Ik bedoel eigenlijk de kantine in het Educatorium, onder de collegezalen zeg maar. Ik ken geen kantine in het Ruppert namelijk, dus ik ging ervan uit dat jij dat ook bedoelde. Wij zitten ook altijd op balkon Pi, inderdaad om dezelfde reden.quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat dat een ontwerp van Koolhaas was!Wij gaan meestal bovenin zitten, dat scheelt wel wat.
Zelfs Wouter Bos woont in Noord; ok die woont dan wel op de Nieuwendammerdijk waar je geen schotelantennes tegenkomt, maar goed.quote:Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kijk, dit stelt me wat gerust over Noord!
Ik bedoel ook het Educatorium, ik haal die namen altijd door elkaar. Ik werk in het Langeveldgebouw - ook zo'n architectonisch wondertje - dus we gaan meestal niet naar het Educatorium. De kantine is echt berucht om de slechte akoestiek.quote:Op maandag 6 september 2010 13:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk de kantine in het Educatorium, onder de collegezalen zeg maar. Ik ken geen kantine in het Ruppert namelijk, dus ik ging ervan uit dat jij dat ook bedoelde. Wij zitten ook altijd op balkon Pi, inderdaad om dezelfde reden.
Nu ben ik definitief om!quote:Op maandag 6 september 2010 13:47 schreef JohnDDD het volgende:
Zelfs Wouter Bos woont in Noord; ok die woont dan wel op de Nieuwendammerdijk waar je geen schotelantennes tegenkomt, maar goed.
Ik woon nu aan de rand van de Indische Buurt (Science Park) en ik heb hiervoor in de Transvaalbuurt gewoond, dus ik ken de fenomenen waar je het over hebt. In de Transvaalbuurt is de gemeente heel succesvol geweest in het terugdringen van overlast door drugsgebruikers. Er is in onze straat wel eens een schietpartij geweest, maar dat was een bizarre uitwas en ik heb me er geen moment onveilig gevoeld. Het multiculturele karakter van de wijk heb ik bovendien altijd als een verrijking gezien. Het maakt wel dat ik me wat zorgen maak om bijvoorbeeld de kwaliteit van het onderwijs in Noord, maar ik heb inmiddels een paar aardige scholen gevonden.quote:Ik heb in nogal een achterstandsflat gewoond, waar vroeger erg veel problemen waren; dealers die vanuit hun huis drugs verkochten, junks en hoertjes die er rondlopen, er is zelfs een keer iemand in zijn rug gestoken 2 huizen naast me. Maar dat was 2 jaar voordat ik er kwam wonen en inmiddels hebben ze het ook allemaal wel opgeknapt, het is lang niet zo slecht meer. Wel veel Marokkanen inderdaad, maar goed. Ik vind het een ideale zone. Je kunt er in elk geval heerlijk "recreëren", je hebt leuke festivals (Over 't IJ-festival o.a.), straks het Filmmuseum, over niet al te lang de metro, de natuur om de hoek, marktjes, genoeg supermarkten, en door de vele buitenlanders ook best veel groentenmannetjes en kleine winkels zoals stomerijen, etc. Al met al geen slechte keuze hoor
Wij hebben net een asbestsanering achter de rug. Wat een drama. En het verbaast me dat ze jullie naar het Langeveldgebouw gaan verhuizen, want er is zo'n ruimtetekort dat het gerucht de ronde doet dat ze met kantoortuinen gaan werken! De kantine stelt trouwens niet veel voor. Maar het is er wel heel gezellig want wij zijn er.quote:Op maandag 6 september 2010 13:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind al die namen ook maar ingewikkeld inderdaad. Ik zit in het van Unnik, die enorme toren en daar komt de DDR echt tot levenAfgetrapte zooi, overal asbest, brr. Maar: binnenkort (over een jaar of drie dus
) verhuizen wij ook naar het Langeveld, dus dan zijn we eindelijk verlost van de zwembadlunches.
Niet om het een of ander, maar als een architect een ziekenhuis zo ontwerpt dat bedden simpelweg de kamer niet kunnen worden ingereden omdat de draaicirkel niet gemaakt kan worden dan is dat gewoon een blunder, ongeacht het budget van de opdrachtgever.quote:Op maandag 6 september 2010 13:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Experts die gebonden zijn aan een budget en eisen/wensen van de opdrachtgever. Als een gang een halve meter breder maken op het hele gebouw een paar miljoen kost, dan wordt de keuze al een stuk moeilijker.
Facultaire herindeling. En het van Unnik gaat tegen de vlakte. Maar het kantoortuingerucht heb ik ook al opgevangen, ze zijn druk bezig met plannen maken. Ach, het zal mijn tijd wel duren. Als het echt pas over drie jaar is, ben ik ook al klaar. Tenzij ik gigantisch ga uitlopen. Of kinderen ga baren in de tussentijd. Of allebeiquote:Op maandag 6 september 2010 13:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben net een asbestsanering achter de rug. Wat een drama. En het verbaast me dat ze jullie naar het Langeveldgebouw gaan verhuizen, want er is zo'n ruimtetekort dat het gerucht de ronde doet dat ze met kantoortuinen gaan werken! De kantine stelt trouwens niet veel voor. Maar het is er wel heel gezellig want wij zijn er.Tegen die tijd ben ik al gepromoveerd.
![]()
In dat geval heeft niet (alleen) de architect steken laten vallen, maar waarschijnlijk vooral de (vertegenwoordiger van) de opdrachtgever. Ik laat als opdrachtgever ook gebouwen neerzetten met een behoorlijk specifieke functie en daarbij merk je dat bepaalde specificaties eisen in het PvE niet voldoende is. Je moet de architect ook duidelijk maken waarom je al die eisen stelt.quote:Op maandag 6 september 2010 13:20 schreef Leandra het volgende:
Zelfs het tekenen van een ziekenhuis waarbij de gangen breed genoeg zijn voor een ziekenhuisbed, en de deuren naar de kamers ook, maar de combinatie niet breed genoeg om een ziekenhuisbed vervolgens die kamer in te kunnen draaien is niets vreemds.... en dat zijn dan de "experts".
Oh, hij woont in de Kaapstander! Ik ken dat project; er staan nog een paar huizen te koop. Het andere project dat we op het oog hadden, Kaap Noord, wordt ernaast gebouwd.quote:Op maandag 6 september 2010 15:10 schreef lily het volgende:
Zoals je al weet heeft mijn broer vorig jaar een nieuwbouwwoning gekocht in de Banne in Amsterdam-Noord (http://www.wonenindekaapstander.nl/).
Hij woont er nu sinds december 2009.
Voorheen hadden ze een veel grotere woonkamer en dachten hun 6 persoonstafel nooit kwijt te kunnen maar dat is toch meegevallen/gelukt.
De benedenverdieping is precies als jouw tekening (ook zo ingericht dus)
[ afbeelding ]
maar alleen loopt de L van de keuken onder het raam en niet de woning in zeg maar..
zo dus
oh, zij hebben een tussenwoning, dus geen zijramenquote:Op maandag 6 september 2010 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
Die zijramen zullen het wel een heel lichte woning maken!
De tuin is inderdaad klein. Zij hebben de uitbouw niet maar hun buren wel dus die hebben haast helemaal geen tuin over.quote:Op maandag 6 september 2010 20:14 schreef miss_sly het volgende:
Wat grappig, lily, naar die woningen hebben wij gekeken
Leuke woningen op zich, maar de tuin vonden wij wat klein, zeker als je er een uitbouw aanzet. Iig de woningen die wij hadden gezien, en dat zijn natuurlijk de onverkochte woningen.
Jarenlang met zeer veel plezier midden in de VdPek buurt gewoond. Geen greintje last van niemand niet, wel leuke winkeltjes/slagerijtjes en uiteraard lekker dicht bij het CS. Ben alleen wel benieuwd hoe het gaat worden als ´de Strip´ af is...quote:Floradorp is dé tokkie- en onrustbuurt bij uitstek, samen met V/d Pek, welke geen tokkie, maar Marokkanenbuurt is. Geen racistische bedoelingen, maar je kan er gewoon niet omheen.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:31 schreef Leonietje83 het volgende:
Even misschien een beetje mosterd na de maaltijd:
Ben even creatief geweest in paint
Geen ideale opstelling maar misschien een opening naar nieuwe ideeën?
[ afbeelding ]
En ik als rasechte Amsterdamse lurk natuurlijk mee!
(Zelf van Foud-Zuid verhuisd naar vlak buiten de ring...)
Oeh, die is geweldigquote:Op dinsdag 7 september 2010 00:31 schreef Leonietje83 het volgende:
Even misschien een beetje mosterd na de maaltijd:
Ben even creatief geweest in paint
Geen ideale opstelling maar misschien een opening naar nieuwe ideeën?
[ afbeelding ]
En ik als rasechte Amsterdamse lurk natuurlijk mee!
(Zelf van Foud-Zuid verhuisd naar vlak buiten de ring...)
Ik praat uit ervaring om met 4 mensen in een huis te wonen en elkaar vaker in de weg te lopenquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:52 schreef miss_sly het volgende:
80-90 cm is ruim voldoende ruimte om langs te lopen.
ook dat lijkt me niet handigquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:52 schreef miss_sly het volgende:
En je kunt natuurlijk bovenkastjes hangen aan de muur boven het aanracht, dan hoef je niet heel veel kastruimte te verliezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |