abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86147028
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:28 schreef mspoez het volgende:
Weet je wat zo jammer is? De meeste posters hier gaan voorbeelden geven van gehandicapte kinderen die wél geslaagd zijn in het leven, van jongeren die wél heel gelukkig zijn en van mensen die het toch heus heel ver geschopt hebben ondanks alles, terwijl de discussie (voordat TS begon over het opgeven van een kindje dat eenmaal geboren een handicap op zou lopen, wat uiteraard een non-discussie is, maar goed, dat is niet uit te leggen aan een kinderloos persoon) eigenlijk ging over het aborteren van een vruchtje met een afwijking.
Eens met het bovenstaande. De reeks in OUD verzandde ook in allerlei voorbeelden van kindjes die wél relatief succesvol waren, terwijl dat lang niet voor alle kinderen met die afwijking geldt.

Vroeg me al af waarom er geen nieuw deel in OUD was
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86147408
Ik reageer gewoon altijd op een botte manier, dat is wie ik ben en het hoeft me hier niks op te leveren. Hier kan ik gewoon mezelf zijn en mijn mening spuien, iets wat in andere gebieden zoals op de studie en werk niet kan, daar moet ik gewoon genuanceerd zijn en dat voelt ergens zo hypocriet, hier kan ik gewoon vrij zijn.
pi_86148240

[ Bericht 100% gewijzigd door DuchessX op 07-09-2010 13:43:02 ]
#geen
  maandag 6 september 2010 @ 23:05:18 #204
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86148538
Als het je niets op hoeft te leveren zou je je spuisels ook gewoon kunnen deleten na het typen. Je wil er dus wel iets mee. Ik vind het echt vreemd dat je ervoor kiest om zo grof te zijn.
Prrrrr
  maandag 6 september 2010 @ 23:32:10 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86149638
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:31 schreef Lentilka het volgende:
Wat een onzin, kinderne krijg je om de soort in stand te houden en natuurlijk is het goed als je een kind liefhebt, maar tsja. eigenlijk is het pervers en tegennatuurlijk om mismaakte kinderen in leven te houden. Niet dat ik mijn kind zou doden, maar toch...
Nou, ken geen een ouder die een kind wil om het menselijk bestaan te behouden hoor, kinderen willen is gewoon heel egoistisch omdat je een gezin wil, wil ervaren hoe het is om een kind op te voeden en om van een kind te houden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 6 september 2010 @ 23:35:07 #206
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86149759
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:05 schreef mspoez het volgende:
Als het je niets op hoeft te leveren zou je je spuisels ook gewoon kunnen deleten na het typen. Je wil er dus wel iets mee. Ik vind het echt vreemd dat je ervoor kiest om zo grof te zijn.
Zoals ik al eerder schreef, heb ook via pm contact met haar gehad en dan kan ze ineens wel fatsoenlijk reageren, denk dus dat ze het gewoon leuk vind om mensen op stang te jagen met haar reacties.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 6 september 2010 @ 23:38:34 #207
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_86149888
Waardeloos trolltopic wederom :W
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86149966
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:28 schreef DeBassist het volgende:
ik denk dat als zo zwaar gehandicapt zou zijn dat ik bijna niks zelf zou kunnen ik liever dood was geweest
vanuit die redenering zou ik het dan ook bij mij toekomstige kinderen zien
Dit.

Ben het ook volkomen eens met TS.
  maandag 6 september 2010 @ 23:52:09 #209
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86150356
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder schreef, heb ook via pm contact met haar gehad en dan kan ze ineens wel fatsoenlijk reageren, denk dus dat ze het gewoon leuk vind om mensen op stang te jagen met haar reacties.
Ik geloof ook niet dat ze stom is of niet anders kán, ik vraag me gewoon af wat het haar oplevert om het op deze manier te doen. Snap je?
Prrrrr
  maandag 6 september 2010 @ 23:57:48 #210
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86150547
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:52 schreef mspoez het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat ze stom is of niet anders kán, ik vraag me gewoon af wat het haar oplevert om het op deze manier te doen. Snap je?
Ik snap je, ik begrijp de lol er ook niet van, maar heb ook sterk het vermoeden dat Lentilka en mijnnaamishans een en dezelfde persoon is.

Vrucht met down syndroom

Beide zijn ze ongenuanceerd, openen een topic over hetzelfde onderwerp en zijn nogal aan het opscheppen over status en opleiding.
Ook heb ik ze al een paar keer kunnen betrappen op exact dezelfde verwoordingen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 00:10:39 #211
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86150993
Ok. Wellicht een issue in zijn/haar bestaan momenteel.
Prrrrr
pi_86171485
Ik ga hier gewoon serieus op reageren, ook al wordt het afgedaan als een trolltopic. :')

Het ligt er natuurlijk aan in welke mate je kind gehandicapt is, maar als het in zware mate is, zou ik persoonlijk wel voor een abortus kiezen denk ik. Ik zie het bij mijn achterneefje. Hij is 19, is met 26 weken geboren en mist heel veel stoffen. Hij voelt geen pijn, heeft ADHD etc. Hij is echt helemaal de weg kwijt. Hij kan ook erg agressief worden. Hij heeft bij een hele auto total loss geslagen, het hele huis in elkaar geslagen, mijn nicht voor weet ik veel wat allemaal uitgemaakt en nog is ie zich van geen kwaad bewust.
Nee sorry, hoeveel lol ik ook heb als ik hem zie en hij normaal doet, zelf zou ik nooit zo'n kind willen opvoeden.

Voor mijn opleiding loop ik ook stages met zwaar gehandicapte mensen en als ik dat dan zie..ik zou het zelf nooit aankunnen.
pi_86171572
Ik ben niet mijnnaamishans. Ik kan me alleen goed in hem inleven omdat we beiden dezelfde verwachtingen hebben in het leven op bepaalde gebieden.
pi_86175615
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:33 schreef Lentilka het volgende:
Ik ben niet mijnnaamishans. Ik kan me alleen goed in hem inleven omdat we beiden dezelfde verwachtingen hebben in het leven op bepaalde gebieden.
Ik zie een match :D _O-
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:19:35 #215
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86177735
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:33 schreef Lentilka het volgende:
Maar je weet wel dat 'mijnnaamishans' ondertussen geband is ivm meerdere clonen en dat hij toegaf zijn mening in het extreme te trekken om de discussie gaande houden?
pi_86180079
Dat weet ik niet maar een simpele ipcheck lost dit zo op. Geloof het of niet maar er zijn meerdere mensen met dezelfde mening, het kan ook niet anders in een land van 16 miljoen en nog vele Vlaamse posters.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:12:14 #217
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86180658
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:01 schreef Lentilka het volgende:
Dat weet ik niet maar een simpele ipcheck lost dit zo op. Geloof het of niet maar er zijn meerdere mensen met dezelfde mening, het kan ook niet anders in een land van 16 miljoen en nog vele Vlaamse posters.
Ik bedoel met voorgaande niet dat jullie dezelfde zijn, bedoel daar mee te zeggen dat je de mening deelt van iemand die niet werkelijk bestaat en waarvan degene die zich voordeed als hem bewust overdreef.
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:11:10 #218
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86183845
TS wordt wel erg afgebrand hier. :{
pi_86194453
TS en de partner kunnen hier toch zelf een keuze maken? Als je een kind met een zware verstandelijke handicap niet wil opvoeden kun je ervoor kiezen om het te aborteren of af te staan, helemaal als je in een vroeg stadium van de zwangerschap zit.

Zelf zou ik kiezen voor een abortus als blijkt dat we een geestelijk gehandicapt kind op de wereld gaan zetten.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  woensdag 8 september 2010 @ 15:12:32 #220
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86205655
Dank voor je helder licht Paintmeester. Zo hadden we het nog niet bekeken.
Prrrrr
pi_86206867
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:12 schreef mspoez het volgende:
Dank voor je helder licht Paintmeester. Zo hadden we het nog niet bekeken.
Geen dank :7
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_86209835
feit is wel dat je kunt trekken dat de meeste vrouwen nooit maar dan ook nooit topfuncties moeten krijgen in de gezondheidszorg of dat wat ermee te maken heeft.

wederom ontbreekt elk rationeel denken
pi_86211500
Geinig dat je me probeert te hosselen over de pm habbekrats:') Lekker rationeel
  woensdag 8 september 2010 @ 18:43:39 #224
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86213029
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:04 schreef habbekratsje het volgende:
feit is wel dat je kunt trekken dat de meeste vrouwen nooit maar dan ook nooit topfuncties moeten krijgen in de gezondheidszorg of dat wat ermee te maken heeft.

wederom ontbreekt elk rationeel denken
Ok poging tot troll deze vent.

Maaar hert valt me idd op dat als het gaat om kinderen, discussies over bijvoorbeeld kosten /baten meteen worden doodgeslagen terwijl ze heel zinnig zijn. Kennelijk is het een taboe. En ja het zijn vooral vrouwen die hier goed in zijn, al weet ik dat uitzonderingen bestaan.

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat de TS vraagtekens zet bij een kind wat de rest van zijn leven 24/7 zorg nodig heeft. Waarbij ouders dus effectief hun eigen dromen/leven aan de wilgen kunnen hangen. En dat terwijl het minder zelfbewustzijn dan een kitten heeft . :{

Maar dat mag je niet zeggen. Je moet bereid zijn 100% je leven op te geven voor iemand je nauwelijks een persoon kan noemen en wat de maatschappij niks terug zal geven, en jou maar en heel klein beetje (kijk eens! volgens mij lachte hij! En dan is ie 23 :') ).

Zou je je leven opgeven voor een kitten? Maar wel voor iets met maar 10% van een normaal brein? Omdat het toevallig uit jou komt? Is het je kind als het alleen maar uit een lichaam (met een restje hersens) bestaat? Bij hersendode geliefden zetten we dan vaak de machines uit. Maar 10% is net zo goed als 100%?. Ik zou een hoop meer investeren in 100%, sorry.

Zie ook de discussies over IVF waarbij heel redelijke vragen 'waarom dan' en ' tot welke prijs' ' moet de gemeenschap hiervoor betalen? Worden afgedaan met zeer inhoudelijke reacties. Reacties in de trant van 'nou het is wel duidelijk dat je er helemaaal niks van weet' :')

En waar verder dan ook niet op ingegaan wordt wat het nou is waar we niks van weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 08-09-2010 18:49:13 ]
  woensdag 8 september 2010 @ 19:02:49 #225
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86213775
Behoort een kitten tot het menselijk ras en heeft het hetzelfde DNA als jij?

Zoals ik al schreef, ik zou waarschijnlijk ook de zwangerschap afbreken als ik erachter kom dat het down zou hebben, maar ik oordeel niet over anderen.
En een moeder met een kind van down houdt ook gewoon van dat kind, heeft ook gewoon moedergevoelens en een kind met down houdt ook gewoon van zijn of haar ouders.
EEn kind met down is niet nauwlijks een persoon, er zijn heel veel verschillende gradaties in, sommige zullen nooit uit de luiers komen terwijl andere hun middelbare diplomma halen, hoewel beide uitzonderingen zijn en de meeste uit huis gaan op hun 21ste ongeveer en in een groepswoning gaan wonen en werken bij de sociale werkplaats.

Dus het feit dat mensen abortus plegen omdat ze een down kindje verwachten begrijp ik volkomen, maar het verkeerde beeld over mensen met down, dat begrijp ik niet.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:08:04 #226
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86213952
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:02 schreef snakelady het volgende:

Zoals ik al schreef, ik zou waarschijnlijk ook de zwangerschap afbreken als ik erachter kom dat het down zou hebben, maar ik oordeel niet over anderen.
En een moeder met een kind van down houdt ook gewoon van dat kind, heeft ook gewoon moedergevoelens en een kind met down houdt ook gewoon van zijn of haar ouders.
EEn kind met down is niet nauwlijks een persoon, er zijn heel veel verschillende gradaties in, sommige zullen nooit uit de luiers komen terwijl andere hun middelbare diplomma halen, hoewel beide uitzonderingen zijn en de meeste uit huis gaan op hun 21ste ongeveer en in een groepswoning gaan wonen en werken bij de sociale werkplaats.

Dus het feit dat mensen abortus plegen omdat ze een down kindje verwachten begrijp ik volkomen, maar het verkeerde beeld over mensen met down, dat begrijp ik niet.
Maar de TS heeft het toch niet over Down maar een ernstige verstandelijke handicap. Overigens heb ik respect voor alle keuzen!
  woensdag 8 september 2010 @ 19:15:03 #227
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86214221
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:02 schreef snakelady het volgende:

Een hersendode en een lijk hebben hetzelfde DNA en behoren tot het menselijk ras.

Toch doen we daar dingen mee, als cremeren en organen oogsten omdat ze geen bewustzijn hebben en nooit meer zullen hebben.

Het is het bewustzijn waar het om gaat. Is dat weg dan is het voor mij geen mens meer. We spreken ook niet voor niks van ' stoffelijk overschot'.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:22:27 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86214525
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar de TS heeft het toch niet over Down maar een ernstige verstandelijke handicap. Overigens heb ik respect voor alle keuzen!
In het begin ging het over down, later kwamen er andere verstandelijke handicaps bij
Helaas kun je de meeste echt ernstige geestelijke handicaps niet prenataal zien, alleen als het een genetische afwijking is maar om dat te onderzoeken moet er eerst een rede voor zijn, dus als het meer in de familie voorkomt.
Dus de kans dat je weet dat je in verwachting bent van een kind met een zodaning ernstige verstandelijke handicap dat het eigenlijk niks kan is heel klein.
De meerderheid hiervan gebeurt ook pas na de geboorte waarvan het meeste weer zuurstoftekort is.

TS zou dat kind dan laten adopteren,dat zou mijn persoonlijke keuze niet zijn aangezien het mijn kind is en ik de verantwoording draag voor dat kind, ook al is het ernstig meervoudig gehandicapt.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:26:11 #229
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86214683
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Een hersendode en een lijk hebben hetzelfde DNA en behoren tot het menselijk ras.

Toch doen we daar dingen mee, als cremeren en organen oogsten omdat ze geen bewustzijn hebben en nooit meer zullen hebben.

Het is het bewustzijn waar het om gaat. Is dat weg dan is het voor mij geen mens meer. We spreken ook niet voor niks van ' stoffelijk overschot'.
Maar de meeste verstandelijke gehandicapte hebben ook gewoon bewustzijn, er zijn er maar vrij weinig die dat niet hebben en die kan je niet allemaal gaan doden om wat voor reden dan ook.
Dus begrijp eigenlijk niet wat je hiermee wil zeggen?

Overigens heb ik zelf een nichtje die ernstig meervoudig gehandicapt is door zuurstofgebrek bij haar geboorte, ondanks dat ze niet veel kan is ze wel een mens, net als dat een baby een mens is, ook al heeft het ( nog) geen zelfbewustzijn.
En ze hebben na haar geboorte haar van de beademing afgehaald, zodat ze kon sterven, maar ze bleef ademen.
pi_86217230
Kan je niet gewoon alles laten testen? Als ik zwanger ben wil ik op de meest erge dingen laten testen, dan maar geld dokken.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:30:43 #231
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86217773
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar de meeste verstandelijke gehandicapte hebben ook gewoon bewustzijn, er zijn er maar vrij weinig die dat niet hebben en die kan je niet allemaal gaan doden om wat voor reden dan ook.
Dus begrijp eigenlijk niet wat je hiermee wil zeggen?

Dat zeg ik ook helemaal niet! Ik zeg alleen dat mensen die TS niet aan moeten vallen op het moment dat hij vragen hierbij stelt.

Het zijn namelijk legitieme vragen. Hier moeten we het over kunnen hebben. En niet dat het verstand op nul gaat zodra het woord 'kind' valt.

Daarbij doel ik vooral op dit soort reacties:

quote:
Op zondag 5 september 2010 12:16 schreef kwiwi het volgende:

Als je zo over kinderen praat kun je er maar beter uberhaupt geen krijgen
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:22 schreef Frishe het volgende:
Het IQ van een steen.

Als jou ouders ook zo dachten hadden we dit topic niet.
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:26 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Precies! Het hele leven draait immers alleen om zelf zo gelukkig mogelijk te zijn. 't Is maar je kind, dat dump je gewoon, als het je eigen geluk in de weg staat. Zo'n achterlijke kutmongool, die verdient het gewoon niet om door jouzelf opgevoed te worden, daar zijn wel andere (mindere) mensen voor om dat smerige werkje op zich te nemen.
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:45 schreef Crutch het volgende:
Sommige mensen zou je het recht op kinderen krijgen meteen moeten ontnemen.
En diep verstandelijk gehandicapten zullen we wel bewustzijn hebben maar dat is toch meer vergelijkbaar met dat van een hond of zo. En als ik dat van te voren weet ja dan vraag ik me af of ik mijn dromen/carrière daarvoor moet opgeven.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:43:28 #232
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86218309
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:20 schreef Lentilka het volgende:
Kan je niet gewoon alles laten testen? Als ik zwanger ben wil ik op de meest erge dingen laten testen, dan maar geld dokken.
Helaas niet, er zijn zaken die je niet kan laten testen, down syndroom kan wel, ook open ruggetjes enz.
Lichamelijk handicaps zien ze vaak wel op de echo, maar geestelijke handicaps is vrij moeilijk vast te stellen als je zwanger bent, dat kan alleen als het een chromosoom afwijking is ( zoals down) of als er iets anders in het lichaam is veranderd zodat ze dat kunnen vaststellen, wat bij sommige erfelijke aandoeningen wel kan.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:44:50 #233
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86218374
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook helemaal niet! Ik zeg alleen dat mensen die TS niet aan moeten vallen op het moment dat hij vragen hierbij stelt.

Het zijn namelijk legitieme vragen. Hier moeten we het over kunnen hebben. En niet dat het verstand op nul gaat zodra het woord 'kind' valt.

Daarbij doel ik vooral op dit soort reacties:
[..]

[..]

[..]

[..]

En diep verstandelijk gehandicapten zullen we wel bewustzijn hebben maar dat is toch meer vergelijkbaar met dat van een hond of zo. En als ik dat van te voren weet ja dan vraag ik me af of ik mijn dromen/carrière daarvoor moet opgeven.
Ah ok, dan begreep ik je niet goed. ;)
Zelf zou ik overigens de zwangerschap wel afbreken maar ook met het oog op het kind zelf en eventueel broers of zussen.
Maar in mijn geval heb ik makkelijk praten, heb 2 gezonde dochters en er komen hier niet meer kinderen. ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 20:59:34 #234
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86219088
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:20 schreef Lentilka het volgende:
Nog beter: laat je steriliseren en neem een Reborn. Ook lief. En veel beter voor je figuur ook nog. En je hoeft geen oppas te regelen als je een keer weg wil.
Prrrrr
  woensdag 8 september 2010 @ 21:24:23 #235
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86220291
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef mspoez het volgende:

[..]

Nog beter: laat je steriliseren en neem een Reborn. Ook lief. En veel beter voor je figuur ook nog. En je hoeft geen oppas te regelen als je een keer weg wil.
[ afbeelding ]
Verbazingwekkend hoe echt die poppen lijken, vind het haast een beetje eng maar toch ook. O+
pi_86225689
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef mspoez het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel een lelijke pop dan:P
pi_86225727
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:28 schreef Lentilka het volgende:

[..]

Baby's zijn lelijk, maar oh zo schattig. O+
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 9 september 2010 @ 00:32:30 #238
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86227968
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:28 schreef Lentilka het volgende:

[..]

Jouw baby wordt nog lelijker. En OMFG wat zul je er van houden.
Prrrrr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')