abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:48:34 #101
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86044083
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:43 schreef Toad het volgende:
Scenario Hillen: VVD, CDA en PVV adviseren Beatrix om Rutte een proeve van een regeerakkoord te schrijven. Rutte gaat regeerakkoord schrijven voor VVD-CDA-PVV kabinet. Vervolgens sluiten de partijen zich daar bij aan.
Dan moet de CDA in de tussentijd Klink, Ferrier en Koppejan de laan uit sturen en de PVV eindelijk eens beloven om zn bek dicht te houden zodra het om regeringsbeleid gaat. :')
Ik denk dat Hillen, net zo goed als de halve VVD fractie een beetje heeft liggen slapen toen er kinken in de kabel ontstonden.
pi_86044098
"Dus we moeten nog 3 maanden wachten tot de volgende poging ook mislukt is" _O-
pi_86044117
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:48 schreef Wombcat het volgende:
Jaja. En nu zeggen dat je met de PvdA wel afspraken kunt maken, maar dat het dan nog verkeerd gaat. Ja, duh, als je zelf de afspraken niet na wilt komen. (zegt Hillen dus).
Hillen is overduidelijk geen fan van de PvdA nee...(en net zo overduidelijk een aanhanger van de rechtse variant).
pi_86044126
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:46 schreef StephanL het volgende:
VVD+PVV met gedoogsteun van CDA zou ook kunnen, al zeg ik het zelf.
Want?
pi_86044196
Wilders kan geen ministers leveren, VVD+PVV gaat nooit werken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 23:00:58 #106
862 Arcee
Look closer
pi_86044576
Interessante analyses van Rottenberg en Hillen net bij Nova. ^O^

Hillen denkt dat rechts er alsnog kan komen als Rutte zelf een akkoord gaat schrijven.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86044885
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:00 schreef Arcee het volgende:
Hillen denkt dat rechts er alsnog kan komen als Rutte zelf een akkoord gaat schrijven.
Rutte gaat zelf het akkoord af schrijven en het dan aan beide partners voorleggen? Dat zou ik wel heel moedig van hem vinden, dan steekt hij toch echt zijn nek uit om over rechts te kunnen gaan.
pi_86044944
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Rutte gaat zelf het akkoord af schrijven en het dan aan beide partners voorleggen? Dat zou ik wel heel moedig van hem vinden, dan steekt hij toch echt zijn nek uit om over rechts te kunnen gaan.
Ja, dat zou wel geweldig zijn van Rutte. Hoop dat hij dat nog op kan brengen.
pi_86045064
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat zou wel geweldig zijn van Rutte. Hoop dat hij dat nog op kan brengen.
Er brandt nog 1 bureaulamp op het Binnenhof om 4 uur 's nachts, het is Rutte die ons land op heroïsche wijze door de politieke en economische crisis heen loodst. *snif* :@
pi_86045082
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef Toad het volgende:

[..]

Want?
Het wordt wat moeilijk nu, maar dan hoeft CDA niet in één regering en CDA kan lekker in de banken blijven en aansterken in de peilingen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:16:24 #111
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86045165
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vraag mij af, alhoewel ik je mening deel als Rutte een akoord gaat schrijven, in hoeverre een akkoord de CDA en PVV dichter bijelkaar zal gaan brengen, deze breuk had tenslotte niks te maken met het te voeren beleid, maar met het onderlinge vertrouwen.
pi_86045246
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik vraag mij af, alhoewel ik je mening deel als Rutte een akoord gaat schrijven, in hoeverre een akkoord de CDA en PVV dichter bijelkaar zal gaan brengen, deze breuk had tenslotte niks te maken met het te voeren beleid, maar met het onderlinge vertrouwen.
Jep, dat denk ik ook. En Wilders lijkt weinig zin te hebben om de regering gedoogsteun te verlenen. Enige mogelijkheid is eigenlijk dat Klink een dezer dagen opstapt ofzo, dat zou een 'novum' zijn wat weer want kan veranderen aan de verhoudingen tussen de drie partijen.
pi_86045258
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er brandt nog 1 bureaulamp op het Binnenhof om 4 uur 's nachts, het is Rutte die ons land op heroïsche wijze door de politieke en economische crisis heen loodst. *snif* :@
Tearjerker, :'(
pi_86045274
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:14 schreef StephanL het volgende:

[..]

Het wordt wat moeilijk nu, maar dan hoeft CDA niet in één regering en CDA kan lekker in de banken blijven en aansterken in de peilingen.
Ja, maar dan zou er ook een heel ander regeer- en gedoogakkoord komen. En ik weet niet of het CDA daarmee kan leven, zeker met de twijfels op dit moment van Klink c.s. en een deel van de achterban. Ook zie ik het CDA in de gedoogrol aansterken in de peilingen. Die partij wil juist meeregeren.
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:23:12 #115
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86045431
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Nee, precies. Bovendien is het gevaar nog steeds aanwezig dat Klink en zijn vrienden een eventueel akkoord met VVD en PVV torpederen, precies waar Wilders al bang voor was.

Wilders klonk sowieso vrij definitief toen hij aankondigde de oppositie in te gaan.

Maarja, je weet het niet, ik wacht op het advies van Hare Majesteit.
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:24:41 #116
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86045483
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Eens. Als de VVD het niet lukt om een kabinet te vormen met linkse partijen, dan zal de VOLGENDE informateur er eentje zijn van de PvdA, en dan krijg je dus een PvdA/CDA/Groen Links/SP/D'66-achtig kabinet, en word ook de VVD buitengesloten.

De VVD moet tot een akkoord komen, anders geeft het de kans weg. De Koningin zal niet eeuwig VVD informateurs blijven benoemen.
En jij denkt serieus dat de PvdA met de SP wilt? Electoraal een te groot gevaar :)
pi_86045493
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, precies. Bovendien is het gevaar nog steeds aanwezig dat Klink en zijn vrienden een eventueel akkoord met VVD en PVV torpederen, precies waar Wilders al bang voor was.

Wilders klonk sowieso vrij definitief toen hij aankondigde de oppositie in te gaan.

Maarja, je weet het niet, ik wacht op het advies van Hare Majesteit.
Majesteit zal wel PvdA adviseren.
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:27:50 #118
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86045627
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Jep, dat denk ik ook. En Wilders lijkt weinig zin te hebben om de regering gedoogsteun te verlenen. Enige mogelijkheid is eigenlijk dat Klink een dezer dagen opstapt ofzo, dat zou een 'novum' zijn wat weer want kan veranderen aan de verhoudingen tussen de drie partijen.
Als het CDA deze drie 'dissidenten' de laan uit zou sturen(of het nou vrijwillig opstappen is of niet), moet je nog maar hopen dat er ja-knikkers voor in de plaats komen. Laatstaan dat veel prominenten waaronder drie ex-premiers als eerder hebben aangegeven niets in een evt samenwerking te zien, niet dat die prominenten voor het partijbestuur veel hoeven uit te maken, maar ik denk dat dat anders ligt als je het over de gemiddelde kiezer hebt.
  zaterdag 4 september 2010 @ 00:12:33 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86047461
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:24 schreef Holograph het volgende:
En jij denkt serieus dat de PvdA met de SP wilt? Electoraal een te groot gevaar :)
Ik noem maar een aantal partijen natuurlijk. Ik ben zelf voorstander van een regering waar de VVD en D'66 deel van uit maken, gebalanceerd door de PvdA en een rest-partij (GL bij voorkeur). Paars+ dus.

Maar ik zie het niet als onmogelijk dat als de VVD voor de 3e keer geen regering weet te vormen, dat de volgende Informateur een PvdA-er wordt, en dan sluit ik in ieder geval niet uit dat we een PvdA/CDA/D'66/GL/CU coalitie krijgen, ofwel "Christelijk Centrum-Links" met 76 zetels.

Je weet natuurlijk nooit hoe de Koningin zal oordelen, maar ik denk dat als "drie keer is scheepsrecht" niet gebeurd, en de VVD voor de 3e keer weer geen regering kan vormen, dat de VVD niet een 4e kans gaat krijgen om weer met rechts te gaan praten.

Tis dus nu of nooit voor de VVD, en als ze IETS van de rechtse politiek willen redden, zullen ze volledig moeten gaan voor een "Paars+" of een "Volks" kabinet van VVD/PvdA/CDA.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86047726
Het zou mij eigenlijk niet verbazen als Beatrix opnieuw een informateur aanstelt die breed gaat kijken welke coalities mogelijk zijn.
pi_86048372
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:43 schreef Toad het volgende:
Scenario Hillen: VVD, CDA en PVV adviseren Beatrix om Rutte een proeve van een regeerakkoord te schrijven. Rutte gaat regeerakkoord schrijven voor VVD-CDA-PVV kabinet. Vervolgens sluiten de partijen zich daar bij aan.
Inmiddels smullen er al meer VVD-ers en CDA-ers van. Maar ik snap niet zo goed wat ze nu precies hopen. Denken ze dat Wilders of een week of twee is bedaard of dat de drie dissidenten dan geen bezwaren meer hebben of opgestapt zijn? Het lijkt mij eerlijk gezegd tijdverspilling. Het is mislukt. Move on.
  zaterdag 4 september 2010 @ 00:38:29 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86048473
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 00:35 schreef Toad het volgende:

[..]

Inmiddels smullen er al meer VVD-ers en CDA-ers van. Maar ik snap niet zo goed wat ze nu precies hopen. Denken ze dat Wilders of een week of twee is bedaard of dat de drie dissidenten dan geen bezwaren meer hebben of opgestapt zijn? Het lijkt mij eerlijk gezegd tijdverspilling. Het is mislukt. Move on.
Ze hopen dat alle 3 partijen dan zonder enig gezichtsverlies en met "nieuwe" goedpraatargumenten toch aan de slag kunnen...

Te treurig voor woorden, dat scenario...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 september 2010 @ 07:52:15 #123
862 Arcee
Look closer
pi_86052907
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 00:12 schreef maartena het volgende:
dan sluit ik in ieder geval niet uit dat we een PvdA/CDA/D'66/GL/CU coalitie krijgen, ofwel "Christelijk Centrum-Links" met 76 zetels.
Dan zou het oude kabinet van PvdA, CDA en CU dus de voormalige oppositieaanvoerders Halsema en Pechtold erbij halen. Klinkt niet erg logisch. En opnieuw de combo Pvda/CDA nog minder.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 4 september 2010 @ 07:59:19 #124
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_86052935
En we zwaaien met zijn allen naar Den Haag! :W
Laffe huichelaar
  zaterdag 4 september 2010 @ 07:59:57 #125
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_86052938
En wat nu? Nieuwe verkiezingen, wat ik al van begin af aan zei dat ze zouden komen
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')