Waarom vind je dat interessant dan?quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:09 schreef MeloD het volgende:
Ik vind het zoooo lastig om uit te leggen waarom ik nu precies de GGZ interessant vind, grr
Fingers crossed dan maarquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:09 schreef MeloD het volgende:
Nou, gister sollicitatiegesprek gehad, ben benieuwd! Hoor binnen twee weken of ik door ben of niet (ze kreeg nog drie studenten op bezoek). Beetje gemengde gevoelens, ene deel ging goed, andere deel niet. Ik vind het zoooo lastig om uit te leggen waarom ik nu precies de GGZ interessant vind, grr
Het oplossen van 'de puzzel van bewustzijn'. Waardoor ben je wie je bent? En dan vooral de neurologische kantquote:Op zaterdag 20 november 2010 15:55 schreef MeloD het volgende:
Waarom vinden jullie de psychologie zo interessant dan?
Voor mij is het eigenlijk meer de neurologie en misschien wel de natuurkunde en scheikunde die bij het functioneren van het leven op het meest fundamentele niveau komt kijken (dan doel ik dus idd op atomair- en niet celniveau). Hersenen vind ik gewoon uitermate boeiend; hoe neuronen tot bewustzijn komen inderdaad, maar überhaupt dat ze samen dan ineens in staat zijn om waar te nemen en te reageren op de omgeving.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:55 schreef MeloD het volgende:
Waarom vinden jullie de psychologie zo interessant dan?
O, maar ik kan mijn lievelingskleur goed verklaren en ik weet ook waarom ik psychologie zo interessant en leuk vind, dus ook dat soort zaken zijn goed te verklaren.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:55 schreef MeloD het volgende:
Ze hebben 1 plek.. Dus idd duimen
En RobertoCarlos, voor mij is het net zoals een lievelingskleur, weet ik veel waarom ik nu net die kleur zo mooi vind. Waarom vinden jullie de psychologie zo interessant dan?
Omdat het bijzonder is dat dit mogelijk is. Daarom.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:02 schreef MeloD het volgende:
Maar waaróm vinden jullie het zo boeiend? Want wat jullie beschrijven is vooral wat je dan precies interessant vindt, en niet het waarom. Ben dus blijkbaar niet de enige die moeite heeft met zo'n vraag
Omdat inzichten in bewustzijn ons dichter brengen het antwoord op de vraag der vragen: Waarom maken we alles bewust mee en zijn we niet gewoon zombies? Eén van de vele voorbeeldenquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:02 schreef MeloD het volgende:
Maar waaróm vinden jullie het zo boeiend? Want wat jullie beschrijven is vooral wat je dan precies interessant vindt, en niet het waarom. Ben dus blijkbaar niet de enige die moeite heeft met zo'n vraag
Ah ja 8 uur idd!quote:Op woensdag 17 november 2010 22:58 schreef SH. het volgende:
[..]
Geen idee waar je 13 uur vandaan haalt, maar vorig jaar had ik in dat blok twee keer 3 uur onderwijsgroepen en één keer 2 uur college per week. Dat is 7 uur volgens mijDaarnaast worden die practica telkens makkelijker, dus maak je daar maar geen zorgen om
Editje: 7 Uur? Ik bedoel natuurlijk 8 uur![]()
Vreselijk blok. Mijn advies is om altijd alle opgaven te maken en niet achter proberen te lopen. Veel mensen die het niet halen lopen het hele blok rond met het idee dat ze het niet kunnen, terwijl het vaak neerkomt op het feit dat ze niet genoeg oefenen. Statistiek is namelijk veel en veel en veel oefenen (zeker als je er niet goed in bent). Als je je daar aan houdt, dan zit je bij die 51% die het wel haaltquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:39 schreef Mjita het volgende:
Statistiekblok is begonnen, en 49% van de studenten haalt dat blok maar, oh boy oh boy![]()
Grotendeels hier hetzelfde. Psychologie an sich is niet zo boeiend in mijn ogen, het wordt pas spannend als dit gedrag neurologisch/biologisch verklaard kan gaan worden! Daar rechtsstreeks mee bezig zijn met mijn onderzoek maakt het erg leuk, maar dat neemt niet weg dat ik er steeds meer achter kom dat ik veel beter Geneeskunde had kunnen kiezen dan Psychologie.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:04 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Voor mij is het eigenlijk meer de neurologie en misschien wel de natuurkunde en scheikunde die bij het functioneren van het leven op het meest fundamentele niveau komt kijken (dan doel ik dus idd op atomair- en niet celniveau). Hersenen vind ik gewoon uitermate boeiend; hoe neuronen tot bewustzijn komen inderdaad, maar überhaupt dat ze samen dan ineens in staat zijn om waar te nemen en te reageren op de omgeving.
Gezien mijn informatica achtergrond lijkt het me ook geweldig om terecht te komen in de richting van artificial intelligence, of robotica. Maar onderzoek lijkt me net zo boeiend. Er zijn veel dingen die ik zou willen doen, en gelukkig ook veel dingen die ik kan gaan doen als ik straks mijn studie af heb.
Hmm, weet ik niet. Als het te zwaar is stap ik over naar MLW. Ik merk nu in ieder geval dat ik toch redelijk wat tijd over heb. Het vorige blok had ik het wel best druk, maar dit blok: lichaam en gedrag (biologische psychologie) en statistiek, valt het me reuze mee. Niet dat ik statistiek zo easy vind, maar in lezen gaat - voor mij - veel meer tijd zitten dan wat opgaven maken. Misschien dat ik het vorige blok nog moest wennen aan het tempo / de hoeveelheid op de universiteit, en ook nog moest ontdekken hoe ik moest leren en wat het belangrijkste was. Daarnaast is MLW van wat ik ervan begrepen heb ook wel meer een 'begrijpen' studie dan een 'stampen' studie. Maar ja: aan theorie ontkom je niet en dat is natuurlijk maar goed ook.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:39 schreef Mjita het volgende:
[..]
Ah ja 8 uur idd!
Maar daar komen nog 3 practicum uren bij dus dan zit je op 11.
Statistiekblok is begonnen, en 49% van de studenten haalt dat blok maar, oh boy oh boy![]()
@Gestiech: 2 studies naast 16 uur werken, en slapen doe je wanneer?
Haha nee on a serious note, ben je niet bang dat je aan kwaliteit wat betreft kennis aan een van de opleiding zult gaan moeten inboeten?
Congrats dude!! Ah dat is echt een heerlijk cijfer he hahaha, een 9,5!!!quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:47 schreef SH. het volgende:
[..]
Vreselijk blok. Mijn advies is om altijd alle opgaven te maken en niet achter proberen te lopen. Veel mensen die het niet halen lopen het hele blok rond met het idee dat ze het niet kunnen, terwijl het vaak neerkomt op het feit dat ze niet genoeg oefenen. Statistiek is namelijk veel en veel en veel oefenen (zeker als je er niet goed in bent). Als je je daar aan houdt, dan zit je bij die 51% die het wel haaltOok is het verstandig om SPSS aan te schaffen, want volgend jaar krijg je er weer een practicum over (16 euri is ook niet zoveel als je het over hebt). Eventueel kun je het natuurlijk op andere manieren verkrijgen, maar dat is op eigen risico.
(Ohja, 9,5 voor m'n SPSS-toets!Nu nog m'n bloktoets + andere practicumcijfer binnenkrijgen
)
Ja die hoeveelheid is wel even wennen, maar als je jezelf omringt met het juiste volk en jezelf elke dag de bieb in dwingt te gaan is het goed te doen idd, het reizen is alleen kut want daar ben ik op de dagen dat ik les heb zeker wel 3-3.5 uur aan kwijt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:26 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Hmm, weet ik niet. Als het te zwaar is stap ik over naar MLW. Ik merk nu in ieder geval dat ik toch redelijk wat tijd over heb. Het vorige blok had ik het wel best druk, maar dit blok: lichaam en gedrag (biologische psychologie) en statistiek, valt het me reuze mee. Niet dat ik statistiek zo easy vind, maar in lezen gaat - voor mij - veel meer tijd zitten dan wat opgaven maken. Misschien dat ik het vorige blok nog moest wennen aan het tempo / de hoeveelheid op de universiteit, en ook nog moest ontdekken hoe ik moest leren en wat het belangrijkste was. Daarnaast is MLW van wat ik ervan begrepen heb ook wel meer een 'begrijpen' studie dan een 'stampen' studie. Maar ja: aan theorie ontkom je niet en dat is natuurlijk maar goed ook.
M'n bloktoetscijfer krijg ik pas op 3 december, maar ik ben niet pessimistischquote:Op zondag 28 november 2010 04:00 schreef Mjita het volgende:
[..]
Congrats dude!! Ah dat is echt een heerlijk cijfer he hahaha, een 9,5!!!
Je bloktoets al binnen?
Man man wat is dit KUT zeg, ik begrijp de statistiek stof wel( hoe de sommen gemaakt moeten worden) maar de interpretatie of wanneer je vragen krijgt over of je het wel of niet eens bent met een bepaalde conclusie van een methode/uitkomst . Net bezig geweest met het maken van f***** 2 sommen en begrijpen wat covariatie/relatie coefficient en z scores zijn en ik ben alweer 4 uur verder, met nog 7 sommen te gaan voor maandag![]()
Gaat allemaal veels te langzaam zo door die chaos die ontstaat in mijn pannendak en beetje anxiety als ik de stof zie terwijl ik er wel elke dag 4-5 uur mee bezig ben.
Heeft iemand ervaring met die Wisi-bijlessen die gepost staan in het begin van het topic?
Ik moet nodig structuur aanbrengen want met dit tempo red ik het dus niet, wat kosten die bijlessen als iemand dat weet?
Verdomme, leven of dood, ik ga die bloktoets halen
Valt mee, ik ken veel ergere gevallenquote:Op zondag 28 november 2010 10:36 schreef Gestiech het volgende:
Best erg dat ik nu al bezig ben met masters, 3 maanden in mijn eerste jaar psychologie...
Beter dit, dan na 3 jaar studie nog niet weten wat je wilt!quote:Op zondag 28 november 2010 10:36 schreef Gestiech het volgende:
Best erg dat ik nu al bezig ben met masters, 3 maanden in mijn eerste jaar psychologie...
Ik als tweedejaars heb 8 december een masteravond. Aangezien ik nog niet weet wat voor bachelorprofiel ik wil gaan doen, kan ik me hiermee oriënteren.quote:Op zondag 28 november 2010 10:36 schreef Gestiech het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 november 2010 19:46 schreef MeloD het volgende:
Woohaa, net een mail gekregen dat ik naar aanleiding van mijn sollicitatiegesprek binnekort (als het goed is) gebeld ga worden door de verantwoordelijke van de afdeling waar ik voor gesolliciteerd heb voor een kennismakingsgesprek
Probeer uitreksels.nl (kleine kans en meestal oude druk).quote:Op maandag 29 november 2010 22:49 schreef glaba het volgende:
Weet iemand of je die samenvattingen van de studieboeken ergens online gratis kan vinden?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 november 2010 19:46 schreef MeloD het volgende:
Woohaa, net een mail gekregen dat ik naar aanleiding van mijn sollicitatiegesprek binnekort (als het goed is) gebeld ga worden door de verantwoordelijke van de afdeling waar ik voor gesolliciteerd heb voor een kennismakingsgesprek
Cool! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 november 2010 19:46 schreef MeloD het volgende:
Kom op zeg, je bent er nog niet, hup hup gauw dat gesprek gaan voorbereiden!quote:Op maandag 29 november 2010 19:46 schreef MeloD het volgende:
UvT = Tilburgquote:Op maandag 6 december 2010 14:24 schreef Sharkdoggie het volgende:
Welkom volgens mij ben je de eerste die in Twente psychologie studeert en hier post.
Whoopsquote:Op maandag 6 december 2010 14:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
UvT = Tilburg
Universiteit van Tilburg [#48] Waar BAstudenten gediscrimineerd worden
En Hoi Tink!
Ik weet wie jij bent
Beeeetje jammer Sharkdoggie!quote:
Hihi, net zoals op het UvT-forum zeker?quote:Op maandag 6 december 2010 14:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
UvT = Tilburg
Universiteit van Tilburg [#48] Waar BAstudenten gediscrimineerd worden
En Hoi Tink!
Ik weet wie jij bent
Haha, zoals al door andere mensen aangegeven... Tilburg dusquote:Op maandag 6 december 2010 14:24 schreef Sharkdoggie het volgende:
Welkom volgens mij ben je de eerste die in Twente psychologie studeert en hier post.
Wow., wat een hoop reacties!quote:Op woensdag 8 december 2010 13:07 schreef Sharkdoggie het volgende:
Behalve aantal studenten is het vooral handig te kijken naar de taken die een vereniging vervult en hoe hoog de participatie is van de leden. Een vereniging kan heel groot zijn, maar de participatie aan activiteiten heel laag (of juist andersom). Vaak zijn leden gewoon lid vanwege de grootste korting op boeken en deze op de faculteit worden verkocht.
Voor het lokale bestuur van SPS-NIP krijg je (voor zover ik weet) geen vergoeding. Je krijgt alleen een vergoeding als je in het nationale bestuur gaat, waardoor het al meteen minder aantrekkelijk wordtquote:Op woensdag 8 december 2010 11:30 schreef Sharkdoggie het volgende:
Er zijn meer alternatieven dan een bestuursjaar doen bij je studievereniging. Bijv. het SPS-NIP heeft moeite om bestuursleden te vinden, maar daarvoor krijg je in verhouding best een hoge vergoeding.
Dat snap ik sowieso nooit van Leiden. Ze vinden zichzelf heel wat, vragen zodra het kan hoge collegegelden en stellen strenge eisen aan studenten, ze hebben hoge praatjes over de riante mogelijkheden om door middel van een bestuursjaar jezelf als student te ontwikkelen, maar dat even fatsoenlijk faciliteren ho maar. Op de VU liggen de vergoedingen riant boven studiefinanciering, daarnaast hield de faculteit een zeiltje in het oog met betrekking tot studieresultaten bestuursleden. Ik denk dat met kleine maatregelen zoals deze je studenten gewoon hun studie naast bestuurswerk kan laten doen, zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van een van beide.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:30 schreef Sharkdoggie het volgende:
De reden daarvoor is dat in Leiden je alleen een bestuursjaar mag doen als diegene ingeschreven is voor een studiejaar (regeling van de uni). Vereniging in Leiden is gewoon groot met de daarbij behorende activiteiten (wat veel tijd kost), waarbij de bestuursleden meer geld moeten investeren dan vergoeding voor krijgen en dan nog college geld bij moeten betalen. Het scheelt natuurlijk wel tijd als je bij een vereniging een bestuursjaar kan doen wat organisatorisch kleiner (qua taken). Meesten proberen een vak per blok erbij te doen (1/3 studie), maar meer is gewoon niet te doen. Punt is dat het gewoon moeilijk is om verenigingen met elkaar te vergelijken (omdat de structuur vaak anders is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |