Wel voor de linkse Nederlandse journalist die maar wat graag een niet bestaand verband legt met (de uitspraken van) Geert Wilders.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:28 schreef Dagonet het volgende:
Een seniele, blijkbaar voormalig nazistisch denkende, lokale politicus uit Zweden zegt in een lokaal sufferdje debiele dingen en dat is wereldnieuws hoe?
Je kunt het grappig noemen of triest, het is maar net hoe je het bekijkt. Dat zo'n boek uit politiek-correcte motieven geschreven wordt om met alle geweld maar een verklaring te kunnen geven voor de achterstand van de Afrikanen vind ik in ieder geval niet grappig. Wetenschap moet objectief zijn en niet met de politieke wind meewaaien die op dit moment heerst. Dat zijn Soviet-praktijken.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:47 schreef baba117 het volgende:
[..]
Zou best eens een grappige kunnen zijn voor mijn studie.... Heb je hem gelezen?
ben er in bezig. wel aardig, maar een beetje te droog voor mij. voor iemand die geschiedenis studeert is dit wat interessanter denk ik.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:47 schreef baba117 het volgende:
[..]
Zou best eens een grappige kunnen zijn voor mijn studie.... Heb je hem gelezen?
Dat zegt hij helemaal niet ...quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt het grappig noemen of triest, het is maar net hoe je het bekijkt. Dat zo'n boek uit politiek-correcte motieven geschreven wordt om met alle geweld maar een verklaring te kunnen geven voor de achterstand van de Afrikanen vind ik in ieder geval niet grappig. Wetenschap moet objectief zijn en niet met de politieke wind meewaaien die op dit moment heerst. Dat zijn Soviet-praktijken.
Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;Pquote:
Waarbij hij angstvallig de meest voor de hand liggende verklaring vermijdt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:40 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat zegt hij helemaal niet ...
Hij zoekt gewoon naar verklaringen.
GG&S droge koek noemenquote:Op zaterdag 4 september 2010 22:52 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;P
Als je een beetje droge koek aan kan dan is het een aanrader.
omdat daar geen bewijzen voor zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarbij hij angstvallig de meest voor de hand liggende verklaring vermijdt.
Ik ga hem eens lezen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:52 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Een goed boek. Het is zo nu en dan erg droog, maar zeer interessant. De schrijver kan nogal self-righteous overkomen en volgens z'n studenten kan je hem maar ook niet beter tegenspreken in colleges ;P
Als je een beetje droge koek aan kan dan is het een aanrader.
Ik hoop dat we die onzinnige taboes over 50 jaar eindelijk van ons afgeschud hebben.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee, na de 2de WO werden alle onderzoeken die iets over verschillende genen zeiden als slecht beschouwd en alles wat zei dat iedereen gelijk was blabla als waarheid.
Zo stond het zelfs in mijn maatschappijleer boek.
Jij bent in dit geval niet veel anders dan de BNW usert die gelooft dat wetenschappers allemaal corrupt zijn en leugens verspreiden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
True.quote:Ik heb wel eens een theorie(tje) gelezen dat de snelle ontwikkeling van het menselijke brein juist ontsproten is aan die stammenoorlogen. Omdat je in een oorlog enorm veel in het voordeel bent als je vooruit kunt plannen, kunt communiceren, abstracte aanvalsplannen kunt delen, kunt voorzien hoe iets gaat verlopen. Ga maar door. En de straf voor het verliezen van die oorlog is de dood en de winnaar krijgt ook nog eens de wijfjes van de tegenstander. Een enorme evolutionaire boost
Waar heb je gelezen dat Afrika dun bevolkt was en is gebleven? Afrika is de tweede meest bevolkte continent ter wereld. Maar ook voor de kolonisatie en industriele revolutie had Afrika meer mensen dan Europa en ze woonden ook dichtbevolkt onder elkaar. West Afrika, waar ze de slaven vandaan haalden, was heel dichtbevolkt toen der tijd en nog steeds.quote:Dat Afrika groot is klopt, maar dat is de rest van de wereld toch ook? Het is dun bevolkt gebleven omdat de neger zelfstandig niet in staat blijkt om de natuur zo te domineren dat er een bevolkingsexplosie ontstaat.
Voor een lange tijd was Europa ook niet ontwikkelt. De Romeinen brachten beschaving aan de rest van Europa. Voor de Romeinen waren bijv. de Nederlanders echt niet meer ontwikkeld dan de Afrikanen. En de Romeinen werden weer beinvloed door de Grieken, en de Grieken weer door West-Aziatische en Afrikaanse bevolkingen.quote:Er is verder nooit een noodzaak tot ontwikkeling. Er is een noodzaak tot overleven. Dit gebeurt door je aan te passen aan de omstandigheden. Een te ver doorgeschoten ontwikkeling (zoals wij die kennen) is juist weer ongunstig voor de overlevingskansen, door anti-conceptiemiddelen, emancipatie, Nieuw-Links-Weg-Met-Ons-denken et cetera.
Wat? Dat niet-blanke rassen gewoon inferieur zijn? Er zijn heel veel andere boeken geschreven waar je daarover kan lezen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Neen, dat is een moderne Westerse norm. De oude Grieken hadden relaties met kleine jongetjes, dat was heel normaal toen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:39 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Er zijn wel meerdere dingen die onlogisch zijn aan onze evolutie, maar het gebeurt. Het is vooral een maatschappelijke norm dat je van kinderen onder een bepaalde leeftijd afblijft. En laat de maatschappelijke vorming in Afrika nu juist achtergesteld zijn sinds mensenheugenis.
Behalve dat, ik vraag me af waar mensen hier het idee krijgen dat overal in Afrika vrouwen onder de 12 uitgehuwelijkt worden. Het was nooit normaal daar dat kinderen trouwen en dat volwassenen seks met kinderen hebben. Het was de norm dat de meisjes daar in hun midden en late tienertijden trouwen. Dus rond een jaar of 16-17.quote:Op zondag 5 september 2010 00:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Neen, dat is een moderne Westerse norm. De oude Grieken hadden relaties met kleine jongetjes, dat was heel normaal toen.
Zoek maar eens op, 'cultureel relativisme'.
De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overlevenquote:Op zondag 5 september 2010 00:52 schreef Nachtjager het volgende:
de mensheid (inclusief onze debiele Zweed), heeft zijn oorsprong in Afrika.
En waar baseer je dat op?quote:Op zondag 5 september 2010 01:17 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overleven
Het moge dan wel interressant zijn, maar het is godsgruwelijk saai geschreven. Vergelijk het met een The Wealth And Poverty Of Nations door David Landes en het is behoorlijk saaiquote:
Ligt Rome onder de evenaar??quote:Op zondag 5 september 2010 01:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op?
Ik heb anders niks gevonden over complex ontwikkelde samenleving in Noord Europa totdat de Romeinen daar beschaving brachten. Of beschouw je stonehenge als een bijzondere complexe ontwikkeling?![]()
Vraag me niet hoe ze overleefden:quote:Op zondag 5 september 2010 01:17 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De mensen rond de evenaar konden het zich permitteren om day by day te leven, de mensen die naar het Noorden trokken moesten nadenken en plannen om te overleven
http://www.archaeologydai(...)Early-Europeans.htmlquote:For some European cavemen, human meat wasn't a ritual delicacy or a food of last resort but an everyday meal, according to a new study of fossil bones found in Spain.
Je vraagt het je soms wel afquote:Op zondag 5 september 2010 03:06 schreef WilburQuant het volgende:
Belgen of katholieken leven toch niet in Afrika?
Het was een zwarte atheïst uit donker Afrikaquote:Op zondag 5 september 2010 04:20 schreef WilburQuant het volgende:
Ik hoorde laatst dat een atheist iemand vermoordde.
Volgens mij hebben atheisten het moord-gen .
Door te zaaien en oogsten en te denken omtrent conserveringsmethoden en het maken van landbouwwerktuigenquote:Op zondag 5 september 2010 02:53 schreef Nachtjager het volgende:
[..]
Vraag me niet hoe ze overleefden:
[..]
Weet je wel waar de eerste beschavingen zijn gevonden?quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/La_T%C3%A8ne_culturequote:Op zondag 5 september 2010 01:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op?
Ik heb anders niks gevonden over complex ontwikkelde samenleving in Noord Europa totdat de Romeinen daar beschaving brachten. Of beschouw je stonehenge als een bijzondere complexe ontwikkeling?![]()
uiteraard weet ik wel dat de slavernij ook beperkte welvaart bracht in het middenoosten, maar dat schaar ik niet onder het gebruiken van hersenen.quote:Op zondag 5 september 2010 11:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Weet je wel waar de eerste beschavingen zijn gevonden?
Dit leest beterquote:Op zondag 5 september 2010 11:59 schreef baba117 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/La_T%C3%A8ne_culture
Deze mensjes waren beter in ijzerwaren dan de Romeinen....
Afrikaanse mannen denken nu eenmaal meer met hun piemel of de Europese mens heeft geleerd zich te beheersen, is gewoon een vaststelling, geen beledigingquote:Op zondag 5 september 2010 12:15 schreef BruinBeertje het volgende:
Bah, wat een akelige vent, waar haalt hij het vandaan mijn continent te beledigen... De meeste Afrikaanse mannen houden gewoon van gezonde jonge vrouwen (like me)
Kom op zeg, alsof dit de eerste persoon is die negers en Afrika beledigt?quote:Op zondag 5 september 2010 12:15 schreef BruinBeertje het volgende:
Bah, wat een akelige vent, waar haalt hij het vandaan mijn continent te beledigen... De meeste Afrikaanse mannen houden gewoon van gezonde jonge vrouwen (like me)
Vaststelling is een bron quoten. Vind ik dan.quote:Op zondag 5 september 2010 12:30 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Afrikaanse mannen denken nu eenmaal meer met hun piemel of de Europese mens heeft geleerd zich te beheersen, is gewoon een vaststelling, geen belediging
Ik vind Afrikaanse mannen juist ontzettend schattig verlegen, en dat is cultureel bepaald. Die schuimbekkende militieleden die je altijd op tv ziet zijn niet echt de standaard daar hoor. Vaak zijn samenlevingen daar erg rigide en gericht op "hoe het hoort". Je ziet er echt geen zoenende mensen op straat zoals hier. Ja, in de toeristische gebieden, beach boys. Ook niet echt de standaard.quote:Dat het een gen is vind ik vergezocht, meer een in het thuisland toegestane / niet beteugelde drift
Seksueel zelfbewust? Je denkt serieus dat een twaalfjarige daar uitontwikkeld is geestelijk? Want ik ben er gewone twaalfjarigen tegengekomen die giechelend met poppen speelden en niks van piemels, huwelijken of mannen in het algemeen moesten hebben.quote:En vrouwen zijn in Afrika met twaalf jaar al volledig geslachtsrijp en seksueel zelfbewust
Zie je? En dat bedoel ik dus met dat je niet weet waarover je praat. Waar krijg je het idee dat de Afrikaanse mensen toen "dag voor dag" levenden? Wat weet jij over Afrika?quote:Op zondag 5 september 2010 12:00 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
uiteraard weet ik wel dat de slavernij ook beperkte welvaart bracht in het middenoosten, maar dat schaar ik niet onder het gebruiken van hersenen.
Toen waren de Batavieren al heel ver met het bedenken van stoute technieken om te overleven
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bataven#Geschiedenis
De mens in Indonesië, en Midden-Afrika, kortom alle landen onder de evenaar, leefden toen dag voor dag en bleven dat nog duizend jaren doen
Dat kan ook makkelijk als het altijd zomer is en er altijd voedsel vanzelf groeit, als zogezegd twaalf maanden per jaar de kippetjes je mond in lopen, en dat je dan ook wat losser bent in relaties dat is logisch
En terwijl de Evenaar-mens om het zo te zeggen elkaar achterna zat met het botvieren van hun driften was de noordelijke mens druk met wiskundige technieken en sterrenobservaties
: Batavians defeating Romans on the Rhine.
[ afbeelding ]
Uiteraard. Dat is universeel en natuurlijk.quote:Op zondag 5 september 2010 12:15 schreef BruinBeertje het volgende:
Ja? Is dat zo dat Afrikaanse mannen meer met hun piemels denken?quote:Op zondag 5 september 2010 12:30 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Afrikaanse mannen denken nu eenmaal meer met hun piemel of de Europese mens heeft geleerd zich te beheersen, is gewoon een vaststelling, geen belediging
Dat het een gen is vind ik vergezocht, meer een in het thuisland toegestane / niet beteugelde drift
En vrouwen zijn in Afrika met twaalf jaar al volledig geslachtsrijp en seksueel zelfbewust
Zelfs dan nog, de kans dat het gen wordt overgedragen, het kind wordt geboren, overleeft tot minimaal zijn geslachtsrijpheid en daarbij op een of andere manier in zijn omgeving gestimuleerd wordt een voorliefde te hebben voor kinderen (genen slaan niet zomaar aan), dat is toch zo'n omweg. Zo'n gen is zwaar outnumbered en totaal niet stabiel in overleving, gedoemd om te falen bij aanwezigheid van de veel stabielere genen die ervoor zorgen dat de overleving (neuken) vrijwillig gaat en er ook uit vrije keuze voor ze gezorgd gaat worden indien het tot een kind komt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:50 schreef nikky het volgende:
[..]
Er zijn genoeg meisjes onder de tien die hun 'periods' al hebben en dus vruchtbaar zijn. Zij zijn geen meisjes meer, maar geslachtsrijpe vrouwen?
Geef eens een bron waar we kunnen lezen dat pedofilie een normale zaak is in de verschillende Afrikaanse volkeren.quote:Op zondag 5 september 2010 14:47 schreef boyv het volgende:
[..]
Zelfs dan nog, de kans dat het gen wordt overgedragen, het kind wordt geboren, overleeft tot minimaal zijn geslachtsrijpheid en daarbij op een of andere manier in zijn omgeving gestimuleerd wordt een voorliefde te hebben voor kinderen (genen slaan niet zomaar aan), dat is toch zo'n omweg. Zo'n gen is zwaar outnumbered en totaal niet stabiel in overleving, gedoemd om te falen bij aanwezigheid van de veel stabielere genen die ervoor zorgen dat de overleving (neuken) vrijwillig gaat en er ook uit vrije keuze voor ze gezorgd gaat worden indien het tot een kind komt.
Wat logischer is, is dat er een idee (waarschijnlijk meerdere) rondgaat in Afrika die dit soort gedrag bevordert, of zelfs prijst. Maar een idee kan je niet aanraken, vervormen of doden, en net zoals andere ideeen zal het zich verspreiden zolang daar voedingsbodem (onwetenheid) voor is.
In het Nederlands vertaald als paarden, zwaarden en ziektekiemen toch?quote:
quote:Op zondag 5 september 2010 16:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geef eens een bron waar we kunnen lezen dat pedofilie een normale zaak is in de verschillende Afrikaanse volkeren.
Hele artikel:quote:Volgens een socioloog is een belangrijke oorzaak van het grote aantal verkrachtingen van kinderen het wijdverspreide bijgeloof dat seksueel verkeer met een maagd mannen van aids kan genezen. 'Deze mythe heeft een vruchtbare voedingsbodem in onze samenleving', onderstreept de City Press. 'We zijn een land dat doet alsof hiv/aids niet bestaat. We weigeren aidslijders anti-retrovirale middelen, we laten mensen aan hun lot over, en dan gaan ze de gekste dingen doen om zichzelf te helpen.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |