Die vond ik moeilijk te beoordelen, want ik weet niet wat ik er nou van moet vindenquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:51 schreef very het volgende:
[..]
Uhm...thanks! Maar verkeerde foto
Het is de bedoeling dat je de foto boven je beoordeelt
@vanky:
Dat geldt dus ook voor jou![]()
dan wacht je met posten tot je een foto ziet waarvan je wel weet wat je ervan vindt...quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:52 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Die vond ik moeilijk te beoordelen, want ik weet niet wat ik er nou van moet vinden
+ mooie nightshotquote:
Vooruit:quote:
Ik ben er niet zo heel erg tevreden over. Ik heb hem enkel ietsje verscherpt en er een HDR op toegevoegd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Prachtige plaat!!! Hoe heb je em gemaakt? Nabewerking nog?
+ Leuke sfeer! Ik krijg dat gevoel mee alsof ik daar zou zitten. Scherpte is ook prima, diepte ook. Kleuren heel natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:43 schreef Uncle het volgende:
[..]
dan wacht je met posten tot je een foto ziet waarvan je wel weet wat je ervan vindt...![]()
[..]
+ mooie nightshot
+ weerspiegeling
+ goede belichting (HDR??)
- toren van pisa?? (ff recht zetten dus)
- saaie lucht, had liever wat sterren gezien ofzo, of wat minder lucht...
nog fotootje van de vakantie die ik wel leuk vindLekker gulashsoepje na een lange wandeling in de Oostenrijkse bergen (en nog een lange wandeling voor de boeg.
[ link | afbeelding ]
+Scherpquote:Op vrijdag 10 september 2010 17:39 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Leuke sfeer! Ik krijg dat gevoel mee alsof ik daar zou zitten. Scherpte is ook prima, diepte ook. Kleuren heel natuurlijk.
- Enige min puntje is denk ik dat ik die tafel er een beetje uit vind zien als of het erin geplakt is. Maar dat is het niet.
[ afbeelding ]
+ origineelquote:Op zondag 12 september 2010 05:13 schreef very het volgende:
[..]
+Scherp
+Goed contrast
-Saai onderwerp
Mijnus:
[ afbeelding ]
Irritanter is het nog wanneer iemand besluit gewoon helemaal geen commentaar te geven, maar diegene zelf vervolgens wel commentaar op zijn foto krijgt.quote:Op zondag 12 september 2010 18:58 schreef problematiQue het volgende:
Wat wordt er af en toe belachelijk slecht commentaar gegeven zeg...
Deze foto geeft mij heel erg de sfeer van een verlaten club, beetje einde van de avond. Misschien had er nog wat aan lege glazen of zo bij gekund zodat je meer het idee krijgt dat het wel druk is geweest.quote:Op zondag 12 september 2010 12:58 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ origineel
+ grappig
+ creatief
- neppe scherpte diepte, dus die blur eromheen
- saaie compositie
[ afbeelding ]
+ De hond staat er mooi recht van de zijkant op.quote:
Van mij mogen de modjes de post van mensen die zonder commentaar een foto posten veranderd in een uitleg over hoe het topic werkt. Gewoon de foto er uit halen iig.quote:Op zondag 12 september 2010 19:48 schreef Omniej het volgende:
[..]
Irritanter is het nog wanneer iemand besluit gewoon helemaal geen commentaar te geven, maar diegene zelf vervolgens wel commentaar op zijn foto krijgt.
Als we met de vaste bezoekers van deze reeks nou 'ns af kunnen spreken dat iemand die geen commentaar plaatst gewoon overgeslagen wordt, dan zou het al een heel stuk schelen. Een paar posts hierboven (van #21 tot #30 zo'n beetje) is het ook een chaos namelijk doordat iemand die zelf niets post wel gewoon commentaar krijgt, maar degene daarvoor dus niet.
+ Mooie diepte en fijne harde kleuren bij een leuk onderwerp.quote:Op zondag 12 september 2010 22:45 schreef Heintje het volgende:
[..]
Deze foto geeft mij heel erg de sfeer van een verlaten club, beetje einde van de avond. Misschien had er nog wat aan lege glazen of zo bij gekund zodat je meer het idee krijgt dat het wel druk is geweest.
Hij staat ook wel erg scheef, maar dat geeft de foto ook wel iets speciaals. Kan zo niet zeggen of dat dat positief of negatief is.
Ook leuk dat de dame niet scherp is, gaat het eens een keer niet om de dame achter de bar.
[..]
+ De hond staat er mooi recht van de zijkant op.
+ De uitsnede van de hond is wel goed. Al had hij denk ik dwars beter gewerkt, de hond dan zo laten en dan wat meer strand + lucht er naast.
- De lucht zou wel een polarisatie filter look mogen hebben. (wat blauwer dus)
- De overgang van strand naar hond werkt ook niet echt lekker.
Mijn foto: een foto met flits waar ik bewust de schaduw van de lens in gebruikt heb.
[ afbeelding ]
[..]
Van mij mogen de modjes de post van mensen die zonder commentaar een foto posten veranderd in een uitleg over hoe het topic werkt. Gewoon de foto er uit halen iig.
+ Licht inval vind ik goed gelukt.quote:Op maandag 13 september 2010 17:38 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooie diepte en fijne harde kleuren bij een leuk onderwerp.
- Ik vind het heel jammer dat de foto niet symmetrisch is want dat is heel goed mogelijk bij dit onderwerp.
[ afbeelding ]
het viel me niet meteen op dat het een HDR foto is. Wat een erg groot plus punt is bij HDR.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:46 schreef Sneaf het volgende:
[..]
+ Licht inval vind ik goed gelukt.
- Hij komt me niet helemaal scherp over(kan aan mij liggen)
- Saai, gebeurd niks. Vis in zwart water.
[ afbeelding ]
Was juist het eerste wat me opviel eerlijk gezegd. Niet alleen door de combinatie van de voorgrond en de lucht, maar vooral door het gebrek aan schaduw en contrast...quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:08 schreef Heintje het volgende:
het viel me niet meteen op dat het een HDR foto is. Wat een erg groot plus punt is bij HDR.
Saai, gebeurd niks...?!quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:46 schreef Sneaf het volgende:
[..]
+ Licht inval vind ik goed gelukt.
- Hij komt me niet helemaal scherp over(kan aan mij liggen)
- Saai, gebeurd niks. Vis in zwart water.
[ afbeelding ]
Als ik wat zou mogen kritieken; het is oog een beetje donker. Misschien ziet het er onnatuurlijk uit, maar ik zou eens proberen of je dat mooier zou kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:41 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Saai, gebeurd niks...?!
Wat moet ik daarmee? Moet ie dan een salto maken of voetballen oid? Dat is een kwestie van smaak.
Door de lichtval (Zonlicht) is het water bijna zwart geworden.
En wat extra info over de foto. Hij is gemaakt met een Canon Powershot D10, onder water.
Tnx. Tuurlijk mag dat maar ik was even op mijn tenen getrapt omdat ik anderhalf uur met pijn in mijn rug over de rand van een flinke vijver heb gehangen met mijn handen in het waterquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Als ik wat zou mogen kritieken; het is oog een beetje donker. Misschien ziet het er onnatuurlijk uit, maar ik zou eens proberen of je dat mooier zou kunnen krijgen.
Wel mooie plaat!
Dat dacht in inderdaad.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:44 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx. Tuurlijk mag dat maar ik was even op mijn tenen getrapt omdat ik anderhalf uur met pijn in mijn rug over de rand van een flinke vijver heb gehangen met mijn handen in het waterHet is echt heel moeilijk om goede foto's te maken van altijd bewegende vissen terwijl je ook bijna niets kunt zien door de LCD.
Al neem ik aan dat Sneaf denkt dat dit een foto door het glas van een aquarium is geweest wat mij dan ook niet zo boeiend lijkt eigenlijk.![]()
Die vis is trouwens ruim een halve meter groot!
Hoe bedoel je dat? was het enige plekje waar er geen toeristen op stondenquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:08 schreef Heintje het volgende:
Voor de rest is het een beetje een saaie foto. Uit die locatie moeten veel betere foto's te maken zijn.
Ben pas begonnen met fotograferen, kende de regel nog nietquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:08 schreef Heintje het volgende:
Ik denk dat de horizon te laag staat, denk aan de 1/3 regel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |