quote:Ping-a-pong-a-ping-pong
Ping-pong
Ping-a-pong-a-ping-pong
Ping-pong
Television, say you love me
Television, say you care
Loneliness is my profession
Show me those who are not there
quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:42 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Opgezocht, nooit van gehoord..
quote:is proud of her wild pop persona - insisting she is the female version of Van Halen hellraiser David Lee Roth.
quote:Op zondag 5 september 2010 10:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vraag van cafca zal wel Robyn Hitchcock geweest zijn
Nee, erger dan dat.quote:
n00bie +1quote:
quote:Is this what you wanted, Sammy Hagar?
Sammy Hagar, is this what you wanted, man?
Dave lost his hairline but you lost your cool buddy
Can't drive 55
I'll never buy your lousy records again
Again, again, again, never again
de band heeft behoorlijk veel met de serie te maken..quote:
quote:
schaap001 + 1quote:
Burnett +1 voorbeelden te over leek me zoquote:Op zondag 5 september 2010 15:51 schreef Burnett het volgende:
supremes - baby love
rubettes - sugar baby love
mothers finest - baby love
elvis presley - my baby left me
elvis presley - rock a hula baby
thge cult - edie ciao baby
aretha franklin - baby baby baby
aretha franklin - baby i love you
arteha frankin - come back baby
solomon burke - since i met you baby
Dat was inderdaad de vraagquote:Op zondag 5 september 2010 10:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vraag van cafca zal wel Robyn Hitchcock geweest zijn
Pfff, ze ziet eruit alsof er net een 7 nation Army overheen is gegaan...quote:Op maandag 6 september 2010 06:03 schreef friekin_ het volgende:
Dat is Karen Elson, chick van Jack White.
dat klopt.quote:Op maandag 6 september 2010 06:03 schreef friekin_ het volgende:
n00b +1quote:Op zondag 5 september 2010 16:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
supremes love child
guns n roses sweet child of mine
deep purple child in time
neneh cherry manchild
kate bush the man with the child in his eyes
paul simon the obvious child
iggy pop real wild child
simple minds belfast child
boney m mary's boy child
george michael jesus to a child
friekin_ + 1quote:Op maandag 6 september 2010 06:03 schreef friekin_ het volgende:
Sorry...quote:Op maandag 6 september 2010 17:36 schreef Gehenna het volgende:
de kift klopt niet, de ketterse fanfare hoort daar wel bij
Oja. S-B, ik wist dat het een beetje in de alternatieve hoek kwam.quote:
Pfff, een klein hitje uit 1989 dus...quote:Op maandag 6 september 2010 22:40 schreef Pink_Floyd het volgende:
de heren vh plaatje hadden een jaar later een klein hitje (ivm de grootste hit van BVSMP dan)
Ik heb alleen de TUTB Megamixen, niet al die albums met losse tracks...quote:Op maandag 6 september 2010 22:49 schreef Pink_Floyd het volgende:
1989 idd, de link met de vorige vraag is Bass, deze groep verzorgt het 1e nummer op Turn Up The Bass Vol.1, ze maakten rnb/vroege house
Vandaar ook dat vragen met door trivia-spelers zelf gemaakte foto's altijd het langste open staan. Die zijn namelijk niet op te zoeken...quote:Op maandag 6 september 2010 22:46 schreef Mithras82 het volgende:
www.tineye.com (reverse image search)
Ja, je begint op mij te lijken.quote:Op maandag 6 september 2010 22:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vandaar ook dat vragen met door trivia-spelers zelf gemaakte foto's altijd het langste open staan. Die zijn namelijk niet op te zoeken...
...te cynisch?
Ik check tegenwoordig soms eerst of een foto in Tinyeye bekend is. Zo ja, dan wordt dat hem niet..quote:
quote:"That's the Way Love Is," which hit No. 1 on the US Dance Chart in 1989 as well as reaching No. 8 on the UK Top 40.
Byron Stingily, who left the group and became a successful solo artist, re-recorded the song and brought it back to No. 1 on the US dance chart in 1999.
quote:Op maandag 6 september 2010 22:46 schreef Mithras82 het volgende:
www.tineye.com (reverse image search)
vond het al best triest dat iedereen hier met tinypic moet werken om een vraag veilig te houden, ik bedoel er valt niks te winnen dus speel eerlijk mee of speel niet meequote:Op dinsdag 7 september 2010 00:07 schreef lubje25 het volgende:
[..]
wist niet dat dit kon
Misschien moet ik mijn plaatjes ook maar even checken voordat ik ze in een vraag gebruik.
Nou ja, het gebruik van tinypic heeft een andere reden. Soms stond het antwoord namelijk gewoon in de bestandsnaam van een foto, dus als je een vraagsteller quotte om een gokje te wagen kreeg je het antwoord soms gewoon direct in beeld. Dan kom je dus letterlijk per ongeluk achter het antwoord.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:42 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
vond het al best triest dat iedereen hier met tinypic moet werken om een vraag veilig te houden, ik bedoel er valt niks te winnen dus speel eerlijk mee of speel niet mee
Daarom gebruik ik meestal allmusic pictures maar die schijn je ook weer op te kunnen zoeken. En ze zijn vaak kleinquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:42 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
vond het al best triest dat iedereen hier met tinypic moet werken om een vraag veilig te houden, ik bedoel er valt niks te winnen dus speel eerlijk mee of speel niet mee
Jobquote:Op dinsdag 7 september 2010 14:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar de vraag was winnaars, en naast Dana weet ik ook geen andere, dus ik hou het toch maar op Dinges Cohen (voornaam ga ik niet opkomen)
Vraag me af of Job Cohen dat ooit had verwacht, dat ie nog ooit in dezelfde opsomming zou staan als Dana International...quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
owja!
en in 1 post , he.
Job Cohen
Dana International
Mocades (Eres Tu) was Spaans...quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:56 schreef ranja het volgende:
Dana International
Mocades
meer niet toch?
NBDBD +1quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
owja!
en in 1 post , he.
Izar Cohen & Alpha-beta (A-Ba-Ni-Bi)
Dana International (Diva)
Volgens mij was Milk & Honey geen andere dan Milk & Honey....quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:47 schreef belsen het volgende:
Milk & Honey natuurlijk.
Hallelujah.
En Dana International - Viva la diva.
Het was voluit 'Gali Atari & Milk And Honey', maar aangezien NBDBD mij het punt gaf voor slechts 'Milk & Honey', krijgt hij van mij het punt voor slechts 'Job Cohen'...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Volgens mij was Milk & Honey geen andere dan Milk & Honey....
quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[inb4friekin_]Hey, een neger met een olijke snor!
Joe Smooth van Promised land.[/inb4friekin_]
Ah, je trapt er niet in.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:13 schreef MadMaster het volgende:
1980? omdat Israel toen niet kon of zo?
Ik heb onlangs aan het subforum ESF meegewerkt en toen kwamen dit soort zaken weer boven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ah, je trapt er niet in.
MadMaster un pointe, MadMaster one point
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:48 schreef methodmich het volgende:
Golden Earring
The Motions
Sandy Coast
Q65
Klein Orkest
Kane
Anouk
Di-Rect
Earth & Fire
Shocking Blue
Supersister
Hallo Venray
Grof Geschut
Dyzack
Billy the Kid
Correct! Dromen Van Johanna.quote:
Sure, wie anders.quote:
Wat leuk dat je aan me denktquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[inb4friekin_]Hey, een neger met een olijke snor!
Joe Smooth van Promised land.[/inb4friekin_]
Dat inderdaad, ik denk dan is het nog wat moeilijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:51 schreef cafca het volgende:
Als het Hendrix is, is die foto wel in spiegelbeeld.
Dan ben je inderdaad wel een heel extreme Jimi Hendrix adept.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:40 schreef cafca het volgende:
Tja, ik dacht: wie speelt er nou in godsnaam als rechtshandige op een linkshandige strat?
quote:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:56 schreef Burnett het volgende:
Die gast van It's A Beautiful day Spirit - 'Taurus' dus..., geen idee hoe die heet...
oh ja...quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:58 schreef cafca het volgende:
[..]
It's a Beautiful Day was Bombay Calling, ander nummer
Och.....ik dacht vroeger dat Joe Jackson een broer van Michael wasquote:Op dinsdag 7 september 2010 22:00 schreef Burnett het volgende:
[..]
oh ja...Ik kon vroeger Joe Jackson en Elvis Costello ook al niet uit elkaar houden...
Ik dacht dat Joe Jackson en Jackson Browne aanverwanten waren...quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:04 schreef cafca het volgende:
Och.....ik dacht vroeger dat Joe Jackson een broer van Michael was
Ik nog niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:00 schreef Burnett het volgende:
[..]
oh ja...Ik kon vroeger Joe Jackson en Elvis Costello ook al niet uit elkaar houden...
quote:Gettin' born in the state of Mississippi
Papa was a copper and mama was a hippie
In Alabama she would swing a hammer
Price you gotta pay when you pick the panorama
She never knew that there was anything more than poor
What in the world? What does your company take me for?
Gecheckt en OK.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:30 schreef schaap001 het volgende:
Randy California
´t was even een eindje terugscrollen wat nou eigenlijk de vraag was![]()
quote:, born November 20, 1954, in Montreal, is the guitarist and leader of Canadian rock band
. Often compared to Jimi Hendrix, he is acknowledged as one of the best and most underrated guitarists of the 1970s.
Besides Jimi Hendrix,acknowledged the influence of for instance Duane Allman, Johnny Winter, and Carlos Santana. He plays blues, heavy metal, and improvisational styles; one of his notable tricks is playing (live) a lick as if it were played backwards, with the help of only a volume pedal and a delay.
His style has influenced many guitar players, including Zakk Wylde and Eric Gales. His tone is recognized by for instance Guitar Player, which called him a "full-spectrum guitar god," alongside Jeff Beck, Eddie Van Halen, and The Edge.
quote:Op woensdag 8 september 2010 14:10 schreef Grobbel het volgende:
Wilde gok op basis van een foto die ik vanochtend in de laatste Uncut zag staan: Steve Marriott?
Valt me nog mee dat Tony Iommi nog niet is genoemd: snor + haar + jasje + Gibson SG = meestal Tony Iommi.quote:Want alle mannen met snorren en lang haar lijken op elkaar, toch?![]()
Jij kent 'm wel, vermoed ik (al is 't al van naam).quote:
quote:Do you know where you're going to?
Do you like the things that life is showing you
Where are you going to?
Do you know...?
quote:Op woensdag 8 september 2010 14:25 schreef Litpho het volgende:
Alex Lifeson. Die ik niet herken met snor, maar Geddy Lee wel zonder bril.
quote:Op woensdag 8 september 2010 11:23 schreef schaap001 het volgende:
Hint:
let op: dit is dus een hint en niet het antwoord (zie zo vaak dat men dan de naam van de hint gaat roepenals zijnde het antwoord)
We aim to pleasequote:
Claptop.....is dat een opvouwbare Clapton?quote:Op woensdag 8 september 2010 14:39 schreef belsen het volgende:
Ik ken er twee die met Hendrix werden vergeleken, waarvan Beck al in de tekst staat en het Claptop niet is.
Sorry, maar de eerstvolgende vraag over een drankorgel ben ik paraat!quote:Op woensdag 8 september 2010 14:31 schreef schaap001 het volgende:
waar zijn de gitaristen onder ons?
quote:Op woensdag 8 september 2010 14:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Claptop.....is dat een opvouwbare Clapton?
quote:which called him a "full-spectrum guitar god," alongside Jeff Beck, Eddie Van Halen, and The Edge
Ah, ik ben niet de enigequote:
Oh, is hij datquote:Op woensdag 8 september 2010 14:51 schreef schaap001 het volgende:
Het was Frank Marino
smaken verschillen uiteraard maar dit is een classic uit 1978...quote:Op woensdag 8 september 2010 14:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zowel van man als band nog nooit gehoord.
Keurig.quote:
Klopt.quote:
Helaas geen Danny de Munk.quote:
Krijgen we nog een gokje?quote:
Heel goed. Mag ik nog een gokje noteren?quote:
Die ene van Take Thatquote:Op woensdag 8 september 2010 15:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Heel goed. Mag ik nog een gokje noteren?
En krijgen we nog een gokje?quote:
Uit het nummer van Tim Knol, ja.quote:
ik niet, kan het wel in de browser instellen maar dat doe ik niet.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Heeft de niet-crew eigenlijk al de automatisch update-ende layout?
Anders heb ik wel een beetje een voordeel natuurlijk.
quote:
Dat werkt ook niet prettig, in de nieuwe layout wordt dat veel relaxter. Ik vind het zelfs niet erg meer dat mijn lieve vertrouwde foksilver niet meer werkt. Eerste nieuwe layout sinds jaren die wel de moeite waard isquote:Op woensdag 8 september 2010 15:18 schreef ranja het volgende:
[..]
ik niet, kan het wel in de browser instellen maar dat doe ik niet.
ohquote:
Ik ook niet, zie het verloop van mn lijstjequote:Op woensdag 8 september 2010 16:02 schreef ranja het volgende:
[..]
ohdaar werd het wel een stuk makkelijker van.
heb niet op het antwoord op noobie's vraag gewacht....
jij gokte op de ja, ik op de nee? of heb je halverwege wel het antwoord gezien?quote:Op woensdag 8 september 2010 16:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ook niet, zie het verloop van mn lijstje
Tja, sorry. In mijn ogen is een band ook een Artiest....quote:Op woensdag 8 september 2010 15:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
replacements - alex chilton
scissor sisters - paul mccartney
van morrison - jackie wilson said
family fodder - debbie harry
france gall - ella elle l'a
jars of clay - flood
motley crue - dr feelgood
dr feelgood - roxette
roxette - the look
the look - i am the beat
the house of love - beatles & the stones
victims family - nirvana
love - you set the scene
leonard cohen - sisters of mercy
tim buckely - starsailor
quote:This Heat, Pere Ubu, Outsiders, Nation of Ulysses, Mars, The Trojans, The Black Dice, Todd Terry, the Germs, Section 25, Althea and Donna, Sexual Harrassment, a-ha, Pere Ubu, Dorothy Ashby, PIL, the Fania All-Stars, the Bar-Kays, the Human League, the Normal, Lou Reed, Scott Walker, Monks, Niagra, Joy Division, Lower 48, the Association, Sun Ra,
Scientists, Royal Trux, 10cc, Eric B. and Rakim, Index, Basic Channel, Soulsonic Force ("just hit me"!), Juan Atkins, David Axelrod, Electric Prunes, Gil! Scott! Heron!, the Slits, Faust, Mantronix, Pharaoh Sanders and the Fire Engines, the Swans, the Soft Cell, the Sonics, the Sonics, the Sonics, the Sonics.
geweetogquote:Op woensdag 8 september 2010 16:16 schreef friekin_ het volgende:
LCD Soundsystem, losing my edge. Wa hedde toch een goei smaak gij.
Watwie?quote:I like them tall girls, I like them short girls
I like them brown haired girls, I like them blonde haired girls
I like them big girls, I like them skinny girls
I like them carrying a little-bitty weight girls
Zig & Zag - Them Girlsquote:
Maar wie waren dat ook alweer?quote:Girls
I like 'em fat
I like 'em tall
Some skinny
some small
I got to get to know them all
Geen idee, als het het nummer is waarvan ik denk dat dat het is niet.quote:
je weet genoeg voor een puntquote:
Nope,quote:
Ian Astbury?quote:Op woensdag 8 september 2010 19:40 schreef bartrid het volgende:
Nee, vanwege z'n looks werd hij vergeleken met een andere zeer bekende frontman, dus met de overgebleven leden van die band heeft ie ook nog een mopje meegezongen.
schaap001 +001quote:
The Doorsquote:
Bingo! Nondeju!quote:
quote:HELMET - SEEING EYE DOG
Midden jaren ’90 maakte Helmet furore met een zeer eigen mix van noiserock met metal en hardcore. Na negen jaar hadden de bandleden echter genoeg van elkaar gezien en daarom werd in 1998 de stekker uit de groep getrokken. Met albums als Meantime en Betty was de band genrebepalend geweest, maar elkaar konden ze niet meer luchten.
Bij oprichter Page Hamilton blijft het echter al die jaren kriebelen. In 2004 graaft hij Helmet op en begint opnieuw platen te maken.
In eerste instantie nog met andere oud-leden van Helmet, maar op Seeing Eye Dog is de zanger, gitarist en producer het enige overgebleven originele lid.
Spijkerbroek
En van het originele geluid is ook vrij weinig overgebleven. Helmet van 2010 klinkt zoals de zwarte strakke spijkerbroek uit 1994 die er ook zo uit ziet.
Vaal en afgewassen, met daaronder nog steeds hetzelfde model maar met langzaam losraffelende naden. Op een aantal kleine lichtpuntjes na (zoals de titelsong en Miserable) klinkt de band als een ongeïnspireerde kopie van zichzelf.
Dieptepunt
Dieptepunt wordt geraakt wanneer And Your Bird Can Sing van The Beatles in een B-versie uitgevoerd wordt. Hieruit blijkt voornamelijk waarom Hamilton al de voorgaande jaren zich heeft gericht op schreeuw-zingen. Buiten dat het meer in het straatje van Big Star had gepast, valt zijn stem hier volledig door de mand.
Vraag is echter of mensen zover komen bij het beluisteren van deze plaat. De neiging om een van de eerste twee of drie platen op te pakken wordt gedurende deze plaat met elk nummer groter.
Belegen
Helmet is oud geworden en zo klinkt de band ook, oud en belegen. Dit terwijl bands als Prong, Unsane en andere uit de golf waar Helmet midden jaren ’90 bands nog steeds bij de tijd klinken.
Misschien is het de sabbatical van zes jaar geweest die de passie uit de band heeft gewrongen, maar de Helmet die was is niet meer. Het doet je dan ook afvragen of die hond niet beter een keer een oor te luisteren had kunnen leggen, dan met dat ziende oog te kijken.
4/10
Helmet speelt op 17 november in Luxor in Arnhem en op 18 november in W2 in Den Bosch.
© NU.nl/Tjeerd van Erve
Tja, ik dacht dat Astbury 't vast niet wasquote:Op woensdag 8 september 2010 20:32 schreef bartrid het volgende:
Ben ik net even weg, mis ik een Helmet vraag. En die nieuwe is niet best (net zoals de rest van de platen die ze recentlijk uitgebracht hebben)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |