Nee, ik wil weten of die leraar het recht heeft zich zo te gedragen.quote:
Ik neem aan dat je niet op een ggggristelijke school zit.quote:Op zondag 5 september 2010 02:00 schreef noksala het volgende:
[..]
Nee, ik wil weten of die leraar het recht heeft zich zo te gedragen.
Ow, nou is het opeens mijn schuld. Als hij nog dichterbij kwam dan had ik serieus zijn botten gebroken, uit zelfverdediging. Als een leraar zich niet kan gedragen, dan mag daar gewoon iets van gezegt worden. Ik ben niet zo'n pussy dat lekker mee gaat knikken, ik vond het gewoon te ver gaan. Je had er bij moeten zijn, het meisje moest huilen, en ook een nieuwe schrift gaan kopen want die hoeken zijn helemaal kapot.quote:Op zondag 5 september 2010 02:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet op een ggggristelijke school zit.
Behoudens dat zie ik geen echt onoirbare praktijken. Zulks in tegenstelling tot jouw taalgebruik.
Inderdaad.quote:Op zondag 5 september 2010 02:16 schreef noksala het volgende:
Ow, nou is het opeens mijn schuld.
Uit zelfverdedigingquote:Als hij nog dichterbij kwam dan had ik serieus zijn botten gebroken, uit zelfverdediging.
Met de nadruk op "gewoon"quote:Als een leraar zich niet kan gedragen, dan mag daar gewoon iets van gezegt worden.
Oh noes, een nieuw schriftquote:Ik ben niet zo'n pussy dat lekker mee gaat knikken, ik vond het gewoon te ver gaan. Je had er bij moeten zijn, het meisje moest huilen, en ook een nieuwe schrift gaan kopen want die hoeken zijn helemaal kapot.
quote:
In een bankschroef, vraag ik me dan af, of met je blote handen, of?... vragen.....quote:Uit zelfverdediging![]()
Serieus zijn botten breken__!
[..]
Als iemand over de scheef gaat dan mag je daar 'gewoon' wat van zeggen ja. Dat jij dat niet durft is dan weer een ander verhaalquote:Met de nadruk op "gewoon"![]()
[..]
Ja het gaat ook om een schrift.. Pfff je klinkt als een oud wijf. No offence.quote:Oh noes, een nieuw schrift![]()
Want de hoeken zijn helemaal kapot__!
Haha ik weet al precies wat voor type jij bent, je leraar neukt jou in je kont en jij zegt: Maakt niet uit yohquote:Op zondag 5 september 2010 02:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Uit zelfverdediging![]()
Serieus zijn botten breken__!
[..]
Met de nadruk op "gewoon"![]()
[..]
Oh noes, een nieuw schrift![]()
Want de hoeken zijn helemaal kapot__!
dudequote:Op zondag 5 september 2010 04:06 schreef noksala het volgende:
Ik zei het niet voor niks. Ik wil ook niet graag mensen pijn doen, als ik het niet gezegt had weet ik veel wat hij voor gekke dingen wou proberen. Die leraar weet dat ik een martial artist ben, en toen ik zei dat hij moest stoppen deed hij dat ook. Ik deed het dus op hem te beschermen.
Op dat moment dacht ik aan een block (Wing Chun), vervolgens draai ik achteruit onder zijn arm door daarna een duwtje tegen zijn hoofd en hij valt zachtjes op de grond (Aikido), wanneer hij dan op de grond ligt maak ik het af met een simpele polsklem (jui jitsu). Ik ga natuurlijk niet meteen een kettingstoot op zijn neus geven, zo stom ben ik ook weer niet.quote:Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef Nemephis het volgende:
In een bankschroef, vraag ik me dan af, of met je blote handen, of?... vragen.....
Ja het gaat ook om een schrift.. Pfff je klinkt als een oud wijf. No offence.
TS heeft gelijk maar had niet moeten dreigen met botten breken want dat is bijzonder kinderachtig.
quote:Op zondag 5 september 2010 04:06 schreef noksala het volgende:
Ik zei het niet voor niks. Ik wil ook niet graag mensen pijn doen, als ik het niet gezegt had weet ik veel wat hij voor gekke dingen wou proberen. Die leraar weet dat ik een martial artist ben, en toen ik zei dat hij moest stoppen deed hij dat ook. Ik deed het dus op hem te beschermen.
Dat zeg ik toch.quote:Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef Nemephis het volgende:
Als iemand over de scheef gaat dan mag je daar 'gewoon' wat van zeggen ja.
Ehm ... je bedoelt? noksala?quote:Op zondag 5 september 2010 04:08 schreef Nemephis het volgende:
edit : mss had noksala toch wat meer gelijk dan ik dacht ...
104 is een paar deuren verder.quote:Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef noksala het volgende:
[..]
Haha ik weet al precies wat voor type jij bent, je leraar neukt jou in je kont en jij zegt: Maakt niet uit yoh
Obviousquote:
Waar baseer je dat op eigenlijk?quote:Op zondag 5 september 2010 02:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet op een ggggristelijke school zit.
Tja.. drank enzoquote:
quote:Op zondag 5 september 2010 04:54 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op eigenlijk?Omdat een leraar godverdomme schreeuwt?
Dat dus. Niet zo slim TS, als de leraar kwaad wil zegt hij gewoon dat jij hem bedreigd hebt en ben jij de sjaak.quote:Op zondag 5 september 2010 02:20 schreef n8n het volgende:
Jezelf verdedigen als je klappen ontvangt en dreigen botten te breken als je je bedreigd voelt zijn toch hele verschillende dingen. Als je 'm echt wilde naaien had je de leraar geprovoceerd, klein steekje is vaak genoeg om iemand in zo'n situatie op de kast te jagen. Zorg wel dat je niet gaat beledigen of schelden, dan ben je dom bezig.
Gele kaart = je bent er uitgestuurd en dat moet geregistreerd worden. Bij mij op school moet je als ll. ook opschrijven hoe je dat soort gedrag in de toekomst gaat voorkomen en natuurlijk jouw kant van het verhaalquote:Op zondag 5 september 2010 10:16 schreef teamlead het volgende:
Wtf is een gele kaart en een vierkant rooster
Overigens heeft die leraar gewoon gelijk. Had wat subtieler geuit kunnen worden, maar waarschijnlijk was het dan bij ts en zijn chickie niet binnengekomen
Precies. En elke keer dat TS in de toekomst met de docent (maar eigenlijk ook elke andere docent) in een conflictsituatie komt, zal die laatste altijd wat meer krediet hebben omdat TS ooit fysiek opgestaan is en een fysieke bedreiging geuit heeft en "er dus wel een schroefje bij TS los zal zitten."quote:Op zondag 5 september 2010 10:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus. Niet zo slim TS, als de leraar kwaad wil zegt hij gewoon dat jij hem bedreigd hebt en ben jij de sjaak.
Dat.quote:Op zondag 5 september 2010 10:16 schreef teamlead het volgende:
Wtf is een gele kaart en een vierkant rooster
Hij heeft zich maar gewoon in te houden, schreeuwen is onacceptabel.quote:Overigens heeft die leraar gewoon gelijk. Had wat subtieler geuit kunnen worden, maar waarschijnlijk was het dan bij ts en zijn chickie niet binnengekomen
TS :quote:Op zondag 5 september 2010 04:23 schreef noksala het volgende:
[..]
Op dat moment dacht ik aan een block (Wing Chun), vervolgens draai ik achteruit onder zijn arm door daarna een duwtje tegen zijn hoofd en hij valt zachtjes op de grond (Aikido), wanneer hij dan op de grond ligt maak ik het af met een simpele polsklem (jui jitsu). Ik ga natuurlijk niet meteen een kettingstoot op zijn neus geven, zo stom ben ik ook weer niet.
Dat met die schrift, tja et klinkt kinderachtig. Toch vind ik het niet kunnen andermans eigendom kapot te maken, alleen maar omdat ze wat Engelse woordjes wou leren.
Misschien komt het ook wel omdat ik vroeger op een Christelijke basisschool heb gezeten, daar schreeuwde de leraar nooit, alles werd opgelost door middel van uitpraten. Als je gewend bent aan die mooie manier van met elkaar omgaan, en er staat opeens een schreeuwende gorilla voor je neus.
Maargoed even terug naar het moment, wat zouden jullie dan doen: Je zit in de klas, en een leraar gaat te ver. Jij zegt daar iets van, en hij kom heel dreigend op je aflopen. Vertel me dan: Wat is het eerste wat in je opkomt? Wat zou je doen?
quote:Op zondag 5 september 2010 04:06 schreef noksala het volgende:
quote:Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef Locusta het volgende:
[..]
Gele kaart = je bent er uitgestuurd en dat moet geregistreerd worden. Bij mij op school moet je als ll. ook opschrijven hoe je dat soort gedrag in de toekomst gaat voorkomen en natuurlijk jouw kant van het verhaal
Vierkant rooster = is bijv. iedere dag van 8 tot 5 op school zitten, in plaats van wisselende lestijden
Jammer dat jij het vervelend vindt, maar het beste moment om in te grijpen is direct.quote:Hoewel ik vind dat de leraar wel wat te veel uit zijn slof schoot (burn out?), weet ik wel dat het heel storend is als leerlingen met andere vakken bezig zijn tijdens jouw les.
En als je een leraar op zijn gedrag aan wil spreken (wat je imho ook altijd mag doen, zolang het respectvol blijft), kun je dat beter ná de les doen. Ik accepteer ook geen discussie/weerwoord/irritant bijdehante actie tijdens de les, maar ben altijd bereid om het gesprek aan te gaan ná de les.
Wat? Zo lang op school zitten of de gele kaart invullen?quote:Op zondag 5 september 2010 11:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
En doen de leerlingen dat bij jou ook daadwerkelijk?
Dat het vervelend is doet er niet toe. Ik zou het nooit toestaan bij mij in de les.quote:[..]
Jammer dat jij het vervelend vindt, maar het beste moment om in te grijpen is direct.
Je gaat er meteen vanuit dat alle andere leerlingen het met de leerling in kwestie eens zijn? Dat hoeft toch helemaal niet?quote:Op zondag 5 september 2010 11:49 schreef Locusta het volgende:
Dat het vervelend is doet er niet toe. Ik zou het nooit toestaan bij mij in de les.
Maar aan de andere kant ben ik nog nooit zo uit mijn slof geschoten als de docent uit het verhaal van ts en heb ik ook tot op heden nog niet zo'n situatie meegemaakt
Maar je snapt natuurlijk wel dat het nooit een eerlijke discussie zal worden tussen een docent en +/- 25 leerlingen in de klas
jij bent geen docent of wel?quote:Op zondag 5 september 2010 11:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je gaat er meteen vanuit dat alle andere leerlingen het met de leerling in kwestie eens zijn? Dat hoeft toch helemaal niet?
Ik vind het wel komisch hoe je zegt 'ik zou het nooit toestaan', alsof je er iets aan kunt doen als een leerling iets dergelijks doet.
Nee, maar ik heb wel zelf op school gezeten (duh) en ik ken wel mensen die lesgeven op middelbare scholen en op het MBO.quote:
Misschien dat nog niet eens zozeer, maar er zijn ook altijd leerlingen die iedere gelegenheid aangrijpen om stennis te lopen schoppen en een discussie zien als mogelijkheid om de les te verziekenquote:Op zondag 5 september 2010 11:56 schreef heiden6 het volgende:
Je gaat er meteen vanuit dat alle andere leerlingen het met de leerling in kwestie eens zijn? Dat hoeft toch helemaal niet?
Ik vind het wel komisch hoe je zegt 'ik zou het nooit toestaan', alsof je er iets aan kunt doen als een leerling iets dergelijks doet.
Ergens denk ik dat jij nou juist níet de persoon was die, bij een conflict tussen leraar en klasgenoot, naar voren liep en de klas toesprak "nounou, even rustig jongens, de leraar heeft eigenlijk wel een goed punt. Verplaats je even in zijn positie, hij heeft het ook niet altijd even makkelijk!".quote:Op zondag 5 september 2010 11:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
...
Misschien komt het omdat ik vijf jaar op Aruba op school heb gezeten, waar de leerlingen nog veel volgzamer zijn dan hier, dat ik het beeld van 'iedereen heeft standaard een tyfushekel aan alle leraren' niet herken.quote:Op zondag 5 september 2010 12:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ergens denk ik dat jij nou juist níet de persoon was die, bij een conflict tussen leraar en klasgenoot, naar voren liep en de klas toesprak "nounou, even rustig jongens, de leraar heeft eigenlijk wel een goed punt. Verplaats je even in zijn positie, hij heeft het ook niet altijd even makkelijk!".
Of wel?
Je bent er zelf echt van overtuigd dat 'een stap dichterbij en ik breek al je botten' de juiste woorden zijn?!?!quote:Op zondag 5 september 2010 14:49 schreef noksala het volgende:
Vervolgens kwam hij heel dreigent op mij aflopen, en toen hij 1 meter voor mij stond zei ik: ''Een stap dichterbij en ik breek al je botten''. Ik zag aan zijn houding en blik in zijn ogen dat hij mij een klap wou geven, of wou beetgrijpen. In dat geval had ik wel iets moeten doen, maar hoefde dus niet omdat ik de juiste woorden zei.
TS had op een andere manier kunnen reageren, maar het gedrag van de leraar was - indien niet gedramatiseerd - ook buiten proporties. Als je als docent moet schreeuwen om je punt kracht bij te zetten, zeker op de eerste schooldag al, ben je naar mijn idee ook verkeerd bezig en kan je beter ander werk gaan zoeken. Wederzijds respect is een bijzonder mooi uitgangspunt maar de docent heeft in deze kwestie niet laten blijken deze te verdienenquote:Op zondag 5 september 2010 15:59 schreef silliegirl het volgende:
Wat is dat toch tegenwoordig; leerlingen denken maar dat ze gelijk staan aan hun docent; dat is niet zo; die beste mensen zijn ouder dan jullie en daarom dien je met enige respect naar ze toe te reageren.
Je hebt niet juist gehandeldquote:Op zondag 5 september 2010 14:49 schreef noksala het volgende:
Oke, heel erg bedankt voor de reacties allemaal.
[...]
Verder na wat jullie ook allemaal zeggen vind ik toch dat ik juist gehandelt heb. Zijn gedraag was onbehoorlijk, dat weten vinden jullie ook wel neem ik aan. Dat ik hem daarop aanspreek is ook niet verkeerd, goed zelfs. Vervolgens kwam hij heel dreigent op mij aflopen, en toen hij 1 meter voor mij stond zei ik: ''Een stap dichterbij en ik breek al je botten''. Ik zag aan zijn houding en blik in zijn ogen dat hij mij een klap wou geven, of wou beetgrijpen. In dat geval had ik wel iets moeten doen, maar hoefde dus niet omdat ik de juiste woorden zei.
Maar ik neem aan dat het goedkomt, ik heb morgen een gesprek met hem.
Volgens mij is het wel goed om dit aan te geven naar je mentor toe, die kerel loopt tegen de overspannenheid aan te tikken als ik dat zo lees. Verwacht alleen niet dat die mentor je onder die straf uit gaat halen.quote:Op zondag 5 september 2010 01:52 schreef noksala het volgende:
Mijn vraag is of een leraar zich wel zo mag gedragen, volgensmij gaat het echt veel te ver. Spullen van leerlingen tegen de muur gooien, en de hele tijd schreeuwen. Moet ik dit tegen mijn mentor zeggen? Of stel ik me te veel aan, en moet ik gewoon die straf gaan lijden?
Ja want leraren mogen doen wat ze willen in de klas en je moet maar netjes alles met woorden oplossen.quote:Op zondag 5 september 2010 19:20 schreef Vagere_Hein het volgende:
Je lokte het toch echt zelf uit door op te gaan staan. Je dwingt hem immers om fysiek zijn aandacht naar jou te verplaatsen (ipv het alleen bij een opmerking te houden).
Dat klinkt leuk, maar elke argumentatie (overigens niet verrassend met zo'n punt) ontbreekt. Doe es argumenteren en uitleggen waarom deze specifieke situatie geweld zou vereisen?quote:Op zondag 5 september 2010 19:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja want leraren mogen doen wat ze willen in de klas en je moet maar netjes alles met woorden oplossen.
Met zo'n mentaliteit is het geen wonder dat het zo'n kutzooi in de wereld is.
Als je echt skills hebt, had je allang ervoor gezorgd dat je jezelf niet fysiek hebt laten klemzetten.quote:Op zondag 5 september 2010 19:14 schreef noksala het volgende:
Als je 2 seconden hebt om na te denken komen er soms rare dingen uit je mond, dat is menselijk. Dat zal ik morgen ook aan die vent uitleggen. Ik ben ook geen perfect mens, en dit was een moeilijke situatie. Het ook wel heel makkelijk om te zeggen dat ik fout bezig was. Ik heb mezelf beschermt door middel van woorden, in plaats van me lichaam te gebruiken. Dat vind ik al goed genoeg van mezelf. Er was namelijk ook geen uitweg om een stapje achteruit te doen ik probeer jullie het even te voorbeelden:
Ik zit helemaal links achter in de hoek van lokaal. Toen ik de leraar aansprak stond ik op, maar ik bleef voor mij stoel staan. De leraar liep daarna naar mijn tafel toe, aan zijn stappen en kleine schokjes in zijn arm zag ik dat hij een handeling wou uitvoeren. Toen hij 1 meter voor me stond kon ik niet naar achter of op zij. Op dat moment dacht ik maar aan 2 dingen: Of ik duw hem weg, of ik dreig hem niet dichterbij te komen.
Ja vroeger vanaf mijn 8e had ik 4uurtjes per week. Sinds mijn 12e hang ik bijna elke dag in de Gym. Natuurlijk ben ik nog niet zo heel oud, en ook niet perfect dusjaquote:Op zondag 5 september 2010 19:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je echt skills hebt, had je allang ervoor gezorgd dat je jezelf niet fysiek hebt laten klemzetten.
Maargoed, zoals ik al zei, 4 uurtjes zelfverdediging....
the best defence is offence.quote:Op zondag 5 september 2010 19:30 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar elke argumentatie (overigens niet verrassend met zo'n punt) ontbreekt. Doe es argumenteren en uitleggen waarom deze specifieke situatie geweld zou vereisen?
Sukkel. Dat belemmert de natuurlijke groei van je lichaam alleen maar.quote:Op zondag 5 september 2010 20:15 schreef noksala het volgende:
[..]
Sinds mijn 12e hang ik bijna elke dag in de Gym.
In die fase van het conflict waren ze nog helemaal niet beland. De docent dreigde pas fysiek naar TS te worden toen deze zelf opstond en het daarmee expliciet fysiek maakte.quote:Op zondag 5 september 2010 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
the best defence is offence.
Als jij merkt dat iemand je fysiek iets gaat aandoen zie ik 0 reden waarom je niet de eerste klap kan uitdelen.
Zou krankzinnig zijn als je het laat gebeuren.
No worries. De stap die je nu genomen hebt is dan weer heel volwassen en dat waarderen ze wel.quote:Op zondag 5 september 2010 21:05 schreef noksala het volgende:
Ja nu achteraf zie weet ik ook dat het neit goed was, maar ik kan de tijd niet terugdraaien
Opstaan en verbaal reageren op een fysiek agressieve man die juist verbaal moet blijven ten allen tijde.. right.. TS is de puber hoor.quote:Op zondag 5 september 2010 20:55 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
In die fase van het conflict waren ze nog helemaal niet beland. De docent dreigde pas fysiek naar TS te worden toen deze zelf opstond en het daarmee expliciet fysiek maakte.
Allemaal begrijpelijk vanuit de logica van een primair reagerende puber die niet weet hoe hij een conflict dat nog niet fysiek is geworden moet de-escaleren (en die er niet zo bij stil staat dat hij een gedeeld belang heeft met zijn docent om het niet fysiek te laten worden), maar gewoon niet zo handig.
Dat dus, daarnaast is het doel van elke oosterse vechtsport om een fysiek treffen zo kort en veilig mogelijk te houden het liefst voorkomen. Desnoods ben 10 jaar krachtraining gedaan en ken je 12 vechtsporten zonder deze mindset ben je ver ver verwijderd van een martial-artistquote:Op zondag 5 september 2010 19:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je echt skills hebt, had je allang ervoor gezorgd dat je jezelf niet fysiek hebt laten klemzetten.
Maargoed, zoals ik al zei, 4 uurtjes zelfverdediging....
Lol, dat domme. Ook daadwerkelijk het punt maken dat het wel slim was om een agressieve houding aan te nemen omdat TS puber is en niet het wijste zou kunnen zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 21:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Opstaan en verbaal reageren op een fysiek agressieve man die juist verbaal moet blijven ten allen tijde.. right.. TS is de puber hoor.
Ik zeg niet dat ik elke dag train, ik zeg dat ik bijna elke dag naar de Gym ga. Mijn ooms en broers zijn daar ook meestal, en ik kijk voorral naar gevechten van andere mensen om zelf mijn techniek wat bij te werken. Of ik praat wat met een MMA-vechter. Je kan ook leren zonder je lichaam te gebruiken, maar af en toe doe ik mee met de training en spar ik wat.quote:Op zondag 5 september 2010 20:22 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Sukkel. Dat belemmert de natuurlijke groei van je lichaam alleen maar.
nee want dat laatste sloeg specifiek op de dreigende houding naar TS toe en niet op het voorgaande dat vooraf ging.quote:Op zondag 5 september 2010 21:49 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Lol, dat domme. Ook daadwerkelijk het punt maken dat het wel slim was om een agressieve houding aan te nemen omdat TS puber is en niet het wijste zou kunnen zijn.
Gelukkig zijn we in ieder geval wel zo ver dat je met deze opmerking meteen impliciet erkent dat de-escalerend optreden wel het beste was. Zijn we toch iets verder gekomen dan the best defence (sic) is offence. (sic)
Heb je wel eens een echt gevecht gehad op straat? Of in de ring?quote:Op zondag 5 september 2010 22:00 schreef noksala het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik elke dag train, ik zeg dat ik bijna elke dag naar de Gym ga. Mijn ooms en broers zijn daar ook meestal, en ik kijk voorral naar gevechten van andere mensen om zelf mijn techniek wat bij te werken. Of ik praat wat met een MMA-vechter. Je kan ook leren zonder je lichaam te gebruiken, maar af en toe doe ik mee met de training en spar ik wat.
Ik denk dat je dat van de andere kant moet bekijken (zoals ik het vroeger, pakweg 15 jaar terug) zelf ook gedaan heb. Het feit dat hij of zij docent is, maakt hem of haar niet oppermachtig. Ik begrijp zeer goed dat je respect van je leerlingen moet hebben om ze iets te kunnen bijbrengen, maar ik vind dat respect iets is wat je moet verdienen. Als je respect afdwingt, heb je een klas die 'luistert', maar als je het respect hebt verdient, bereik je zo veel meer.quote:Op zondag 5 september 2010 15:59 schreef silliegirl het volgende:
Dat de docent wel een beetje te ver gaat door met een schrift te gaan gooien is 1.
Maar jij gaat als leerling nog wel een stukje verder door te roepen dat je al z'n botten gaat breken. Je had ook bij het zien van een dreigend naderende docent terug op je stoel kunnen gaan zitten, ofwel; afdruipen.
Wat is dat toch tegenwoordig; leerlingen denken maar dat ze gelijk staan aan hun docent; dat is niet zo; die beste mensen zijn ouder dan jullie en daarom dien je met enige respect naar ze toe te reageren. Ik vind dan door de klas roepen dat je docent is normaal moet doen al te ver gaan, kies dan voor een bewoording als "Meneer, kunt u niet beter even kalmeren?"
Ah je bent daar nog steeds blijven hangen in de discussie. Dan mag je me alsnog een inhoudelijk antwoord geven op #77 (waar je eerder, hoe verrassend, besloot om met een non-argument op te reageren).quote:Op zondag 5 september 2010 22:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
nee want dat laatste sloeg specifiek op de dreigende houding naar TS toe en niet op het voorgaande dat vooraf ging.
Ja vaak zelfs. Op straat is het natuurlijk heel snel afgelopen, trap op de knie elleboog op de schedel enzo. Als ik spar tegen andere getrainde vechters is het ook een stuk leuker, wat meer uitdaging. Maar even antwoord geven op jou vraag: Ja ik stap af en toe weleens de ring in, maar liever vecht ik in een kooi.quote:Op zondag 5 september 2010 22:38 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Heb je wel eens een echt gevecht gehad op straat? Of in de ring?
quote:Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef noksala het volgende:
[..]
Ja vaak zelfs. Op straat is het natuurlijk heel snel afgelopen, trap op de knie elleboog op de schedel enzo. Als ik spar tegen andere getrainde vechters is het ook een stuk leuker, wat meer uitdaging. Maar even antwoord geven op jou vraag: Ja ik stap af en toe weleens de ring in, maar liever vecht ik in een kooi.
Jouw gedrag is kwalijker dan dat van de leraar. Als ik vroegerquote:Op zondag 5 september 2010 01:52 schreef noksala het volgende:
Ik heb sinds het begin van het schooljaar een agressieve leraar voor Biologie. Van de week vond gebeurde er iets waarvan ik nu toch even een topic wil maken.
Een meisje zat tijdens de Biologie les nog even snel wat woordjes voor Engels te leren, omdat we daarna meteen een SO hadden. Dus de leraar betrapte haar en hij scheeuwde keihard door de klas: BEN JE NOU GODVERDOMME MET EEN ANDER VAK BEZIG!, KOM HIER!. Toen moest ze haar bio schrift laten zien, en ze had nog niet zoveel geschreven. Toen begon die vent meteen: JIJ BLIJFT TOT HALF 5 NA!. Daarna smeet hij zo haar schrift tegen de muur aan.
Dat was voor mij de drempel. Dus ik stond op en ik zei: Ey gedraag je man, het is niet jou schrift, DOE NORMAAL!. Toen kijk hij me heel eng aan en liep op me af. Dus ik zei: Nog 1 stap dichterbij en ik breek al je botten in je lichaam. Hij begon meteen de schreeuwen: JA GELE KAART HALEN GODVERDOMME, EN VIERKANT ROOSTER HELE WEEK. Dus ik gehoorzaamde maar en pakte me tas en spullen en liep de klas uit. Nu moet ik de hele volgende week tot iets van kwart voor 5 op school zitten.![]()
Mijn vraag is of een leraar zich wel zo mag gedragen, volgensmij gaat het echt veel te ver. Spullen van leerlingen tegen de muur gooien, en de hele tijd schreeuwen. Moet ik dit tegen mijn mentor zeggen? Of stel ik me te veel aan, en moet ik gewoon die straf gaan lijden?
tegen een leraar gezegd had, was dat op z'n minst op een paar dagen schorsing uitgekomen..quote:Nog 1 stap dichterbij en ik breek al je botten in je lichaam.
En daar ging je laatste stukje geloofwaardigheid, als je werkelijk goed was had je ook genoeg zelfbeheersing gehad.quote:Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef noksala het volgende:
[..]
Ja vaak zelfs. Op straat is het natuurlijk heel snel afgelopen, trap op de knie elleboog op de schedel enzo. Als ik spar tegen andere getrainde vechters is het ook een stuk leuker, wat meer uitdaging. Maar even antwoord geven op jou vraag: Ja ik stap af en toe weleens de ring in, maar liever vecht ik in een kooi.
Zullen we nog eens even de situatie schetsen dan voor de lulz?quote:Op zondag 5 september 2010 23:20 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Ah je bent daar nog steeds blijven hangen in de discussie. Dan mag je me alsnog een inhoudelijk antwoord geven op #77 (waar je eerder, hoe verrassend, besloot om met een non-argument op te reageren).
quote:Op maandag 6 september 2010 10:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zullen we nog eens even de situatie schetsen dan voor de lulz?
- Meisje schrijft iets in haar schrift
- Leraar flipt en schreeuwt en smijt met haar spullen (agressieve fysieke daad)
- Medeleerling staat op en maant de leraar verbaal aan dat hij eens even moet kalmeren.
- Leraar komt dreigend op leerling af.
- Leerling schrikt staat in een hoek en doet het enige juiste door nog dreigender over te komen.
In jouw blijkbaar perfecte wereldje waarin alles netjes word opgelost met woorden zou de leraar dus netjes moeten zeggen NADAT de leerling opstond en verbaal reageert : ach gossie jongen je hebt gelijk ik ga weer zitten en ik bied mijn nederige verontschuldigingen aan naar het meisje toe.
Zo had het moeten gaan en niks achteraf lullen of dan pas wat zeggen als woorden daadwerkelijk wat oplost en doordringt bij een mens dat overloopt van frustratie en woede (en overspannen zijn)... wat uiteraard nooit het geval zal zijn en vandaar mijn beredenatie : the best defence is offence.
Leerling reageerde correct door op te komen voor iemand in de problemen/bedreigt werd door een ouder iemand die notabene een voorbeeld functie moet uitdragen.
En ik vermoed dat leerling het ver zal schoppen in het leven zolang hij z'n "ik laat niet over me heenlopen" gedrag behoud. (waar hij veel meer aan zal hebben dan slap alles proberen op te lossen met kulwoorden.. ook wel ; the bane of mankind genoemd)
misschien is TBS een goede optie voor jequote:Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef noksala het volgende:
[..]
gewoon straf ondergaan en niet zeiken. Jij bent leerling en geen leraar en de verhouding is gewoon HIJ= baas en jij bent slaaf die moet leren,ervoor betaalt en een carriere moet maken.quote:Op zondag 5 september 2010 01:52 schreef noksala het volgende:
Ik heb sinds het begin van het schooljaar een agressieve leraar voor Biologie. Van de week vond gebeurde er iets waarvan ik nu toch even een topic wil maken.
Een meisje zat tijdens de Biologie les nog even snel wat woordjes voor Engels te leren, omdat we daarna meteen een SO hadden. Dus de leraar betrapte haar en hij scheeuwde keihard door de klas: BEN JE NOU GODVERDOMME MET EEN ANDER VAK BEZIG!, KOM HIER!. Toen moest ze haar bio schrift laten zien, en ze had nog niet zoveel geschreven. Toen begon die vent meteen: JIJ BLIJFT TOT HALF 5 NA!. Daarna smeet hij zo haar schrift tegen de muur aan.
Dat was voor mij de drempel. Dus ik stond op en ik zei: Ey gedraag je man, het is niet jou schrift, DOE NORMAAL!. Toen kijk hij me heel eng aan en liep op me af. Dus ik zei: Nog 1 stap dichterbij en ik breek al je botten in je lichaam. Hij begon meteen de schreeuwen: JA GELE KAART HALEN GODVERDOMME, EN VIERKANT ROOSTER HELE WEEK. Dus ik gehoorzaamde maar en pakte me tas en spullen en liep de klas uit. Nu moet ik de hele volgende week tot iets van kwart voor 5 op school zitten.![]()
Jij onderschat hoe zoiets overkomt op een jong meisje?quote:
Ik vraag me af waar je dat leestquote:Op maandag 6 september 2010 12:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Jij onderschat hoe zoiets overkomt op een jong meisje?
Als een leraar staat te brullen en te dreigen als een aap?
Hmm interessant.
Dat ligt er maar net aan welke vechtleraar je hebt gehad, hoe je in het leven staat, hoe je opgevoed bent. Toen ik klein was en op Karate zat leerde mijn leraar mij dat ik never nooit over me heen moet laten lopen, als iemand je aanvalt altijd terugverdedigen al is het een bejaarden of klein meisje of gehandicapte. Ik heb wel respect voor andere mensen, maar niet voor mensen die dat niet hebben. Als iemand het niet heeft heb ik dat ook niet voor diegene. Ik behandel mensen op een normale manier, maar wanneer iemand te ver gaat. Ja, dan ga ik niet zielig mee knikken.quote:Op maandag 6 september 2010 09:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
En daar ging je laatste stukje geloofwaardigheid, als je werkelijk goed was had je ook genoeg zelfbeheersing gehad.
Godverdomme gast, na deze post ga jij eens nadenken en komt hier een slotje op. Als je echt op een vechtsport zou zitten, dan zou je de situatie altijd onder controle hebben (of iig vaker) en is de grens wanneer iemand 'aanvalt' (en jij dus volgens jou zeggen terug moet 'aanvallen') veel hoger dan bij een ander iemand, je probeert vechten ten alle tijde te voorkomen, het tegenovergestelde wat jij in je domme hoofd haalt. Welke richting doe je eigenlijk?quote:Op maandag 6 september 2010 15:26 schreef noksala het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan welke vechtleraar je hebt gehad, hoe je in het leven staat, hoe je opgevoed bent. Toen ik klein was en op Karate zat leerde mijn leraar mij dat ik never nooit over me heen moet laten lopen, als iemand je aanvalt altijd terugverdedigen al is het een bejaarden of klein meisje of gehandicapte. Ik heb wel respect voor andere mensen, maar niet voor mensen die dat niet hebben. Als iemand het niet heeft heb ik dat ook niet voor diegene. Ik behandel mensen op een normale manier, maar wanneer iemand te ver gaat. Ja, dan ga ik niet zielig mee knikken.
ik ga dood van t lachen,, ts je bent geweldigquote:Op maandag 6 september 2010 15:26 schreef noksala het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan welke vechtleraar je hebt gehad, hoe je in het leven staat, hoe je opgevoed bent. Toen ik klein was en op Karate zat leerde mijn leraar mij dat ik never nooit over me heen moet laten lopen, als iemand je aanvalt altijd terugverdedigen al is het een bejaarden of klein meisje of gehandicapte. Ik heb wel respect voor andere mensen, maar niet voor mensen die dat niet hebben. Als iemand het niet heeft heb ik dat ook niet voor diegene. Ik behandel mensen op een normale manier, maar wanneer iemand te ver gaat. Ja, dan ga ik niet zielig mee knikken.
Dus mensen die vaak zwakker en weerlozer zijnquote:Op maandag 6 september 2010 15:26 schreef noksala het volgende:
Ik heb lichamelijk contact toch voorkomen, of zie ik het nou verkeerd?quote:Op maandag 6 september 2010 19:00 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:
[..]
Godverdomme gast, na deze post ga jij eens nadenken en komt hier een slotje op. Als je echt op een vechtsport zou zitten, dan zou je de situatie altijd onder controle hebben (of iig vaker) en is de grens wanneer iemand 'aanvalt' (en jij dus volgens jou zeggen terug moet 'aanvallen') veel hoger dan bij een ander iemand, je probeert vechten ten alle tijde te voorkomen, het tegenovergestelde wat jij in je domme hoofd haalt. Welke richting doe je eigenlijk?
Is dit serieus de beste manier waar jij op kon komen?quote:Op maandag 6 september 2010 20:22 schreef noksala het volgende:
[..]
Ik heb lichamelijk contact toch voorkomen, of zie ik het nou verkeerd?
Nee, ik behandel iedereen gelijk. Het feit dat ik mijn leraar bedreigde dat ik zijn botten ga breken, dat ga ik natuurlijk niet echt doen. De leraar weet dat ik dat kan en dat hij wel even moet oppassen. Ik ben misschien een koppig persoon, maar ik heb altijd nog wel respect. Mijn grenzen geef ik altijd duidelijk aan, en het is niet aanteraden over mijn grenzen heen te gaan. En nee ik breek niet meteen botten, een klemmetje of een goede stoot op de ribben.quote:Op maandag 6 september 2010 19:44 schreef Locusta het volgende:
[..]
Dus mensen die vaak zwakker en weerlozer zijnLekkere jongen ben jij!
![]()
Op het moment dat een klein meisje je aanvalt, breek je haar alle botten?
jij jou hobbie, als je tenminste graag een andere school wil zoeken moet je vooral zo doorgaan. Het kan best dat een leraar uit zijn slof schiet, wat eigenlijk niet zou mogen. Maar, wat is er van te voren gebeurd? is de leerling/klas als tig keer gewaarschuwd over de boeken? of toevallig al boeken van een ander vak bij haar ingenomen. Zonder wat meer details kan je niet oordelen over de situatie (eigenlijk hebben we het verhaal van de docent ook nog nodig).quote:Op maandag 6 september 2010 20:27 schreef noksala het volgende:
[..]
Nee, ik behandel iedereen gelijk. Het feit dat ik mijn leraar bedreigde dat ik zijn botten ga breken, dat ga ik natuurlijk niet echt doen. De leraar weet dat ik dat kan en dat hij wel even moet oppassen. Ik ben misschien een koppig persoon, maar ik heb altijd nog wel respect. Mijn grenzen geef ik altijd duidelijk aan, en het is niet aanteraden over mijn grenzen heen te gaan. En nee ik breek niet meteen botten, een klemmetje of een goede stoot op de ribben.
Kan jij iets beters verzinnen dan, in precies dezelfde situatie. Op je 14e, en binnen een paar seconden. Vertel...quote:Op maandag 6 september 2010 20:24 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:
[..]
Is dit serieus de beste manier waar jij op kon komen?
Meneer, dit gedrag is onacceptabel en dit kunt u niet maken. Ik begrijp niet waarom u dichtbij komt, maar als u iets van plan bent wat niet in uw voorbeeldfucntie past dan zal ik hier zeker werk van maken en het bij een hogere macht voorleggen, wat grotere gevolgen voor u heeft dan u mij in deze luttele seconde kunt toerichten.quote:Op maandag 6 september 2010 22:25 schreef noksala het volgende:
[..]
Kan jij iets beters verzinnen dan, in precies dezelfde situatie. Op je 14e, en binnen een paar seconden. Vertel...
Jammer dat je dat niet gedaan had. Mss was het speciaal onderwijs wel iets beter voor je geweest namelijk.quote:Op maandag 6 september 2010 20:27 schreef noksala het volgende:
[..]
Nee, ik behandel iedereen gelijk. Het feit dat ik mijn leraar bedreigde dat ik zijn botten ga breken, dat ga ik natuurlijk niet echt doen. De leraar weet dat ik dat kan en dat hij wel even moet oppassen. Ik ben misschien een koppig persoon, maar ik heb altijd nog wel respect. Mijn grenzen geef ik altijd duidelijk aan, en het is niet aanteraden over mijn grenzen heen te gaan. En nee ik breek niet meteen botten, een klemmetje of een goede stoot op de ribben.
Je hebt de kans op ene fysiek treffen juist verhoogd en jezelf ook nog in een situatie neergezet dat je ''vijand'' een overwicht had.quote:Op maandag 6 september 2010 20:22 schreef noksala het volgende:
[..]
Ik heb lichamelijk contact toch voorkomen, of zie ik het nou verkeerd?
Ik ben geen vechtmachine, dat weet ik zelf ook wel. Maar om dan meteen youtube te zegen vind ik ook weer zo overdreven. Er zit namelijk ook iets tussenin.quote:Op maandag 6 september 2010 23:37 schreef Kandijfijn het volgende:
Poll: Kent TS echt een vechtsport?
• Alleen van youtube
• Ts is een vechtmachine
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Dus jij zit tussen een vechtmachine en een computer (waar een youtube scherm op staat) in.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:53 schreef noksala het volgende:
[..]
Ik ben geen vechtmachine, dat weet ik zelf ook wel. Maar om dan meteen youtube te zegen vind ik ook weer zo overdreven. Er zit namelijk ook iets tussenin.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 01:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dus jij zit tussen een vechtmachine en een computer (waar een youtube scherm op staat) in.
conclusie: TS zit bij een computerende vechtersbaas op schoot.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 01:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dus jij zit tussen een vechtmachine en een computer (waar een youtube scherm op staat) in.
conclusie: TS zit bij een computerende vechtersbaas op schoot.
Vreemd, want alle vechtsportleraren die ik ken zeggen juist bij de eerste les altijd dt een ieder die de vechtsport op straat gebruikt, anders dan uit uiterste zelfverdediging, niet meer terug hoeft te komen.quote:Op maandag 6 september 2010 15:26 schreef noksala het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 september 2010 23:41 schreef Kandijfijn het volgende:Les nummer 1 is ''beheers is de situatie, je omgeving, je tegenstander en vooral jezelf.'' In de door jouw gegeven situatie beheerste geen enkele en liet je de boel escaleren dat maakt jouw verhaal nu zo ongeloofwaardig.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:03 schreef noksala het volgende:
Weet je
Mijn gele kaart is ingetrokken, en mijn leraar heeft zijn excuses aangeboden en tegegeven dat hij te ver ging. Ik ben nu de coolste van de klas. Het meisje dat ik gered had, daar heb ik straks een date mee.
Ach het boeit me niet meer wat jullie zeggen over hoe fout ik ben![]()
Ik ben tevreden zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |