abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86058074
quote:
'Afrikanen hebben kinderverkrachtingsgen'

Hebben we in ons land Geert Wilders die garant staat voor kwetsende uitspraken, in Zweden hebben ze Per T K Wahlberg. Deze politicus van de Zweedse Democraten ligt ernstig onder vuur na een uitspraak over de bevolking van het continent Afrika. Volgens hen zijn Afrikanen genetisch geprogrammeerd om kinderen te verkrachten.

Wahlberg is lid van de locale afdeling van de partij in het Zuid-Zweedse Landskrona. Op zijn blog 'Landskronabackspegel', letterlijk Landskrona achteruitkijkspiegel, schrijft de 76-jarige een uiterst kwetsend stuk over de zwarte bevolking van Afrika. De ouwe rot in de partij dicht de Afrikaanse genen enkele bijzondere kenmerken toe.

"Duizenden jaren lang kon de neger lekker chillen in de hitte, bananen eten of een vrouw of kind verkrachten", schrijft hij. "Hij kon andere negers vermoorden en opeten, een beetje drummen, een beetje rondrennen, een antilope vangen, een paar bananen eten, neuken, dronken worden van rottende vruchten of planten en ga zo maar door. Dit gaat al duizenden jaren zo zonder enige evolutionaire druk in de vorm van omgevingsfactoren die dwingen de neger zich in een andere richting te ontwikkelen."

De politicus ligt nu ernstig onder vuur. De Zweedse Democraten, een partij die is opgericht in 1988, is ontstaan uit een aantal nazistische organisaties. Sinds een aantal jaren wil de partij echter worden gerespecteerd en heeft deze de harde toon wat meer laten varen. De tekst komt de partij dus behoorlijk slecht uit.

Volgens Wahlberg zelf moeten we de tekst met een korreltje zout nemen. De teksten zijn volgens hem puur 'ironisch' bedoeld. "Al zit er wel een kern van waarheid in", voegt hij eraan toe.

'Afrikanen hebben kinderverkrachtingsgen'
vetgedrukte stukje klinkt eigenlijk wel als een paradijs (alleen dan vrouwen verkrachten ipv kinderen)
  zaterdag 4 september 2010 @ 13:11:25 #2
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_86058153
:')
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_86058346
Ja, inderdaad, vrouwen verkrachten en bananen eten. Wat wil een man nog meer..
pi_86058411
We moeten eens van die trend af van: ''Als het beledigend is, dan zal het wel niet waar zijn."
Ron Paul 2012
  zaterdag 4 september 2010 @ 13:20:55 #5
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_86058418
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:
HDtv.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_86058465
quote:
Een beetje speculeren op de beurs met je smartphone onderwijl liggend in je hangmat, jeweetz.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86058488
Genetica is terug in de politiek *) Nog even en we kunnen weer vrijuit praten over eugenetica en transhumanisme.
pi_86058581
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:20 schreef Supersoep het volgende:
We moeten eens van die trend af van: ''Als het beledigend is, dan zal het wel niet waar zijn."
Het is niet beledigend, het is ook nog eens zo onlogisch en ongefundeerd als wat :')

Een kind verkrachten of mishandelen is het ergste wat een mens een ander mens kan aandoen. Het is vanzelfsprekend dat zoiets enorme trauma's oplevert. Daarom zal zo'n ervaring nooit positief bijdragen aan de ontwikkeling van het kind en aan de overleving en procreatie.
pi_86058671
Mensen die hier nog serieus op in gaan. :|W Ik lig krom van het lachen, van de week die Duitser, nu een Zweed. _O-
pi_86058672
Wat een baas.

Het lijkt me toch dat hij dit niet serieus bedoelt of in ieder geval sterk overdrijft om grappig te doen. Ik moest glimlachen. :@
  Moderator zaterdag 4 september 2010 @ 13:30:28 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86058717
wanneer vertrokken de Belgen ook weer uit de Congo *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86058744
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:30 schreef sp3c het volgende:
+1
pi_86058922
quote:
de neger
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86058995
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:26 schreef boyv het volgende:

[..]

Het is niet beledigend, het is ook nog eens zo onlogisch en ongefundeerd als wat :')

Een kind verkrachten of mishandelen is het ergste wat een mens een ander mens kan aandoen. Het is vanzelfsprekend dat zoiets enorme trauma's oplevert. Daarom zal zo'n ervaring nooit positief bijdragen aan de ontwikkeling van het kind en aan de overleving en procreatie.
Er zijn wel meerdere dingen die onlogisch zijn aan onze evolutie, maar het gebeurt. Het is vooral een maatschappelijke norm dat je van kinderen onder een bepaalde leeftijd afblijft. En laat de maatschappelijke vorming in Afrika nu juist achtergesteld zijn sinds mensenheugenis.
Ron Paul 2012
pi_86059397
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:39 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Er zijn wel meerdere dingen die onlogisch zijn aan onze evolutie, maar het gebeurt. Het is vooral een maatschappelijke norm dat je van kinderen onder een bepaalde leeftijd afblijft. En laat de maatschappelijke vorming in Afrika nu juist achtergesteld zijn sinds mensenheugenis.
Nee, het hele punt is dat een gen voor kinderverkrachting zich helemaal niet goed kan verspreiden danwel zichzelf inperkt bij eventuele verspreiding. Gezien er geen vrijwillige en (sociaal geaccepteerde) basis is voor deze overdracht.
pi_86059597
Dan ga je er vanuit dat het kind op latere leeftijd iets te zeggen heeft over haar relaties en seksualiteit. Het komt in veel Afrikaanse landen voor dat ze gewoon worden uitgehuwelijkt wat daar een normale gang van zaken in.
Ron Paul 2012
pi_86059633
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:30 schreef sp3c het volgende:
^O^
pi_86060325
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:50 schreef boyv het volgende:

[..]

Nee, het hele punt is dat een gen voor kinderverkrachting zich helemaal niet goed kan verspreiden danwel zichzelf inperkt bij eventuele verspreiding. Gezien er geen vrijwillige en (sociaal geaccepteerde) basis is voor deze overdracht.
Er kan toch best een gen zijn wat er voor zorgt dat je aangetrokken bent tot kinderen?(ala pedo gedrag)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:28:10 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86060403
Een seniele, blijkbaar voormalig nazistisch denkende, lokale politicus uit Zweden zegt in een lokaal sufferdje debiele dingen en dat is wereldnieuws hoe?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:29:57 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86060448
Wat is dat toch voor gelul over genen? Ik dacht dat die onzin na de Tweede Wereldoorlog allang was ontkracht?

Jezus Gristus.
pi_86060544
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat is dat toch voor gelul over genen? Ik dacht dat die onzin na de Tweede Wereldoorlog allang was ontkracht?

Jezus Gristus.
Nee, na de 2de WO werden alle onderzoeken die iets over verschillende genen zeiden als slecht beschouwd en alles wat zei dat iedereen gelijk was blabla als waarheid.

Zo stond het zelfs in mijn maatschappijleer boek.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86061255
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:25 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Er kan toch best een gen zijn wat er voor zorgt dat je aangetrokken bent tot kinderen?(ala pedo gedrag)
En hoe verspreid zich dat dan? Door geluk te hebben dat het kind zwanger wordt (als het uberhaupt al een meisje is), het kind baart, het kind in leven blijft en de moeder of zijn omgeving pedofiel gedrag stimuleert?
pi_86061306
quote:
Game console en bier. Alle rest kan gestolen worden
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86061371
quote:
Ehm...bier?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_86061424
Een KFC. En een watermeloen.
pi_86061637
Volgens mij hebben ze in Zweden ook wat vrije seksuele omgangsvormen bij kinderen...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_86061846
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:11 schreef DonJames het volgende:
Een KFC. En een watermeloen.
Watermeloenen zijn idd het eerst gecultiveerd in Afrika. Kentucky lag helaas op een ander continent.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_86062083
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:09 schreef 0013379 het volgende:

[..]

vetgedrukte stukje klinkt eigenlijk wel als een paradijs (alleen dan vrouwen verkrachten ipv kinderen)
TS is een neger?
pi_86065093
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:36 schreef Ruud het volgende:

[..]

TS is een neger?
herstel...negert.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:43:47 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86065216
In wezen heerste er op de neger net zoveel evolutionaire druk als op andere mensen. Het is echter een mythe dat evolutie altijd opwaarts gericht zou moeten zijn. Evolutie vindt plaats in de richting die het best aanpast aan de omgeving. Het is in wezen onzin (vanuit evolutionair standpunt) om een eenvoudige alg als minder succesvol te beschouwen als een mens. Die alg blijft ook gewoon bestaan, van de mens is dat zelfs nog minder zeker!

Een kindverkrachtingsgen is helemaal onzin, want het dient geen enkel evolutionair nut om kinderen te verkrachten. Verspilde moeite, vanuit evolutionair oogpunt, want een kind is per definitie niet vruchtbaar (anders is het geen kind meer). Een neger die een gen voor kinderverkrachting draagt (voor zover dit gen überhaubt al zou bestaan) heeft dus minder evolutionaire overlevingskansen als een zelfde neger die liever met volwassen c.q. geslachtsrijpe vrouwen paart.
The End Times are wild
  Milf zaterdag 4 september 2010 @ 17:50:19 #31
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86065415
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:43 schreef LXIV het volgende:

Een kindverkrachtingsgen is helemaal onzin, want het dient geen enkel evolutionair nut om kinderen te verkrachten. Verspilde moeite, vanuit evolutionair oogpunt, want een kind is per definitie niet vruchtbaar (anders is het geen kind meer). Een neger die een gen voor kinderverkrachting draagt (voor zover dit gen überhaubt al zou bestaan) heeft dus minder evolutionaire overlevingskansen als een zelfde neger die liever met volwassen c.q. geslachtsrijpe vrouwen paart.
Er zijn genoeg meisjes onder de tien die hun 'periods' al hebben en dus vruchtbaar zijn. Zij zijn geen meisjes meer, maar geslachtsrijpe vrouwen?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:35:57 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86066675
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:50 schreef nikky het volgende:

[..]

Er zijn genoeg meisjes onder de tien die hun 'periods' al hebben en dus vruchtbaar zijn. Zij zijn geen meisjes meer, maar geslachtsrijpe vrouwen?
Ja. De westerse leeftijd van 18 is natuurlijk min of meer willekeurig. Het is onzin om te doen alsof een meisje van de ene dag op de andere opeens volwassen is.

Zeker in Afrika zijn meisjes vaak bijzonder vroeg vruchtbaar. In een natuurlijke samenleving (dus zonder uitgekauwde moraal) worden die meisjes dan ook al vroeg als vrouwen beschouwd, en dus ook vaak bevrucht. Het zijn verder hele andere omstandigheden daar en je kunt dan ook moeilijk van 'te vroeg' spreken. Vanuit ons (westerse) perspectief is dat misschien wel zo, maar in zo'n natuurlijk stamverband met eigen wetten en regels, ontwikkeld onder de omstandigheden daar is dat toch anders.

Iemand die daar een (volgroeid) 14-jarig meisje tot vrouw neemt en kinderen bij haar verwekt een pedofiel noemen is gewoon onzin. Net zo goed onzin als die mensen bestraffen omdat ze hun belastingformulieren niet op de juiste datum ingevuld hebben of de leerplichtwet ontduiken.

Een tijd geleden was op discovery een documentaire over een stel wetenschappers die een groep Amazone-Indianen observeerde en filmden. Op een dag doodde een van die Indianen een wetenschapper (om een pan te stelen oid). Die wetenschappers accepteerden dat als een soort bedrijfsrisico en probeerden niet die Indiaan te vangen om voor het gerecht te brengen. Daar in het oerwoud is ons wetboek van strafrecht (of het Braziliaanse) niet van toepassing, die mensen leven volgens hun eigen moraal en door daar aanwezig te zijn kun je onze wetgeving niet daar zomaar geldig verklaren. Een wijs inzicht.
The End Times are wild
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:39:38 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86066793
In een boek van Umberto Eco worden die zeer primitieve stammen pre-Adamieten genoemd. Mensen van voor de zondeval dus. Omdat ze het verschil tussen goed en kwaad niet echt kennen kunnen ze ook geen zonde begaan c.q. een misdrijf begaan. Net zoals een kind van onder de 4 dat niet kan.
The End Times are wild
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:45:14 #34
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86066965
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:35 schreef LXIV het volgende:Ja. De westerse leeftijd van 18 is natuurlijk min of meer willekeurig. Het is onzin om te doen alsof een meisje van de ene dag op de andere opeens volwassen is.

Zeker in Afrika zijn meisjes vaak bijzonder vroeg vruchtbaar. In een natuurlijke samenleving (dus zonder uitgekauwde moraal) worden die meisjes dan ook al vroeg als vrouwen beschouwd, en dus ook vaak bevrucht. Het zijn verder hele andere omstandigheden daar en je kunt dan ook moeilijk van 'te vroeg' spreken. Vanuit ons (westerse) perspectief is dat misschien wel zo, maar in zo'n natuurlijk stamverband met eigen wetten en regels, ontwikkeld onder de omstandigheden daar is dat toch anders.

Iemand die daar een (volgroeid) 14-jarig meisje tot vrouw neemt en kinderen bij haar verwekt een pedofiel noemen is gewoon onzin. Net zo goed onzin als die mensen bestraffen omdat ze hun belastingformulieren niet op de juiste datum ingevuld hebben of de leerplichtwet ontduiken.

Een tijd geleden was op discovery een documentaire over een stel wetenschappers die een groep Amazone-Indianen observeerde en filmden. Op een dag doodde een van die Indianen een wetenschapper (om een pan te stelen oid). Die wetenschappers accepteerden dat als een soort bedrijfsrisico en probeerden niet die Indiaan te vangen om voor het gerecht te brengen. Daar in het oerwoud is ons wetboek van strafrecht (of het Braziliaanse) niet van toepassing, die mensen leven volgens hun eigen moraal en door daar aanwezig te zijn kun je onze wetgeving niet daar zomaar geldig verklaren. Een wijs inzicht.
Verhelderend punt wat je maakt. Als ik er over nadenk dan wist ik dat ook wel natuurlijk, maar pas al je dat projecteert op je eigen omgeving dan wordt duidelijk dat ieder zijn eigen meug heeft en dat de westerse waarden niet universeel van toepassing zijn.

Alhoewel ik een vent van 50 met een meisje van 14, omdat ze al geslachtsrijp is, dan toch wel een tikje overdreven vind.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:48:43 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86067076
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:45 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Verhelderend punt wat je maakt. Als ik er over nadenk dan wist ik dat ook wel natuurlijk, maar pas al je dat projecteert op je eigen omgeving dan wordt duidelijk dat ieder zijn eigen meug heeft en dat de westerse waarden niet universeel van toepassing zijn.

Alhoewel ik een vent van 50 met een meisje van 12, omdat ze al geslachtsrijp is, dan toch wel een tikje overdreven vind.
Ja ik ook. Voor mijn dochter zou ik het niet willen. Maar ik kan niet anders dan het niet willen omdat ik hier opgegroeid ben. Was ik in Afrika opgegroeid met de normen van daar had ik een (rijke) kerel van 50 misschien wel een hele goede match gevonden voor mijn dochter van 12. Beter dan een 15-jarig pubertje dat nog bij zijn ouders woont en geen cent te makken heeft.

Er is natuurlijk wel een min of meer universele moraal, die onder alle mensen geldt, zoals niet doden of stelen, maar alle details zijn naderhand min of meer willekeurig aan de hand van de omstandigheden ingevuld. Puur objectief beschouwd is een meisje als vrouw beschouwen als ze haar periode gehad heeft juister dan dit doen als ze haar 18e verjaardag gevierd heeft. Het is ook logisch dat natuurvolkeren een zuiverdere moraal hebben dan Westerse volkeren, want zij zijn minder ontaard en decadent.
The End Times are wild
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:56:25 #36
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86067319
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:48 schreef LXIV het volgende:
Ja ik ook. Voor mijn dochter zou ik het niet willen. Maar ik kan niet anders dan het niet willen omdat ik hier opgegroeid ben. Was ik in Afrika opgegroeid met de normen van daar had ik een (rijke) kerel van 50 misschien wel een hele goede match gevonden voor mijn dochter van 12. Beter dan een 15-jarig pubertje dat nog bij zijn ouders woont en geen cent te makken heeft.

Er is natuurlijk wel een min of meer universele moraal, die onder alle mensen geldt, zoals niet doden of stelen, maar alle details zijn naderhand min of meer willekeurig aan de hand van de omstandigheden ingevuld. Puur objectief beschouwd is een meisje als vrouw beschouwen als ze haar periode gehad heeft juister dan dit doen als ze haar 18e verjaardag gevierd heeft. Het is ook logisch dat natuurvolkeren een zuiverdere moraal hebben dan Westerse volkeren, want zij zijn minder ontaard en decadent.
Waar de schoen misschien wringt is dat in die contreien het meisje van 12 wordt gezien als handelswaar om de toekomst veilig te stellen. De dochter zelf heeft daar geen inspraak in, voor zover een meisje van 12 al met haar toekomst bezig is. Ze wordt min of meer gedegradeerd tot een broedmachine.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_86067425
quote:
"Duizenden jaren lang kon de neger lekker chillen in de hitte, bananen eten of een vrouw of kind verkrachten", schrijft hij. "Hij kon andere negers vermoorden en opeten, een beetje drummen, een beetje rondrennen, een antilope vangen, een paar bananen eten, neuken, dronken worden van rottende vruchten of planten en ga zo maar door. Dit gaat al duizenden jaren zo zonder enige evolutionaire druk in de vorm van omgevingsfactoren die dwingen de neger zich in een andere richting te ontwikkelen."
Ik heb alle dingen afgestreept die in de prehistorie geen Europese omgevingsfactoren waren. Betekent het nu dat wij in Europa grote kinderverkrachters zijn dan in Afrika? Omdat wij meer tijd hadden om kinderen te verkrachten, aangezien we al die andere dingen niet hoefden te doen?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86068927
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. De westerse leeftijd van 18 is natuurlijk min of meer willekeurig. Het is onzin om te doen alsof een meisje van de ene dag op de andere opeens volwassen is.

Zeker in Afrika zijn meisjes vaak bijzonder vroeg vruchtbaar. In een natuurlijke samenleving (dus zonder uitgekauwde moraal) worden die meisjes dan ook al vroeg als vrouwen beschouwd, en dus ook vaak bevrucht. Het zijn verder hele andere omstandigheden daar en je kunt dan ook moeilijk van 'te vroeg' spreken. Vanuit ons (westerse) perspectief is dat misschien wel zo, maar in zo'n natuurlijk stamverband cultuurmet eigen wetten en regels, ontwikkeld onder de omstandigheden daar is dat toch anders.
Niks stammen. Het zijn gewoon volkeren of eventueel clans. En ja, de meisjes zijn daar ook nog eens eerder volwassen als in vruchtbaar. De geestelijke volwassenheid loopt daar echter bij achter. Ook als je altijd geleerd is dat je op je 12e behoort te trouwen om kindertjes te gaan produceren met een aan je gekoppelde vent, dan kun je zelf de consequenties van zo'n stap niet inzien.

Niet dat die culturen daar een probleem mee hebben, want die meisjes beslissen sowieso niet zelf over die stap...
quote:
Dat is inderdaad geen pedofiel in de exacte betekenis van het woord. Wel is zo'n relatie per definitie ongelijkwaardig, zowel door haar leeftijd als door haar mindere status als vrouw.
quote:
Op zich een interessant dilemma. Je zou zeggen dat als je die indianen hun eigen morele waarden gunt, je ook van ze kunt eisen dat er volgens hun eigen waarden recht gesproken kan worden. Ik ken in ieder geval weinig culturen waarin een mensenleven geen compensatie verdient.
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:55:02 #39
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86068933
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:39 schreef LXIV het volgende:
In een boek van Umberto Eco worden die zeer primitieve stammen pre-Adamieten genoemd. Mensen van voor de zondeval dus. Omdat ze het verschil tussen goed en kwaad niet echt kennen kunnen ze ook geen zonde begaan c.q. een misdrijf begaan. Net zoals een kind van onder de 4 dat niet kan.
Ja, als je het echt niet meer weet kun je nog je Bijbel afstoffen en een of ander bullshit excuus verzinnen over waarom mensen zich zo misdragen.
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:57:03 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86068976
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:56 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Waar de schoen misschien wringt is dat in die contreien het meisje van 12 wordt gezien als handelswaar om de toekomst veilig te stellen. De dochter zelf heeft daar geen inspraak in, voor zover een meisje van 12 al met haar toekomst bezig is. Ze wordt min of meer gedegradeerd tot een broedmachine.
Ja, mijn westerse schoen wringt daar ook wel in, maar feitelijk zijn het onze zaken niet. Of het voor zo'n meisje zo'n belasting is weet ik niet, waarschijnlijk vindt ook zij het normaal (omdat ze niet beter weet).

In zekere zin kun je me dus best cultuur-relativist noemen. Hoewel ik 'onze' cultuur wel als verder ontwikkeld beschouw (té ver ontwikkeld zou je zelfs kunnen zeggen) heeft een primitieve cultuur ook wel haar merites, omdat zij nog natuurlijker, minder decadent en ontaard is. De ene cultuur boven de andere stellen gaat eigenlijk niet.

Het wordt een ander verhaal wanneer zulke andere culturen naar hier worden gehaald en hier ter plaatse als gelijkwaardig gepresenteerd worden. Pas zag ik nog zo'n import-Somaliër oids met zijn vier vrouwen (minstens 2 zwanger) en een bende kinderen op het station staan plus nog een ongedefiniëerde bende kinderen er rond omheen. Één vrouw natuurlijk als hoofdvrouw en die drie andere administratief als alleenstaande moeder geregistreerd levert dan een inkomen op van 1x1200 + 3x850 plus alle andere subsidies en emolumenten genoeg om de meisjes als ze 12 worden naar Afrika te sturen om te besnijden. Dat moeten wij gewoon niet willen en toestaan hier in Nederland , vooral niet omdat dit soort taferelen gewoon rechtstreeks ondermijnend is voor onze eigen samenleving, rechtstaat, sociaal stelsel en cultuur.

Die man zou in Afrika ook geen kans maken met 4 vrouwen en -tig kinderen zonder werk of vaardigheden. Dan gingen 20 van die kinderen dood en was er ook evenwicht. Maar zoiets in het Nederlandse systeem toe te staan en gelijk te stellen en feitelijk ook nog te subsidiëren, dat is niet houdbaar op termijn.

Dus ja, prima wat er in Afrika allemaal gebeurt en ook niets ten nadele daarvan. Het is het systeem van daar en de methode om daar te overleven en te blijven bestaan, maar dit systeem is ahw niet 'compatibel' met ons systeem.
The End Times are wild
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:05:45 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86069165
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Niks stammen. Het zijn gewoon volkeren of eventueel clans. En ja, de meisjes zijn daar ook nog eens eerder volwassen als in vruchtbaar. De geestelijke volwassenheid loopt daar echter bij achter. Ook als je altijd geleerd is dat je op je 12e behoort te trouwen om kindertjes te gaan produceren met een aan je gekoppelde vent, dan kun je zelf de consequenties van zo'n stap niet inzien.
Er zijn toch degelijk nog wel stammen daar, maar Afrika is natuurlijk ook enorm groot. Hier heb ik het niet over de verstedelijkte gebieden natuurlijk.

Het klopt wel dat het normaal vinden geconditioneerd is, maar dat geldt net zo goed voor enorm veel dingen hier in de Westerse maatschappij. Hier zijn meisjes weer 'geconditioneerd' door media, school etc om het normaal te vinden om op hun 15-e met hun vriendje voor het eerst naar bed te gaan. 1000 km verderop zijn meisjes weer geconditioneerd om tot hun 21-ste maagd te blijven en dan te trouwen.
De hele moraal is grotendeels aangeleerd door de omgeving. Wat je nu als absolute waarheid moet stellen is niet mogelijk. Het is niet per definitie zo dat een 14-jarig meisje dat trouwt en moeder wordt per definitie een ongelukkig leven tegemoet ziet. (Al vind ik het dus ook niks, maar ik ben zelf dus ook geconditioneerd naar het Westerse model, waar ik me nooit aan onttrekken kan.
quote:
Niet dat die culturen daar een probleem mee hebben, want die meisjes beslissen sowieso niet zelf over die stap...
[..]
Nee, maar dat is dus niet uniek en emancipatie is nu eenmaal geen universele morele waarde.

quote:
Dat is inderdaad geen pedofiel in de exacte betekenis van het woord. Wel is zo'n relatie per definitie ongelijkwaardig, zowel door haar leeftijd als door haar mindere status als vrouw.
[..]
Klopt. Maar mi is het in geen enkel opzicht een pedofiel.
quote:
Op zich een interessant dilemma. Je zou zeggen dat als je die indianen hun eigen morele waarden gunt, je ook van ze kunt eisen dat er volgens hun eigen waarden recht gesproken kan worden. Ik ken in ieder geval weinig culturen waarin een mensenleven geen compensatie verdient.
Die zijn er extreem weinig, want de basis van de moraal is universeel. In dit specifieke geval (een indianenstam die pas kort het eerste contact gehad had) was het doden misschien wel rechtvaardig omdat de indringers (de wetenschappers) niet tot de stam behoorden of weet ik wat.
Het besef was er in ieder geval bij de onderzoekers dat het nergens op sloeg deze indiaan te vangen en in de hoofdstad van Brazilië voor het gerecht te brengen of zoiets.
The End Times are wild
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:09:25 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86069253
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, als je het echt niet meer weet kun je nog je Bijbel afstoffen en een of ander bullshit excuus verzinnen over waarom mensen zich zo misdragen.
Dat boek had verder weinig met de bijbel te maken. Het ging erom dat mensen die de moraal (goed en kwaad) nog niet ontdekt hebben ook niet bestraft kunnen worden.

Het verhaal van Adam en Eva is in dat opzicht een universeel verhaal, wat overal wel in een zekere vorm verteld zal worden. Er is een stadium geweest waarin de mens zich nog niet van goed en kwaad bewust was (kun je dan al van mens spreken?) en als gevolg daarvan dus ook niet tot het begaan van een zonde in staat was.

Hetzelfde zie je bij kinderen. Waarom zal een kind van 4 nooit de gevangenis ingaan? Omdat het nog geen misdrijf plegen kan. Het weet nog geen onderscheid te maken tussen goed en kwaad. Ontoerekeningsvatbaar dus.
The End Times are wild
pi_86069292
Het is algemeen bekend dat de afwezigheid van seizoenen in Afrika niet voor de nodige ontwikkeling heeft gezorgd als sparen, plannen en vooruitwerken

Wat wil je ook als het altijd zomer is, en de bananen, bessen en kokosnoten altijd groeien en er overal wel lekkere beesten als vissen of varkens te vangen zijn, en er geen sociale druk is om te trouwen voor je de behoefte bij een vrouw kwijt kan
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:16:40 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86069430
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:11 schreef Verburg_K het volgende:
Het is algemeen bekend dat de afwezigheid van seizoenen in Afrika niet voor de nodige ontwikkeling heeft gezorgd als sparen, plannen en vooruitwerken

Wat wil je ook als het altijd zomer is, en de bananen, bessen en kokosnoten altijd groeien en er overal wel lekkere beesten als vissen of varkens te vangen zijn, en er geen sociale druk is om te trouwen voor je de behoefte bij een vrouw kwijt kan
Op zich maken de relatieve omstandigheden niet uit. Want dan zou de ontwikkeling van de mens altijd evenredig moeten zijn met de zwaarte van de omgeving waarin hij zich bevindt. En dat is ook weer niet zo. Bovendien is Afrika natuurlijk absoluut niet overal een groen paradijs waar geen enkele skill nodig is om te overleven omdat het allemaal vanzelf komt aanwaaien.

Als de omstandigheden heel goed zijn en het voedsel ruimschoots voorhanden, dan groeit de bevolking in principe door totdat het voedsel vanzelf schaars wordt en er onderlinge strijd ontstaat om voedsel, waaruit de sterkste/slimste dan weer als overwinnaar tevoorschijn komt. Voilá, evolutie... Bijna onvermijdelijk. Maar evolutie hoeft natuurlijk niet altijd overal dezelfde richting te kiezen.
The End Times are wild
pi_86069579
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op zich maken de relatieve omstandigheden niet uit. Want dan zou de ontwikkeling van de mens altijd evenredig moeten zijn met de zwaarte van de omgeving waarin hij zich bevindt. En dat is ook weer niet zo. Bovendien is Afrika natuurlijk absoluut niet overal een groen paradijs waar geen enkele skill nodig is om te overleven omdat het allemaal vanzelf komt aanwaaien.

Als de omstandigheden heel goed zijn en het voedsel ruimschoots voorhanden, dan groeit de bevolking in principe door totdat het voedsel vanzelf schaars wordt en er onderlinge strijd ontstaat om voedsel, waaruit de sterkste/slimste dan weer als overwinnaar tevoorschijn komt. Voilá, evolutie... Bijna onvermijdelijk. Maar evolutie hoeft natuurlijk niet altijd overal dezelfde richting te kiezen.
Stammenoorlogen zijn dan ook in Afrika een zeer bekend fenomeen.
Maar ook dat is geen stimulans voor de hersenen om te plannen, wel voor het speerwerpen, hardlopen.
En Afrika is zo onmetelijk groot en soms ondoordringbaar, dat forse stammen goed op 100 km van elkaar konden wonen zonder elkaar te kennen.
Maar let wel dat ook de Amerikaanse indianen niet erg ontwikkeld waren en er ook geen noodzaak voor hen bestond om zich te ontwikkelen.
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:28:33 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86069717
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:23 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Stammenoorlogen zijn dan ook in Afrika een zeer bekend fenomeen.
Maar ook dat is geen stimulans voor de hersenen om te plannen, wel voor het speerwerpen, hardlopen.
En Afrika is zo onmetelijk groot en soms ondoordringbaar, dat forse stammen goed op 100 km van elkaar konden wonen zonder elkaar te kennen.
Maar let wel dat ook de Amerikaanse indianen niet erg ontwikkeld waren en er ook geen noodzaak voor hen bestond om zich te ontwikkelen.
Ik heb wel eens een theorie(tje) gelezen dat de snelle ontwikkeling van het menselijke brein juist ontsproten is aan die stammenoorlogen. Omdat je in een oorlog enorm veel in het voordeel bent als je vooruit kunt plannen, kunt communiceren, abstracte aanvalsplannen kunt delen, kunt voorzien hoe iets gaat verlopen. Ga maar door. En de straf voor het verliezen van die oorlog is de dood en de winnaar krijgt ook nog eens de wijfjes van de tegenstander. Een enorme evolutionaire boost!

Dat Afrika groot is klopt, maar dat is de rest van de wereld toch ook? Het is dun bevolkt gebleven omdat de neger zelfstandig niet in staat blijkt om de natuur zo te domineren dat er een bevolkingsexplosie ontstaat.

Er is verder nooit een noodzaak tot ontwikkeling. Er is een noodzaak tot overleven. Dit gebeurt door je aan te passen aan de omstandigheden. Een te ver doorgeschoten ontwikkeling (zoals wij die kennen) is juist weer ongunstig voor de overlevingskansen, door anti-conceptiemiddelen, emancipatie, Nieuw-Links-Weg-Met-Ons-denken et cetera.
The End Times are wild
pi_86069775
Evolutionair gezien kan verkrachten wel logisch zijn en zou een dergelijk gen dat ook wel zijn, maar is daar ook enig bewijs voor.
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:34:08 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86069849
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Evolutionair gezien kan verkrachten wel logisch zijn en zou een dergelijk gen dat ook wel zijn, maar is daar ook enig bewijs voor.
Sociaal-Darwinistisch gezien is verkrachting mogelijk wel gunstig/logisch voor het individu (de verkrachter zelf) maar ongunstig voor een maatschappij/groepering als geheel. Dus die groep waarin een verkrachtingsgen ruim aanwezig is delft op het laatst toch het onderspit.

Dat geldt niet voor het verkrachten van vrouwtjes van buiten de eigen groep.
The End Times are wild
pi_86071163
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn toch degelijk nog wel stammen daar, maar Afrika is natuurlijk ook enorm groot. Hier heb ik het niet over de verstedelijkte gebieden natuurlijk.
Wat is een stam dan? In ieder geval geen begrip uit de hedendaagse culturele antropologie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stam_(antropologie)#Afrika
http://en.wikipedia.org/wiki/Tribe
quote:
Het klopt wel dat het normaal vinden geconditioneerd is, maar dat geldt net zo goed voor enorm veel dingen hier in de Westerse maatschappij. Hier zijn meisjes weer 'geconditioneerd' door media, school etc om het normaal te vinden om op hun 15-e met hun vriendje voor het eerst naar bed te gaan. 1000 km verderop zijn meisjes weer geconditioneerd om tot hun 21-ste maagd te blijven en dan te trouwen.
De hele moraal is grotendeels aangeleerd door de omgeving. Wat je nu als absolute waarheid moet stellen is niet mogelijk. Het is niet per definitie zo dat een 14-jarig meisje dat trouwt en moeder wordt per definitie een ongelukkig leven tegemoet ziet. (Al vind ik het dus ook niks, maar ik ben zelf dus ook geconditioneerd naar het Westerse model, waar ik me nooit aan onttrekken kan.
[..]

Nee, maar dat is dus niet uniek en emancipatie is nu eenmaal geen universele morele waarde.
[..]

Klopt. Maar mi is het in geen enkel opzicht een pedofiel.
[..]

Die zijn er extreem weinig, want de basis van de moraal is universeel. In dit specifieke geval (een indianenstam die pas kort het eerste contact gehad had) was het doden misschien wel rechtvaardig omdat de indringers (de wetenschappers) niet tot de stam behoorden of weet ik wat.
Het besef was er in ieder geval bij de onderzoekers dat het nergens op sloeg deze indiaan te vangen en in de hoofdstad van Brazilië voor het gerecht te brengen of zoiets.
Dat zou idd bezopen geweest zijn. Niemand wint er iets mee als zo'n gast uit de jungle gesleept wordt voor een straf die door zijn culturele context veel te zwaar zou zijn geweest en zo ongeveer gelijk aan alien abduction voor ons.
pi_86071529
wie kent dit boek?

zaterdag 4 september 2010 @ 21:38:27 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86071745
Ik want dat boek komt onvermijdelijk iedere discussie over Afrika hier weer tevoorschijn.
The End Times are wild
pi_86071867
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:28 schreef Dagonet het volgende:
Een seniele, blijkbaar voormalig nazistisch denkende, lokale politicus uit Zweden zegt in een lokaal sufferdje debiele dingen en dat is wereldnieuws hoe?
Wel voor de linkse Nederlandse journalist die maar wat graag een niet bestaand verband legt met (de uitspraken van) Geert Wilders. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86072007
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:30 schreef Klaudias het volgende:
wie kent dit boek?

[ afbeelding ]
Zou best eens een grappige kunnen zijn voor mijn studie.... Heb je hem gelezen?
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:50:14 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86072076
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:47 schreef baba117 het volgende:

[..]

Je kunt het grappig noemen of triest, het is maar net hoe je het bekijkt. Dat zo'n boek uit politiek-correcte motieven geschreven wordt om met alle geweld maar een verklaring te kunnen geven voor de achterstand van de Afrikanen vind ik in ieder geval niet grappig. Wetenschap moet objectief zijn en niet met de politieke wind meewaaien die op dit moment heerst. Dat zijn Soviet-praktijken.
The End Times are wild
pi_86072447
_O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_86073709
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:47 schreef baba117 het volgende:

[..]

ben er in bezig. wel aardig, maar een beetje te droog voor mij. voor iemand die geschiedenis studeert is dit wat interessanter denk ik.
pi_86073736
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt het grappig noemen of triest, het is maar net hoe je het bekijkt. Dat zo'n boek uit politiek-correcte motieven geschreven wordt om met alle geweld maar een verklaring te kunnen geven voor de achterstand van de Afrikanen vind ik in ieder geval niet grappig. Wetenschap moet objectief zijn en niet met de politieke wind meewaaien die op dit moment heerst. Dat zijn Soviet-praktijken.
Dat zegt hij helemaal niet ...

Hij zoekt gewoon naar verklaringen.
pi_86074154
quote:
wie kent dit boek?

[ afbeelding ]
Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;P

Als je een beetje droge koek aan kan dan is het een aanrader.
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:55:32 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86074233
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat zegt hij helemaal niet ...

Hij zoekt gewoon naar verklaringen.
Waarbij hij angstvallig de meest voor de hand liggende verklaring vermijdt.
The End Times are wild
pi_86074282
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:52 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;P

GG&S droge koek noemen :o
pi_86074390
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

omdat daar geen bewijzen voor zijn.
pi_86075273
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:52 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ik ga hem eens lezen.
  zondag 5 september 2010 @ 00:05:16 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 september 2010 @ 00:06:52 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86076535
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:34 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nee, na de 2de WO werden alle onderzoeken die iets over verschillende genen zeiden als slecht beschouwd en alles wat zei dat iedereen gelijk was blabla als waarheid.

Zo stond het zelfs in mijn maatschappijleer boek.
Ik hoop dat we die onzinnige taboes over 50 jaar eindelijk van ons afgeschud hebben.
  † In Memoriam † zondag 5 september 2010 @ 00:07:43 #65
230491 Zith
pls tip
pi_86076573
quote:

[..]

Jij bent in dit geval niet veel anders dan de BNW usert die gelooft dat wetenschappers allemaal corrupt zijn en leugens verspreiden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 5 september 2010 @ 00:18:42 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_86076968
quote:
Ik heb wel eens een theorie(tje) gelezen dat de snelle ontwikkeling van het menselijke brein juist ontsproten is aan die stammenoorlogen. Omdat je in een oorlog enorm veel in het voordeel bent als je vooruit kunt plannen, kunt communiceren, abstracte aanvalsplannen kunt delen, kunt voorzien hoe iets gaat verlopen. Ga maar door. En de straf voor het verliezen van die oorlog is de dood en de winnaar krijgt ook nog eens de wijfjes van de tegenstander. Een enorme evolutionaire boost
True.

quote:
Dat Afrika groot is klopt, maar dat is de rest van de wereld toch ook? Het is dun bevolkt gebleven omdat de neger zelfstandig niet in staat blijkt om de natuur zo te domineren dat er een bevolkingsexplosie ontstaat.
Waar heb je gelezen dat Afrika dun bevolkt was en is gebleven? Afrika is de tweede meest bevolkte continent ter wereld. Maar ook voor de kolonisatie en industriele revolutie had Afrika meer mensen dan Europa en ze woonden ook dichtbevolkt onder elkaar. West Afrika, waar ze de slaven vandaan haalden, was heel dichtbevolkt toen der tijd en nog steeds.

Mensen zijn hier ook onder de verkeerde indruk van Afrika. Waar krijgen jullie het idee dat je overal in Afrika makkelijk kan leven? Nooit gehoord van de grote woestijnen in Africa? De droge savanas? De grote bergen en gevaarlijke dieren en insecten?

Jullie weten toch wel dat Afrika ook koninkrijken en keizerrijken hadden? En ook landbouw, ijzer, complexe culturen? Ze hadden ook veeen?

Er waren heel weinig stammen die alleen maar van de jagen overleefden. Als je niks weet over de geschiedenis van Afrika moet je toch ook geen bullshit verhaal gaan uitkrammen.

quote:
Er is verder nooit een noodzaak tot ontwikkeling. Er is een noodzaak tot overleven. Dit gebeurt door je aan te passen aan de omstandigheden. Een te ver doorgeschoten ontwikkeling (zoals wij die kennen) is juist weer ongunstig voor de overlevingskansen, door anti-conceptiemiddelen, emancipatie, Nieuw-Links-Weg-Met-Ons-denken et cetera.
Voor een lange tijd was Europa ook niet ontwikkelt. De Romeinen brachten beschaving aan de rest van Europa. Voor de Romeinen waren bijv. de Nederlanders echt niet meer ontwikkeld dan de Afrikanen. En de Romeinen werden weer beinvloed door de Grieken, en de Grieken weer door West-Aziatische en Afrikaanse bevolkingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Keep_Walking op 05-09-2010 00:29:09 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 5 september 2010 @ 00:20:06 #67
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_86077013
quote:

[..]

Wat? Dat niet-blanke rassen gewoon inferieur zijn? Er zijn heel veel andere boeken geschreven waar je daarover kan lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keep_Walking op 05-09-2010 00:28:29 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_86077180
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:39 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Neen, dat is een moderne Westerse norm. De oude Grieken hadden relaties met kleine jongetjes, dat was heel normaal toen.

Zoek maar eens op, 'cultureel relativisme'. :P
  zondag 5 september 2010 @ 00:36:46 #69
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_86077503
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:25 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Neen, dat is een moderne Westerse norm. De oude Grieken hadden relaties met kleine jongetjes, dat was heel normaal toen.

Zoek maar eens op, 'cultureel relativisme'. :P
Behalve dat, ik vraag me af waar mensen hier het idee krijgen dat overal in Afrika vrouwen onder de 12 uitgehuwelijkt worden. Het was nooit normaal daar dat kinderen trouwen en dat volwassenen seks met kinderen hebben. Het was de norm dat de meisjes daar in hun midden en late tienertijden trouwen. Dus rond een jaar of 16-17.
pi_86077954
de mensheid (inclusief onze debiele Zweed), heeft zijn oorsprong in Afrika.
pi_86078544
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:52 schreef Nachtjager het volgende:
de mensheid (inclusief onze debiele Zweed), heeft zijn oorsprong in Afrika.
De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overleven
  zondag 5 september 2010 @ 01:30:10 #72
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_86078869
quote:
Op zondag 5 september 2010 01:17 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overleven
En waar baseer je dat op?

Ik heb anders niks gevonden over complex ontwikkelde samenleving in Noord Europa totdat de Romeinen daar beschaving brachten. Of beschouw je stonehenge als een bijzondere complexe ontwikkeling? :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Keep_Walking op 05-09-2010 01:37:56 ]
pi_86079350
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

GG&S droge koek noemen :o
Het moge dan wel interressant zijn, maar het is godsgruwelijk saai geschreven. Vergelijk het met een The Wealth And Poverty Of Nations door David Landes en het is behoorlijk saai ;)
pi_86079910
quote:
Op zondag 5 september 2010 01:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb anders niks gevonden over complex ontwikkelde samenleving in Noord Europa totdat de Romeinen daar beschaving brachten. Of beschouw je stonehenge als een bijzondere complexe ontwikkeling? :')
Ligt Rome onder de evenaar??
pi_86080302
quote:
Op zondag 5 september 2010 01:17 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Vraag me niet hoe ze overleefden:
quote:
For some European cavemen, human meat wasn't a ritual delicacy or a food of last resort but an everyday meal, according to a new study of fossil bones found in Spain.
http://www.archaeologydai(...)Early-Europeans.html
pi_86080450
Ach de gemiddelde Bantu of zijn nazaat lust ook wel een pygmeetje.
pi_86080492
Belgen of katholieken leven toch niet in Afrika?
pi_86081175
quote:
Op zondag 5 september 2010 03:06 schreef WilburQuant het volgende:
Belgen of katholieken leven toch niet in Afrika?
Je vraagt het je soms wel af ;)
pi_86081275
Ik hoorde laatst dat een atheist iemand vermoordde.
Volgens mij hebben atheisten het moord-gen .
pi_86081464
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:20 schreef WilburQuant het volgende:
Ik hoorde laatst dat een atheist iemand vermoordde.
Volgens mij hebben atheisten het moord-gen .
Het was een zwarte atheïst uit donker Afrika :D
pi_86081490
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:53 schreef Nachtjager het volgende:

[..]

Vraag me niet hoe ze overleefden:
[..]
Door te zaaien en oogsten en te denken omtrent conserveringsmethoden en het maken van landbouwwerktuigen
Later aan het verkopen van een deel van de opbrengst en daarmee stenen kopen om warme huizen te bouwen

Nog later aan het bouwen van schepen om andere landen te bezoeken en specerijen mee te nemen
  zondag 5 september 2010 @ 10:47:24 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86082893
Ik ben blij dat iemand dit taboe bespreekbaar durft maken. :D.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 5 september 2010 @ 11:44:08 #83
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_86084024
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:24 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ligt Rome onder de evenaar??
Weet je wel waar de eerste beschavingen zijn gevonden?
pi_86084397
quote:
Op zondag 5 september 2010 01:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/La_T%C3%A8ne_culture
Deze mensjes waren beter in ijzerwaren dan de Romeinen....
pi_86084403
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Weet je wel waar de eerste beschavingen zijn gevonden?
uiteraard weet ik wel dat de slavernij ook beperkte welvaart bracht in het middenoosten, maar dat schaar ik niet onder het gebruiken van hersenen.

Toen waren de Batavieren al heel ver met het bedenken van stoute technieken om te overleven

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bataven#Geschiedenis

De mens in Indonesië, en Midden-Afrika, kortom alle landen onder de evenaar, leefden toen dag voor dag en bleven dat nog duizend jaren doen
Dat kan ook makkelijk als het altijd zomer is en er altijd voedsel vanzelf groeit, als zogezegd twaalf maanden per jaar de kippetjes je mond in lopen, en dat je dan ook wat losser bent in relaties dat is logisch

En terwijl de Evenaar-mens om het zo te zeggen elkaar achterna zat met het botvieren van hun driften was de noordelijke mens druk met wiskundige technieken en sterrenobservaties

: Batavians defeating Romans on the Rhine.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verburg_K op 05-09-2010 12:28:20 ]
pi_86084824
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:59 schreef baba117 het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/La_T%C3%A8ne_culture
Deze mensjes waren beter in ijzerwaren dan de Romeinen....
Dit leest beter
http://nl.wikipedia.org/wiki/La_T%C3%A8ne-periode
  zondag 5 september 2010 @ 12:15:00 #87
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_86084856
Bah, wat een akelige vent, waar haalt hij het vandaan mijn continent te beledigen :X ... De meeste Afrikaanse mannen houden gewoon van gezonde jonge vrouwen (like me) O+
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_86085242
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:15 schreef BruinBeertje het volgende:
Bah, wat een akelige vent, waar haalt hij het vandaan mijn continent te beledigen :X ... De meeste Afrikaanse mannen houden gewoon van gezonde jonge vrouwen (like me) O+
Afrikaanse mannen denken nu eenmaal meer met hun piemel of de Europese mens heeft geleerd zich te beheersen, is gewoon een vaststelling, geen belediging
Dat het een gen is vind ik vergezocht, meer een in het thuisland toegestane / niet beteugelde drift

En vrouwen zijn in Afrika met twaalf jaar al volledig geslachtsrijp en seksueel zelfbewust
pi_86085356
quote:
Kom op zeg, alsof dit de eerste persoon is die negers en Afrika beledigt?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86086135
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:30 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Afrikaanse mannen denken nu eenmaal meer met hun piemel of de Europese mens heeft geleerd zich te beheersen, is gewoon een vaststelling, geen belediging
Vaststelling is een bron quoten. Vind ik dan.
quote:
Dat het een gen is vind ik vergezocht, meer een in het thuisland toegestane / niet beteugelde drift
Ik vind Afrikaanse mannen juist ontzettend schattig verlegen, en dat is cultureel bepaald. Die schuimbekkende militieleden die je altijd op tv ziet zijn niet echt de standaard daar hoor. Vaak zijn samenlevingen daar erg rigide en gericht op "hoe het hoort". Je ziet er echt geen zoenende mensen op straat zoals hier. Ja, in de toeristische gebieden, beach boys. Ook niet echt de standaard.
quote:
En vrouwen zijn in Afrika met twaalf jaar al volledig geslachtsrijp en seksueel zelfbewust
Seksueel zelfbewust? Je denkt serieus dat een twaalfjarige daar uitontwikkeld is geestelijk? Want ik ben er gewone twaalfjarigen tegengekomen die giechelend met poppen speelden en niks van piemels, huwelijken of mannen in het algemeen moesten hebben.
  zondag 5 september 2010 @ 13:25:18 #91
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_86086873
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:00 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

uiteraard weet ik wel dat de slavernij ook beperkte welvaart bracht in het middenoosten, maar dat schaar ik niet onder het gebruiken van hersenen.

Toen waren de Batavieren al heel ver met het bedenken van stoute technieken om te overleven

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bataven#Geschiedenis

De mens in Indonesië, en Midden-Afrika, kortom alle landen onder de evenaar, leefden toen dag voor dag en bleven dat nog duizend jaren doen
Dat kan ook makkelijk als het altijd zomer is en er altijd voedsel vanzelf groeit, als zogezegd twaalf maanden per jaar de kippetjes je mond in lopen, en dat je dan ook wat losser bent in relaties dat is logisch

En terwijl de Evenaar-mens om het zo te zeggen elkaar achterna zat met het botvieren van hun driften was de noordelijke mens druk met wiskundige technieken en sterrenobservaties

: Batavians defeating Romans on the Rhine.
[ afbeelding ]

Zie je? En dat bedoel ik dus met dat je niet weet waarover je praat. Waar krijg je het idee dat de Afrikaanse mensen toen "dag voor dag" levenden? Wat weet jij over Afrika?

Heb je ooit gehoord van de Nok culture? http://en.wikipedia.org/wiki/Nok

Wist je dat Afrikanen ijzer EERDER hadden dan de Europeanen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_age#Sub-Saharan_Africa

Die Afrikanen gingen niet zomaar "hun driften botvieren". Je hebt geen flauw idee waarover je praat en je bent gewoon een racist. Je weet helemaal niks over de geschiedenis van Afrika, je weet niet hoe die mensen vroeger hebben geleefd, je verzint zomaar wat over hun.

Ook over Indonesie:

http://en.wikipedia.org/w(...)ddhist_civilizations

Lees een beetje over de geschiedenis van Indonesie voordat je gaat zulke onzin gaat uitkrammen.

En die link over de Bataven BEWIJST mijn punt dat voordat de Romeinen er kwamen, die mensen net zo "onbeschaafd" waren zoals de Afrikanen.
  zondag 5 september 2010 @ 13:26:43 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86086917
quote:
Uiteraard. Dat is universeel en natuurlijk.
The End Times are wild
  zondag 5 september 2010 @ 13:32:15 #93
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_86087086
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:30 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ja? Is dat zo dat Afrikaanse mannen meer met hun piemels denken?

Kijk, ik ga niet zeggen dat Antillianen en Surinamers niet bekend zijn als players, maar dat zijn ook geen Afrikanen (meer). Maar welke bron heb je dat in Afrikaanse cultuur het alleen maar om het neuken gaat?

Ik kan zoiezo verschillende bronnen plaatsen over hoe Europeanen vroeger met seks omgingen. Je weet toch wel een beetje over de geschiedenis van Europa? Ga je mij zeggen dat die mannen niet met hun pik dachten?

En ik wacht nog steeds op een bron waar ik kan zien dat het normaal is dat Afrikaanse mannen van 40 met meisjes van 12 neuken. Laats had ik een bron gezien dat de merendeel van pedofielen, ook relatief tot de totale bevolkingsgroep, blank zijn. Misschien hebben Europeanen die kinderverkrachtingsgen?
pi_86089338
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:50 schreef nikky het volgende:

[..]

Zelfs dan nog, de kans dat het gen wordt overgedragen, het kind wordt geboren, overleeft tot minimaal zijn geslachtsrijpheid en daarbij op een of andere manier in zijn omgeving gestimuleerd wordt een voorliefde te hebben voor kinderen (genen slaan niet zomaar aan), dat is toch zo'n omweg. Zo'n gen is zwaar outnumbered en totaal niet stabiel in overleving, gedoemd om te falen bij aanwezigheid van de veel stabielere genen die ervoor zorgen dat de overleving (neuken) vrijwillig gaat en er ook uit vrije keuze voor ze gezorgd gaat worden indien het tot een kind komt.

Wat logischer is, is dat er een idee (waarschijnlijk meerdere) rondgaat in Afrika die dit soort gedrag bevordert, of zelfs prijst. Maar een idee kan je niet aanraken, vervormen of doden, en net zoals andere ideeen zal het zich verspreiden zolang daar voedingsbodem (onwetenheid) voor is.
  zondag 5 september 2010 @ 14:53:20 #95
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_86089531
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:37 schreef waht het volgende:

[..]

_O-
Lost my ipod :`(
  zondag 5 september 2010 @ 16:09:10 #96
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_86091642
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:47 schreef boyv het volgende:

[..]

Zelfs dan nog, de kans dat het gen wordt overgedragen, het kind wordt geboren, overleeft tot minimaal zijn geslachtsrijpheid en daarbij op een of andere manier in zijn omgeving gestimuleerd wordt een voorliefde te hebben voor kinderen (genen slaan niet zomaar aan), dat is toch zo'n omweg. Zo'n gen is zwaar outnumbered en totaal niet stabiel in overleving, gedoemd om te falen bij aanwezigheid van de veel stabielere genen die ervoor zorgen dat de overleving (neuken) vrijwillig gaat en er ook uit vrije keuze voor ze gezorgd gaat worden indien het tot een kind komt.

Wat logischer is, is dat er een idee (waarschijnlijk meerdere) rondgaat in Afrika die dit soort gedrag bevordert, of zelfs prijst. Maar een idee kan je niet aanraken, vervormen of doden, en net zoals andere ideeen zal het zich verspreiden zolang daar voedingsbodem (onwetenheid) voor is.
Geef eens een bron waar we kunnen lezen dat pedofilie een normale zaak is in de verschillende Afrikaanse volkeren.
pi_86092603
quote:
wie kent dit boek?

[ afbeelding ]
In het Nederlands vertaald als paarden, zwaarden en ziektekiemen toch?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86093069
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Geef eens een bron waar we kunnen lezen dat pedofilie een normale zaak is in de verschillende Afrikaanse volkeren.
quote:
Volgens een socioloog is een belangrijke oorzaak van het grote aantal verkrachtingen van kinderen het wijdverspreide bijgeloof dat seksueel verkeer met een maagd mannen van aids kan genezen. 'Deze mythe heeft een vruchtbare voedingsbodem in onze samenleving', onderstreept de City Press. 'We zijn een land dat doet alsof hiv/aids niet bestaat. We weigeren aidslijders anti-retrovirale middelen, we laten mensen aan hun lot over, en dan gaan ze de gekste dingen doen om zichzelf te helpen.'
Hele artikel:
http://www.volkskrant.nl/(...)_in_nationale_crisis
pi_86093114
Ik wil nu iets zien dat aantoont dat er een gen bij negers is dat zorgt voor pedofilie, anders is dit gewoon dom. Alhoewel de meneer van deze uitspraak dan toch behoorlijk geslepen is gezien zijn positie.
  zondag 5 september 2010 @ 17:03:03 #100
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_86093236
pi_86093288
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zie je? En dat bedoel ik dus met dat je niet weet waarover je praat. Waar krijg je het idee dat de Afrikaanse mensen toen "dag voor dag" levenden? Wat weet jij over Afrika?

Heb je ooit gehoord van de Nok culture? http://en.wikipedia.org/wiki/Nok

[ afbeelding ]

Wist je dat Afrikanen ijzer EERDER hadden dan de Europeanen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_age#Sub-Saharan_Africa

Die Afrikanen gingen niet zomaar "hun driften botvieren". Je hebt geen flauw idee waarover je praat en je bent gewoon een racist. Je weet helemaal niks over de geschiedenis van Afrika, je weet niet hoe die mensen vroeger hebben geleefd, je verzint zomaar wat over hun.

Ook over Indonesie:

http://en.wikipedia.org/w(...)ddhist_civilizations

Lees een beetje over de geschiedenis van Indonesie voordat je gaat zulke onzin gaat uitkrammen.

En die link over de Bataven BEWIJST mijn punt dat voordat de Romeinen er kwamen, die mensen net zo "onbeschaafd" waren zoals de Afrikanen.
Wat een lelijk primitief beeldje! Dan waren de Kelten toch heel wat verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')