Mag je me die eens aanwijzen.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het kan in bepaalde gevallen wel degelijk (indirect) voordeel opleveren om gehuwd te zijn.
Meer van angst, drang naar zekerheid en holle symboliek.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:53 schreef Saarbarbaar het volgende:
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat mensen zo respectloos doen over trouwen en het huwelijk in het algemeen. Het huwelijk is een verbintenis tussen twee personen, die elkaar zó speciaal vinden, dat ze hun leven met elkaar willen delen. Naar mijn mening een erg mooi iets. Daarmee laat je ook zien dat je niet bang bent je te binden, als het ware 'voor altijd'. Ik kan het echt niet uitstaan als mensen een mentaliteit hebben van: ''boeiend, het voegt toch niks toe, is alleen maar duur en als het niet gaat, kun je niet zomaar weg van je partner''. Als je een relatie hebt, dan lijkt het me duidelijk dat je elkaar belangrijk vind, en dat (als het dreigt mis te gaan) je aan je relatie wilt werken, i.p.v. de benen te nemen...
Trouwen vind ik persoonlijk een zaak van verantwoordelijkheid en volwassenheid. Maar ieder z'n mening hoor...
Iedereen mag toch over huwelijken denken wat ie wil? Ik vind dat niks met respect te maken hebben.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:53 schreef Saarbarbaar het volgende:
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat mensen zo respectloos doen over trouwen en het huwelijk in het algemeen. Het huwelijk is een verbintenis tussen twee personen, die elkaar zó speciaal vinden, dat ze hun leven met elkaar willen delen. Naar mijn mening een erg mooi iets. Daarmee laat je ook zien dat je niet bang bent je te binden, als het ware 'voor altijd'. Ik kan het echt niet uitstaan als mensen een mentaliteit hebben van: ''boeiend, het voegt toch niks toe, is alleen maar duur en als het niet gaat, kun je niet zomaar weg van je partner''. Als je een relatie hebt, dan lijkt het me duidelijk dat je elkaar belangrijk vind, en dat (als het dreigt mis te gaan) je aan je relatie wilt werken, i.p.v. de benen te nemen...
Trouwen vind ik persoonlijk een zaak van verantwoordelijkheid en volwassenheid. Maar ieder z'n mening hoor...
Helemaal ee eens.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:29 schreef Devz het volgende:
Ouderwets of niet, het lijkt mij nog steeds een mooi iets.
Jij bent dan ook een vrouw. Voor jou heeft trouwen enkel voordelen.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:53 schreef Saarbarbaar het volgende:
quote:Op woensdag 8 september 2010 20:43 schreef RQPS het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een vrouw. Voor jou heeft trouwen enkel voordelen.
Als je echt van elkaar houdt, hoef je dat niet op papier te zetten, omdat je vertrouwen in elkaar hebt dat het goed gaat en er ook voor wil gaan werken wanneer het niet lekker loopt.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:53 schreef Saarbarbaar het volgende:
Tom Leykis, kom er maar in.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:43 schreef RQPS het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een vrouw. Voor jou heeft trouwen enkel voordelen.
Iew. Ik vind je eng.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:53 schreef Saarbarbaar het volgende:
quote:
Nou ja, mijn mening staat hierboven al, maar ik vind een huwelijk een toch iets ingrijpender ritueel dan de andere dingen die je noemt (op een begrafenis na, misschien). En met een aantal heel vreemde gebruiken, alsmede een inmenging van de overheid in iets waar ze naar mijn mening niet zoveel mee te maken hebben.quote:Trouwen is gewoon een ritueel dat een overgang naar een andere fase van het leven markeert. Net zoals kraamvisite, een begrafenis of een verjaardag.
Die extra mooie ring heb ik namelijk ookquote:Op woensdag 8 september 2010 22:48 schreef -XX- het volgende:
Een extra mooie ring om de vinger, verder geen voordelen dus.
quote:Op donderdag 9 september 2010 01:19 schreef RQPS het volgende:
In 2008 trouwden 75.438 paren, terwijl er tegelijkertijd 32.236 echtscheidingen waren (Bron: CBS). De cijfers liegen er niet om, trouwen is niet ,,voor altijd''. Dat denken is jezelf voor de gek houden.
Als man in een echtscheiding belanden betekent je huis en bezittingen kwijtraken en elke maand een fikse smak geld overmaken (je kinderen raak je ook kwijt en je moet er ook voor dokken, maar dat gebeurt ook als je niet getrouwd bent). Dit alles los van de reden van de scheiding. Je vrouw kan overspelig zijn, ze vindt een andere vent leuker en gaat er vandoor. Jij kunt die scheiding helemaal niet willen. Maakt niet uit, als man blijf je de pisang.
Mannen, wees wijs, trouw niet. Geloof haar leugens niet.
Je bent je ervan bewust dat de meeste vrouwen tegenwoordig werken, dat er zelfs een heel aantal zijn die meer verdienen als hun man en die bij scheiding dus partner alimentatie mag betalen aan manlief ipv andersom?quote:Op donderdag 9 september 2010 01:19 schreef RQPS het volgende:
In 2008 trouwden 75.438 paren, terwijl er tegelijkertijd 32.236 echtscheidingen waren (Bron: CBS). De cijfers liegen er niet om, trouwen is niet ,,voor altijd''. Dat denken is jezelf voor de gek houden.
Als man in een echtscheiding belanden betekent je huis en bezittingen kwijtraken en elke maand een fikse smak geld overmaken (je kinderen raak je ook kwijt en je moet er ook voor dokken, maar dat gebeurt ook als je niet getrouwd bent). Dit alles los van de reden van de scheiding. Je vrouw kan overspelig zijn, ze vindt een andere vent leuker en gaat er vandoor. Jij kunt die scheiding helemaal niet willen. Maakt niet uit, als man blijf je de pisang.
Mannen, wees wijs, trouw niet. Geloof haar leugens niet.
Fiscaal partnerschap kan simpelweg geld opleveren als je je belastingpapiertjes goed invultquote:
Plus. Het aantal echtscheidingen.. Hij lijkt te vergeten dat dat niet te maken heeft met de huwelijken uit alleen dat jaar. Wel makkelijk gesteld natuurlijk, zoals hij het neer zet.quote:Op donderdag 9 september 2010 11:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat de meeste vrouwen tegenwoordig werken, dat er zelfs een heel aantal zijn die meer verdienen als hun man en die bij scheiding dus partner alimentatie mag betalen aan manlief ipv andersom?
Je bent je ervan bewust dat vrouwlief ook de helft kwijtraakt van wat zij heeft opgebouwd, dat vaak het huis niet betaald kan worden op 1 inkomen, dat dus beide tegewoordig gewoon de pisang zijn?
Je bent je ervan bewust dat we al een tijdje niet meer in 1950 leven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |