abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86084678

_O-
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86084927
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ergens denk ik dat jij nou juist níet de persoon was die, bij een conflict tussen leraar en klasgenoot, naar voren liep en de klas toesprak "nounou, even rustig jongens, de leraar heeft eigenlijk wel een goed punt. Verplaats je even in zijn positie, hij heeft het ook niet altijd even makkelijk!".

Of wel? :P
Misschien komt het omdat ik vijf jaar op Aruba op school heb gezeten, waar de leerlingen nog veel volgzamer zijn dan hier, dat ik het beeld van 'iedereen heeft standaard een tyfushekel aan alle leraren' niet herken.

Zo ben ik zelf helemaal niet, hoewel ik een opstootje of ander leven in de brouwerij zeer kan waarderen. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 5 september 2010 @ 12:20:54 #53
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_86085011
de eerste les Frans zal ik nooit vergeten.
niemand kende de leraar, omdat deze juist dat nieuwe schooljaar was aangenomen.
de beste man kwam een half uur te laat in de les dus het lokaal was een kippenhok.

hij kwam schreeuwend binnen: 'Godverdomme stelletje mongolen!' en dan nog een hele lap tekst.

een meisje ging huilen, want haar broertje was een downtje. ;(
dit meisje is samen met een paar anderen naar de conrector geweest en deze heeft de leraar op zijn gedrag aangesproken.
een ander had een klacht ingediend over het gvd omdat ze gelovig was.

de rest van het jaar als hij bijna ging flippen (je zag het aan zijn ogen) durfde de beste man amper wat te zeggen, bang om weer een fout te maken.
hij ging dan altijd een kopje thee halen en bleef een kwartiertje weg om af te koelen. :D

ik zou het dus gewoon bespreken met je mentor of afdelingshoofd.
baat het niet dan schaadt het niet.

en mochten er meer klachten komen dan weet de school dat ze actie moeten ondernemen.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  zondag 5 september 2010 @ 14:45:45 #54
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86089305
wgaga ja dat mag wel. Geef hem gewoon geen reden om boos te worden.
Wij hadden een leraar (liep op klompen) en als die boos was sloeg die zowat gaten in je tafel met zn klomp. Werd ook gewoon toegelaten.
  zondag 5 september 2010 @ 14:49:03 #55
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_86089402
Oke, heel erg bedankt voor de reacties allemaal. Op de gele kaart is ingevult dat ik de les verstoorde, en ik heb daar ingevult dat ik de leraar aansprak op zijn agressieve gedrag. Helaas word de invulling van de leerling altijd negeert. Gelukkig gebeurt er nog niks, pas bij de 3e gele kaart worden er maatregelen getroffen.

Aangezien ik nog een jaar, of misschien wel langer nog bij hem in de klas moet zitten wil ik maar een gesprek met hem aangaan. Daarnet heb ik een mailtje gestuurt met de excuses dat ik zijn les verstoort heb, en dat ik graag even wil praten.

Verder na wat jullie ook allemaal zeggen vind ik toch dat ik juist gehandelt heb. Zijn gedraag was onbehoorlijk, dat weten vinden jullie ook wel neem ik aan. Dat ik hem daarop aanspreek is ook niet verkeerd, goed zelfs. Vervolgens kwam hij heel dreigent op mij aflopen, en toen hij 1 meter voor mij stond zei ik: ''Een stap dichterbij en ik breek al je botten''. Ik zag aan zijn houding en blik in zijn ogen dat hij mij een klap wou geven, of wou beetgrijpen. In dat geval had ik wel iets moeten doen, maar hoefde dus niet omdat ik de juiste woorden zei.

Maar ik neem aan dat het goedkomt, ik heb morgen een gesprek met hem.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
  zondag 5 september 2010 @ 14:53:10 #56
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_86089518
mijn god en ga alsjeblieft opletten bij lessen Nederlands
pi_86089952
ohgod dit ken ik :')

ik weet nog dat een leraar zonder enkele reden boos op me werd en agressief begon te schreeuwen dat ik op moest flikkeren uit z'n lokaal. maarja die heb ik nu toch niet meer :'D
  zondag 5 september 2010 @ 15:15:18 #58
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86090168
Ala die leraar zo voor je staat zet je een vriendelijk gezicht op en vraagt poeslief of hij ook zo'n fijne vakantie heeft gehad.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86091331
Dat de docent wel een beetje te ver gaat door met een schrift te gaan gooien is 1.

Maar jij gaat als leerling nog wel een stukje verder door te roepen dat je al z'n botten gaat breken. Je had ook bij het zien van een dreigend naderende docent terug op je stoel kunnen gaan zitten, ofwel; afdruipen.

Wat is dat toch tegenwoordig; leerlingen denken maar dat ze gelijk staan aan hun docent; dat is niet zo; die beste mensen zijn ouder dan jullie en daarom dien je met enige respect naar ze toe te reageren. Ik vind dan door de klas roepen dat je docent is normaal moet doen al te ver gaan, kies dan voor een bewoording als "Meneer, kunt u niet beter even kalmeren?"
pi_86091648
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:49 schreef noksala het volgende:
Vervolgens kwam hij heel dreigent op mij aflopen, en toen hij 1 meter voor mij stond zei ik: ''Een stap dichterbij en ik breek al je botten''. Ik zag aan zijn houding en blik in zijn ogen dat hij mij een klap wou geven, of wou beetgrijpen. In dat geval had ik wel iets moeten doen, maar hoefde dus niet omdat ik de juiste woorden zei.

Je bent er zelf echt van overtuigd dat 'een stap dichterbij en ik breek al je botten' de juiste woorden zijn?!?! _O- _O- _O-

Dit moet wel op een school met probleemkinderen zijn gebeurt toch? :')
pi_86092204
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:59 schreef silliegirl het volgende:
Wat is dat toch tegenwoordig; leerlingen denken maar dat ze gelijk staan aan hun docent; dat is niet zo; die beste mensen zijn ouder dan jullie en daarom dien je met enige respect naar ze toe te reageren.
TS had op een andere manier kunnen reageren, maar het gedrag van de leraar was - indien niet gedramatiseerd - ook buiten proporties. Als je als docent moet schreeuwen om je punt kracht bij te zetten, zeker op de eerste schooldag al, ben je naar mijn idee ook verkeerd bezig en kan je beter ander werk gaan zoeken. Wederzijds respect is een bijzonder mooi uitgangspunt maar de docent heeft in deze kwestie niet laten blijken deze te verdienen :)

Maar, TS kan blijkbaar zelf ook niet op een normale manier omgaan met andere mensen en heeft moeite om situaties in te schatten, die komt er wel…
pi_86092253
Gele kaart :')
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_86092504
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:49 schreef noksala het volgende:
Oke, heel erg bedankt voor de reacties allemaal.
[...]
Verder na wat jullie ook allemaal zeggen vind ik toch dat ik juist gehandelt heb. Zijn gedraag was onbehoorlijk, dat weten vinden jullie ook wel neem ik aan. Dat ik hem daarop aanspreek is ook niet verkeerd, goed zelfs. Vervolgens kwam hij heel dreigent op mij aflopen, en toen hij 1 meter voor mij stond zei ik: ''Een stap dichterbij en ik breek al je botten''. Ik zag aan zijn houding en blik in zijn ogen dat hij mij een klap wou geven, of wou beetgrijpen. In dat geval had ik wel iets moeten doen, maar hoefde dus niet omdat ik de juiste woorden zei.

Maar ik neem aan dat het goedkomt, ik heb morgen een gesprek met hem.
Je hebt niet juist gehandeld :N Je had juist gehandeld wanneer je hem ná de les op zijn gedrag had aangesproken en niet van die puberale dreigingen had geuit in een (volle) klas. Dat maakt je niet stoer, dat maakt je alleen maar een sneu ventje.

Uiteraard mag je mensen aanspreken op hun gedrag, maar jij moet leren wanneer je dat wel en niet kunt doen. Verder moet je ook leren van te voren goed nadenken over de eventuele gevolgen van je actie(s).
Voor zo'n zelfde soort dreigement is bij mij op school een leerling naar een andere school overgeplaatst. Op mijn school houden ze ab-so-luut niet van bedreigingen, van zowel leerlingen als docenten.

Houd er rekening mee dat zoiets in je dossier komt te staan. Natuurlijk alleen wanneer er van deze situatie melding wordt gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Locusta op 05-09-2010 17:47:38 ]
pi_86093617
Jij provoceert een agressieve leraar? Wanneer hij hier op ingaat bedreig je hem? En dan is het ook nog zijn schuld?

Gedrag van de leraar is verre van correct te noemen maar jij loopt duidelijk te provoceren.

Als die leraar in jouw mening te dicht bij je staat, moet je gewoon een stapje naar achteren doen. En nee, dat is niet laf dat is een signaal afgeven.
pi_86094035
quote:
Op zondag 5 september 2010 01:52 schreef noksala het volgende:
Mijn vraag is of een leraar zich wel zo mag gedragen, volgensmij gaat het echt veel te ver. Spullen van leerlingen tegen de muur gooien, en de hele tijd schreeuwen. Moet ik dit tegen mijn mentor zeggen? Of stel ik me te veel aan, en moet ik gewoon die straf gaan lijden?
Volgens mij is het wel goed om dit aan te geven naar je mentor toe, die kerel loopt tegen de overspannenheid aan te tikken als ik dat zo lees. Verwacht alleen niet dat die mentor je onder die straf uit gaat halen. :') Die heb je mijn inziens gewoon verdiend.
pi_86095986
Topic doorgelezen, en TS heeft geen flauw idee van vechtsporten behalve youtube filmpjes dus.
  zondag 5 september 2010 @ 19:14:35 #67
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_86096923
Als je 2 seconden hebt om na te denken komen er soms rare dingen uit je mond, dat is menselijk. Dat zal ik morgen ook aan die vent uitleggen. Ik ben ook geen perfect mens, en dit was een moeilijke situatie. Het ook wel heel makkelijk om te zeggen dat ik fout bezig was. Ik heb mezelf beschermt door middel van woorden, in plaats van me lichaam te gebruiken. Dat vind ik al goed genoeg van mezelf. Er was namelijk ook geen uitweg om een stapje achteruit te doen ik probeer jullie het even te voorbeelden:

Ik zit helemaal links achter in de hoek van lokaal. Toen ik de leraar aansprak stond ik op, maar ik bleef voor mij stoel staan. De leraar liep daarna naar mijn tafel toe, aan zijn stappen en kleine schokjes in zijn arm zag ik dat hij een handeling wou uitvoeren. Toen hij 1 meter voor me stond kon ik niet naar achter of op zij. Op dat moment dacht ik maar aan 2 dingen: Of ik duw hem weg, of ik dreig hem niet dichterbij te komen.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
pi_86097141
Je lokte het toch echt zelf uit door op te gaan staan. Je dwingt hem immers om fysiek zijn aandacht naar jou te verplaatsen (ipv het alleen bij een opmerking te houden).
pi_86097293
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:20 schreef Vagere_Hein het volgende:
Je lokte het toch echt zelf uit door op te gaan staan. Je dwingt hem immers om fysiek zijn aandacht naar jou te verplaatsen (ipv het alleen bij een opmerking te houden).
Ja want leraren mogen doen wat ze willen in de klas en je moet maar netjes alles met woorden oplossen. :')

Met zo'n mentaliteit is het geen wonder dat het zo'n kutzooi in de wereld is.
pi_86097345
Tijdens de uitleg van de Natuurkunde leraar riep bij ons iemand heel hard door de klas : Ik breek je benen en je hoofd!!! De leraar keek naar hem en ging gewoon verder met uitleggen ^O^
pi_86097492
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja want leraren mogen doen wat ze willen in de klas en je moet maar netjes alles met woorden oplossen. :')

Met zo'n mentaliteit is het geen wonder dat het zo'n kutzooi in de wereld is.
Dat klinkt leuk, maar elke argumentatie (overigens niet verrassend met zo'n punt) ontbreekt. Doe es argumenteren en uitleggen waarom deze specifieke situatie geweld zou vereisen?
pi_86097643
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:14 schreef noksala het volgende:
Als je 2 seconden hebt om na te denken komen er soms rare dingen uit je mond, dat is menselijk. Dat zal ik morgen ook aan die vent uitleggen. Ik ben ook geen perfect mens, en dit was een moeilijke situatie. Het ook wel heel makkelijk om te zeggen dat ik fout bezig was. Ik heb mezelf beschermt door middel van woorden, in plaats van me lichaam te gebruiken. Dat vind ik al goed genoeg van mezelf. Er was namelijk ook geen uitweg om een stapje achteruit te doen ik probeer jullie het even te voorbeelden:

Ik zit helemaal links achter in de hoek van lokaal. Toen ik de leraar aansprak stond ik op, maar ik bleef voor mij stoel staan. De leraar liep daarna naar mijn tafel toe, aan zijn stappen en kleine schokjes in zijn arm zag ik dat hij een handeling wou uitvoeren. Toen hij 1 meter voor me stond kon ik niet naar achter of op zij. Op dat moment dacht ik maar aan 2 dingen: Of ik duw hem weg, of ik dreig hem niet dichterbij te komen.
Als je echt skills hebt, had je allang ervoor gezorgd dat je jezelf niet fysiek hebt laten klemzetten.

Maargoed, zoals ik al zei, 4 uurtjes zelfverdediging....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 5 september 2010 @ 20:15:32 #73
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_86099149
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je echt skills hebt, had je allang ervoor gezorgd dat je jezelf niet fysiek hebt laten klemzetten.

Maargoed, zoals ik al zei, 4 uurtjes zelfverdediging....
Ja vroeger vanaf mijn 8e had ik 4uurtjes per week. Sinds mijn 12e hang ik bijna elke dag in de Gym. Natuurlijk ben ik nog niet zo heel oud, en ook niet perfect dusja
pi_86099243
Tegen je leraar zeggen dat je al zn botten gaat breken :D

Dan snap je er sowieso weinig van. :').
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_86099398
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:30 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk, maar elke argumentatie (overigens niet verrassend met zo'n punt) ontbreekt. Doe es argumenteren en uitleggen waarom deze specifieke situatie geweld zou vereisen?
the best defence is offence.

Als jij merkt dat iemand je fysiek iets gaat aandoen zie ik 0 reden waarom je niet de eerste klap kan uitdelen.
Zou krankzinnig zijn als je het laat gebeuren.

Woorden wisselen in een verhitte situatie is leuk en soms toepasbaar maar uiteindelijk creëert het alleen maar hobbyclubjes als de VN dat 0 macht heeft en uiteindelijk geen fuck bereikt.

Overeenstemming bereik je alleen maar door het hardst van allemaal te schreeuwen. (metaforisch gesproken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')