abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88248192
Ik denk niet dat je het met alleen weekenden gaat redden. Of je moet letterlijk je volledige weekend, ochtend tot avond, in de boeken zitten. Ik studeer zo'n 10-15 uur zelf per week, naast de colleges en werkgroepen. Aangezien jij geen colleges en werkgroepen hebt zul je er wat meer zelf mee bezig (moeten) zijn lijkt me.
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:50:09 #177
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88248296
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:47 schreef Gestiech het volgende:
Ik denk niet dat je het met alleen weekenden gaat redden. Of je moet letterlijk je volledige weekend, ochtend tot avond, in de boeken zitten. Ik studeer zo'n 10-15 uur zelf per week, naast de colleges en werkgroepen. Aangezien jij geen colleges en werkgroepen hebt zul je er wat meer zelf mee bezig (moeten) zijn lijkt me.
Dat is natuurlijk onwijs verschillend per persoon. Om eerlijk te zijn haal ik die 10-15 nooit (zelfs niet als je de colleges meetelt) en dat heb ik nooit gehaald (4 jaar HBO en nu 3 jaar WO).

Je moet alleen wel een ongelooflijke discipline hebben om aan de OU te beginnen. Ik ken een aantal mensen en geen ééntje heeft het vol gehouden. Dit is natuurlijk ook afhankelijk per persoon. Deze personen werkten beide en deden het er "even" bij :)
En zeker als je een "normale" studie doet en je doet dit er "even" bij, dan denk ik dat je je andere studie toch voorgaat en laat je dit versloffen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_88265192
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:50 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onwijs verschillend per persoon. Om eerlijk te zijn haal ik die 10-15 nooit (zelfs niet als je de colleges meetelt) en dat heb ik nooit gehaald (4 jaar HBO en nu 3 jaar WO).
Aha, speed reading ofzo? ;) Gezien de hoeveelheid die wij moeten lezen zou ik niet weten hoe ik het sneller moet doen :) Aan samenvattingen leren doe ik niet in ieder geval, behalve de samenvattingen die ik zelf maak natuurlijk. Volgens mij is PGO sowieso wat meer werk.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:35:24 #179
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88265312
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit hele boeken lees, dus dat scheelt. Verder lees ik inderdaad wel snel als het moet :)
pi_88268385
Ik heb hier de data van 4 cohorts voor me (elk circa 250 studenten). Het gaat om de tijden van zelfstudie. In Rotterdam besteed men in het eerste jaar gemiddeld 14 uur per week aan de 'theorie' (bv ontwikkelingspsychologie) en 6 uur per week aan het 'practicum' (bv gespreksvaardigheden). Per week dus gemiddeld 20 uur. Dit wordt heel erg omlaag getrokken door de eerste blokken die zeer weinig tijd kosten. In jaar 2 gaat die gemiddelde tijd omhoog naar 23-25 uur. In jaar 3 klimt dat omhoog naar 30 uur (mede ook door circa 3 uur minder contacturen).

Dit zijn alle zelfstudieuren, dan nog de contacturen erbij. Ik gok dat het op andere universiteiten rond dezelfde getallen zal liggen, misschien iets hoger of lager. Ook weet ik dat de OU niet onder doet aan kwaliteit en intensiteit. Er zouden dus aardig wat uurtjes in kunnen gaan zitten.

Even los van de OU, maar je kunt psychologie wel gewoon halen met samenvattingen. Het blijft gewoon puur kennis toepassen. Er zijn geen lastige complexe dilemma's te doorgronden (zoals bij bv wiskunde) en de te leren kennis spreekt vaak voor zich (i.t.t. bv anatomie waarbij je tien miljoen termen moet stampen). Ik ken mensen die met vrijwel alleen maar samenvattingen hun propedeuse hebben gehaald. Geen goede basis, maar het is mogelijk :P
pi_88300611
Ik heb nooit 30 uur gehaald :@
Nog niet eens de helft :@
Ik gok dat ik in mijn bachelor gemiddeld 8 uur kwijt was aan school, aan alles bij elkaar dus
Nu in mijn master is het wel meer, maar nog steeds geen 30 uur (ok, soms wel maar da's door de stage, niet door de theorievakken)
pi_88301985
quote:
Op woensdag 3 november 2010 20:20 schreef MeloD het volgende:
Ik gok dat ik in mijn bachelor gemiddeld 8 uur kwijt was aan school, aan alles bij elkaar dus
Nu in mijn master is het wel meer, maar nog steeds geen 30 uur (ok, soms wel maar da's door de stage, niet door de theorievakken)
Ahjoh, de getallen zijn natuurlijk wat overdreven (vragenlijsten, geen observaties).
  donderdag 4 november 2010 @ 09:07:46 #183
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_88315734
quote:
Op woensdag 3 november 2010 20:20 schreef MeloD het volgende:
Geef dat aub dan ook aan bij de evaluatieformulieren van de universiteit. Wat in de praktijk gebeurt is dat studenten daar wel een groot getal invullen omdat ze denken dat ze politiek correct moeten antwoorden, maar dat vervolgens de onderwijsvisitatie commissie niet weet dat een opleiding veel te licht is (want dat is psychologie op dit moment echt).
Dus een verzoek: vul op dat blad dan ook echt 8 uur in :)

overigens, "school?" :{w
pi_88322302
Wij moeten percentages geven, ik vul altijd 0-20% in :P
En ja school, gewoonte, wordt er wel vaker om uitgelachen :')
  donderdag 4 november 2010 @ 13:35:22 #185
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_88324330
Het verschilt per blok hoe druk ik het heb. Afgelopen blok had ik bijna 5 vakken tegelijk en dan haal ik de 30 uur wel met de huiswerk opdrachten. :D MeloD ben jij al bezig met de thesis? Bij mij gaat het keihard. Ben nu bezig met de inleiding en mijn begeleider wilde eerst dat ik deze week al data zou verzamelen en invoeren bij een organisatie. Dat doe ik nu volgende week.

Hoop nu wel dat ik reisvergoeding krijg (heb geen OV kaart) voor mijn thesis, want als ik 3x naar die organisatie ga om data in te voeren ben ik 70,- kwijt aan trein en bus kaartjes.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_88324521
Jup ben al bezig :) Loop al een maand mee bij die instelling (Generation R in Rotterdam) en ben nu bezig met onderzoeksvoorstel (onderwerp is al goedgekeurd door universiteit :P). Waar doe jij het over? En waarom heb je geen OV kaart meer?
  donderdag 4 november 2010 @ 13:47:55 #187
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_88324751
Hoe vrijwilligers gemotiveerd kunnen worden om bij een vrijwilligers organisatie te blijven en hun taken te doen, aangezien vrijwilligers geen loon krijgen. Theorie is zo beetje dat mensen willen inzetten voor hun vrijwilligerswerk wanneer ze het zien als hun "psychologische eigendom". Dat mag ik toetsen aan de hand van vragenlijsten die al zijn afgenomen. Geloof dat ik gebruik mag maken van data bij 3 organisaties (eerste heeft 500 vragenlijsten ingevuld).

Ik heb geen OV kaart, omdat iedereen die HBO en/of WO doet maar 7 jaar recht op een OV jaar kaart heeft. Heb nu al een HBO studie (4 jaar) achter de rug en bachelor was natuurlijk 3 jaar.
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  donderdag 4 november 2010 @ 14:00:48 #188
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_88325174
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:47 schreef Sharkdoggie het volgende:
Hoe vrijwilligers gemotiveerd kunnen worden om bij een vrijwilligers organisatie te blijven en hun taken te doen, aangezien vrijwilligers geen loon krijgen. Theorie is zo beetje dat mensen willen inzetten voor hun vrijwilligerswerk wanneer ze het zien als hun "psychologische eigendom".
Je voelt je scriptie dus niet als jouw psychologische eigendom nu je OV-vergoeding wilt? ;)
pi_88325265
Psychologisch eigendom? Ik persoonlijk zou het eerder in de hoek zoeken van sociale acceptatie :P
  donderdag 4 november 2010 @ 14:16:45 #190
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_88325672
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:00 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Je voelt je scriptie dus niet als jouw psychologische eigendom nu je OV-vergoeding wilt? ;)
Nee ik voel het nog niet als iets wat van mij is. ;) Ook al krijgen vrijwilligers geen geld, dan betekend niet dat ze geld toe willen leggen om te mogen werken voor niets. :D

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:03 schreef Gestiech het volgende:
Psychologisch eigendom? Ik persoonlijk zou het eerder in de hoek zoeken van sociale acceptatie :P
Had eerst ook mijn twijfels over, maar vond uiteindelijk wel aannemelijk klinken. VB. als je iets bereikt met een cliënt als vrijwilliger, resultaat boekt, of juist als enige het verschil maakt, voldoende ruimte krijgt om zelf invulling te geven aan een activiteit etc. dan is de kans groot dat je iets meer ziet als een deel wat je bezit. Een werkplek, een huis, veilige omgeving die je zelf inricht wordt al snel gezien als "eigen bezit". Dan is het wel waard om als vrijwilligers over zijn of haar taken verantwoordelijk voor te voelen.
pi_88804235
Jeuj, as vrijdag sollicitatiegesprek voor stageplaats in de kinder- en jeugdpsychiatrie :D Werd vandaag ineens gebeld naar aanleiding van een mail die ik pas verstuurd had. Ben benieuwd!
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:28:45 #192
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88804382
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 23:25 schreef MeloD het volgende:
Jeuj, as vrijdag sollicitatiegesprek voor stageplaats in de kinder- en jeugdpsychiatrie :D Werd vandaag ineens gebeld naar aanleiding van een mail die ik pas verstuurd had. Ben benieuwd!
Oo leuk! Hopelijk gaat het wat worden! War voor functie of ben je al klaar met je opleiding?

Ik moet eens na gaan denken wat ik wil met mijn stage volgend jaar..
pi_88804727
Stageplaats, ben nu met mn master bezig :)
Eén gouden tip: begin ruim op tijd met brieven schrijven (als in ruim 9 maanden vantevoren)
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:38:55 #194
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88804844
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 23:36 schreef MeloD het volgende:
Stageplaats, ben nu met mn master bezig :)
Eén gouden tip: begin ruim op tijd met brieven schrijven (als in ruim 9 maanden vantevoren)
Bij ons zijn er bepaalde regeltjes mbt solliciteren... Maar goed, ik moet eerst kijken wat ik wil. Ik werk al bij de GGZ en ben in twijfel of ik ff wat anders wil of toch daar blijf hangen.
pi_88827266
Wat voor regeltjes? En wat wil jij uiteindelijk eigk? Of weet je dat nog niet?
pi_88829969
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:07 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Geef dat aub dan ook aan bij de evaluatieformulieren van de universiteit. Wat in de praktijk gebeurt is dat studenten daar wel een groot getal invullen omdat ze denken dat ze politiek correct moeten antwoorden, maar dat vervolgens de onderwijsvisitatie commissie niet weet dat een opleiding veel te licht is (want dat is psychologie op dit moment echt).
Dus een verzoek: vul op dat blad dan ook echt 8 uur in :)

overigens, "school?" :{w
Ben ik het niet mee eens!
Je bent bij ons op de EUR toch echt wel MINIMAAL 5 uur bezig per probleem om het degelijk te kennen(niet goed, gewoon average beheersing van de stof)

2x5=10 uur + 13 uur college per week =23 uur+ 2 uur practicumvoorbereiding(soms 4-5 uur)= 25 uur per week gemiddeld. Nou werken de meeste studenten toch hoop ik wel, iig als je op jezelf woont zul je toch moeten bijbeunen en dan dat is gemiddeld 10-12 uur per week, en dan zit je al op een 38urige werkweek, tel daar sport e.d nog eens bij... 8)7

Dus nog drukker dan dit hoeft het echt niet voor mij hoor :{

Overigens net essayvragen opgesteld, want vind de kritische panel van fok van mijn noob vragen!
What say ye?

Factoren die ten grondslag liggen aan studenten met motivatieproblemen en hun verwachtingen.

Centrale vraagstelling: Welke factoren en verwachtingen spelen een rol bij studenten met motivatieproblemen?

Relevantie: Veel studenten geven vaak als verklaring voor het niet slagen van hun studie dat er een motivatieprobleem ten grondslag aan ligt in plaats van dat er iets schort aan intellectuele capaciteiten en intelligentie.
Wat hierbij interessant is om te onderzoeken is welke verklaringen er hier voor zijn, en op welke manieren succesvolle studenten zich wel weten te motiveren om (academisch) succes te behalen.

Deelvraag 1:
Wat zijn de verwachtingen van studenten met motivatieproblemen over hun studie en welke factoren spelen een hierbij een rol?

Deelvraag 2
Hoe motiveren succesvolle studenten zich om academisch succes te behalen?
pi_88831378
Nou dat vind ik best meevallen. Ik werk 16 uur naast mijn studie en kan nou niet echt zeggen dat ik het vreselijk druk heb. Maar goed, ik heb dan dit blok ook wel geluk dat ik statistiek goed snap, dus na het college hoef ik bijna niets meer te doen daarvoor.
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk moleculaire levenswetenschappen erbij doen. Ik zou sowieso al de kant van de biologische psychologie op gaan, maar nu ik een blok sociale psychologie achter de rug heb en op het moment bezig ben met neuro-anatomie zie ik pas echt hoe fascinerend biologie en fysiologie is. Ik zou er de hele dag over kunnen lezen en leren :)
  woensdag 17 november 2010 @ 19:34:39 #198
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88832509
quote:
Op woensdag 17 november 2010 17:34 schreef MeloD het volgende:
Wat voor regeltjes? En wat wil jij uiteindelijk eigk? Of weet je dat nog niet?
Bepaalde eisen wanneer je voor een plaats mag kijken (ivm ects).
Ik wil in ieder geval kind/jeugd gaan doen, maar verder.... Haha.
pi_88841249
Mjita, ik vind het nette vragen hoor!
Zou ze misschien wel in nog meer deelvragen opdelen want nu stel je meerdere vragen in één vraag en dat kan verwarrend worden (ze kunnen bvb alleen het eerste deel van je vraag gaan beantwoorden)

Automatic, wij moeten alleen twee specifieke vakken gedaan hebben en mogen dan stage gaan lopen :) Welke omgeving zoek jij iets?
pi_88844693
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:39 schreef Mjita het volgende:
2x5=10 uur + 13 uur college per week =23 uur+ 2 uur practicumvoorbereiding(soms 4-5 uur)= 25 uur per week gemiddeld. Nou werken de meeste studenten toch hoop ik wel, iig als je op jezelf woont zul je toch moeten bijbeunen en dan dat is gemiddeld 10-12 uur per week, en dan zit je al op een 38urige werkweek, tel daar sport e.d nog eens bij... 8)7
Geen idee waar je 13 uur vandaan haalt, maar vorig jaar had ik in dat blok twee keer 3 uur onderwijsgroepen en één keer 2 uur college per week. Dat is 7 uur volgens mij :P Daarnaast worden die practica telkens makkelijker, dus maak je daar maar geen zorgen om ^O^

Editje: 7 Uur? Ik bedoel natuurlijk 8 uur :9

[ Bericht 5% gewijzigd door SH. op 18-11-2010 12:14:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')