Meer gewicht extra w.b.t. aantal verdiepingen onder inslagpunt;quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Heel simpel. Het eerste vliegtuig crashte tussen de 93 ste en 99 vloer in het gebouw.
Het tweede vliegtuig kwam een flink stuk lager, tussen de 77 en 85. 16 verdiepingen verschil. Dus dat is heel wat gewicht extra.
Dit is dus geen goede vergelijking, zie boven.quote:Ga jij maar eens kijken wat jij langer omhoog kunt houden. Een pak suiker of 5 kilo aardappelen.
Sorryquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef mediacurator het volgende:
[..]
je had het niet in zijn geheel hoeven wissen Lav, allemaal mooie zinnen over de aard vh z.g.n. "hoger" onderwijs enzo die ik nu allemaal weer voor de geest moet halen en hier opnieuw posten.
zonde van mijn tijd potverdorie
Er is niemand die zegt dat je het NIST onderzoek in je kop moet stampen. Er is niemand die zegt dat je officiele verhalen in je kop moet stampen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:24 schreef mediacurator het volgende:
[..]
geen idee![]()
[..]
in de kop stampen gebeurt veelal onder dwang, tentamen druk b.v.
Niet zo expliciet. Maar je wekt de indruk dat mensen die niet in een complot geloven niet kritisch zijn.quote:heb ik dat gezegd?
En hoe noem je dan de reclame campagne die wordt opgezet om mensen ervan te overtuigen dat 9/11 een complot is?quote:heb ik dat gezegd? het niet eens zijn is echter wel iets anders dan een soort negatieve reclame campagne op touw zetten over mensen die dat wel geloven
Nou vertel, waar maak ik mensen belachelijk? Jij stelde net nog dat universiteiten veel sukkels voortbrengen.quote:kritisch kijken mag, ergens de draak mee steken mag ook, in geval vh laatste verwacht de bal dan ook terug
Ja, maar in verhouding veel minder dragend dan de dragende kern.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Even voor de goede orde: de gevels van de Twin Towers waren weldegelijk dragend. De vloeren overspanden van dragende kern naar dragende gevel.
Precies ik denk namelijk ook dat ze de verkeerde toren eerst hebben vernietigd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:36 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Meer gewicht extra w.b.t. aantal verdiepingen onder inslagpunt;
maar de torens werden niet gedragen door de buitenzijden, maar door de versterkte binnenste kokers/pilaren.
Jouw uitleg zou betekenen dat direct bij de inslag van het 2e vliegtuig de 2e toren boven het ingeslagen gat/punt direct voor een deel moest kantelen/vouwen, wat dus niet het geval was.
De 1e toren had volgens het "te verkopen verhaal" veel eerder moet instorten; ook al omdat alle brandstof verbrandde IN die 1e toren en het 1e vliegtuig veel dieper de toren inraaste, en niet zoals bij dat 2e vliegtuig het een en ander weer naar buiten vloog.
Ik zal het je vertellen waarom dat niet gebeurd is:
Men heeft de volgorde van de instortingen d.m.v. explosies in beide torens per ongeluk verwisseld OF:
wat veel waarschijnlijker is: de 2e inslag is niet nauwkeurig genoeg geweest en men kon de volgorde der instortingen d.m.v. geplande explosies niet meer tussentijds wijzigen en/of men gokte er op dat de 2e inslag/2e vliegtuig voldoende ravage had veroorzaakt voor een geloofwaardig verhaal.
[..]
Dit is dus geen goede vergelijking, zie boven.
Elke vloer kon 50 verdiepingen dragen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Even voor de goede orde: de gevels van de Twin Towers waren weldegelijk dragend. De vloeren overspanden van dragende kern naar dragende gevel.
De exacte verhouding weet ik niet, net zomin als jij. De gevel was in ieder geval wél dragend, in tegenstelling tot wat jij typte.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:44 schreef Bankfurt het volgende:
Ja, maar in verhouding veel minder dragend dan de dragende kern.
Nee, dat hoeft niet. In elke constructie (en constructieve berekening) wordt gerekend met marges en veiligheidstoeslagen. Een gewone vloer kan al veel meer hebben dan er normaliter opkomt. Zo ook de constructie van het WTC, de draagkolommen in de gevel waren erop berekend om nog overeind te blijven bij een botsing (met een vliegtuig zelfs). Waar nog bijkomt dat de draagconstructie redelijk "dicht" was in de Twin Towers, een (plaatselijke) botsing van bijvoorbeeld een vrachtauto op de begane grond zou resulteren in enkele kolommen die misschien zouden bezwijken, waarbij omliggende kolommen de last over zouden nemen.quote:Stel je voor zeg dat de gevels kritisch dragend waren, dan zou een toren direct instortten bij een oppervlakkige botsing op de begane grond.
De onderste 50 vloeren hopelijk wel meer.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:45 schreef Lambiekje het volgende:
Elke vloer kon 50 verdiepingen dragen.
Ach.. jij beweert dat jij een betere kijk op het verhaal hebt dan die man?quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar die man heeft in zijn eentje dus meer verstand van branden en wat de gevolgen daarvan zijn dan een hele reeks mensen die nog steeds bij het NIST werken?
Nee dat betekend mijn uitleg niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:36 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Meer gewicht extra w.b.t. aantal verdiepingen onder inslagpunt;
maar de torens werden niet gedragen door de buitenzijden, maar door de versterkte binnenste kokers/pilaren.
Jouw uitleg zou betekenen dat direct bij de inslag van het 2e vliegtuig de 2e toren boven het ingeslagen gat/punt direct voor een deel moest kantelen/vouwen, wat dus niet het geval was.
Hoeveel brandstof er naar buiten is gegaan is amper van belang. Er zijn branden ontstaan in de torens die de constructie hebben verzwakt.quote:De 1e toren had volgens het "te verkopen verhaal" veel eerder moet instorten; ook al omdat alle brandstof verbrandde IN die 1e toren en het 1e vliegtuig veel dieper de toren inraaste, en niet zoals bij dat 2e vliegtuig het een en ander weer naar buiten vloog.
Een bewering als deze roept bij mij meteen een boel vragen op:quote:Ik zal het je vertellen waarom dat niet gebeurd is:
Men heeft de volgorde van de instortingen d.m.v. explosies in beide torens per ongeluk verwisseld OF:
wat veel waarschijnlijker is: de 2e inslag is niet nauwkeurig genoeg geweest en men kon de volgorde der instortingen d.m.v. geplande explosies niet meer tussentijds wijzigen en/of men gokte er op dat de 2e inslag/2e vliegtuig voldoende ravage had veroorzaakt voor een geloofwaardig verhaal.
Ik daag je toch uit om het eens te proberen.quote:Dit is dus geen goede vergelijking, zie boven.
Alles maar dan ook echt alles. Wijst met het vingertje naar de Neocon-kliek. Niet specifiek naar het complete Witte Huis of het complete Pentagonquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Er is niemand die zegt dat je het NIST onderzoek in je kop moet stampen. Er is niemand die zegt dat je officiele verhalen in je kop moet stampen.
Er zijn wel mensen die op hardhandige wijze bezig zijn om anderen ervan te overtuigen dat 9/11 een groot overheids complot is. Folders uitdelen op straat, reclame spotjes op de TV krijgen, leugens vertellen over gesmolten staal en andere zaken.
[..]
Dat klopt dat zijn die mensen ook niet.quote:Niet zo expliciet. Maar je wekt de indruk dat mensen die niet in een complot geloven niet kritisch zijn.
[..]
Nee het is een campagne om zelf nadenken, om zelf op onderzoek uit te gaan. En niet alles maar dom en blind slikken wat de overheid of autoriteit je voorschotelt.quote:En hoe noem je dan de reclame campagne die wordt opgezet om mensen ervan te overtuigen dat 9/11 een complot is?
[..]
Het is dan ook corebusiness van dergelijke instituten.quote:Nou vertel, waar maak ik mensen belachelijk? Jij stelde net nog dat universiteiten veel sukkels voortbrengen.
Ik beweer dat een team van onderzoekers een betere kijk heeft dan 1 onderzoeker.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ach.. jij beweert dat jij een betere kijk op het verhaal hebt dan die man?
Ik beweer niet dat die uit zijn nek kletst, daar kan ik niet over oordelen.quote:Wat een onzin. Deze man heeft JUIST alle kennis in huis om te beoordelen of het NIST rapport correct is uitgevoerd en waar de fouten en tekortkomingen ziiten. Hij zegt dat er nog al wat aan schort. Wie ben jij dan om te beweren dat ie uit zijn nek kletst?
Jij geeft zelf toe dat je aan het copy pasten bent, en dat blijkt ook wel duidelijk. Dus weer een hypocriet verwijt van je.quote:Puur en alleen omdat ie niet meer bij NIST werkt maar bij de University of Maryland, want dat is eigenlijk gewoon je argument.![]()
Nog zo'n voorbeeld. Ron Brookman. Vanaf '86 een structural engineer. Die ontmantelt het NIST rapport op diverse punten, maar ja... VancouverFan vind dat niet overtuigend genoeg. NIETS is overtuigend genoeg voor VancouverFan. Zelfs al zou NIST zelf toegeven dat ze op diverse punten falen, dan nog is het voor VancouverFan geen reden om kritiek op het rapport te uiten. Het mooie daarbij is, dat hij het rapport helemaal niet gelezen heeft, evenals de kritieken die er op zijn.
Je zou kunnen gaan discusieren met feiten. Niet alleen met verdachtmakingen.quote:Wat hou je dan nog voor een discussie over? Niets, 0,0 nada. Ja, dan krijg je dus een bitchfight.
Lambiekje, ik ben het met je eens, maar je bedoelde hier wellicht "later".quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Precies ik denk namelijk ook dat ze de verkeerde toren eerst hebben vernietigd.
Het is raar dat een gebouw dat volgens NIST, meer structurele schade heeft en waarbij langer een brand(je) heeft gewoed eerder compleet verpulvert dan het andere gebouw waar nauwelijks structurele schade is en waarbij het ergste vuurzee/vuurbal direct bij inslag al buiten verbrand is.
Ik kan me voorstellen dat er in de planning inderdaad een lange periode tussen 2 instortingen van de 2 grote torens moest zijn, namelijk:quote:Daarbij denk ik ook dat de detonatie-knop van WTC7 gefaald heeft in de ochtend. In de loop van de middag is dat gefixt. Als WTC7 vrijwel direct ingestort was na WTC1 en 2. Had niemand zich zitten afvragen hoe of wat. Dat het na uren zonder noemenswaardige brandjes compleet verpulvert instort wekt vragen op. Helemaal dat de nieuwszender al verkondigen dat het ingestort is voordat het moet gebeuren.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De onderste 50 vloeren hopelijk wel meer..
En daar zit hem de crux.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee dat betekend mijn uitleg niet.
De gebouwen zijn niet ingestort doordat er een vliegtuig in is gevlogen maar doordat de branden de constructie hebben verzwakt.
En dan maakt het wel degelijk uit of je 20 verdiepingen op die constructie leunen of 36 verdiepingen.
[..]
Hoeveel brandstof er naar buiten is gegaan is amper van belang. Er zijn branden ontstaan in de torens die de constructie hebben verzwakt.
Vliegtuigen waren dan ook remote-bestuurt. Kapers zijn ingehuurd voor de vorm.quote:[..]
Een bewering als deze roept bij mij meteen een boel vragen op:
- Hoe wist men zo zeker dat die vliegtuigen op die plaatsen in de gebouwen zouden vliegen?
Men wilde Hollywood stylequote:- Waarom zijn de explosieven niet meteen bij impact ontploft?
Hoe zeker zijn wij van dat het explosiehonden waren. En niet gewoon willekeurig wat honden.quote:- Waarom zijn de explosieven uberhaupt nog ontploft? Grote kans dat de ontstekers onklaar zijn geworden door de impact en branden.
- Hoe zijn de explosieven aangebracht? Tot vlak voor de aanslagen waren er explosieven honden op zoek naar explosieven en bij de aanslag zelf is een hond om het leven gekomen.
Zelfs een triest gebouw als TU delft is daarmee dus een steviger gebouw dan WTC.quote:Dus jouw verhaal is totaal niet geloofwaardig.
[..]
Ik daag je toch uit om het eens te proberen.
De massa die gedragen werdt door de verzwakte constructie speelde wel degelijk een rol.
Dus dat gesmolten staal, wat 15 topics lang aan werd gedragen, was geen gesmolten staal?quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:12 schreef Lambiekje het volgende:
En daar zit hem de crux.
Uit staal monster blijkt dat het nooit warmer is geworden dan 250'C. Het is dan dus ook in de verste verte niet op het punt geweest dat het ook maar iets zou verzwakken.
Geen hologrammen meer dus?quote:Vliegtuigen waren dan ook remote-bestuurt. Kapers zijn ingehuurd voor de vorm.
Voor impact zijn er laser-punten gespot op de gebouwen op de plek van inslag.
Ieder hoog gebouw ter wereld waar op dusdanige manier een vliegtuig in vliegt word onbewoonbaar verklaard, inderdaad.quote:Zelfs een triest gebouw als TU delft is daarmee dus een steviger gebouw dan WTC.
Na 911 kun je stellen dat alle hoogbouw ter wereld onbewoonbaar verklaard zou moeten worden.
uh ja:quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:03 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Lambiekje, ik ben het met je eens, maar je bedoelde hier wellicht "later".
[..]
Het feit dat BBC en CNN voortijdig uitvoerig melding maakten van de instorting voordat het gebeurd.quote:Ik kan me voorstellen dat er in de planning inderdaad een lange periode tussen 2 instortingen van de 2 grote torens moest zijn, namelijk:
Als de 2 torens bijna op hetzelfde moment waren ingestort, zouden de instortende delen elkaar hebben kunnen raken, dan zouden de torens elkaar horizontaal hebben verplaatst, en zou er veel te veel bewijsmateriaal aan de oppervlakte zijn gekomen en de schade aan de stad zou ook veel groter zijn. De situatie zou dan moeilijker te controleren zijn geweest.
W.b.t. WTC-7 zou men meer tijd nodig kunnen hebben gehad om meer kritische bewijzen te kunnen vernietigen. Dat instorten van WTC-7 heeft ook tijd nodig gehad, omdat eerst stadsdeel Manhattan systematisch ontruimd moest worden.
Minder pottekijkers betekende immers minder bewijzen.
Deze even opnieuw dan;quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Sorry, maar met dit soort huis tuin en keuken logica zonder bronnen voor jou bewering ga ik geen discussie voeren. Je roept zomaar wat en als dan om onderbouwing wordt gevraagd moet ik maar Googlen.
Volgens mij is het niet te achterhalen dat het door Amerika is gedaan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:06 schreef Your_Business_Partner het volgende:
Eigenlijk een vraag he.
Zullen we ooit achterhalen dat het door Amerika is gedaan en hoe kunnen we dit bewijzen en in de wereld brengen?
VancouverFan zegt net dat vliegtuig impact geen invloed heeft maar brand de oorzaak van instorting is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dus dat gesmolten staal, wat 15 topics lang aan werd gedragen, was geen gesmolten staal?!
En thermiet is dan ook geen argument meer, dat wordt nog veel heter en smelt staal, meer dan 1200 graden Celsius dus.
[..]
Geen hologrammen meer dus?
[..]
Ieder hoog gebouw ter wereld waar op dusdanige manier een vliegtuig in vliegt word onbewoonbaar verklaard, inderdaad.
Jawel, maar in verhouding veel minder dan de kern.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De exacte verhouding weet ik niet, net zomin als jij. De gevel was in ieder geval wél dragend, in tegenstelling tot wat jij typte.
[..]
Ja, nog afgezien dat de onderste gevels niet alle verdiepingen er boven behoefden te dragen.quote:Nee, dat hoeft niet. In elke constructie (en constructieve berekening) wordt gerekend met marges en veiligheidstoeslagen. Een gewone vloer kan al veel meer hebben dan er normaliter opkomt. Zo ook de constructie van het WTC, de draagkolommen in de gevel waren erop berekend om nog overeind te blijven bij een botsing (met een vliegtuig zelfs). Waar nog bijkomt dat de draagconstructie redelijk "dicht" was in de Twin Towers, een (plaatselijke) botsing van bijvoorbeeld een vrachtauto op de begane grond zou resulteren in enkele kolommen die misschien zouden bezwijken, waarbij omliggende kolommen de last over zouden nemen.
Mijn god.!?!! Ooit afgevraagd wie of wat kranten bestuurd?quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:17 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet te achterhalen dat het door Amerika is gedaan.
Want dat is gewoon niet waar. Er zijn geen bewijzen voor te vinden. Als je die bewijzen wel hebt, ga naar een lokale krant of nieuws voorziening en presenteer daar je bewijzen. Iedere journalist zal je met open armen ontvangen als je duidelijk kunt maken dat het een overheids complot is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |