Dat is natuurlijk onwijs verschillend per persoon. Om eerlijk te zijn haal ik die 10-15 nooit (zelfs niet als je de colleges meetelt) en dat heb ik nooit gehaald (4 jaar HBO en nu 3 jaar WO).quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:47 schreef Gestiech het volgende:
Ik denk niet dat je het met alleen weekenden gaat redden. Of je moet letterlijk je volledige weekend, ochtend tot avond, in de boeken zitten. Ik studeer zo'n 10-15 uur zelf per week, naast de colleges en werkgroepen. Aangezien jij geen colleges en werkgroepen hebt zul je er wat meer zelf mee bezig (moeten) zijn lijkt me.
Aha, speed reading ofzo?quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onwijs verschillend per persoon. Om eerlijk te zijn haal ik die 10-15 nooit (zelfs niet als je de colleges meetelt) en dat heb ik nooit gehaald (4 jaar HBO en nu 3 jaar WO).
Ahjoh, de getallen zijn natuurlijk wat overdreven (vragenlijsten, geen observaties).quote:Op woensdag 3 november 2010 20:20 schreef MeloD het volgende:
Ik heb nooit 30 uur gehaald![]()
Nog niet eens de helft
Ik gok dat ik in mijn bachelor gemiddeld 8 uur kwijt was aan school, aan alles bij elkaar dus
Nu in mijn master is het wel meer, maar nog steeds geen 30 uur (ok, soms wel maar da's door de stage, niet door de theorievakken)
Geef dat aub dan ook aan bij de evaluatieformulieren van de universiteit. Wat in de praktijk gebeurt is dat studenten daar wel een groot getal invullen omdat ze denken dat ze politiek correct moeten antwoorden, maar dat vervolgens de onderwijsvisitatie commissie niet weet dat een opleiding veel te licht is (want dat is psychologie op dit moment echt).quote:Op woensdag 3 november 2010 20:20 schreef MeloD het volgende:
Ik heb nooit 30 uur gehaald![]()
Nog niet eens de helft
Ik gok dat ik in mijn bachelor gemiddeld 8 uur kwijt was aan school, aan alles bij elkaar dus
Nu in mijn master is het wel meer, maar nog steeds geen 30 uur (ok, soms wel maar da's door de stage, niet door de theorievakken)
Je voelt je scriptie dus niet als jouw psychologische eigendom nu je OV-vergoeding wilt?quote:Op donderdag 4 november 2010 13:47 schreef Sharkdoggie het volgende:
Hoe vrijwilligers gemotiveerd kunnen worden om bij een vrijwilligers organisatie te blijven en hun taken te doen, aangezien vrijwilligers geen loon krijgen. Theorie is zo beetje dat mensen willen inzetten voor hun vrijwilligerswerk wanneer ze het zien als hun "psychologische eigendom".
Nee ik voel het nog niet als iets wat van mij is.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Je voelt je scriptie dus niet als jouw psychologische eigendom nu je OV-vergoeding wilt?
Had eerst ook mijn twijfels over, maar vond uiteindelijk wel aannemelijk klinken. VB. als je iets bereikt met een cliënt als vrijwilliger, resultaat boekt, of juist als enige het verschil maakt, voldoende ruimte krijgt om zelf invulling te geven aan een activiteit etc. dan is de kans groot dat je iets meer ziet als een deel wat je bezit. Een werkplek, een huis, veilige omgeving die je zelf inricht wordt al snel gezien als "eigen bezit". Dan is het wel waard om als vrijwilligers over zijn of haar taken verantwoordelijk voor te voelen.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:03 schreef Gestiech het volgende:
Psychologisch eigendom? Ik persoonlijk zou het eerder in de hoek zoeken van sociale acceptatie
Oo leuk! Hopelijk gaat het wat worden! War voor functie of ben je al klaar met je opleiding?quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:25 schreef MeloD het volgende:
Jeuj, as vrijdag sollicitatiegesprek voor stageplaats in de kinder- en jeugdpsychiatrieWerd vandaag ineens gebeld naar aanleiding van een mail die ik pas verstuurd had. Ben benieuwd!
Bij ons zijn er bepaalde regeltjes mbt solliciteren... Maar goed, ik moet eerst kijken wat ik wil. Ik werk al bij de GGZ en ben in twijfel of ik ff wat anders wil of toch daar blijf hangen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:36 schreef MeloD het volgende:
Stageplaats, ben nu met mn master bezig
Eén gouden tip: begin ruim op tijd met brieven schrijven (als in ruim 9 maanden vantevoren)
Ben ik het niet mee eens!quote:Op donderdag 4 november 2010 09:07 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Geef dat aub dan ook aan bij de evaluatieformulieren van de universiteit. Wat in de praktijk gebeurt is dat studenten daar wel een groot getal invullen omdat ze denken dat ze politiek correct moeten antwoorden, maar dat vervolgens de onderwijsvisitatie commissie niet weet dat een opleiding veel te licht is (want dat is psychologie op dit moment echt).
Dus een verzoek: vul op dat blad dan ook echt 8 uur in![]()
overigens, "school?"![]()
Bepaalde eisen wanneer je voor een plaats mag kijken (ivm ects).quote:Op woensdag 17 november 2010 17:34 schreef MeloD het volgende:
Wat voor regeltjes? En wat wil jij uiteindelijk eigk? Of weet je dat nog niet?
Geen idee waar je 13 uur vandaan haalt, maar vorig jaar had ik in dat blok twee keer 3 uur onderwijsgroepen en één keer 2 uur college per week. Dat is 7 uur volgens mijquote:Op woensdag 17 november 2010 18:39 schreef Mjita het volgende:
2x5=10 uur + 13 uur college per week =23 uur+ 2 uur practicumvoorbereiding(soms 4-5 uur)= 25 uur per week gemiddeld. Nou werken de meeste studenten toch hoop ik wel, iig als je op jezelf woont zul je toch moeten bijbeunen en dan dat is gemiddeld 10-12 uur per week, en dan zit je al op een 38urige werkweek, tel daar sport e.d nog eens bij...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |