abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 september 2010 @ 11:25:15 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86235729
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Fiscaal partnerschap kan simpelweg geld opleveren als je je belastingpapiertjes goed invult :)
Daarvoor hoef je niet getrouwd te zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 9 september 2010 @ 11:28:28 #152
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86235822
Onze redenen om te trouwen.

Het is leuk. *O*
Makkelijk in het vooruitzicht wat betreft kinderen, ja je kan dan ook voor een samenlevingscontract gaan of de kinderen gewoon erkennen maar trouwen is dan net zo handig.
Toch een soort bevestiging van elkaars liefde naar elkaar toe.

In de relatie zelf heeft het weinig toegevoegde waarde, onze relatie is na het trouwen ook niks veranderd, maar we hebben wel een hele leuke dag om naar teug te kijken, als we het over zouden kunnen doen hadden we dat zeker gedaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 9 september 2010 @ 11:37:15 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86236076
quote:
Op maandag 6 september 2010 01:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Feest is de grootste kostenpost, al kun je dat natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.
Maargoed 100 man zit je al heel snel aan, je eigen familie met aanhang, die van haar, vrienden van jou, vrienden van haar, misschien wat collega's etc etc

En dan gaat het hard en geloof maar niet dat je dat allemaal terugkrijgt in enveloppen.
Nee de meeste geven godverdomme dingen die je daags erna direct naar het stort kan brengen omdat je er geen kut mee kan en dat kost dan dus ook weer geld }:| :r
Feest betaald zijn eigen meestal terug, was bij ons wel zo tenminste. ( 190 mensen)
De jurk en alles erbij kreeg ik van mijn ouders, het pak kreeg mijn man van zijn ouders.
De auto was van de vader van een vriend ( citroen rosalie uit 1936), De DJ was een neef.
De ringen hadden we al, alleen op laten knappen en de datum van het trouwen erbij laten graveren.
Avondeten wilde we gewoon met zijn tweetjes, middageten was met de dagkasten op kosten van onze ouders.
Filmen deed een familievriend.

De trouwkaartjes hebben we zelf betaald, de fotograaf ook en het trouwen zelf. (alleen gemeentehuis)

We waren denk ik 2000 euro kwijt en we hadden een geweldige dag.

Nou begrijp ik wel dat als je alles echt zelf zou moeten betalen het een heel stuk duurder zou zijn, maar je kan het zo duur maken als je zelf wil.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 9 september 2010 @ 11:38:46 #154
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86236121
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je niet getrouwd te zijn.
Niet exact... maar dan is het nog wel een voordeel van getrouwd zijn :)
Intelligent, but fucked up.
pi_86236549
Ik zie rationeel totaal geen meerwaarde in het huwelijk en toch ben ik als Westerse vrouw dusdanig geindoctrineerd dat het me geweldig lijkt om een keer te trouwen :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 9 september 2010 @ 11:58:10 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86236681
Ik ben overigens ook huwelijksfotografe dus maak best vrij veel trouwdagen mee. ( zo'n 15 per jaar)
Wat me opvalt is dat ook al lijkt het voor een ander allemaal standaard het voor de personen zelf een heel persoonlijk iets is, de kleine dingen die andere niet opvallen die voor het koppel zelf erg belangrijk zijn.
Als fotografe zie je vaak meer dingen dan de gasten, je ziet de persoonlijke en de ontroerende zaken.

Begrijp de haat naar het trouwen toe ook niet, mij kan het niks bommen of een ander wel of niet trouwt ( liever wel en dat ik mag fotograferen, dat dan weer wel) en begrijp ook echt niet waarom mensen er zo'n hekel aan kunnen hebben.
Geloof niet dat iemand er last van heeft als een ander gaat trouwen.
  donderdag 9 september 2010 @ 12:00:23 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86236773
Ik wil best trouwen, maar die huwelijksdag! Dat gedoe! Niks voor ons!
The love you take is equal to the love you make.
pi_86236794
tjah, in zowel mijn als mijn liefs familie komen scheidingen amper voor (ja, die mensen zijn ook echt gelukkig getrouwd) dus misschien ben ik daarom een stuk minder cynisch als het gros van nederland als het gaat om trouwen. Wel ben ik van mening dat het iets is waar je goed over nadenkt en alle voors en tegens tegen elkaar afwikt voor je trouwt.

Mensen die zo'n hekel hebben aan een groot feest + witte jurk begrijpen blijkbaar niet dat je dat volledig zelf in de hand hebt. Ons feest was geweldig en kostte niet meer dan 4000 euro, en dat was met alles erop en eraan (fotograaf, trouwauto, jurk, pak, receptie, feest met live-muziek, diner, lunch, ringen). Het vergt wel wat meer organisatorisch talent, dat wel.

De meerwaarde bestaat hieruit dat je aan elkaar belooft dat je álle moeite wil doen die nodig is om de relatie goed te houden en trouw te zijn. En hoe betrouwbaar die belofte is, hangt van jezelf en je partner af en is niet iets waar je totaal geen invloed op hebt.
Die belofte kun je overigens ook gewoon met z'n tweeen maken, maar ik ken maar weinig mensen die dat doen. En denk dat veel mensen de belofte ook wat waardevoller vinden als hij wordt uitgesproken op een feestdag die geheel in het teken staat van die belofte, dan als bwz de belofte even bij een kopje koffie wordt gedaan.
freedom is just another word for nothing left to lose
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 september 2010 @ 12:01:59 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86236822
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Niet exact... maar dan is het nog wel een voordeel van getrouwd zijn :)
Uhhh nee... Het is een voordeel van een gezamelijke huishouding voeren. Niet een voordeel van getrouwd zijn :)
  donderdag 9 september 2010 @ 12:05:04 #160
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86236936
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik wil best trouwen, maar die huwelijksdag! Dat gedoe! Niks voor ons!
Hoef je ook niet te doen, vrienden van ons gaan binnenkort trouwen, op een maandagochtend en daarna een brunch voor de mensen die echt speciaal zijn in hun leven.

En andere vrienden zijn in het geheim getrouwd, met alleen de getuiges en de naaste familie erbij, daarbij kregen mensen achteraf een kaartje met de mededeling dat ze getrouwd zijn.

En ken ook nog mensen die in het geheim zijn getrouwd en het daarna tegen niemand hebben verteld, alleen de getuigen wisten het en een dara van kon haar mond niet houden. :')

Maar je kan het allemaal indelen hoe je zelf wil.
pi_86240060
quote:
Op donderdag 9 september 2010 01:12 schreef LuieDonder het volgende:
Vervolgens wordt er een feest gevierd waar de kleine groep mensen is uitgenodigd die echt iets met je liefde te maken heeft, met nog 300 andere mensen bestaande uit collega's, oppervlakkige kennissen, vrienden en familieleden, die allemaal in feite geen donder geven om jouw liefdesgeluk en zich er op geen enkele manier in kunnen verplaatsen. Sterker nog, een groot deel van de gasten kan het in sociaal opzicht niet maken om niet op te komen dagen, maar ze moeten zichzelf maar weten te vermaken in die brei van onbekenden (want het bruidspaar heeft het te druk met zichzelf en al die andere gasten die toch ook een minuutje met het bruidspaar moeten hebben). Die waren liever ergens anders geweest als ze de keus hadden.

"Nou Tineke, we zijn getrouwd. We houden van elkaar, kijk maar, hier staat het op papier".

Nee, ik heb helemaal niets met het burgerlijk huwelijk zoals het nu bestaat. Het heeft in mijn ogen niets met liefde te maken, meer met een ongelooflijke drang om te conformeren met de standaard. Want als Mien en Jaap gaan trouwen, dan wil ik dat ook! Of eventjes die hoofdrol spelen op die mooie dag. Met foto's waar je totaal onnatuurlijk opstaat, om een valse herinnering te scheppen van een verkapte familiereunie met redelijk eten. Ik moet me haast schamen om ervoor uit te komen dat ik niets met het huwelijk heb, want dat is toch heilig?? Ik wou dat mensen er eens wat meer over na gingen denken.
_O_
Hulde voor dit stukje tekst! 100% mee eens! Het had mijn woorden kunnen zijn.
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 9 september 2010 @ 14:18:38 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86241232
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:46 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

_O_
Hulde voor dit stukje tekst! 100% mee eens! Het had mijn woorden kunnen zijn.
Maar hoe kan je beweren dat anderen er niet over nadenken juist omdat ze wel gaan trouwen?
Alleen omdat de uiteindelijke keuze anders is wil dat niet zeggen dat er niet over nagedacht is.
pi_86241388
Ik snap nooit zo goed waarom mensen zich zo afzetten tegen een huwelijk. Maar buiten dat: Als jij het niets vindt, das prima maar als een ander er wel waarde aan hecht en het wil doen wil dat toch helemaal niet zeggen dat zij dit onnadenkend doen of omdat het zo 'hoort'?

wat een onzin zeg.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 september 2010 @ 14:30:40 #164
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_86241729
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:22 schreef DarkElf het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen zich zo afzetten tegen een huwelijk. Maar buiten dat: Als jij het niets vindt, das prima maar als een ander er wel waarde aan hecht en het wil doen wil dat toch helemaal niet zeggen dat zij dit onnadenkend doen of omdat het zo 'hoort'?

wat een onzin zeg.
Omdat scheiden vaak een gevolg is van trouwen.

uit elkaar gaan als je niet getrouwd ben is niet zonder problemen, maar met trouwen is dat wel met een flinke schep problemen extra.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_86241934
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:30 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Omdat scheiden vaak een gevolg is van trouwen.

uit elkaar gaan als je niet getrouwd ben is niet zonder problemen, maar met trouwen is dat wel met een flinke schep problemen extra.
Je begint toch geen relatie met het idee dat je wrs wel eens uit elkaar zou gaan?

:?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 september 2010 @ 14:39:01 #166
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_86242073
Nee dat niet, maar het is wel een beetje naief om te denken dat het niet kan gebeuren.
pi_86242212
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:39 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Nee dat niet, maar het is wel een beetje naief om te denken dat het niet kan gebeuren.
dus moet je maar niet trouwen, geen huis kopen of een andere verbintenis aangaan?

Natuurlijk weet je nooit wat er kan gebeuren maar je kiést toch echt voor elkaar, om je leven samen te delen en dat doe je met de intentie, iig dat deed ik, om bij elkaar te blijven. En niet weg te lopen als t ff tegenzit of er gebeuren drama's...

Maar goed, als mensen dat naief vinden :+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 september 2010 @ 14:49:10 #168
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86242430
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:39 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Dan moet je niks meer doen en zeker niet aan kinderen beginnen, je gaat trouwen met het idee de rest van je leven bij elkaar te blijven.
Helaas gaat het bij vele wel mis ja, dat is jammer, maar geen reden om niet te gaan trouwen naar mijn mening.
Mijn schoonouders zijn bijna 40 jaar getrouwd, mijn opa en oma zijn bijna 60 jaar getrouwd, mijn ouders zijn 5 jaar getrouwd.
Zelfs ben ik nu 6 jaar getrouwd en geen van alle hebben we scheidingsplannen, ja er is altijd een kans dat je uit elkaar gaat, maar er is ook een grote kans dat je gewoon bij elkaar blijft en een gelukkig en fijn huwelijk hebt.
  donderdag 9 september 2010 @ 14:49:44 #169
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_86242448
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dus moet je maar niet trouwen, geen huis kopen of een andere verbintenis aangaan?

Natuurlijk weet je nooit wat er kan gebeuren maar je kiést toch echt voor elkaar, om je leven samen te delen en dat doe je met de intentie, iig dat deed ik, om bij elkaar te blijven. En niet weg te lopen als t ff tegenzit of er gebeuren drama's...

Maar goed, als mensen dat naief vinden :+
Klopt maar het is nog altijd mogelijk dat dat een keer ophoud toch?

Het probleem ligt dan ook vooral bij het trouwen in gemeenschap van goederen. Als je allebei niet zoveel geld hebt maakt dat niet zoveel uit, maar het wordt lastig met 1 iemand die veel verdiend heeft en de ander niet zoveel.
pi_86242600
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:49 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Klopt maar het is nog altijd mogelijk dat dat een keer ophoud toch?

Het probleem ligt dan ook vooral bij het trouwen in gemeenschap van goederen. Als je allebei niet zoveel geld hebt maakt dat niet zoveel uit, maar het wordt lastig met 1 iemand die veel verdiend heeft en de ander niet zoveel.
ja dat is vervelend maar goed, dat is nu eenmaal verbonden aan trouwen.

misschien trouwen mens te makkelijk tegenwoordig, gezien het aantal scheidingen? Misschien vertrekken mensen gewoon te makkelijk tegenwoordig? Zijn mensen te erg op zichzelf gericht en gaan vooral voor hun eigen geluk? Dus als t gaat tegenzitten scheiden de wegen sneller? mensen zijn sowieso egoïstischer geworden vergeleken met vroeger.

Maar goed, ik ben van de oude stempel en trouwen doe je imo niet lichtzinnig :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 september 2010 @ 14:59:27 #171
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86242816
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:53 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja dat is vervelend maar goed, dat is nu eenmaal verbonden aan trouwen.

misschien trouwen mens te makkelijk tegenwoordig, gezien het aantal scheidingen? Misschien vertrekken mensen gewoon te makkelijk tegenwoordig? Zijn mensen te erg op zichzelf gericht en gaan vooral voor hun eigen geluk? Dus als t gaat tegenzitten scheiden de wegen sneller? mensen zijn sowieso egoïstischer geworden vergeleken met vroeger.

Maar goed, ik ben van de oude stempel en trouwen doe je imo niet lichtzinnig :)
Dat dus inderdaad!
  donderdag 9 september 2010 @ 14:59:37 #172
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_86242821
Mja dat klopt misschien ook wel, ik hou niet van de tot de "dood ons scheidt monogamie" maar ben meer van de seriele monogamie. Het zou in praktijk best zo kunnen uitpakken, maar ik ga niet meer energie steken in een relatie waarin mensen teveel van elkaar zijn gaan verschillen. Ik weet dat ik zelf sterk kan veranderen dus ik houd me niet een illusie voor dat ik eeuwig bij iemand zal zijn.
Mensen worden meer opzichzelf gericht, maar dat wil niet gelijk zeggen dat het egoistischer is hoor.
pi_86242825
quote:
Op donderdag 9 september 2010 01:12 schreef LuieDonder het volgende:
Ik heb niets tegen een openbare verklaring van liefde, met bijbehorende viering, familie, vrienden, etc. Ik heb wel bezwaar tegen de vorm die het huwelijk op dit moment heeft aangenomen. Het is alsof de overheid een bijbelverhaal heeft gekaapt en dit uit noodzaak volledig heeft geseculariseerd, waardoor er een traditie is ontstaan die kant noch wal raakt. Het fenomeen huwelijk komt vrij letterlijk voort uit de bijbel, vroeger had de kerk een monopolie op huwelijken, met de secularisatie heeft de overheid de kerk zijn huwelijkse autoriteit afgepakt en er zelf een slap aftreksel van gemaakt, omdat ze te bang waren/zijn om het fenomeen gewoonweg af te schaffen.
Van overheidswege is er geen enkele reden voor een feest, toch gaat de ambtenaar doen alsof hij het bruidspaar kent en vooral duidelijk maken dat het een heuglijk feit is. Dan wordt er een contract getekend dat inhoudelijk niets met liefde te maken heeft maar vooral met trouw, trouw waarvoor? Het uitvoeren van de rechtshandelingen die met het stuk papier verbonden zijn? Verder dicteert de overheid namelijk niets! Niks "gij zult niet vreemdgaan, gij zult niet naar andere vrouwen kijken", dat regel je zelf maar. Geen enkel deel van de ceremonie heeft met liefde te maken, behalve dan die afgezaagde ingehouden zoen die je elkaar mag geven.

Dit alles dan terwijl de vrouw zich in een witte jurk hult (ok niet allemaal maar de meesten toch nog wel!), die maagdelijkheid moet symboliseren, wat aan de ene kant in bijna 100% van de gevallen een grote leugen is omdat praktisch iedereen tegenwoordig al sexuele ervaringen heeft voor het huwelijk, of zelfs kinderen. Bovendien een ontzettend seksistisch fenomeen want ditzelfde symbool bestaat niet voor de man, voorzover ik weet. Alleen de onbevlektheid van de vrouw moet aan de grote klok. De niet-bestaande onbevlektheid...

Vervolgens wordt er een feest gevierd waar de kleine groep mensen is uitgenodigd die echt iets met je liefde te maken heeft, met nog 300 andere mensen bestaande uit collega's, oppervlakkige kennissen, vrienden en familieleden, die allemaal in feite geen donder geven om jouw liefdesgeluk en zich er op geen enkele manier in kunnen verplaatsen. Sterker nog, een groot deel van de gasten kan het in sociaal opzicht niet maken om niet op te komen dagen, maar ze moeten zichzelf maar weten te vermaken in die brei van onbekenden (want het bruidspaar heeft het te druk met zichzelf en al die andere gasten die toch ook een minuutje met het bruidspaar moeten hebben). Die waren liever ergens anders geweest als ze de keus hadden.

"Nou Tineke, we zijn getrouwd. We houden van elkaar, kijk maar, hier staat het op papier".

Nee, ik heb helemaal niets met het burgerlijk huwelijk zoals het nu bestaat. Het heeft in mijn ogen niets met liefde te maken, meer met een ongelooflijke drang om te conformeren met de standaard. Want als Mien en Jaap gaan trouwen, dan wil ik dat ook! Of eventjes die hoofdrol spelen op die mooie dag. Met foto's waar je totaal onnatuurlijk opstaat, om een valse herinnering te scheppen van een verkapte familiereunie met redelijk eten. Ik moet me haast schamen om ervoor uit te komen dat ik niets met het huwelijk heb, want dat is toch heilig?? Ik wou dat mensen er eens wat meer over na gingen denken.
QFT. Vooral dat feest, heel herkenbaar. Een sociale verplichting waar je vaak helemaal geen zin in hebt. Maar als je niet komt dan voel je de toorn van familie en vrienden. De meeste mensen komen echt niet voor hun lol op zo'n feest, omdat steeds meer mensen inzien dat het huwelijk geen toegevoegde waarde aan liefde heeft. Het bruidspaar zal het echter aan hun reet roesten. Hoe meer mensen op het feest zijn, hoe meer ze op kunnen scheppen over hoe perfect hun dag was. Hypocriete zelfverheerlijking.

De mensen die wel voor hun plezier naar een huwelijksfeest gaan zijn vaak mensen die:

1) Zelf getrouwd zijn en dit instituut aan iedereen op willen dringen, als een soort rechtvaardiging dat hun keuze de goede was.
2) Mensen die zelf ook willen trouwen en voornamelijk vrouwen die helemaal in katzwijm vallen bij het zien van een mooie jurk. Dat de meeste vrouwen aangespoelde bultruggen zijn met een kort pittig kapsel die ze met moeite in 5 strekkende meter gordijnstof hebben weten te persen wordt op die dag buiten beschouwing gelaten. Iets over een aap en een gouden ring...
3) Mensen die gratis willen zuipen. Die interesseren zich echt niet voor de liefde maar geven het politiek correcte antwoord om ook voor het volgende huwelijk uitgenodigd te worden.

Natuurlijk ben ik een verzuurde mongool, maar met mij hoef je dan ook niet te trouwen, en je hoeft me zeker niet uit te nodigen. Ik kom toch niet :P

EDIT: Wil nog wel even zeggen dat ik het best vind als mensen trouwen. Maar wees je wel bewust van het feit dat niet iedereen op jouw bruiloft zit te wachten. Je mag er van uit gaan dat iedereen jou het beste toewenst, maar dat niet iedereen zin heeft om op te zitten en pootjes te geven.
  donderdag 9 september 2010 @ 15:29:40 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86243877
Ben ik een van de weinige dan die een trouwfeest wel leuk vind. :D
En niet om het zuipen (ik drink zelden), niet omdat ik vind dat iedereen moet trouwen ( kan mij het boeien of iemand wel of niet trouwt) en niet omdat ik zelf getrouwd ben( weet dat het de juiste keuze was/is voor ons).

Nee mijn reden is....lekker dansen, kletsen en feest vieren, heerlijk vind ik dat.
En ja dat kan ook gewoon met uitgaan en dat vind ik ook heel leuk.

Maar ja, ik ben dan ook wel een vrij sociaal mens, kom graag onder de mensen, praat graag met mensen en dans graag met mensen, wat de gelegenheid is maakt me dan ook vrij weinig uit.

Vind het altijd wel grappig dat tegenstanders redenen voor anderen gaan verzinnen om zo hun eigen mening kracht bij te zetten.
Terwijl die meningen vaak nergens op slaan.
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 september 2010 @ 15:33:52 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86244047
Ik vind het prima als anderen willen trouwen, hun leven, hun feestje (letterlijk :P ) Maar ga niet proberen mij te overtuigen dat wij ook moeten trouwen, omdat *insert* het zo hoort/het wel tijd is voor een feestje/het stom is dat ik niet dezelfde achternaam heb als vriend en kind. Dat bepalen we lekker zelf wel...
pi_86244104
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het prima als anderen willen trouwen, hun leven, hun feestje (letterlijk :P ) Maar ga niet proberen mij te overtuigen dat wij ook moeten trouwen, omdat *insert* het zo hoort/het wel tijd is voor een feestje/het stom is dat ik niet dezelfde achternaam heb als vriend en kind. Dat bepalen we lekker zelf wel...
dat gaat natuurlijk voor alles op. laat mensen lekker zelf beslissen wat ze willen of het nu om trouwen of kinderen krijgen gaat of iets anders...

maar ga dan ook niet lopen afgeven op keuzes die anderen maken zoals je op fok zo vaak leest, dat is zo sneu :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86244175
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:29 schreef snakelady het volgende:
Ben ik een van de weinige dan die een trouwfeest wel leuk vind. :D
En niet om het zuipen (ik drink zelden), niet omdat ik vind dat iedereen moet trouwen ( kan mij het boeien of iemand wel of niet trouwt) en niet omdat ik zelf getrouwd ben( weet dat het de juiste keuze was/is voor ons).

Nee mijn reden is....lekker dansen, kletsen en feest vieren, heerlijk vind ik dat.
En ja dat kan ook gewoon met uitgaan en dat vind ik ook heel leuk.

Maar ja, ik ben dan ook wel een vrij sociaal mens, kom graag onder de mensen, praat graag met mensen en dans graag met mensen, wat de gelegenheid is maakt me dan ook vrij weinig uit.

Vind het altijd wel grappig dat tegenstanders redenen voor anderen gaan verzinnen om zo hun eigen mening kracht bij te zetten.
Terwijl die meningen vaak nergens op slaan.
Nee hoor, je bent heus de enige niet ;) Ik heb enorm genoten van de bruiloften waar ik de afgelopen jaren ben geweest :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 september 2010 @ 15:43:11 #178
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86244362
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:35 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dat gaat natuurlijk voor alles op. laat mensen lekker zelf beslissen wat ze willen of het nu om trouwen of kinderen krijgen gaat of iets anders...

maar ga dan ook niet lopen afgeven op keuzes die anderen maken zoals je op fok zo vaak leest, dat is zo sneu :)
Tsja, als iemand mij vraagt naar de voordelen van trouwen, dan zeg ik (puur rationeel) die zijn er niet in mijn ogen. Overigens is de beslissing om te trouwen over het algemeen een romantische, een gevoelskwestie. Het trouwen op zich is een puur zakelijke aangelegenheid, net zoals het aangaan van een samenlevingsovereenkomst.In principe ben ik zo goed als getrouwd dus, met mijn samenlevingsovereenkomst, testament, huis en kind :P Maar goed, dat was de manier waarop wij het graag wilde regelen.

Nu vind ik de meeste trouwfeestjes ook niet echt geweldig, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de trouwers in mijn omgeving dan aan het concept :+
  donderdag 9 september 2010 @ 15:48:23 #179
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86244554
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:33 schreef Sjeen het volgende:
Dat is ook onzin, iedereen moet doen wat ze zelf willen, of dat nou wel of niet trouwen is doet er niet toe.
Begrijp sowieso niet waarom mensen hun eigen levensstijl willen opdringen tegenover anderen, en dat doen vele van de tegenstanders in dit topic wel.
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 september 2010 @ 15:50:11 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86244614
Ik heb overigens ook hele slechte voorbeelden gehad, tig vriendinnen die van huis uit getrouwd zijn begin 20 en nu allemaal inmiddels al dan niet met kinderen gescheiden en aan de tweede man en lading kinderen bezig zijn. Dat vind ik zo vreemd, serieel trouwen...
pi_86244672
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:50 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb overigens ook hele slechte voorbeelden gehad, tig vriendinnen die van huis uit getrouwd zijn begin 20 en nu allemaal inmiddels al dan niet met kinderen gescheiden en aan de tweede man en lading kinderen bezig zijn. Dat vind ik zo vreemd, serieel trouwen...
ik heb dus vooral voorbeelden in mijn omgeving van mensen die bij elkaar blijven (veelal getrouwd) en, zo ver je weet natuurlijk, ook het prima hebben samen :) T lijkt soms ook dat de mening van mensen over trouwen gekelurd wordt door de voorbeelden in hun omgeving.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 september 2010 @ 15:56:41 #182
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86244851
quote:
Ik was in mijn omgeving een van de eerste die trouwde, de meest vonden ons ook vrij jong ( ik was 23, mijn man 25).
Maar moet eerlijk zeggen, op mijn biologische vader en moeder na ( die zijn wel gescheiden maar daar had mijn moeder enorme goede reden voor) zijn de meeste nog gewoon bij elkaar en goede voorbeelden voor een huwelijk.

Mijn broer is wel het ultieme voorbeeld van te snel trouwen en niet uit liefde, die was na 8 maanden ook alweer gescheiden. :')
pi_86246335
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:09 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Iew. Ik vind je eng.
eens! en dan ben ik zelfs nog pas getrouwd ook! :')
Ja doei.
pi_86250008
Wat mensen door al dat ceremonieel gedoe en de emotionele waarde die ze eraan hechten lijken te vergeten, is dat trouwen niets meer is dan een zakelijk contract. Een contract dat onder invloed van het feminisme de laatste 50 jaar zeer ongunstig voor mannen is geworden.
pi_86251756
Trouwen is voor onzekere mensen die twijfelen aan elkaar.
Huehue
pi_86251963
Ik las: "wat zijn nu echt de voordelen van vrouwen" :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 9 september 2010 @ 19:23:20 #187
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86251976
Jessrabbit, kan je er ook een verdere onderbouwing bij geven of hou je het bij deze nogal vreemde oneliner?
  donderdag 9 september 2010 @ 19:24:26 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86252009
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:22 schreef xenobinol het volgende:
Ik las: "wat zijn nu echt de voordelen van vrouwen" :')
Nadeel is iniedergeval als we mannen hier moeten geloven dat alleen vrouwen willen trouwen. ;)
  donderdag 9 september 2010 @ 19:25:35 #189
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86252048
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:22 schreef RQPS het volgende:
Wat mensen door al dat ceremonieel gedoe en de emotionele waarde die ze eraan hechten lijken te vergeten, is dat trouwen niets meer is dan een zakelijk contract. Een contract dat onder invloed van het feminisme de laatste 50 jaar zeer ongunstig voor mannen is geworden.
En als je een beetje mee zou gaan met de tijd zou je weten dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
pi_86252171
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nadeel is iniedergeval als we mannen hier moeten geloven dat alleen vrouwen willen trouwen. ;)
Nee hoor, er zijn nog steeds genoeg mannen die geloven in romantische sprookjes van voorbije tijden. Ze worden van jongs af aan geïndoctrineerd en groepsdruk zal ook wel een rol spelen.
pi_86252261
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mmmm... nou dan ben ik een uitzondering ;)

Grootste voordeel aan een huwelijk is dat je je moreel verplicht hebt je uiterste best te doen om het beste van je relatie te maken. Je trouwring zal je daar dagelijks aan herinneren *;
I'll sing you a lullaby.
pi_86252326
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:28 schreef RQPS het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn nog steeds genoeg mannen die geloven in romantische sprookjes van voorbije tijden. Ze worden van jongs af aan geïndoctrineerd en groepsdruk zal ook wel een rol spelen.
Geïndoctrineerd _O-

Gelukkig zijn er mensen die voor zichzelf kunnen denken en in staat zijn de regels en gewoonten te negeren, daarom ben ik waarschijnlijk nog vrijgezel :P
I'll sing you a lullaby.
pi_86252385
quote:
Dat deugd ook niet imho... waarom zou je uberhaupt nog trouwen met iemand die de huwelijksbelofte niet serieus neemt :?
I'll sing you a lullaby.
pi_86252461
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:59 schreef Mystikvm het volgende:

3) Mensen die gratis willen zuipen. Die interesseren zich echt niet voor de liefde maar geven het politiek correcte antwoord om ook voor het volgende huwelijk uitgenodigd te worden.

Natuurlijk ben ik een verzuurde mongool, maar met mij hoef je dan ook niet te trouwen, en je hoeft me zeker niet uit te nodigen. Ik kom toch niet :P

Mij mogen ze wel uitnodigen.... ergens gratis onnozel zuipen staat hoog op mijn 'to do list' :Y)
I'll sing you a lullaby.
pi_86252592
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:28 schreef RQPS het volgende:

[..]

Het huwelijk is alleen maar een idee van indoctrinatie en groepsdruk. Tering zeg. Jij geloof zekers ook nog dat Elvis leeft en Saddam Hoessein rond huppelt? :N
pi_86257563
Haha ik las vrouwen ipv trouwen :D Opzich ook wel topicwaardig hihi haha hoho :D
Prins der kikkers
pi_86258132
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:37 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
Haha ik las vrouwen ipv trouwen :D Opzich ook wel topicwaardig hihi haha hoho :D
GMTA :Y
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 9 september 2010 @ 22:21:13 #198
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_86259996
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

. Je trouwring zal je daar dagelijks aan herinneren *;
Met een beetje pech wordt je daar nog wat meer aan herinnerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwringen schijnen best veel van dit soort gevallen te veroorzaken, een bron vermeld zelfs dat trouwringen de oorzaak zijn van 13 tot 15% van alle vinger amputaties!

http://www.securiteconso.org/notice510.html?id_article=510
pi_86260139
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:41 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Het huwelijk is alleen maar een idee van indoctrinatie en groepsdruk. Tering zeg. Jij geloof zekers ook nog dat Elvis leeft en Saddam Hoessein rond huppelt? :N
Hee, nou niet de zaken gaan omdraaien, he? Jullie zijn degenen die in sprookjes geloven. Ik baseer mijn mening op feiten en cijfers, jullie komen niet verder dan ^) is O+ .
pi_86260213
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:21 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Met een beetje pech wordt je daar nog wat meer aan herinnerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwringen schijnen best veel van dit soort gevallen te veroorzaken, een bron vermeld zelfs dat trouwringen de oorzaak zijn van 13 tot 15% van alle vinger amputaties!

http://www.securiteconso.org/notice510.html?id_article=510
Je moet ook niet overal je vingers in stoppen als getrouwd man :P
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')