abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 september 2010 @ 09:49:56 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86195284
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, volgens Hans/Elisaan/Habbekrats is dat vooral asociaal...

Sommige mensen verplichten liever iedere zwangere tot een vlokkentest met een kans van 1 op 200 op een miskraam om te bepalen of er sprake is van een kind met Down, om dat vervolgens verplicht te aborteren dan dat ze naar de werkelijke kansen op een zwangerschap van een kind met Down kijken.... terwijl dat risico bij een vrouw van 36 zelfs nog maar 1 op 300 is.
Tsja, een vlokkentest kost ook geld he, moet je die dan ook zelf betalen om vooral geen druk op de maatschappij te leggen?

Ik ben nog steeds erg blij dat ik toen ik zwanger was, we zelf mochten kiezen of we wel of geen nekplooimeting of 20 weken echo wilden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86195288
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Want je mag niks op de wereld zetten met het risico dat je gebruik zou moeten maken van sociale voorzienigen en gezondheidszorg?!
Duidelijk: Alles mag, niets moet. Het bewust op de wereld zetten van een gehandicapt kind is dus duidelijk een geval van de ikke, ikke, ikke maatschappij. Puur egoisme van de ouders. Het dient verder geen enkel belang, het is niet in het belang van het kind of de maatschappij.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 september 2010 @ 09:51:53 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86195331
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Duidelijk: Alles mag, niets moet. Het bewust op de wereld zetten van een gehandicapt kind is dus duidelijk een geval van de ikke, ikke, ikke maatschappij. Puur egoisme van de ouders. Het dient verder geen enkel belang, het is niet in het belang van het kind of de maatschappij.
Ik wist niet of mijn kindje gezond geboren zou worden, ik wist niet eens of het een jongetje of een meisje was... Sowieso is kinderen krijgen een puur egoistische daad, dat doe je voor jezelf, niet voor de maatschappij.

Overigens vind ik dat je als je er zo over denkt, andere risico's ook moet uitsluiten.
pi_86195362
ik was net 25 en lag mijn kans al van 1 op 100, omdat als je zwanger bent geweest van een kindje met down je kans op een volgend kind met down in ene keer wordt verhoogd. Benieuwd wat de evt volgende zw.schap van ts zijn vrouw zal brengen :P
  woensdag 8 september 2010 @ 09:53:55 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86195382
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:53 schreef SeaOfLove het volgende:
ik was net 25 en lag mijn kans al van 1 op 100, omdat als je zwanger bent geweest van een kindje met down je kans op een volgend kind met down in ene keer wordt verhoogd. Benieuwd wat de evt volgende zw.schap van ts zijn vrouw zal brengen :P
TS was een relkloon, misschien had je dat gemist.
The love you take is equal to the love you make.
pi_86195411
oh vraagke, heb even gemist of die neef van ts zijn vrouw de erfelijke vorm heeft. Ook dat is namelijk vrij zeldzaam :)
pi_86195470
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

TS was een relkloon, misschien had je dat gemist.
nee niet gemist maar dacht wel dat zijn vrouw dus echt zw. was en hij gewoon een eikel. Verder reageerde ik eigenlijk vooral op de cijfers die werden genoemd als aanvulling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2010 09:59:29 ]
  woensdag 8 september 2010 @ 09:58:17 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86195472
quote:
[..]
Als je niet test weet je het niet, dus in feite wordt het dan dus weer aantrekkelijker voor aanstaande ouders om niet te testen dan om wel te testen??

Een risico van 1 op 200 op een miskraam vind ik nogal wat om verplicht op te leggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86195533
quote:

[..]

Het dient verder geen belang?

In deze maatschappij is het nu eenmaal zo dat er ook een paar mensen leven die gehandicapt zijn. Ik leer mijn zoon straks graag dat er mensen zijn die ook 'anders' zijn, en dat dit iedereen kan overkomen.
En natuurlijk levert dit ook werkgelegenheid op, genoeg mensen die in de zorg werken en enkel en alleen voor gehandicapten kiezen en nevernooit de bejaardenzorg of het ziekenhuis in zouden willen.
En zo zijn er ook gehandicapten die een zinvolle dagbesteding kunnen hebben en kunnen werken en op die manier ook hun steentje bijdragen aan de maatschappij. Er zijn genoeg niet-gehandicapten die een grotere belasting zijn voor de maatschappij, doordat die aartslui zijn en zo hun probleempjes hebben die de maatschappij ook genoeg kosten.
pi_86196084
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

In deze maatschappij is het nu eenmaal zo dat er ook een paar mensen leven die gehandicapt zijn. Ik leer mijn zoon straks graag dat er mensen zijn die ook 'anders' zijn, en dat dit iedereen kan overkomen.
En natuurlijk levert dit ook werkgelegenheid op, genoeg mensen die in de zorg werken en enkel en alleen voor gehandicapten kiezen en nevernooit de bejaardenzorg of het ziekenhuis in zouden willen.
En zo zijn er ook gehandicapten die een zinvolle dagbesteding kunnen hebben en kunnen werken en op die manier ook hun steentje bijdragen aan de maatschappij. Er zijn genoeg niet-gehandicapten die een grotere belasting zijn voor de maatschappij, doordat die aartslui zijn en zo hun probleempjes hebben die de maatschappij ook genoeg kosten.
Kijk, dat is mooi, dat je je kind wilt leren dat er mensen zijn die anders zijn, en dat een handicap iedereen kan overkomen.

Heeft alleen niets met de discussie te maken lijkt me? Het gaat niet over iets wat je ergens overkomt. Het gaat over het bewust houden van een kind met een grote handicap.

En ik ga er vanuit dat Boris ook die aartsluie mensen graag ziet werken. Alleen je kan niet het ene als argument gebruiken om het andere maar te laten gebeuren.

"Er zijn luie mensen die parasiteren op de maatschappij, dus hebben wij ook recht op een kind wat de maatschappij belast."

Voor de maatschappij vind ik het geen ramp, die kan die paar "downers" (is er überhaupt een acceptabele naam die makkelijker is dan "mensen met het syndroom van down? ) wel aan. Ik vind het alleen vreemd dat mensen een zwaar gehandicapt iemand op deze aardbol willen zetten, en dat goed willen praten door te zeggen dat je gezonde kind ook autistisch kan zijn.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_86196235
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Want je mag niks op de wereld zetten met het risico dat je gebruik zou moeten maken van sociale voorzienigen en gezondheidszorg?!
met het risico...

als je een kind met down of open ruggetje hebt dan is er geen risico maar is het een feit dat het gebruik gaat maken van extra zorg.

eigenlijk zou een dergelijke discussie niet nodig zijn als ouders zelf de verstandige beslissing zouden maken.

feit is ook dat de overheid niet gaat zeggen: "een embryo met het down syndroom moet je aborteren"

een ander feit is dat de gezondheidszorg overbelast is en dat toeneemt en dat het bewust kiezien van een risico niet meer in die mate vergoed word als dat nu het geval is.

over 10 a 20 jaar is de belasting van de zorg enorm, denk niet dat er grote bereidheid is van mensen om extra te gaan dokken voor mensen die een down kindje niet laten aborteren en dat een extra verzekering onbetaalbaar is dan
pi_86196276
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:24 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Kijk, dat is mooi, dat je je kind wilt leren dat er mensen zijn die anders zijn, en dat een handicap iedereen kan overkomen.

Heeft alleen niets met de discussie te maken lijkt me? Het gaat niet over iets wat je ergens overkomt. Het gaat over het bewust houden van een kind met een grote handicap.

En ik ga er vanuit dat Boris ook die aartsluie mensen graag ziet werken. Alleen je kan niet het ene als argument gebruiken om het andere maar te laten gebeuren.

"Er zijn luie mensen die parasiteren op de maatschappij, dus hebben wij ook recht op een kind wat de maatschappij belast."

Voor de maatschappij vind ik het geen ramp, die kan die paar "downers" (is er überhaupt een acceptabele naam die makkelijker is dan "mensen met het syndroom van down? ) wel aan. Ik vind het alleen vreemd dat mensen een zwaar gehandicapt iemand op deze aardbol willen zetten, en dat goed willen praten door te zeggen dat je gezonde kind ook autistisch kan zijn.
Eindelijk iemand die begrijpend leest.
Al die vergelijkingen met zaken die helemaal geen rol spelen bij deze discussie is zeer vermoeiend.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86196280
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

euhm, dat is ook in welvarende tijden getolereerd door de samenleving en het sociale stelsel.
nu er bezuinigd moet worden en men meer inzicht krijgt in de uitgaven worden ook die mensen aangepakt.
verplicht solliciteren anders korting op je uitkering en een algemene versobering ervan
pi_86196301
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:30 schreef habbekratsje het volgende:

[..]

met het risico...

als je een kind met down of open ruggetje hebt dan is er geen risico maar is het een feit dat het gebruik gaat maken van extra zorg.
Dus verplicht slikken van foliumzuur door vrouwen die zwanger wensen te worden om de kans op een open ruggetje te verminderen? En wie gaat dat betalen? En handhaven? En wat als de vrouw in kwestie ze niet slikt? Beboeten als het kind 'iets' heeft bij de geboorte?

Je zou eens goed moeten nadenken over de consequenties van hetgeen je voorstelt. ik heb het idee dat je ou eenmaal begonnen bent met dit standpunt en nu geen mogelijkheid meer ziet om elegant je mening bij te stellen en nu dus maar door blijft gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_86196333
quote:

over 10 a 20 jaar is de belasting van de zorg enorm, denk niet dat er grote bereidheid is van mensen om extra te gaan dokken voor mensen die een down kindje niet laten aborteren en dat een extra verzekering onbetaalbaar is dan
Dat is dus ook een belangrijk punt voor mij. Zowel de zorg als de verzorgingsstaat dreigt onder zijn eigen succes te bezwijken. De meeste mensen hier schijnen graag hun hoofd daarvoor in het zand te willen steken. Maar ik zie grote problemen met de zorg de komende 10 tot 20 jaar .
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 september 2010 @ 10:34:57 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86196334
quote:

[..]

met het risico...

eigenlijk zou een dergelijke discussie niet nodig zijn als ouders zelf de verstandige beslissing zouden maken.

feit is ook dat de overheid niet gaat zeggen: "een embryo met het down syndroom moet je aborteren"

een ander feit is dat de gezondheidszorg overbelast is en dat toeneemt en dat het bewust kiezien van een risico niet meer in die mate vergoed word als dat nu het geval is.

Ja hoi... ik heb het niet laten testen, dus ik heb geen flauw idee of het een kindje met down of een open ruggetje betreft, preventief aborteren dan maar?
pi_86196371
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is dus ook een belangrijk punt voor mij. Zowel de zorg als de verzorgingsstaat dreigt onder zijn eigen succes te bezwijken. De meeste mensen hier schijnen graag hun hoofd daarvoor in het zand te willen steken. Maar ik zie grote problemen met de zorg de komende 10 tot 20 jaar .
De problemen zijn er al lang. Al decennia wordt er roofbouw gepleegd op onze verzorgingsstaat door mensen die menen overal recht op te hebben.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:36:37 #93
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86196375
quote:
Op woensdag 8 september 2010 08:23 schreef moussy het volgende:
Ik denk dat er best wel wat mensen eens mee mogen naar 1 of andere instelling, sommige beelden van mensen met down worden wel héél erg romantisch en zaligmakend omschreven.
Ik hoop dat je begrijpt dat mijn laatste reacties nogal sarcastisch waren. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86196387
quote:

[..]

met het risico...

Oh ja, denk jij dat mensen over 10 a 20 jaar niet bereid zijn te betalen voor mensen die een down-kindje niet laten aborteren? Dat denk ik dus niet. Ik ken niemand die zo denkt of praat, ook in de politiek is er nog met geen woord over gerept.
Wel dat men bv wil stoppen met het vergoeden van pufjes en andere medicijnen voor mensen met longaandoeningen die gewoon stug blijven doorroken, of de alcoholist die recht heeft op een nieuwe lever, of iemand met fors overgewicht die druk levert op de gezondheidszorg enz. Die discussies zie je vaker voorbij komen, ook in de politiek, maar niet wat jij nu vertelt.
pi_86196452
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus verplicht slikken van foliumzuur door vrouwen die zwanger wensen te worden om de kans op een open ruggetje te verminderen? En wie gaat dat betalen? En handhaven? En wat als de vrouw in kwestie ze niet slikt? Beboeten als het kind 'iets' heeft bij de geboorte?

Je zou eens goed moeten nadenken over de consequenties van hetgeen je voorstelt. ik heb het idee dat je ou eenmaal begonnen bent met dit standpunt en nu geen mogelijkheid meer ziet om elegant je mening bij te stellen en nu dus maar door blijft gaan.
de allereerste beeldvormende technieken in de medische wereld waren gezien de huidige stand slecht, niet supernauwkeurig en duur en traag.
dus hadden we dat stop moeten zetten?
nee die beeldvormende technieken zijn nu extreem goed, kunnen snel en worden goedkoper.

zelfde geld met de diagnostiek van aangeboren afwijkingen bij embryo's, nu nog duur en veel werk.
ze zijn echter nu al bezig met een methode waarbij ze door slechts afname van bloed de diagnose kunnen stellen, wellicht over 10 jaar haal je een dergelijke test bij de da drogist...

je moet eens verder denken dan de huidige aan tijd gebonden beperkingen .... :|W
  woensdag 8 september 2010 @ 10:42:36 #96
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86196536
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar heb je nog niet zien reageren over de gevaren die bij bepaalde testen om down syndroom vast te stellen komen kijken.
Zoals de kans op miskraam, infecties, bloedverlies enz.

Is dat een risico wat vrouwen met een gezond kindje in hun buik maar moeten nemen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86196600
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh ja, denk jij dat mensen over 10 a 20 jaar niet bereid zijn te betalen voor mensen die een down-kindje niet laten aborteren? Dat denk ik dus niet. Ik ken niemand die zo denkt of praat, ook in de politiek is er nog met geen woord over gerept.
Wel dat men bv wil stoppen met het vergoeden van pufjes en andere medicijnen voor mensen met longaandoeningen die gewoon stug blijven doorroken, of de alcoholist die recht heeft op een nieuwe lever, of iemand met fors overgewicht die druk levert op de gezondheidszorg enz. Die discussies zie je vaker voorbij komen, ook in de politiek, maar niet wat jij nu vertelt.
die discussies zijn er nu dus al, onder druk van een te duur gezondheidszorgsysteem en burgers die niet voor andermans bewuste risico's wil gaan betalen.

wat mensen echter vergeten is dat de privatisering van de zorg nog steeds door gaat, de uiteindelijke rol van de overheid zal minimaal worden.

dan komt er dus een punt dat de verzekeraar je voor de keuze stelt:

goed u wilt een baby, dan kunt u pakket A nemen, kost 250 euro pm en u hoeft geen test te doen.
maar we hebben ook pakket B, u doet een test en als u embryo gezond is dan betaald u slechts 100 euro.

beslist u maar...
pi_86196649
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik denk wel dat mensen bereid zijn te betalen, ik twijfel alleen of de kosten nog wel op te brengen zijn. Dat zijn echt twee totaal verschillende zaken.
pi_86196652
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:44 schreef habbekratsje het volgende:

[..]

die discussies zijn er nu dus al, onder druk van een te duur gezondheidszorgsysteem en burgers die niet voor andermans bewuste risico's wil gaan betalen.

wat mensen echter vergeten is dat de privatisering van de zorg nog steeds door gaat, de uiteindelijke rol van de overheid zal minimaal worden.

dan komt er dus een punt dat de verzekeraar je voor de keuze stelt:

goed u wilt een baby, dan kunt u pakket A nemen, kost 250 euro pm en u hoeft geen test te doen.
maar we hebben ook pakket B, u doet een test en als u embryo gezond is dan betaald u slechts 100 euro.

beslist u maar...
Nee hoor, ik denk niet dat dat gebeurd. :D
  woensdag 8 september 2010 @ 10:46:38 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86196655
Je kunt het wel stug testen op en embryo blijven noemen, maar feit is voorlopig dat prenatale testen niet op een embryo maar op een foetus worden uitgevoerd...

Zowel het testen als het eventueel aborteren is nog steeds invasief, het is geen abortus dmv een pilletje in die termijn van de zwangerschap.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')