunt proberen. Niet reageren op ritalin betekent niet per defenitie dat je geen ad(h)d hebt.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_86496328
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:39 schreef Crapbag het volgende:

[..]

Mss dat je dosis niet hoog genoeg is? Of idd dat je gewoon niet reageert op metylfenidaat en dus iets anders kunt proberen. Niet reageren op ritalin betekent niet per defenitie dat je geen ad(h)d hebt.
Niet reageren op methylfenidaat klopt niet ;) Het zijn de vulstoffen in de medicijnen waar je op reageert :Y Ik heb zelf methylfenidaat (nep-ritalin zoals mijn vriendin het noemt) gehad, dit werkte voor geen meter. Nu heb ik echter de 'echte' Ritalin, en die werkt wel ;)
pi_86496474
Ik heb ook gewoon methylfenidaat, maar dat moet gewoon hetzelfde zijn als echte ritalin... Zelfde molecuul. Wat bedoel je met die hulpstoffen dan?

Verder voel ik me wel echt anders wanneer ik een dag methylfenidaat neem.
pi_86496825
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:48 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik heb ook gewoon methylfenidaat, maar dat moet gewoon hetzelfde zijn als echte ritalin... Zelfde molecuul. Wat bedoel je met die hulpstoffen dan?

Verder voel ik me wel echt anders wanneer ik een dag methylfenidaat neem.
Nou, methylfenidaat is inderdaad de actieve stof in beide medicijnen (in bijna alle medicijnen tegen ADHD).
Zie onderstaand plaatje:



De rechtse is de 'echte' Ritalin (Ritalin is overigens een merknaam) en de middelste is methylfenidaat0hydrochloride. Ik moest echter bij mijn psychiater aangeven dat ik de echte ritalin wilde, omdat ze me anders gewoon de methylfenidaat mee zouden geven.
Die methylfenidaat vertrouw ik niet zo, allereerst omdat het effect per doosje licht kan verschillen. Deze worden namelijk geïmporteerd op basis van prijs per doosje. De ene lading kan uit Spanje komen, en de volgende lading uit China (bij wijze van spreken).
Ritalin is altijd Ritalin, omdat het een merk is.
Vulstoffen zijn de stoffen in een pilletje náást het actieve bestandsdeel. Dus náást methylfenidaat-hydrochloride zitten er in elke pil ook andere stoffen. Die stoffen verschillen per medicijn, en die stoffen bepalen grotendeels hoe je reageert op het medicijn. Vandaar dat ik van Concerta op een gegeven moment bijna out ging, terwijl Ritalin wel werkt, terwijl de actieve stof in allebei de medicijnen hetzelfde is ;)
pi_86496844
By the way, hoi lang verhaal van mij :W
pi_86496947
Heb hier trouwens een vroeger gemaakte uitgebreide IQ test liggen van bij PABU.. Had een IQ van rond de 126 en alle aspecten lagen hier wel omheen zeg maar, ook planning en anticiperen zie ik. Echter op het puntje structuur scoor ik bijzonder laag, is zelfs extra aangekaart in de samenvatting over het onderzoek enzo.. Verder is volgens andere testen daar mijn motivatie erg laag en mijn houding t.o.v. leraren erg negatief. Over mijzelf ben ik daarentegen wel weer positief en tijdens de testen daar ben ik erg gemotiveerd geweest.

Opvallend is wel dat er in staat dat ik een angstdispositie heb waarbij ik meer dan gemiddeld geneigd ben om met angst te reageren in normale situaties. Het gaat dus niet om angst voor iets specifieks. Als voorbeelden geven ze aan: Moeilijk beslissingen nemen, tegen problemen opzien, veel piekeren, thuis van streek raken, ongerust maken, over school piekeren, savonds moeilijk in slaap komen.... Komt dit nog overeen met een ADD-er?..

Ik herken me nog steeds heel erg in alle kenmerken van ADD.. en denk ook wel dat ik dit heb, ik zit echter nu echt gewoon in een draaikolk om er achter te komen wat er nou echt met mij is. Nu nog meer dan ik ooit gehad heb.... Niet dat ik zozeer ADD moet hebben zeg maar (weet niet of ik zo overkom nu), maar zit verder echt in dal momenteel. :) Fijn dat ik hier gewoon ff van me af kan schrijven.
  donderdag 16 september 2010 @ 14:03:26 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86496985
bekend verschijnsel idd als medicatie generiek wordt en iedereen het spulletje kan namaken, alleen zullen de verzekeringen dat haast nooit accepteren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86497081
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:03 schreef Re het volgende:
bekend verschijnsel idd als medicatie generiek wordt en iedereen het spulletje kan namaken, alleen zullen de verzekeringen dat haast nooit accepteren
Klopt..
Maar het is wel een kwalijke zaak vind ik! Het zijn in dit geval 2 heel verschillende medicijnen.
In mijn situatie ging het zo: Concerta gehad, werkte niet, met psychiater afgesproken dat ik over zou gaan op Ritalin. Ik helemaal blij om iets nieuws te proberen, en met vol goede moed naar de apotheek. Krijg ik dat doosje in het midden (zie plaatje vorige post mee), terwijl ik dus een recept voor Ritalin had. Nou dat werkte dus niet, ik terug naar psych. Zegt hij: Oké, dan gaan we nu 'echte' Ritalin proberen. Ik: Huh? Echte Ritalin? Die had ik toch al? :{.. blijkbaar dus niet :P en de echte Ritalin werkt dus wel :') ik vind dat best wel kwalijk eigenlijk, het gaat wel over voorgeschreven medicatie, er wordt een beetje laks mee omgegaan naar mijn mening
pi_86497144
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:58 schreef Michhas het volgende:
By the way, hoi lang verhaal van mij :W
Haha :) Heb hier methylfenidaat - hydrochloride 10 PCH van Pharmachemie BV Haarlem... Denk toch gewoon goed?
pi_86497316
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:09 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Haha :) Heb hier methylfenidaat - hydrochloride 10 PCH van Pharmachemie BV Haarlem... Denk toch gewoon goed?
Goed is niet van toepassing, goed voor jou is wel van toepassing ;) iedereen reageert anders op de medicijnen ;)
Als je in ieder geval merkt dat deze niet werkt, kun je altijd bij je psychiater aangeven dat je eventueel ook Ritalin zou willen proberen ;) als je daar behoefte aan hebt tenminste ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 14:24:00 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86497729
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:07 schreef Michhas het volgende:

[..]

Klopt..
Maar het is wel een kwalijke zaak vind ik! Het zijn in dit geval 2 heel verschillende medicijnen.
In mijn situatie ging het zo: Concerta gehad, werkte niet, met psychiater afgesproken dat ik over zou gaan op Ritalin. Ik helemaal blij om iets nieuws te proberen, en met vol goede moed naar de apotheek. Krijg ik dat doosje in het midden (zie plaatje vorige post mee), terwijl ik dus een recept voor Ritalin had. Nou dat werkte dus niet, ik terug naar psych. Zegt hij: Oké, dan gaan we nu 'echte' Ritalin proberen. Ik: Huh? Echte Ritalin? Die had ik toch al? :{.. blijkbaar dus niet :P en de echte Ritalin werkt dus wel :') ik vind dat best wel kwalijk eigenlijk, het gaat wel over voorgeschreven medicatie, er wordt een beetje laks mee omgegaan naar mijn mening
het is allemaal een geldkwestie, helaas
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86499516
Oh ja, dat had die psychiater bij PsyQ ook al uitgelegd, maar volgens hem zijn ze allebei hetzelfde alleen de naam is anders, maar jullie zijn wat dat betreft ervaringsdeskundig en zullen het wel beter weten inderdaad. Ik zal het eens aankaarten bij die man. Want ik begon me al helemaal zorgen te maken dat het zo raar was dat ik er totaal niet op reageer. Ben nu wel weer gerustgesteld! :)
Everthing you can imagine is real.
pi_86518482
Motivatie ;( . Ik ga net 2 dagen naar m'n nieuwe opleiding en ik kan me nu al niet op het werk concentreren. En dus ook niet motiveren, want er is elke keer wel iets anders. Mijn mede-studenten begrijpen de opdracht in 1 keer, ik moet het papier 6x lezen, om er dan achter te komen dat ik de letters wel heb gezien maar er alsnog helemaal niks van begrijp. Beetje het ene oor in andere oor uit verhaal, maar dan met mijn ogen. Word er best moe/ verdrietig van eigenlijk. Het is mijn tweede opleiding en ik wil het zo graag maar het lijkt gewoon niet te lukken. Zo ging het precies op mijn vorige opleiding :{ Soms denk ik ook wel dat ik te dom ben. In mijn klas heeft iedereen hetzelfde niveau (havo, nu dus op het hbo) en toch begrijpen zij de dingen wel en ik niet. Mijn psych heeft geen tijd, dus die kan ik ook niet lastigvallen, dan maar hier.

Dan ga ik nu weer verder met school. :')
pi_86522880
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:55 schreef oddeyed het volgende:
Motivatie ;( . Ik ga net 2 dagen naar m'n nieuwe opleiding en ik kan me nu al niet op het werk concentreren. En dus ook niet motiveren, want er is elke keer wel iets anders. Mijn mede-studenten begrijpen de opdracht in 1 keer, ik moet het papier 6x lezen, om er dan achter te komen dat ik de letters wel heb gezien maar er alsnog helemaal niks van begrijp. Beetje het ene oor in andere oor uit verhaal, maar dan met mijn ogen. Word er best moe/ verdrietig van eigenlijk. Het is mijn tweede opleiding en ik wil het zo graag maar het lijkt gewoon niet te lukken. Zo ging het precies op mijn vorige opleiding :{ Soms denk ik ook wel dat ik te dom ben. In mijn klas heeft iedereen hetzelfde niveau (havo, nu dus op het hbo) en toch begrijpen zij de dingen wel en ik niet. Mijn psych heeft geen tijd, dus die kan ik ook niet lastigvallen, dan maar hier.

Dan ga ik nu weer verder met school. :')
Succes ermee!

Hopelijk lukt het jou uiteindelijk wel, ik ben dit jaar gestopt met mijn opleiding en ga nu goed m'n best doen om op m'n werk hogerop te komen, met hard werken en enthousiasme kom ik er uiteindelijk hopelijk ook :P
  vrijdag 17 september 2010 @ 07:11:52 #61
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86525072
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:55 schreef oddeyed het volgende:
Motivatie ;( . Ik ga net 2 dagen naar m'n nieuwe opleiding en ik kan me nu al niet op het werk concentreren. En dus ook niet motiveren, want er is elke keer wel iets anders. Mijn mede-studenten begrijpen de opdracht in 1 keer, ik moet het papier 6x lezen, om er dan achter te komen dat ik de letters wel heb gezien maar er alsnog helemaal niks van begrijp. Beetje het ene oor in andere oor uit verhaal, maar dan met mijn ogen. Word er best moe/ verdrietig van eigenlijk. Het is mijn tweede opleiding en ik wil het zo graag maar het lijkt gewoon niet te lukken. Zo ging het precies op mijn vorige opleiding :{ Soms denk ik ook wel dat ik te dom ben. In mijn klas heeft iedereen hetzelfde niveau (havo, nu dus op het hbo) en toch begrijpen zij de dingen wel en ik niet. Mijn psych heeft geen tijd, dus die kan ik ook niet lastigvallen, dan maar hier.

Dan ga ik nu weer verder met school. :')
Dat is Klote. Het goede nieuws is dat het niets met domheid te maken heeft. Is puur een concentratieprobleem. ik heb er ook vaak last van. Met dope uiteraard een heel stuk minder.
Bij overleg heb ik het ook trouwens. Gisteren gewoon weggegaan omdat ik anders ging lopen kleren. Lekker volwassen als je 35 bent... maar collega's weten dat ik adhd heb dus die snappen het wel...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86525805
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 07:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat is Klote. Het goede nieuws is dat het niets met domheid te maken heeft. Is puur een concentratieprobleem. ik heb er ook vaak last van. Met dope uiteraard een heel stuk minder.
Bij overleg heb ik het ook trouwens. Gisteren gewoon weggegaan omdat ik anders ging lopen kleren. Lekker volwassen als je 35 bent... maar collega's weten dat ik adhd heb dus die snappen het wel...
Dan is het een goede oplossing geweest toch? Ik loop op zo'n moment niet weg.. Ik ga óf mezelf op lopen vreten van binnen óf ik ga wel klieren :') meestal dat laatste.. Ach, mensen zijn het van me gewend, dat scheelt een hoop, plus ik ga zelden over de grens (ik zorg ervoor dat ik veel kan maken, dat die grens hoog ligt)
Even een dansje *O*
pi_86526303
Gisteren ben ik gebeld door Psyq of ik al 2 mensen had gevonden die komende maandag met mij meekomen naar het eerste gesprek daar. Ik moet de vragenlijst meenemen, doktersverklaring en Trias pasje.
Haters gonna hate.
pi_86527411
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren ben ik gebeld door Psyq of ik al 2 mensen had gevonden die komende maandag met mij meekomen naar het eerste gesprek daar. Ik moet de vragenlijst meenemen, doktersverklaring en Trias pasje.
Dacht dat jij al lang in behandeling was :)

Is bij jou de diagnose nog niet gesteld? Zo niet, succes dan!!
Ben weer eens te laat met de medicatie in de ochtend, goed hyper nu dus, gebeurt zo vaak op vrije dagen.

Volgende week ga ik ook weer op gesprek, nu is het coaching traject begonnen, bevalt goed want krijg goede tips daar en goede ondersteuning, zodat ik ook echt tot dingen kom.

Hopelijk bevalt psyq goed bij jou!
pi_86528247
Iemand ervaring met psyinfo in delft?
pi_86528254
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren ben ik gebeld door Psyq of ik al 2 mensen had gevonden die komende maandag met mij meekomen naar het eerste gesprek daar. Ik moet de vragenlijst meenemen, doktersverklaring en Trias pasje.
Moeten er nu al 2 mensen mee?
iig. succes
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86528568
Ja een die mij van vroeger kent en een van nu dan. En ik woon samen dus vandaar dat ik hem ook maar meeneem.
Haters gonna hate.
pi_86630288
hoi :W
pi_86631813
Nou vanmorgen bij Psyq geweest. Hele relaxte dame. Ze kunnen nog geen diagnose stellen omdat ze niet zo goed raad weten met de verandering tussen toen en nu en dan met name het verhaal van vergeetachtigheid en hyperactiviteit. Mijn moeder vindt dat het allemaal wel mee viel terwijl andere mensen om mij heen mij wel altijd druk vonden.

Nu wil ze schoolrapporten van de basisschool zien en dan met het team praten. En dan moet ik nog een keer op gesprek komen en dan zal ik het wel horen denk ik.
Haters gonna hate.
pi_86634819
Michhas :W !
@ cyclinggirl, misschien dat je moeder dacht dat het normaal was omdat ze je nooit anders heeft gezien? Mijn moeder vond het ook allemaal wel mee vallen maar nu ze er over leest herkent ze het wel veel meer. Weet je al wanneer je weer heen moet voor een afspraak? Duurt het bij jou ook zo lang?
pi_86635335
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:52 schreef oddeyed het volgende:
Michhas :W !
@ cyclinggirl, misschien dat je moeder dacht dat het normaal was omdat ze je nooit anders heeft gezien? Mijn moeder vond het ook allemaal wel mee vallen maar nu ze er over leest herkent ze het wel veel meer. Weet je al wanneer je weer heen moet voor een afspraak? Duurt het bij jou ook zo lang?
Hoe is het? :Y

Ook maar even reageren op CyclingGirl:
Wat oddeyed zegt is wel waar, dat had ik zelf namelijk ook.. ADHD is bij op mijn 6e ofzo al gecontateerd, pas op mijn 19e (anderhalf jaar geleden) ben ik er over gaan lezen, en toen viel er ineens een heleboel op zijn plaats.. Dingen waarvan ik dacht dat ik gewoon wat anders was ofzo waren ineens verklaarbaar, dus misschien dat je moeder dat ook zal hebben :)
pi_86635461
:) ha oke. Nou over twee weken ga ik voor het volgende gesprek. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ja mijn moeder gaf echt antwoorden als ja, dat heeft ze wel maar daar had ik niet zoveel moeite mee hahahaha.
Haters gonna hate.
pi_86635726
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:52 schreef oddeyed het volgende:
Michhas :W !
@ cyclinggirl, misschien dat je moeder dacht dat het normaal was omdat ze je nooit anders heeft gezien? Mijn moeder vond het ook allemaal wel mee vallen maar nu ze er over leest herkent ze het wel veel meer. Weet je al wanneer je weer heen moet voor een afspraak? Duurt het bij jou ook zo lang?
Mijn ma liet mij vroeger heel los, gewoon een vrije opvoeding. Daardoor wist ze veel antwoorden op vragen ook niet en vond het vroeger minder opvallend dan tegenwoordig.

Bij mij duurt het helemaal niet lang, kan elke 2 weken gewoon terecht en vind dat ook wel best, morgen ga ik weer heen!
  maandag 20 september 2010 @ 14:22:01 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86635759
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:
:) ha oke. Nou over twee weken ga ik voor het volgende gesprek. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ja mijn moeder gaf echt antwoorden als ja, dat heeft ze wel maar daar had ik niet zoveel moeite mee hahahaha.
Deed die van ook ja. Zo irritant.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86635777
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:
:) ha oke. Nou over twee weken ga ik voor het volgende gesprek. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ja mijn moeder gaf echt antwoorden als ja, dat heeft ze wel maar daar had ik niet zoveel moeite mee hahahaha.
Ja maar daar gaat het niet om :P Het gaat erom of jij ADD/ADHD hebt of niet, niet of je moeder er last van heeft toch? Dus dat soort opmerkingen kunnen denk ik wel achterwege gelaten worden haha :Y
pi_86638395
Ja ze hebben mij ook vrij opgevoed. Ja ik was druk maar kon mijzelf ook vermaken. Ik was altijd buiten aan het schooien zeg maar :P
Haters gonna hate.
pi_86638736
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ze hebben mij ook vrij opgevoed. Ja ik was druk maar kon mijzelf ook vermaken. Ik was altijd buiten aan het schooien zeg maar :P
Dat deed ik ook altijd :D
Bij de buurman om rijstwafels vragen :') en als ik er dan 1 had, stond ik 5 minuten later weer voor de deur :') dat waren de lekkerste rijstwafels uit mijn leven :9~
pi_86638794
hahaha wij deden magneetjes zoeken bij het oud ijzer. Of gingen sprinkhanen vangen bij het dijkje.
Haters gonna hate.
pi_86638832
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:
hahaha wij deden magneetjes zoeken bij het oud ijzer. Of gingen sprinkhanen vangen bij het dijkje.
Hmm dat is wel een beetje afgezaagd :{ die rijstwafels waren tenminste vers, maar sprinkhanen en oud ijzer? Bah! :{
pi_86644367
Ik ben ook vrij opgevoed. Later kreeg mijn moeder een nieuwe man en die was wel van de regels. Dat ehh botste nogal, vandaar dat ik nu op kamers woon.

Ik was ook altijd buiten, rupsen en slakken enzo aan het zoeken :D Ik kon mezelf ook wel vermaken, gewoon lekker door de modder met je schone kleren :')

School lijkt iets beter te gaan nu, ik begrijip het wat meer. Maar als je vast loopt met je studie moet je dat melden bij je decaan, dus dat ga ik deze week nog doen. Ik hoop echt dat ik het deze keer wel afmaak en niet na 2 maanden stop :') .
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:37:22 #81
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86665109
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:18 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou vanmorgen bij Psyq geweest. Hele relaxte dame. Ze kunnen nog geen diagnose stellen omdat ze niet zo goed raad weten met de verandering tussen toen en nu en dan met name het verhaal van vergeetachtigheid en hyperactiviteit. Mijn moeder vindt dat het allemaal wel mee viel terwijl andere mensen om mij heen mij wel altijd druk vonden.

Nu wil ze schoolrapporten van de basisschool zien en dan met het team praten. En dan moet ik nog een keer op gesprek komen en dan zal ik het wel horen denk ik.
Jee ze willen echt alles van je weten!

Ik was veel sneller geholpen,eerst via een eerselijns psycholoog (particulier zeg maar) en daarna met een doorverwijzing naar een psychiater.. als je meer als een jaar moet wachten op een diagnose omdat zij je verleden twijfelachtig vinden?
Komt je mental health ook niet bepaald te goede!

Ik was vroeger heel introvert, braaf, maar in min hoofd dacht ik dat ik gek werd. Op latere leeftijd ben ik pas wat expressiever geworden, en nu dus vaak hyper. ADHD uit zich sowieso bij vrouwen al anders dan bij mannen, vind het nogal wat dat je bij Psyq zo lang moet wachten 'omdat ze het allemaal niet zeker weten' en dat je diagnose afhangt van herinneringen van anderen.. Net alsof je examen moet doen ofzo.? Alsof het zich nog steeds eerst en alleen in de kinderjaren expressief moet voordoen voordat je het MAG hebben? Ja vind het nogal rof dat instanties het zo lang rekken met zulke smoezen, sorry...

Mensen vinden dat je er niet te licht over mag denken, maar ik ben van mening dat er vaak te zwaar over word gedacht, dit kan makkeljiker en met kortere lijntjes.

Mijn verandering kwam pas toen ik ging werken, en ouder werd. Veel meer verantwoordelijkheden, veel meer moetjes, dus veel moeilijker om prio's te blijven stellen en te concentreren, en dus ontzettende vermoeidheid, bellemering van mijn functioneren, ook in sociaal leven, ontwijkingsgedrag, etc.

Ik ben naar mijn huisarts gegaan, die verwees me dus door naar een particuliere psychiater (die wel gespecialiseerd is in ADHD). Ik zie niet waarom iedereen per se langs een Psyq moet of een van die andere landelijke instanties.Maar dat kan ik verkeerd zien ofkors :*

[ Bericht 4% gewijzigd door Swiffer op 21-09-2010 09:44:59 ]
pi_86668459
Bij mij uitte het zich steeds zwaarder vanaf mijn 11e. Ik vind het eigelijk helemaal niet zo erg dat Psyq nog een keer met mij wil praten en mijn rapporten wil zien. Beter dat ze er goed naar kijken dan als ik straks misschien wel het verkeerde stempeltje krijg.
Haters gonna hate.
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:35:28 #83
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86672257
Nee dat is ook niet erg, maar het geitenwollensokken geneuzel en de lange wachttijden en het 'we weten het niet zeker' vind ik echt nergens op slaan.

Mijn schoolrapporten waren op de basisschool voortreffelijk, en op de middelbare gewoon betreurenswaardig, maar dat zegt imho echt niet of je wel of geen ADHD hebt...
pi_86672883
Het gaat ook niet om de cijfers. In de basisschoolrapporten staat ook of je een druk kind was of concentratieproblemen had.
Haters gonna hate.
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:58:07 #85
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86672981
Oh die!

Volgens die rapporten was ik lui, ongemotiveerd, enz.
pi_86673720
:') ik herinner iets van snel afgeleid maar weet het niet zeker. Dus ik ga van de week maar eens bij mijn ouders op zolder zoeken.
Haters gonna hate.
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:35:35 #87
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86674121
Dat ze dat hebben bewaard! *gaat mail naar vader sturen :') *
pi_86677708
Je kan het proberen ;)
Haters gonna hate.
pi_86691581
Ik ben doorverwezen om te laten testen, maar als ik hier zo meelees dan denk ik niet dat ik iets heb :o
Dat hoop ik eigenlijk heel erg want het lijkt mij vreselijk :@
pi_86698471
Het is geen kanker ofzo, en als je het hebt heb je het al heel lang dus het is niet iets dat je leven zal veranderen. Ja, je leert er dan mee te leven misschien, maar dat is alleen maar positief.
pi_86698733
Ja dat zegt iedereen :P Maar als de test negatief is, dan ben ik pas echt raar want er is dan geen verklaring. Zucht.
pi_86698869
Huh, 'wil' je het nou wel of niet?
pi_86698983
Nee niet :+ Maar het klinkt aan de ene kant ideaal: zo van dit is het, doe dit/slik dit. Maar aan de andere kant helemaal niet. En stel dat dit het niet is, dan ben ik gewoon raar.
pi_86700085
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nee niet :+ Maar het klinkt aan de ene kant ideaal: zo van dit is het, doe dit/slik dit. Maar aan de andere kant helemaal niet. En stel dat dit het niet is, dan ben ik gewoon raar.
Dat herken ik wel hoor, ik heb nog steeds geen uitslag, maar idd, als er niks uit komt, ben ik dan gewoon een aansteller? Is het dan overdreven? Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ook als blijkt dat het geen adhd is ik zeker wel aan die problemen moet gaan werken, dus dan los ik het zegmaar ook op.
  woensdag 22 september 2010 @ 09:07:33 #95
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86701090
Gewoon raar bestaat imho niet, je wil toch weten waarom je 'anders' bent?
pi_86701197
quote:
Op woensdag 22 september 2010 07:53 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Dat herken ik wel hoor, ik heb nog steeds geen uitslag, maar idd, als er niks uit komt, ben ik dan gewoon een aansteller? Is het dan overdreven? Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ook als blijkt dat het geen adhd is ik zeker wel aan die problemen moet gaan werken, dus dan los ik het zegmaar ook op.
Goede instelling!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86704283
quote:
Op woensdag 22 september 2010 07:53 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Dat herken ik wel hoor, ik heb nog steeds geen uitslag, maar idd, als er niks uit komt, ben ik dan gewoon een aansteller? Is het dan overdreven? Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ook als blijkt dat het geen adhd is ik zeker wel aan die problemen moet gaan werken, dus dan los ik het zegmaar ook op.
Ik denk niet echt dat ik het heb eigenlijk, ik vind dat ik best normaal reageer. Andere mensen hebben het wel eens uit zichzelf tegen mij gezegd. Of vinden mij 'best een druktemakertje'.
Ik vind mijzelf best zen en nadenkend en etc. Maar als ik er echt over nadenk, nee. :')
pi_86710795
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nee niet :+ Maar het klinkt aan de ene kant ideaal: zo van dit is het, doe dit/slik dit. Maar aan de andere kant helemaal niet. En stel dat dit het niet is, dan ben ik gewoon raar.
Was AD(H)D maar zo ideaal/makkelijk...... ;)
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_86714978
Pfft, maar weer even een update, al weet ik inmiddels ook niet meer in welk topic ik thuishoor :@
Na maanden onderzoek en gesprekken, en heel veel overleg in t team van t ziekenhuis is nu de 'conclusie' dat ik elementen van autisme, ADD, angststoornis én borderline heb :{ En dat ze me iig te kort zouden doen om maar één van die elementen als afzonderlijk probleem aan te pakken.
Plan van aanpak? Mijn spv-er wil samen met mij verder 'puzzelen' omdat ze ook geen pasklare oplossingen of geschikte behandelingen in gedachte heeft.. Opzich fijn dat ze er iig zo eerlijk in zijn, maar ondertussen ook gruwelijk frustrerend dat niemand kennelijk weet wat ik nou 'heb' en hoe/of ik er ooit vanaf kom -O-

Ik wil verdorie gewoon één heldere diagnose met bijbehorende gebruiksaanwijzing :@
pi_86716702
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:21 schreef Maartel het volgende:
Pfft, maar weer even een update, al weet ik inmiddels ook niet meer in welk topic ik thuishoor :@
Na maanden onderzoek en gesprekken, en heel veel overleg in t team van t ziekenhuis is nu de 'conclusie' dat ik elementen van autisme, ADD, angststoornis én borderline heb :{ En dat ze me iig te kort zouden doen om maar één van die elementen als afzonderlijk probleem aan te pakken.
Plan van aanpak? Mijn spv-er wil samen met mij verder 'puzzelen' omdat ze ook geen pasklare oplossingen of geschikte behandelingen in gedachte heeft.. Opzich fijn dat ze er iig zo eerlijk in zijn, maar ondertussen ook gruwelijk frustrerend dat niemand kennelijk weet wat ik nou 'heb' en hoe/of ik er ooit vanaf kom -O-

Ik wil verdorie gewoon één heldere diagnose met bijbehorende gebruiksaanwijzing :@
Dat is wel zeer balen ja, maar sowieso is een bijbehorende gebruiksaanwijzing bij 90% van de psychische problemen niet van toepassing.
pi_86716805
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:00 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dat is wel zeer balen ja, maar sowieso is een bijbehorende gebruiksaanwijzing bij 90% van de psychische problemen niet van toepassing.
Tja, da's dan ws die 25% autist in me die altijd alles 100% zeker wil weten en definieren :P
Achja, we zien t maar ff dag voor dag aan.. blij dat ik nu tijdelijk wat kalmerends heb, anders zou ik me nu ws helemaal gigantisch druk maken over of t ooit goed komt, of alleen nog maar erger wordt :{
pi_86717242
Godverdomme. Lees hier weer de verhalen van mensen die zichzelf raar vinden indien het geen ADHD is.. Hier nog zo een. Indien het geen ADHD is zal echt heel mijn leven aan moeten passen en dan zal ik echt even in een kilometersdiepe kuil belanden (al zit ik al in een redelijk diep gat...). Hetgeen wat ik graag zou willen doen lukt dan dus gewoon niet! In ieder geval niet binnen de termijn waarbinnen het zal moeten gaan gebeuren, want die ga ik dan echt niet halen.. Ik weet sowieso nu niet of de dingen die ik wil wel gaan lukken, en daardoor ben ik ook behoorlijk depressief geworden denk ik. Kan het ook even niet duidelijk opschrijven hier, sorry indien je dit moest lezen. Ik werd even gek van mijzelf, en het moet even weg zo....
Danku
pi_86719789
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:12 schreef Fes1-2 het volgende:
Godverdomme. Lees hier weer de verhalen van mensen die zichzelf raar vinden indien het geen ADHD is.. Hier nog zo een. Indien het geen ADHD is zal echt heel mijn leven aan moeten passen en dan zal ik echt even in een kilometersdiepe kuil belanden (al zit ik al in een redelijk diep gat...). Hetgeen wat ik graag zou willen doen lukt dan dus gewoon niet! In ieder geval niet binnen de termijn waarbinnen het zal moeten gaan gebeuren, want die ga ik dan echt niet halen.. Ik weet sowieso nu niet of de dingen die ik wil wel gaan lukken, en daardoor ben ik ook behoorlijk depressief geworden denk ik. Kan het ook even niet duidelijk opschrijven hier, sorry indien je dit moest lezen. Ik werd even gek van mijzelf, en het moet even weg zo....
Danku
Waarom maakt het wel of niet ADHD hebben voor jou zoveel uit dan? Ik snap het even niet.
  donderdag 23 september 2010 @ 08:47:34 #104
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86738542
Ik denk dat het een verklaring zou zijn, eindelijk een reden voor bepaalde gevoelens of gedrag..
Sommigen noemen het een kapstok (ben ik het niet mee eens) maar als je erachter komt ja ik BEN anders, en dat MAG want ADHD, dan kun je eindeljik eens verder, of ja beginnen met je leven!
pi_86738897
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:47 schreef Swiffer het volgende:
Ik denk dat het een verklaring zou zijn, eindelijk een reden voor bepaalde gevoelens of gedrag..
Sommigen noemen het een kapstok (ben ik het niet mee eens) maar als je erachter komt ja ik BEN anders, en dat MAG want ADHD, dan kun je eindeljik eens verder, of ja beginnen met je leven!



BAM! Fucking schoon :D
  donderdag 23 september 2010 @ 09:29:36 #106
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86739515
Goed toch? :+

PS: jokertje roelt ouwe ;)
pi_86739800
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:29 schreef Swiffer het volgende:
Goed toch? :+

PS: jokertje roelt ouwe ;)
Swiffer is chill :D Sorbodoekjes niet :N
pi_86745299
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:14 schreef McGilles het volgende:

[..]

Waarom maakt het wel of niet ADHD hebben voor jou zoveel uit dan? Ik snap het even niet.
Zoals Swiffer zegt. Inderdaad een verklaring. Ik zit al twee jaar te knokken voor bepaalde dingen die ik wil bereiken; de tijd heb ik ervoor, ik weet precies wat ik moet doen om het te bereiken, ik heb alle middelen om te bereiken wat ik wil. Het lukt alleen niet? Ik ben nog niet eens in de buurt. Ik kan me er soms niet toezetten om de dingen te doen die ik eigenlijk wil doen (daar horen ook saaie dingen bij ja).. of mijn aandacht er lang aan besteden. ADD zou gewoon een 'mooi' punt zijn om vanuit verder te werken, omdat ik dan kan accepteren dat niet altijd alles lukt in plaats van dat ik echt een reusachtig motivatie / discipline probleem heb.. Dan kan ik verder met mensen die me steunen en het zou ook verklaren dat ik toch echt wél de dingen wil doen. In plaats van dat ik alleen denk dat ik het wil...
  donderdag 23 september 2010 @ 13:44:32 #109
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86747552
Ook krijg je zonder diagnose niet zomaar therapie/hulp, bv van GGZ, om bijvoorbeeld te leren hoe prioriteiten te stellen..
pi_86748328
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:38 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Zoals Swiffer zegt. Inderdaad een verklaring. Ik zit al twee jaar te knokken voor bepaalde dingen die ik wil bereiken; de tijd heb ik ervoor, ik weet precies wat ik moet doen om het te bereiken, ik heb alle middelen om te bereiken wat ik wil. Het lukt alleen niet? Ik ben nog niet eens in de buurt. Ik kan me er soms niet toezetten om de dingen te doen die ik eigenlijk wil doen (daar horen ook saaie dingen bij ja).. of mijn aandacht er lang aan besteden. ADD zou gewoon een 'mooi' punt zijn om vanuit verder te werken, omdat ik dan kan accepteren dat niet altijd alles lukt in plaats van dat ik echt een reusachtig motivatie / discipline probleem heb.. Dan kan ik verder met mensen die me steunen en het zou ook verklaren dat ik toch echt wél de dingen wil doen. In plaats van dat ik alleen denk dat ik het wil...
Ik snap precies wat je bedoeld, ik was alleen benieuwd wat precies jouw reden zal zijn.
Hier precies hetzelfde hoor, dinsdag nog bij mijn psycholoog geweest en nu hebben we besloten pas over 4 weken af te spreken omdat ik nu veel meer duidelijkheid heb in wat ik wil gaan doen. Studies zitten er niet meer in voor mij (ben 28, eigen appartement, studieschuld en kosten voor nieuwe studie zal ik niet kunnen betalen) dus nu ga ik vol gas geven op werk.

Nu lig ik niet meer nachten lang wakker te piekeren over de mislukte studie, nu krijg ik niet meer dag in dag uit gezeik van mensen waarom ik niet opschiet met de studie of mensen die je willen helpen maar totaal geen idee hebben dat de makkelijke dingen in hun ogen voor jou juist enorm moeilijk zijn.

Hopelijk krijg jij ook meer duidelijkheid die ik nu heb, voelt echt zoveel beter. :P *O*
  donderdag 23 september 2010 @ 14:25:30 #111
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86749022
Feest der herkenning in elk geval, toen ik t nog niet zo lang wist :)
pi_86756844
Succes McGilles!

quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:25 schreef Swiffer het volgende:
Feest der herkenning in elk geval, toen ik t nog niet zo lang wist :)
Ja sowieso wel een feest der herkenning.. maar of de symptomen ook daadwerkelijk zijn wat ze zijn..? Ik lees namelijk ook dat mensen met ADD niet kunnen plannen, organiseren of weet ik veel wat. Laat ik nu bijvoorbeeld heel goed zijn in die dingen: Ik kan een hele goede planning maken en heel goed anticiperen*, het verrotte is alleen dat wanneer ik die planning gemaakt heb me er aan houden een heel ander verhaal is. Ik herinner me ook dagelijks (savonds) wel wat ik vergeten ben maar het is me gewoon weer niet gelukt om te doen..
Ik vraag me dan wel af of dat ook symptomen van ADD zijn of gewoon een groot motivatie probleem. Denken jullie?

*heb ooit een uitgebreide IQ test gedaan waar dit uit kwam, had daarmee ook een IQ van 126. Het laagste uit de test (en echt gigantisch laag vergeleken de rest) was structuur.. Structuur lukt dus niet.
pi_86756932
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:45 schreef Fes1-2 het volgende:
Succes McGilles!
[..]

Ja sowieso wel een feest der herkenning.. maar of de symptomen ook daadwerkelijk zijn wat ze zijn..? Ik lees namelijk ook dat mensen met ADD niet kunnen plannen, organiseren of weet ik veel wat. Laat ik nu bijvoorbeeld heel goed zijn in die dingen: Ik kan een hele goede planning maken en heel goed anticiperen, het verrotte is alleen dat wanneer ik die planning gemaakt heb me er aan houden een heel ander verhaal is. Ik herinner me ook dagelijks (savonds) wel wat ik vergeten ben maar het is me gewoon weer niet gelukt om te doen..
Ik vraag me dan wel af of dat ook symptomen van ADD zijn of gewoon een groot motivatie probleem. Denken jullie?
Dit heb ik ook.. Ik ben niet goed in plannen enzo, als het in mijn hoofd maar klopt.. toen ik dit tegen mijn psycholoog zei, zei hij dat ik 'gewoon' lui was :N Ik ben niet lui, ik wil dingen graag doen, maar ik ben echt SUPERvergeetachtig, precies wat jij zegt.. Dan denk ik er 3 dagen later pas aan (verjaardagen ben ik echt slecht in, ik kan het gewoon niet onthouden ;( )
pi_86780613
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:48 schreef Michhas het volgende:

[..]

Dit heb ik ook.. Ik ben niet goed in plannen enzo, als het in mijn hoofd maar klopt.. toen ik dit tegen mijn psycholoog zei, zei hij dat ik 'gewoon' lui was :N Ik ben niet lui, ik wil dingen graag doen, maar ik ben echt SUPERvergeetachtig, precies wat jij zegt.. Dan denk ik er 3 dagen later pas aan (verjaardagen ben ik echt slecht in, ik kan het gewoon niet onthouden ;( )
Zulke dingen ben ik ook enorm vergeetachtig, maar ik heb bijvoorbeeld een plan systeem opgezet waar 5 mensen tegelijk in kunnen kijken en afspraken voor elkaar kunnen maken.. Mensen krijgen zelfs een smsje om aan de afspraak herinnerd te worden (google calender je kent het mis wel).. Het opzetten van de planning lukt me wel, maar als ik smiddags aan de telefoon zit maak ik een afspraak welke ik bijvoorbeeld 2 uur later pas in de agenda kan invoeren en dat vergeet ik dan. Verder heb ik ook vaak dingen die ik beloof maar waar ik me gewoon niet toe kan zetten (herinner me ze dus 'soort van' wel). Zoals ik stuur je vanavond wel even een mailtje, en dat het gewoon niet gebeurt. Vervolgens herinner ik me dat ik het mailtje moest sturen naast nog 30 andere dingen die ik beloofd heb en ben vergeten oid en pak ik maar weer iets nieuws op wat waarschijnlijk totaal geen prioriteit heeft maar dat ik wel bezig ben.

Ik vond mijzelf dus lui, maar mijn psycholoog vroeg toen wat doe je dan als je dat mailtje niet stuurt? Nou dan ben ik dus wel informatie aan het verzamelen of dingen aan het lezen die opzich nuttig zijn (maar geen prioriteit hebben).. Dus hij zegt je doet dus wel wat! Dan ben je niet per definitie lui. Lui is alles langs je heen laten gaan en helemaal geen flikker doen.
pi_86780654
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:26 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Zulke dingen ben ik ook enorm vergeetachtig, maar ik heb bijvoorbeeld een plan systeem opgezet waar 5 mensen tegelijk in kunnen kijken en afspraken voor elkaar kunnen maken.. Mensen krijgen zelfs een smsje om aan de afspraak herinnerd te worden (google calender je kent het mis wel).. Het opzetten van de planning lukt me wel, maar als ik smiddags aan de telefoon zit maak ik een afspraak welke ik bijvoorbeeld 2 uur later pas in de agenda kan invoeren en dat vergeet ik dan. Verder heb ik ook vaak dingen die ik beloof maar waar ik me gewoon niet toe kan zetten (herinner me ze dus 'soort van' wel). Zoals ik stuur je vanavond wel even een mailtje, en dat het gewoon niet gebeurt.
Ach, mensen weten er bij mij van, ze weten waar ze aan toe zijn.. En dat maakt het al een stuk draaglijker allemaal :Y
pi_86780731
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:28 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ach, mensen weten er bij mij van, ze weten waar ze aan toe zijn.. En dat maakt het al een stuk draaglijker allemaal :Y
Heb nog even een edit gedaan boven... Maar hoe doe je dat in het geval dat die mensen klanten zijn van je eigen bedrijf?
pi_86780859
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:30 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Heb nog even een edit gedaan boven... Maar hoe doe je dat in het geval dat die mensen klanten zijn van je eigen bedrijf?
Werk zelf op een klantenservice..
Maar wat ik ook vaak doe, is als ik iets met iemand afspreek wat belangrijk is (zoals je zegt, klanten van je eigen bedrijf ofzo), is gewoon de mogelijkheid dat ik het vergeet incalculeren in de afspraak..
Als je normaal bijvoorbeeld zou zeggen, ik mail je vanavond, zeg je ipv dat je hebt je mail sowieso morgenavond. Dan hou je je aan je afspraak, en als je het dan die avond vergeet kan je het de volgende dag nog toesturen ;) iedereen tevreden, en dat is het belangrijkste toch?
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:04:01 #118
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86781764
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:35 schreef Michhas het volgende:

[..]

Werk zelf op een klantenservice..
Maar wat ik ook vaak doe, is als ik iets met iemand afspreek wat belangrijk is (zoals je zegt, klanten van je eigen bedrijf ofzo), is gewoon de mogelijkheid dat ik het vergeet incalculeren in de afspraak..
Als je normaal bijvoorbeeld zou zeggen, ik mail je vanavond, zeg je ipv dat je hebt je mail sowieso morgenavond. Dan hou je je aan je afspraak, en als je het dan die avond vergeet kan je het de volgende dag nog toesturen ;) iedereen tevreden, en dat is het belangrijkste toch?
Haha, dat herken ik wel ja. Als het ook maar enigszins toelaatbaar is, zeg ik mensen erbij dat ik het kan vergeten en dat ze mij gerust mogen herinneren aan de afspraak. En geef ik ook aan dat dat geen desinteresse oid is, maar dat het soms gewoon gebeurt (en bij mensen die ik beter ken zeg ik erbij dat het door ADHD komt).
Maar ik moet zeggen dat het bij mij met vergeten nog wel meevalt. Mn vriend is echt veel erger. Die belooft iets en is het werkelijk 5 seconden later al vergeten. Dat vind ik soms wel heel vervelend. Dan zijn het bijv dingen die voor mij emotioneel gezien belangrijk zijn en dan is het ff lastig om het niet persoonlijk op te vatten. Laatst bij iets dat voor mij echt heel erg belangrijk was heb ik hem gevraagd of hij het ging onthouden of dat ik hem eraan moest herinneren, maar hij zei toen dat hij het wel ging onthouden omdat het voor hem ook zodanig belangrijk was dat ie het niet zou vergeten (ging over de vraag of en wanneer samenwonen, dus op zich wel essentieel, haha) Dus ik ben benieuwd.....

maar zoals jullie al zeggen, het is fijn om te weten waardoor het komt ja :) hoewel ik nog wel kwaad op mezelf ben soms hoor. Bijv gisteravond kon ik niet stoppen met fokken (tot 2 uur bezig geweest), of ik kan me er soms niet toe zetten om naar mn werk te gaan :@ of om op mn werk wat te gaan doen :@ zit ik hele dagen niks te doen. Daar zit op het moment ook wel een motivatieprobleem bij moet ik zeggen. Lastig... weet ook ff niet wat ik daar nu weer aan moet doen.

Oeh gisteravond toen ik ging slapen was mn concerta ook wel uitgewerkt trouwens, dus halve ritalin erin gemikt, snurk... blijft het perfecte slaapmiddel voor mij O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86782049
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha, dat herken ik wel ja. Als het ook maar enigszins toelaatbaar is, zeg ik mensen erbij dat ik het kan vergeten en dat ze mij gerust mogen herinneren aan de afspraak. En geef ik ook aan dat dat geen desinteresse oid is, maar dat het soms gewoon gebeurt (en bij mensen die ik beter ken zeg ik erbij dat het door ADHD komt).
Maar ik moet zeggen dat het bij mij met vergeten nog wel meevalt. Mn vriend is echt veel erger. Die belooft iets en is het werkelijk 5 seconden later al vergeten. Dat vind ik soms wel heel vervelend. Dan zijn het bijv dingen die voor mij emotioneel gezien belangrijk zijn en dan is het ff lastig om het niet persoonlijk op te vatten. Laatst bij iets dat voor mij echt heel erg belangrijk was heb ik hem gevraagd of hij het ging onthouden of dat ik hem eraan moest herinneren, maar hij zei toen dat hij het wel ging onthouden omdat het voor hem ook zodanig belangrijk was dat ie het niet zou vergeten (ging over de vraag of en wanneer samenwonen, dus op zich wel essentieel, haha) Dus ik ben benieuwd.....

maar zoals jullie al zeggen, het is fijn om te weten waardoor het komt ja :) hoewel ik nog wel kwaad op mezelf ben soms hoor. Bijv gisteravond kon ik niet stoppen met fokken (tot 2 uur bezig geweest), of ik kan me er soms niet toe zetten om naar mn werk te gaan :@ of om op mn werk wat te gaan doen :@ zit ik hele dagen niks te doen. Daar zit op het moment ook wel een motivatieprobleem bij moet ik zeggen. Lastig... weet ook ff niet wat ik daar nu weer aan moet doen.

Oeh gisteravond toen ik ging slapen was mn concerta ook wel uitgewerkt trouwens, dus halve ritalin erin gemikt, snurk... blijft het perfecte slaapmiddel voor mij O+
Ik denk dat ik een beetje tegen het extreme aanzit, net als je vriend..
Heb nu zo'n anderhalf jaar een vriendin, en ik weet nog steeds niet wanneer ze jarig is :N Ik weet dat het 22 of 23 februari is, maar ik weet nooit welke! Daar wordt ze boos om, maar ze heeft zelf ook ADHD dus snapt het wel.. Het vervelende is dat ik er niks aan kan doen :N medicijnen helpen hier niet tegen, heb soms het idee dat de ritalin het alleen maar erger maakt :{
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:42:16 #120
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86783036
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:13 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een beetje tegen het extreme aanzit, net als je vriend..
Heb nu zo'n anderhalf jaar een vriendin, en ik weet nog steeds niet wanneer ze jarig is :N Ik weet dat het 22 of 23 februari is, maar ik weet nooit welke! Daar wordt ze boos om, maar ze heeft zelf ook ADHD dus snapt het wel.. Het vervelende is dat ik er niks aan kan doen :N medicijnen helpen hier niet tegen, heb soms het idee dat de ritalin het alleen maar erger maakt :{
oeh dat is vervelend! Ik begrijp haar gevoel helemaal ja :) En het jouwe ook... Zoveel mogelijk werken met herinneringen in je telefoon, bijv ook voor haar verjardag.... En ezelsbruggetjes werken ook niet? of vergeet je die ook (ik zelf soms ook hoor, dus het is absoluut niet als kritiek/aanval richting jou bedoeld)

Leuk trouwens dat jullie ook een ADHD koppeltje zijn. is wel fijn he, als je elkaar daarin begrijpt. Zit zij ook hier in het topic, of niet? Hoe lang zijn jullie al samen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86783230
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:42 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oeh dat is vervelend! Ik begrijp haar gevoel helemaal ja :) En het jouwe ook... Zoveel mogelijk werken met herinneringen in je telefoon, bijv ook voor haar verjardag.... En ezelsbruggetjes werken ook niet? of vergeet je die ook (ik zelf soms ook hoor, dus het is absoluut niet als kritiek/aanval richting jou bedoeld)

Leuk trouwens dat jullie ook een ADHD koppeltje zijn. is wel fijn he, als je elkaar daarin begrijpt. Zit zij ook hier in het topic, of niet? Hoe lang zijn jullie al samen?
Ja herinneringen enzo kan ik wel maken, heb ik een tijdje geprobeerd.. Het is zo erg dat ik vergeet die herinneringen te maken, en na een week is de agenda/herinneringen in mijn telefoon weer helemaal van de baan.. Ezelsbruggetjes is eigenlijk hetzelfde verhaal, ik kan het doen en het proberen, maar heb een jaar geleden maar gewoon geaccepteerd dat dat 'gewoon niet werkt' voor mij (hele vage uitdrukking overigens :') )

Jaaa ik vind het heerlijk dat ze ook ADHD heeft, zou nooit meer wat anders willen :D Alhoewel we allebei wel een hele andere vorm hebben ;) Het leven is geweldig met haar, ze begrijpt me en ik haar, en we weten allebei ook hoe we elkaar kunnen helpen hierin, dat is fijn :Y
Nee ze is geen Fok!ker, dat privilege heb ik alleen :P Nu ongeveer anderhalf jaar samen :Y
En jij? Jouw wederhelft heeft ook ADHD toch?
pi_86783566
Mijn vriend wist het na 2 jaar nog niet zeker, zo lang hij er vmaar is + cadeau vind ik het niet erg dat hij het een half jaar van te voren niet exact weet. En zij zegt toch wel: nog 2 nachtjes slapen omg omg
pi_86783946
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
zo lang hij er vmaar is + cadeau vind ik het niet erg
Materialistische mensen :')
pi_86785645
Verjaardagen van vriendin onthoud ik meestal wel. Maar uhm, ik weet echt niet hoe oud mn moeder is en haar verjaardag weet ik ook gewoon niet (ergens in mei).. en het is dat mn vader net na mij jarig is maar hoe oud is nou ook alweer is vergeet ik ook altijd weer =/ Tsjaa..

Lastigste wat ik vind is nog de 'dubbele agenda'. Zeg ik tegen mn vriendin ja gezellig morgen avond ff filmpje kijken en dan belt die middag mn maat op en vraagt of we ff ergens wat gaan drinken.. Dan ben ik mn vriendin al weer vergeten :{
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:54:46 #125
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86785676
Ik zeg altijd, zeg me van te voren dat je morgen jarig bent ;)
Prios stellen is ook mijn probleem, vergeten doe ik weinig, maar het frustreert idd enorm dat je met die dingen blijft zitten en ze niet uit je handen krijgt.

Het voelt ook wel als bedriegen, je belooft, je weet het (en afspraak is afspraak) maar op een of andere manier kan je die soms niet nakomen. Als mensen dat bij mij flikken.... oeeeh ..

erg ben ik he :D
pi_86785702
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Swiffer het volgende:
Ik zeg altijd, zeg me van te voren dat je morgen jarig bent ;)
Prios stellen is ook mijn probleem, vergeten doe ik weinig, maar het frustreert idd enorm dat je met die dingen blijft zitten en ze niet uit je handen krijgt.

Het voelt ook wel als bedriegen, je belooft, je weet het (en afspraak is afspraak) maar op een of andere manier kan je die soms niet nakomen. Als mensen dat bij mij flikken.... oeeeh ..

erg ben ik he :D
Precies hetzelfde hier... En als mensen dat bij mij flikken word ik ook echt razend :N
pi_86785946
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Swiffer het volgende:
Ik zeg altijd, zeg me van te voren dat je morgen jarig bent ;)
Prios stellen is ook mijn probleem, vergeten doe ik weinig, maar het frustreert idd enorm dat je met die dingen blijft zitten en ze niet uit je handen krijgt.

Het voelt ook wel als bedriegen, je belooft, je weet het (en afspraak is afspraak) maar op een of andere manier kan je die soms niet nakomen. Als mensen dat bij mij flikken.... oeeeh ..

erg ben ik he :D
Haha daar kan ik echt niet boos om worden :')
Ik kan het niet laten! Ik voel de hele tijd de verleiding om grappen over jouw naam te maken :N
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:27:21 #128
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86786764
Ga je gang, ik heb nog nooit een naamtopique gehad ;)
pi_86787075
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:27 schreef Swiffer het volgende:
Ga je gang, ik heb nog nooit een naamtopique gehad ;)
Hahahaha ik wil er grappen over maken, geen topic :')
Maar als jij dat graag wilt, zal dat in de nabije toekomst geschieden :Y ik zeg niet wanneer, het blijft een verassing :Y (als ik het niet vergeet :{ )
pi_86787275
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Fes1-2 het volgende:
Lastigste wat ik vind is nog de 'dubbele agenda'. Zeg ik tegen mn vriendin ja gezellig morgen avond ff filmpje kijken en dan belt die middag mn maat op en vraagt of we ff ergens wat gaan drinken.. Dan ben ik mn vriendin al weer vergeten :{
Haha dubbele agenda's. Daar heb ik al zo'n gedoe mee gehad, ik plan dus ook gerust 2 dingen op dezelfde dag/tijd :')
Verjaardagen onthoud ik echt heel goed, tot de dag dat er dus iemand jarig is, dan vergeet ik diegene zo te feliciteren. Terwijl ik het de dag er voor nog heel goed wist. :P

Oeh, en gister een scene getrapt bij psyq :@ . Ik was in de buurt en ik wou gelijk maar vragen of ze al iets verder waren. En toen zei ze dus dat ze er over 2 weken pas aan toe zouden komen, dat ik de brief maar moest afwachten. Echt, ik werd zo kwaad! Dus nu heb ik een klachtenformulier mee gekregen :') .
pi_86787449
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:39 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Haha dubbele agenda's. Daar heb ik al zo'n gedoe mee gehad, ik plan dus ook gerust 2 dingen op dezelfde dag/tijd :')
Verjaardagen onthoud ik echt heel goed, tot de dag dat er dus iemand jarig is, dan vergeet ik diegene zo te feliciteren. Terwijl ik het de dag er voor nog heel goed wist. :P

Oeh, en gister een scene getrapt bij psyq :@ . Ik was in de buurt en ik wou gelijk maar vragen of ze al iets verder waren. En toen zei ze dus dat ze er over 2 weken pas aan toe zouden komen, dat ik de brief maar moest afwachten. Echt, ik werd zo kwaad! Dus nu heb ik een klachtenformulier mee gekregen :') .
Temperamentje :Y

Nu het by the way over verjaardagen gaat, Fes: Ik weet nog wanneer jij jarig was *O* woohoo :D was ook niet zo moeilijk te onthouden haha ;)
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:58:40 #132
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86788044
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:34 schreef Michhas het volgende:

[..]

Hahahaha ik wil er grappen over maken, geen topic :')
Maar als jij dat graag wilt, zal dat in de nabije toekomst geschieden :Y ik zeg niet wanneer, het blijft een verassing :Y (als ik het niet vergeet :{ )
Ik zal je de dag vtv eraan herinneren ;) :')
pi_86788592
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:58 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik zal je de dag vtv eraan herinneren ;) :')
Wanner ben je jarig dan? :)
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:34:02 #134
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86789427
25 augustus :')
pi_86789497
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:07 schreef Michhas het volgende:

[..]

Materialistische mensen :')
Is toch niets materialistisch aan :D?!
pi_86789520
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:34 schreef Swiffer het volgende:
25 augustus :')
Oh nog gefeliciteerd :* :D

Taart! :



Dansende Michhas:

*O*

Draaiende mensen op jouw verjaardag:

:s)

Koffie voor jouw verjaardag:

c_/
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:23:58 #137
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86791556
Mwehehe koffie.. *poing poing* en een lekker stuk mierzoete appeltaart, meer is niet nodig om door te stuiteren tot diep in de nacht :) Maar bedankt! :) (jaja, 26 alweer, das weer een half jaar wennen...)

Hebben jullie dat ook?? Suikertjes en kleurstofjes war je drukker van word? En cafeine?

Wist je btw dat concerta/ritalin en thee af te raden is? (Behalve rooibos enz) Schijnt de werking te verminderen :) Zo ook iets met vitamine C..

[ Bericht 5% gewijzigd door Swiffer op 24-09-2010 15:29:29 ]
pi_86792229
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:23 schreef Swiffer het volgende:
Mwehehe koffie.. *poing poing* en een lekker stuk mierzoete appeltaart, meer is niet nodig om door te stuiteren tot diep in de nacht :) Maar bedankt! :) (jaja, 26 alweer, das weer een half jaar wennen...)

Hebben jullie dat ook?? Suikertjes en kleurstofjes war je drukker van word? En cafeine?

Wist je btw dat concerta/ritalin en thee af te raden is? (Behalve rooibos enz) Schijnt de werking te verminderen :) Zo ook iets met vitamine C..
:o ik had een plaatje van een taart toegevoegd :o nu issie weg :N what the hell...
Toen ik begon met medicijnen dronk ik zo'n acht blikjes cola (Let op: Coca-Cola! :9~ ) per dag.. daar moest ik mee stoppen van de psychiater, omdat caffeïne ook een pepmiddel is.. dus toen mocht het niet meer ;(
Maar bijv. Red Bull, met superveel suiker, caffeïne, taurine en kleurstoffen enzo daar wordt ik heel erg geconcentreerd van :Y
pi_86803346
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:41 schreef Michhas het volgende:

[..]

:o ik had een plaatje van een taart toegevoegd :o nu issie weg :N what the hell...
Toen ik begon met medicijnen dronk ik zo'n acht blikjes cola (Let op: Coca-Cola! :9~ ) per dag.. daar moest ik mee stoppen van de psychiater, omdat caffeïne ook een pepmiddel is.. dus toen mocht het niet meer ;(
Maar bijv. Red Bull, met superveel suiker, caffeïne, taurine en kleurstoffen enzo daar wordt ik heel erg geconcentreerd van :Y
Echt? Daar wordt ik juist zo springerig van dat ik niet langer dan een seconde naar één punt kan kijken...

Trouwens, duurt bij iedereen die PsyQ behandeling zo enorm lang? Ik ben nu al driekwart jaar bezig, heb na 3 sessies al een diagnose van ADHD en ADD combinatie gekregen en ben nu pas toe aan m'n vijfde 'sessie'... De eerste medicatie die ik zou krijgen kan ik pas over 2 maanden verwachten... :{
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:20:33 #140
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86809424
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:48 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ja herinneringen enzo kan ik wel maken, heb ik een tijdje geprobeerd.. Het is zo erg dat ik vergeet die herinneringen te maken, en na een week is de agenda/herinneringen in mijn telefoon weer helemaal van de baan.. Ezelsbruggetjes is eigenlijk hetzelfde verhaal, ik kan het doen en het proberen, maar heb een jaar geleden maar gewoon geaccepteerd dat dat 'gewoon niet werkt' voor mij (hele vage uitdrukking overigens :') )

Jaaa ik vind het heerlijk dat ze ook ADHD heeft, zou nooit meer wat anders willen :D Alhoewel we allebei wel een hele andere vorm hebben ;) Het leven is geweldig met haar, ze begrijpt me en ik haar, en we weten allebei ook hoe we elkaar kunnen helpen hierin, dat is fijn :Y
Nee ze is geen Fok!ker, dat privilege heb ik alleen :P Nu ongeveer anderhalf jaar samen :Y
En jij? Jouw wederhelft heeft ook ADHD toch?
Ja, ik snap je punt met dat het niet voor je werkt. Goed om jezelf niet te blijven dwingen, das frustrerend...

Heel herkenbaar wat je zegt over elkaar begrijpen O+ ik vind het geweldig. Weet niet of dat nou zoveel met het adhd gedoe te maken heeft, waarschijnlijk passen we sowieso goed, maar het begrip is fijn. Het is sowieso mn eerste relatie waarmee ik iets hen van: dit gaat niet zo gauw meer kapot
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:27:02 #141
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86809760
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Fes1-2 het volgende:
Verjaardagen van vriendin onthoud ik meestal wel. Maar uhm, ik weet echt niet hoe oud mn moeder is en haar verjaardag weet ik ook gewoon niet (ergens in mei).. en het is dat mn vader net na mij jarig is maar hoe oud is nou ook alweer is vergeet ik ook altijd weer =/ Tsjaa..

Lastigste wat ik vind is nog de 'dubbele agenda'. Zeg ik tegen mn vriendin ja gezellig morgen avond ff filmpje kijken en dan belt die middag mn maat op en vraagt of we ff ergens wat gaan drinken.. Dan ben ik mn vriendin al weer vergeten :{
Haha ja dubbele afspraken.... Maar niet zo snel 2 privé afspraken, werk en privé gaan niet lekker samen. Ik had vandaag een uitje van werk in rotterdam, waar ik ik woon. Mijn werk is in den haag. Had ik dus afgesproken met vriendje dat ik na mn werk zijn kat zou gaan eten geven. Kijk ik in mn werksgenda, kut, uitje... Moest ik mn vriend weet gaan afzeggen. Zucht. Dan ben ik echt blij dat hij ook adhd heeft en het snapt..
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86811822
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Trouwens, duurt bij iedereen die PsyQ behandeling zo enorm lang? Ik ben nu al driekwart jaar bezig, heb na 3 sessies al een diagnose van ADHD en ADD combinatie gekregen en ben nu pas toe aan m'n vijfde 'sessie'... De eerste medicatie die ik zou krijgen kan ik pas over 2 maanden verwachten... :{
Ja wen er maar aan, alles gaat hééél rustig daar bij Psyq. :r Want ze hebben het zo druk, en van begrip hebben ze nog nooit gehoord. :( Dat mijn huisarts een brief schreef waarin stond dat ik hulp nodig had ivm stemmingsstoornis (hij vermoedde depressie) dat kon haar niks schelen. Die brief werd gelezen, en zo aan de kant gedaan. Sindsdien heb ik er niet zo'n vertrouwen meer in en ook absoluut geen zin.

Verder heb ik vandaag echt wel een goeie dag haha. School ging goed, m'n nieuwe huis (woon net op kamers :P ) is weer schoon en m'n werk ging leuk. Dus ik ben tevreden. Ik drink amper koffie, redbull en cola, omdat ik het niet lekker vind en koffie merk ik nooit iets van wat meer energie betreft ofzo. Dus dan maar niet.
En nu lekker met de hond wandelen!
pi_86816231
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:09 schreef oddeyed het volgende:

[..]
Ik drink amper koffie, redbull en cola, omdat ik het niet lekker vind en koffie merk ik nooit iets van wat meer energie betreft ofzo. Dus dan maar niet.
Ik drink sowieso zelden tot nooit frisdrank, eet 95% van de tijd gezond (geen snoep, geen koek, etc) en energy-drinks laat ik helemaal links liggen. Als ik daar ook nog aan ga beginnen dan slaap ik helemaal niet meer, slaap nu al gemiddeld pas om 03:00u ofzo en ben zelden tot nooit moe, practisch iedereen die ik ken weet dat ook, fiets zo 100km ergens heen, ga nog even een dag werken en savonds nog druk bezig en nog lang niet moe.
pi_86817197
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 00:56 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik drink sowieso zelden tot nooit frisdrank, eet 95% van de tijd gezond (geen snoep, geen koek, etc) en energy-drinks laat ik helemaal links liggen. Als ik daar ook nog aan ga beginnen dan slaap ik helemaal niet meer, slaap nu al gemiddeld pas om 03:00u ofzo en ben zelden tot nooit moe, practisch iedereen die ik ken weet dat ook, fiets zo 100km ergens heen, ga nog even een dag werken en savonds nog druk bezig en nog lang niet moe.
Wow, wel knap hoor zo gezond leven. :)
Ik ben wel vaak moe, 's ochtends altijd moe en pas rond een uur of 1 's middags dat ik echt wakker word. Ik ben allang uit bed en naar school/werk maar ik ben de hele dag duf zegmaar. En 's avonds kan ik weer niet slapen zoals nu :') . Ik ben makkelijk de hele nacht wakker, de dag er na ook wel maar overdag altijd wat duf/moe en 's avonds is dat helemaal weg :D
En ik eet slecht, te weinig en ongezond. Ik lust ook heel weinig. Maar ik drink geen frisdrank.
pi_86833795
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:32 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Wow, wel knap hoor zo gezond leven. :)
Ik ben wel vaak moe, 's ochtends altijd moe en pas rond een uur of 1 's middags dat ik echt wakker word. Ik ben allang uit bed en naar school/werk maar ik ben de hele dag duf zegmaar. En 's avonds kan ik weer niet slapen zoals nu :') . Ik ben makkelijk de hele nacht wakker, de dag er na ook wel maar overdag altijd wat duf/moe en 's avonds is dat helemaal weg :D
En ik eet slecht, te weinig en ongezond. Ik lust ook heel weinig. Maar ik drink geen frisdrank.
Voor mij hetzelfde; heb de afgelopen 5 nachten net aan 20 uur slaap gehad. Ga ik om 3 uur eindelijk slapen, word ik om 6 uur wakker. Niet omdat ik niet meer moe ben, maar omdat m'n hersenen alweer op volle toeren aan het draaien zijn. Dan ben ik de hele dag moe, maar toch continu actief. Tot net als jij 's avonds wanneer ik echt begin op te leven.

Verder eet ik de meest ranzige shit, groenten sla ik maar over, niet omdat ik het vies vind, integendeel. Voor m'n gevoel levert dat gewoon niets op. Verder heb ik vooral lekkere trek, veel vet eten, koekjes, koffie, cola. Doe ik dat niet, zoals van de week, dan val ik letterlijk om van de slaap en tekort aan brandstof. Zo viel ik van de week dus gewoon flauw. :(
Ik mag nog van geluk spreken dat ik nooit dik raak van al die troep.
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:39:18 #146
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86833999
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Voor mij hetzelfde; heb de afgelopen 5 nachten net aan 20 uur slaap gehad. Ga ik om 3 uur eindelijk slapen, word ik om 6 uur wakker. Niet omdat ik niet meer moe ben, maar omdat m'n hersenen alweer op volle toeren aan het draaien zijn. Dan ben ik de hele dag moe, maar toch continu actief. Tot net als jij 's avonds wanneer ik echt begin op te leven.

Verder eet ik de meest ranzige shit, groenten sla ik maar over, niet omdat ik het vies vind, integendeel. Voor m'n gevoel levert dat gewoon niets op. Verder heb ik vooral lekkere trek, veel vet eten, koekjes, koffie, cola. Doe ik dat niet, zoals van de week, dan val ik letterlijk om van de slaap en tekort aan brandstof. Zo viel ik van de week dus gewoon flauw. :(
Ik mag nog van geluk spreken dat ik nooit dik raak van al die troep.
Stop eens met die ongezonde zooi dan, misschien slaap je dan wel. Misschien moet je dan wel ff een paar dagen vrij nemen...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86835122
Ik snap het niet dat mensen die (mogelijk) ADHD hebben toch zo ongezond leven. Het domste wat je kan doen als je het mij vraagt.

Al die suikers, kleurstoffen en cafeine zijn toch zwaar irritant, wie weet als je dat allemaal uit je leven schrapt en gezond gaat leven dat je een stuk minder of zelf practisch geen klachten meer hebt.

Als ik in ieder geval zo ongezond zou leven zou het compleet niks worden met mij.
pi_86847804
Hoi, ik ben even alle topics aan het doorspitten. Zit voor de tweede maal in m'n leven aan de ritalin en vind het interessant leesvoer voor in bed. Heb geen off diagnose maar na vele tests en zelfstudie veel te weten gekomen. Heb nu echt zoiets van; waarom ooit nog zonder de steun van 4 x 10mg, het zorgt ervoor dat ik stabiel kan zijn wie ikecht ben. Geen hevige stemmingswisselingen meer, zorg beter voor mezelf en omgeving, meer zelfvertrouwen, ben zelfs tevreden met grote regelmaat, maak af wat nodig is, geniet meer, creativieve hobby,'s krijgen structuur dus worden kwalitatief beter en ik kan zo nog wel even doorgaan. Komt niet alleen door de med, dat is slechts een polijsting van veel zelfonderzoek. Ben nogal een autodidact en kan wel zeggen dat ik praktisch een gedragstherapie heb gevolgd, zelfstandig met hulp van de veelbesproken hyperfocus. Want ik mag het geluk hebben zeer geinteresseerd te Zijn inde psyche en tevens gedragsproblematiek.
Sorry voor de lap tekst, wil niet wijsneuzerig overkomen, ben gewoon blij met waar ik nu sta in m'n leven en hoe ik me voel.
Ik ga weer verder in de oude topics neuzen, ben van plan ook Vaker mee te forummen ipv alleen maar lezen.
Facet!
pi_86865998
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:10 schreef McGilles het volgende:
Ik snap het niet dat mensen die (mogelijk) ADHD hebben toch zo ongezond leven. Het domste wat je kan doen als je het mij vraagt.

Al die suikers, kleurstoffen en cafeine zijn toch zwaar irritant, wie weet als je dat allemaal uit je leven schrapt en gezond gaat leven dat je een stuk minder of zelf practisch geen klachten meer hebt.

Als ik in ieder geval zo ongezond zou leven zou het compleet niks worden met mij.
Het is natuurlijk het proberen waard, maar ik heb al m'n hele leven deze klachten. En ik heb pas enkele jaren deze levensstijl. :/
pi_86866855
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:19 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is natuurlijk het proberen waard, maar ik heb al m'n hele leven deze klachten. En ik heb pas enkele jaren deze levensstijl. :/
Jij kent natuurlijk je lichaam zelf het best, maar het is wel een feit dat iemand met ADHD minder klachten heeft als hij gezondere voeding eet. Minder suiker, cafeine en kleurstoffen moet een positief effect op je hebben, ook het nuttigen van voeding waar omega 3 6 9 inzit moet je baat bij hebben.

Ik zou zeggen, probeer het een maandje, mocht het niks zijn doe je lekker wat je wilt, mocht het toch helpen dan is dat wel het simpelste wat je zelf zou kunnen doen. Zelf gisteren weer een biertje op, ook iets wat ik niet moet doen eigenlijk, want van alcohol word ik zeer actief.
  zondag 26 september 2010 @ 20:25:47 #151
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_86872895
leuk, ik sta op de eindeloze wachtlijst van de GGZ ;(
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_86883656
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:19 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is natuurlijk het proberen waard, maar ik heb al m'n hele leven deze klachten. En ik heb pas enkele jaren deze levensstijl. :/
Komt die levensstijl voort uit het ongenoegen? Of kies je bewust om zo ongezond te leven?
Facet!
pi_86884847
Hallo iedereen, Ik kom maar weer eens even langs :P

Als alles goed gaat krijg ik dinsdag m'n eerste concerta *O* 't Ging met Ritalin uiteindelijk toch niet optimaal, nu ik er eenmaal aan gewend ben komen oude problemen weer een beetje terug, en over de rebounds wil ik het niet eens hebben :P Mijn vader heeft nu besloten dat ie toch de Concerta wil betalen :D
'k Begin nu wel te begrijpen waarom mensen ontevreden zijn met PsyQ, 'k ben al 3 maanden niet meer bij de psychiater geweest omdat ie steeds dubbele afspraken had of ziek was, ik hoop dat 't deze week goed gaat :X

Rebound bestrijdend met bier groet ik u,

Db :W
pi_86885964
Wat verwacht je van concerta? Aangezien je zegt dat ouwe narigheid weer begint. Dan lijkt rebound niet het enige wat meetelt, of...?
Ben gewoon benieuwd :)
Facet!
pi_86886924
quote:
Op maandag 27 september 2010 00:23 schreef JanKort het volgende:
Wat verwacht je van concerta? Aangezien je zegt dat ouwe narigheid weer begint. Dan lijkt rebound niet het enige wat meetelt, of...?
Ben gewoon benieuwd :)
Volgens mij komt het gezeik doordat ik de neiging heb om m'n pillen te vergeten, toen ik net aan de methylfenidaat zat was ik ontzettend punctueel, maar tegenwoordig is het de zoveelste sleur. Heb er wel 5 wekkertjes voor staan, maar t scheelt af en toe (lees: meestal) wel 10 minuten en volgens mijn psych is dat genoeg voor een beetje rebound. Ik denk dat m'n dag vooral een stuk soepeler verloopt, waardoor ik minder moe en gefrustreerd ben 's avonds. Hopelijk kan ik dan ook beter slapen enzo :P
Daar komt nog bij dat het sowieso een stuk minder gedoe is, geen gestress meer of ik wel genoeg pillen bij me heb, of ik er nu wel of niet een genomen heb, of m'n wekkers wel goed staan, etc.

Heb inmiddels een stuk of wat pilsjes binnen, dus ik denk dat ik m'n ogen wel dicht krijg, weltrusten! :W
pi_86887596
Ok welterusten en succes ermee:)
op een of andere manier word ik van concerta apathisch en suffig maar een ieder is anders
Facet!
  maandag 27 september 2010 @ 11:36:23 #157
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86894024
Rebound met concerta is er niet echt minder om, ik had eerst concerta en savonds een half ritje om de rebound wat tegen te gaan.. Nu heb ik medicatie met een andere afgifte, die afneemt naarmate de dag vordert, veel minder last van rebounds..

iedereen is idd anders, hopelijk heb je er baat bij. Ook zeggen ze dat ritalin 4 uur werkt, maar bij mij was het na 3,5 uur al ver te zoeken... concerta deed bij mij 10 a 11 uur.
pi_86894728
Vanochtend bij huisarts geweest (off diagnose nog steeds niet) en concerta voorgeschreven gekregen.. 27 mg om is te gaan proberen. Met die ritalin draaide ik toch wel helemaal door s'avonds / sochtends.. Héél erg emotioneel en boos verdrietig alles vloog om me heen, heb toen ook in zo'n bui keihard ergens tegenaan getrapt en sindsdien zit er een vet harde bobbel op mn enkel (nu 2 weken). Dus ook vanochtend verwijzing gekregen om een foto te maken, gelijk gedaan.. Leuk verhaal hoor. Heb nu op de maandag toch nog maar even een ritalin genomen van diegene die ik nog over had (wilde ze op gegeven moment niet meer).

Maar ik zit daar dus bij die rontgen ding, twee foto's van de enkel.. Vraag of er wat op te zien is zegt ze mwaa even wachten dokter komt zo. Vraag of de foto's goed gelukt zijn zegt ze nou die eerste niet helemaal.. Slechts 1 minuut later mocht ik mn schoentjes weer aan doen en in het hokje gaan zitten (geen nieuwe foto gemaakt!) komt ze terug lopen zegt ze dat alles in orde is... Mja die bobbel zit er nog en pas toen ik buiten was had ik echt zo'n gevoel van ben ik nou belazerd of hoe zit het?

Dus ik net nog een keer gebeld gaan ze er nog een keer naar kijken en kan ik mn huisarts over 2 dagen bellen over de uitslag... Lekker handig dat ze je niet gelijk even vertellen dat er nog een uitslag richting de huisarts gaat. }:| Helemaal ongerust en snapte er niks van. Foto eerst mislukt en dan was ineens toch alles goed? :? Ik merk opzich nu wel dat als dingen betrekking hebben op mezelf ik wél heel stipt ben... Mja heb net ook weer een uur op internet gezeten om te kijken of nog meer mensen een rare bobbel op hun enkel hadden zonder pijnklachten.. Vraag me nu af wat het is! Als het over twee weken nog niet weg is nog een keer terug.. Vreemd allemaal weer.
pi_86894806
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:36 schreef Swiffer het volgende:
Rebound met concerta is er niet echt minder om, ik had eerst concerta en savonds een half ritje om de rebound wat tegen te gaan.. Nu heb ik medicatie met een andere afgifte, die afneemt naarmate de dag vordert, veel minder last van rebounds..

iedereen is idd anders, hopelijk heb je er baat bij. Ook zeggen ze dat ritalin 4 uur werkt, maar bij mij was het na 3,5 uur al ver te zoeken... concerta deed bij mij 10 a 11 uur.
Ik hoop dat die wel wat minder is bij concerta... Mja eerste bezoek aan de 'ADD/ADHD psychiater is 12 oktober, nog even wachten dus.
  maandag 27 september 2010 @ 12:17:23 #160
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86895306
De ervaring zal het leren denk ik, houd er werl rekening mee dat elke rebound bij starten gebruik erg is, omdat je in eerste instantiegeen rust in je hoofd krijgt. eerst de onrust van afgelopen tijd opruimen zeg maar.. Als je langere tijd concerta (oid) neemt, gaat je hoofd op een gegeven moment ook leger zonder dat je onder invloed bent' zoals bv savonds.. dan worden de rebounds ook minder, het is wel een kwestie van volhouden!
Laat je in elk geval niet zomaar antyspychotica voorschrijven (bv als seroquel) om beter te kunnen slapen, van die zooi kom je heel moeilijk af (hoe klein de dosering ook is!)

En ik blijf de wachttijden van GGZ/PsyQ enz belachelijk vinden, waarom geen doorverwijzing naar een particuliere psychiater??


@Fes; is jouw huisarts gespecialiseerd in ADHD/Ritalin? Vind het nogal vreemd dat hij dit voorschrijft..En niet een Psychiater... Als je een goede behandeling hebt gehad, en je medicatie satbiel is, word het normaliter pas overgedragen aan de huisarts dacht ik..

[ Bericht 8% gewijzigd door Swiffer op 27-09-2010 12:27:23 ]
pi_86895360
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:17 schreef Swiffer het volgende:

Laat je in elk geval niet zomaar antyspychotica voorschrijven (bv als seroquel) om beter te kunnen slapen, van die zooi kom je heel moeilijk af (hoe klein de dosering ook is!)
Net als bier :N Daar kom je ook zo moeilijk vanaf ;(
pi_86895611
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:17 schreef Swiffer het volgende:
De ervaring zal het leren denk ik, houd er werl rekening mee dat elke rebound bij starten gebruik erg is, omdat je in eerste instantiegeen rust in je hoofd krijgt. eerst de onrust van afgelopen tijd opruimen zeg maar.. Als je langere tijd concerta (oid) neemt, gaat je hoofd op een gegeven moment ook leger zonder dat je onder invloed bent' zoals bv savonds.. dan worden de rebounds ook minder, het is wel een kwestie van volhouden!
Laat je in elk geval niet zomaar antyspychotica voorschrijven (bv als seroquel) om beter te kunnen slapen, van die zooi kom je heel moeilijk af (hoe klein de dosering ook is!)

En ik blijf de wachttijden van GGZ/PsyQ enz belachelijk vinden, waarom geen doorverwijzing naar een particuliere psychiater??


@Fes; is jouw huisarts gespecialiseerd in ADHD/Ritalin? Vind het nogal vreemd dat hij dit voorschrijft..
'Ze' ;) is daar denk ik niet in gespecialiseerd. Verder kwam ik daar vroeger veel dus heb best een band met die huisarts, die zal ook niet denken dat ik een partyganger ben die ff z'n ritalinnetjes komt scoren en als je zelf zo heel sterk dat gevoel hebt dat je er baat bij kan hebben... Ik denk dat het ook een beetje gunnen is van haar kant als je begrijpt wat ik bedoel, en voor zover dat kan. Het is ook gewoon om te proberen en als daar volgens haar niks mis mee is in mijn geval dan kan dat toch?
pi_86895647
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:19 schreef Michhas het volgende:

[..]

Net als bier :N Daar kom je ook zo moeilijk vanaf ;(
:D Ook alcoholist? Als ik de - je hebt een probleem wanneer je zoveel glazen etc etc - verhalen lees heb ik een behoorlijk probleem haha.
  maandag 27 september 2010 @ 12:28:28 #164
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86895675
Ik had mn bericht nog geedit..

Ik zeg niet dat jouw huisarts dit niet mag voorschrijven, mar huisartsen zijn hier meestal niet zo in thuis..
Als het je helpt, prima, maar er is meer dan medicatie wat bij ADHD komt kijken..
pi_86895718
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:27 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

:D Ook alcoholist? Als ik de - je hebt een probleem wanneer je zoveel glazen etc etc - verhalen lees heb ik een behoorlijk probleem haha.
Nee, geen alcoholist, ik vind het gewoon heel erg lekker :D
  maandag 27 september 2010 @ 12:32:23 #166
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86895798
Alleen bier?
pi_86895880
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:32 schreef Swiffer het volgende:
Alleen bier?
Nee, zoete witte wijn gaat er ook in als koek O+ lambrusco :D
Verder hou ik van cola, koekjes, snoepjes, vrouwen, frietjes, films, muziek, geld, mijn hond.. Maar vooral Lambrusco en bier en sigaretten O+
Ik ga te ver :')
Sorry
  maandag 27 september 2010 @ 12:44:33 #168
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86896225
Ohh witte wijn.. das 2 glazen en ik sta te jodelen :P
hier meer van de likeurtjes (dan ga ik niet zo snel zo veel zuipen :')) o.a. boswandeling en tia maria enzo

cola check
lambrusco check
koekjes check
sjips
snoepjes check
vrouwtjes/mannetje s niet echt, ik ben erg op mezelf
zelfgemaakte wrapjes
films check
muziek chek
geld check
sigaretten check check check ;)
en heb ook een hondjuh :)
pi_86896287
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:44 schreef Swiffer het volgende:
Ohh witte wijn.. das 2 glazen en ik sta te jodelen :P
hier meer van de likeurtjes (dan ga ik niet zo snel zo veel zuipen :')) o.a. boswandeling en tia maria enzo

cola check
lambrusco check
koekjes check
sjips
snoepjes check
vrouwtjes/mannetje s niet echt, ik ben erg op mezelf
zelfgemaakte wrapjes
films check
muziek chek
geld check
sigaretten check check check ;)
en heb ook een hondjuh :)
Ik sta dan ook te jodelen :D lekker, ik ga me er altijd heel goed van voelen :Y
Wat voor hond heb je?
pi_86896416
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:28 schreef Swiffer het volgende:
Ik had mn bericht nog geedit..

Ik zeg niet dat jouw huisarts dit niet mag voorschrijven, mar huisartsen zijn hier meestal niet zo in thuis..
Als het je helpt, prima, maar er is meer dan medicatie wat bij ADHD komt kijken..
Aangegeven dat ik ook al bij een psycholoog liep met wie ik over mijn problemen praatte. Zal wellicht ook in de overweging hebben meegeteld?

Verder over dat vreten.. op de middelbare school had ik gerust een halve kilo snoep weg overdag en ik vreet nu elke dag een zak chips (grote).. Ik snoep echt te veel en moet altijd eten. Ik eet echt veel tussendoor, daarnaast ben ik wel gewoon een mager ventje :P
  maandag 27 september 2010 @ 12:52:41 #171
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86896465
Hmm dat kon ik nergens terugvinden, maar een psycholoog is geen arts he ;)
Ik snap wat je bedoelt,, vroeg het me gewoon af.


en eten, dat is echt mijn energie, als ik niet eet voel ik me net zo;n leeg duracel batterijtje/konijntje..
pi_86897967
Ik eet juist heel weinig! Maar ik ben wel dol op eten, ik vergeet het alleen heel vaak. Vooral zoet, snoep, koekjes, en chips vind ik lekker. Snoep vreet ik wel echt in, als ik een zak snoep heb dan is die ook zo op, ik bewaar niks. Verder ben ik dol op m'n hond, en op bier en cognac :') . En op films, tv, muziek, geld uitgeven en ruzie maken :') . En ik ben nu bezig met m'n klachtenbrief :D

Hoe reageren jullie op alcohol? Word je snel dronken, of juist niet, en heb je wel of geen kater?
Kun je er goed mee omgaan? Dus stop je als je merkt dat het wel genoeg is, of ga je gewoon door?
  maandag 27 september 2010 @ 14:05:37 #173
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86898925
ligt eraan wat voor alcohol. word er meestal druk van (en oergezellig, denk ik zelf dan). Ik heb eigelijk nooit een kater, maar pak dan ook vaak genoeg water tussendoor.
ik ga nooit verder door tot ik aangeschoten ben, of er moet een heel goede reden zijn tot feesten :)

Overdags vergeet ik te eten, maar savonds.. hmmm.
pi_86898965
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:40 schreef oddeyed het volgende:
Ik eet juist heel weinig! Maar ik ben wel dol op eten, ik vergeet het alleen heel vaak. Vooral zoet, snoep, koekjes, en chips vind ik lekker. Snoep vreet ik wel echt in, als ik een zak snoep heb dan is die ook zo op, ik bewaar niks. Verder ben ik dol op m'n hond, en op bier en cognac :') . En op films, tv, muziek, geld uitgeven en ruzie maken :') . En ik ben nu bezig met m'n klachtenbrief :D

Hoe reageren jullie op alcohol? Word je snel dronken, of juist niet, en heb je wel of geen kater?
Kun je er goed mee omgaan? Dus stop je als je merkt dat het wel genoeg is, of ga je gewoon door?
Ligt er vooral aan hoe de avond begint. Ik kan flink doorgaan in ieder geval. Verder word ik wel wakker met een kater maar na 2 boterhammen en een douche is deze als sneeuw voor de zon verdwenen.
pi_86898980
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:05 schreef Swiffer het volgende:
ligt eraan wat voor alcohol. word er meestal druk van (en oergezellig, denk ik zelf dan). Ik heb eigelijk nooit een kater, maar pak dan ook vaak genoeg water tussendoor.
ik ga nooit verder door tot ik aangeschoten ben, of er moet een heel goede reden zijn tot feesten :)

Overdags vergeet ik te eten, maar savonds.. hmmm.
Overdag eet ik ook weinig ja haha
pi_86930993
Ik ben gisteren gestopt met roken ;(

en begonnen met eten, ik heb een streefgewicht enzo! 60 in december!
pi_86931399
Na 31 van deze topics voorbij te hebben zien dweilen, vraag ik me toch eens af: Zijn er ook ADHD'ers bij die geen heil zoeken in Methylfenidaathydrochloride (ooit uit mijn hoofd geleerd toen het mij voor de eerste keer werd voorgeschreven toen ik elf was) en hun 'aandoening' gewoon 'au naturel' te lijf gaan?

Ik heb het over structuur aanbrengen, uitlaatkleppen hebben en soms gewoon je ADHD de vrije loop laten, omringd door mensen die dat kunnen hebben en je goed kennen?

Ik ben er een paar jaar geleden bewust mee gestopt omdat ik de moodswings zat was, de smerigheid van het spul zelf en het stempeltje dat je medicijnen nodig hebt voor iets wat een enorme boost voor je persoonlijkheid en carriere kan zijn.
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:26:54 #178
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86933380
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:59 schreef Wiebelkont het volgende:
Na 31 van deze topics voorbij te hebben zien dweilen, vraag ik me toch eens af: Zijn er ook ADHD'ers bij die geen heil zoeken in Methylfenidaathydrochloride (ooit uit mijn hoofd geleerd toen het mij voor de eerste keer werd voorgeschreven toen ik elf was) en hun 'aandoening' gewoon 'au naturel' te lijf gaan?

Ik heb het over structuur aanbrengen, uitlaatkleppen hebben en soms gewoon je ADHD de vrije loop laten, omringd door mensen die dat kunnen hebben en je goed kennen?
Ik ben er een paar jaar geleden bewust mee gestopt omdat ik de moodswings zat was, de smerigheid van het spul zelf en het stempeltje dat je medicijnen nodig hebt voor iets wat een enorme boost voor je persoonlijkheid en carriere kan zijn.
Daar moet wel ruimte voor zijn.. Als je jong bent, dan kun je je leven nog inrichten. Als je eenmaal een eigen woning hebt, een vaste baan, enz, die niet zijn ingericht voor een ADHD-er, is het niet zo makkeljik om dat ineens wel te gaan doen.

Ik snap waarom je bent gestopt, en ik denk dat als anderen kunnen stoppen dat ze dat ook zullen doen.. Maar ik denk niet dat, net zoals medicatie niets voor jou bleek te zijn, het eau naturel voor anderen nog een optie (meer) kan zijn. Ik heb een late diagnose gehad, en mijn leven ingericht als, 'zo hoort het'. Niet als: zo wil ik het.

Ik kan dat niet omturnen zonder mijn huidige woning en werk in te leveren, en daar pas ik op dit moment voor. Dan maar medicatie.
pi_86933465
Bekend fenomeen bij jullie dat je de dag na ritalin ineens heel depressief of verdrietig kan zijn?
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:38:27 #180
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86933696
Jup!

Heel bekend zelfs.. Maar bij mij is het wel over gegaan hoor.

T leek met Die zooi op alsof ik mn gevoelens gewoon kon relativeren, tot 10 kon tellen. Zodra de stroboscopen in mn hoofd weer begonnen, werden mn eigen emoties me teveel.
Ook weer iets met betrekking tot het pas na een paar maanden rust hebben ipv rebound.

rebound werd minder, omdat ik minder prikkels kreeg, en mn oude dus beter kon verwerken. Nu kan ik nieuwe (ook zonder ritalin achter de kiezen) vaak beter plaatsen, en word ik er niet meer zo door overweldigd.
pi_86937723
Hm.. Ik heb sochtends echt dat ik mn bed niet uit kan komen en dat ik in de auto of waar dan ook zit te huilen. Zo erg heb ik dat nooit, eerder bleven het bij gedachten en weet ik veel wat... Maar dat gaat later weg?
pi_86938105
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:59 schreef Wiebelkont het volgende:
Na 31 van deze topics voorbij te hebben zien dweilen, vraag ik me toch eens af: Zijn er ook ADHD'ers bij die geen heil zoeken in Methylfenidaathydrochloride (ooit uit mijn hoofd geleerd toen het mij voor de eerste keer werd voorgeschreven toen ik elf was) en hun 'aandoening' gewoon 'au naturel' te lijf gaan?

Ik heb het over structuur aanbrengen, uitlaatkleppen hebben en soms gewoon je ADHD de vrije loop laten, omringd door mensen die dat kunnen hebben en je goed kennen?

Ik ben er een paar jaar geleden bewust mee gestopt omdat ik de moodswings zat was, de smerigheid van het spul zelf en het stempeltje dat je medicijnen nodig hebt voor iets wat een enorme boost voor je persoonlijkheid en carriere kan zijn.
Misschien probeer ik dat eens als ik ben afgestudeerd.
pi_86940024
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:54 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Misschien probeer ik dat eens als ik ben afgestudeerd.
Na 28 jaar te hebben geleefd zonder medicatie en duizend en één dingen te hebben geprobeerd hou ik het lekker bij 3x per dag dexamphetamine. Beter gewoon accepteren denk ik dan.
pi_86940312
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:50 schreef McGilles het volgende:

[..]

Na 28 jaar te hebben geleefd zonder medicatie en duizend en één dingen te hebben geprobeerd hou ik het lekker bij 3x per dag dexamphetamine. Beter gewoon accepteren denk ik dan.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, al zijn het in mijn geval 4 studies. Dat was dus ieder jaar een nieuwe studie voordat ik met ritalin begon, en nu gaat het prima. Simpel sommetje wat mij betreft.
pi_86940396
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:58 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik eigenlijk ook, al zijn het in mijn geval 4 studies. Dat was dus ieder jaar een nieuwe studie voordat ik met ritalin begon, en nu gaat het prima. Simpel sommetje wat mij betreft.
3 mislukte studies hier, dus practisch vergelijkbaar :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:10:50 #186
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86940780
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:42 schreef Fes1-2 het volgende:
Hm.. Ik heb sochtends echt dat ik mn bed niet uit kan komen en dat ik in de auto of waar dan ook zit te huilen. Zo erg heb ik dat nooit, eerder bleven het bij gedachten en weet ik veel wat... Maar dat gaat later weg?
Bij mij wel, maar dat ligt er maar net aan denk ik, het is een stukje acceptatie van dingen die ook in het verleden zijn gebeurd en die nu nog een plaats krijgen, tenminste bij mij..

Overleg dit anders even met je hulpverlener? T is in mijn optiek in elk geval niet vreemd ofzo.
pi_86943364
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:58 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik eigenlijk ook, al zijn het in mijn geval 4 studies. Dat was dus ieder jaar een nieuwe studie voordat ik met ritalin begon, en nu gaat het prima. Simpel sommetje wat mij betreft.
Baan:

Welnu, het moet je interesse maar net zijn natuurlijk, maar ik heb een baan als Account Manager in de buitendienst. Mijn mond hoeft dus niet vaak stil te staan en ik ben veel onderweg. Ik ontmoet constant andere mensen met diverse interesses waarbij ik vaak genoeg raakvlakken heb om interessante gesprekken mee te voeren. Mijn collega's waarderen mijn enthousiaste vrolijke instelling waarmee ik altijd overal bovenop vlieg in plaats van werk uit de weg te gaan. Ik praat veel, maar hou de discussie wel altijd gezellig omdat ik heb geleerd ook te luisteren naar mensen. Om te zorgen dat je je aandacht niet té snel kwijt raakt wanneer iemand anders iets vertelt probeer je het verhaal in plaatjes mee te tekenen in je hoofd. Soms stel ik wel eens vragen over triviale onderdelen in het verhaal, maar je toont iig interesse.

Ik kan mijn enorme creativiteit en enthousiasme kwijt in het tekenen van plannen en oplossingen voor mijn klanten.

Sociale interactie:

Thuis heb ik een pc + ps3 om online games mee te spelen, waaronder WoW.

We spreken vaak af met vrienden voor een film en/of spel/discussieavond.

Op zaterdagochtend ben ik (aspirant) hondentrainer voor de dierenbescherming. Lekker op het veld bezig zijn, mensen zaken leren of uitleggen, en af en toe een hondje bij de poot nemen voor een oefening.

Bezigheden en structuur

We hebben 3 katten die gek genoeg voor enige regelmaat in mijn leven zorgen: Ik geef ze op vaste tijdstippen eten en drinken en mag graag met ze spelen.

Ik kom uit bed met 2 wekkers waarvan eentje buiten bereik van het bed, ik moet er dus echt uit.

Afspraken vertrek ik steevast te vroeg waardoor ik altijd op tijd aankom. Ik noteer daarom ook echt alles wat op dat moment afgesproken word in mijn agenda, want een minuut later ben ik het toch kwijt. Mijn agenda is dus echt mijn secretaresse.

Mijn sleutels, gsm, portomonnee en dergelijk berg ik op vaste plaatsen op, zowel in mijn jas/broek als mijn tas, en thuis zodat ik ze nooit kwijt raak. (mijn vriendin weet ook dat als ze iets verplaatst zonder mijn medeweten ik de draad kwijt raak). Daar staat tegenover dat ik, ongedacht de eventuele zwijnestal in de kamer ik niks kwijtraak, zolang ik het maar zelf neerleg.

Mijn mailbox kent heel veel kleurtjes en takenlijstjes.

Gek genoeg ken ik wel onderscheid in lange en korte termijn planning. Ik heb nog steeds moeite me tot lastige/vervelende klussen aan te sporen zoals stofzuigen of schoonmaken, maar in het algemeen heb ik alleen maar directe structuur, dat wil zeggen, structuur in werkwijze. Ik heb geen weekschema's oid wat betreft huiselijke taken, al zou Soempie dat vast graag anders zien :+

Uitlaatkleppen:

Ik:

- speel gitaar, mondharmonica, kazoo en orgel.
- leer Spaans via een boek en een audiobook in de auto.
- speel veel (online) games.
- knutsel veel, op dit moment een werkstuk wat enkele maanden duurt.
- hou een oude machine bij waar ik klassieke dos/windows games op speel.
- knutsel veel met linux om het systeem te leren kennen.
- kijk veel tv programma's waar ik iets van kan leren
- lees veel op wikipedia en andere kennisbronnen
- discussieer graag en veel
- train hondjes


Ik onderneem nog veel meer zaken, maar het word vast te gek om álles te vermelden :P

De boodschap is dat met genoeg structuur en uitlaatkleppen het geheel heel draaglijk word, en door het ontbreken van zware chemicaliën (al ben ik door een zware week wel weer met red bull begonnen en slecht/vet eten :@) blijft mijn hoofd fris en helder voor mijn creativiteit en enthousiasme. Dat werkt aanstekelijk en helpt mij en mijn vriendin vaak door lastige tijden heen.
pi_86951989
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:25 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

[knip]

Prima, ik heb structuur (wedstrijdroeien), uitlaatklep (wedstrijdroeien), ik doe een studie die ik leuk vind, ik heb hobbies (Sporten, gamen, lezen) en ik ben zo creatief als ik wil zijn. Dit alles met 'zware chemicaliën' en (sinds die chemicaliën) met succes. Ik ben er blij mee :P
pi_86954871
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:25 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Baan:

Welnu, het moet je interesse maar net zijn natuurlijk, maar ik heb een baan als Account Manager in de buitendienst. Mijn mond hoeft dus niet vaak stil te staan en ik ben veel onderweg. Ik ontmoet constant andere mensen met diverse interesses waarbij ik vaak genoeg raakvlakken heb om interessante gesprekken mee te voeren. Mijn collega's waarderen mijn enthousiaste vrolijke instelling waarmee ik altijd overal bovenop vlieg in plaats van werk uit de weg te gaan. Ik praat veel, maar hou de discussie wel altijd gezellig omdat ik heb geleerd ook te luisteren naar mensen. Om te zorgen dat je je aandacht niet té snel kwijt raakt wanneer iemand anders iets vertelt probeer je het verhaal in plaatjes mee te tekenen in je hoofd. Soms stel ik wel eens vragen over triviale onderdelen in het verhaal, maar je toont iig interesse.

Ik kan mijn enorme creativiteit en enthousiasme kwijt in het tekenen van plannen en oplossingen voor mijn klanten.

Sociale interactie:

Thuis heb ik een pc + ps3 om online games mee te spelen, waaronder WoW.

We spreken vaak af met vrienden voor een film en/of spel/discussieavond.

Op zaterdagochtend ben ik (aspirant) hondentrainer voor de dierenbescherming. Lekker op het veld bezig zijn, mensen zaken leren of uitleggen, en af en toe een hondje bij de poot nemen voor een oefening.

Bezigheden en structuur

We hebben 3 katten die gek genoeg voor enige regelmaat in mijn leven zorgen: Ik geef ze op vaste tijdstippen eten en drinken en mag graag met ze spelen.

Ik kom uit bed met 2 wekkers waarvan eentje buiten bereik van het bed, ik moet er dus echt uit.

Afspraken vertrek ik steevast te vroeg waardoor ik altijd op tijd aankom. Ik noteer daarom ook echt alles wat op dat moment afgesproken word in mijn agenda, want een minuut later ben ik het toch kwijt. Mijn agenda is dus echt mijn secretaresse.

Mijn sleutels, gsm, portomonnee en dergelijk berg ik op vaste plaatsen op, zowel in mijn jas/broek als mijn tas, en thuis zodat ik ze nooit kwijt raak. (mijn vriendin weet ook dat als ze iets verplaatst zonder mijn medeweten ik de draad kwijt raak). Daar staat tegenover dat ik, ongedacht de eventuele zwijnestal in de kamer ik niks kwijtraak, zolang ik het maar zelf neerleg.

Mijn mailbox kent heel veel kleurtjes en takenlijstjes.

Gek genoeg ken ik wel onderscheid in lange en korte termijn planning. Ik heb nog steeds moeite me tot lastige/vervelende klussen aan te sporen zoals stofzuigen of schoonmaken, maar in het algemeen heb ik alleen maar directe structuur, dat wil zeggen, structuur in werkwijze. Ik heb geen weekschema's oid wat betreft huiselijke taken, al zou Soempie dat vast graag anders zien :+

Uitlaatkleppen:

Ik:

- speel gitaar, mondharmonica, kazoo en orgel.
- leer Spaans via een boek en een audiobook in de auto.
- speel veel (online) games.
- knutsel veel, op dit moment een werkstuk wat enkele maanden duurt.
- hou een oude machine bij waar ik klassieke dos/windows games op speel.
- knutsel veel met linux om het systeem te leren kennen.
- kijk veel tv programma's waar ik iets van kan leren
- lees veel op wikipedia en andere kennisbronnen
- discussieer graag en veel
- train hondjes


Ik onderneem nog veel meer zaken, maar het word vast te gek om álles te vermelden :P

De boodschap is dat met genoeg structuur en uitlaatkleppen het geheel heel draaglijk word, en door het ontbreken van zware chemicaliën (al ben ik door een zware week wel weer met red bull begonnen en slecht/vet eten :@) blijft mijn hoofd fris en helder voor mijn creativiteit en enthousiasme. Dat werkt aanstekelijk en helpt mij en mijn vriendin vaak door lastige tijden heen.
Gast :{
Leuk om te horen wat je allemaal in het dagelijks leven doet enzo, maar ik zie in jouw verhaal niet zo heel erg veel wat met ADD/ADHD te maken heeft... Overigens ben ik van mening dat iedereen het op zijn manier doet, en jouw opvattingen en uitspraken over medicatie en de mensen die medicijnen gebruiken vind ik ronduit respectloos :N
Laat iedereen lekker in zijn waarde, fijn dat jij een manier hebt gevonden om zonder medicijnen door het leven te gaan, dat meen ik echt, maar je ziet mij ook niet afgeven op jouw levensverhaal, dus laten we dat gedeelte maar gewoon achterwege laten ;)
pi_86965558
Betreffende het verhaal van wiebelkont:

Er zitten hele grote verschillen tussen onze levensstijlen, waarbij het grootste verschil zeker is dat jij een relatie hebt en een baan met vaste tijden. Ik heb momenteel geen relatie en werk onregelmatig (dinsdag en donderdag vrij, weekend werk ik in de avond).

Ik heb wel gemerkt dat wanneer je een relatie hebt en samenwoont, dat regelmaat in je leven brengen zeer veel makkelijker is. Ook als je elke dag om dezelfde tijd opmoet maakt echt heel veel uit. Morgen bijvoorbeeld moet ik om 08:00u op m'n werk zijn, toevallig ben ik donderdag en vrijdag vrij en zaterdag en zondag begin ik om 16:30u, daarbij plan ik in m'n vrije tijd zeer veel dingen dus regelmaat is bij mij zeer ver te zoeken.

Natuurlijk kan ik daar wel het één en ander veranderen, maar ik krijg het bij lange na niet zo gestructureerd als jij. Bij mij is geen enkele dag hetzelfde, niet eens een beetje en vaak weet ik niet eens wat ik de dag erna ga doen.

Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is zonder medicatie, maar bij mij werkt het voor geen meter :)

ps: Ik heb ook katten, maar die zorgen echt niet voor regelmaat, de ene keer kom ik diep in de nacht thuis, de andere dag ben ik gewoon een avondje thuis. Zelfde geldt voor opstaan, als ik om 04:00u ga pitten geef ik ze weer lekker rond 10:00u eten, maar kan net zo goed 01:00u en 07:00u zijn.
pi_86967056
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:21 schreef Michhas het volgende:

[..]

Gast :{
Leuk om te horen wat je allemaal in het dagelijks leven doet enzo, maar ik zie in jouw verhaal niet zo heel erg veel wat met ADD/ADHD te maken heeft...
Ik geef aan hoe bepaalde vormen van structuur en uitlaatkleppen één oplossing kunnen zijn die geen medicatie behoeft.

quote:
Overigens ben ik van mening dat iedereen het op zijn manier doet, en jouw opvattingen en uitspraken over medicatie en de mensen die medicijnen gebruiken vind ik ronduit respectloos :N
Laat iedereen lekker in zijn waarde, fijn dat jij een manier hebt gevonden om zonder medicijnen door het leven te gaan, dat meen ik echt, maar je ziet mij ook niet afgeven op jouw levensverhaal, dus laten we dat gedeelte maar gewoon achterwege laten ;)
Waar geef ik af op mensen met medicatie dan?
pi_86967099
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:56 schreef McGilles het volgende:
Betreffende het verhaal van wiebelkont:

Er zitten hele grote verschillen tussen onze levensstijlen, waarbij het grootste verschil zeker is dat jij een relatie hebt en een baan met vaste tijden. Ik heb momenteel geen relatie en werk onregelmatig (dinsdag en donderdag vrij, weekend werk ik in de avond).

Ik heb wel gemerkt dat wanneer je een relatie hebt en samenwoont, dat regelmaat in je leven brengen zeer veel makkelijker is. Ook als je elke dag om dezelfde tijd opmoet maakt echt heel veel uit. Morgen bijvoorbeeld moet ik om 08:00u op m'n werk zijn, toevallig ben ik donderdag en vrijdag vrij en zaterdag en zondag begin ik om 16:30u, daarbij plan ik in m'n vrije tijd zeer veel dingen dus regelmaat is bij mij zeer ver te zoeken.

Natuurlijk kan ik daar wel het één en ander veranderen, maar ik krijg het bij lange na niet zo gestructureerd als jij. Bij mij is geen enkele dag hetzelfde, niet eens een beetje en vaak weet ik niet eens wat ik de dag erna ga doen.

Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is zonder medicatie, maar bij mij werkt het voor geen meter :)

ps: Ik heb ook katten, maar die zorgen echt niet voor regelmaat, de ene keer kom ik diep in de nacht thuis, de andere dag ben ik gewoon een avondje thuis. Zelfde geldt voor opstaan, als ik om 04:00u ga pitten geef ik ze weer lekker rond 10:00u eten, maar kan net zo goed 01:00u en 07:00u zijn.
Ben ik met je eens, bij de één is het makkelijker om 'natuurlijke' regelmaat te hebben dan bij de ander. De manier waarop ik het nu toevallig doe of kan doen door mijn leefsituatie is dan ook maar 1 van de vele manieren, maar ik hoop dat mensen er misschien ideeën uit putten. Regelmaat kan al zoveel zijn als structuur in je werkwijze, hoeft niet eens een daadwerkelijk werkschema te zijn.

Anders zou ik elke week dezelfde klanten moeten bezoeken, en dan zou ik toch een slecht account manager zijn :+
pi_86970224
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:44 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Ik geef aan hoe bepaalde vormen van structuur en uitlaatkleppen één oplossing kunnen zijn die geen medicatie behoeft.
[..]

Waar geef ik af op mensen met medicatie dan?
Nou dit ben ik niet met je eens... Je komt over alsof je vindt dat medicatie ALTIJD slecht is, dat het IEDEREEN belemmert in sociale vaardigheden en expressie van creativiteit, wat dus gewoon niet waar is.
Sommige mensen functioneren gewoon beter mét medicatie, of ze nou een structuur of uitlaatkleppen in hun leven hebben of niet.
Overigens moet ik mijn excuses even maken, het kwam een beetje agressief over, zo bedoel ik het niet :* Ik ben wel een aardige jongen hoor :Y :')
  woensdag 29 september 2010 @ 09:14:00 #194
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86970272
Foei Michas!! ;')

Maar wat ik al eerder zei, voor Wiebelkont werkt het zonder medz het beste, voor andere met medz, het punt ljikt me vrij duidelijk in elk geval :)

Om even op de vraag van Fes terug te komen:

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:30 schreef Fes1-2 het volgende:
Bekend fenomeen bij jullie dat je de dag na ritalin ineens heel depressief of verdrietig kan zijn?
herkennen jullie dit?
pi_86970306
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:14 schreef Swiffer het volgende:
Foei Michas!! ;')

Maar wat ik al eerder zei, voor Wiebelkont werkt het zonder medz het beste, voor andere met medz, het punt ljikt me vrij duidelijk in elk geval :)

Om even op de vraag van Fes terug te komen:
[..]

herkennen jullie dit?
Sowwy :@

Ontopic: Ja, ik herken dit wel.. Ik slik alleen Ritalin als ik moet werken, was gister vrij en moest bijna janken omdat mijn haar niet droog wilde worden :')
  woensdag 29 september 2010 @ 09:16:51 #196
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86970342
Ook na na 5 keiharde race-rondjes gelopen te hebben rond je huizenblok?? Of fohnen?

Maar jij hebt het dus ook, om de raarst redenen :)
pi_86970402
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:14 schreef Swiffer het volgende:


Om even op de vraag van Fes terug te komen:
[..]

herkennen jullie dit?
Niet echt, de dag nadat ik ritalin slik, slik ik ook ritalin. ^O^
pi_86970450
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:16 schreef Swiffer het volgende:
Ook na na 5 keiharde race-rondjes gelopen te hebben rond je huizenblok?? Of fohnen?

Maar jij hebt het dus ook, om de raarst redenen :)
Föhnen doe ik altijd, soms moet ik wel 5 minuten föhnen voordat het droog is :o
Ik ben ook wel een gevoelige jongen hoor... :{ Not :')
  woensdag 29 september 2010 @ 09:29:11 #199
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86970590
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:19 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Niet echt, de dag nadat ik ritalin slik, slik ik ook ritalin. ^O^
Ik denk dat Fes ook doelt op nadat het uitgewerkt is ??
  woensdag 29 september 2010 @ 09:29:26 #200
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86970600
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:22 schreef Michhas het volgende:

[..]

Föhnen doe ik altijd, soms moet ik wel 5 minuten föhnen voordat het droog is :o
Ik ben ook wel een gevoelige jongen hoor... :{ Not :')
*checkt Fobo* Ah heb je niet..

Ik wou kijken hoe lang jouw haar was :P
pi_86970934
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:29 schreef Swiffer het volgende:

[..]

*checkt Fobo* Ah heb je niet..

Ik wou kijken hoe lang jouw haar was :P
Stalkert :')
Het is lang, niet tot op mijn schouders lang of dat het langs mijn gezicht hangt ofzo, maar heb hele grove krullen en heel dik haar, eerder een afro :')
Maarja omdat het zo dik is krijg ik het bijna niet droog :N Als ik het op laat drogen duurt het echt 3 tot 4 uur voordat het droog is :')
  woensdag 29 september 2010 @ 10:06:35 #202
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86971530
K ken het, wat voor shampoo gebruik je? Scheelt ook nog wel eens!
En, als je klaar bent met je haar wassen, houd je handdoek ff op je hoofd, dat absorbeert meer dan je denkt!

maar volledig offtopic dus hahahaha

Ben hyper vandaag!!! AAARGH!
pi_86971604
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:06 schreef Swiffer het volgende:
K ken het, wat voor shampoo gebruik je? Scheelt ook nog wel eens!
En, als je klaar bent met je haar wassen, houd je handdoek ff op je hoofd, dat absorbeert meer dan je denkt!

maar volledig offtopic dus hahahaha

Ben hyper vandaag!!! AAARGH!
Andrélon Glad en Stijl :Y daarna föhnen, daarna een uurtje ofzo een muts op (met van die flapjes ja :') ), dan wordt het plat en handelbaar, en dan doe ik een zakmuts op of een hoedje ofzo :Y
En jij? :')
pi_86971699
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:29 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik denk dat Fes ook doelt op nadat het uitgewerkt is ??
Ik slaap slaap beter met ritalin, dus eigenlijk is het bij mij nooit uitgewerkt. Hmm, misschien is dat toch antwoord op z'n vraag, rebounds zijn bij mij redelijk heftig ja :P
Ik heb vandaag m'n eerste concerta (54mg), die werkt als het goed is tot een uur of 4 en ik mag de eerste week geen ritalinnetjes erbij slikken, dus ik zal eens in de gaten houden hoe ik me voel dalijk.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:16:03 #205
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86971755
Ligt eraan of ik mijn haar ga stijlen of niet (weerbarstige slagen enzo ;)
Schwarzkopf anti-roos om het schoon en luchtig te krijgen, en daarna of cremespoeling, of andrelon glad en stijl.

Cremespoeling zorgt er helemaal voor dat het lang nat blijft, maar voor het stijlen is het betere bescherming, en dan fohn ik het ook.

Een muts met flapjes, hilarisch!!! Goed idee, dat wel, als ik met nat haar ga slapen word ik de volgende dag wakker als een gremlin :')

Kroest het bij jou ok als het droog is?
pi_86971919
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:16 schreef Swiffer het volgende:
Ligt eraan of ik mijn haar ga stijlen of niet (weerbarstige slagen enzo ;)
Schwarzkopf anti-roos om het schoon en luchtig te krijgen, en daarna of cremespoeling, of andrelon glad en stijl.

Cremespoeling zorgt er helemaal voor dat het lang nat blijft, maar voor het stijlen is het betere bescherming, en dan fohn ik het ook.

Een muts met flapjes, hilarisch!!! Goed idee, dat wel, als ik met nat haar ga slapen word ik de volgende dag wakker als een gremlin :')

Kroest het bij jou ok als het droog is?
Ik wordt sowieso wakker als een gremlin haha :P
Nou als ik het nat laat en laat opdrogen, krijg ik van die hele rare kleine krulletjes (studentenkorps krulletjes, je weet wel). Als ik er niks mee doe wordt het gigantisch groot en pluizig en kroezig en vooral erg vreemd :{ Als ik geen hoofddeksel opdoe spuit ik er meestal ook haarlak in, puur om het op zijn plaats te houden :') maar dat komt zelden voor :P
Wel kut, want ik ben al 4 jaar op zoek naar een kapper die het goed kan knippen, maar ben nog niet geslaagd :N en op internet kan ik ook geen goede tips/kapsels vinden :N
Jij tips? :Y
  woensdag 29 september 2010 @ 10:37:05 #207
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86972293
Tsja ik gebruik zelf gladmakende cremes, zoals bijvoorbeeld Frizz ease, maar dan fohn k het niet, ik doe het er in als t droger is.
Ik gebruik nu iets van Goldwell (van mn kapper dus) en het kroest echt wel minder.

Ik weet niet hoe grof je krullen zijn, maar ik neem aan dat je het wat langer wil hebben?

Of misschien ietsa la Javier Guzman? Ik probeer me ff een beeld te vormen he.

(en misschien ff verder in PM? :P)
pi_86972316
En ik maar denken dat jullie een beetje zaten te fucken }:| :D
  woensdag 29 september 2010 @ 10:41:31 #209
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86972391
Ik snap je niet? :P

Maar goed, ontopic dus..

Ik sliep eerst ook beter met ritalin, maar na een paar maanden niet echt meer.. De rust die ik zelf begon te krijgen was beter dan de handrem die ritalin erop zette:)

Ik hoop dat de Contjes (zoals ik ze noem ;)) je gaan bevallen!!! Hoe voel je je nu?
pi_86972592
Ik voel me nu op zich prima, probleem is alleen dat ik net 1 dag gestopt ben met roken en het ontwennings-gevoel komt een beetje overeen met een rebound. 't Wordt dus wat lastig om te bepalen hoe lang het werkt en hoe erg de rebound is :(
mja, ik ga naar college, historisch taalkunde op de vroege morgen *O*
  woensdag 29 september 2010 @ 10:54:35 #211
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86972723
Oeh, das wel dubbelop! Van concerta kreeg ik ergere rookdrang dan van ritalin..
En je gaat echt rete slecht slapen nu je bent gestopt denk ik.
Ben benieuwd!


en, Succes!
pi_86973246
En ik maar denken dat ik in een verkeerd topic ben beland, wat een onderwerp :P
  woensdag 29 september 2010 @ 11:12:49 #213
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86973262
goeteej ;)
  woensdag 29 september 2010 @ 11:19:06 #214
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86973500
Succes met je concerta denkbaar! Ik vind het fijner dan ritalin, ik hop dat het jou ook goed helpt.

Terugkomend op wiebelkont: jij wet al van jongs af aan dat je adhd hebt toch? Dat scheelt heel erg in de behandeling. Je kan je dan al heel je leven aanpassen aan alles wat adhd met zich meebrengt. En zo te lezen heb je dat erg goed gedaan, top!

Ik weet het pad vanaf mn 34e en vele anderen hier ook pas op late leeftijd. En we hebben dus ten eerste een achterstand opgelopen doordat we ons hele leven geprobeerd hebben ' normaal' te zijn, met alle frustratie en mislukkingen van dien. En we hebben pas kort de tijd gehad om met adhd om te leren gaan, dus hebben nog niet alles kunnen reorganiseren in ons leven.
Ergens hoop ik ooit wel zonder medicatie te gaan doen, maar nu nog even niet. Eerst mn leven op orde krijgen en houden. Dan zien we verder.

Daarbij heeft trouwens mn vriend ook adhd, en die is nog veel chaotischer dan ik, dus hij kan me ook niet echt corrigeren ofzo. Eerder andersom, maar dat wil ik niet, vind mn eigen leven al lastig genoeg
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 29 september 2010 @ 11:46:54 #215
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86974420
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:19 schreef Murmeli het volgende:
Succes met je concerta denkbaar! Ik vind het fijner dan ritalin, ik hop dat het jou ook goed helpt.

Terugkomend op wiebelkont: jij wet al van jongs af aan dat je adhd hebt toch? Dat scheelt heel erg in de behandeling. Je kan je dan al heel je leven aanpassen aan alles wat adhd met zich meebrengt. En zo te lezen heb je dat erg goed gedaan, top!

Ik weet het pad vanaf mn 34e en vele anderen hier ook pas op late leeftijd. En we hebben dus ten eerste een achterstand opgelopen doordat we ons hele leven geprobeerd hebben ' normaal' te zijn, met alle frustratie en mislukkingen van dien. En we hebben pas kort de tijd gehad om met adhd om te leren gaan, dus hebben nog niet alles kunnen reorganiseren in ons leven.
Ergens hoop ik ooit wel zonder medicatie te gaan doen, maar nu nog even niet. Eerst mn leven op orde krijgen en houden. Dan zien we verder.

Daarbij heeft trouwens mn vriend ook adhd, en die is nog veel chaotischer dan ik, dus hij kan me ook niet echt corrigeren ofzo. Eerder andersom, maar dat wil ik niet, vind mn eigen leven al lastig genoeg
HIer ben ik het volkomen mee eens! (Story of my life!)
pi_86974976
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:46 schreef Swiffer het volgende:

[..]

HIer ben ik het volkomen mee eens! (Story of my life!)
Je hebt een PM :Y

Ontopic: Ik ben het (wederom) geheel eens met Murmeli :Y
Maar dat was wel duidelijk denk ik :s)
pi_86975166
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:48 schreef Denkbaar het volgende:
Ik voel me nu op zich prima, probleem is alleen dat ik net 1 dag gestopt ben met roken en het ontwennings-gevoel komt een beetje overeen met een rebound. 't Wordt dus wat lastig om te bepalen hoe lang het werkt en hoe erg de rebound is :(
mja, ik ga naar college, historisch taalkunde op de vroege morgen *O*
Toevallig ook eerste dag concerta hier (27mg). Eerste ervaringen zijn opzich goed maar dat waren die met ritalin ook :P Heb alleen het idee dat indien ik er nu al wat over zeg het ook flink het placebo effect kan zijn wat met me zit te fucken haha.

Dat ontwenningsgevoel van roken ken ik... gaat soms wel is een dag voorbij dat ik niet rook (zelden) maar die dag erna kun je aan niets anders denken, als de winkels dicht zijn ga ik al mn broeken doorlopen en zoeken zoeken zoeken totdat ik zo'n sigaret heb :P Zwaar kut. Ik kan je alleen wel uit een eerdere stoppoging van mij vertellen dat DAT na zo'n 3 dagen over is. Eerste dagen zijn het moeilijkste. Succes!
  woensdag 29 september 2010 @ 12:14:57 #218
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86975383
Dat zoeken had ik niet zo, ik WOU echt stoppen omdat die sigaret mn hele agenda ging bepalen (zo, eerst sigaretje, dan schoonmaken, of, koffie, sigaretje, of terwijl je net in je werk zit, naar buiten om te roken want het is al weer zo en zo lang geleden)

Ik was de controle die het had beu.

Maar toen ging ik scheiden, en ben ik gezwicht.

Ik was gestopt, kwam in 4 mnd 10 kilo aan, en bleef nachtmerries hebben over sigaretten en roken enz. erg klote!

(dankzij Methylfenidaat wel weer 5 kilo kwijt, maar die zwemband houd ik forever denk k)
pi_86975466
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:14 schreef Swiffer het volgende:
Dat zoeken had ik niet zo, ik WOU echt stoppen omdat die sigaret mn hele agenda ging bepalen (zo, eerst sigaretje, dan schoonmaken, of, koffie, sigaretje, of terwijl je net in je werk zit, naar buiten om te roken want het is al weer zo en zo lang geleden)

Ik was de controle die het had beu.

Maar toen ging ik scheiden, en ben ik gezwicht.

Ik was gestopt, kwam in 4 mnd 10 kilo aan, en bleef nachtmerries hebben over sigaretten en roken enz. erg klote!

(dankzij Methylfenidaat wel weer 5 kilo kwijt, maar die zwemband houd ik forever denk k)
Hmm nee met een stoppoging is het inderdaad niet zo goed als je gaat zoeken :P maar als je niet van plan bent te stoppen en je hebt zo lang niet gerookt doe je dat wel haha. Tsja, blijft lekker roken ;(
  woensdag 29 september 2010 @ 12:24:36 #220
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86975690
Dat dacht ik ook. 'Ik stop vast nog wel eens ' :')

ik weet iig wel dat ik het kan, er in een keer vanaf blijven.
pi_86975799
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:24 schreef Swiffer het volgende:
Dat dacht ik ook. 'Ik stop vast nog wel eens ' :')

ik weet iig wel dat ik het kan, er in een keer vanaf blijven.
Tja. Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee..... Ik vind het echt lekker :D en vind het ook wel chill om gewoon even een peukie te roken en ff buiten staan beetje naar de lucht staren haha. Maar wat jij schrijft over ik heb al zo en zo lang niet gerookt dus nu moet het wel even, dat klopt eigenlijk wel en over die bijkomstigheid had ik nog niet nagedacht :P
Alleen mn omgeving die er meer moeite mee heeft (schoonouders en ouders) en tja, je stinkt he. Mn vriendin vind het daarentegen wel ok en die rookt niet. Moet dan wel zeggen dat ik ook gerust 4 uur bij mn schoonouders of langer kan zitten zonder dat ik naar buiten MOET gaan om een peuk op te steken.
  woensdag 29 september 2010 @ 12:31:51 #222
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86975925
Ben ik de enige hier die niet rookt?

Ik ben denk ik meer van de drank, haha. Nu ook niet meer met al die dope O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 29 september 2010 @ 12:33:36 #223
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86975996
Drank bijna niet hier :)

@Fes;

Het roken vind ik echt heerljik,maar ik heb zo'n hekel aan al die moetjes elke keer!! Daarom wou ik toen stoppen.

Op werk zit het er gewoon in gebakken, ik doe beeldscherm werk, elk uur ff een paar minuten er vandaan is zelfs alleen maar goed, en als je dan niet(meer) rookt, ja wat dan he :)

Bij mijn ouders rook ik er misshcien 1, als ik echt moet (ook buiten) maar ik kan me ook uren inhouden hoor! Als ik maar wat om handen heb.

Ik kan bv ook hele dag op bed suffen zonder aandrang, maar achter de pc stoom ik zo een asbak vol!! :)

Moet wel zeggen nadat ik Equasym ben gaan gebruiken is mn rookdrang echt verhoogd!
pi_86976060
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:27 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Tja. Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee..... Ik vind het echt lekker :D en vind het ook wel chill om gewoon even een peukie te roken en ff buiten staan beetje naar de lucht staren haha. Maar wat jij schrijft over ik heb al zo en zo lang niet gerookt dus nu moet het wel even, dat klopt eigenlijk wel en over die bijkomstigheid had ik nog niet nagedacht :P
Alleen mn omgeving die er meer moeite mee heeft (schoonouders en ouders) en tja, je stinkt he. Mn vriendin vind het daarentegen wel ok en die rookt niet. Moet dan wel zeggen dat ik ook gerust 4 uur bij mn schoonouders of langer kan zitten zonder dat ik naar buiten MOET gaan om een peuk op te steken.
dat laatste kan ik dus niet.. Ben 3 weken geleden gestopt, 2 weken volgehouden (met nicotinepleisters, dat wel)..
Maar ik merk dat ik dan echt bijna een ander persoon ben.. Ik ben bijna niet meer vrolijk, ik ben chagrijnig en hap op alles :N erg slecht van me, het ging erg goed, maar bent toch langzaam weer begonnen... Over een maandje rook ik denk ik weer anderhalf pakje per dag leeg :N
  woensdag 29 september 2010 @ 12:38:42 #225
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86976167
Dat chagrijnige gaat wel over hoor!! Je moet wel afleiding zoeken, in bijvoorbeeld lolliestokjes ofzo :)
pi_86976505
Veel mensen hier die roken en ongezond eten zeg :)
  woensdag 29 september 2010 @ 12:49:04 #227
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86976520
Ieder zn zwakte he ;)
pi_86976865
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:38 schreef Swiffer het volgende:
Dat chagrijnige gaat wel over hoor!! Je moet wel afleiding zoeken, in bijvoorbeeld lolliestokjes ofzo :)
Weet ik.. Alleen rook ik anderhalf pakje per dag, kauw ik op alles waar op te kauwen is (roerstaafjes, lolliestokjes, ik vreet superveel kauwgom, pennen, potloden ejnz. enz.) En priegel ik ook met alles wat los en vast zit, draaien, knijpen, buigen, kapot maken..
pi_86977262
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:59 schreef Michhas het volgende:

[..]

Weet ik.. Alleen rook ik anderhalf pakje per dag, kauw ik op alles waar op te kauwen is (roerstaafjes, lolliestokjes, ik vreet superveel kauwgom, pennen, potloden ejnz. enz.) En priegel ik ook met alles wat los en vast zit, draaien, knijpen, buigen, kapot maken..
Hm anderhalf pakje per dag is wel veel.. Ik zit hier op 2 pakjes in 3 dagen en alleen in het weekend meer. Maar ik woon nu dan ook weer thuis en toen dat niet zo was rookte ik ook wel een stuk meer, blowen ook trouwens. Doe ik nu nauwelijks nog. Pennenvreten is mij ook heel bekend!

Ken trouwens verder iemand die gebruikt melatonine om in slaap te komen in plaats van een halve ritalin wat ik hier lees. Meer mensen die dat doen?
pi_86977333
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:10 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hm anderhalf pakje per dag is wel veel.. Ik zit hier op 2 pakjes in 3 dagen en alleen in het weekend meer. Maar ik woon nu dan ook weer thuis en toen dat niet zo was rookte ik ook wel een stuk meer, blowen ook trouwens. Doe ik nu nauwelijks nog. Pennenvreten is mij ook heel bekend!

Ken trouwens verder iemand die gebruikt melatonine om in slaap te komen in plaats van een halve ritalin wat ik hier lees. Meer mensen die dat doen?
Jep, ik en mijn vriending gebruiken allebei melatonine :Y werkt goed, alleen heb je 's morgens echt gigantisch lang nodig om wakker te worden :')
pi_86977447
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:12 schreef Michhas het volgende:

[..]

Jep, ik en mijn vriending gebruiken allebei melatonine :Y werkt goed, alleen heb je 's morgens echt gigantisch lang nodig om wakker te worden :')
Hmm.. moeite om wakker te worden of om uit je bed te komen? Opzich ga ik nu wel met enige regelmaat naar bed en sta ik ook met regelmaat op, wakker worden is niet zo moeilijk ALS ik er eenmaal uit ben haha. Iets meer moeite met wakker worden zou ik niet zo heel erg vinden.
  woensdag 29 september 2010 @ 13:17:44 #232
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86977494
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:12 schreef Michhas het volgende:

[..]

Jep, ik en mijn vriending gebruiken allebei melatonine :Y werkt goed, alleen heb je 's morgens echt gigantisch lang nodig om wakker te worden :')
Niks voor mij dus! Het is nu al drama om mn nest uit te komen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86977542
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niks voor mij dus! Het is nu al drama om mn nest uit te komen
Maar als je er uit bent.. ben je dan ook nog moe?
pi_86977952
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:16 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hmm.. moeite om wakker te worden of om uit je bed te komen? Opzich ga ik nu wel met enige regelmaat naar bed en sta ik ook met regelmaat op, wakker worden is niet zo moeilijk ALS ik er eenmaal uit ben haha. Iets meer moeite met wakker worden zou ik niet zo heel erg vinden.
Vooral wakker worden... Ik sta elke dag om 6 uur op, 8 uur werken, en dan ben ik nog in een soort van roes tot 12/1 uur, tot ik ga lunchen.. 's Morgens gaat er veel langs me heen, ik krijg het mee, ik kan gewoon werken, maar de tijd vliegt gewoon in de ochtend naar mijn gevoel, ik ben ook veel 'makkelijker' als 's middags... Ik zeur niet in de ochtend en vind alles wel best..
Na de lunch keert het om, wordt ik vaak chagrijnig en heb ik geen zin meer om te werken, wordt ik erg moe altijd en dat duurt dan totdat ik thuis ben rond half zes.. Zo gaat het eigenlijk elke dag bij mij.. De tijd kruipt in de middag voorbij!
  woensdag 29 september 2010 @ 13:31:59 #235
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86977972
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, slecht wakker worden okee, maar je bed uitkunnen en nadat je wakker bent energie hebben lijkt me heerlijk!
  woensdag 29 september 2010 @ 13:41:08 #236
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86978307
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:19 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Maar als je er uit bent.. ben je dan ook nog moe?
Ja, vaak tot einde vd ochtend of begin vd middag
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86980942
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, vaak tot einde vd ochtend of begin vd middag
Same here
  woensdag 29 september 2010 @ 14:45:24 #238
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86980946
nja dat ben ik nu ook al. Met inslapen geen problemen meer... dus dan maar niet :)
pi_86981041
Een pilsje of wijntje helpt trouwens ook goed om in slaap te komen :D een spreekwoordelijk 'slaapmutsje' *O*
pi_86981083
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:47 schreef Michhas het volgende:
Een pilsje of wijntje helpt trouwens ook goed om in slaap te komen :D een spreekwoordelijk 'slaapmutsje' *O*
Werkt juist averechts bij mij.
pi_86981475
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:48 schreef McGilles het volgende:

[..]

Werkt juist averechts bij mij.
Echt? :o hoezo?
  woensdag 29 september 2010 @ 15:08:56 #242
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86981822
Ik word er ook wel hyper en blij van.. en pas na een paar uur erg MOE :) raar eigelijk he!
pi_86983135
Moet zeggen dat concerta me echt prima bevalt tot nu toe! Het zou over een half uur uitgewerkt kunnen zijn en misschien dat de poep dan flink in de ventilator komt, maar tot nu toe voel ik me oke. Ik had ook verwacht dat het niet-roken veel moeilijker zou zijn. De vorige keer moest ik mezelf bijna opsluiten op m'n kamer :P Het enige waar k nu echt last van heb is een soort van nostalgie-gevoel ('vroeger zou ik nu even roken, dat was zo chill") maar dan kijk ik even op m'n voor-en-tegen-blaadje en dan kan ik het wel handelen :P Ben wel bang dat het morgen veel moeilijker word ;(
  woensdag 29 september 2010 @ 15:44:04 #244
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86983331
eerste week veel water drinken, is je lichamelijke verslaving sneller weg.. En idd, de eerste dagen word het steeds erger, tot je over een bepaald punt heenbent en het gaat''vergeten'. je moet gewoon een nieuwe routine maken zonder die sigaretten..
pi_86983906
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:44 schreef Swiffer het volgende:
eerste week veel water drinken, is je lichamelijke verslaving sneller weg.. En idd, de eerste dagen word het steeds erger, tot je over een bepaald punt heenbent en het gaat''vergeten'. je moet gewoon een nieuwe routine maken zonder die sigaretten..
Hoe lang duurt het voordat je de piek van ontwenning hebt bereikt? Voorgaande keren vond ik juist de eerste paar dagen gruwelijk, maar tot nu toe (dag 2 oO< ) heb ik er niet zo'n last van. Ik ben nu vooral bang dat het morgen of komende week opeens slopend wordt :P
pi_86984977
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:54 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het voordat je de piek van ontwenning hebt bereikt? Voorgaande keren vond ik juist de eerste paar dagen gruwelijk, maar tot nu toe (dag 2 oO< ) heb ik er niet zo'n last van. Ik ben nu vooral bang dat het morgen of komende week opeens slopend wordt :P
Het zit in je hoofd man :')
Na 3 dagen is ALLE nicotine uit je bloed, ben je dus van de nicotine af... Dus na 3 dagen wordt het al minder.. Wat het kut maakt is de gewoonte, daar moet je vanaf! En geloof me, na een week of twee wil je niet eens meer roken, dan is het echt goor geworden :r
  woensdag 29 september 2010 @ 16:27:57 #247
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86985399
NIet bang zijn om.... gewoon kijken wat er komt... en idd lichamelijke verslaving is zo weg, water drinken helpt de nicotine sneller uit je bloed te filteren...
pi_86986986
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:19 schreef Michhas het volgende:

[..]

Het zit in je hoofd man :')
Na 3 dagen is ALLE nicotine uit je bloed, ben je dus van de nicotine af... Dus na 3 dagen wordt het al minder.. Wat het kut maakt is de gewoonte, daar moet je vanaf! En geloof me, na een week of twee wil je niet eens meer roken, dan is het echt goor geworden :r
Dat bedoelde ik dus, 3 dagen :P Dan gaat het nu echt prima, heb maar heel weinig last in ieder geval. Heb nu wel een dikke rebound geloof ik. Mag van de psych m'n concerta niet aanvullen met ritalin, maar ik denk dat ik dat wel ga doen >.>
pi_86987780
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Michhas het volgende:

[..]

Echt? :o hoezo?
Alcohol word ik gewoon opgewekt en hyper van en dan nog icm die koolhydraten uit het bier, dan ben ik niet kapot te krijgen. Laatst sinds tijden weer een keertje naar de kroeg met vrienden, had maar 3 uurtjes geslapen ofzo maar om 05:30u wou iedereen echt slapen en ik had nog wel zin om wat te ondernemen.
pi_86988825
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:59 schreef Michhas het volgende:

[..]

Kauw ik op alles waar op te kauwen is (roerstaafjes, lolliestokjes, ik vreet superveel kauwgom, pennen, potloden ejnz. enz.) En priegel ik ook met alles wat los en vast zit, draaien, knijpen, buigen, kapot maken..
Zo, ff aangepast, nu beschrijft het mij precies :D . Ik teken er ook nog bij, krabbelen, inkleuren enzo en ik ben echt heel vernielzuchtig, ik vind het ook gewoon leuk. Gister onder college m'n pinpas gesloopt, dat plastic kan er af en das leuk :')
En opvliegend, zo heb ik zaterdag m'n laptop stukgeslagen. Daar heb ik nu wel spijt van maar dat kreng werkte niet mee. Dus nu is het beeldscherm stuk en hij is gecrasht. Niet best.
Oh, ik rook ook niet, misschien toch eens mee beginnen, ik hoor altijd dat het zo ontspannend is, net iets voor mij :P
  woensdag 29 september 2010 @ 18:01:46 #251
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988940
mwehehe echte ADHD-ers dus... nou, dan blijft er idd weinig over dan en te kauwen enzulks, en te roken :) P
  woensdag 29 september 2010 @ 18:29:11 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86989862
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:58 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Zo, ff aangepast, nu beschrijft het mij precies :D . Ik teken er ook nog bij, krabbelen, inkleuren enzo en ik ben echt heel vernielzuchtig, ik vind het ook gewoon leuk. Gister onder college m'n pinpas gesloopt, dat plastic kan er af en das leuk :')
En opvliegend, zo heb ik zaterdag m'n laptop stukgeslagen. Daar heb ik nu wel spijt van maar dat kreng werkte niet mee. Dus nu is het beeldscherm stuk en hij is gecrasht. Niet best.
Oh, ik rook ook niet, misschien toch eens mee beginnen, ik hoor altijd dat het zo ontspannend is, net iets voor mij :P
als je het maar laat, dat roken o|O
opvliegend, hihi :@ maar nog geen laptop gesloopt. ik hou het altijd in. en ga gewoon vloeken

Denkbaar: fijn dat de concerta bevalt! Even volhouden met afkicken.
ik kan me voorstellen dat het nogal rauw op je dak valt, om geen ritalin erna te nemen. probeer een kleine dosis te nemen, alleen om de rebound tegen te gaan ofzo.
Nja of niks nemen, want als je eenmaal een rebound hebt, gaat die ook niet direct weg met ritalin. althans, zo werkt het bij mij en vriendlief.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 29 september 2010 @ 18:30:00 #253
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86989895
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:01 schreef Swiffer het volgende:
mwehehe echte ADHD-ers dus... nou, dan blijft er idd weinig over dan en te kauwen enzulks, en te roken :) P
of kansloos de hele dag met mn mobiel te spelen :')
ik weet niet of een mobieltje met internet nou wel zo slim was voor me. zit ik heel de dag maar te kloten met dat ding, en te fokken (nu gewoon op de laptop trouwens). en ik word dan misselijk ofzo. heel vreemd
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 29 september 2010 @ 18:35:39 #254
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86990082
je hyperfocussed, soort van reden waarom mensen ook wagenziek worden, te lang geen horizon en je kan misselijk worden :)

Heb ik met mn pokkie ook, achter de pc veel minder.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:46:50 #255
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86990480
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:10 schreef Fes1-2 het volgende:
Ken trouwens verder iemand die gebruikt melatonine om in slaap te komen in plaats van een halve ritalin wat ik hier lees. Meer mensen die dat doen?
Ik gebruik ook melatonine :)! Werkt perfect bij mij!

quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef McGilles het volgende:
Alcohol word ik gewoon opgewekt en hyper van en dan nog icm die koolhydraten uit het bier, dan ben ik niet kapot te krijgen. Laatst sinds tijden weer een keertje naar de kroeg met vrienden, had maar 3 uurtjes geslapen ofzo maar om 05:30u wou iedereen echt slapen en ik had nog wel zin om wat te ondernemen.
:D Herkenbaar! Alcohol is voor mij ook echt een pepmiddel, ook al heb ik weinig geslapen. Ik kan ook niet zomaar op een doordeweekse avond 1 alcoholisch drankje nemen, want ik raak dan direct in een feeststemming en wil meteen gaan stappen en gaan feesten en dus het liefst nog meer dingen doen en nemen die 'god verboden heeft' O-).

Daarom drink ik ook hooguit 1 keer per week alcohol en dan mag ik het van mezelf ook zo laat maken als ik zelf wil en da's meestal heel erg laat... :z
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_86990642
Ik wil ook een smartphone :(

Denk dat ik morgen wel een ritalin neem als die concerta stopt, 'k vind het nu niet leuk :( (maar geen neiging om sigaretten te kopen/roken *O*, da's wel leuk). Als ik een maand niet rook mag ik van mezelf een abonnement met zo'n internet-telefoon. M'n vriendin heeft sinds kort die samsung galaxy en ik moet en zal ook zo'n ding hebben :( Gelukkig heb ik nu impulsiviteits-controle: ik stel alles wat (veel) geld kost een maand uit (meestal ben ik het dan al vergeten |:( )

Maar goed, zit nu flink te rebounden, dus ik ga even boodschappen doen. Kan ik in ieder geval ff keihard fietsen *O*

observatie: hoe meer rebound, hoe meer smileys ^O^
  woensdag 29 september 2010 @ 18:59:29 #257
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86990948
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:50 schreef Denkbaar het volgende:
Ik wil ook een smartphone :(

Denk dat ik morgen wel een ritalin neem als die concerta stopt, 'k vind het nu niet leuk :( (maar geen neiging om sigaretten te kopen/roken *O*, da's wel leuk). Als ik een maand niet rook mag ik van mezelf een abonnement met zo'n internet-telefoon. M'n vriendin heeft sinds kort die samsung galaxy en ik moet en zal ook zo'n ding hebben :( Gelukkig heb ik nu impulsiviteits-controle: ik stel alles wat (veel) geld kost een maand uit (meestal ben ik het dan al vergeten |:( )

Maar goed, zit nu flink te rebounden, dus ik ga even boodschappen doen. Kan ik in ieder geval ff keihard fietsen *O*

observatie: hoe meer rebound, hoe meer smileys ^O^
ik vind je leuk zo O+
ik hou van smileys *O*

quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:35 schreef Swiffer het volgende:
je hyperfocussed, soort van reden waarom mensen ook wagenziek worden, te lang geen horizon en je kan misselijk worden :)

Heb ik met mn pokkie ook, achter de pc veel minder.
is dat het? ik heb het echt altijd als ik me op zoiets zit te focussen -O- stom!
vroeger ging i kdan ook op mn tanden bijten maar dat doe ik niet meer zoveel. Dankzij de dope O+

oh en qua drinken: max 1 drankje per keer nu. ik wil anders echt doorgaan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86999927
Ik heb vandaag het officiele rapport over de vraagstelling " is er sprake van ADHD" toegezonden gekregen. Nu vroeg ik mij af of het normaal is dat er zo,n uitgebreid persoonlijkheidsonderzoek wordt afgenomen. Na 3 interviews en 4 vragenlijsten voor thuis heb ik ook nog een middag testen zitten maken.
Behalve dat ik hoog scoorde op ADHD ( dat was mij tijdens het eindgesprek al verteld) blijken er ook nogal wat persoonlijkheidskenmerken in te staan, waarvan ik eigenlijk met mijn oren zit te klapperen ( agressief, intimiderend, manipulatief, antisociale attitudes enz) Als ik dit rapport van een vreemde zou lezen zou ik denken dat ik met een sociopaat te maken had.

Of zijn dit allemaal kenmerken van ADHD ers ;(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 29 september 2010 @ 22:06:35 #259
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87000775
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:59 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik vind je leuk zo O+
ik hou van smileys *O*
[..]

is dat het? ik heb het echt altijd als ik me op zoiets zit te focussen -O- stom!
vroeger ging i kdan ook op mn tanden bijten maar dat doe ik niet meer zoveel. Dankzij de dope O+

oh en qua drinken: max 1 drankje per keer nu. ik wil anders echt doorgaan.
Tandrn bijten/ klemmen, adem inhouden, en meer van dat soort dingen wees mij op mijn hyperfocus, werd er heel moe van en hoofdpijn!! Duizelig enz.. Best akelig. Heb iig geen migraines meer gehad sins de drugs :)

Hyperfocus is wel een bijkomstigheid van adhd, vooral in dingen dieje grenzeloos interesseren:-)
  woensdag 29 september 2010 @ 22:09:44 #260
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87001035
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:53 schreef seasushi het volgende:
Ik heb vandaag het officiele rapport over de vraagstelling " is er sprake van ADHD" toegezonden gekregen. Nu vroeg ik mij af of het normaal is dat er zo,n uitgebreid persoonlijkheidsonderzoek wordt afgenomen. Na 3 interviews en 4 vragenlijsten voor thuis heb ik ook nog een middag testen zitten maken.
Behalve dat ik hoog scoorde op ADHD ( dat was mij tijdens het eindgesprek al verteld) blijken er ook nogal wat persoonlijkheidskenmerken in te staan, waarvan ik eigenlijk met mijn oren zit te klapperen ( agressief, intimiderend, manipulatief, antisociale attitudes enz) Als ik dit rapport van een vreemde zou lezen zou ik denken dat ik met een sociopaat te maken had.

Of zijn dit allemaal kenmerken van ADHD ers ;(
Ik heb dezelfde kenmerken, mijn roomie met adhd ook, het heeft ook echt te maken met impulsen, tot tien tellen enz. Ik doe/reageer ook vaak verkeerd, dus o.a. Antisocialiteit, agressief, en zie dat later pas.
pi_87001112
Ik heb de laatste tijd echt afschuuuuuwelijk weinig concentratievermogen en als ik juist wel heel lekker bezig ben raak ik overmoedig en verneuk ik het.

Godverdommmmeee.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_87001144
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:06 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Tandrn bijten/ klemmen, adem inhouden, en meer van dat soort dingen wees mij op mijn hyperfocus, werd er heel moe van en hoofdpijn!! Duizelig enz.. Best akelig. Heb iig geen migraines meer gehad sins de drugs :)

Hyperfocus is wel een bijkomstigheid van adhd, vooral in dingen dieje grenzeloos interesseren:-)
Ik hou van mijn hyperfocus O+
Heb het vooral met muziek, men noemt mij dan ook een muzikaal genie :Y
pi_87001205
Ohja, ook mijn geheugen vertoont gelijkenissen met die van een mandje.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
  woensdag 29 september 2010 @ 22:44:03 #264
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87002917
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:12 schreef TripleP het volgende:
Ohja, ook mijn geheugen vertoont gelijkenissen met die van een mandje.
Dat doet het bij mij pas een paar jaar.. daarom ging ik op zoek, de huisarts dacht eerst aan iets anders, vanwege de hoofdpijnen wn cergeetachtigheid, maar mn emmer liep gewoon over :)

Hyperfocus met muziek, heerlijk.. Toch een soort van trance denk ik
pi_87003138
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:44 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Dat doet het bij mij pas een paar jaar.. daarom ging ik op zoek, de huisarts dacht eerst aan iets anders, vanwege de hoofdpijnen wn cergeetachtigheid, maar mn emmer liep gewoon over :)

Hyperfocus met muziek, heerlijk.. Toch een soort van trance denk ik
Nee ik hou niet van trance :N... oh wacht.. :{
Ja ik vind het heerlijk, elke dag opnieuw!
pi_87004245
Technoooo! Heb alleen mn studio al tijden niet gebruikt... eigenlijk vooral omdat ik me schuldig voel dat ik op zakelijk vlak dingen aan het verneuken ben / was... Daarvoor was ik minimaal 5 uur per week met mn muziek bezig en gebruikelijk zo'n 1 tot 3 uur per dag :) Misschien toch maar weer is wat doen, alleen uitkijken dat ik er niet s'avonds aan ga zitten want dan ben ik weer tot 2 of 3 uur snachts bezig haha
  woensdag 29 september 2010 @ 23:19:05 #267
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87004601
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:48 schreef Michhas het volgende:

[..]

Nee ik hou niet van trance :N... oh wacht.. :{
Ja ik vind het heerlijk, elke dag opnieuw!
Ik bedoelde een state of mind, niet de muziekstijl :')
pi_87004658
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:10 schreef Fes1-2 het volgende:
Technoooo! Heb alleen mn studio al tijden niet gebruikt... eigenlijk vooral omdat ik me schuldig voel dat ik op zakelijk vlak dingen aan het verneuken ben / was... Daarvoor was ik minimaal 5 uur per week met mn muziek bezig en gebruikelijk zo'n 1 tot 3 uur per dag :) Misschien toch maar weer is wat doen, alleen uitkijken dat ik er niet s'avonds aan ga zitten want dan ben ik weer tot 2 of 3 uur snachts bezig haha
Minimal ^O^
  woensdag 29 september 2010 @ 23:20:25 #269
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87004660
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:10 schreef Fes1-2 het volgende:
Technoooo! Heb alleen mn studio al tijden niet gebruikt... eigenlijk vooral omdat ik me schuldig voel dat ik op zakelijk vlak dingen aan het verneuken ben / was... Daarvoor was ik minimaal 5 uur per week met mn muziek bezig en gebruikelijk zo'n 1 tot 3 uur per dag :) Misschien toch maar weer is wat doen, alleen uitkijken dat ik er niet s'avonds aan ga zitten want dan ben ik weer tot 2 of 3 uur snachts bezig haha
Laat opblijven vanwege hyperfocus, check.. Ook omdat de dag niet van mijzelf lijkt te zijn, en de nacht wel :)
pi_87004672
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:19 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik bedoelde een state of mind, niet de muziekstijl :')
Weet ik.. stom grapje van mij, kon het niet laten |:(
  woensdag 29 september 2010 @ 23:21:41 #271
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87004712
Troll :D
  woensdag 29 september 2010 @ 23:37:26 #272
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87005323
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:10 schreef Fes1-2 het volgende:
Technoooo! Heb alleen mn studio al tijden niet gebruikt... eigenlijk vooral omdat ik me schuldig voel dat ik op zakelijk vlak dingen aan het verneuken ben / was... Daarvoor was ik minimaal 5 uur per week met mn muziek bezig en gebruikelijk zo'n 1 tot 3 uur per dag :) Misschien toch maar weer is wat doen, alleen uitkijken dat ik er niet s'avonds aan ga zitten want dan ben ik weer tot 2 of 3 uur snachts bezig haha
* Murmeli heeft al heel lang geen techno meer geluisterd :(

Minimal is saa, vind ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87005324
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:21 schreef Swiffer het volgende:
Troll :D
:N
  woensdag 29 september 2010 @ 23:38:35 #274
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87005368
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:06 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Tandrn bijten/ klemmen, adem inhouden, en meer van dat soort dingen wees mij op mijn hyperfocus, werd er heel moe van en hoofdpijn!! Duizelig enz.. Best akelig. Heb iig geen migraines meer gehad sins de drugs :)

Hyperfocus is wel een bijkomstigheid van adhd, vooral in dingen dieje grenzeloos interesseren:-)
Herkenbaar. Kan dan werk bergen werk verzetten :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87005406
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

* Murmeli heeft al heel lang geen techno meer geluisterd :(

Minimal is saa, vind ik.
Niet als je gehyperfocust bent :P
Maar luister het eigenlijk niet meer.. meer artistieke dingen nu :D
pi_87006234
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:02 schreef Denkbaar het volgende:

[..]
Hah, men noemt mij een gewoon genie ^O^

verder:

techno :(
hardrock _O_

Alter Bridge helpt mij de afgelopen 2 dagen met afreageren :D
pi_87006253
HAH, lam
pi_87006389
ik snap het niet meer :(: saaie vergaderingen, veel zuipen, niet roken ^O^
pi_87009521
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:09 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde kenmerken, mijn roomie met adhd ook, het heeft ook echt te maken met impulsen, tot tien tellen enz. Ik doe/reageer ook vaak verkeerd, dus o.a. Antisocialiteit, agressief, en zie dat later pas.
Is dat ook uit tests gekomen? of hebben ze dat allemaal niet gedaan?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_87010785
Vanmorgen sinds lange tijd Ritaling geslikt voordat ik thuis wegging, normaal neem ik hem op werk pas in.. Vandaag dus 3x ipv 2, ben benieuwd :Y
Oh en goedemorgen allen *O*
pi_87011139
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:39 schreef Michhas het volgende:

[..]

Niet als je gehyperfocust bent :P
Maar luister het eigenlijk niet meer.. meer artistieke dingen nu :D
Dus minimal is niet meer artistiek :( GOeiemorge!
pi_87011451
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:32 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Dus minimal is niet meer artistiek :( GOeiemorge!
Neh, niet echt :P

Dit is artistiek:

Geniet er maar lekker van, doe ik ook elke dag :Y Geweldig nummer O+
  donderdag 30 september 2010 @ 10:39:19 #283
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87012987
Als mensen mij zouden vragen wat mijn muziekstijl is.. geen flauw idee

Ik houd van allerlei soorten muziek, ligt er maar net aan hoe ik me op bepaalde momenten voel.

Ik vind bijvoorbeeld Metallica steengoed, maar ik kan ook naar Mika luisteren enzovoorts.

Bij mij kun je overal wel mee terecht, ook de oldies zoals the Doors, beatles, enzovoorts kun je bij me kwijt.

Hebben jullie ook zo'n uitgebreide smaak? Of ben ik gewoon smakeloos?

Muziek die ik smakeloos vind, heeft vaak te maken met bv madonna enzo, die uitgemolken pop-koeien zeg maar (MJ uitgezonderd :P ), die keiharde grunt-rock en hardcore waar je amper de bpm nog kunt horen.. Of die eindeloze wachtkamer-muziek die men lounge noemt.. Ook voor minimal heb ik geen geduld (als dat is wat ik denk.. langzaam opbouwen in een nummer??) Duurt me vaak te lang! Maar ik kan dan ook niet echt ontspannen wachten tot 'het' komt. :) (niet boos zijn!! ) :*
pi_87013856
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:39 schreef Swiffer het volgende:
Als mensen mij zouden vragen wat mijn muziekstijl is.. geen flauw idee

Ik houd van allerlei soorten muziek, ligt er maar net aan hoe ik me op bepaalde momenten voel.

Ik vind bijvoorbeeld Metallica steengoed, maar ik kan ook naar Mika luisteren enzovoorts.

Bij mij kun je overal wel mee terecht, ook de oldies zoals the Doors, beatles, enzovoorts kun je bij me kwijt.

Hebben jullie ook zo'n uitgebreide smaak? Of ben ik gewoon smakeloos?

Muziek die ik smakeloos vind, heeft vaak te maken met bv madonna enzo, die uitgemolken pop-koeien zeg maar (MJ uitgezonderd :P ), die keiharde grunt-rock en hardcore waar je amper de bpm nog kunt horen.. Of die eindeloze wachtkamer-muziek die men lounge noemt.. Ook voor minimal heb ik geen geduld (als dat is wat ik denk.. langzaam opbouwen in een nummer??) Duurt me vaak te lang! Maar ik kan dan ook niet echt ontspannen wachten tot 'het' komt. :) (niet boos zijn!! ) :*
En wat vind je van het nummer hierboven? Ik wil graag goedkeuring van Swiffer :Y
Ik zou mijn muziekstijl ook niet kunnen omschrijven.. Ben wel een grote fan van Big-Beat (denk aan Fatboy Slim, Chemical Brothers, dat vind ik echt geweldig).
  donderdag 30 september 2010 @ 11:34:53 #285
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87014739
Canon in D ken ik, maar deze remix niet :).. zit nu op werk en kan moeilijk kijken.. Ik zal t vanavond luisteren, als ik t niet vergeet :)

Fatboyslim rules idd ook de pan uit !!! Jammer datie al eeuwen niets meer maakt. Chemical brothers hebben een vervelende toon in hun muziek (ála knight rider zeg maar0 kan er niet echt lang naar luisteren, maar één nummertje, ach waarom niet!
pi_87015001
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:34 schreef Swiffer het volgende:
Canon in D ken ik, maar deze remix niet :).. zit nu op werk en kan moeilijk kijken.. Ik zal t vanavond luisteren, als ik t niet vergeet :)

Fatboyslim rules idd ook de pan uit !!! Jammer datie al eeuwen niets meer maakt. Chemical brothers hebben een vervelende toon in hun muziek (ála knight rider zeg maar0 kan er niet echt lang naar luisteren, maar één nummertje, ach waarom niet!
A la knight rider :')
Midnight Madness O+ extended version O+
Heb afgelopen week ook nog een vette artiest gevonden: Approaching Nirvana! Moet iedereen maar eens checken, voor Chill Hutch O+
  donderdag 30 september 2010 @ 11:45:49 #287
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87015143
Ja hoe moet ik t dan noemen :P

Nirvana zelf is steengoed, approaching Nirvana.. Wat voor muziek is t dan?
pi_87015184
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:45 schreef Swiffer het volgende:
Ja hoe moet ik t dan noemen :P

Nirvana zelf is steengoed, approaching Nirvana.. Wat voor muziek is t dan?
Heeft verder niks met Nirvana te maken :')
Is een beetje van alles, ze heben een dubstep nummer, een Drum 'n' Bass nummer... Ja het is niet echt te omschrijven :P
  donderdag 30 september 2010 @ 11:51:59 #289
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87015343
*opschrijf* ik denk dat ik vnaaf wat te doen ga hebben ;)
pi_87015661
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:51 schreef Swiffer het volgende:
*opschrijf* ik denk dat ik vnaaf wat te doen ga hebben ;)
:')
Wat is het trouwens stil vandaag hier... :{
  donderdag 30 september 2010 @ 12:15:59 #291
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87016112
Valt wel op ja, misschien hebben er een aantal niets met muziek??
pi_87016529
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:15 schreef Swiffer het volgende:
Valt wel op ja, misschien hebben er een aantal niets met muziek??
Misschien hebben ze andere dingen te doen... Ikke niet, het is saai op werk :N
  donderdag 30 september 2010 @ 12:38:37 #293
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87016851
Ik wel, maar multitasken is mijn ding :)
pi_87019806
Ik hou van muziek :P. Iedereen hier zal wel aan het werk zijn ofzo, nou ik mooi niet, ik ga vandaag lekker niet naar school :') Meestal thuis dan luister ik gewoon radio. Verder luister ik eigenlijk alles wel, ik heb niet echt een stijl/genre waar ik helemaal gek op ben. Ik heb dus ook geen smaak :').
  donderdag 30 september 2010 @ 14:32:54 #295
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87020958
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:15 schreef Swiffer het volgende:
Valt wel op ja, misschien hebben er een aantal niets met muziek??
Luister wel naar muziek, soms. Maar heb er weinig over te melden.
Ben trouwens al weken sjaggo en down. Geen zijn om wat te doen op mn werk..
Weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.. Zie wel ff gereset willen worden ofzo. Blegh.

Oh, ik weet het al. Volgens mij moet ik weer ff overzicht aanbrengen in mn werk.
Alleen dan die depri stemming nog....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87021044
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Luister wel naar muziek, soms. Maar heb er weinig over te melden.
Ben trouwens al weken sjaggo en down. Geen zijn om wat te doen op mn werk..
Weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.. Zie wel ff gereset willen worden ofzo. Blegh.

Oh, ik weet het al. Volgens mij moet ik weer ff overzicht aanbrengen in mn werk.
Alleen dan die depri stemming nog....
Doe een dansje *O* :D
  donderdag 30 september 2010 @ 14:51:36 #297
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87021640
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Luister wel naar muziek, soms. Maar heb er weinig over te melden.
Ben trouwens al weken sjaggo en down. Geen zijn om wat te doen op mn werk..
Weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.. Zie wel ff gereset willen worden ofzo. Blegh.

Oh, ik weet het al. Volgens mij moet ik weer ff overzicht aanbrengen in mn werk.
Alleen dan die depri stemming nog....
Vakantie kan ook helpen?! Of een extra dagje vrij?

Mijn ervaring is dat ik me dan ik een sleur waan, even eruit helpt me iig vaak. ADHD-ers zoeken steeds nieuwe prikkels en zijn snel verveeld. Verandering van spijs doet eten..
pi_87021778
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:51 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Vakantie kan ook helpen?! Of een extra dagje vrij?

Mijn ervaring is dat ik me dan ik een sleur waan, even eruit helpt me iig vaak. ADHD-ers zoeken steeds nieuwe prikkels en zijn snel verveeld. Verandering van spijs doet eten..
Neenee, een dansje! *O* :D
  donderdag 30 september 2010 @ 15:02:06 #299
308451 FreelanceMessias
Christus tijdens kantooruren
pi_87021977
Pas geleden wezen zeilen. Notabene had ik toen geen last van alle onrust in m'n hoofd, terwijl ik normaal heel snel mn intresse verlies en "vervelend" word.
Voormalig ChocolateGiddyUp
  donderdag 30 september 2010 @ 15:05:55 #300
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87022105
Blijkbaar ligt dit precies in je straatje en kan je er je energie in kwijt :)
pi_87022281
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Luister wel naar muziek, soms. Maar heb er weinig over te melden.
Ben trouwens al weken sjaggo en down. Geen zijn om wat te doen op mn werk..
Weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.. Zie wel ff gereset willen worden ofzo. Blegh.

Oh, ik weet het al. Volgens mij moet ik weer ff overzicht aanbrengen in mn werk.
Alleen dan die depri stemming nog....
Een goede reset voor mij is iets geks doen wat je normaal niet doet :)
Midden in de nacht 60km gaan fietsen, heerlijk :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')