Misschien heet ze het geduld en de concentratie er wel echt niet voorquote:
Truequote:Op woensdag 8 september 2010 12:39 schreef seasushi het volgende:
Ze heeft nu het geduld en de concentratie er echt niet voor. Maar met excuus heeft het weinig te maken. Ik had ook vrolijk door kunnen gaan met het vorige topic zonder er verder iets over te zeggen
McGilles komt ook even buurtenquote:Op woensdag 8 september 2010 12:53 schreef Murmeli het volgende:
* Murmeli stuitert het nieuwe topic ff binnen
ik zit met stage ook op kantoor (behoorlijk wat papierwerk) ik ben behorlijk slordig en vergeetachtig, dus misschien zal ritalin bij mij ook helpen.quote:Op woensdag 8 september 2010 08:57 schreef Fes1-2 het volgende:
Twee uur geleden heb ik vandaag mijn eerste ritalin genomen (10mg) en zit nu op kantoor, ik voel me wel een beetje duf in mijn hoofd maar verder pak ik wel de stapeltjes papier die naast mijn computer liggen op en geef ze een plek... Dit in plaats van de stapel 20 centimeter op te schuiven zodat ik weer kan beginnen aan een nieuwe stapel papier naast de computer.. Normaal gebeurd dat smiddags pas, of niet... Er ligt echt nog een hele stapel maar ik kijk er nu best rustig tegenaan.. Het voelt best vreemd... Ik weet nog steeds dat er een heleboel moet gebeuren en ingehaald moet worden, maar ik heb echt het idee dat ik nu 'gewoon' aan het werk ben. Ik heb niet meer het idee van shit dit doen shit dat doen.. niks doen, wat anders doen (wat eigenlijk?) .. Maar ik doe gewoon wat.. Het voelt eigenlijk al hetzelfde als op zo'n zeldzame dag waar ik wel van alles gedaan kreeg en met een voldaan gevoel naar huis ging.
yep!quote:Op woensdag 8 september 2010 23:42 schreef Fes1-2 het volgende:
Meld me ook maar even! Zit hier nu dagelijks mee in mn hoofd haha..
Zijn er trouwens mensen met ADD die extreem koppig zijn?
extreem is inderdaad het juiste woord bij mijquote:Op woensdag 8 september 2010 23:42 schreef Fes1-2 het volgende:
Meld me ook maar even! Zit hier nu dagelijks mee in mn hoofd haha..
Zijn er trouwens mensen met ADD die extreem koppig zijn?
Ik zou nog even wachten als jou wasquote:Op donderdag 9 september 2010 11:34 schreef oddeyed het volgende:
Hai. Ik ga vandaag m'n psych eens ff bellen. Ze zei dat ze het nou in het team ging overleggen, en als het me te lang duurde kon ik wel bellen. En het duurt me dus te lang, want ik wacht al vanaf december.
Ik moet nog even wachtenquote:Op donderdag 9 september 2010 11:50 schreef Michhas het volgende:
[..]
Ik zou nog even wachten als jou was...
da's wel tof!quote:Op donderdag 9 september 2010 11:57 schreef Fes1-2 het volgende:
Hmmmmm ok. Hier nog een. Ik geloof nooit wat en zoek het gelijk op met internet, pas als ik het nog ergens zie geloof ik het pas haha.
Nja. Wil voor mijzelf geen diagnose stellen maar dit is nu de 2e dag met ritalin. Ik voel me echt rustig zo en pak gewoon dingen beet en stel prioriteiten.. Als ik ergens mee bezig ben blijf ik er wel mee bezig en ben niet zo gejaagd met het volgende bezig; het voelt echt zwaar relaxt in plaats van godver godver dit zus. Merk alleen wel dat ik dingen niet zo snel doe als dat ik gewend was als ik wel wat deed zeg maar.. Mja, ik doe wat en ik ga met een lekker gevoel naar huis! Straks gesprek met psycholoog.. Zit nu toch wel soort van te hopen dat het ADD is anders zou ik ook echt niet weten hoe ik verder moet met mijn leven (met wat ik nu doe dan)... Ben hier echt al in tranen over uitgebarsten... Mja, heb nu ineens weer hoop met alles
Ja het was nog niet besproken ofzoquote:Op donderdag 9 september 2010 12:58 schreef Michhas het volgende:
[..]
Hahahaha serieus?
Ik moet waarzegger worden
Na een half jaar nog niet besproken?quote:Op donderdag 9 september 2010 17:28 schreef oddeyed het volgende:
[..]
Ja het was nog niet besproken ofzo![]()
Maar wil je de uitkomst dan ook ff voor me voorspellen
Je zult het pas echt goed gaan merken op het moment dat je er een inneemt als je op school zit of werkquote:Op zaterdag 11 september 2010 09:52 schreef Carmw het volgende:
Ik heb ongeveer een uur geleden een halve tablet ingenomen, maar ik merk er helemaal niks vanHet voelt precies hetzelfde als zonder.
Ik denk dat ik als het 'uitgewerkt' is eens een hele ga proberen.
En huiswerk maken? Dat probeer ik nu te doen, maar ik zit alweer te internettenquote:Op zaterdag 11 september 2010 10:12 schreef Michhas het volgende:
[..]
Je zult het pas echt goed gaan merken op het moment dat je er een inneemt als je op school zit of werk
Ja dat had ik tenminste, toen ik de eerste paar dagen niks merkte dacht ik: laat ik maar eens werk gaan zoeken, en toen merkte ik het meerquote:Op zaterdag 11 september 2010 10:16 schreef Carmw het volgende:
[..]
En huiswerk maken? Dat probeer ik nu te doen, maar ik zit alweer te internettenIk hoop dat het wel werkt op school dan!
Dank u, dank uquote:Op dinsdag 14 september 2010 00:02 schreef Fes1-2 het volgende:
Hm wat een kut weekend zo en wat een schijtbegin van de week, zit niet lekker in mn vel. Morgen hoop ik beter, schijn dan ook nog is jarig te zijn.Nog gefeliciteerd micchas
![]()
Geenquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:42 schreef melanie_the_miss het volgende:
Met google kom ik er niet echt uit..
Ik had begrepen dat er een aantal verzekeringen zijn die Concerta vergoeden...
Als ik nu kijk lijkt het alsof ritalin al nergens meer wordt vergoed...
Wie o wie weet welke verzekeraar concerta vergoed?
Avero achmea. Moet je wel aanvullend pakket nemen. In december zet psyq het op hun site welke verzekering het volgend jaar vergoedt. Het verandert nl elk jaarquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:42 schreef melanie_the_miss het volgende:
Met google kom ik er niet echt uit..
Ik had begrepen dat er een aantal verzekeringen zijn die Concerta vergoeden...
Als ik nu kijk lijkt het alsof ritalin al nergens meer wordt vergoed...
Wie o wie weet welke verzekeraar concerta vergoed?
Ik zit al vol met pillenquote:Op woensdag 15 september 2010 07:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Avero achmea. Moet je wel aanvullend pakket nemen. In december zet psyq het op hun site welke verzekering het volgend jaar vergoedt. Het verandert nl elk jaar![]()
Heel fijn voor een adhd-er, elk jaar geregel...
Ik betaal nu 140 euro pm voor de verzekering. Maar slik voor 70 euro concerta dus het loont wel een paar tientjes...
Ik herken mij niet echt in bovenstaand verhaal, wat ik wel merk bij mij (maar ik gebruik dexamphetamine) is dat ik meer typfouten maak en als ik aan het typen soms ook niet precies weet welke letter ik dan moet gaan drukken, klinkt heel raar maar ik begin vaak een woord en dan moet ik bijvoorbeeld een 'd' typen en dan typ ik vrolijk een 'k', slaat nergens op maar merk het wel duidelijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:31 schreef Fes1-2 het volgende:
Nu dus paar dagen aan de ritalin.. wordt er lekker rustig van en ik maak me minder druk om van alles en nog wat, dit ervaar ik wel als iets heel fijns. Alleen met werk doe ik bepaalde dingen nog niet echt. Ik merk wel dat als ik aan een mailtje (oid) begin ik deze ook eerder af maak in plaats van dat deze tot aan het eind van de dag in de 'bewerk / concept' stand staat en niet wordt afgerond om het zo meer even te zeggen. Alleen de hoeveelheid 'mailtjes' die ik dan behandel valt me nog tegen. Het beginnetje maken kost nog moeite zoals ook zonder de ritalin was..
Al die dingen waar ik eigenlijk een begin aan zou moeten maken zijn wel administratief, en zoals de administratie er nu bij staat is dit echt een supergrote rotzooi... Als ik aan iemand zou vragen of die het even voor me uit kon zoeken zou die spontaan depressief worden van de hoeveelheid werk denk ik...
Overleggen en aan iets uitdagendere dingen werken gaat overigens wél beter! Deze komen nu ook op papier in plaats van alleen in mn hoofd zeg maar...
Ik nam 3 x 10mg per dag en ben nu 4 x 10mg gaan proberen... Kan dat er iets mee te maken hebben? Weeg iets meer dan 70kg. Verder heb ik nog niet de diagnose ADD maar ik denk zelf dat ik dit wel heb... Ik denk natuurlijk niet dat die ritalin ineens als sneeuw voor de zon al mijn problemen oplost of zo, maar herkennen jullie je in bovenstaand verhaal en hebben jullie hier ook aan moeten werken of ging dit ook beter toen jullie iets aan de dosis of jullie ritme veranderden? Alvast bedankt!
Mss dat je dosis niet hoog genoeg is? Of idd dat je gewoon niet reageert op metylfenidaat en dus iets anders kunt proberen. Niet reageren op ritalin betekent niet per defenitie dat je geen ad(h)d hebt.quote:Op maandag 13 september 2010 15:21 schreef Carmw het volgende:
Nou, vandaag ben ik dan naar school geweest terwijl ik ritalin slikte, en wederom totaal geen effect. Ik word er niet drukker van, niet rustiger, niet opgefokter of geconctreerder. Ik weet niet wat ik daar nou van moet denken. Ligt het er gewoon aan dat mijn lichaam het niet opneemt, of heeft het een één of andere psychische verklaringNou ja, ik zal de huisarts eens raadplegen, moet toch nog een verwijsbrief halen voor een second opinion.
Niet reageren op methylfenidaat klopt nietquote:Op donderdag 16 september 2010 13:39 schreef Crapbag het volgende:
[..]
Mss dat je dosis niet hoog genoeg is? Of idd dat je gewoon niet reageert op metylfenidaat en dus iets anders kunt proberen. Niet reageren op ritalin betekent niet per defenitie dat je geen ad(h)d hebt.
Nou, methylfenidaat is inderdaad de actieve stof in beide medicijnen (in bijna alle medicijnen tegen ADHD).quote:Op donderdag 16 september 2010 13:48 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik heb ook gewoon methylfenidaat, maar dat moet gewoon hetzelfde zijn als echte ritalin... Zelfde molecuul. Wat bedoel je met die hulpstoffen dan?
Verder voel ik me wel echt anders wanneer ik een dag methylfenidaat neem.
Klopt..quote:Op donderdag 16 september 2010 14:03 schreef Re het volgende:
bekend verschijnsel idd als medicatie generiek wordt en iedereen het spulletje kan namaken, alleen zullen de verzekeringen dat haast nooit accepteren
Hahaquote:Op donderdag 16 september 2010 13:58 schreef Michhas het volgende:
By the way, hoi lang verhaal van mij
Goed is niet van toepassing, goed voor jou is wel van toepassingquote:Op donderdag 16 september 2010 14:09 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
HahaHeb hier methylfenidaat - hydrochloride 10 PCH van Pharmachemie BV Haarlem... Denk toch gewoon goed?
het is allemaal een geldkwestie, helaasquote:Op donderdag 16 september 2010 14:07 schreef Michhas het volgende:
[..]
Klopt..
Maar het is wel een kwalijke zaak vind ik! Het zijn in dit geval 2 heel verschillende medicijnen.
In mijn situatie ging het zo: Concerta gehad, werkte niet, met psychiater afgesproken dat ik over zou gaan op Ritalin. Ik helemaal blij om iets nieuws te proberen, en met vol goede moed naar de apotheek. Krijg ik dat doosje in het midden (zie plaatje vorige post mee), terwijl ik dus een recept voor Ritalin had. Nou dat werkte dus niet, ik terug naar psych. Zegt hij: Oké, dan gaan we nu 'echte' Ritalin proberen. Ik: Huh? Echte Ritalin? Die had ik toch al?.. blijkbaar dus niet
en de echte Ritalin werkt dus wel
ik vind dat best wel kwalijk eigenlijk, het gaat wel over voorgeschreven medicatie, er wordt een beetje laks mee omgegaan naar mijn mening
Succes ermee!quote:Op donderdag 16 september 2010 22:55 schreef oddeyed het volgende:
Motivatie. Ik ga net 2 dagen naar m'n nieuwe opleiding en ik kan me nu al niet op het werk concentreren. En dus ook niet motiveren, want er is elke keer wel iets anders. Mijn mede-studenten begrijpen de opdracht in 1 keer, ik moet het papier 6x lezen, om er dan achter te komen dat ik de letters wel heb gezien maar er alsnog helemaal niks van begrijp. Beetje het ene oor in andere oor uit verhaal, maar dan met mijn ogen. Word er best moe/ verdrietig van eigenlijk. Het is mijn tweede opleiding en ik wil het zo graag maar het lijkt gewoon niet te lukken. Zo ging het precies op mijn vorige opleiding
Soms denk ik ook wel dat ik te dom ben. In mijn klas heeft iedereen hetzelfde niveau (havo, nu dus op het hbo) en toch begrijpen zij de dingen wel en ik niet. Mijn psych heeft geen tijd, dus die kan ik ook niet lastigvallen, dan maar hier.
Dan ga ik nu weer verder met school.
Dat is Klote. Het goede nieuws is dat het niets met domheid te maken heeft. Is puur een concentratieprobleem. ik heb er ook vaak last van. Met dope uiteraard een heel stuk minder.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:55 schreef oddeyed het volgende:
Motivatie. Ik ga net 2 dagen naar m'n nieuwe opleiding en ik kan me nu al niet op het werk concentreren. En dus ook niet motiveren, want er is elke keer wel iets anders. Mijn mede-studenten begrijpen de opdracht in 1 keer, ik moet het papier 6x lezen, om er dan achter te komen dat ik de letters wel heb gezien maar er alsnog helemaal niks van begrijp. Beetje het ene oor in andere oor uit verhaal, maar dan met mijn ogen. Word er best moe/ verdrietig van eigenlijk. Het is mijn tweede opleiding en ik wil het zo graag maar het lijkt gewoon niet te lukken. Zo ging het precies op mijn vorige opleiding
Soms denk ik ook wel dat ik te dom ben. In mijn klas heeft iedereen hetzelfde niveau (havo, nu dus op het hbo) en toch begrijpen zij de dingen wel en ik niet. Mijn psych heeft geen tijd, dus die kan ik ook niet lastigvallen, dan maar hier.
Dan ga ik nu weer verder met school.
Dan is het een goede oplossing geweest toch? Ik loop op zo'n moment niet weg.. Ik ga óf mezelf op lopen vreten van binnen óf ik ga wel klierenquote:Op vrijdag 17 september 2010 07:11 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat is Klote. Het goede nieuws is dat het niets met domheid te maken heeft. Is puur een concentratieprobleem. ik heb er ook vaak last van. Met dope uiteraard een heel stuk minder.
Bij overleg heb ik het ook trouwens. Gisteren gewoon weggegaan omdat ik anders ging lopen kleren. Lekker volwassen als je 35 bent... maar collega's weten dat ik adhd heb dus die snappen het wel...
Dacht dat jij al lang in behandeling wasquote:Op vrijdag 17 september 2010 09:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren ben ik gebeld door Psyq of ik al 2 mensen had gevonden die komende maandag met mij meekomen naar het eerste gesprek daar. Ik moet de vragenlijst meenemen, doktersverklaring en Trias pasje.
Moeten er nu al 2 mensen mee?quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren ben ik gebeld door Psyq of ik al 2 mensen had gevonden die komende maandag met mij meekomen naar het eerste gesprek daar. Ik moet de vragenlijst meenemen, doktersverklaring en Trias pasje.
Hoe is het?quote:Op maandag 20 september 2010 13:52 schreef oddeyed het volgende:
Michhas!
@ cyclinggirl, misschien dat je moeder dacht dat het normaal was omdat ze je nooit anders heeft gezien? Mijn moeder vond het ook allemaal wel mee vallen maar nu ze er over leest herkent ze het wel veel meer. Weet je al wanneer je weer heen moet voor een afspraak? Duurt het bij jou ook zo lang?
Mijn ma liet mij vroeger heel los, gewoon een vrije opvoeding. Daardoor wist ze veel antwoorden op vragen ook niet en vond het vroeger minder opvallend dan tegenwoordig.quote:Op maandag 20 september 2010 13:52 schreef oddeyed het volgende:
Michhas!
@ cyclinggirl, misschien dat je moeder dacht dat het normaal was omdat ze je nooit anders heeft gezien? Mijn moeder vond het ook allemaal wel mee vallen maar nu ze er over leest herkent ze het wel veel meer. Weet je al wanneer je weer heen moet voor een afspraak? Duurt het bij jou ook zo lang?
Deed die van ook ja. Zo irritant.quote:Op maandag 20 september 2010 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:ha oke. Nou over twee weken ga ik voor het volgende gesprek. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ja mijn moeder gaf echt antwoorden als ja, dat heeft ze wel maar daar had ik niet zoveel moeite mee hahahaha.
Ja maar daar gaat het niet omquote:Op maandag 20 september 2010 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:ha oke. Nou over twee weken ga ik voor het volgende gesprek. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ja mijn moeder gaf echt antwoorden als ja, dat heeft ze wel maar daar had ik niet zoveel moeite mee hahahaha.
Dat deed ik ook altijdquote:Op maandag 20 september 2010 15:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ze hebben mij ook vrij opgevoed. Ja ik was druk maar kon mijzelf ook vermaken. Ik was altijd buiten aan het schooien zeg maar
Hmm dat is wel een beetje afgezaagdquote:Op maandag 20 september 2010 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:
hahaha wij deden magneetjes zoeken bij het oud ijzer. Of gingen sprinkhanen vangen bij het dijkje.
Jee ze willen echt alles van je weten!quote:Op maandag 20 september 2010 12:18 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou vanmorgen bij Psyq geweest. Hele relaxte dame. Ze kunnen nog geen diagnose stellen omdat ze niet zo goed raad weten met de verandering tussen toen en nu en dan met name het verhaal van vergeetachtigheid en hyperactiviteit. Mijn moeder vindt dat het allemaal wel mee viel terwijl andere mensen om mij heen mij wel altijd druk vonden.
Nu wil ze schoolrapporten van de basisschool zien en dan met het team praten. En dan moet ik nog een keer op gesprek komen en dan zal ik het wel horen denk ik.
Dat herken ik wel hoor, ik heb nog steeds geen uitslag, maar idd, als er niks uit komt, ben ik dan gewoon een aansteller? Is het dan overdreven? Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ook als blijkt dat het geen adhd is ik zeker wel aan die problemen moet gaan werken, dus dan los ik het zegmaar ook op.quote:Op woensdag 22 september 2010 01:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nee nietMaar het klinkt aan de ene kant ideaal: zo van dit is het, doe dit/slik dit. Maar aan de andere kant helemaal niet. En stel dat dit het niet is, dan ben ik gewoon raar.
Goede instelling!quote:Op woensdag 22 september 2010 07:53 schreef oddeyed het volgende:
[..]
Dat herken ik wel hoor, ik heb nog steeds geen uitslag, maar idd, als er niks uit komt, ben ik dan gewoon een aansteller? Is het dan overdreven? Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ook als blijkt dat het geen adhd is ik zeker wel aan die problemen moet gaan werken, dus dan los ik het zegmaar ook op.
Ik denk niet echt dat ik het heb eigenlijk, ik vind dat ik best normaal reageer. Andere mensen hebben het wel eens uit zichzelf tegen mij gezegd. Of vinden mij 'best een druktemakertje'.quote:Op woensdag 22 september 2010 07:53 schreef oddeyed het volgende:
[..]
Dat herken ik wel hoor, ik heb nog steeds geen uitslag, maar idd, als er niks uit komt, ben ik dan gewoon een aansteller? Is het dan overdreven? Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ook als blijkt dat het geen adhd is ik zeker wel aan die problemen moet gaan werken, dus dan los ik het zegmaar ook op.
Was AD(H)D maar zo ideaal/makkelijk......quote:Op woensdag 22 september 2010 01:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nee nietMaar het klinkt aan de ene kant ideaal: zo van dit is het, doe dit/slik dit. Maar aan de andere kant helemaal niet. En stel dat dit het niet is, dan ben ik gewoon raar.
Dat is wel zeer balen ja, maar sowieso is een bijbehorende gebruiksaanwijzing bij 90% van de psychische problemen niet van toepassing.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:21 schreef Maartel het volgende:
Pfft, maar weer even een update, al weet ik inmiddels ook niet meer in welk topic ik thuishoor![]()
Na maanden onderzoek en gesprekken, en heel veel overleg in t team van t ziekenhuis is nu de 'conclusie' dat ik elementen van autisme, ADD, angststoornis én borderline hebEn dat ze me iig te kort zouden doen om maar één van die elementen als afzonderlijk probleem aan te pakken.
Plan van aanpak? Mijn spv-er wil samen met mij verder 'puzzelen' omdat ze ook geen pasklare oplossingen of geschikte behandelingen in gedachte heeft.. Opzich fijn dat ze er iig zo eerlijk in zijn, maar ondertussen ook gruwelijk frustrerend dat niemand kennelijk weet wat ik nou 'heb' en hoe/of ik er ooit vanaf kom
Ik wil verdorie gewoon één heldere diagnose met bijbehorende gebruiksaanwijzing![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |