De 2 laatste foto's:quote:Vorig deel: Beoordeel de foto van je voorganger # 40
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.
Foto's komen op het forum het best tot hun recht met een maximale breedte of hoogte van 1024 pixels, dus graag resizen!
Eén foto per dag, dus.... doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!
Mooie foto, mooie skyline en leuke kleuren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:05 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
De 2 laatste foto's:
Op dinsdag 7 september 2010 18:14 schreef o.us het volgende:
+ pier + mooie verwaziging + zwart-wit Nu ik: [ afbeelding ]
Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef Wiebeldak het volgende:
+ Idee en compositie zijn erg leuk door alleen die bloem scherp te houden en de rest niet.
- De bloem zelf is wat overbelicht op sommige blaadjes en ik vind dat de achtergrond wat veel ruis laat zien en daar zit ook een paarse gloed overheen. Ik heb ook het idee dat je die foto hebt genomen terwijl het al schemerde. Anders zou ik hem eens opnieuw maken in daglicht al zal die bloem nu waarschijnlijk niet meer leven.
[ afbeelding ]
Op een zwarte achtergrond:
http://bighugelabs.com/onblack.php?id=4968434750&size=large
Rotjeknor! Ik heb helemaal geen motivatie meer om daar foto's te schieten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:05 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Op een zwarte achtergrond:
http://bighugelabs.com/onblack.php?id=4968434750&size=large
Heb ik ook een tijdje gehad en ineens schoot ik het er weer uit.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:32 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Rotjeknor! Ik heb helemaal geen motivatie meer om daar foto's te schieten.
Mooie foto met zonsondergang. Alleen iets te saai en simpel wat mij betreft maar het is zeker wel een leuk plaatje!quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:15 schreef newyorknewyork het volgende:
[..]
Mooie foto, mooie skyline en leuke kleuren.
Niks negatiefs over te melden.
[ afbeelding ]
Deze doet me denken aan Doraquote:Op woensdag 8 september 2010 09:43 schreef o.us het volgende:
[..]
Mooie foto met zonsondergang. Alleen iets te saai en simpel wat mij betreft maar het is zeker wel een leuk plaatje!
Wieder ich jetzt:
[ afbeelding ]
jezus wat lelijkquote:Op woensdag 8 september 2010 11:25 schreef Sneaf het volgende:
+ Brug waar je op staat die naar de heuvel loopt
+ Bomen zien er cool uit
- Boerderij(?) rechts is storend
- Groten delen zijn overbelicht
Die van mij:
[ afbeelding ]
Cool, hier heb ik vlakbij gewoond! Hele irritant brug om op te fietsen als het glad isquote:Op woensdag 8 september 2010 09:43 schreef o.us het volgende:
[..]
Mooie foto met zonsondergang. Alleen iets te saai en simpel wat mij betreft maar het is zeker wel een leuk plaatje!
Wieder ich jetzt:
[ afbeelding ]
+dieptewerkingquote:Op woensdag 8 september 2010 11:25 schreef Sneaf het volgende:
+ Brug waar je op staat die naar de heuvel loopt
+ Bomen zien er cool uit
- Boerderij(?) rechts is storend
- Groten delen zijn overbelicht
Die van mij:
[ afbeelding ]
+ kleurenquote:Op woensdag 8 september 2010 19:41 schreef polariteit het volgende:
[..]
+dieptewerking
-uitzicht aan einde van tunnel, beetje saai en overbelicht
[ link | afbeelding ]
The rainbow by Marcel Tuit, on Flickr
+Mooie kleurenquote:Op woensdag 8 september 2010 22:32 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
+ kleuren
+ de combi stroomkabels en molen vind ik echt heel gaaf
- de crop, die had ik graag wat minder verticaal gezien
Net een nieuwe lens binnen (10-22) en even een testfoto gemaakt met polarisatiefilter tegen de zon in:
[ afbeelding ]
+ Goed scherp en contrastquote:Op woensdag 8 september 2010 22:35 schreef very het volgende:
[..]
+Mooie kleuren
+Lekker scherp
-Horizon in het midden
-Gebeurt weinig
Mijn beurt weer. Ik vond deze drie foto's samen wel leuk, omdat het nu net lijkt of de kaders helemaal niet recht zijn.
[ afbeelding ]
+goed recht, niet scheef (heeel erg storend met zulke statische fotos)quote:Op donderdag 9 september 2010 15:33 schreef Crashcat het volgende:
[..]
+ Goed scherp en contrast
+ Verfrissend
Voor de rest, niet echt mijn ding.
Foto van vorig jaar toen ik net twee weken begon met een camera.
[ afbeelding ]
Lijkt me niets eigenlijk. Als je meerdere foto's in hetzelfde thema hebt waar je een beoordeling voor wilt, kun je beter een testcase openen denk ik.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:12 schreef grimelda het volgende:
is trouwens misschien leuk als iedereen twee fotos post? van een beetje hetzelfde thema, kan je mooi vergelijken en de leukste uitkiezen.... mijn post als try-out
Ik beoordeel maar gewoon even jouw eerste foto:quote:
+Lekker crispyquote:Op donderdag 9 september 2010 20:03 schreef Omniej het volgende:
[..]
Lijkt me niets eigenlijk. Als je meerdere foto's in hetzelfde thema hebt waar je een beoordeling voor wilt, kun je beter een testcase openen denk ik.In dit topic kun je beter zelf de beste uitkiezen.
[..]
Ik beoordeel maar gewoon even jouw eerste foto:
+ De kleuren en het sfeertje zijn best lekker
+ Sterrenhemel volop zichtbaar: fraai.
- Wel erg onscherp
- De lichten in de verte rechts zijn wat fel en zorgen voor flares
[ afbeelding ]
Toffe foto, ik heb er eerlijk gezegd niets negatiefs te vertellen. Alleen had dat zwart-witte niet gehoeven, zou er veel stoerder uit zien.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:25 schreef very het volgende:
[..]
+Lekker crispy
+Mooie crop
-Niks eigenlijk...gewoon lekkere plaat
Ik:
[ afbeelding ]
+Mooie lijnenquote:
+Mooie z/w conversiequote:
+Pespectiefquote:
ff lkkr intellectueel doen danquote:Op donderdag 9 september 2010 22:25 schreef very het volgende:
[..]
+Lekker crispy
+Mooie crop
-Niks eigenlijk...gewoon lekkere plaat
Ik:
[ afbeelding ]
Uhm...thanks! Maar verkeerde fotoquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:25 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
ff lkkr intellectueel doen dan![]()
+Horizon is recht
+En Face(hou ik wel van)
+Mooi dat zwart-wit
-Geen minpuntje alleen maar kudos
Die vond ik moeilijk te beoordelen, want ik weet niet wat ik er nou van moet vindenquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:51 schreef very het volgende:
[..]
Uhm...thanks! Maar verkeerde foto
Het is de bedoeling dat je de foto boven je beoordeelt
@vanky:
Dat geldt dus ook voor jou![]()
dan wacht je met posten tot je een foto ziet waarvan je wel weet wat je ervan vindt...quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:52 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Die vond ik moeilijk te beoordelen, want ik weet niet wat ik er nou van moet vinden
+ mooie nightshotquote:
Vooruit:quote:
Ik ben er niet zo heel erg tevreden over. Ik heb hem enkel ietsje verscherpt en er een HDR op toegevoegd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Prachtige plaat!!! Hoe heb je em gemaakt? Nabewerking nog?
+ Leuke sfeer! Ik krijg dat gevoel mee alsof ik daar zou zitten. Scherpte is ook prima, diepte ook. Kleuren heel natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:43 schreef Uncle het volgende:
[..]
dan wacht je met posten tot je een foto ziet waarvan je wel weet wat je ervan vindt...![]()
[..]
+ mooie nightshot
+ weerspiegeling
+ goede belichting (HDR??)
- toren van pisa?? (ff recht zetten dus)
- saaie lucht, had liever wat sterren gezien ofzo, of wat minder lucht...
nog fotootje van de vakantie die ik wel leuk vindLekker gulashsoepje na een lange wandeling in de Oostenrijkse bergen (en nog een lange wandeling voor de boeg.
[ link | afbeelding ]
+Scherpquote:Op vrijdag 10 september 2010 17:39 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Leuke sfeer! Ik krijg dat gevoel mee alsof ik daar zou zitten. Scherpte is ook prima, diepte ook. Kleuren heel natuurlijk.
- Enige min puntje is denk ik dat ik die tafel er een beetje uit vind zien als of het erin geplakt is. Maar dat is het niet.
[ afbeelding ]
+ origineelquote:Op zondag 12 september 2010 05:13 schreef very het volgende:
[..]
+Scherp
+Goed contrast
-Saai onderwerp
Mijnus:
[ afbeelding ]
Irritanter is het nog wanneer iemand besluit gewoon helemaal geen commentaar te geven, maar diegene zelf vervolgens wel commentaar op zijn foto krijgt.quote:Op zondag 12 september 2010 18:58 schreef problematiQue het volgende:
Wat wordt er af en toe belachelijk slecht commentaar gegeven zeg...
Deze foto geeft mij heel erg de sfeer van een verlaten club, beetje einde van de avond. Misschien had er nog wat aan lege glazen of zo bij gekund zodat je meer het idee krijgt dat het wel druk is geweest.quote:Op zondag 12 september 2010 12:58 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ origineel
+ grappig
+ creatief
- neppe scherpte diepte, dus die blur eromheen
- saaie compositie
[ afbeelding ]
+ De hond staat er mooi recht van de zijkant op.quote:
Van mij mogen de modjes de post van mensen die zonder commentaar een foto posten veranderd in een uitleg over hoe het topic werkt. Gewoon de foto er uit halen iig.quote:Op zondag 12 september 2010 19:48 schreef Omniej het volgende:
[..]
Irritanter is het nog wanneer iemand besluit gewoon helemaal geen commentaar te geven, maar diegene zelf vervolgens wel commentaar op zijn foto krijgt.
Als we met de vaste bezoekers van deze reeks nou 'ns af kunnen spreken dat iemand die geen commentaar plaatst gewoon overgeslagen wordt, dan zou het al een heel stuk schelen. Een paar posts hierboven (van #21 tot #30 zo'n beetje) is het ook een chaos namelijk doordat iemand die zelf niets post wel gewoon commentaar krijgt, maar degene daarvoor dus niet.
+ Mooie diepte en fijne harde kleuren bij een leuk onderwerp.quote:Op zondag 12 september 2010 22:45 schreef Heintje het volgende:
[..]
Deze foto geeft mij heel erg de sfeer van een verlaten club, beetje einde van de avond. Misschien had er nog wat aan lege glazen of zo bij gekund zodat je meer het idee krijgt dat het wel druk is geweest.
Hij staat ook wel erg scheef, maar dat geeft de foto ook wel iets speciaals. Kan zo niet zeggen of dat dat positief of negatief is.
Ook leuk dat de dame niet scherp is, gaat het eens een keer niet om de dame achter de bar.
[..]
+ De hond staat er mooi recht van de zijkant op.
+ De uitsnede van de hond is wel goed. Al had hij denk ik dwars beter gewerkt, de hond dan zo laten en dan wat meer strand + lucht er naast.
- De lucht zou wel een polarisatie filter look mogen hebben. (wat blauwer dus)
- De overgang van strand naar hond werkt ook niet echt lekker.
Mijn foto: een foto met flits waar ik bewust de schaduw van de lens in gebruikt heb.
[ afbeelding ]
[..]
Van mij mogen de modjes de post van mensen die zonder commentaar een foto posten veranderd in een uitleg over hoe het topic werkt. Gewoon de foto er uit halen iig.
+ Licht inval vind ik goed gelukt.quote:Op maandag 13 september 2010 17:38 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooie diepte en fijne harde kleuren bij een leuk onderwerp.
- Ik vind het heel jammer dat de foto niet symmetrisch is want dat is heel goed mogelijk bij dit onderwerp.
[ afbeelding ]
het viel me niet meteen op dat het een HDR foto is. Wat een erg groot plus punt is bij HDR.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:46 schreef Sneaf het volgende:
[..]
+ Licht inval vind ik goed gelukt.
- Hij komt me niet helemaal scherp over(kan aan mij liggen)
- Saai, gebeurd niks. Vis in zwart water.
[ afbeelding ]
Was juist het eerste wat me opviel eerlijk gezegd. Niet alleen door de combinatie van de voorgrond en de lucht, maar vooral door het gebrek aan schaduw en contrast...quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:08 schreef Heintje het volgende:
het viel me niet meteen op dat het een HDR foto is. Wat een erg groot plus punt is bij HDR.
Saai, gebeurd niks...?!quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:46 schreef Sneaf het volgende:
[..]
+ Licht inval vind ik goed gelukt.
- Hij komt me niet helemaal scherp over(kan aan mij liggen)
- Saai, gebeurd niks. Vis in zwart water.
[ afbeelding ]
Als ik wat zou mogen kritieken; het is oog een beetje donker. Misschien ziet het er onnatuurlijk uit, maar ik zou eens proberen of je dat mooier zou kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:41 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Saai, gebeurd niks...?!
Wat moet ik daarmee? Moet ie dan een salto maken of voetballen oid? Dat is een kwestie van smaak.
Door de lichtval (Zonlicht) is het water bijna zwart geworden.
En wat extra info over de foto. Hij is gemaakt met een Canon Powershot D10, onder water.
Tnx. Tuurlijk mag dat maar ik was even op mijn tenen getrapt omdat ik anderhalf uur met pijn in mijn rug over de rand van een flinke vijver heb gehangen met mijn handen in het waterquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Als ik wat zou mogen kritieken; het is oog een beetje donker. Misschien ziet het er onnatuurlijk uit, maar ik zou eens proberen of je dat mooier zou kunnen krijgen.
Wel mooie plaat!
Dat dacht in inderdaad.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:44 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx. Tuurlijk mag dat maar ik was even op mijn tenen getrapt omdat ik anderhalf uur met pijn in mijn rug over de rand van een flinke vijver heb gehangen met mijn handen in het waterHet is echt heel moeilijk om goede foto's te maken van altijd bewegende vissen terwijl je ook bijna niets kunt zien door de LCD.
Al neem ik aan dat Sneaf denkt dat dit een foto door het glas van een aquarium is geweest wat mij dan ook niet zo boeiend lijkt eigenlijk.![]()
Die vis is trouwens ruim een halve meter groot!
Hoe bedoel je dat? was het enige plekje waar er geen toeristen op stondenquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:08 schreef Heintje het volgende:
Voor de rest is het een beetje een saaie foto. Uit die locatie moeten veel betere foto's te maken zijn.
Ben pas begonnen met fotograferen, kende de regel nog nietquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:08 schreef Heintje het volgende:
Ik denk dat de horizon te laag staat, denk aan de 1/3 regel.
Het is een leuk uitzicht, maar er is niet echt iets bijzonders te zien. Je had denk ik de kerk aan de linkerkant er helemaal op moeten hebben. Misschien zelfs wel als midden gebruiken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
+ leuke drukte
+uitsnijding
+licht van links
- te donker in de bodem (met een led-scherm werkt je trucje niet)
Mijn eerste probeersel tot panorama (origineel is13051*4820)
[ afbeelding ]
Het zijn vloeistof containers. Hebben het formaat van een pallet en zijn stapelbaar.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:31 schreef RobinJB het volgende:
Leuke kleuren, maar ik heb werkelijk geen idee wat het zijn. Daarnaast storen die lantaarnpaal en die picknicktafels ook nogal.
[ link | afbeelding ]
Wielerronde Dordrecht by RobinJBo, on Flickr
Thanks! Helaas kon ik de kerk idd niet als midden gebruiken: ik heb dit panorama namelijk tussen 2 pilaren door gemaakt en die heb ik vakkundig links en rechts weggecroptquote:Op woensdag 15 september 2010 14:56 schreef Heintje het volgende:
[..]
Het is een leuk uitzicht, maar er is niet echt iets bijzonders te zien. Je had denk ik de kerk aan de linkerkant er helemaal op moeten hebben. Misschien zelfs wel als midden gebruiken.
Gezien de grote en de ronding van de aarde zal de horizon niet helemaal recht kunnen staan, maar het midden recht zetten zou iets mooier zijn, dat beide hoeken evenveel aflopen.
Het is wel een mooie panorama, lekkere kleuren, goed detail.
[ afbeelding ]
heb zelf even geen foto liggen maar toch even commentaarquote:Op woensdag 15 september 2010 15:31 schreef RobinJB het volgende:
Leuke kleuren, maar ik heb werkelijk geen idee wat het zijn. Daarnaast storen die lantaarnpaal en die picknicktafels ook nogal.
[ link | afbeelding ]
+ Mooi moment! Fijne realistische kleuren ook.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:31 schreef RobinJB het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit vind ik een heel fijne foto! Ik vind donkere foto's altijd wat hebben en met deze felle kleuren helemaal.quote:
quote:Op woensdag 15 september 2010 20:02 schreef ThePianoMan het volgende:
- vage focus op voor mij wat rare plekken
Ik denk dat een stukje groter scherp wel mooier was geweest.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:34 schreef Omniej het volgende:
[..]
De ogen van de spin zijn bloedscherp... Lijkt me weinig raars aan.
Tsja, da's nou eenmaal de werking van een (macro)lens natuurlijk...quote:Op woensdag 15 september 2010 20:54 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik denk dat een stukje groter scherp wel mooier was geweest.
Snap sowieso niet waarom bij macro het de bedoeling is om zo min mogelijk scherp te hebben?
Dat kan inderdaad niet anders. Spinnetje is trouwens een millimeter of 6quote:Op woensdag 15 september 2010 21:12 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, da's nou eenmaal de werking van een (macro)lens natuurlijk...
Kan wel tof zijn inderdaad, op Flickr zie je ze ook wel 'ns (zoals hier, al is dit dan een 6:1 macro). Wordt al bijna microscopisch, though.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:45 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik wil een keer een zout of suiker korrel op 5x maken. Dat lijkt me echt vet
+ Mooi plaatjequote:Op woensdag 15 september 2010 20:02 schreef ThePianoMan het volgende:
+ gedetailleerd
+ spin
- vage focus op voor mij wat rare plekken
Reageerde toevallig al in het zwart-wit topic op deze foto van jou.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:04 schreef Mr.Spaceman het volgende:
[..]
+ Mooi plaatje
+ Rustgevend
+ Mooie zwartwit bewerking
- jammer dat een aantal bootjes rechts overbelicht zijn.
[ afbeelding ]
+ Leuke spiegeling aan de bovenkant.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:37 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Reageerde toevallig al in het zwart-wit topic op deze foto van jou.
+ Prachtige foto! Heerlijk harde kleuren en scherpte. De lucht spreekt mij ook erg aan. Lijkt een HDR foto?
- Haar beide voeten staan er net niet op. Dat is best jammer anders had ik geen minpunt kunnen vinden.
[ afbeelding ]
!! Heerlijk foto. Is dat een ketting van goud of zilver?quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:54 schreef Heintje het volgende:
[..]
+ Leuke spiegeling aan de bovenkant.
- Niet helemaal scherp.
Jammer dat het water zo vies is, maar daar kun je niet echt iets aan doen.
Als deze net zo gemaakt is dan die vorige is het toch een goed gelukte foto.
Deze foto heb ik net even gemaakt voor de slowchat.
[ afbeelding ]
Statief en een paar ND filters mee en hoppa. Geen mensen =Dquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:34 schreef Mithras82 het volgende:
De toning van je macro is echt heel erg zacht erg mooi. technisch perfect. Maar volledig subjectief niet mijn kop thee een dergelijk onderwerp. De manier van belichting en nabewerking wel
[ afbeelding ]
Valt elke keer weer tegen om overdag in crowded gebieden een redelijke foto te produceren.
wel nd bij me.. maar geen statiefquote:Op zaterdag 18 september 2010 01:02 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Statief en een paar ND filters mee en hoppa. Geen mensen =D
Een statief is wel te improviseren met bijvoorbeeld een muurtje of zo.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:18 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
wel nd bij me.. maar geen statief
De lepel is verzilverd, de ketting is maar van RVS. Hij is met een magneetje zo bij elkaar gehouden. De inspiratie voor deze foto was een foto in de slowchat van een lepel met een ei er op. Ook op een spiegel. Die foto had twee problemen. Ten eerste de dubbele spiegeling en ten tweede datje heel veel van de kamer in de lepel ziet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:01 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
!! Heerlijk foto. Is dat een ketting van goud of zilver?
Ik weet niet of dat dit wel een macro is, het gaat om een eetlepel, om een beetje de grote aan te geven.quote:Op zaterdag 18 september 2010 00:34 schreef Mithras82 het volgende:
De toning van je macro is echt heel erg zacht erg mooi. technisch perfect. Maar volledig subjectief niet mijn kop thee een dergelijk onderwerp. De manier van belichting en nabewerking wel
+Belichting rechtsquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:34 schreef Mithras82 het volgende:
[ afbeelding ]
Valt elke keer weer tegen om overdag in crowded gebieden een redelijke foto te produceren.
Witbalans instelling maakt soms ook wel een aardig verschil. ben zelf trouwens ook geen expert, verre van.quote:Op zondag 19 september 2010 23:17 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb mijn camera sinds woensdag, dus ik moet nog wennen aan alles
Toffe foto qua kleur maar qua beleving is het iets te saai. Zet er een actief persoon bij en je hebt me te pakken.quote:Op zondag 19 september 2010 23:13 schreef Airforce1 het volgende:
@kanovinnie
leuke ongeforceerde foto maar had wel wat meer in kunnen zitten qua belichting
[ afbeelding ]
+ mooie omgevingquote:Op zondag 19 september 2010 23:26 schreef o.us het volgende:
[..]
Toffe foto qua kleur maar qua beleving is het iets te saai. Zet er een actief persoon bij en je hebt me te pakken.
Nou, maak me af.
[ afbeelding ]
Qua leunband heb je wel gelijk, ik merk het. Misschien moet ik het metrostation van een ander positie nemenquote:Op zondag 19 september 2010 23:28 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
+ mooie omgeving
+ fijne kleurstelling, metallic en dat mooie blauw
- niet echt scherp
- leunband van roltrap verknalt het lijnenspel en neemt teveel van de foto in
Leuke omgevingquote:Op zondag 19 september 2010 23:26 schreef o.us het volgende:
[..]
Toffe foto qua kleur maar qua beleving is het iets te saai. Zet er een actief persoon bij en je hebt me te pakken.
Nou, maak me af.
[ ]afbeelding[/url] ]
Mooie kleuren en goede compositie ik vind de lijnen erg fijn. Ik zou zo eigenlijk niet kunnen bedenken hoe je hem beter had kunnen maken. Mischien was iets meer dynamiek fijner geweest maar dan heb je al gauw mensen nodig om de foto intresanter te maken.quote:Op zondag 19 september 2010 23:26 schreef o.us het volgende:
[..]
Nou, maak me af.
[ afbeelding ]
Ten eerste, zou je hem willen resize-en naar max 1024 pixels op de langste zijde.quote:Op zondag 19 september 2010 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
+Belichting rechts
- Belichting links (komt waarschijnlijk door de zon, ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen verbeteren)
- Het gebouw waar het om gaat staat er nu scheef op, en dat vind ik niet zo mooi.
[ afbeelding ]
Aapjes in de apenheul.
+ Groothoekquote:Op maandag 20 september 2010 00:22 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Mooie kleuren en goede compositie ik vind de lijnen erg fijn. Ik zou zo eigenlijk niet kunnen bedenken hoe je hem beter had kunnen maken. Mischien was iets meer dynamiek fijner geweest maar dan heb je al gauw mensen nodig om de foto intresanter te maken.
my 2 cents, picadilly circus:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 september 2010 23:13 schreef Airforce1 het volgende:
@kanovinnie
leuke ongeforceerde foto maar had wel wat meer in kunnen zitten qua belichting
[ afbeelding ]
Probeer dan ook aan te geven hoe iemand dat zou kunnen verbeteren, daar heeft de persoon iets aan want dan kan hij de foto de volgende keer anders nemen. En zelf wordt je ook beter in het zien van mogelijkheden (en onmogelijkheden).quote:Op zondag 19 september 2010 23:46 schreef Airforce1 het volgende:
[..]
Leuke omgeving
fijne kleuren
compositie had misschien wat anders gekund
+ mooie hoekquote:Op maandag 20 september 2010 00:32 schreef Mithras82 het volgende:
Mooie kleuren en uitdrukking, ook lekker contrast
+kleuren
+belichting
-hoek waarin de foto is gemaakt
mijn laatste van londen dan maar iets onscherp durf hem eigenlijk niet te plaatsen.
travalgar square.
[ afbeelding ]
+ vermoedelijke HDRquote:Op maandag 20 september 2010 10:52 schreef Ericr het volgende:
+Scherp prikkeldraad
+ Goed out of focus genomen achtergrond
- te drukke achtergrond
- te weinig contrast waardoor prikkeldraad er niet uitspringt op de foto
[ afbeelding ]
Bedankt voor je + en - puntenquote:Op maandag 20 september 2010 14:32 schreef grimelda het volgende:
[..]
+ vermoedelijke HDR
+ beeldend helemaal niks mis mee, tof dat parasolletjes mee gaan met het geel van het zand
- veel voor precies 1:2 = lucht:grond gebruiken... om iemand anders zijn regel (1/2 regel, 1/3 regel) toe te passen op jou foto is echt onzin..
- setting/voorstelling: zo zou elk random persoon een foto van een strand maken... zit helemaal niks characteristieks aan behalve wat je er later met photosjop of lichtbewerking aan hebt verandert..
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 september 2010 14:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Bedankt voor je + en - punten
Geen HDR, wel het histogram geoptimaliseerd in Lightroom. Dynamische range is dus zo goed als optimaal.
Eerste minpunt begrijp ik niet helemaal, kan je dat verder toelichten? 1:1 verhouding is overigens omdat er een ultrawide angle is gebruikt en dan is kantelen van de camera niet aan te raden. Met een UWA kan je het wel doen natuurlijk maar het zorgt voor vrij veel vertekening
Setting heb je gelijk in, maar het gaat natuurlijk vooral om het licht en de weidsheid van het strand + de blauwe lucht. Zomaar een foto van een strand en wat aanpassen zou niet hetzelfde opleveren. Foto is overigens niet veel aangepast, meeste aanpassingen zitten in de verhoging van het contrast + verzadiging.
Ik vind dit een prachtig voorbeeld waarin de 1/3e regel gebroken wordt. Omdat én de voorgrond, én de lucht 'leeg' zijn (alle mensen en objecten bevinden zich op één lijn in het midden), werkt dit heel goed. Erg fijne foto!quote:Op maandag 20 september 2010 10:52 schreef Ericr het volgende:
+Scherp prikkeldraad
+ Goed out of focus genomen achtergrond
- te drukke achtergrond
- te weinig contrast waardoor prikkeldraad er niet uitspringt op de foto
[ afbeelding ]
+ Mooi licht!quote:Op maandag 20 september 2010 14:32 schreef grimelda het volgende:
[..]
+ vermoedelijke HDR
+ beeldend helemaal niks mis mee, tof dat parasolletjes mee gaan met het geel van het zand
- veel voor precies 1:2 = lucht:grond gebruiken... om iemand anders zijn regel (1/2 regel, 1/3 regel) toe te passen op jou foto is echt onzin..
- setting/voorstelling: zo zou elk random persoon een foto van een strand maken... zit helemaal niks characteristieks aan behalve wat je er later met photosjop of lichtbewerking aan hebt verandert..
nu mijne, corsica, een gewoon strand geprobeerd minder gewoon weer te geven
[ afbeelding ]
Dat is dan dus duidelijk een minpunt, hequote:
- Lelijke microfoonstandaardquote:Op maandag 20 september 2010 15:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Mooi licht!
+ Lekker leeg strand
- Helemaal scheef
- Had iets meer uitgehaald kunnen worden met contrast, en iets meer licht!
[ afbeelding ]
Gisteren
Je standpunt is een beetje te standaard. Waarschijnlijk stond je gewoon recht op.quote:Op maandag 20 september 2010 08:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
+ mooie hoek
+ weinig mensen op de foto
- Doordat er rechts een lantaarn paal staat te branden is de foto rechts veel lichter dan links, waardoor mijn aandacht meer naar het lichte werd toegetrokken. Daar ligt dat wel weer een opgerold iets. Wat dat is, een krant of iets anders is, is weer moeilijk te zien.
Prikkeldraad hek in het bos, ik heb expres op het prikkeldraad gefocust.
[ afbeelding ]
HR Gigerquote:Op maandag 20 september 2010 15:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
- Lelijke microfoonstandaard
Ik was iets door mijn benen gezakt. Het prikkeldraad zat achter zo'n hek van groene draden die in gekantelde vierkanten zijn gebogen, dus ik kon niet veel anders. Maar bedanktquote:Op maandag 20 september 2010 15:54 schreef Heintje het volgende:
[..]
Je standpunt is een beetje te standaard. Waarschijnlijk stond je gewoon recht op.
In dit geval was het denk ik mooier geweest als je door je knieën was gegaan, dan had je wat meer van de achtergrond er op gehad.
Je scherpte idee is wel leuk en goed gelukt.
Het enige minpuntje vind ik het drumstel wat erachter staat. Vanzelfsprekend is de zanger het hoofdobject in de foto, maar het leid wat , verder vind ik het een toffe fotoquote:Op maandag 20 september 2010 15:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Mooi licht!
+ Lekker leeg strand
- Helemaal scheef
- Had iets meer uitgehaald kunnen worden met contrast, en iets meer licht!
[ afbeelding ]
Gisteren
Ik ook, vind juist de 50/50 echt heel goed op deze foto! mooie tones ook trouwens!quote:Op maandag 20 september 2010 15:30 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik vind dit een prachtig voorbeeld waarin de 1/3e regel gebroken wordt. Omdat én de voorgrond, én de lucht 'leeg' zijn (alle mensen en objecten bevinden zich op één lijn in het midden), werkt dit heel goed. Erg fijne foto!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |