Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 november 2010 19:46 schreef MeloD het volgende:
Woohaa, net een mail gekregen dat ik naar aanleiding van mijn sollicitatiegesprek binnekort (als het goed is) gebeld ga worden door de verantwoordelijke van de afdeling waar ik voor gesolliciteerd heb voor een kennismakingsgesprek
Cool! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 november 2010 19:46 schreef MeloD het volgende:
Woohaa, net een mail gekregen dat ik naar aanleiding van mijn sollicitatiegesprek binnekort (als het goed is) gebeld ga worden door de verantwoordelijke van de afdeling waar ik voor gesolliciteerd heb voor een kennismakingsgesprek
Kom op zeg, je bent er nog niet, hup hup gauw dat gesprek gaan voorbereiden!quote:Op maandag 29 november 2010 19:46 schreef MeloD het volgende:
UvT = Tilburgquote:Op maandag 6 december 2010 14:24 schreef Sharkdoggie het volgende:
Welkom volgens mij ben je de eerste die in Twente psychologie studeert en hier post.
Whoopsquote:Op maandag 6 december 2010 14:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
UvT = Tilburg
Universiteit van Tilburg [#48] Waar BAstudenten gediscrimineerd worden
En Hoi Tink!
Ik weet wie jij bent
Beeeetje jammer Sharkdoggie!quote:
Hihi, net zoals op het UvT-forum zeker?quote:Op maandag 6 december 2010 14:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
UvT = Tilburg
Universiteit van Tilburg [#48] Waar BAstudenten gediscrimineerd worden
En Hoi Tink!
Ik weet wie jij bent
Haha, zoals al door andere mensen aangegeven... Tilburg dusquote:Op maandag 6 december 2010 14:24 schreef Sharkdoggie het volgende:
Welkom volgens mij ben je de eerste die in Twente psychologie studeert en hier post.
Wow., wat een hoop reacties!quote:Op woensdag 8 december 2010 13:07 schreef Sharkdoggie het volgende:
Behalve aantal studenten is het vooral handig te kijken naar de taken die een vereniging vervult en hoe hoog de participatie is van de leden. Een vereniging kan heel groot zijn, maar de participatie aan activiteiten heel laag (of juist andersom). Vaak zijn leden gewoon lid vanwege de grootste korting op boeken en deze op de faculteit worden verkocht.
Voor het lokale bestuur van SPS-NIP krijg je (voor zover ik weet) geen vergoeding. Je krijgt alleen een vergoeding als je in het nationale bestuur gaat, waardoor het al meteen minder aantrekkelijk wordtquote:Op woensdag 8 december 2010 11:30 schreef Sharkdoggie het volgende:
Er zijn meer alternatieven dan een bestuursjaar doen bij je studievereniging. Bijv. het SPS-NIP heeft moeite om bestuursleden te vinden, maar daarvoor krijg je in verhouding best een hoge vergoeding.
Dat snap ik sowieso nooit van Leiden. Ze vinden zichzelf heel wat, vragen zodra het kan hoge collegegelden en stellen strenge eisen aan studenten, ze hebben hoge praatjes over de riante mogelijkheden om door middel van een bestuursjaar jezelf als student te ontwikkelen, maar dat even fatsoenlijk faciliteren ho maar. Op de VU liggen de vergoedingen riant boven studiefinanciering, daarnaast hield de faculteit een zeiltje in het oog met betrekking tot studieresultaten bestuursleden. Ik denk dat met kleine maatregelen zoals deze je studenten gewoon hun studie naast bestuurswerk kan laten doen, zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van een van beide.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:30 schreef Sharkdoggie het volgende:
De reden daarvoor is dat in Leiden je alleen een bestuursjaar mag doen als diegene ingeschreven is voor een studiejaar (regeling van de uni). Vereniging in Leiden is gewoon groot met de daarbij behorende activiteiten (wat veel tijd kost), waarbij de bestuursleden meer geld moeten investeren dan vergoeding voor krijgen en dan nog college geld bij moeten betalen. Het scheelt natuurlijk wel tijd als je bij een vereniging een bestuursjaar kan doen wat organisatorisch kleiner (qua taken). Meesten proberen een vak per blok erbij te doen (1/3 studie), maar meer is gewoon niet te doen. Punt is dat het gewoon moeilijk is om verenigingen met elkaar te vergelijken (omdat de structuur vaak anders is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |