Wel voor de linkse Nederlandse journalist die maar wat graag een niet bestaand verband legt met (de uitspraken van) Geert Wilders.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:28 schreef Dagonet het volgende:
Een seniele, blijkbaar voormalig nazistisch denkende, lokale politicus uit Zweden zegt in een lokaal sufferdje debiele dingen en dat is wereldnieuws hoe?
Je kunt het grappig noemen of triest, het is maar net hoe je het bekijkt. Dat zo'n boek uit politiek-correcte motieven geschreven wordt om met alle geweld maar een verklaring te kunnen geven voor de achterstand van de Afrikanen vind ik in ieder geval niet grappig. Wetenschap moet objectief zijn en niet met de politieke wind meewaaien die op dit moment heerst. Dat zijn Soviet-praktijken.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:47 schreef baba117 het volgende:
[..]
Zou best eens een grappige kunnen zijn voor mijn studie.... Heb je hem gelezen?
ben er in bezig. wel aardig, maar een beetje te droog voor mij. voor iemand die geschiedenis studeert is dit wat interessanter denk ik.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:47 schreef baba117 het volgende:
[..]
Zou best eens een grappige kunnen zijn voor mijn studie.... Heb je hem gelezen?
Dat zegt hij helemaal niet ...quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt het grappig noemen of triest, het is maar net hoe je het bekijkt. Dat zo'n boek uit politiek-correcte motieven geschreven wordt om met alle geweld maar een verklaring te kunnen geven voor de achterstand van de Afrikanen vind ik in ieder geval niet grappig. Wetenschap moet objectief zijn en niet met de politieke wind meewaaien die op dit moment heerst. Dat zijn Soviet-praktijken.
Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;Pquote:
Waarbij hij angstvallig de meest voor de hand liggende verklaring vermijdt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:40 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat zegt hij helemaal niet ...
Hij zoekt gewoon naar verklaringen.
GG&S droge koek noemenquote:Op zaterdag 4 september 2010 22:52 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;P
Als je een beetje droge koek aan kan dan is het een aanrader.
omdat daar geen bewijzen voor zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarbij hij angstvallig de meest voor de hand liggende verklaring vermijdt.
Ik ga hem eens lezen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:52 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;P
Als je een beetje droge koek aan kan dan is het een aanrader.
Ik hoop dat we die onzinnige taboes over 50 jaar eindelijk van ons afgeschud hebben.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee, na de 2de WO werden alle onderzoeken die iets over verschillende genen zeiden als slecht beschouwd en alles wat zei dat iedereen gelijk was blabla als waarheid.
Zo stond het zelfs in mijn maatschappijleer boek.
Jij bent in dit geval niet veel anders dan de BNW usert die gelooft dat wetenschappers allemaal corrupt zijn en leugens verspreiden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
True.quote:Ik heb wel eens een theorie(tje) gelezen dat de snelle ontwikkeling van het menselijke brein juist ontsproten is aan die stammenoorlogen. Omdat je in een oorlog enorm veel in het voordeel bent als je vooruit kunt plannen, kunt communiceren, abstracte aanvalsplannen kunt delen, kunt voorzien hoe iets gaat verlopen. Ga maar door. En de straf voor het verliezen van die oorlog is de dood en de winnaar krijgt ook nog eens de wijfjes van de tegenstander. Een enorme evolutionaire boost
Waar heb je gelezen dat Afrika dun bevolkt was en is gebleven? Afrika is de tweede meest bevolkte continent ter wereld. Maar ook voor de kolonisatie en industriele revolutie had Afrika meer mensen dan Europa en ze woonden ook dichtbevolkt onder elkaar. West Afrika, waar ze de slaven vandaan haalden, was heel dichtbevolkt toen der tijd en nog steeds.quote:Dat Afrika groot is klopt, maar dat is de rest van de wereld toch ook? Het is dun bevolkt gebleven omdat de neger zelfstandig niet in staat blijkt om de natuur zo te domineren dat er een bevolkingsexplosie ontstaat.
Voor een lange tijd was Europa ook niet ontwikkelt. De Romeinen brachten beschaving aan de rest van Europa. Voor de Romeinen waren bijv. de Nederlanders echt niet meer ontwikkeld dan de Afrikanen. En de Romeinen werden weer beinvloed door de Grieken, en de Grieken weer door West-Aziatische en Afrikaanse bevolkingen.quote:Er is verder nooit een noodzaak tot ontwikkeling. Er is een noodzaak tot overleven. Dit gebeurt door je aan te passen aan de omstandigheden. Een te ver doorgeschoten ontwikkeling (zoals wij die kennen) is juist weer ongunstig voor de overlevingskansen, door anti-conceptiemiddelen, emancipatie, Nieuw-Links-Weg-Met-Ons-denken et cetera.
Wat? Dat niet-blanke rassen gewoon inferieur zijn? Er zijn heel veel andere boeken geschreven waar je daarover kan lezen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Neen, dat is een moderne Westerse norm. De oude Grieken hadden relaties met kleine jongetjes, dat was heel normaal toen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:39 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Er zijn wel meerdere dingen die onlogisch zijn aan onze evolutie, maar het gebeurt. Het is vooral een maatschappelijke norm dat je van kinderen onder een bepaalde leeftijd afblijft. En laat de maatschappelijke vorming in Afrika nu juist achtergesteld zijn sinds mensenheugenis.
Behalve dat, ik vraag me af waar mensen hier het idee krijgen dat overal in Afrika vrouwen onder de 12 uitgehuwelijkt worden. Het was nooit normaal daar dat kinderen trouwen en dat volwassenen seks met kinderen hebben. Het was de norm dat de meisjes daar in hun midden en late tienertijden trouwen. Dus rond een jaar of 16-17.quote:Op zondag 5 september 2010 00:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Neen, dat is een moderne Westerse norm. De oude Grieken hadden relaties met kleine jongetjes, dat was heel normaal toen.
Zoek maar eens op, 'cultureel relativisme'.
De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overlevenquote:Op zondag 5 september 2010 00:52 schreef Nachtjager het volgende:
de mensheid (inclusief onze debiele Zweed), heeft zijn oorsprong in Afrika.
En waar baseer je dat op?quote:Op zondag 5 september 2010 01:17 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overleven
Het moge dan wel interressant zijn, maar het is godsgruwelijk saai geschreven. Vergelijk het met een The Wealth And Poverty Of Nations door David Landes en het is behoorlijk saaiquote:
Ligt Rome onder de evenaar??quote:Op zondag 5 september 2010 01:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op?
Ik heb anders niks gevonden over complex ontwikkelde samenleving in Noord Europa totdat de Romeinen daar beschaving brachten. Of beschouw je stonehenge als een bijzondere complexe ontwikkeling?![]()
Vraag me niet hoe ze overleefden:quote:Op zondag 5 september 2010 01:17 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overleven
http://www.archaeologydai(...)Early-Europeans.htmlquote:For some European cavemen, human meat wasn't a ritual delicacy or a food of last resort but an everyday meal, according to a new study of fossil bones found in Spain.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |