abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2010 @ 01:52:28 #1
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_86079329
Ik heb sinds het begin van het schooljaar een agressieve leraar voor Biologie. Van de week vond gebeurde er iets waarvan ik nu toch even een topic wil maken.

Een meisje zat tijdens de Biologie les nog even snel wat woordjes voor Engels te leren, omdat we daarna meteen een SO hadden. Dus de leraar betrapte haar en hij scheeuwde keihard door de klas: BEN JE NOU GODVERDOMME MET EEN ANDER VAK BEZIG!, KOM HIER!. Toen moest ze haar bio schrift laten zien, en ze had nog niet zoveel geschreven. Toen begon die vent meteen: JIJ BLIJFT TOT HALF 5 NA!. Daarna smeet hij zo haar schrift tegen de muur aan.

Dat was voor mij de drempel. Dus ik stond op en ik zei: Ey gedraag je man, het is niet jou schrift, DOE NORMAAL!. Toen kijk hij me heel eng aan en liep op me af. Dus ik zei: Nog 1 stap dichterbij en ik breek al je botten in je lichaam. Hij begon meteen de schreeuwen: JA GELE KAART HALEN GODVERDOMME, EN VIERKANT ROOSTER HELE WEEK. Dus ik gehoorzaamde maar en pakte me tas en spullen en liep de klas uit. Nu moet ik de hele volgende week tot iets van kwart voor 5 op school zitten. :(

Mijn vraag is of een leraar zich wel zo mag gedragen, volgensmij gaat het echt veel te ver. Spullen van leerlingen tegen de muur gooien, en de hele tijd schreeuwen. Moet ik dit tegen mijn mentor zeggen? Of stel ik me te veel aan, en moet ik gewoon die straf gaan lijden?
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
  zondag 5 september 2010 @ 01:54:07 #2
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_86079354
Wat jij zei mag in ieder geval niet , maar je leraar is wel iets te opgefokt inderdaad...
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_86079358
Nee doe een melding bij de onderwijsinspectie.
Gestoorde leerkrachten zijn geen goed voorbeeld nml voor hun leerlingen.
Ware woorden zijn niet mooi; mooie woorden zijn niet waar
pi_86079367
Meisje vind je nu leuk. :)

O Ja, een kaartsysteem voor scholen. :')

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2010 01:57:51 ]
  zondag 5 september 2010 @ 01:54:34 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_86079371
Wat zei je decaan/mentor/rector toen je dit verhaal vertelde?
Tics van je petten.
pi_86079379
En dan ga je 's nachts om bijna 2 uur op zaterdag pas een topic openen?

Goeie timing enzo
  zondag 5 september 2010 @ 01:55:28 #7
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86079391
Nu zitten jullie samen in het nablijflokaal. How cute O+
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zondag 5 september 2010 @ 01:58:11 #8
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_86079437
Ik heb nog helemaal geen actie ondernomen, omdat ik niet weet of dit nou mag of niet. Wat ik zei was uit verdediging want hij stond al best dichtbij, en ik werd een beetje bang van zijn hoofd. Je mag jezelf toch verdedigen als het echt nodig is?
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
pi_86079449
--> PUB
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 5 september 2010 @ 02:00:15 #10
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_86079471
quote:
Op zondag 5 september 2010 01:58 schreef r_one het volgende:
--> PUB
Nee, ik wil weten of die leraar het recht heeft zich zo te gedragen.
pi_86079530
Ik heb ook zo'n leraar voor Biologie gehad. :{ Hij schold je gewoon uit en greep je beet.
Past zijn naam hierop: Br.......ch
pi_86079674
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:00 schreef noksala het volgende:

[..]

Nee, ik wil weten of die leraar het recht heeft zich zo te gedragen.
Ik neem aan dat je niet op een ggggristelijke school zit.

Behoudens dat zie ik geen echt onoirbare praktijken. Zulks in tegenstelling tot jouw taalgebruik.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 5 september 2010 @ 02:16:45 #13
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_86079773
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Behoudens dat zie ik geen echt onoirbare praktijken. Zulks in tegenstelling tot jouw taalgebruik.
Ow, nou is het opeens mijn schuld. Als hij nog dichterbij kwam dan had ik serieus zijn botten gebroken, uit zelfverdediging. Als een leraar zich niet kan gedragen, dan mag daar gewoon iets van gezegt worden. Ik ben niet zo'n pussy dat lekker mee gaat knikken, ik vond het gewoon te ver gaan. Je had er bij moeten zijn, het meisje moest huilen, en ook een nieuwe schrift gaan kopen want die hoeken zijn helemaal kapot.
  zondag 5 september 2010 @ 02:20:59 #14
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86079861
Jezelf verdedigen als je klappen ontvangt en dreigen botten te breken als je je bedreigd voelt zijn toch hele verschillende dingen. Als je 'm echt wilde naaien had je de leraar geprovoceerd, klein steekje is vaak genoeg om iemand in zo'n situatie op de kast te jagen. Zorg wel dat je niet gaat beledigen of schelden, dan ben je dom bezig.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zondag 5 september 2010 @ 02:51:54 #15
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_86080277
Ik vind jou ook behoorlijk agressief, misschien moet je samen met je leraar op woedebeheersingscursus.
pi_86080279
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:16 schreef noksala het volgende:
Ow, nou is het opeens mijn schuld.
Inderdaad.
quote:
Als hij nog dichterbij kwam dan had ik serieus zijn botten gebroken, uit zelfverdediging.
Uit zelfverdediging :')
Serieus zijn botten breken :')__!
quote:
Als een leraar zich niet kan gedragen, dan mag daar gewoon iets van gezegt worden.
Met de nadruk op "gewoon" :')
quote:
Ik ben niet zo'n pussy dat lekker mee gaat knikken, ik vond het gewoon te ver gaan. Je had er bij moeten zijn, het meisje moest huilen, en ook een nieuwe schrift gaan kopen want die hoeken zijn helemaal kapot.
Oh noes, een nieuw schrift :')
Want de hoeken zijn helemaal kapot :')__!
.
pi_86081143
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Inderdaad.
[..]
:N nee niet schuld van TS
quote:
[..]
In een bankschroef, vraag ik me dan af, of met je blote handen, of?... vragen.....
quote:
[..]
Als iemand over de scheef gaat dan mag je daar 'gewoon' wat van zeggen ja. Dat jij dat niet durft is dan weer een ander verhaal ;)
quote:
Ja het gaat ook om een schrift.. Pfff je klinkt als een oud wijf. No offence.

TS heeft gelijk maar had niet moeten dreigen met botten breken want dat is bijzonder kinderachtig.
  zondag 5 september 2010 @ 04:02:46 #18
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_86081152
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Inderdaad.
[..]

[..]

[..]

Haha ik weet al precies wat voor type jij bent, je leraar neukt jou in je kont en jij zegt: Maakt niet uit yoh ^O^
  zondag 5 september 2010 @ 04:06:31 #19
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_86081188
Ik zei het niet voor niks. Ik wil ook niet graag mensen pijn doen, als ik het niet gezegt had weet ik veel wat hij voor gekke dingen wou proberen. Die leraar weet dat ik een martial artist ben, en toen ik zei dat hij moest stoppen deed hij dat ook. Ik deed het dus op hem te beschermen.
pi_86081205
edit : mss had noksala toch wat meer gelijk dan ik dacht ...
pi_86081214
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:06 schreef noksala het volgende:
Ik zei het niet voor niks. Ik wil ook niet graag mensen pijn doen, als ik het niet gezegt had weet ik veel wat hij voor gekke dingen wou proberen. Die leraar weet dat ik een martial artist ben, en toen ik zei dat hij moest stoppen deed hij dat ook. Ik deed het dus op hem te beschermen.
dude :{w you must be a troll

of een ninja
  zondag 5 september 2010 @ 04:23:00 #22
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_86081287
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef Nemephis het volgende:

In een bankschroef, vraag ik me dan af, of met je blote handen, of?... vragen.....

Ja het gaat ook om een schrift.. Pfff je klinkt als een oud wijf. No offence.

TS heeft gelijk maar had niet moeten dreigen met botten breken want dat is bijzonder kinderachtig.
Op dat moment dacht ik aan een block (Wing Chun), vervolgens draai ik achteruit onder zijn arm door daarna een duwtje tegen zijn hoofd en hij valt zachtjes op de grond (Aikido), wanneer hij dan op de grond ligt maak ik het af met een simpele polsklem (jui jitsu). Ik ga natuurlijk niet meteen een kettingstoot op zijn neus geven, zo stom ben ik ook weer niet.

Dat met die schrift, tja et klinkt kinderachtig. Toch vind ik het niet kunnen andermans eigendom kapot te maken, alleen maar omdat ze wat Engelse woordjes wou leren.

Misschien komt het ook wel omdat ik vroeger op een Christelijke basisschool heb gezeten, daar schreeuwde de leraar nooit, alles werd opgelost door middel van uitpraten. Als je gewend bent aan die mooie manier van met elkaar omgaan, en er staat opeens een schreeuwende gorilla voor je neus.

Maargoed even terug naar het moment, wat zouden jullie dan doen: Je zit in de klas, en een leraar gaat te ver. Jij zegt daar iets van, en hij kom heel dreigend op je aflopen. Vertel me dan: Wat is het eerste wat in je opkomt? Wat zou je doen?
pi_86081300
quote:
:')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2010 04:26:16 ]
pi_86081354
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef Nemephis het volgende:
Als iemand over de scheef gaat dan mag je daar 'gewoon' wat van zeggen ja.
Dat zeg ik toch.
.
pi_86081360
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:08 schreef Nemephis het volgende:
edit : mss had noksala toch wat meer gelijk dan ik dacht ...
Ehm ... je bedoelt? noksala? :?
.
pi_86081365
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef noksala het volgende:

[..]

Haha ik weet al precies wat voor type jij bent, je leraar neukt jou in je kont en jij zegt: Maakt niet uit yoh ^O^
104 is een paar deuren verder.
.
pi_86081374
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:09 schreef Nemephis het volgende:

[..]

dude :{w you must be a troll
Obvious
.
  zondag 5 september 2010 @ 04:54:23 #28
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_86081394
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op eigenlijk? :? Omdat een leraar godverdomme schreeuwt?
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_86081466
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... je bedoelt? noksala? :?
Tja.. drank enzo :P ik bedoelde jouw opmerking natuurlijk.

Prachtig hoe TS zichzelf voor aap zet met z'n martial dinges en hoe hij zus en hoe hij zo... :X :'( :D
pi_86081727
Breek al je botten :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_86081915
Stoer dat je vechtskills hebt, maar als martial expert weet je dat je juist een voorbeeldfunctie hebt. Stel, de leraar was dichterbij gekomen en je hebt 'm in elkaar gevouwen, dan ben jij gewoon de lul, ook al heb je honderd keer gelijk...

Buiten dat, een echte martial artist loopt niet te koop met z'n/haar kunsten. Ik vrees dat je ooit wat handigheidjes hebt geleerd, cursus zelfverdediging van 4 uur ofzo...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_86082273
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:54 schreef lubje25 het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op eigenlijk? :? Omdat een leraar godverdomme schreeuwt?
:Y
.
pi_86082455
Valt nog mee op mijn school vroegah hadden we een leraar die een jongen voor mn neus tegen een kast aanduwde en em keihard schopte (omdat de jongen in kwestie, vriend van me overigens, per ongeluk door een misverstand wat blokjes hout had weggegooit).

Ik had sowieso al een hekel aan die kerel ..altijd met sleutelbossen naar iedereen gooien als je niet oplette in z'n waardeloze klas.

Kwam er van af met een handje schudden met de directeur erbij. :')

Ik had die hele kutschool aangeklaagd als dat mij was overkomen maar goed.

Verder nee jou leraar moet eens op een lesje "anger management".
En verder wat je zei tegen je leraar mag gewoon hoor als jij je bedreigt voelt zou ik ook hebben gedaan.
  zondag 5 september 2010 @ 10:16:50 #34
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86082464
Wtf is een gele kaart en een vierkant rooster :?

Overigens heeft die leraar gewoon gelijk. Had wat subtieler geuit kunnen worden, maar waarschijnlijk was het dan bij ts en zijn chickie niet binnengekomen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_86082525
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:20 schreef n8n het volgende:
Jezelf verdedigen als je klappen ontvangt en dreigen botten te breken als je je bedreigd voelt zijn toch hele verschillende dingen. Als je 'm echt wilde naaien had je de leraar geprovoceerd, klein steekje is vaak genoeg om iemand in zo'n situatie op de kast te jagen. Zorg wel dat je niet gaat beledigen of schelden, dan ben je dom bezig.
Dat dus. Niet zo slim TS, als de leraar kwaad wil zegt hij gewoon dat jij hem bedreigd hebt en ben jij de sjaak.
pi_86083428
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:16 schreef teamlead het volgende:

Overigens heeft die leraar gewoon gelijk. Had wat subtieler geuit kunnen worden, maar waarschijnlijk was het dan bij ts en zijn chickie niet binnengekomen
Gele kaart = je bent er uitgestuurd en dat moet geregistreerd worden. Bij mij op school moet je als ll. ook opschrijven hoe je dat soort gedrag in de toekomst gaat voorkomen en natuurlijk jouw kant van het verhaal ;)
Vierkant rooster = is bijv. iedere dag van 8 tot 5 op school zitten, in plaats van wisselende lestijden :)

Hoewel ik vind dat de leraar wel wat te veel uit zijn slof schoot (burn out?), weet ik wel dat het heel storend is als leerlingen met andere vakken bezig zijn tijdens jouw les.
En als je een leraar op zijn gedrag aan wil spreken (wat je imho ook altijd mag doen, zolang het respectvol blijft), kun je dat beter ná de les doen. Ik accepteer ook geen discussie/weerwoord/irritant bijdehante actie tijdens de les, maar ben altijd bereid om het gesprek aan te gaan ná de les.

Tip aan de ts: zoek je mentor, afdelingsleider of een vertrouwenspersoon op school op en bespreek wat je hier het beste mee kunt doen.
pi_86083506
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus. Niet zo slim TS, als de leraar kwaad wil zegt hij gewoon dat jij hem bedreigd hebt en ben jij de sjaak.
Precies. En elke keer dat TS in de toekomst met de docent (maar eigenlijk ook elke andere docent) in een conflictsituatie komt, zal die laatste altijd wat meer krediet hebben omdat TS ooit fysiek opgestaan is en een fysieke bedreiging geuit heeft en "er dus wel een schroefje bij TS los zal zitten."

Spijtig om te zeggen TS, maar je hebt het bijzonder slecht gespeeld. Wellicht is 't beter om je wat meer te verdiepen in het oplossen van conflicten zonder (de dreiging van) geweld.
pi_86083550
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:16 schreef teamlead het volgende:
Dat.

quote:
Hij heeft zich maar gewoon in te houden, schreeuwen is onacceptabel. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_86083568
Gehoorzamen zul je :P
pi_86083584
@ heiden6: Anders lees je mijn post ff ^ :D
pi_86083605
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:23 schreef noksala het volgende:

[..]

Op dat moment dacht ik aan een block (Wing Chun), vervolgens draai ik achteruit onder zijn arm door daarna een duwtje tegen zijn hoofd en hij valt zachtjes op de grond (Aikido), wanneer hij dan op de grond ligt maak ik het af met een simpele polsklem (jui jitsu). Ik ga natuurlijk niet meteen een kettingstoot op zijn neus geven, zo stom ben ik ook weer niet.

Dat met die schrift, tja et klinkt kinderachtig. Toch vind ik het niet kunnen andermans eigendom kapot te maken, alleen maar omdat ze wat Engelse woordjes wou leren.

Misschien komt het ook wel omdat ik vroeger op een Christelijke basisschool heb gezeten, daar schreeuwde de leraar nooit, alles werd opgelost door middel van uitpraten. Als je gewend bent aan die mooie manier van met elkaar omgaan, en er staat opeens een schreeuwende gorilla voor je neus.

Maargoed even terug naar het moment, wat zouden jullie dan doen: Je zit in de klas, en een leraar gaat te ver. Jij zegt daar iets van, en hij kom heel dreigend op je aflopen. Vertel me dan: Wat is het eerste wat in je opkomt? Wat zou je doen?
TS :

Sowieso moest dat dom wijf niet engels leren tijdens bio maar gewoon thuis en die leraar had jou moeten verkrachten. w/
pi_86083637
quote:
_O- _O- _O-
  zondag 5 september 2010 @ 11:27:24 #43
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_86083653
Opgefokte kutpuber TS :r
pi_86083689
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef Locusta het volgende:

[..]

Gele kaart = je bent er uitgestuurd en dat moet geregistreerd worden. Bij mij op school moet je als ll. ook opschrijven hoe je dat soort gedrag in de toekomst gaat voorkomen en natuurlijk jouw kant van het verhaal ;)
Vierkant rooster = is bijv. iedere dag van 8 tot 5 op school zitten, in plaats van wisselende lestijden :)
:D

En doen de leerlingen dat bij jou ook daadwerkelijk?

quote:
Hoewel ik vind dat de leraar wel wat te veel uit zijn slof schoot (burn out?), weet ik wel dat het heel storend is als leerlingen met andere vakken bezig zijn tijdens jouw les.
En als je een leraar op zijn gedrag aan wil spreken (wat je imho ook altijd mag doen, zolang het respectvol blijft), kun je dat beter ná de les doen. Ik accepteer ook geen discussie/weerwoord/irritant bijdehante actie tijdens de les, maar ben altijd bereid om het gesprek aan te gaan ná de les.
Jammer dat jij het vervelend vindt, maar het beste moment om in te grijpen is direct.
pi_86084136
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:D

En doen de leerlingen dat bij jou ook daadwerkelijk?
Wat? Zo lang op school zitten of de gele kaart invullen?
Wat het invullen betreft: de docent schrijft op waarom hij/zij iemand er uit stuurt, die persoon neemt de gele kaart mee en schrijft zijn/haar kant van het verhaal op en komt aan het einde van de les terug.
Als ik opschrijf (bijvoorbeeld!) dat ik iemand er uitgestuurd heb omdat die persoon niet op zat te letten, kun je natuurlijk wel nagaan dat die persoon altijd opschrijft "de volgende keer beter opletten". M.a.w: het heeft in mijn optiek niet zo veel zin.

quote:
[..]

Jammer dat jij het vervelend vindt, maar het beste moment om in te grijpen is direct.
Dat het vervelend is doet er niet toe. Ik zou het nooit toestaan bij mij in de les.
Maar aan de andere kant ben ik nog nooit zo uit mijn slof geschoten als de docent uit het verhaal van ts en heb ik ook tot op heden nog niet zo'n situatie meegemaakt ;)
Maar je snapt natuurlijk wel dat het nooit een eerlijke discussie zal worden tussen een docent en +/- 25 leerlingen in de klas :)
pi_86084307
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:49 schreef Locusta het volgende:
Dat het vervelend is doet er niet toe. Ik zou het nooit toestaan bij mij in de les.
Maar aan de andere kant ben ik nog nooit zo uit mijn slof geschoten als de docent uit het verhaal van ts en heb ik ook tot op heden nog niet zo'n situatie meegemaakt ;)
Maar je snapt natuurlijk wel dat het nooit een eerlijke discussie zal worden tussen een docent en +/- 25 leerlingen in de klas :)
Je gaat er meteen vanuit dat alle andere leerlingen het met de leerling in kwestie eens zijn? Dat hoeft toch helemaal niet?

Ik vind het wel komisch hoe je zegt 'ik zou het nooit toestaan', alsof je er iets aan kunt doen als een leerling iets dergelijks doet. :D
  zondag 5 september 2010 @ 11:58:13 #47
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_86084357
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je gaat er meteen vanuit dat alle andere leerlingen het met de leerling in kwestie eens zijn? Dat hoeft toch helemaal niet?

Ik vind het wel komisch hoe je zegt 'ik zou het nooit toestaan', alsof je er iets aan kunt doen als een leerling iets dergelijks doet. :D
jij bent geen docent of wel? :')
pi_86084480
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:58 schreef errrbek het volgende:

[..]

jij bent geen docent of wel? :')
Nee, maar ik heb wel zelf op school gezeten (duh) en ik ken wel mensen die lesgeven op middelbare scholen en op het MBO. :)
pi_86084510
quote:

Misschien dat nog niet eens zozeer, maar er zijn ook altijd leerlingen die iedere gelegenheid aangrijpen om stennis te lopen schoppen en een discussie zien als mogelijkheid om de les te verzieken ;)
Dit wil dus niet zeggen dat ik níet met een leerling in gesprek wil om mijn/zijn/haar gedrag, maar ik doe dat niet tijdens de les. Dat heeft gewoon geen zin en leidt altijd tot nutteloze (ja/nee)discussies en onrust in de klas. Meestal is het beter dat er even afgekoeld wordt en het probleem op een later moment wordt besproken, wanneer mensen weer tot rust zijn gekomen.
Maar nogmaals: ik heb zo'n erge conflictsituatie nog niet meegemaakt, dus dit is even hypothetisch ;)

En nee, je kunt een leerling niet tegenhouden, maar als docent wel rustig blijven, er niet in mee gaan en hem/haar de uitgang van je lokaal wijzen ;) En uiteraard hem/haar uitnodigen voor een gesprek op een ander tijdstip.

[ Bericht 0% gewijzigd door Locusta op 05-09-2010 12:05:01 (Typtyfus) ]
pi_86084613
quote:

[..]

...
Ergens denk ik dat jij nou juist níet de persoon was die, bij een conflict tussen leraar en klasgenoot, naar voren liep en de klas toesprak "nounou, even rustig jongens, de leraar heeft eigenlijk wel een goed punt. Verplaats je even in zijn positie, hij heeft het ook niet altijd even makkelijk!".

Of wel? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')