Het vorige kabinet is opgeblazen door de PvdA. De rol die Verhangen daarin gespeeld heeft zal altijd onduidelijk blijven. Kan je Verhagen dus niet direct voor verwijten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Met Vehagen worden alle onderhandelingen moeilijk vanwege de reden dat het vorige kabinet is gevallen en de reden dat deze formatie mislukt is, hij mag hier en daar veel steun hebben maar ik denk niet dat hij daar op dit moment gebruik van kan maken.
(daarbij zou een Wijn de plaats van Koppejan in kunnen nemen)
Vond het zelfs nogal voor de hand liggend.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Toch vond ik de eis van Wilders niet abnormaal. Als hij nu zou eisen dat het CDA per definitie zijn fiat zou geven, ala, dat kan niet. Maar een eis dat als het CDA-congres ermee akkoord zou gaan dat er dan ook mee doorgegaan zou worden, dat vind ik niet buiten proporties.
En nee, je kan kamerleden idd niet dwingen, maar je zou het wel vrijwillig af kunnen spreken.
Wilders vond zijn eigen positie waarschijnlijk niet sterk genoeg.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Toch vond ik de eis van Wilders niet abnormaal. Als hij nu zou eisen dat het CDA per definitie zijn fiat zou geven, ala, dat kan niet. Maar een eis dat als het CDA-congres ermee akkoord zou gaan dat er dan ook mee doorgegaan zou worden, dat vind ik niet buiten proporties.
En nee, je kan kamerleden idd niet dwingen, maar je zou het wel vrijwillig af kunnen spreken.
Ik verwelkom ze met open armen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:11 schreef Arcee het volgende:
Hé, daar hebben we Halsema, Pechtold en Roemer na lange tijd afwezigheid weer.
Ik vind ook dat dit het belangrijkste argument voor Wilders moet zijn geweest.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:14 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Wilders vond zijn eigen positie waarschijnlijk niet sterk genoeg.
Hij had geen enkele garantie dat de 'dissidenten' in het gareel gehouden zouden (kunnen) worden, maar zou zich wel gaan binden aan een regeerakkoord waarin ongetwijfeld hij grote concessies moest doen.
Voorlopig komen er nog geen nieuwe verkiezingen hoor.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Binnenkort dus toch opnieuw stemmen. Immers de PvdA kan niet meeregeren want zij wilden niet met de VVD verder. Dan zal het CDA nog meer stemmen verliezen en ben ik echt benieuwd hoe het gaat eindigen. Wel leuk dat het eerst de PvdA was en nu het CDA die een regering naar de klote helpen.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bovendien is de brief van Klink hard aangekomen, veronderstel ik.
Mwa, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Deze dissidenten konden wel eens op hun huidige positie zitten vanwege voorkeursstemmen. Mensen hadden dus vertrouwen in de mening van deze mensen. Ik zou het juist vreemder vinden als er dan gezegd word: "je bent het eens met onze mening of je gaat maar weg".quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Dan zet hij 1.6 miljoen kiezers buitenspel. Die hebben deze CDA-ers verkozen, om zo te beslissen als zij goed achten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:09 schreef Ron_Jeremy het volgende:
De informatie en formatie gaan erom tot een kabinet te komen dat de steun van de meerderheid van de 2e kamer geniet. De zojuist verkozen 2e kamer, de 2e kamer die daar door de kiezer is neergezet. De gedoogconstructie was al dubieus, kamerleden vervangen net zo lang tot die steun er is slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:En nee, je kan kamerleden idd niet dwingen, maar je zou het wel vrijwillig af kunnen spreken.
Voor Paars+ wel, Roemer mag wel thuisblijven, maar met hem wil toch niemand regeren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik verwelkom ze met open armen.
Cohen is zo te zien naar de kapper geweest, en Femke is lekker gebruind.
Roemer mag van mij ook wel wegblijven, wat een circus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor Paars+ wel, Roemer mag wel thuisblijven, maar met hem wil toch niemand regeren.
Heeft niks met voorkeursstemmen te maken. De kiezer heeft gesproken, dit is de uitkomst, deze mensen vertegenwoordigen het volk en gaan hun werk doen in het algemeen belang. De kiezers hebben voor deze lijst gestemd, met al die mensen erop.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:19 schreef RTB het volgende:
[..]
Mwa, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Deze dissidenten konden wel eens op hun huidige positie zitten vanwege voorkeursstemmen. Mensen hadden dus vertrouwen in de mening van deze mensen. Ik zou het juist vreemder vinden als er dan gezegd word: "je bent het eens met onze mening of je gaat maar weg".
Kamerleden stemmen zonder last of ruggenspraak, dit zou een last zijn. Voor 1848 had je dat nog wel, kamerleden die naar hun baas in de provincie gingen om zich daar te laten vertellen hoe ze moesten stemmen. Maar dan is het dus gewoon stemvee.quote:Daarnaast haalde Verhaagen nog een gedeelte aan van de grondwet, iets met dat een kamerlid altijd zijn werk moet kunnen doen zonder dat mensen in zijn/haar nek hijgen, maar ik ben niet zo heel bekend met de grondwet moet ik bekennen
Ik vind de brief achteraf gezien ongeloofwaardig en de argumenten niet principieel, want Klink schaarde zich uiteindelijk wel achter een verklaring waarin staat dat de verschillen met de PVV zwaarwegend, maar overbrugbaar zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:19 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Die brief is de waarheid.
Vind ik.
Last en ruggespraak.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:19 schreef RTB het volgende:
[..]
Mwa, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Deze dissidenten konden wel eens op hun huidige positie zitten vanwege voorkeursstemmen. Mensen hadden dus vertrouwen in de mening van deze mensen. Ik zou het juist vreemder vinden als er dan gezegd word: "je bent het eens met onze mening of je gaat maar weg".
Daarnaast haalde Verhaagen nog een gedeelte aan van de grondwet, iets met dat een kamerlid altijd zijn werk moet kunnen doen zonder dat mensen in zijn/haar nek hijgen, maar ik ben niet zo heel bekend met de grondwet moet ik bekennen
Laten we het de Vlamingen vragen. Ik denk dat we zo tegen 2019 het antwoord van NEE kunnen verwachten, nadat eerst 9 jaar lang compromissen zijn besproken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:26 schreef sjakie007 het volgende:
Ik denk dat Groot-Vlaanderen de enige optie nog is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |