oke, blij te lezen dat alles top gaat, en ja omdat je in die risicogroep valt moet het he, heb jij ook zo een ding gehad via je navel, om te klijken of alles in orde is, staat me iets bij van toen ik zwanger was dat vrouwen boven de 36 jaar zoiets moesten doen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:15 schreef Leandra het volgende:
Ging goed.... de groei van m'n buik was netjes, de beperkte groei van mijzelf op de weegschaal ook, en de baby had een mooie heldere hartslag
![]()
Moet alleen vrijdag even een priksetje gaan halen om te testen op zwangerschapsdiabetes.... niet dat ze zich daar zorgen over maken, en ik ook niet, maar ik zit in de risicogroep en dus moet er getest worden.
Okay.... qua risico scoor ik 5 van de 7....quote:De meest duidelijke symptomen zijn:
•veel dorst geen last van
•veel plassen geen last van
•veel vruchtwater voor zover bekend niet
Bij wie komt zwangerschapsdiabetes het meest voor?
•Wanneer diabetes in je familie voorkomt check (maar type 1, dus dat telt eigenlijk niet)
•Wanneer een eerder kind een hoog geboortegewicht had (meer dan 4 kg) check
•Wanneer je bij een eerdere zwangerschap zwangerschapsdiabetes gehad hebt geen last van
•Wanneer je overgewicht hebt check
•Wanneer je ouder bent dan 35 jaar check
•Wanneer je eerder een miskraam hebt gehad check
•Wanneer je bloeddruk hoger is dan gemiddeld geen last van
Ik denk dat dat wel meevalt, maar dat de CDA-kiezer het gekrakeel en vooral de machtsspelletjes binnen de partij meer dan beu is, want dat houdt maar niet op.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoorde ik gisteren dat het CDA in de peilingen nu op 12 zetels zou staan?? Dan is zelfs het laatste stukje trouwe achterban gemiddeld niet blij met de huidige koers, en ga ik er vanuit dat Klink meer feeling had met zijn achterban dan Verhagen, want het overleg met de PVV als gedoogpartij levert ze dus iig geen stemmen op.
oke, ja wist niet meer hoe dat heten maar was vlokkentest.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:38 schreef Leandra het volgende:
Je bedoelt een vlokkentest of vruchtwaterpunctie?? Neuh.... qua prenatale screening (risicobepaling) en prenataal testen (werkelijk een stukje weefsel of vloeistof afnemen) is er niets verplicht, het is alleen voor vrouwen boven de 36 wel beschikbaar op kosten van de zorgverzekering.
We hebben wel een nekplooimeting laten doen (prenatale screening) en de uitkomst daarvan was dusdanig goed dat we een vruchtwaterpunctie niet nodig vonden, onder andere wegens het risico op een miskraam bij een vruchtwaterpunctie.
De 20-weken echo (die is tegenwoordig wel standaard "gratis" voor iedereen beschikbaar, ook onder de 36) toonde ook aan dat alles wat zo zichtbaar was iig goed was, dus geen open ruggetje, schedeltje, waterhoofd, en keurig functionerende organen.
Het geeft geen garanties, maar vooralsnog ziet alles er gezond uit.
Overigens denk ik dat het testen op zwangerschapsdiabetes in mijn geval vooral gebaseerd is op mijn gewicht, hoewel ik ook qua leeftijd in de risicogroep val, en in het verleden een kind van meer dan 4 kilo gebaard heb.... daarentegen is mijn bloeddruk nu iedere keer perfect (120 over 80).
[..]
Okay.... qua risico scoor ik 5 van de 7....![]()
Wat een onzin PB, een burgemeester maakt nog geen succesvol politicus, kijk naar Job Cohen! Daarnaast ben ik van mening dat het CDA op dit moment precies de leider heeft die het zo nodig heeft. Ik ga niet zeggen dat Maxime Verhagen zo'n sympathiek overkomende vent is, maar het is wel een geweldig politiek beest (Machiavelli-type) die precies weet hoe op dit moment te opereren. Mijn respect heeft ie op dit moment in elk geval.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:39 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, maar dat de CDA-kiezer het gekrakeel en vooral de machtsspelletjes binnen de partij meer dan beu is, want dat houdt maar niet op.
Het laatste kabinet was nog niet gevallen of Balkenende was alweer tot lijsttrekker benoemd. Een grotere schoffering van de CDA-leden en kiezers is bijna niet denkbaar, want men hield totaal geen rekening met de wensen van de achterban. Het partijbestuur was sowieso al van de wereld en haar eigen aanhang losgezongen, want het heeft de signalen van algehele 'Balkenendemoeheid' totaal niet opgepikt. Dat die moeheid zich niet alleen uitstrekte tot JP, maar ook tot de leden van zijn muppetkabinet (Donner, Hirsch Ballin, Klink, Verhagen) is iets wat nu misschien langzaam begint door te dringen.
Het oude partijbestuur dat (te laat) is teruggetreden heeft angstvallig geprobeerd om iedere vorm van vernieuwing tegen te houden. Zo werden jonge en capabele potentiële kroonprinsen als Camiel Eurlings (gepasseerd) en Jack de Vries (kaltgestellt) opzij gezet en werd de roep om een pragmatische en aansprekende politieke voorman (Gerd Leers) volledig genegeerd.
Met Leers als aanvoerder had het CDA waarschijnlijk met gemak weer de grootste partij geworden. Als burgemeester van Maastricht heeft hij al meerdere malen daadkracht getoond en dat is tegenwoordig wat het merendeel van de kiezers het meest aanspreekt in een lijsttrekker. Ze hadden dan sowieso het katholieke gedeelte van het electoraat kunnen behouden en een prima antwoord op de figuur Wilders gehad.
Nu mogen ze hopen dat er voorlopig geen verkiezingen komen, want dan worden ze gedegradeerd tot een partij in de marge, kleiner dan GL en mogen ze gaan concurreren met de CU om de status van de grootste confessionele partij in het politieke spectrum.
Jr was 4040 gram en een week te laat geboren... dus wel boven de 4 kg maar niet echt heel veel, en gezien hij een week te laat was ook niet vreemdquote:Op woensdag 8 september 2010 10:43 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oke, ja wist niet meer hoe dat heten maar was vlokkentest.
maar moet je kijken hoe je bloeddruk is nou perfekt toch maar was jr meer dan 4 kilo, nou nou dan had je wat mee te tillen, denk je dat deze baby ook een zware wordt???
ben gewoon blij goed nieuws te lezen en ik volg je zwangerschap op de voet, van Marrije lijkt alweer zo ver weg hahahha al is dat ook pas geleden. de tijd gaat snel, de weken vliegen gewoon om of ben ik de enigste die daar last van heeft dat alles zo snel gaat.
Dat heeft ook alleen maar nut als het bijdraagt aan een oplossing, anders zijn het gewoon irritaties op papier die je toch in je hoofd hebt en is het zonde van je werktijd.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
Lol. Ik heb besloten om vanaf vandaag, op een manier van streamverslag schrijven, exact bij te gaan houden wat er precies allemaal gebeurt op mijn afdeling waar ik me aan irriteer of wat in feite niet nodig is. De mate van onprofessionaliteit vastleggen, zeg maar.
De dag is nog niet op de helft en ik heb al bijna een A4tje vol op corps 10._!
vind het zo leuk he als je over JR post, ik denk dat als zijn broertje/zusje komt hij het schandalijg gaat vertroetelen, verwennen en meer van die dingen.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jr was 4040 gram en een week te laat geboren... dus wel boven de 4 kg maar niet echt heel veel, en gezien hij een week te laat was ook niet vreemd
Ik vermoed dat dit ook geen kleintje wordt, maar dat is meer gebaseerd op de metingen bij de diverse echo's... plus dat ik het van mezelf sowieso al vreemd zou vinden als ik een 5-pondertje zou baren.
Maar goed, Jr. zit in de trein hierheen dus ik zal eens even gaan zorgen dat ik zometeen op het station sta, kunnen we samen de toekomstige babykamer weer wat leger maken![]()
krijgen wij het ook te lezen dan waar jij je over opwind en aan irriteertquote:Op woensdag 8 september 2010 11:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
Lol. Ik heb besloten om vanaf vandaag, op een manier van streamverslag schrijven, exact bij te gaan houden wat er precies allemaal gebeurt op mijn afdeling waar ik me aan irriteer of wat in feite niet nodig is. De mate van onprofessionaliteit vastleggen, zeg maar.
De dag is nog niet op de helft en ik heb al bijna een A4tje vol op corps 10._!
aub zegquote:Op woensdag 8 september 2010 11:28 schreef Toverheks het volgende:
[..]
krijgen wij het ook te lezen dan waar jij je over opwind en aan irriteert
Neehoor heksje, dat ik zal Jian maar niet aandoen, tenslotte zijn zijn uitgebreide politieke commentaartjes vele malen intelligenter en interessanter en zitten we daar wél op te wachten.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:28 schreef Toverheks het volgende:
[..]
krijgen wij het ook te lezen dan waar jij je over opwind en aan irriteert
Touché!quote:Op woensdag 8 september 2010 11:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
Neehoor heksje, dat ik zal Jian maar niet aandoen, tenslotte zijn zijn uitgebreide politieke commentaartjes vele malen intelligenter en interessanter en zitten we daar wél op te wachten.
En jij durft met droge ogen te beweren dat Job Cohen een goede burgemeester is geweest?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat een onzin PB, een burgemeester maakt nog geen succesvol politicus, kijk naar Job Cohen!
De Machiavelli-vergelijking vind ik treffender voor Leers dan voor Maxime Verhagen, die het allemaal nog maar moet bewijzen. Tijdens zijn korte periodes van fractievoorzitterschap heeft hij op mij in ieder geval weinig indruk gemaakt en ook het feit dat hij op zoenbasis met Hillary Clinton is kan me nauwelijks imponeren.quote:Daarnaast ben ik van mening dat het CDA op dit moment precies de leider heeft die het zo nodig heeft. Ik ga niet zeggen dat Maxime Verhagen zo'n sympathiek overkomende vent is, maar het is wel een geweldig politiek beest (Machiavelli-type) die precies weet hoe op dit moment te opereren. Mijn respect heeft ie op dit moment in elk geval.
Touché is een afgeleide uit de schermsport, zijnde een degenstoot, dan moet je natuurlijk niet met een plastic zwaardje aankomenquote:
quote:Op woensdag 8 september 2010 11:41 schreef Jian het volgende:
Touché is een afgeleide uit de schermsport, zijnde een degenstoot, dan moet je natuurlijk niet met een plastic zwaardje aankomen
schijt aan Jian hoorquote:Op woensdag 8 september 2010 11:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Neehoor heksje, dat ik zal Jian maar niet aandoen, tenslotte zijn zijn uitgebreide politieke commentaartjes vele malen intelligenter en interessanter en zitten we daar wél op te wachten.![]()
![]()
En mochten ze er ooit achter komen, krijg je me toch een ruzie. Geen goed plan meertje.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat heeft ook alleen maar nut als het bijdraagt aan een oplossing, anders zijn het gewoon irritaties op papier die je toch in je hoofd hebt en is het zonde van je werktijd.
Waarom ruzie? Je hebt toch zeker wel de vrijheid om je gedachten op papier te zetten? Ik denk alleen dat je aan irritaties niet zoveel hebt, wel aan oplossingen. Anders is het zo Lange Frans.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
En mochten ze er ooit achter komen, krijg je me toch een ruzie. Geen goed plan meertje.
lees Pietje en Noek nu pas, maar eigenlijk ja Mera stel er is 1 of andere dwaze van het padje af collega die hier ook stiekum meeleest, doe dat dan maar nietquote:Op woensdag 8 september 2010 11:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
En mochten ze er ooit achter komen, krijg je me toch een ruzie. Geen goed plan meertje.
Ik vond Cohen helemaal geen goede burgemeester, dat zal genoegzaam bekend zijn, maar er zijn heel veel mensen die het daar niet met mij eens zijn en wellicht hebben ze daarin gelijk. Ik vind Leers vele malen sterker als Job, dus daar ga ik gewoon met je meequote:Op woensdag 8 september 2010 11:39 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
En jij durft met droge ogen te beweren dat Job Cohen een goede burgemeester is geweest?![]()
En een vergelijking van Leers, die twaalf jaar ervaring in de landelijke politiek heeft, en Job Cohen (Eén jaar in Den Haag als waarnemend staatssecretaris) gaat al helemaal niet op.
Cohen heb ik nog nooit op enige vorm van daadkracht kunnen betrappen, terwijl Leers al meerdere malen heeft bewezen zijn mannetje te staan (denk aan de kwestie Vinkenslag) en zijn softdrugsbeleid, waarbij hij er niet voor terugdeinsde om tegen de stroom in te roeien en tegen de landelijke richtlijn in te gaan.
[..]
De Machiavelli-vergelijking vind ik treffender voor Leers dan voor Maxime Verhagen, die het allemaal nog maar moet bewijzen. Tijdens zijn korte periodes van fractievoorzitterschap heeft hij op mij in ieder geval weinig indruk gemaakt en ook het feit dat hij op zoenbasis met Hillary Clinton is kan me nauwelijks imponeren.
De gemiddelde CDA-kiezer spreekt hij in ieder geval niet aan, dat blijkt wel uit de peilingen. Men associeert hem te veel met Balkenende en dat is niet in zijn voordeel.
Persoonlijk denk ik dat nieuwe verkiezingen met 76 of meer zetels voor de VVD op dit moment de beste oplossing voor Nederland zou zijn, maar dat is natuurlijk mijn mening, ingegeven door mijn politieke voorkeur
Ja je hebt ook 't recht om dagelijks op te schrijven welke kleur string je leuke collega heeft, maar als ze na een maand een lijstje vindt stelt ze dat niet echt op prijs.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:46 schreef Noek het volgende:
Waarom ruzie? Je hebt toch zeker wel de vrijheid om je gedachten op papier te zetten? Ik denk alleen dat je aan irritaties niet zoveel hebt, wel aan oplossingen. Anders is het zo Lange Frans.
Maar als je bij gaat zitten houden hoe of wat kan je als je komt met verbeteringen in ieder geval mensen wegzetten die beweren dat er niets mis is met feitelijke voorbeelden van problemen.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja je hebt ook 't recht om dagelijks op te schrijven welke kleur string je leuke collega heeft, maar als ze na een maand een lijstje vindt stelt ze dat niet echt op prijs.
Als je oplossing wil stel je oplossingen voor, kan je wel concrete zaken opschrijven maar dat moet wel ten doel hebben oplossingen te creeren en niet een dagboek van boehoe mijn collega is stom en heeft net koffie gemorst.
Nee joh, gewoon laten gaan. Het is een sc. Alles mag!quote:
Ja, optiefen, het enige waar ze nu voor zorgen is dat ik meer moet scrollen.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon laten gaan. Het is een sc. Alles mag!![]()
Straks moet ik nog naar FTR.
wat is nu weer FTRquote:Op woensdag 8 september 2010 11:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon laten gaan. Het is een sc. Alles mag!![]()
Straks moet ik nog naar FTR.
Mijn collega's weten dat ook gewoon echt.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja je hebt ook 't recht om dagelijks op te schrijven welke kleur string je leuke collega heeft, maar als ze na een maand een lijstje vindt stelt ze dat niet echt op prijs.
Als je oplossing wil stel je oplossingen voor, kan je wel concrete zaken opschrijven maar dat moet wel ten doel hebben oplossingen te creeren en niet een dagboek van boehoe mijn collega is stom en heeft net koffie gemorst.
Fucking tering reetje.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef Toverheks het volgende:
[..]
wat is nu weer FTRggrggrrgrrgrgr waarom ken ik al die afkortingen niet uit het blote bolletje
dat kruip onder je steen was voor Tjetmaster bedoeltquote:Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef Pearlbitch het volgende:
Om de zware politieke gesprekken en discussies even te relativeren: naast voetbalwedstrijden zijn ook politieke debatten meer dan de moeite waard om te volgen met de stream van Opaatje erbij.
Kreten als
"Ach Jezus, daar heb je Ka Kut ook" (Halsema)
"Kruip terug onder je steen joh, huichelaar" (Cohen)
"Wat mot jij nou weer, pisventje" (Roemer)
werken mij behoorlijk op de lachspieren.
huh, zeker in dat sextopic van Liesjequote:
Met "opaatje" moet je al helemaal opdonderen, die heeft verdomme 2 klikjes verderop zijn eigen niveauloze kuttopic vol downies voor dit soort onzin.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef Pearlbitch het volgende:
Om de zware politieke gesprekken en discussies even te relativeren: naast voetbalwedstrijden zijn ook politieke debatten meer dan de moeite waard om te volgen met de stream van Opaatje erbij.
Kreten als
Ik wil zoveel maar daar deal ik ook gewoon mee ja. Ieder z'n rugzak, draag het met flair.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ja, optiefen, het enige waar ze nu voor zorgen is dat ik meer moet scrollen.
Weg, ik wil het wég!
En terecht, vies wijf hoor, die Liesje.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:53 schreef Toverheks het volgende:
[..]
huh, zeker in dat sextopic van Liesjenee daar mag ik niet komen van mijn kids
Okee, sorryquote:Op woensdag 8 september 2010 11:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik wil zoveel maar daar deal ik ook gewoon mee ja. Ieder z'n rugzak, draag het met flair.
Beter. Nog wel hondsverkoudenquote:
Ik schreef al dat ik jammer vond dat ik dat gemist heb, lijkt me inderdaad prachtigquote:Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef Pearlbitch het volgende:
Kreten als
Welke codetaal?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:55 schreef Toverheks het volgende:
alleen de codetaal tussen Noek&Caro, daar moet ik denk ik een aparte curcus voor volgen![]()
![]()
quote:Op woensdag 8 september 2010 11:54 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Beter. Nog wel hondsverkoudenmaar wel zo goed als koortsvrij!
hahahha zat er op te wachten, soms typen jullie zulke gekke dingen dat ik echt denk waar hebben die 2 meiden het toch over moet je maar opletten jullie zullen elkaar wel snappen maar ik snap jullie soms nietquote:
Shrek 3 natuurlijkquote:Op woensdag 8 september 2010 11:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Help es, Cats & Dogs () of Shrek 3?
Zijn we het dus over twee van de drie punten eens. En dat derde punt komen we wel uit. Of ik heb gewoon gelijk, punt uit, of we discuzeuren er een paar dagen over in met een paar kannen slappe thee.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vond Cohen helemaal geen goede burgemeester, dat zal genoegzaam bekend zijn, maar er zijn heel veel mensen die het daar niet met mij eens zijn en wellicht hebben ze daarin gelijk. Ik vind Leers vele malen sterker als Job, dus daar ga ik gewoon met je meeDat Leers een sterker politicus is dan Maxime Verhagen, indien getoetst aan "Machiavelli-normen" dat waag ik wel te betwijfelen. In mijn optiek is de schaker Maxime op dit moment gewoon het beste voor het CDA
![]()
Over dat laatste aangaande VVD zullen wij geen discussie hebben
Aaaaaah! Oh wat een sluwe comeback! Jééétje.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Als daar je voorkeur ligt, mag dat natuurlijk ook
quote:Op woensdag 8 september 2010 11:59 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hahahha zat er op te wachten, soms typen jullie zulke gekke dingen dat ik echt denk waar hebben die 2 meiden het toch over moet je maar opletten jullie zullen elkaar wel snappen maar ik snap jullie soms niet
Dat zijn natuurlijk niet de dingen die ik opschrijfquote:Op woensdag 8 september 2010 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
oh maar betekent het dan dat jullie nog een jaar daar moeten wonen en dat het nieuwe huisje gewoon wordt opgeschoven, nee toch jij hebt toch voorrangquote:Op woensdag 8 september 2010 11:59 schreef Laysa het volgende:
Jeeejjjjj net een aangetekende brief gehad dat ze weer een jaar uitstel hebben voor het slopen van mn huis
Oké!quote:Op woensdag 8 september 2010 11:59 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Shrek 3 natuurlijkVeel beter geschreven en neemt zichzelf niet al te serieus zodat je niet als een lul naar een pratende hond zit te kijken, zeg maar.
quote:Op woensdag 8 september 2010 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Laat me raden: jij bent niet echt een politiek dier.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Neehoor heksje, dat ik zal Jian maar niet aandoen, tenslotte zijn zijn uitgebreide politieke commentaartjes vele malen intelligenter en interessanter en zitten we daar wél op te wachten.![]()
![]()
Nee dat staat helemaal los van elkaar....ik ben hier wel weg voordat ze gaan slopen...Ruim!!!... maar grappig is het wel aangezien deze zooi in juni al tegen de vlakte zou gaanquote:Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh maar betekent het dan dat jullie nog een jaar daar moeten wonen en dat het nieuwe huisje gewoon wordt opgeschoven, nee toch jij hebt toch voorrang
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |