Nee, ik wil weten of die leraar het recht heeft zich zo te gedragen.quote:
Ik neem aan dat je niet op een ggggristelijke school zit.quote:Op zondag 5 september 2010 02:00 schreef noksala het volgende:
[..]
Nee, ik wil weten of die leraar het recht heeft zich zo te gedragen.
Ow, nou is het opeens mijn schuld. Als hij nog dichterbij kwam dan had ik serieus zijn botten gebroken, uit zelfverdediging. Als een leraar zich niet kan gedragen, dan mag daar gewoon iets van gezegt worden. Ik ben niet zo'n pussy dat lekker mee gaat knikken, ik vond het gewoon te ver gaan. Je had er bij moeten zijn, het meisje moest huilen, en ook een nieuwe schrift gaan kopen want die hoeken zijn helemaal kapot.quote:Op zondag 5 september 2010 02:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet op een ggggristelijke school zit.
Behoudens dat zie ik geen echt onoirbare praktijken. Zulks in tegenstelling tot jouw taalgebruik.
Inderdaad.quote:Op zondag 5 september 2010 02:16 schreef noksala het volgende:
Ow, nou is het opeens mijn schuld.
Uit zelfverdedigingquote:Als hij nog dichterbij kwam dan had ik serieus zijn botten gebroken, uit zelfverdediging.
Met de nadruk op "gewoon"quote:Als een leraar zich niet kan gedragen, dan mag daar gewoon iets van gezegt worden.
Oh noes, een nieuw schriftquote:Ik ben niet zo'n pussy dat lekker mee gaat knikken, ik vond het gewoon te ver gaan. Je had er bij moeten zijn, het meisje moest huilen, en ook een nieuwe schrift gaan kopen want die hoeken zijn helemaal kapot.
quote:
In een bankschroef, vraag ik me dan af, of met je blote handen, of?... vragen.....quote:Uit zelfverdediging![]()
Serieus zijn botten breken__!
[..]
Als iemand over de scheef gaat dan mag je daar 'gewoon' wat van zeggen ja. Dat jij dat niet durft is dan weer een ander verhaalquote:Met de nadruk op "gewoon"![]()
[..]
Ja het gaat ook om een schrift.. Pfff je klinkt als een oud wijf. No offence.quote:Oh noes, een nieuw schrift![]()
Want de hoeken zijn helemaal kapot__!
Haha ik weet al precies wat voor type jij bent, je leraar neukt jou in je kont en jij zegt: Maakt niet uit yohquote:Op zondag 5 september 2010 02:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Uit zelfverdediging![]()
Serieus zijn botten breken__!
[..]
Met de nadruk op "gewoon"![]()
[..]
Oh noes, een nieuw schrift![]()
Want de hoeken zijn helemaal kapot__!
dudequote:Op zondag 5 september 2010 04:06 schreef noksala het volgende:
Ik zei het niet voor niks. Ik wil ook niet graag mensen pijn doen, als ik het niet gezegt had weet ik veel wat hij voor gekke dingen wou proberen. Die leraar weet dat ik een martial artist ben, en toen ik zei dat hij moest stoppen deed hij dat ook. Ik deed het dus op hem te beschermen.
Op dat moment dacht ik aan een block (Wing Chun), vervolgens draai ik achteruit onder zijn arm door daarna een duwtje tegen zijn hoofd en hij valt zachtjes op de grond (Aikido), wanneer hij dan op de grond ligt maak ik het af met een simpele polsklem (jui jitsu). Ik ga natuurlijk niet meteen een kettingstoot op zijn neus geven, zo stom ben ik ook weer niet.quote:Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef Nemephis het volgende:
In een bankschroef, vraag ik me dan af, of met je blote handen, of?... vragen.....
Ja het gaat ook om een schrift.. Pfff je klinkt als een oud wijf. No offence.
TS heeft gelijk maar had niet moeten dreigen met botten breken want dat is bijzonder kinderachtig.
quote:Op zondag 5 september 2010 04:06 schreef noksala het volgende:
Ik zei het niet voor niks. Ik wil ook niet graag mensen pijn doen, als ik het niet gezegt had weet ik veel wat hij voor gekke dingen wou proberen. Die leraar weet dat ik een martial artist ben, en toen ik zei dat hij moest stoppen deed hij dat ook. Ik deed het dus op hem te beschermen.
Dat zeg ik toch.quote:Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef Nemephis het volgende:
Als iemand over de scheef gaat dan mag je daar 'gewoon' wat van zeggen ja.
Ehm ... je bedoelt? noksala?quote:Op zondag 5 september 2010 04:08 schreef Nemephis het volgende:
edit : mss had noksala toch wat meer gelijk dan ik dacht ...
104 is een paar deuren verder.quote:Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef noksala het volgende:
[..]
Haha ik weet al precies wat voor type jij bent, je leraar neukt jou in je kont en jij zegt: Maakt niet uit yoh
Obviousquote:
Waar baseer je dat op eigenlijk?quote:Op zondag 5 september 2010 02:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet op een ggggristelijke school zit.
Tja.. drank enzoquote:
quote:Op zondag 5 september 2010 04:54 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op eigenlijk?Omdat een leraar godverdomme schreeuwt?
Dat dus. Niet zo slim TS, als de leraar kwaad wil zegt hij gewoon dat jij hem bedreigd hebt en ben jij de sjaak.quote:Op zondag 5 september 2010 02:20 schreef n8n het volgende:
Jezelf verdedigen als je klappen ontvangt en dreigen botten te breken als je je bedreigd voelt zijn toch hele verschillende dingen. Als je 'm echt wilde naaien had je de leraar geprovoceerd, klein steekje is vaak genoeg om iemand in zo'n situatie op de kast te jagen. Zorg wel dat je niet gaat beledigen of schelden, dan ben je dom bezig.
Gele kaart = je bent er uitgestuurd en dat moet geregistreerd worden. Bij mij op school moet je als ll. ook opschrijven hoe je dat soort gedrag in de toekomst gaat voorkomen en natuurlijk jouw kant van het verhaalquote:Op zondag 5 september 2010 10:16 schreef teamlead het volgende:
Wtf is een gele kaart en een vierkant rooster
Overigens heeft die leraar gewoon gelijk. Had wat subtieler geuit kunnen worden, maar waarschijnlijk was het dan bij ts en zijn chickie niet binnengekomen
Precies. En elke keer dat TS in de toekomst met de docent (maar eigenlijk ook elke andere docent) in een conflictsituatie komt, zal die laatste altijd wat meer krediet hebben omdat TS ooit fysiek opgestaan is en een fysieke bedreiging geuit heeft en "er dus wel een schroefje bij TS los zal zitten."quote:Op zondag 5 september 2010 10:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus. Niet zo slim TS, als de leraar kwaad wil zegt hij gewoon dat jij hem bedreigd hebt en ben jij de sjaak.
Dat.quote:Op zondag 5 september 2010 10:16 schreef teamlead het volgende:
Wtf is een gele kaart en een vierkant rooster
Hij heeft zich maar gewoon in te houden, schreeuwen is onacceptabel.quote:Overigens heeft die leraar gewoon gelijk. Had wat subtieler geuit kunnen worden, maar waarschijnlijk was het dan bij ts en zijn chickie niet binnengekomen
TS :quote:Op zondag 5 september 2010 04:23 schreef noksala het volgende:
[..]
Op dat moment dacht ik aan een block (Wing Chun), vervolgens draai ik achteruit onder zijn arm door daarna een duwtje tegen zijn hoofd en hij valt zachtjes op de grond (Aikido), wanneer hij dan op de grond ligt maak ik het af met een simpele polsklem (jui jitsu). Ik ga natuurlijk niet meteen een kettingstoot op zijn neus geven, zo stom ben ik ook weer niet.
Dat met die schrift, tja et klinkt kinderachtig. Toch vind ik het niet kunnen andermans eigendom kapot te maken, alleen maar omdat ze wat Engelse woordjes wou leren.
Misschien komt het ook wel omdat ik vroeger op een Christelijke basisschool heb gezeten, daar schreeuwde de leraar nooit, alles werd opgelost door middel van uitpraten. Als je gewend bent aan die mooie manier van met elkaar omgaan, en er staat opeens een schreeuwende gorilla voor je neus.
Maargoed even terug naar het moment, wat zouden jullie dan doen: Je zit in de klas, en een leraar gaat te ver. Jij zegt daar iets van, en hij kom heel dreigend op je aflopen. Vertel me dan: Wat is het eerste wat in je opkomt? Wat zou je doen?
quote:Op zondag 5 september 2010 04:06 schreef noksala het volgende:
quote:Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef Locusta het volgende:
[..]
Gele kaart = je bent er uitgestuurd en dat moet geregistreerd worden. Bij mij op school moet je als ll. ook opschrijven hoe je dat soort gedrag in de toekomst gaat voorkomen en natuurlijk jouw kant van het verhaal
Vierkant rooster = is bijv. iedere dag van 8 tot 5 op school zitten, in plaats van wisselende lestijden
Jammer dat jij het vervelend vindt, maar het beste moment om in te grijpen is direct.quote:Hoewel ik vind dat de leraar wel wat te veel uit zijn slof schoot (burn out?), weet ik wel dat het heel storend is als leerlingen met andere vakken bezig zijn tijdens jouw les.
En als je een leraar op zijn gedrag aan wil spreken (wat je imho ook altijd mag doen, zolang het respectvol blijft), kun je dat beter ná de les doen. Ik accepteer ook geen discussie/weerwoord/irritant bijdehante actie tijdens de les, maar ben altijd bereid om het gesprek aan te gaan ná de les.
Wat? Zo lang op school zitten of de gele kaart invullen?quote:Op zondag 5 september 2010 11:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
En doen de leerlingen dat bij jou ook daadwerkelijk?
Dat het vervelend is doet er niet toe. Ik zou het nooit toestaan bij mij in de les.quote:[..]
Jammer dat jij het vervelend vindt, maar het beste moment om in te grijpen is direct.
Je gaat er meteen vanuit dat alle andere leerlingen het met de leerling in kwestie eens zijn? Dat hoeft toch helemaal niet?quote:Op zondag 5 september 2010 11:49 schreef Locusta het volgende:
Dat het vervelend is doet er niet toe. Ik zou het nooit toestaan bij mij in de les.
Maar aan de andere kant ben ik nog nooit zo uit mijn slof geschoten als de docent uit het verhaal van ts en heb ik ook tot op heden nog niet zo'n situatie meegemaakt
Maar je snapt natuurlijk wel dat het nooit een eerlijke discussie zal worden tussen een docent en +/- 25 leerlingen in de klas
jij bent geen docent of wel?quote:Op zondag 5 september 2010 11:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je gaat er meteen vanuit dat alle andere leerlingen het met de leerling in kwestie eens zijn? Dat hoeft toch helemaal niet?
Ik vind het wel komisch hoe je zegt 'ik zou het nooit toestaan', alsof je er iets aan kunt doen als een leerling iets dergelijks doet.
Nee, maar ik heb wel zelf op school gezeten (duh) en ik ken wel mensen die lesgeven op middelbare scholen en op het MBO.quote:
Misschien dat nog niet eens zozeer, maar er zijn ook altijd leerlingen die iedere gelegenheid aangrijpen om stennis te lopen schoppen en een discussie zien als mogelijkheid om de les te verziekenquote:Op zondag 5 september 2010 11:56 schreef heiden6 het volgende:
Je gaat er meteen vanuit dat alle andere leerlingen het met de leerling in kwestie eens zijn? Dat hoeft toch helemaal niet?
Ik vind het wel komisch hoe je zegt 'ik zou het nooit toestaan', alsof je er iets aan kunt doen als een leerling iets dergelijks doet.
Ergens denk ik dat jij nou juist níet de persoon was die, bij een conflict tussen leraar en klasgenoot, naar voren liep en de klas toesprak "nounou, even rustig jongens, de leraar heeft eigenlijk wel een goed punt. Verplaats je even in zijn positie, hij heeft het ook niet altijd even makkelijk!".quote:Op zondag 5 september 2010 11:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |