abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86196668
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar heb je nog niet zien reageren over de gevaren die bij bepaalde testen om down syndroom vast te stellen komen kijken.
Zoals de kans op miskraam, infecties, bloedverlies enz.

Is dat een risico wat vrouwen met een gezond kindje in hun buik maar moeten nemen?
dat risico is nu rond de 0,4% of zo en zoals gezegd er komt een bloedtest binnen een paar jaar (is nu in ontwikkeling)
pi_86196669
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:39 schreef habbekratsje het volgende:

[..]

de allereerste beeldvormende technieken in de medische wereld waren gezien de huidige stand slecht, niet supernauwkeurig en duur en traag.
dus hadden we dat stop moeten zetten?
nee die beeldvormende technieken zijn nu extreem goed, kunnen snel en worden goedkoper.

zelfde geld met de diagnostiek van aangeboren afwijkingen bij embryo's, nu nog duur en veel werk.
ze zijn echter nu al bezig met een methode waarbij ze door slechts afname van bloed de diagnose kunnen stellen, wellicht over 10 jaar haal je een dergelijke test bij de da drogist...

je moet eens verder denken dan de huidige aan tijd gebonden beperkingen .... :|W
Je gaat op geen enkele manier inhoudelijk in op mijn post.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_86196735
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk niet dat dat gebeurd. :D
http://www.basiszorgen.nl(...)-anti-rook-polis.asp

en probeer jij eens op je 60ste van zorgverzekeraar over te stappen zonder minder te betalen :')
pi_86196780
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je gaat op geen enkele manier inhoudelijk in op mijn post.
de kans op een afwijking is niet heel groot, preventief middelen slikken in een normale situatie lijkt me niet nodig als je gewoon met een test kunt kijken of de vrucht in een vroeg stadium gezond is of niet.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:51:40 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86196794
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:47 schreef habbekratsje het volgende:

[..]

dat risico is nu rond de 0,4% of zo en zoals gezegd er komt een bloedtest binnen een paar jaar (is nu in ontwikkeling)
Heb je ene link van die bloedtest?

En voor een vrouw die een gezond kind draagt is ieder risico te veel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86196813
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja hoi... ik heb het niet laten testen, dus ik heb geen flauw idee of het een kindje met down of een open ruggetje betreft, preventief aborteren dan maar?
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus verplicht slikken van foliumzuur door vrouwen die zwanger wensen te worden om de kans op een open ruggetje te verminderen? En wie gaat dat betalen? En handhaven? En wat als de vrouw in kwestie ze niet slikt? Beboeten als het kind 'iets' heeft bij de geboorte?
Deze dingen slaan natuurlijk nergens op. Als je niet weet dat er iets mis is, hoef je niet preventief te aborteren, en verplicht foliumzuur laten slikken slaat ook nergens op. Het gaat erom dat je weet (het gaat immers niet om risico's e.d., maar feitelijke informatie) dat er iets mis is, en daar handel je mee. Dan kan je wel met alle dingen aankomen, maar als er een test is geweest waaruit duidelijk is dat jij een kind met syndroom van down krijgt, en dat besluiten te houden, is dat iets compleet anders als dat je het niet wist, en dat het bij geboorte zo blijkt te zijn.

Dat moet toch logisch zijn :')

quote:
Je zou eens goed moeten nadenken over de consequenties van hetgeen je voorstelt. ik heb het idee dat je ou eenmaal begonnen bent met dit standpunt en nu geen mogelijkheid meer ziet om elegant je mening bij te stellen en nu dus maar door blijft gaan.
Moeite met accepteren dat iemand een andere mening heeft? Hoezo zou hij het bij moeten stellen? Consequenties op welk vlak? Dat je dingen roept niet sommige mensen verwerpelijk vinden? Ergens is het wel goed dat iemand denkt aan de maatschappij/genenpoel/etc. Zouden mensen vaker moeten doen. (En daarmee bedoel ik ook arme mensen die 23 kinderen krijgen).
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_86196817
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:49 schreef habbekratsje het volgende:

[..]

http://www.basiszorgen.nl(...)-anti-rook-polis.asp

en probeer jij eens op je 60ste van zorgverzekeraar over te stappen zonder minder te betalen :')
Ja? En wat heeft dat te maken met het verplicht aborteren van down-kindjes? Of het proberen te ontmoedigen van vrouwen een gehandicapt kind te baren? Want dat zie ik nogmaals alleen als jouw eigen wens maar niet als iets dat in de toekomst daadwerkelijk gaat gebeuren.
pi_86196833
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:
Je kunt het wel stug testen op en embryo blijven noemen, maar feit is voorlopig dat prenatale testen niet op een embryo maar op een foetus worden uitgevoerd...

Zowel het testen als het eventueel aborteren is nog steeds invasief, het is geen abortus dmv een pilletje in die termijn van de zwangerschap.
ja nu zuigen ze het weg in een vroeg stadium.
wanneer de diagnostiek tussen week 5 en 8 kan aantonen of een kind gezond is kan abortus met een pil, dat zal de toekomst wel worden.

(waarom denken mensen niet verder in de toekomst, alsof de huidige stand van techniek 10 jaar gehandhaaft blijft :|W )
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 september 2010 @ 10:54:16 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86196861
quote:

[..]

Ja hoi... ik heb het niet laten testen, dus ik heb geen flauw idee of het een kindje met down of een open ruggetje betreft, preventief aborteren dan maar?
Habbekratsje, reageer je ook nog even op mij O+

quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:52 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

[..]

Deze dingen slaan natuurlijk nergens op. Als je niet weet dat er iets mis is, hoef je niet preventief te aborteren, en verplicht foliumzuur laten slikken slaat ook nergens op. Het gaat erom dat je weet (het gaat immers niet om risico's e.d., maar feitelijke informatie) dat er iets mis is, en daar handel je mee. Dan kan je wel met alle dingen aankomen, maar als er een test is geweest waaruit duidelijk is dat jij een kind met syndroom van down krijgt, en dat besluiten te houden, is dat iets compleet anders als dat je het niet wist, en dat het bij geboorte zo blijkt te zijn.

Dat moet toch logisch zijn :')
[..]

Moeite met accepteren dat iemand een andere mening heeft? Hoezo zou hij het bij moeten stellen? Consequenties op welk vlak? Dat je dingen roept niet sommige mensen verwerpelijk vinden? Ergens is het wel goed dat iemand denkt aan de maatschappij/genenpoel/etc. Zouden mensen vaker moeten doen. (En daarmee bedoel ik ook arme mensen die 23 kinderen krijgen).
Mooi, dan weet je dus meteen dat een hele grote groep geen test meer zal laten doen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86196871
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:52 schreef habbekratsje het volgende:

[..]

Jij snapt er echt geen drol van he.

Die onderzoeken en eer er een uitslag is zijn veel later, dan zit je vaak al rond de twintig weken of verder. Dan wordt er niet meer even iets weggezogen.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:55:28 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86196895
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:51 schreef habbekratsje het volgende:
[..]
de kans op een afwijking is niet heel groot, preventief middelen slikken in een normale situatie lijkt me niet nodig als je gewoon met een test kunt kijken of de vrucht in een vroeg stadium gezond is of niet.
Preventief foliumzuur slikken vind je niet nodig?
De kosten daarvan zijn uiteraard beduidend lager dan die van een abortus wegens een open ruggetje (wat met het slikken van foliumzuur voorkomen kan worden) en toch kies je liever voor het aborteren dan voor preventief slikken?

De kans op een kindje met Down is ook te verwaarlozen, maar daarop wil je wel graag iedere moeder testen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 september 2010 @ 10:55:44 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86196903
Wij hebben inderdaad bij beide ook geen test laten doen, was geen reden voor aangezien we beide geen verhoogd risico zijn voor wat dan ook.
En ze zijn gelukkig ook beide gezond geboren maar als een van de twee down had waren we er pas na de geboorte achter gekomen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86196939
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar heb je nog niet zien reageren over de gevaren die bij bepaalde testen om down syndroom vast te stellen komen kijken.
Zoals de kans op miskraam, infecties, bloedverlies enz.

Is dat een risico wat vrouwen met een gezond kindje in hun buik maar moeten nemen?
Waar heb jij zien staan dat ik iedereen ga dwingen om zich te testen. Ik zou graag zien dat ouders zelf een stuk maatschappelijk en moreel besef hebben om te doen wat het beste voor hun, hun kind en de maatschappij is. Dat zou dus inhouden dat mensen zich op vrijwillige basis laten testen. Je zou kunnen kiezen om mensen al naar gelang het inkomen te vergoeden voor de test. Ik streef echt geen politiestaat na waarin we iedereen laten testen en meteen gaan aborteren, kom op zeg.
De keuze laat ik over aan de ouders. Maar er zou juist door de ouders wel meer stil gestaan mogen worden bij het belang van het kind en de maatschappij en dat mis ik vaak. Het is vaak ikke ikke ikke.

Verder verwacht ik dat er over enige jaren gewoon thuistesten zullen zijn die een risicoprofiiel weergeven voor bepaalde afwijkingen, waarna je bij verhoogd risico een vlokkentest zou kunnen laten uitvoeren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86196942
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heb je ene link van die bloedtest?

En voor een vrouw die een gezond kind draagt is ieder risico te veel.
http://www.vumc.nl/zorg/nieuws/3514631/

en daar zit geen risico aan vast tenzij je familie bent van russische adel :')
pi_86196968
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Habbekratsje, reageer je ook nog even op mij O+
[..]

Mooi, dan weet je dus meteen dat een hele grote groep geen test meer zal laten doen...
Als jij zo graag een gehandicapt kind wilt krijgen doe je wat je niet laten kunt. Als het je niet boeit of je een kind met syndroom van down krijgt is er überhaupt geen reden om een test te doen, ik hoor immers dat de risico's het nauwelijks waard zijn.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:57:56 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86196972
quote:
[..]
wanneer de diagnostiek tussen week 5 en 8 kan aantonen of een kind gezond is kan abortus met een pil, dat zal de toekomst wel worden.

(waarom denken mensen niet verder in de toekomst, alsof de huidige stand van techniek 10 jaar gehandhaaft blijft :|W )
Jij denkt ook niet verder in de toekomst.... waar je nu het preventief slikken van foliumzuur om een open ruggetje/schedeltje te voorkomen overbodig vindt, en indien toch een abortus een prima alternatief vindt, kan het natuurlijk net zo goed zijn dat men over 10 jaar door het preventief slikken van vitamine weetikveel de kans op een kindje met Down enorm kan beperken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86196974
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Preventief foliumzuur slikken vind je niet nodig?
De kosten daarvan zijn uiteraard beduidend lager dan die van een abortus wegens een open ruggetje (wat met het slikken van foliumzuur voorkomen kan worden) en toch kies je liever voor het aborteren dan voor preventief slikken?

De kans op een kindje met Down is ook te verwaarlozen, maar daarop wil je wel graag iedere moeder testen.
Foliumzuur kan ook een open schedeltje voorkomen. Ik had er nog nooit van gehoord voor ik zelf zwanger was van een kindje met een open schedeltje.
pi_86197038
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die onderzoeken en eer er een uitslag is zijn veel later, dan zit je vaak al rond de twintig weken of verder. Dan wordt er niet meer even iets weggezogen.
nee jij bent dom:
http://www.erfelijkheid.n(...)tale%20screening.pdf

bij 9 weken kan er al een bloedtest gedaan worden.
en zonder verder te lezen zal er wel bij een indicatie verder onderzoek gedaan worden.
feit is dat die bloedtesten steeds accurater worden en steeds eerder kunnen worden uitgevoerd
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 september 2010 @ 11:00:45 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86197068
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:57 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Als jij zo graag een gehandicapt kind wilt krijgen doe je wat je niet laten kunt. Als het je niet boeit of je een kind met syndroom van down krijgt is er überhaupt geen reden om een test te doen, ik hoor immers dat de risico's het nauwelijks waard zijn.
Ja, want als je geen test laat doen, dan ben je natuurlijk per definitie verdoemd en krijg je een kind met een handicap. Leg mij eens uit waarom ik bij een zwangerschap waarbij de risico's 1 tegen enkele miljoenen zijn dat het kindje iets mankeert, het risico zou gaan lopen dat er door een vlokkentest of vruchtwaterpunctie iets mis gaat?
  woensdag 8 september 2010 @ 11:01:09 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86197080
quote:

[..]

Dit is de beschrijving van een abortus rond de 20 weken , ik zet het even in een spoiler voor degene die het niet willen weten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 september 2010 @ 11:02:26 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86197117
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:59 schreef habbekratsje het volgende:

[..]

nee jij bent dom:

en zonder verder te lezen zal er wel bij een indicatie verder onderzoek gedaan worden.
feit is dat die bloedtesten steeds accurater worden en steeds eerder kunnen worden uitgevoerd
Moeilijk he... Lezen:

quote:
Wat is prenatale screening?
Prenatale screening is onderzoek tijdens de zwangerschap om te beoordelen of het ongeboren kind een verhoogde kans heeft op een aangeboren afwijking. Prenatale screening is dus een vorm van kansbepaling. Alle screeningstesten berekenen de kans dat uw kind een aangeboren aandoening zou kunnen hebben. De screeningstest kan niet met zekerheid vaststellen of uw kind een aandoening wel of niet heeft, maar geeft wel een indruk of er voor uw kind een verhoogde kans op een bepaalde aandoening is. Als uit de test blijkt dat deze kans inderdaad verhoogd is, komt u in aanmerking voor verder onderzoek. Dit vervolgonderzoek wordt prenatale diagnostiek genoemd en bestaat uit vruchtwateronderzoek, vlokkentest of echo-onderzoek bij 20 weken.
  woensdag 8 september 2010 @ 11:02:42 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86197126
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]

Hij denkt niet verder dan de vlokkentest met 11 weken... uitslag 2 weken later.

En dan hebben we het nog niet over het enorm beperkte aantal afwijkingen dat daarmee maar kan worden aangetoond, de echt ernstige zaken vind je met een vruchtwaterpunctie.... met 16 weken, uitslag 3 weken later, en dan is het geen kwestie meer van wegzuigen, maar dan wordt er gewoon een bevalling opgewekt, al dan niet met het eerst doodprikken van het kindje.
Je bevalt dan ook van een kindje wat helemaal "af" lijkt, en alleen nog maar groter had moeten groeien.

Het is werkelijk opvallend hoe simpel een hoop mannen over een ingreep op het lichaam van een vrouw denken, maar zelf al peuken schijten als het gaat om het doorknippen van hun zaadleiders, en liever hebben dat hun vrouw nog 20 jaar hormonen in haar lijf stouwt dan dat zij een simpele ingreep ondergaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86197144
quote:

[..]

nee eigen keuze natuurlijk.

maar jij begrijpt toch ook wel dat er in de nabije toekomst verzekeraars hierop gaan inspelen?

dus dat als je je zwangerschap screened een korting krijgt en anders niet en dat als jij toch een gehandicapt kind wil houden je automatisch een veel dikkere premie gaat betalen.

ik heb het nergens over een verbod bij wet op het krijgen van kinderen met handicap maar ik en anderen zeggen alleen dat de verzekeraars daarop gaan inspelen en de bewuste keuze voor een kind met afwijking je vies veel geld gaat kosten...
pi_86197182
quote:

[..]

nee jij bent dom:

Flikker toch op man:

quote:
Bij welke zwangerschapsduur vindt prenatale screening plaats?
meting van de nekplooi zwangerschapsduur van 11 tot 14 weken
vroege bloedtest zwangerschapsduur van 9 tot 14 weken
late bloedtest zwangerschapsduur van 15 tot 19 weken
standaard echoscopisch onderzoek zwangerschapsduur van 18 tot 22 weken
Wat denk je, dat ze daarna meteen klaarstaan met 'de zuiger'? Dat de uitslag er meteen is, dat er geen vervolgonderzoeken nodig zijn?
Nee debieletje, eer dat er duidelijkheid is en er een beslissing is genomen wat te doen ben je heel wat weekjes verder. Dan zit je zo aan die twintig weken of meer. Sukkel.

Ik ben nu echt uitgepraat hier, ik irriteer me mateloos aan de manier hoe je hierover praat. Dombo. Die denkt de oplossing te hebben en de waarheid in pacht.

Bah. :{w
  woensdag 8 september 2010 @ 11:04:32 #125
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86197188
quote:

[..]

nee jij bent dom:

Lees je eigen link eens,

quote:
prenatale screening is onderzoek tijdens de zwangerschap om te beoordelen of het ongeboren kind een
verhoogde kans heeft op een aangeboren afwijking. Prenatale screening is dus een vorm van
kansbepaling. Alle screeningstesten berekenen de kans dat uw kind een aangeboren aandoening zou
kunnen hebben. De screeningstest kan niet met zekerheid vaststellen of uw kind een aandoening wel
of niet heeft, maar geeft wel een indruk of er voor uw kind een verhoogde kans op een bepaalde
aandoening is. Als uit de test blijkt dat deze kans inderdaad verhoogd is, komt u in aanmerking voor
verder onderzoek. Dit vervolgonderzoek wordt prenatale diagnostiek genoemd en bestaat uit
vruchtwateronderzoek, vlokkentest of echo-onderzoek bij 20 weken.
Dus, je kan pas met 20 weken zekerheid hebben, daarvoor is een indicatie, dus kan je net zo goed een gezond kind weg laten halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')