Daarvoor hoef je niet getrouwd te zijn.quote:Op donderdag 9 september 2010 11:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Fiscaal partnerschap kan simpelweg geld opleveren als je je belastingpapiertjes goed invult
Feest betaald zijn eigen meestal terug, was bij ons wel zo tenminste. ( 190 mensen)quote:Op maandag 6 september 2010 01:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Feest is de grootste kostenpost, al kun je dat natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.
Maargoed 100 man zit je al heel snel aan, je eigen familie met aanhang, die van haar, vrienden van jou, vrienden van haar, misschien wat collega's etc etc
En dan gaat het hard en geloof maar niet dat je dat allemaal terugkrijgt in enveloppen.
Nee de meeste geven godverdomme dingen die je daags erna direct naar het stort kan brengen omdat je er geen kut mee kan en dat kost dan dus ook weer geld![]()
Niet exact... maar dan is het nog wel een voordeel van getrouwd zijnquote:Op donderdag 9 september 2010 11:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je niet getrouwd te zijn.
Uhhh nee... Het is een voordeel van een gezamelijke huishouding voeren. Niet een voordeel van getrouwd zijnquote:Op donderdag 9 september 2010 11:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Niet exact... maar dan is het nog wel een voordeel van getrouwd zijn
Hoef je ook niet te doen, vrienden van ons gaan binnenkort trouwen, op een maandagochtend en daarna een brunch voor de mensen die echt speciaal zijn in hun leven.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik wil best trouwen, maar die huwelijksdag! Dat gedoe! Niks voor ons!
quote:Op donderdag 9 september 2010 01:12 schreef LuieDonder het volgende:
Vervolgens wordt er een feest gevierd waar de kleine groep mensen is uitgenodigd die echt iets met je liefde te maken heeft, met nog 300 andere mensen bestaande uit collega's, oppervlakkige kennissen, vrienden en familieleden, die allemaal in feite geen donder geven om jouw liefdesgeluk en zich er op geen enkele manier in kunnen verplaatsen. Sterker nog, een groot deel van de gasten kan het in sociaal opzicht niet maken om niet op te komen dagen, maar ze moeten zichzelf maar weten te vermaken in die brei van onbekenden (want het bruidspaar heeft het te druk met zichzelf en al die andere gasten die toch ook een minuutje met het bruidspaar moeten hebben). Die waren liever ergens anders geweest als ze de keus hadden.
"Nou Tineke, we zijn getrouwd. We houden van elkaar, kijk maar, hier staat het op papier".
Nee, ik heb helemaal niets met het burgerlijk huwelijk zoals het nu bestaat. Het heeft in mijn ogen niets met liefde te maken, meer met een ongelooflijke drang om te conformeren met de standaard. Want als Mien en Jaap gaan trouwen, dan wil ik dat ook! Of eventjes die hoofdrol spelen op die mooie dag. Met foto's waar je totaal onnatuurlijk opstaat, om een valse herinnering te scheppen van een verkapte familiereunie met redelijk eten. Ik moet me haast schamen om ervoor uit te komen dat ik niets met het huwelijk heb, want dat is toch heilig?? Ik wou dat mensen er eens wat meer over na gingen denken.
Maar hoe kan je beweren dat anderen er niet over nadenken juist omdat ze wel gaan trouwen?quote:Op donderdag 9 september 2010 13:46 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
![]()
Hulde voor dit stukje tekst! 100% mee eens! Het had mijn woorden kunnen zijn.
Omdat scheiden vaak een gevolg is van trouwen.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:22 schreef DarkElf het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen zich zo afzetten tegen een huwelijk. Maar buiten dat: Als jij het niets vindt, das prima maar als een ander er wel waarde aan hecht en het wil doen wil dat toch helemaal niet zeggen dat zij dit onnadenkend doen of omdat het zo 'hoort'?
wat een onzin zeg.
Je begint toch geen relatie met het idee dat je wrs wel eens uit elkaar zou gaan?quote:Op donderdag 9 september 2010 14:30 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Omdat scheiden vaak een gevolg is van trouwen.
uit elkaar gaan als je niet getrouwd ben is niet zonder problemen, maar met trouwen is dat wel met een flinke schep problemen extra.
dus moet je maar niet trouwen, geen huis kopen of een andere verbintenis aangaan?quote:Op donderdag 9 september 2010 14:39 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Nee dat niet, maar het is wel een beetje naief om te denken dat het niet kan gebeuren.
Dan moet je niks meer doen en zeker niet aan kinderen beginnen, je gaat trouwen met het idee de rest van je leven bij elkaar te blijven.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:39 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Nee dat niet, maar het is wel een beetje naief om te denken dat het niet kan gebeuren.
Klopt maar het is nog altijd mogelijk dat dat een keer ophoud toch?quote:Op donderdag 9 september 2010 14:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dus moet je maar niet trouwen, geen huis kopen of een andere verbintenis aangaan?
Natuurlijk weet je nooit wat er kan gebeuren maar je kiést toch echt voor elkaar, om je leven samen te delen en dat doe je met de intentie, iig dat deed ik, om bij elkaar te blijven. En niet weg te lopen als t ff tegenzit of er gebeuren drama's...
Maar goed, als mensen dat naief vinden
ja dat is vervelend maar goed, dat is nu eenmaal verbonden aan trouwen.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:49 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Klopt maar het is nog altijd mogelijk dat dat een keer ophoud toch?
Het probleem ligt dan ook vooral bij het trouwen in gemeenschap van goederen. Als je allebei niet zoveel geld hebt maakt dat niet zoveel uit, maar het wordt lastig met 1 iemand die veel verdiend heeft en de ander niet zoveel.
Dat dus inderdaad!quote:Op donderdag 9 september 2010 14:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja dat is vervelend maar goed, dat is nu eenmaal verbonden aan trouwen.
misschien trouwen mens te makkelijk tegenwoordig, gezien het aantal scheidingen? Misschien vertrekken mensen gewoon te makkelijk tegenwoordig? Zijn mensen te erg op zichzelf gericht en gaan vooral voor hun eigen geluk? Dus als t gaat tegenzitten scheiden de wegen sneller? mensen zijn sowieso egoïstischer geworden vergeleken met vroeger.
Maar goed, ik ben van de oude stempel en trouwen doe je imo niet lichtzinnig
QFT. Vooral dat feest, heel herkenbaar. Een sociale verplichting waar je vaak helemaal geen zin in hebt. Maar als je niet komt dan voel je de toorn van familie en vrienden. De meeste mensen komen echt niet voor hun lol op zo'n feest, omdat steeds meer mensen inzien dat het huwelijk geen toegevoegde waarde aan liefde heeft. Het bruidspaar zal het echter aan hun reet roesten. Hoe meer mensen op het feest zijn, hoe meer ze op kunnen scheppen over hoe perfect hun dag was. Hypocriete zelfverheerlijking.quote:Op donderdag 9 september 2010 01:12 schreef LuieDonder het volgende:
Ik heb niets tegen een openbare verklaring van liefde, met bijbehorende viering, familie, vrienden, etc. Ik heb wel bezwaar tegen de vorm die het huwelijk op dit moment heeft aangenomen. Het is alsof de overheid een bijbelverhaal heeft gekaapt en dit uit noodzaak volledig heeft geseculariseerd, waardoor er een traditie is ontstaan die kant noch wal raakt. Het fenomeen huwelijk komt vrij letterlijk voort uit de bijbel, vroeger had de kerk een monopolie op huwelijken, met de secularisatie heeft de overheid de kerk zijn huwelijkse autoriteit afgepakt en er zelf een slap aftreksel van gemaakt, omdat ze te bang waren/zijn om het fenomeen gewoonweg af te schaffen.
Van overheidswege is er geen enkele reden voor een feest, toch gaat de ambtenaar doen alsof hij het bruidspaar kent en vooral duidelijk maken dat het een heuglijk feit is. Dan wordt er een contract getekend dat inhoudelijk niets met liefde te maken heeft maar vooral met trouw, trouw waarvoor? Het uitvoeren van de rechtshandelingen die met het stuk papier verbonden zijn? Verder dicteert de overheid namelijk niets! Niks "gij zult niet vreemdgaan, gij zult niet naar andere vrouwen kijken", dat regel je zelf maar. Geen enkel deel van de ceremonie heeft met liefde te maken, behalve dan die afgezaagde ingehouden zoen die je elkaar mag geven.
Dit alles dan terwijl de vrouw zich in een witte jurk hult (ok niet allemaal maar de meesten toch nog wel!), die maagdelijkheid moet symboliseren, wat aan de ene kant in bijna 100% van de gevallen een grote leugen is omdat praktisch iedereen tegenwoordig al sexuele ervaringen heeft voor het huwelijk, of zelfs kinderen. Bovendien een ontzettend seksistisch fenomeen want ditzelfde symbool bestaat niet voor de man, voorzover ik weet. Alleen de onbevlektheid van de vrouw moet aan de grote klok. De niet-bestaande onbevlektheid...
Vervolgens wordt er een feest gevierd waar de kleine groep mensen is uitgenodigd die echt iets met je liefde te maken heeft, met nog 300 andere mensen bestaande uit collega's, oppervlakkige kennissen, vrienden en familieleden, die allemaal in feite geen donder geven om jouw liefdesgeluk en zich er op geen enkele manier in kunnen verplaatsen. Sterker nog, een groot deel van de gasten kan het in sociaal opzicht niet maken om niet op te komen dagen, maar ze moeten zichzelf maar weten te vermaken in die brei van onbekenden (want het bruidspaar heeft het te druk met zichzelf en al die andere gasten die toch ook een minuutje met het bruidspaar moeten hebben). Die waren liever ergens anders geweest als ze de keus hadden.
"Nou Tineke, we zijn getrouwd. We houden van elkaar, kijk maar, hier staat het op papier".
Nee, ik heb helemaal niets met het burgerlijk huwelijk zoals het nu bestaat. Het heeft in mijn ogen niets met liefde te maken, meer met een ongelooflijke drang om te conformeren met de standaard. Want als Mien en Jaap gaan trouwen, dan wil ik dat ook! Of eventjes die hoofdrol spelen op die mooie dag. Met foto's waar je totaal onnatuurlijk opstaat, om een valse herinnering te scheppen van een verkapte familiereunie met redelijk eten. Ik moet me haast schamen om ervoor uit te komen dat ik niets met het huwelijk heb, want dat is toch heilig?? Ik wou dat mensen er eens wat meer over na gingen denken.
dat gaat natuurlijk voor alles op. laat mensen lekker zelf beslissen wat ze willen of het nu om trouwen of kinderen krijgen gaat of iets anders...quote:Op donderdag 9 september 2010 15:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het prima als anderen willen trouwen, hun leven, hun feestje (letterlijk) Maar ga niet proberen mij te overtuigen dat wij ook moeten trouwen, omdat *insert* het zo hoort/het wel tijd is voor een feestje/het stom is dat ik niet dezelfde achternaam heb als vriend en kind. Dat bepalen we lekker zelf wel...
Nee hoor, je bent heus de enige nietquote:Op donderdag 9 september 2010 15:29 schreef snakelady het volgende:
Ben ik een van de weinige dan die een trouwfeest wel leuk vind.
En niet om het zuipen (ik drink zelden), niet omdat ik vind dat iedereen moet trouwen ( kan mij het boeien of iemand wel of niet trouwt) en niet omdat ik zelf getrouwd ben( weet dat het de juiste keuze was/is voor ons).
Nee mijn reden is....lekker dansen, kletsen en feest vieren, heerlijk vind ik dat.
En ja dat kan ook gewoon met uitgaan en dat vind ik ook heel leuk.
Maar ja, ik ben dan ook wel een vrij sociaal mens, kom graag onder de mensen, praat graag met mensen en dans graag met mensen, wat de gelegenheid is maakt me dan ook vrij weinig uit.
Vind het altijd wel grappig dat tegenstanders redenen voor anderen gaan verzinnen om zo hun eigen mening kracht bij te zetten.
Terwijl die meningen vaak nergens op slaan.
Tsja, als iemand mij vraagt naar de voordelen van trouwen, dan zeg ik (puur rationeel) die zijn er niet in mijn ogen. Overigens is de beslissing om te trouwen over het algemeen een romantische, een gevoelskwestie. Het trouwen op zich is een puur zakelijke aangelegenheid, net zoals het aangaan van een samenlevingsovereenkomst.In principe ben ik zo goed als getrouwd dus, met mijn samenlevingsovereenkomst, testament, huis en kindquote:Op donderdag 9 september 2010 15:35 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dat gaat natuurlijk voor alles op. laat mensen lekker zelf beslissen wat ze willen of het nu om trouwen of kinderen krijgen gaat of iets anders...
maar ga dan ook niet lopen afgeven op keuzes die anderen maken zoals je op fok zo vaak leest, dat is zo sneu
Dat is ook onzin, iedereen moet doen wat ze zelf willen, of dat nou wel of niet trouwen is doet er niet toe.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het prima als anderen willen trouwen, hun leven, hun feestje (letterlijk) Maar ga niet proberen mij te overtuigen dat wij ook moeten trouwen, omdat *insert* het zo hoort/het wel tijd is voor een feestje/het stom is dat ik niet dezelfde achternaam heb als vriend en kind. Dat bepalen we lekker zelf wel...
ik heb dus vooral voorbeelden in mijn omgeving van mensen die bij elkaar blijven (veelal getrouwd) en, zo ver je weet natuurlijk, ook het prima hebben samenquote:Op donderdag 9 september 2010 15:50 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb overigens ook hele slechte voorbeelden gehad, tig vriendinnen die van huis uit getrouwd zijn begin 20 en nu allemaal inmiddels al dan niet met kinderen gescheiden en aan de tweede man en lading kinderen bezig zijn. Dat vind ik zo vreemd, serieel trouwen...
Ik was in mijn omgeving een van de eerste die trouwde, de meest vonden ons ook vrij jong ( ik was 23, mijn man 25).quote:Op donderdag 9 september 2010 15:50 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb overigens ook hele slechte voorbeelden gehad, tig vriendinnen die van huis uit getrouwd zijn begin 20 en nu allemaal inmiddels al dan niet met kinderen gescheiden en aan de tweede man en lading kinderen bezig zijn. Dat vind ik zo vreemd, serieel trouwen...
Nadeel is iniedergeval als we mannen hier moeten geloven dat alleen vrouwen willen trouwen.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:22 schreef xenobinol het volgende:
Ik las: "wat zijn nu echt de voordelen van vrouwen"
En als je een beetje mee zou gaan met de tijd zou je weten dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:22 schreef RQPS het volgende:
Wat mensen door al dat ceremonieel gedoe en de emotionele waarde die ze eraan hechten lijken te vergeten, is dat trouwen niets meer is dan een zakelijk contract. Een contract dat onder invloed van het feminisme de laatste 50 jaar zeer ongunstig voor mannen is geworden.
Nee hoor, er zijn nog steeds genoeg mannen die geloven in romantische sprookjes van voorbije tijden. Ze worden van jongs af aan geïndoctrineerd en groepsdruk zal ook wel een rol spelen.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nadeel is iniedergeval als we mannen hier moeten geloven dat alleen vrouwen willen trouwen.
Mmmm... nou dan ben ik een uitzonderingquote:Op donderdag 9 september 2010 19:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nadeel is iniedergeval als we mannen hier moeten geloven dat alleen vrouwen willen trouwen.
Geïndoctrineerdquote:Op donderdag 9 september 2010 19:28 schreef RQPS het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn nog steeds genoeg mannen die geloven in romantische sprookjes van voorbije tijden. Ze worden van jongs af aan geïndoctrineerd en groepsdruk zal ook wel een rol spelen.
Dat deugd ook niet imho... waarom zou je uberhaupt nog trouwen met iemand die de huwelijksbelofte niet serieus neemtquote:Op donderdag 9 september 2010 15:50 schreef Sjeen het volgende:
Mij mogen ze wel uitnodigen.... ergens gratis onnozel zuipen staat hoog op mijn 'to do list'quote:Op donderdag 9 september 2010 14:59 schreef Mystikvm het volgende:
3) Mensen die gratis willen zuipen. Die interesseren zich echt niet voor de liefde maar geven het politiek correcte antwoord om ook voor het volgende huwelijk uitgenodigd te worden.
Natuurlijk ben ik een verzuurde mongool, maar met mij hoef je dan ook niet te trouwen, en je hoeft me zeker niet uit te nodigen. Ik kom toch niet
Het huwelijk is alleen maar een idee van indoctrinatie en groepsdruk. Tering zeg. Jij geloof zekers ook nog dat Elvis leeft en Saddam Hoessein rond huppelt?quote:Op donderdag 9 september 2010 19:28 schreef RQPS het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn nog steeds genoeg mannen die geloven in romantische sprookjes van voorbije tijden. Ze worden van jongs af aan geïndoctrineerd en groepsdruk zal ook wel een rol spelen.
GMTAquote:Op donderdag 9 september 2010 21:37 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
Haha ik las vrouwen ipv trouwenOpzich ook wel topicwaardig hihi haha hoho
Met een beetje pech wordt je daar nog wat meer aan herinnerd.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
. Je trouwring zal je daar dagelijks aan herinneren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwringen schijnen best veel van dit soort gevallen te veroorzaken, een bron vermeld zelfs dat trouwringen de oorzaak zijn van 13 tot 15% van alle vinger amputaties!
http://www.securiteconso.org/notice510.html?id_article=510Inter faeces et urinam nascimur,
Hee, nou niet de zaken gaan omdraaien, he? Jullie zijn degenen die in sprookjes geloven. Ik baseer mijn mening op feiten en cijfers, jullie komen niet verder danquote:Op donderdag 9 september 2010 19:41 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het huwelijk is alleen maar een idee van indoctrinatie en groepsdruk. Tering zeg. Jij geloof zekers ook nog dat Elvis leeft en Saddam Hoessein rond huppelt?
quote:Op donderdag 9 september 2010 22:21 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Met een beetje pech wordt je daar nog wat meer aan herinnerd.Je moet ook niet overal je vingers in stoppen als getrouwd manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwringen schijnen best veel van dit soort gevallen te veroorzaken, een bron vermeld zelfs dat trouwringen de oorzaak zijn van 13 tot 15% van alle vinger amputaties!
http://www.securiteconso.org/notice510.html?id_article=510
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |