abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86122838
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat is niet relevant. Als je alleen naar winst zou kijken moet de PVV het voortouw nemen. :')

Dat is wel relevant, en er wordt niet alleen naar winst gekeken. Er wordt dus naar beide gekeken.
quote:
Of de VVD het voortouw houdt moet nog maar blijken. Eerst zien wat ons staatshoofd wil.
Wedje voor opscheprechten?
pi_86122982
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:48 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Dat is wel relevant, en er wordt niet alleen naar winst gekeken. Er wordt dus naar beide gekeken.
Onzin, je kunt niet naar winst kijken, omdat winst geen steun in de kamer oplevert, en dat is wat een kabinet moet hebben. Dat gelul over winst is alleen maar voor bühne, voor eigen politiek voordeel. Een drogreden om er het voordeel van initiatief te kunnen claimen. Als je dat als uitganspunt neemt, dan kom je er dus na weken verspilde tijd achter dat het om steun in de kamer gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86122996
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:48 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Dus het CDA mag eigenlijk niet meer meedoen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86123047
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus het CDA mag eigenlijk niet meer meedoen?
We hebben het niet over meedoen, we hebben het over wie het initiatief mag nemen. Wel blijven opletten.
pi_86123075
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, je kunt niet naar winst kijken, omdat winst geen steun in de kamer oplevert, en dat is wat een kabinet moet hebben. Dat gelul over winst is alleen maar voor bühne, voor eigen politiek voordeel. Een drogreden om er het voordeel van initiatief te kunnen claimen. Als je dat als uitganspunt neemt, dan kom je er dus na weken verspilde tijd achter dat het om steun in de kamer gaat.
Toch denk ik dat de Koningin en haar adviseurs het meer met mij eens zullen zijn in deze dan met jou.
  maandag 6 september 2010 @ 12:57:30 #126
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86123130
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:55 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

We hebben het niet over meedoen, we hebben het over wie het initiatief mag nemen. Wel blijven opletten.
Als winst telt, dan telt verlies ook, en is het ongepast dat de grootste verliezer gaat regeren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86123159
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Als winst telt, dan telt verlies ook, en is het ongepast dat de grootste verliezer gaat regeren.
Nogmaals, daar hebben we het niet over. :O
pi_86123183
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:07 schreef Jojoke het volgende:
(en terecht want ze representeren een flink deel van de CDA-achterban die ook niets ophebben met de PVV).
Nee hoor, Koppejan, Ferrier en Klink tezamen hebben net een halve zetel aan voorkeursstemmen in de kamer.
  maandag 6 september 2010 @ 13:01:21 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_86123230
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee hoor, Koppejan, Ferrier en Klink tezamen hebben net een halve zetel aan voorkeursstemmen in de kamer.
Ze kunnen met z'n drieën altijd nog aansluiten bij Cohen I :P
pi_86123291
quote:

[..]

Toch denk ik dat de Koningin en haar adviseurs het meer met mij eens zullen zijn in deze dan met jou.
Fijn voor het land, eerst weer een variant uitproberen die niet werkt m vervolgens toch de PvdA erbij te betrekken. Zo komt er nooit een regering. Ik geloof niet meer dat Rutte dit tot een goed einde gaat brengen. Hij is niet in staat naar het landsbelang te kijken. Het enige waar hij mee bezig is , is zichzelf en de VVD.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_86123359
quote:

[..]

Maar ze hebben alledrie een zetel, dus ze vertegenwoordigen weldegelijk de CDA-stemmer. En voorkeursstemmen zeggen vrij weinig. Over het algemeen stemmen mensen gewoon op de lijsttrekker. Maar ik weet dat jij vastklampt aan elke strohalm.
pi_86123425
quote:

[..]

Dat is onzin. Stel dat het CDA slechts acht zetels had verloren. Dat is een flinke daling. Desodanks was zij dan groter geweest dan de VVD. Moest het CDA het initiatief dan aan de VVD laten? Het CDA had immers verloren, terwijl de VVD zetels had gewonnen.
pi_86123439
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:03 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Fijn voor het land, eerst weer een variant uitproberen die niet werkt m vervolgens toch de PvdA erbij te betrekken. Zo komt er nooit een regering. Ik geloof niet meer dat Rutte dit tot een goed einde gaat brengen. Hij is niet in staat naar het landsbelang te kijken. Het enige waar hij mee bezig is , is zichzelf en de VVD.
En was Cohen dat niet toen hij een middenkabinet blokkeerde?
pi_86123483
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is onzin. Stel dat het CDA slechts acht zetels had verloren. Dat is een flinke daling. Desodanks was zij dan groter geweest dan de VVD. Moest het CDA het initiatief dan aan de VVD laten? Het CDA had immers verloren, terwijl de VVD zetels had gewonnen.
Nogmaals, het gaat niet om een van de twee. Het gaat om beide. OPLETTEN.
pi_86123490
quote:

[..]

Ik beschouw de koningin als zeer intelligent en mensen die clichés nablaten, vluchten in dooddoeners en zich voor laten staan op diploma's doorgaans niet. Daarom lijkt het me niet zo heel waarschijnlijk dat die het eens zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86123515
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik beschouw de koningin als zeer intelligent en mensen die clichés nablaten, vluchten in dooddoeners en zich voor laten staan op diploma's doorgaans niet. Daarom lijkt het me niet zo heel waarschijnlijk dat die het eens zijn.
We zullen het zien.
pi_86123598
wat mij betreft mag het initiatief naar Cohen. Wens 'm veel succes bij het vinden van een meerderheid of wanneer deze gevonden is een coalitie te maken van 5 of 6 partijen. :')
pi_86123616
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:08 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat niet om een van de twee. Het gaat om beide. OPLETTEN.
Ja, dat begreep ik. Maar in het scenario dat ik hierboven schets zijn beide redelijk in balans. Ben benieuwd wie dan het initiatief moet nemen volgens jou.
pi_86123785
ze hebben misschien maar een halve zetel aan voorkeurstemmen, maar dat is nog verruit meer dan nodig is om met voorkeurstemmen gekozen te worden.

http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=153781626

even voor de leuk, sabine uitslag is met voorkeurstemmen verkozen, maar had 15.933 stemmen.
ab klink had twee keer zoveel stemmen als sabine. dus zelfs als je gaat zeiken over voorkeurstemmen dan heeft ab klink het volste recht om in de kamer te zitten.

bovendien, balkenende, die zo'n 80% van de voorkeurstemmen heeft gekregen, is uit de kamer gestapt. dus als je kijkt naar wat nog over is in de 2e kamer aan cda'ers(jack de vries is er ook uit gestapt, en voorkeurstemmen voor mensen die niet in de kamer zijn beland heb ik voor het gemak ook maar even meegerekend als in de kamer zittend), hebben klink, Ferrier, en koppejan samen ongeveer 11% van de voorkeurstemmen voor het cda gekregen.

wat dus goed is voor 2.4 zetels van de 21 die het cda er heeft. er is dus duidelijk geen meerderheid te vinden voor pvv/cda/vvd, aangezien ze onder de 74 zetels zitten.

ja ik kan ook gochelen met getallen, maar het gaat er gewoon om dat zij een zetel zijn toegewezen en dat die zetel persoonsgebonden is. :W
pi_86123834
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat begreep ik. Maar in het scenario dat ik hierboven schets zijn beide redelijk in balans. Ben benieuwd wie dan het initiatief moet nemen volgens jou.
Zetels gaan voor winst, vanzelfsprekend.
pi_86123880
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:17 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Zetels gaan voor winst, vanzelfsprekend.
Duidelijk.
pi_86123905
Wel aardige stukken in de krant:

De Pers: PVV-leider blaast onderhandelingen af, maar waarom?
http://www.depers.nl/binn(...)aast-Wilders-af.html

De VK: Rutte: Paars-plus is een afgesloten hoofdstuk
http://www.volkskrant.nl/(...)afgesloten_hoofdstuk
pi_86124335
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik stel dat de rol van Rutte nog niet is uitgespeeld, omdat onder zijn aanvoering slechts twee varianten zijn onderzocht.
Aan de andere kant kun je ook stellen dat hij van juni tot en met september de kans heeft gehad er iets van te maken, dat dat niet gelukt is en het vanwege de tijdsdruk daarom beter zou zijn iemand aan te trekken die verder van de partijen afstaat.
pi_86124364
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:19 schreef Toad het volgende:
Wel aardige stukken in de krant:

De Pers: PVV-leider blaast onderhandelingen af, maar waarom?
http://www.depers.nl/binn(...)aast-Wilders-af.html

De VK: Rutte: Paars-plus is een afgesloten hoofdstuk
http://www.volkskrant.nl/(...)afgesloten_hoofdstuk
Stuk in de Pers is zeer interessant. Mijn gok is dat Wilders naarstig op zoek was naar een uitweg. Als hij in een kabinet komt kan hij alleen maar verliezen.
pi_86124456
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stuk in de Pers is zeer interessant. Mijn gok is dat Wilders naarstig op zoek was naar een uitweg. Als hij in een kabinet komt kan hij alleen maar verliezen.
Hij heeft in de laatste peiling van De Hond weer wat zetels erbij sinds het mislukken van de formatie. Het klappen van de formatiepoging wordt hem dus niet verweten en hij kan inderdaad vanuit de oppositie verder groeien en zich vrijer profileren.

Niet dat ik daar blij mee ben maar dat is een andere zaak. ;)
pi_86124491
Ik vind Rutte (die ik best hoog heb zitten) met de dag een grotere amateur worden. Hij heeft nog steeds niet door dat hij dan wel de grootste kan zijn, maar nog steeds weinig te willen heeft zonder meerderheid.
Ik wens hem veel succes met het vinden van een meerderheid, straks alleen niet miepen als Cohen er met het initiatief vandoor gaat.
know'm sayin?
word? word.
pi_86124624
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Hij heeft in de laatste peiling van De Hond weer wat zetels erbij sinds het mislukken van de formatie. Het klappen van de formatiepoging wordt hem dus niet verweten en hij kan inderdaad vanuit de oppositie verder groeien en zich vrijer profileren.

Niet dat ik daar blij mee ben maar dat is een andere zaak. ;)
Ik krijg toch echt het idee dat de doorsnee Nederlander zich totaal niet met politiek bezighoudt, of er gewoon weinig van begrijpt. In de kroeg is het mislukken van de informatie uitvoerig ter sprake gekomen en iedereen legde de verantwoordelijkheid bij Wilders. Toch schijnt er een groep Nederlanders te bestaan die een enorm bord voor de kop heeft.

Wat de Pers ook terecht constateert, is dat Wilders de probleem die hij wenst te tackelen toch niet zo erg vindt als hij doet overkomen. Hij roept immers op wekelijkse basis dat ons land wordt overspoeld door een moslimtsunami en dat het vijf voor twaalf is voor het westen. Als hij daar echt van overtuigd was, dan had hij zich toch niet buitenspel laten zetten door drie dissidente CDA'ers.
pi_86124684
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:29 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je ook stellen dat hij van juni tot en met september de kans heeft gehad er iets van te maken, dat dat niet gelukt is en het vanwege de tijdsdruk daarom beter zou zijn iemand aan te trekken die verder van de partijen afstaat.
Als er gekozen moet worden tussen beslissingen maken vanwege 'tijdsdruk' of de stabiliteit van een coalitie veronderstel ik dat de Koningin in haar opdracht het laatste meegeeft.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86124725
quote:

[..]

Dat weet ik (immers vrijwel iedereen stemt op de lijsttrekker), daarom schreef ik specifiek "en terecht want ze representeren een flink deel van de CDA-achterban die ook niets ophebben met de PVV". Immers uit de verschillende peilingen en ook de hoeveelheid kritiek van de achterban blijkt dat een aanzienlijk deel van de achterban niet wil dat hun partij een samenwerking aangaat met PVV, dus het is terecht dat die CDA-kiezers ook een stem hebben in de fractie via de iig drie dissidenten.
pi_86124793
Sowieso valt het reuze mee met die tijdsdruk. Natuurlijk moet vanwege de economische situatie er zo snel mogelijk een kabinet komen, maar het is niet zo dat de formatie overdreven lang duurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')