Eens met het bovenstaande. De reeks in OUD verzandde ook in allerlei voorbeelden van kindjes die wél relatief succesvol waren, terwijl dat lang niet voor alle kinderen met die afwijking geldt.quote:Op maandag 6 september 2010 21:28 schreef mspoez het volgende:
Weet je wat zo jammer is? De meeste posters hier gaan voorbeelden geven van gehandicapte kinderen die wél geslaagd zijn in het leven, van jongeren die wél heel gelukkig zijn en van mensen die het toch heus heel ver geschopt hebben ondanks alles, terwijl de discussie (voordat TS begon over het opgeven van een kindje dat eenmaal geboren een handicap op zou lopen, wat uiteraard een non-discussie is, maar goed, dat is niet uit te leggen aan een kinderloos persoon) eigenlijk ging over het aborteren van een vruchtje met een afwijking.
Nou, ken geen een ouder die een kind wil om het menselijk bestaan te behouden hoor, kinderen willen is gewoon heel egoistisch omdat je een gezin wil, wil ervaren hoe het is om een kind op te voeden en om van een kind te houden.quote:Op maandag 6 september 2010 22:31 schreef Lentilka het volgende:
Wat een onzin, kinderne krijg je om de soort in stand te houden en natuurlijk is het goed als je een kind liefhebt, maar tsja. eigenlijk is het pervers en tegennatuurlijk om mismaakte kinderen in leven te houden. Niet dat ik mijn kind zou doden, maar toch...
Zoals ik al eerder schreef, heb ook via pm contact met haar gehad en dan kan ze ineens wel fatsoenlijk reageren, denk dus dat ze het gewoon leuk vind om mensen op stang te jagen met haar reacties.quote:Op maandag 6 september 2010 23:05 schreef mspoez het volgende:
Als het je niets op hoeft te leveren zou je je spuisels ook gewoon kunnen deleten na het typen. Je wil er dus wel iets mee. Ik vind het echt vreemd dat je ervoor kiest om zo grof te zijn.
Dit.quote:Op zondag 5 september 2010 12:28 schreef DeBassist het volgende:
ik denk dat als zo zwaar gehandicapt zou zijn dat ik bijna niks zelf zou kunnen ik liever dood was geweest
vanuit die redenering zou ik het dan ook bij mij toekomstige kinderen zien
Ik geloof ook niet dat ze stom is of niet anders kán, ik vraag me gewoon af wat het haar oplevert om het op deze manier te doen. Snap je?quote:Op maandag 6 september 2010 23:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef, heb ook via pm contact met haar gehad en dan kan ze ineens wel fatsoenlijk reageren, denk dus dat ze het gewoon leuk vind om mensen op stang te jagen met haar reacties.
Ik snap je, ik begrijp de lol er ook niet van, maar heb ook sterk het vermoeden dat Lentilka en mijnnaamishans een en dezelfde persoon is.quote:Op maandag 6 september 2010 23:52 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat ze stom is of niet anders kán, ik vraag me gewoon af wat het haar oplevert om het op deze manier te doen. Snap je?
Ik zie een matchquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:33 schreef Lentilka het volgende:
Ik ben niet mijnnaamishans. Ik kan me alleen goed in hem inleven omdat we beiden dezelfde verwachtingen hebben in het leven op bepaalde gebieden.
Maar je weet wel dat 'mijnnaamishans' ondertussen geband is ivm meerdere clonen en dat hij toegaf zijn mening in het extreme te trekken om de discussie gaande houden?quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:33 schreef Lentilka het volgende:
Ik ben niet mijnnaamishans. Ik kan me alleen goed in hem inleven omdat we beiden dezelfde verwachtingen hebben in het leven op bepaalde gebieden.
Ik bedoel met voorgaande niet dat jullie dezelfde zijn, bedoel daar mee te zeggen dat je de mening deelt van iemand die niet werkelijk bestaat en waarvan degene die zich voordeed als hem bewust overdreef.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:01 schreef Lentilka het volgende:
Dat weet ik niet maar een simpele ipcheck lost dit zo op. Geloof het of niet maar er zijn meerdere mensen met dezelfde mening, het kan ook niet anders in een land van 16 miljoen en nog vele Vlaamse posters.
Geen dankquote:Op woensdag 8 september 2010 15:12 schreef mspoez het volgende:
Dank voor je helder licht Paintmeester. Zo hadden we het nog niet bekeken.
Ok poging tot troll deze vent.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:04 schreef habbekratsje het volgende:
feit is wel dat je kunt trekken dat de meeste vrouwen nooit maar dan ook nooit topfuncties moeten krijgen in de gezondheidszorg of dat wat ermee te maken heeft.
wederom ontbreekt elk rationeel denken
Maar de TS heeft het toch niet over Down maar een ernstige verstandelijke handicap. Overigens heb ik respect voor alle keuzen!quote:Op woensdag 8 september 2010 19:02 schreef snakelady het volgende:
Behoort een kitten tot het menselijk ras en heeft het hetzelfde DNA als jij?
Zoals ik al schreef, ik zou waarschijnlijk ook de zwangerschap afbreken als ik erachter kom dat het down zou hebben, maar ik oordeel niet over anderen.
En een moeder met een kind van down houdt ook gewoon van dat kind, heeft ook gewoon moedergevoelens en een kind met down houdt ook gewoon van zijn of haar ouders.
EEn kind met down is niet nauwlijks een persoon, er zijn heel veel verschillende gradaties in, sommige zullen nooit uit de luiers komen terwijl andere hun middelbare diplomma halen, hoewel beide uitzonderingen zijn en de meeste uit huis gaan op hun 21ste ongeveer en in een groepswoning gaan wonen en werken bij de sociale werkplaats.
Dus het feit dat mensen abortus plegen omdat ze een down kindje verwachten begrijp ik volkomen, maar het verkeerde beeld over mensen met down, dat begrijp ik niet.
Een hersendode en een lijk hebben hetzelfde DNA en behoren tot het menselijk ras.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:02 schreef snakelady het volgende:
Behoort een kitten tot het menselijk ras en heeft het hetzelfde DNA als jij?
In het begin ging het over down, later kwamen er andere verstandelijke handicaps bijquote:Op woensdag 8 september 2010 19:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar de TS heeft het toch niet over Down maar een ernstige verstandelijke handicap. Overigens heb ik respect voor alle keuzen!
Maar de meeste verstandelijke gehandicapte hebben ook gewoon bewustzijn, er zijn er maar vrij weinig die dat niet hebben en die kan je niet allemaal gaan doden om wat voor reden dan ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Een hersendode en een lijk hebben hetzelfde DNA en behoren tot het menselijk ras.
Toch doen we daar dingen mee, als cremeren en organen oogsten omdat ze geen bewustzijn hebben en nooit meer zullen hebben.
Het is het bewustzijn waar het om gaat. Is dat weg dan is het voor mij geen mens meer. We spreken ook niet voor niks van ' stoffelijk overschot'.
Dat zeg ik ook helemaal niet! Ik zeg alleen dat mensen die TS niet aan moeten vallen op het moment dat hij vragen hierbij stelt.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar de meeste verstandelijke gehandicapte hebben ook gewoon bewustzijn, er zijn er maar vrij weinig die dat niet hebben en die kan je niet allemaal gaan doden om wat voor reden dan ook.
Dus begrijp eigenlijk niet wat je hiermee wil zeggen?
quote:Op zondag 5 september 2010 12:16 schreef kwiwi het volgende:
Als je zo over kinderen praat kun je er maar beter uberhaupt geen krijgen
quote:Op zondag 5 september 2010 12:22 schreef Frishe het volgende:
Het IQ van een steen.
Als jou ouders ook zo dachten hadden we dit topic niet.
quote:Op zondag 5 september 2010 12:26 schreef xprotagonistx het volgende:
[..]
Precies! Het hele leven draait immers alleen om zelf zo gelukkig mogelijk te zijn. 't Is maar je kind, dat dump je gewoon, als het je eigen geluk in de weg staat. Zo'n achterlijke kutmongool, die verdient het gewoon niet om door jouzelf opgevoed te worden, daar zijn wel andere (mindere) mensen voor om dat smerige werkje op zich te nemen.
En diep verstandelijk gehandicapten zullen we wel bewustzijn hebben maar dat is toch meer vergelijkbaar met dat van een hond of zo. En als ik dat van te voren weet ja dan vraag ik me af of ik mijn dromen/carrière daarvoor moet opgeven.quote:Op zondag 5 september 2010 12:45 schreef Crutch het volgende:
Sommige mensen zou je het recht op kinderen krijgen meteen moeten ontnemen.
Helaas niet, er zijn zaken die je niet kan laten testen, down syndroom kan wel, ook open ruggetjes enz.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:20 schreef Lentilka het volgende:
Kan je niet gewoon alles laten testen? Als ik zwanger ben wil ik op de meest erge dingen laten testen, dan maar geld dokken.
Ah ok, dan begreep ik je niet goed.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet! Ik zeg alleen dat mensen die TS niet aan moeten vallen op het moment dat hij vragen hierbij stelt.
Het zijn namelijk legitieme vragen. Hier moeten we het over kunnen hebben. En niet dat het verstand op nul gaat zodra het woord 'kind' valt.
Daarbij doel ik vooral op dit soort reacties:
[..]
[..]
[..]
[..]
En diep verstandelijk gehandicapten zullen we wel bewustzijn hebben maar dat is toch meer vergelijkbaar met dat van een hond of zo. En als ik dat van te voren weet ja dan vraag ik me af of ik mijn dromen/carrière daarvoor moet opgeven.
Nog beter: laat je steriliseren en neem een Reborn. Ook lief. En veel beter voor je figuur ook nog. En je hoeft geen oppas te regelen als je een keer weg wil.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:20 schreef Lentilka het volgende:
Kan je niet gewoon alles laten testen? Als ik zwanger ben wil ik op de meest erge dingen laten testen, dan maar geld dokken.
Verbazingwekkend hoe echt die poppen lijken, vind het haast een beetje eng maar toch ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef mspoez het volgende:
[..]
Nog beter: laat je steriliseren en neem een Reborn. Ook lief. En veel beter voor je figuur ook nog. En je hoeft geen oppas te regelen als je een keer weg wil.
[ afbeelding ]
Wel een lelijke pop dan:Pquote:Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef mspoez het volgende:
[..]
Nog beter: laat je steriliseren en neem een Reborn. Ook lief. En veel beter voor je figuur ook nog. En je hoeft geen oppas te regelen als je een keer weg wil.
[ afbeelding ]
Baby's zijn lelijk, maar oh zo schattig.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |