Wat heeft dat er nu weer mee te maken ? Dat is domweg iets heel anders.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat als je een gezond kind op de wereld zet, en dat kind wordt ongelukkig en vraagd, waarom heb je me op de wereld gezet? Waarom was je zo egoistisch om een kind te willen?
Je weet wel dat het kind tegen problemen aan gaat lopen die een normaal kind niet hoeft te verwachten. Tuurlijk kan het zo weinig besef hebben dat het niet in de gaten heeft wat er mis is maar dat weet je niet van te voren. Je weet wel dat het kind niet normaal geboren gaat worden. En dat er dus problemen zullen zijn met de normale ontwikkeling, om over gezondsheids problemen nog maar te zwijgen.quote:Nogmaals, dat een kind gehandicapt is wil niet zeggen dat hij of zij ongelukkig zal worden.
Een kind dat gezond is is ook geen garantie op een gelukkig kind.
Daar ben ik het niet mee eens. Een gehandicapt kind zal zeker problemen van die handicap ervaren. Tenzij het diepzwakzinnig is, mja hoe *gelukkig* zo'n kind is met het leven is dus nooit te zeggen toch ?quote:Dus het doet er niet toe, zowel een gezond kind als een gehandicapt kind heeft evenveel kans op geluk of ongeluk.
Ja!! Een kind met Down als statussymbool!quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:23 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Tenzij de zwangere&partner bereid zijn het zelf te betalen? Dan is er toch geen enkel probleem.
Scherpquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:23 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja!! Een kind met Down als statussymbool!
ja of lekker aids als status symbool.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:23 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja!! Een kind met Down als statussymbool!
nou dat zou je je altijd moeten afvragen voordat je aan een kind begint. leuk dat wij aan kinderen willen beginnen, maar zouden die kinderen het wel zo tof vinden bij ons?quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:46 schreef deedeetee het volgende:
Als ik zo de vorige topics doorlees dan komt de vraag bij me op :
Natuurlijk heeft ieder mens recht op leven, maar is er ook een plicht tot leven ?
Zou de foetus met down zelf voor dit leven kiezen of het afwijzen indien het daartoe is staat was ? Als ouder van een kind moet de veel keuzes voor het kind maken die het kind zelf nog niet kan maken. Dus je moet ook bedenken of dit kind wel écht een fijn leven gaat krijgen en niet alleen maar dat je zelf een abortus niet aankunt en daarom het kind gaat nemen zoals het is. Zonder er dus bij stil te staan dat het kind uiteindelijk degene is die voor alle gevolgen moet opdraaien. Die moet dat leven ook léven.
Zo bekeken zou ik niet de verantwoording willen dragen om willens en wetens een kindje met down in het leven te zetten dat wellicht goed genoeg bij het verstand is om mij later met de vraag te confronteren : *waarom heb je mij dit niet bespaard ? *
dat gebeurt wel vaker hoor. ook met mensen die geen down hebben. ik noem maar iets: je verwacht niet echt een tweeling waarbij er eentje down heeft en de ander nietquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:06 schreef deedeetee het volgende:
Je weet wel dat het kind tegen problemen aan gaat lopen die een normaal kind niet hoeft te verwachten.
Met een kind met DS wéét je van te voren dat er extra problemen zullen zijn. Natuurlijk krijgt elk kind wel in meer of mindere mate met problemen te maken, maar bij een kindje met down staat al van te voren vast dat er bovenop de *gewone * dingen die kunnen voorkomen, éxtra problemen zullen zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:31 schreef simmu het volgende:
[..]
dat gebeurt wel vaker hoor. ook met mensen die geen down hebben. ik noem maar iets: je verwacht niet echt een tweeling waarbij er eentje down heeft en de ander niet
tis allemaal maar net wat je normaal vind en wat je verwacht van de wereld. moet de wereld perse normaal zijn? en wie bepaalt dan wat normaal is?
En zo zullen down kinderen ook weer juist niet te maken krijgen met zaken die minder leuk zijn waar andere wel mee te maken krijgen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Met een kind met DS wéét je van te voren dat er extra problemen zullen zijn. Natuurlijk krijgt elk kind wel in meer of mindere mate met problemen te maken, maar bij een kindje met down staat al van te voren vast dat er bovenop de *gewone * dingen die kunnen voorkomen, éxtra problemen zullen zijn.
Snake!quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
En zo zullen down kinderen ook weer juist niet te maken krijgen met zaken die minder leuk zijn waar andere wel mee te maken krijgen.
zo zijn er maar heel weinig mensen met down drugsverslaafd, alcoholist, hebben ze minder werkstress, schoolstress enz.
hahaha, alles wordt hier in het extreme getrokken, dacht laat ik ook eens meedoen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:11 schreef Moonah het volgende:
[..]
Snake!Dat is toch geen vergelijking!
als ze geen gebruik zouden maken van de sociale voorzieningen en de gezondheidszorg dan was de discussie er niet...quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:15 schreef Joene het volgende:
ik vind het best knap dat er 6 topics vol gelult worden over iets wat mensen totaal zelf moeten bepalen.
Nee het hoeft niet maar het kan wél en dat is het punt waar het om gaat dat het al van te voren vast staat dat er problemen zullen zijn die mss niet zo leuk zijn voor het kind. Kan best zijn dat daar prima mee te leven valt en 't kind toch een fijn leven krijgt, maar dat wéét je niet van te voren. Dus is het beter voor het kind dat het niet wordt geboren met DS als dit nog voorkomen kan worden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
hahaha, alles wordt hier in het extreme getrokken, dacht laat ik ook eens meedoen.
In het topic is eigenlijk alles al geschreven en je blijft jezelf herhalen, dit was meer een reactie omdat er al 100 keer uitleg is gegeven over dat de extra problemen niet hoeven te zorgen voor een ongelukkig kind.
Je zou bijna hopen dat iedereen het syndroom van down heeftquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
En zo zullen down kinderen ook weer juist niet te maken krijgen met zaken die minder leuk zijn waar andere wel mee te maken krijgen.
zo zijn er maar heel weinig mensen met down drugsverslaafd, alcoholist, hebben ze minder werkstress, schoolstress enz.
Nee dat mag nooit gebeuren. De mensen moeten natuurlijk gewoon zelf kunnen beslissen.De overheid heeft er niks mee te maken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:37 schreef Leandra het volgende:
Ja, maar dat voorkomen kun je niet afdwingen, en als het aan sommige mensen zou liggen dan zou dat afdwingen ook gewoon moeten kunnen....
Want je mag niks op de wereld zetten met het risico dat je gebruik zou moeten maken van sociale voorzienigen en gezondheidszorg?!quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef habbekratsje het volgende:
[..]
als ze geen gebruik zouden maken van de sociale voorzieningen en de gezondheidszorg dan was de discussie er niet...
Nee, volgens Hans/Elisaan/Habbekrats is dat vooral asociaal...quote:Op woensdag 8 september 2010 09:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Want je mag niks op de wereld zetten met het risico dat je gebruik zou moeten maken van sociale voorzienigen en gezondheidszorg?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |