vetgedrukte stukje klinkt eigenlijk wel als een paradijs (alleen dan vrouwen verkrachten ipv kinderen)quote:'Afrikanen hebben kinderverkrachtingsgen'
Hebben we in ons land Geert Wilders die garant staat voor kwetsende uitspraken, in Zweden hebben ze Per T K Wahlberg. Deze politicus van de Zweedse Democraten ligt ernstig onder vuur na een uitspraak over de bevolking van het continent Afrika. Volgens hen zijn Afrikanen genetisch geprogrammeerd om kinderen te verkrachten.
Wahlberg is lid van de locale afdeling van de partij in het Zuid-Zweedse Landskrona. Op zijn blog 'Landskronabackspegel', letterlijk Landskrona achteruitkijkspiegel, schrijft de 76-jarige een uiterst kwetsend stuk over de zwarte bevolking van Afrika. De ouwe rot in de partij dicht de Afrikaanse genen enkele bijzondere kenmerken toe.
"Duizenden jaren lang kon de neger lekker chillen in de hitte, bananen eten of een vrouw of kind verkrachten", schrijft hij. "Hij kon andere negers vermoorden en opeten, een beetje drummen, een beetje rondrennen, een antilope vangen, een paar bananen eten, neuken, dronken worden van rottende vruchten of planten en ga zo maar door. Dit gaat al duizenden jaren zo zonder enige evolutionaire druk in de vorm van omgevingsfactoren die dwingen de neger zich in een andere richting te ontwikkelen."
De politicus ligt nu ernstig onder vuur. De Zweedse Democraten, een partij die is opgericht in 1988, is ontstaan uit een aantal nazistische organisaties. Sinds een aantal jaren wil de partij echter worden gerespecteerd en heeft deze de harde toon wat meer laten varen. De tekst komt de partij dus behoorlijk slecht uit.
Volgens Wahlberg zelf moeten we de tekst met een korreltje zout nemen. De teksten zijn volgens hem puur 'ironisch' bedoeld. "Al zit er wel een kern van waarheid in", voegt hij eraan toe.
'Afrikanen hebben kinderverkrachtingsgen'
HDtv.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:
Ja, inderdaad, vrouwen verkrachten en bananen eten. Wat wil een man nog meer..
Een beetje speculeren op de beurs met je smartphone onderwijl liggend in je hangmat, jeweetz.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:
Het is niet beledigend, het is ook nog eens zo onlogisch en ongefundeerd als watquote:Op zaterdag 4 september 2010 13:20 schreef Supersoep het volgende:
We moeten eens van die trend af van: ''Als het beledigend is, dan zal het wel niet waar zijn."
+1quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:30 schreef sp3c het volgende:
wanneer vertrokken de Belgen ook weer uit de Congo
Er zijn wel meerdere dingen die onlogisch zijn aan onze evolutie, maar het gebeurt. Het is vooral een maatschappelijke norm dat je van kinderen onder een bepaalde leeftijd afblijft. En laat de maatschappelijke vorming in Afrika nu juist achtergesteld zijn sinds mensenheugenis.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:26 schreef boyv het volgende:
[..]
Het is niet beledigend, het is ook nog eens zo onlogisch en ongefundeerd als wat
Een kind verkrachten of mishandelen is het ergste wat een mens een ander mens kan aandoen. Het is vanzelfsprekend dat zoiets enorme trauma's oplevert. Daarom zal zo'n ervaring nooit positief bijdragen aan de ontwikkeling van het kind en aan de overleving en procreatie.
Nee, het hele punt is dat een gen voor kinderverkrachting zich helemaal niet goed kan verspreiden danwel zichzelf inperkt bij eventuele verspreiding. Gezien er geen vrijwillige en (sociaal geaccepteerde) basis is voor deze overdracht.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:39 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Er zijn wel meerdere dingen die onlogisch zijn aan onze evolutie, maar het gebeurt. Het is vooral een maatschappelijke norm dat je van kinderen onder een bepaalde leeftijd afblijft. En laat de maatschappelijke vorming in Afrika nu juist achtergesteld zijn sinds mensenheugenis.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:30 schreef sp3c het volgende:
wanneer vertrokken de Belgen ook weer uit de Congo
Er kan toch best een gen zijn wat er voor zorgt dat je aangetrokken bent tot kinderen?(ala pedo gedrag)quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:50 schreef boyv het volgende:
[..]
Nee, het hele punt is dat een gen voor kinderverkrachting zich helemaal niet goed kan verspreiden danwel zichzelf inperkt bij eventuele verspreiding. Gezien er geen vrijwillige en (sociaal geaccepteerde) basis is voor deze overdracht.
Nee, na de 2de WO werden alle onderzoeken die iets over verschillende genen zeiden als slecht beschouwd en alles wat zei dat iedereen gelijk was blabla als waarheid.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat is dat toch voor gelul over genen? Ik dacht dat die onzin na de Tweede Wereldoorlog allang was ontkracht?
Jezus Gristus.
En hoe verspreid zich dat dan? Door geluk te hebben dat het kind zwanger wordt (als het uberhaupt al een meisje is), het kind baart, het kind in leven blijft en de moeder of zijn omgeving pedofiel gedrag stimuleert?quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:25 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er kan toch best een gen zijn wat er voor zorgt dat je aangetrokken bent tot kinderen?(ala pedo gedrag)
Game console en bier. Alle rest kan gestolen wordenquote:Op zaterdag 4 september 2010 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:
Ehm...bier?quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:
Watermeloenen zijn idd het eerst gecultiveerd in Afrika. Kentucky lag helaas op een ander continent.quote:
TS is een neger?quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:09 schreef 0013379 het volgende:
[..]
vetgedrukte stukje klinkt eigenlijk wel als een paradijs (alleen dan vrouwen verkrachten ipv kinderen)
herstel...negert.quote:
Er zijn genoeg meisjes onder de tien die hun 'periods' al hebben en dus vruchtbaar zijn. Zij zijn geen meisjes meer, maar geslachtsrijpe vrouwen?quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:43 schreef LXIV het volgende:
Een kindverkrachtingsgen is helemaal onzin, want het dient geen enkel evolutionair nut om kinderen te verkrachten. Verspilde moeite, vanuit evolutionair oogpunt, want een kind is per definitie niet vruchtbaar (anders is het geen kind meer). Een neger die een gen voor kinderverkrachting draagt (voor zover dit gen überhaubt al zou bestaan) heeft dus minder evolutionaire overlevingskansen als een zelfde neger die liever met volwassen c.q. geslachtsrijpe vrouwen paart.
Ja. De westerse leeftijd van 18 is natuurlijk min of meer willekeurig. Het is onzin om te doen alsof een meisje van de ene dag op de andere opeens volwassen is.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:50 schreef nikky het volgende:
[..]
Er zijn genoeg meisjes onder de tien die hun 'periods' al hebben en dus vruchtbaar zijn. Zij zijn geen meisjes meer, maar geslachtsrijpe vrouwen?
Verhelderend punt wat je maakt. Als ik er over nadenk dan wist ik dat ook wel natuurlijk, maar pas al je dat projecteert op je eigen omgeving dan wordt duidelijk dat ieder zijn eigen meug heeft en dat de westerse waarden niet universeel van toepassing zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:35 schreef LXIV het volgende:Ja. De westerse leeftijd van 18 is natuurlijk min of meer willekeurig. Het is onzin om te doen alsof een meisje van de ene dag op de andere opeens volwassen is.
Zeker in Afrika zijn meisjes vaak bijzonder vroeg vruchtbaar. In een natuurlijke samenleving (dus zonder uitgekauwde moraal) worden die meisjes dan ook al vroeg als vrouwen beschouwd, en dus ook vaak bevrucht. Het zijn verder hele andere omstandigheden daar en je kunt dan ook moeilijk van 'te vroeg' spreken. Vanuit ons (westerse) perspectief is dat misschien wel zo, maar in zo'n natuurlijk stamverband met eigen wetten en regels, ontwikkeld onder de omstandigheden daar is dat toch anders.
Iemand die daar een (volgroeid) 14-jarig meisje tot vrouw neemt en kinderen bij haar verwekt een pedofiel noemen is gewoon onzin. Net zo goed onzin als die mensen bestraffen omdat ze hun belastingformulieren niet op de juiste datum ingevuld hebben of de leerplichtwet ontduiken.
Een tijd geleden was op discovery een documentaire over een stel wetenschappers die een groep Amazone-Indianen observeerde en filmden. Op een dag doodde een van die Indianen een wetenschapper (om een pan te stelen oid). Die wetenschappers accepteerden dat als een soort bedrijfsrisico en probeerden niet die Indiaan te vangen om voor het gerecht te brengen. Daar in het oerwoud is ons wetboek van strafrecht (of het Braziliaanse) niet van toepassing, die mensen leven volgens hun eigen moraal en door daar aanwezig te zijn kun je onze wetgeving niet daar zomaar geldig verklaren. Een wijs inzicht.
Ja ik ook. Voor mijn dochter zou ik het niet willen. Maar ik kan niet anders dan het niet willen omdat ik hier opgegroeid ben. Was ik in Afrika opgegroeid met de normen van daar had ik een (rijke) kerel van 50 misschien wel een hele goede match gevonden voor mijn dochter van 12. Beter dan een 15-jarig pubertje dat nog bij zijn ouders woont en geen cent te makken heeft.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Verhelderend punt wat je maakt. Als ik er over nadenk dan wist ik dat ook wel natuurlijk, maar pas al je dat projecteert op je eigen omgeving dan wordt duidelijk dat ieder zijn eigen meug heeft en dat de westerse waarden niet universeel van toepassing zijn.
Alhoewel ik een vent van 50 met een meisje van 12, omdat ze al geslachtsrijp is, dan toch wel een tikje overdreven vind.
Waar de schoen misschien wringt is dat in die contreien het meisje van 12 wordt gezien als handelswaar om de toekomst veilig te stellen. De dochter zelf heeft daar geen inspraak in, voor zover een meisje van 12 al met haar toekomst bezig is. Ze wordt min of meer gedegradeerd tot een broedmachine.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:48 schreef LXIV het volgende:
Ja ik ook. Voor mijn dochter zou ik het niet willen. Maar ik kan niet anders dan het niet willen omdat ik hier opgegroeid ben. Was ik in Afrika opgegroeid met de normen van daar had ik een (rijke) kerel van 50 misschien wel een hele goede match gevonden voor mijn dochter van 12. Beter dan een 15-jarig pubertje dat nog bij zijn ouders woont en geen cent te makken heeft.
Er is natuurlijk wel een min of meer universele moraal, die onder alle mensen geldt, zoals niet doden of stelen, maar alle details zijn naderhand min of meer willekeurig aan de hand van de omstandigheden ingevuld. Puur objectief beschouwd is een meisje als vrouw beschouwen als ze haar periode gehad heeft juister dan dit doen als ze haar 18e verjaardag gevierd heeft. Het is ook logisch dat natuurvolkeren een zuiverdere moraal hebben dan Westerse volkeren, want zij zijn minder ontaard en decadent.
Ik heb alle dingen afgestreept die in de prehistorie geen Europese omgevingsfactoren waren. Betekent het nu dat wij in Europa grote kinderverkrachters zijn dan in Afrika?quote:"Duizenden jaren lang kon de neger lekker chillen in de hitte, bananen eten of een vrouw of kind verkrachten", schrijft hij. "Hij kon andere negers vermoorden en opeten, een beetje drummen, een beetje rondrennen, een antilope vangen, een paar bananen eten, neuken, dronken worden van rottende vruchten of planten en ga zo maar door. Dit gaat al duizenden jaren zo zonder enige evolutionaire druk in de vorm van omgevingsfactoren die dwingen de neger zich in een andere richting te ontwikkelen."
Niks stammen. Het zijn gewoon volkeren of eventueel clans. En ja, de meisjes zijn daar ook nog eens eerder volwassen als in vruchtbaar. De geestelijke volwassenheid loopt daar echter bij achter. Ook als je altijd geleerd is dat je op je 12e behoort te trouwen om kindertjes te gaan produceren met een aan je gekoppelde vent, dan kun je zelf de consequenties van zo'n stap niet inzien.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. De westerse leeftijd van 18 is natuurlijk min of meer willekeurig. Het is onzin om te doen alsof een meisje van de ene dag op de andere opeens volwassen is.
Zeker in Afrika zijn meisjes vaak bijzonder vroeg vruchtbaar. In een natuurlijke samenleving (dus zonder uitgekauwde moraal) worden die meisjes dan ook al vroeg als vrouwen beschouwd, en dus ook vaak bevrucht. Het zijn verder hele andere omstandigheden daar en je kunt dan ook moeilijk van 'te vroeg' spreken. Vanuit ons (westerse) perspectief is dat misschien wel zo, maar in zo'n natuurlijk stamverband cultuurmet eigen wetten en regels, ontwikkeld onder de omstandigheden daar is dat toch anders.
Dat is inderdaad geen pedofiel in de exacte betekenis van het woord. Wel is zo'n relatie per definitie ongelijkwaardig, zowel door haar leeftijd als door haar mindere status als vrouw.quote:Iemand die daar een (volgroeid) 14-jarig meisje tot vrouw neemt en kinderen bij haar verwekt een pedofiel noemen is gewoon onzin. Net zo goed onzin als die mensen bestraffen omdat ze hun belastingformulieren niet op de juiste datum ingevuld hebben of de leerplichtwet ontduiken.
Op zich een interessant dilemma. Je zou zeggen dat als je die indianen hun eigen morele waarden gunt, je ook van ze kunt eisen dat er volgens hun eigen waarden recht gesproken kan worden. Ik ken in ieder geval weinig culturen waarin een mensenleven geen compensatie verdient.quote:Een tijd geleden was op discovery een documentaire over een stel wetenschappers die een groep Amazone-Indianen observeerde en filmden. Op een dag doodde een van die Indianen een wetenschapper (om een pan te stelen oid). Die wetenschappers accepteerden dat als een soort bedrijfsrisico en probeerden niet die Indiaan te vangen om voor het gerecht te brengen. Daar in het oerwoud is ons wetboek van strafrecht (of het Braziliaanse) niet van toepassing, die mensen leven volgens hun eigen moraal en door daar aanwezig te zijn kun je onze wetgeving niet daar zomaar geldig verklaren. Een wijs inzicht.
Ja, als je het echt niet meer weet kun je nog je Bijbel afstoffen en een of ander bullshit excuus verzinnen over waarom mensen zich zo misdragen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:39 schreef LXIV het volgende:
In een boek van Umberto Eco worden die zeer primitieve stammen pre-Adamieten genoemd. Mensen van voor de zondeval dus. Omdat ze het verschil tussen goed en kwaad niet echt kennen kunnen ze ook geen zonde begaan c.q. een misdrijf begaan. Net zoals een kind van onder de 4 dat niet kan.
Ja, mijn westerse schoen wringt daar ook wel in, maar feitelijk zijn het onze zaken niet. Of het voor zo'n meisje zo'n belasting is weet ik niet, waarschijnlijk vindt ook zij het normaal (omdat ze niet beter weet).quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Waar de schoen misschien wringt is dat in die contreien het meisje van 12 wordt gezien als handelswaar om de toekomst veilig te stellen. De dochter zelf heeft daar geen inspraak in, voor zover een meisje van 12 al met haar toekomst bezig is. Ze wordt min of meer gedegradeerd tot een broedmachine.
Er zijn toch degelijk nog wel stammen daar, maar Afrika is natuurlijk ook enorm groot. Hier heb ik het niet over de verstedelijkte gebieden natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Niks stammen. Het zijn gewoon volkeren of eventueel clans. En ja, de meisjes zijn daar ook nog eens eerder volwassen als in vruchtbaar. De geestelijke volwassenheid loopt daar echter bij achter. Ook als je altijd geleerd is dat je op je 12e behoort te trouwen om kindertjes te gaan produceren met een aan je gekoppelde vent, dan kun je zelf de consequenties van zo'n stap niet inzien.
Nee, maar dat is dus niet uniek en emancipatie is nu eenmaal geen universele morele waarde.quote:Niet dat die culturen daar een probleem mee hebben, want die meisjes beslissen sowieso niet zelf over die stap...
[..]
Klopt. Maar mi is het in geen enkel opzicht een pedofiel.quote:Dat is inderdaad geen pedofiel in de exacte betekenis van het woord. Wel is zo'n relatie per definitie ongelijkwaardig, zowel door haar leeftijd als door haar mindere status als vrouw.
[..]
Die zijn er extreem weinig, want de basis van de moraal is universeel. In dit specifieke geval (een indianenstam die pas kort het eerste contact gehad had) was het doden misschien wel rechtvaardig omdat de indringers (de wetenschappers) niet tot de stam behoorden of weet ik wat.quote:Op zich een interessant dilemma. Je zou zeggen dat als je die indianen hun eigen morele waarden gunt, je ook van ze kunt eisen dat er volgens hun eigen waarden recht gesproken kan worden. Ik ken in ieder geval weinig culturen waarin een mensenleven geen compensatie verdient.
Dat boek had verder weinig met de bijbel te maken. Het ging erom dat mensen die de moraal (goed en kwaad) nog niet ontdekt hebben ook niet bestraft kunnen worden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, als je het echt niet meer weet kun je nog je Bijbel afstoffen en een of ander bullshit excuus verzinnen over waarom mensen zich zo misdragen.
Op zich maken de relatieve omstandigheden niet uit. Want dan zou de ontwikkeling van de mens altijd evenredig moeten zijn met de zwaarte van de omgeving waarin hij zich bevindt. En dat is ook weer niet zo. Bovendien is Afrika natuurlijk absoluut niet overal een groen paradijs waar geen enkele skill nodig is om te overleven omdat het allemaal vanzelf komt aanwaaien.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:11 schreef Verburg_K het volgende:
Het is algemeen bekend dat de afwezigheid van seizoenen in Afrika niet voor de nodige ontwikkeling heeft gezorgd als sparen, plannen en vooruitwerken
Wat wil je ook als het altijd zomer is, en de bananen, bessen en kokosnoten altijd groeien en er overal wel lekkere beesten als vissen of varkens te vangen zijn, en er geen sociale druk is om te trouwen voor je de behoefte bij een vrouw kwijt kan
Stammenoorlogen zijn dan ook in Afrika een zeer bekend fenomeen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich maken de relatieve omstandigheden niet uit. Want dan zou de ontwikkeling van de mens altijd evenredig moeten zijn met de zwaarte van de omgeving waarin hij zich bevindt. En dat is ook weer niet zo. Bovendien is Afrika natuurlijk absoluut niet overal een groen paradijs waar geen enkele skill nodig is om te overleven omdat het allemaal vanzelf komt aanwaaien.
Als de omstandigheden heel goed zijn en het voedsel ruimschoots voorhanden, dan groeit de bevolking in principe door totdat het voedsel vanzelf schaars wordt en er onderlinge strijd ontstaat om voedsel, waaruit de sterkste/slimste dan weer als overwinnaar tevoorschijn komt. Voilá, evolutie... Bijna onvermijdelijk. Maar evolutie hoeft natuurlijk niet altijd overal dezelfde richting te kiezen.
Ik heb wel eens een theorie(tje) gelezen dat de snelle ontwikkeling van het menselijke brein juist ontsproten is aan die stammenoorlogen. Omdat je in een oorlog enorm veel in het voordeel bent als je vooruit kunt plannen, kunt communiceren, abstracte aanvalsplannen kunt delen, kunt voorzien hoe iets gaat verlopen. Ga maar door. En de straf voor het verliezen van die oorlog is de dood en de winnaar krijgt ook nog eens de wijfjes van de tegenstander. Een enorme evolutionaire boost!quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:23 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Stammenoorlogen zijn dan ook in Afrika een zeer bekend fenomeen.
Maar ook dat is geen stimulans voor de hersenen om te plannen, wel voor het speerwerpen, hardlopen.
En Afrika is zo onmetelijk groot en soms ondoordringbaar, dat forse stammen goed op 100 km van elkaar konden wonen zonder elkaar te kennen.
Maar let wel dat ook de Amerikaanse indianen niet erg ontwikkeld waren en er ook geen noodzaak voor hen bestond om zich te ontwikkelen.
Sociaal-Darwinistisch gezien is verkrachting mogelijk wel gunstig/logisch voor het individu (de verkrachter zelf) maar ongunstig voor een maatschappij/groepering als geheel. Dus die groep waarin een verkrachtingsgen ruim aanwezig is delft op het laatst toch het onderspit.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Evolutionair gezien kan verkrachten wel logisch zijn en zou een dergelijk gen dat ook wel zijn, maar is daar ook enig bewijs voor.
Wat is een stam dan? In ieder geval geen begrip uit de hedendaagse culturele antropologie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stam_(antropologie)#Afrikaquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn toch degelijk nog wel stammen daar, maar Afrika is natuurlijk ook enorm groot. Hier heb ik het niet over de verstedelijkte gebieden natuurlijk.
Dat zou idd bezopen geweest zijn. Niemand wint er iets mee als zo'n gast uit de jungle gesleept wordt voor een straf die door zijn culturele context veel te zwaar zou zijn geweest en zo ongeveer gelijk aan alien abduction voor ons.quote:Het klopt wel dat het normaal vinden geconditioneerd is, maar dat geldt net zo goed voor enorm veel dingen hier in de Westerse maatschappij. Hier zijn meisjes weer 'geconditioneerd' door media, school etc om het normaal te vinden om op hun 15-e met hun vriendje voor het eerst naar bed te gaan. 1000 km verderop zijn meisjes weer geconditioneerd om tot hun 21-ste maagd te blijven en dan te trouwen.
De hele moraal is grotendeels aangeleerd door de omgeving. Wat je nu als absolute waarheid moet stellen is niet mogelijk. Het is niet per definitie zo dat een 14-jarig meisje dat trouwt en moeder wordt per definitie een ongelukkig leven tegemoet ziet. (Al vind ik het dus ook niks, maar ik ben zelf dus ook geconditioneerd naar het Westerse model, waar ik me nooit aan onttrekken kan.
[..]
Nee, maar dat is dus niet uniek en emancipatie is nu eenmaal geen universele morele waarde.
[..]
Klopt. Maar mi is het in geen enkel opzicht een pedofiel.
[..]
Die zijn er extreem weinig, want de basis van de moraal is universeel. In dit specifieke geval (een indianenstam die pas kort het eerste contact gehad had) was het doden misschien wel rechtvaardig omdat de indringers (de wetenschappers) niet tot de stam behoorden of weet ik wat.
Het besef was er in ieder geval bij de onderzoekers dat het nergens op sloeg deze indiaan te vangen en in de hoofdstad van Brazilië voor het gerecht te brengen of zoiets.
Wel voor de linkse Nederlandse journalist die maar wat graag een niet bestaand verband legt met (de uitspraken van) Geert Wilders.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:28 schreef Dagonet het volgende:
Een seniele, blijkbaar voormalig nazistisch denkende, lokale politicus uit Zweden zegt in een lokaal sufferdje debiele dingen en dat is wereldnieuws hoe?
Je kunt het grappig noemen of triest, het is maar net hoe je het bekijkt. Dat zo'n boek uit politiek-correcte motieven geschreven wordt om met alle geweld maar een verklaring te kunnen geven voor de achterstand van de Afrikanen vind ik in ieder geval niet grappig. Wetenschap moet objectief zijn en niet met de politieke wind meewaaien die op dit moment heerst. Dat zijn Soviet-praktijken.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:47 schreef baba117 het volgende:
[..]
Zou best eens een grappige kunnen zijn voor mijn studie.... Heb je hem gelezen?
ben er in bezig. wel aardig, maar een beetje te droog voor mij. voor iemand die geschiedenis studeert is dit wat interessanter denk ik.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:47 schreef baba117 het volgende:
[..]
Zou best eens een grappige kunnen zijn voor mijn studie.... Heb je hem gelezen?
Dat zegt hij helemaal niet ...quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt het grappig noemen of triest, het is maar net hoe je het bekijkt. Dat zo'n boek uit politiek-correcte motieven geschreven wordt om met alle geweld maar een verklaring te kunnen geven voor de achterstand van de Afrikanen vind ik in ieder geval niet grappig. Wetenschap moet objectief zijn en niet met de politieke wind meewaaien die op dit moment heerst. Dat zijn Soviet-praktijken.
Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;Pquote:
Waarbij hij angstvallig de meest voor de hand liggende verklaring vermijdt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:40 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat zegt hij helemaal niet ...
Hij zoekt gewoon naar verklaringen.
GG&S droge koek noemenquote:Op zaterdag 4 september 2010 22:52 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;P
Als je een beetje droge koek aan kan dan is het een aanrader.
omdat daar geen bewijzen voor zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarbij hij angstvallig de meest voor de hand liggende verklaring vermijdt.
Ik ga hem eens lezen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:52 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;P
Als je een beetje droge koek aan kan dan is het een aanrader.
Ik hoop dat we die onzinnige taboes over 50 jaar eindelijk van ons afgeschud hebben.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee, na de 2de WO werden alle onderzoeken die iets over verschillende genen zeiden als slecht beschouwd en alles wat zei dat iedereen gelijk was blabla als waarheid.
Zo stond het zelfs in mijn maatschappijleer boek.
Jij bent in dit geval niet veel anders dan de BNW usert die gelooft dat wetenschappers allemaal corrupt zijn en leugens verspreiden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
True.quote:Ik heb wel eens een theorie(tje) gelezen dat de snelle ontwikkeling van het menselijke brein juist ontsproten is aan die stammenoorlogen. Omdat je in een oorlog enorm veel in het voordeel bent als je vooruit kunt plannen, kunt communiceren, abstracte aanvalsplannen kunt delen, kunt voorzien hoe iets gaat verlopen. Ga maar door. En de straf voor het verliezen van die oorlog is de dood en de winnaar krijgt ook nog eens de wijfjes van de tegenstander. Een enorme evolutionaire boost
Waar heb je gelezen dat Afrika dun bevolkt was en is gebleven? Afrika is de tweede meest bevolkte continent ter wereld. Maar ook voor de kolonisatie en industriele revolutie had Afrika meer mensen dan Europa en ze woonden ook dichtbevolkt onder elkaar. West Afrika, waar ze de slaven vandaan haalden, was heel dichtbevolkt toen der tijd en nog steeds.quote:Dat Afrika groot is klopt, maar dat is de rest van de wereld toch ook? Het is dun bevolkt gebleven omdat de neger zelfstandig niet in staat blijkt om de natuur zo te domineren dat er een bevolkingsexplosie ontstaat.
Voor een lange tijd was Europa ook niet ontwikkelt. De Romeinen brachten beschaving aan de rest van Europa. Voor de Romeinen waren bijv. de Nederlanders echt niet meer ontwikkeld dan de Afrikanen. En de Romeinen werden weer beinvloed door de Grieken, en de Grieken weer door West-Aziatische en Afrikaanse bevolkingen.quote:Er is verder nooit een noodzaak tot ontwikkeling. Er is een noodzaak tot overleven. Dit gebeurt door je aan te passen aan de omstandigheden. Een te ver doorgeschoten ontwikkeling (zoals wij die kennen) is juist weer ongunstig voor de overlevingskansen, door anti-conceptiemiddelen, emancipatie, Nieuw-Links-Weg-Met-Ons-denken et cetera.
Wat? Dat niet-blanke rassen gewoon inferieur zijn? Er zijn heel veel andere boeken geschreven waar je daarover kan lezen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Neen, dat is een moderne Westerse norm. De oude Grieken hadden relaties met kleine jongetjes, dat was heel normaal toen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:39 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Er zijn wel meerdere dingen die onlogisch zijn aan onze evolutie, maar het gebeurt. Het is vooral een maatschappelijke norm dat je van kinderen onder een bepaalde leeftijd afblijft. En laat de maatschappelijke vorming in Afrika nu juist achtergesteld zijn sinds mensenheugenis.
Behalve dat, ik vraag me af waar mensen hier het idee krijgen dat overal in Afrika vrouwen onder de 12 uitgehuwelijkt worden. Het was nooit normaal daar dat kinderen trouwen en dat volwassenen seks met kinderen hebben. Het was de norm dat de meisjes daar in hun midden en late tienertijden trouwen. Dus rond een jaar of 16-17.quote:Op zondag 5 september 2010 00:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Neen, dat is een moderne Westerse norm. De oude Grieken hadden relaties met kleine jongetjes, dat was heel normaal toen.
Zoek maar eens op, 'cultureel relativisme'.
De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overlevenquote:Op zondag 5 september 2010 00:52 schreef Nachtjager het volgende:
de mensheid (inclusief onze debiele Zweed), heeft zijn oorsprong in Afrika.
En waar baseer je dat op?quote:Op zondag 5 september 2010 01:17 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overleven
Het moge dan wel interressant zijn, maar het is godsgruwelijk saai geschreven. Vergelijk het met een The Wealth And Poverty Of Nations door David Landes en het is behoorlijk saaiquote:
Ligt Rome onder de evenaar??quote:Op zondag 5 september 2010 01:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op?
Ik heb anders niks gevonden over complex ontwikkelde samenleving in Noord Europa totdat de Romeinen daar beschaving brachten. Of beschouw je stonehenge als een bijzondere complexe ontwikkeling?![]()
Vraag me niet hoe ze overleefden:quote:Op zondag 5 september 2010 01:17 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overleven
http://www.archaeologydai(...)Early-Europeans.htmlquote:For some European cavemen, human meat wasn't a ritual delicacy or a food of last resort but an everyday meal, according to a new study of fossil bones found in Spain.
Je vraagt het je soms wel afquote:Op zondag 5 september 2010 03:06 schreef WilburQuant het volgende:
Belgen of katholieken leven toch niet in Afrika?
Het was een zwarte atheïst uit donker Afrikaquote:Op zondag 5 september 2010 04:20 schreef WilburQuant het volgende:
Ik hoorde laatst dat een atheist iemand vermoordde.
Volgens mij hebben atheisten het moord-gen .
Door te zaaien en oogsten en te denken omtrent conserveringsmethoden en het maken van landbouwwerktuigenquote:Op zondag 5 september 2010 02:53 schreef Nachtjager het volgende:
[..]
Vraag me niet hoe ze overleefden:
[..]
Weet je wel waar de eerste beschavingen zijn gevonden?quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/La_T%C3%A8ne_culturequote:Op zondag 5 september 2010 01:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op?
Ik heb anders niks gevonden over complex ontwikkelde samenleving in Noord Europa totdat de Romeinen daar beschaving brachten. Of beschouw je stonehenge als een bijzondere complexe ontwikkeling?![]()
uiteraard weet ik wel dat de slavernij ook beperkte welvaart bracht in het middenoosten, maar dat schaar ik niet onder het gebruiken van hersenen.quote:Op zondag 5 september 2010 11:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Weet je wel waar de eerste beschavingen zijn gevonden?
Dit leest beterquote:Op zondag 5 september 2010 11:59 schreef baba117 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/La_T%C3%A8ne_culture
Deze mensjes waren beter in ijzerwaren dan de Romeinen....
Afrikaanse mannen denken nu eenmaal meer met hun piemel of de Europese mens heeft geleerd zich te beheersen, is gewoon een vaststelling, geen beledigingquote:Op zondag 5 september 2010 12:15 schreef BruinBeertje het volgende:
Bah, wat een akelige vent, waar haalt hij het vandaan mijn continent te beledigen... De meeste Afrikaanse mannen houden gewoon van gezonde jonge vrouwen (like me)
Kom op zeg, alsof dit de eerste persoon is die negers en Afrika beledigt?quote:Op zondag 5 september 2010 12:15 schreef BruinBeertje het volgende:
Bah, wat een akelige vent, waar haalt hij het vandaan mijn continent te beledigen... De meeste Afrikaanse mannen houden gewoon van gezonde jonge vrouwen (like me)
Vaststelling is een bron quoten. Vind ik dan.quote:Op zondag 5 september 2010 12:30 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Afrikaanse mannen denken nu eenmaal meer met hun piemel of de Europese mens heeft geleerd zich te beheersen, is gewoon een vaststelling, geen belediging
Ik vind Afrikaanse mannen juist ontzettend schattig verlegen, en dat is cultureel bepaald. Die schuimbekkende militieleden die je altijd op tv ziet zijn niet echt de standaard daar hoor. Vaak zijn samenlevingen daar erg rigide en gericht op "hoe het hoort". Je ziet er echt geen zoenende mensen op straat zoals hier. Ja, in de toeristische gebieden, beach boys. Ook niet echt de standaard.quote:Dat het een gen is vind ik vergezocht, meer een in het thuisland toegestane / niet beteugelde drift
Seksueel zelfbewust? Je denkt serieus dat een twaalfjarige daar uitontwikkeld is geestelijk? Want ik ben er gewone twaalfjarigen tegengekomen die giechelend met poppen speelden en niks van piemels, huwelijken of mannen in het algemeen moesten hebben.quote:En vrouwen zijn in Afrika met twaalf jaar al volledig geslachtsrijp en seksueel zelfbewust
Zie je? En dat bedoel ik dus met dat je niet weet waarover je praat. Waar krijg je het idee dat de Afrikaanse mensen toen "dag voor dag" levenden? Wat weet jij over Afrika?quote:Op zondag 5 september 2010 12:00 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
uiteraard weet ik wel dat de slavernij ook beperkte welvaart bracht in het middenoosten, maar dat schaar ik niet onder het gebruiken van hersenen.
Toen waren de Batavieren al heel ver met het bedenken van stoute technieken om te overleven
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bataven#Geschiedenis
De mens in Indonesië, en Midden-Afrika, kortom alle landen onder de evenaar, leefden toen dag voor dag en bleven dat nog duizend jaren doen
Dat kan ook makkelijk als het altijd zomer is en er altijd voedsel vanzelf groeit, als zogezegd twaalf maanden per jaar de kippetjes je mond in lopen, en dat je dan ook wat losser bent in relaties dat is logisch
En terwijl de Evenaar-mens om het zo te zeggen elkaar achterna zat met het botvieren van hun driften was de noordelijke mens druk met wiskundige technieken en sterrenobservaties
: Batavians defeating Romans on the Rhine.
[ afbeelding ]
Uiteraard. Dat is universeel en natuurlijk.quote:Op zondag 5 september 2010 12:15 schreef BruinBeertje het volgende:
Ja? Is dat zo dat Afrikaanse mannen meer met hun piemels denken?quote:Op zondag 5 september 2010 12:30 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Afrikaanse mannen denken nu eenmaal meer met hun piemel of de Europese mens heeft geleerd zich te beheersen, is gewoon een vaststelling, geen belediging
Dat het een gen is vind ik vergezocht, meer een in het thuisland toegestane / niet beteugelde drift
En vrouwen zijn in Afrika met twaalf jaar al volledig geslachtsrijp en seksueel zelfbewust
Zelfs dan nog, de kans dat het gen wordt overgedragen, het kind wordt geboren, overleeft tot minimaal zijn geslachtsrijpheid en daarbij op een of andere manier in zijn omgeving gestimuleerd wordt een voorliefde te hebben voor kinderen (genen slaan niet zomaar aan), dat is toch zo'n omweg. Zo'n gen is zwaar outnumbered en totaal niet stabiel in overleving, gedoemd om te falen bij aanwezigheid van de veel stabielere genen die ervoor zorgen dat de overleving (neuken) vrijwillig gaat en er ook uit vrije keuze voor ze gezorgd gaat worden indien het tot een kind komt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:50 schreef nikky het volgende:
[..]
Er zijn genoeg meisjes onder de tien die hun 'periods' al hebben en dus vruchtbaar zijn. Zij zijn geen meisjes meer, maar geslachtsrijpe vrouwen?
Geef eens een bron waar we kunnen lezen dat pedofilie een normale zaak is in de verschillende Afrikaanse volkeren.quote:Op zondag 5 september 2010 14:47 schreef boyv het volgende:
[..]
Zelfs dan nog, de kans dat het gen wordt overgedragen, het kind wordt geboren, overleeft tot minimaal zijn geslachtsrijpheid en daarbij op een of andere manier in zijn omgeving gestimuleerd wordt een voorliefde te hebben voor kinderen (genen slaan niet zomaar aan), dat is toch zo'n omweg. Zo'n gen is zwaar outnumbered en totaal niet stabiel in overleving, gedoemd om te falen bij aanwezigheid van de veel stabielere genen die ervoor zorgen dat de overleving (neuken) vrijwillig gaat en er ook uit vrije keuze voor ze gezorgd gaat worden indien het tot een kind komt.
Wat logischer is, is dat er een idee (waarschijnlijk meerdere) rondgaat in Afrika die dit soort gedrag bevordert, of zelfs prijst. Maar een idee kan je niet aanraken, vervormen of doden, en net zoals andere ideeen zal het zich verspreiden zolang daar voedingsbodem (onwetenheid) voor is.
In het Nederlands vertaald als paarden, zwaarden en ziektekiemen toch?quote:
quote:Op zondag 5 september 2010 16:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geef eens een bron waar we kunnen lezen dat pedofilie een normale zaak is in de verschillende Afrikaanse volkeren.
Hele artikel:quote:Volgens een socioloog is een belangrijke oorzaak van het grote aantal verkrachtingen van kinderen het wijdverspreide bijgeloof dat seksueel verkeer met een maagd mannen van aids kan genezen. 'Deze mythe heeft een vruchtbare voedingsbodem in onze samenleving', onderstreept de City Press. 'We zijn een land dat doet alsof hiv/aids niet bestaat. We weigeren aidslijders anti-retrovirale middelen, we laten mensen aan hun lot over, en dan gaan ze de gekste dingen doen om zichzelf te helpen.'
Wat een lelijk primitief beeldje! Dan waren de Kelten toch heel wat verder.quote:Op zondag 5 september 2010 13:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zie je? En dat bedoel ik dus met dat je niet weet waarover je praat. Waar krijg je het idee dat de Afrikaanse mensen toen "dag voor dag" levenden? Wat weet jij over Afrika?
Heb je ooit gehoord van de Nok culture? http://en.wikipedia.org/wiki/Nok
[ afbeelding ]
Wist je dat Afrikanen ijzer EERDER hadden dan de Europeanen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_age#Sub-Saharan_Africa
Die Afrikanen gingen niet zomaar "hun driften botvieren". Je hebt geen flauw idee waarover je praat en je bent gewoon een racist. Je weet helemaal niks over de geschiedenis van Afrika, je weet niet hoe die mensen vroeger hebben geleefd, je verzint zomaar wat over hun.
Ook over Indonesie:
http://en.wikipedia.org/w(...)ddhist_civilizations
Lees een beetje over de geschiedenis van Indonesie voordat je gaat zulke onzin gaat uitkrammen.
En die link over de Bataven BEWIJST mijn punt dat voordat de Romeinen er kwamen, die mensen net zo "onbeschaafd" waren zoals de Afrikanen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |