Ach en wee, Umberto D.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:04 schreef Korstje het volgende:
[..]
Ik heb die Italiaanse cinema nooit gemogen, op Umberto D. na dan. Maar goed.
Ik moest een traantje wegpinken, zelfs bij de tweede kijkbeurt. Tot zover de ontboezemingen van Korstje!quote:
Die heeft zich voor onbepaalde tijd afgemeld.quote:
QFT.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:20 schreef Mainport het volgende:
Wat een slechte tip van je laatst, Ringo. Ik doe altijd wat met aanraders van anderen omdat het zich meestal uitbetaalt, maar hier ben ik lelijk ingestonken. Kijk geen Greenberg, mensen!
Ik denk niet dat je hier veel medestanders zult krijgen als je er een 'zwangere vrouwen zijn méér vrouw' tegenaan gooit.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:55 schreef Ringo het volgende:
Vrouwen denken dat mannen zwangere vrouwen lelijk vinden, niet?
Eigenlijk zou alles beter zijn dan een boerderijdier. Savannedier, bosdier, het maakt me niet zoveel uit. Maar géén boerderijdier.quote:
Nee, maar het zijn wel mooie wezens. En medestanders voor die stelling heb ik zo gevonden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je hier veel medestanders zult krijgen als je er een 'zwangere vrouwen zijn méér vrouw' tegenaan gooit.
Een nijlpaard?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eigenlijk zou alles beter zijn dan een boerderijdier. Savannedier, bosdier, het maakt me niet zoveel uit. Maar géén boerderijdier.
Ik moest ookal denken aan een everzwijn. Schiet niet echt op zo. Misschien kan ik beter weer wenend op bed gaan liggen terwijl ik me in een foetushouding probeer te manoeuvreren die volgens beeer niet haalbaar is.quote:
Je bent een vrouw, dit is juist goed, dit is zoals het hoort. Vrouwelijke ronde vormen zijn ontzettend sensueel en voelen heerlijk zacht en fijn aan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:32 schreef Claudia_x het volgende:
Het verontrustende aan al die Oprah- en Felliniwijsheden is dat ik me er warempel beter door ga voelen. Maar ik wil helemaal niet dik zijn. En ik ben niet eens dik, ik ben zwanger. Ik voel me wel een zeug, alleen zet ik niet al 14 jaar geweldige gerechten op tafel en dus voelt dat gewoon waardeloos.
quote:Beheerpakket A01.02.03: Bouwland voor hamsters
Instapeisen:
1. De beheereenheid bestaat uit bouwland;
2. De beheereenheid voldoet aan de minimale oppervlakte-eisen;
3. De beheereenheid is geschikt bevonden voor de hamster en gelegen in, of in een
straal van 2 km van, een hamsterkernleefgebied of hamsterverbindingszone.
Dat hoort er allemaal bij, mainportje. Je hebt twee opties. Of je wordt iemand die ook heel goed kan smalltalken en gemakkelijk gaat blenden op dat soort locaties, of je komt vanzelf wel een omgeving tegen waar alles soepeltjes gaat en waar je tijdens het bier drinken begroet wordt door mensen die erg blij zijn dat ze je zien. Voor die laatste optie heb ik gekozen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:59 schreef Mainport het volgende:
Daar stond ik dan, op de constitutieborrel. Gekomen voor het gratis bier, gevangen tussen halfbekende gezichten van lang geleden, toen ik nog wel naar colleges ging, die actief bij de studievereniging zijn geworden. Ik groet ze onhandig en probeer een gesprek aan te knopen. "Is de herfstbok ook gratis?" vraag ik. "Dat moet je aan de barman vragen," en zodra ik me omdraai zijn ze met een ander in gesprek. De rest van de aanwezigen draagt een das van het bestuur waar zij toe behoren. Mijn bruine pak valt uit de toon tussen alle zwarte jasjes. Er worden grapjes gemaakt over dat "deze tap eigenlijk van ons is" en het brassen van het gastenboek. Het kersverse bestuur staat in een rij opgesteld om gefeliciteerd te worden. Ik drink mijn bier op en ga terug naar het FOK!Forum.
Volgens mij had er nog geen, en ik denk dat batuwu wel redelijk klaar met me is.quote:
Dat is ook zo. Ik dacht even aan Pope, maar die was achtereenvolgens van plunk en claudia.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens mij had er nog geen, en ik denk dat batuwu wel redelijk klaar met me is.
Jij bent een prima docent.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef mane het volgende:
Ik kende het woord gebuut niet eens. Ik spreek er nu ook schande van.
Vandaag weer zo'n typisch gesprekje met mijn Gymnasium V leerlingen:
Leerling: Het probleem met democratie is, is dat de massa dom is.
Ik: Dat de massa dom is, heb je volgens mij van meneer X (=geschiedenisdocent) gehoord. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ik denk dat je zo'n stelling zelf goed moet kunnen uitleggen en onderbouwen. Wat betekent het precies?
Leerling: Hoezo, het is toch gewoon zo?
Ik: Wat ik bedoel is: wie bedoel je precies met de 'massa', en hoe bepaal je wat dom en slim is?
Leerling: Nou, gewoon. met IQ-testen en alle mensen met een VMBO-opleiding.
Dat is wel een gewiekst antwoord.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:35 schreef mane het volgende:
Ja, die meneer X is dus mijn zeer autoritaire collega die zijn leerlingen met intimidatie het zwijgen oplegt en vol minachting behandelt.
Hij kwam op dat moment overigens toevallig even mijn lokaal binnen en toen confronteerde ik hem met die uitspraak door te zeggen: Toevallig hebben we het over je. Volgens deze leerling is de massa dom.
Waarop mijn collega zei: 'Ja maar hij is zelf ook onderdeel van de massa. Dus.'
Ik bedoel dat het 'niet slecht' was.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:29 schreef Gellius het volgende:
Tsja, dat lijkt me het belangrijkste.
Een leerling doet hem hier (perfect) na, op precies 1.00 en 5.54. Je moet het geluid wel flink hard zetten!quote:
Mijn ervaring is dat leerlingen een hekel hebben aan mannen zonder humor en vrouwen die net iets te veel hun best doen en ongeloofwaardig zijn als autoriteit. Wat is jouw indruk?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:01 schreef mane het volgende:
Veel leerlingen vinden hem echt geweldig..
Ja, helemaal waar. Ik vind het ongelooflijk knap dat je iemand zo treffend kunt neerzetten. Deze leerlingen houden echt van hun school en van de mafketels van leraren die ze daar aantreffen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:01 schreef Gellius het volgende:
Het zegt weinig over de docent, maar veel over zijn leerlingen. Om iemand zo na te doen moet je toch ook een beetje van iemand houden.
Hm, ja, toch wel. Als ie goed uit de hoek kan komen. En rake dingen zegt. Mijn docent Latijn, de fantastische meneer Vos, was de enige op school die een doctorstitel droeg. Gepromoveerd egyptoloog, kon spijkerschrift lezen, kende klassiek Hebreeuws. Niemand kon cynischer zijn dan hij, tegen ons, zijn pluizebollen. Hij snoot zijn neus in het raamgordijn, zong gekke liedjes, maakte de rector belachelijk en schiep er een groots genoegen in om na het zoveelste onverwacht s.o. breed glimlachend de enen uit te delen. Een paaltje heette dat in zijn jargon.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:01 schreef mane het volgende:
Veel leerlingen vinden hem echt geweldig..
Al die dingen zijn dodelijk voor docenten, ongeacht man of vrouw zijn. Geen humor hebben, teveel je best doen, niet jezelf zijn, niet weten waarover je praat. Nu zijn gymnasiumleerlingen weer anders in hun oordeel dan havo of vmbo-leerlingen. Gymnasiumleerlingen hebben vooral veel moeite met docenten die geen kennis van zaken hebben. Ze kunnen je veel vergeven, de raarste neuroses en de ergste chaos, behalve dat. Verder is 't eigenlijk ongelooflijk wat ze allemaal gelaten over zich heen laten komen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat leerlingen een hekel hebben aan mannen zonder humor en vrouwen die net iets te veel hun best doen en ongeloofwaardig zijn als autoriteit. Wat is jouw indruk?
Ze hadden toen nog geen les van mij gehad. Nu heb ik ze wel, dus ik ben dit jaar aan de beurt (dat hebben zij me ook al beloofd..)quote:
Hij kan stemmen met z'n pootjes:quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:03 schreef Z het volgende:
[..]
Heeft die hamster daar zelf ook nog wat over te zeggen?
Lachpopjes schieten tekort. Snorfquote:Varianten beheerpakket:
A01.02.03a Bouwland voor hamsters.
1. Hamstervriendelijk beheer bestaat uit het gewas Luzerne, bladramenas,
wintertarwe of combinatie daarvan.
2. Op de aangemelde kavel zal minimaal 50 % van de oppervlakte bestaan uit
hamstervriendelijk beheer.
3. De minimumoppervlakte van de beheerseenheid is 1 ha.
4. De luzerne wordt tot 15 juni geoogst.
5. Na 15 juni blijft de luzerne staan tot 1 februari van het volgende jaar staan en
worden dan geklepeld.
6. De bladramenas wordt na 1 februari van het volgende jaar ondergewerkt.
7. De wintertarwe wordt niet geoogst. Na 1 februari van het volgende jaar wordt het
overblijvende gewas wintertarwe ondergewerkt.
8. De teelt van alle gewassen vind plaats op basis van de goede landbouw en milieu
praktijk (GLMC)
A01.02.03b Opvangstrook voor hamsters.
1. Opvangstroken zijn stroken regulier graan die niet worden geoogst.
2. De minimale grootte van de beheereenheid is 15 meter breed en 100 meter lang.
3. Niet oogsten van de strook tot 1 februari van het volgende jaar. Tenzij er
wintergraan ingezaaid wordt. Dan is oogsten en inzaaien toegestaan na 1
november.
4. De opvangstrook rouleert jaarlijks.
Hoe was het?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dit gepraat over leraren komt een stuk dichterbij nu ik vandaag m'n eerste les heb gegeven.
Wat geef je?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dit gepraat over leraren komt een stuk dichterbij nu ik vandaag m'n eerste les heb gegeven.
Nederlands.quote:
Precies. Ik heb daar geen geduld meer voor. Ik moet nog wel eens naar onderzoeksbijeenkomsten en daar zit dan telkens een collega een uur lang een monoloog te houden. Ik heb de grootste moeite om mijn constante gegaap voor anderen verborgen te houden. Conferenties zijn ook héél zwaar voor me.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:46 schreef Ringo het volgende:
Dat doet Herman Pleij altijd, overal. Gewoon maar doorlullen.
Mijnheer van Haaren is een prima docent en ik zal het niet dulden dat er een kwaad woord over hem gesproken wordt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:44 schreef mane en Claudia_X en Ringo en Gellius en weet ik veel wel niet wat voor een klootzakjes allemaal het volgende:
Bla bla bla - blu blu blu.
We wilden de preciese voorwaarden weten voor de subsidie op Beheerpakket A02.01.01: Botanisch weiland.quote:Op woensdag 8 september 2010 08:30 schreef Gellius het volgende:
Hoe zit dat nu met die hamsters sigme? Ga je die ook eh.. telen? Kan je ze eten?
Dat is dan een leuke suggestie voor SEX.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:20 schreef Ringo het volgende:
Als JAM dit had geïnitieerd, was het thema uiteraard Japanse kutjes geweest.
Verrek. Zèlfs TTK doet mee, Liene. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:17 schreef Lienekien het volgende:
Jawel, Gellius. Zelfs TTK doet mee.
Volgende thema is: Ethiopië. Dan staat Canada in de planning. Bulgarije, Kazachstan. Maar ook een thema dichterbij huis is een idee. Zoals bijvoorbeeld: Bloemen. Of: Liefde. Of: Enkelblessures.quote:
Mijn sig is een stukje tekst uit Big in Japan van Tom Waits.quote:
Verbijster die heidenen met je kennis. Sla ze om de oren met je ervaring en deskundigheid.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:17 schreef JAM het volgende:
Ik vind er geen reet aan, dat hele Japan gedoe. Ik heb een paar van die topics bekeken en het hangt van de clichématigheden en onkunde aan elkaar. Van mij had het niet gehoeven hoor. Integendeel.
Ze hebben alles afgebroken en er sfeervolle huizen voor in de plaats gebouwd?quote:Op woensdag 8 september 2010 17:17 schreef Z het volgende:
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het ondertussen enorm opgeknapt is daar.
ach Claudia, ík ben jaloers op je hoor!!quote:Op woensdag 8 september 2010 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik heb er nu wel weer genoeg van.
Dat is het probleem juist, dat hij het zo consequent verkeerd doet.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:22 schreef Ringo het volgende:
Dat is een spellingseigenaardigheid die ik door de vingers wil zien, daar Gellius de enige is die dit (zeer consequent) doet. Zoals Multatuli die per se die vermaledijde y wilde gebruiken. Maar het is waar.
Ik zeg sinds ik multatuli heb gelezen ook steevast kofffij.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:22 schreef Ringo het volgende:
Dat is een spellingseigenaardigheid die ik door de vingers wil zien, daar Gellius de enige is die dit (zeer consequent) doet. Zoals Multatuli die per se die vermaledijde y wilde gebruiken. Maar het is waar.
Wat een kut-smiley gebruik je daar, Gellius.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:15 schreef Gellius het volgende:
De balkonspin heeft twee vliegen gevangen!. Dat word smullen!
Ik begrijp waarom je dat denkt: hij heeft al een tijdje niets meer over de vernietiging van Israël gezegd.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:44 schreef beeer het volgende:
Ik ben meer een man van inhoud, zodiakk. En qua inhoud werd Ahmadinejad me toch iets te heet onder de voeten. Jan Molenaar paste iets meer in mijn straatje
Maar de vreugd' over de spinnen en hun maal vind je doodnormaal?quote:Op donderdag 9 september 2010 22:42 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Wat een kut-smiley gebruik je daar, Gellius.
Ik begrijp dat jij je nu als een gewond taaldier rondsleept in dit topic, maar dat is geen reden voor rijmelarij van lik-me-vestje.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:54 schreef Gellius het volgende:
[..]
Maar de vreugd' over de spinnen en hun maal vind je doodnormaal?
quote:Op donderdag 9 september 2010 22:32 schreef beeer het volgende:
Praat gewoon Nederlands man godverdomme. Ik ben het zat dat ik elke keer moet gissen of googlen naar wat kankerjezus bedoeld wordt
quote:Op donderdag 9 september 2010 23:45 schreef NoCigar het volgende:
En hier moest ik helemaal om schateren.
Ter informatie en als stimulans: de eerste drie dagen zijn prima vol te houden.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:49 schreef Gellius het volgende:
Ja, ik moet eigenlijk stoppen met roken, MP.
Mocht dat zo zijn: succes, broer! Ik vind het alvast knap.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tekstkritisch denk ik dat laatste, gezien de nadruk op 'dit moment'.
Dat laatste.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:25 schreef Claudia_x het volgende:
Want je bent nog nooit verder gekomen of je bent drie dagen geleden gestopt?
Maar wie weet past het wél bij broer,quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het zijn meestal de mensen die succesvol zijn gestopt met roken die verbloemen dat het moeilijk is. Broer: het is kut maar je hebt vast een goede reden. (Ik heb niet gerookt dus ik weet natuurlijk niet waar ik het over heb.)
Oh, en mijn tip zou zijn om gewoontes te vervangen. Wat dat betreft kan ik me prima voorstellen dat hardlopen bij jou gewerkt heeft, zodiakk, maar ik denk niet dat dat bij iedereen past.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:48 schreef zodiakk het volgende:
Enfin, het gaat er inderdaad om dat je gewoontes vervangt, daarmee verminder je de neiging om 'stoppen' ook echt als werkwoord te ervaren.
Die is bijna even hilarisch als de keyboardcat van Lienekien (die was echt geniaal).quote:
Ik overweeg al een tijdje te gaan hardlopen. Misschien is dit nog niet eens zo'n gek moment.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:22 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben vorig jaar augustus gestopt met roken en ben toen ook begonnen met hardlopen. Heb sindsdien geen sigaret meer aangeraakt en voel me tegelijkertijd gezonder dan ooit.
Inderdaad, ik moet vanaf eind januari een onfeilbaar rolmodel zijn. Goede reden én een onafwendbare stimulans om het vol te houden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Broer: het is kut maar je hebt vast een goede reden.
Ringo is anders. Echt hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2010 23:49 schreef Thisbe het volgende:
Toen ik van de week was gaan eten met mijn mannelijke vrienden en even naar de wc moest, ging het onmiddellijk over neuken. Ik heb het een tijdje van een afstandje staan bekijken, en toen ik weer ging zitten zei één vriend meteen "Ja, Cohen." en ging het zogenaamd over het kabinet.
Toen ik aangaf het gesprek gehoord te hebben voor een groot deel begonnen ze ineens over 'de liefde bedrijven' te praten.
Het is wat, met die mannen.
Ik weet niet wat voor vrouw hij nodig heeft, maar misschien heb jij wel een lieve, bescheiden man nodig. En ik ken Ringo natuurlijk niet, maar de keren dat ik met hem gesproken heb kwam hij lief en bescheiden over.quote:Op vrijdag 10 september 2010 23:57 schreef Thisbe het volgende:
Je wilde zeggen dat Ringo een lieve, bescheiden man is die een dominante vrouw nodig heeft?
Hoezo koppelen, ik dacht dat je een paar posts terug al voor Ringo had getekend?quote:Probeer je me soms te koppelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |