Ze noemen hem niet voor niets 'Rambo'quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
No way, daarvoor maakt hij teveel slachtoffers. Hij is té hanerig en gunt volgens mij niemand iets. Dat werkt niet.
Omdat de verdeeldheid binnen links nog groter is dan binnen rechts. Geen partij arroganter dan de PvdA. Met GL zouden ze nog wel door één deur kunnen, maar op het schoelje van de SP wordt flink neergekeken.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:06 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me af waarom links alleen maar stilletjes zit toe te kijken.
Ze kunnen toch zelf een regeerakkoord schrijven en dat aan bijvoorbeeld het CDA of de VVD voorleggen?
oke, blij te lezen dat alles top gaat, en ja omdat je in die risicogroep valt moet het he, heb jij ook zo een ding gehad via je navel, om te klijken of alles in orde is, staat me iets bij van toen ik zwanger was dat vrouwen boven de 36 jaar zoiets moesten doen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:15 schreef Leandra het volgende:
Ging goed.... de groei van m'n buik was netjes, de beperkte groei van mijzelf op de weegschaal ook, en de baby had een mooie heldere hartslag
![]()
Moet alleen vrijdag even een priksetje gaan halen om te testen op zwangerschapsdiabetes.... niet dat ze zich daar zorgen over maken, en ik ook niet, maar ik zit in de risicogroep en dus moet er getest worden.
Okay.... qua risico scoor ik 5 van de 7....quote:De meest duidelijke symptomen zijn:
•veel dorst geen last van
•veel plassen geen last van
•veel vruchtwater voor zover bekend niet
Bij wie komt zwangerschapsdiabetes het meest voor?
•Wanneer diabetes in je familie voorkomt check (maar type 1, dus dat telt eigenlijk niet)
•Wanneer een eerder kind een hoog geboortegewicht had (meer dan 4 kg) check
•Wanneer je bij een eerdere zwangerschap zwangerschapsdiabetes gehad hebt geen last van
•Wanneer je overgewicht hebt check
•Wanneer je ouder bent dan 35 jaar check
•Wanneer je eerder een miskraam hebt gehad check
•Wanneer je bloeddruk hoger is dan gemiddeld geen last van
Ik denk dat dat wel meevalt, maar dat de CDA-kiezer het gekrakeel en vooral de machtsspelletjes binnen de partij meer dan beu is, want dat houdt maar niet op.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoorde ik gisteren dat het CDA in de peilingen nu op 12 zetels zou staan?? Dan is zelfs het laatste stukje trouwe achterban gemiddeld niet blij met de huidige koers, en ga ik er vanuit dat Klink meer feeling had met zijn achterban dan Verhagen, want het overleg met de PVV als gedoogpartij levert ze dus iig geen stemmen op.
oke, ja wist niet meer hoe dat heten maar was vlokkentest.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:38 schreef Leandra het volgende:
Je bedoelt een vlokkentest of vruchtwaterpunctie?? Neuh.... qua prenatale screening (risicobepaling) en prenataal testen (werkelijk een stukje weefsel of vloeistof afnemen) is er niets verplicht, het is alleen voor vrouwen boven de 36 wel beschikbaar op kosten van de zorgverzekering.
We hebben wel een nekplooimeting laten doen (prenatale screening) en de uitkomst daarvan was dusdanig goed dat we een vruchtwaterpunctie niet nodig vonden, onder andere wegens het risico op een miskraam bij een vruchtwaterpunctie.
De 20-weken echo (die is tegenwoordig wel standaard "gratis" voor iedereen beschikbaar, ook onder de 36) toonde ook aan dat alles wat zo zichtbaar was iig goed was, dus geen open ruggetje, schedeltje, waterhoofd, en keurig functionerende organen.
Het geeft geen garanties, maar vooralsnog ziet alles er gezond uit.
Overigens denk ik dat het testen op zwangerschapsdiabetes in mijn geval vooral gebaseerd is op mijn gewicht, hoewel ik ook qua leeftijd in de risicogroep val, en in het verleden een kind van meer dan 4 kilo gebaard heb.... daarentegen is mijn bloeddruk nu iedere keer perfect (120 over 80).
[..]
Okay.... qua risico scoor ik 5 van de 7....![]()
Wat een onzin PB, een burgemeester maakt nog geen succesvol politicus, kijk naar Job Cohen! Daarnaast ben ik van mening dat het CDA op dit moment precies de leider heeft die het zo nodig heeft. Ik ga niet zeggen dat Maxime Verhagen zo'n sympathiek overkomende vent is, maar het is wel een geweldig politiek beest (Machiavelli-type) die precies weet hoe op dit moment te opereren. Mijn respect heeft ie op dit moment in elk geval.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:39 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, maar dat de CDA-kiezer het gekrakeel en vooral de machtsspelletjes binnen de partij meer dan beu is, want dat houdt maar niet op.
Het laatste kabinet was nog niet gevallen of Balkenende was alweer tot lijsttrekker benoemd. Een grotere schoffering van de CDA-leden en kiezers is bijna niet denkbaar, want men hield totaal geen rekening met de wensen van de achterban. Het partijbestuur was sowieso al van de wereld en haar eigen aanhang losgezongen, want het heeft de signalen van algehele 'Balkenendemoeheid' totaal niet opgepikt. Dat die moeheid zich niet alleen uitstrekte tot JP, maar ook tot de leden van zijn muppetkabinet (Donner, Hirsch Ballin, Klink, Verhagen) is iets wat nu misschien langzaam begint door te dringen.
Het oude partijbestuur dat (te laat) is teruggetreden heeft angstvallig geprobeerd om iedere vorm van vernieuwing tegen te houden. Zo werden jonge en capabele potentiële kroonprinsen als Camiel Eurlings (gepasseerd) en Jack de Vries (kaltgestellt) opzij gezet en werd de roep om een pragmatische en aansprekende politieke voorman (Gerd Leers) volledig genegeerd.
Met Leers als aanvoerder had het CDA waarschijnlijk met gemak weer de grootste partij geworden. Als burgemeester van Maastricht heeft hij al meerdere malen daadkracht getoond en dat is tegenwoordig wat het merendeel van de kiezers het meest aanspreekt in een lijsttrekker. Ze hadden dan sowieso het katholieke gedeelte van het electoraat kunnen behouden en een prima antwoord op de figuur Wilders gehad.
Nu mogen ze hopen dat er voorlopig geen verkiezingen komen, want dan worden ze gedegradeerd tot een partij in de marge, kleiner dan GL en mogen ze gaan concurreren met de CU om de status van de grootste confessionele partij in het politieke spectrum.
Jr was 4040 gram en een week te laat geboren... dus wel boven de 4 kg maar niet echt heel veel, en gezien hij een week te laat was ook niet vreemdquote:Op woensdag 8 september 2010 10:43 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oke, ja wist niet meer hoe dat heten maar was vlokkentest.
maar moet je kijken hoe je bloeddruk is nou perfekt toch maar was jr meer dan 4 kilo, nou nou dan had je wat mee te tillen, denk je dat deze baby ook een zware wordt???
ben gewoon blij goed nieuws te lezen en ik volg je zwangerschap op de voet, van Marrije lijkt alweer zo ver weg hahahha al is dat ook pas geleden. de tijd gaat snel, de weken vliegen gewoon om of ben ik de enigste die daar last van heeft dat alles zo snel gaat.
Dat heeft ook alleen maar nut als het bijdraagt aan een oplossing, anders zijn het gewoon irritaties op papier die je toch in je hoofd hebt en is het zonde van je werktijd.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
Lol. Ik heb besloten om vanaf vandaag, op een manier van streamverslag schrijven, exact bij te gaan houden wat er precies allemaal gebeurt op mijn afdeling waar ik me aan irriteer of wat in feite niet nodig is. De mate van onprofessionaliteit vastleggen, zeg maar.
De dag is nog niet op de helft en ik heb al bijna een A4tje vol op corps 10._!
vind het zo leuk he als je over JR post, ik denk dat als zijn broertje/zusje komt hij het schandalijg gaat vertroetelen, verwennen en meer van die dingen.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jr was 4040 gram en een week te laat geboren... dus wel boven de 4 kg maar niet echt heel veel, en gezien hij een week te laat was ook niet vreemd
Ik vermoed dat dit ook geen kleintje wordt, maar dat is meer gebaseerd op de metingen bij de diverse echo's... plus dat ik het van mezelf sowieso al vreemd zou vinden als ik een 5-pondertje zou baren.
Maar goed, Jr. zit in de trein hierheen dus ik zal eens even gaan zorgen dat ik zometeen op het station sta, kunnen we samen de toekomstige babykamer weer wat leger maken![]()
krijgen wij het ook te lezen dan waar jij je over opwind en aan irriteertquote:Op woensdag 8 september 2010 11:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
Lol. Ik heb besloten om vanaf vandaag, op een manier van streamverslag schrijven, exact bij te gaan houden wat er precies allemaal gebeurt op mijn afdeling waar ik me aan irriteer of wat in feite niet nodig is. De mate van onprofessionaliteit vastleggen, zeg maar.
De dag is nog niet op de helft en ik heb al bijna een A4tje vol op corps 10._!
aub zegquote:Op woensdag 8 september 2010 11:28 schreef Toverheks het volgende:
[..]
krijgen wij het ook te lezen dan waar jij je over opwind en aan irriteert
Neehoor heksje, dat ik zal Jian maar niet aandoen, tenslotte zijn zijn uitgebreide politieke commentaartjes vele malen intelligenter en interessanter en zitten we daar wél op te wachten.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:28 schreef Toverheks het volgende:
[..]
krijgen wij het ook te lezen dan waar jij je over opwind en aan irriteert
Touché!quote:Op woensdag 8 september 2010 11:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
Neehoor heksje, dat ik zal Jian maar niet aandoen, tenslotte zijn zijn uitgebreide politieke commentaartjes vele malen intelligenter en interessanter en zitten we daar wél op te wachten.
En jij durft met droge ogen te beweren dat Job Cohen een goede burgemeester is geweest?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat een onzin PB, een burgemeester maakt nog geen succesvol politicus, kijk naar Job Cohen!
De Machiavelli-vergelijking vind ik treffender voor Leers dan voor Maxime Verhagen, die het allemaal nog maar moet bewijzen. Tijdens zijn korte periodes van fractievoorzitterschap heeft hij op mij in ieder geval weinig indruk gemaakt en ook het feit dat hij op zoenbasis met Hillary Clinton is kan me nauwelijks imponeren.quote:Daarnaast ben ik van mening dat het CDA op dit moment precies de leider heeft die het zo nodig heeft. Ik ga niet zeggen dat Maxime Verhagen zo'n sympathiek overkomende vent is, maar het is wel een geweldig politiek beest (Machiavelli-type) die precies weet hoe op dit moment te opereren. Mijn respect heeft ie op dit moment in elk geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |