Ik had naar utrecht moeten gaan danquote:Op zondag 5 september 2010 23:24 schreef Zuivelkoe het volgende:
Eerstejaars sociologie aan de Universiteit Utrecht, mag ook wel in het lijstje. Het lijkt mij een zeer interessante studie en heb me er ook op het laatste moment voor ingeschreven, maar heb morgen dus mijn introductie. Ik heb echter geen idee wat ik er later mee wil doen en dit vormt voor mij ook de grootste belemmering om de studie af te maken. Misschien dat ik er na een half jaar mee stop. Heb overigens maar 9 uur college per week en donderdag (stapavond) vrijdag vrij, dus een hele zware studie lijkt het me niet..
hopelijk volgend jaarquote:Op zondag 5 september 2010 22:32 schreef Impressie het volgende:
Op die manier had ik het nog niet bekeken, denk inderdaad dat het wel erg leerzaam is al vraag ik me af of ik er op die manier tussenuit kan springen. Denk dan toch dat ik eerder eruit kan springen met prestaties dan met een babbeltje maken met de docenten/professors en uiteindelijk onderzoekshelper kan worden.. Maar dat komt vanzelf wel goed!
Heb jij nog iemand nodig?
ik heb een hele bachelor gedaanquote:Op maandag 6 september 2010 01:11 schreef Swietje het volgende:
Automatic_ ben je met je HBO P ingestroomd op de uni of heb je eerst een hele HBO bachelor gedaan?
Ja,quote:Op zondag 5 september 2010 22:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Nu nog hopen dat ik al die zalen kan vinden....
Alles boven 100 is zeker op de eerste verdieping en alles boven 200 op de tweede verdieping?(RUG)
Ik zal het onthoudenquote:Op maandag 6 september 2010 08:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
hopelijk volgend jaarBen nu nog student!
Je zal er dan echt wel aan moeten trekken denk ikquote:Op maandag 6 september 2010 19:54 schreef Maria2.0 het volgende:
Leuk om hier wat Uni studenten te zien ook. Ik wil graag door na mijn eerste jaar maar wat ik wil gaan doen weet ik nog niet. Talen en sociale studies trekken me erg, met name sociologie qua sociale wetenschappen. Ben alleen een ramp in wiskunde, heb het na mijn 2e middelbare schooljaar ook laten vallen en sindsdien niks meer mee gedaan. Dan wordt statistiek wel een bitch...
Periode 3 is hier gestart, weer een flink omvangrijk project wat centraal staat en eind van deze periode een gespreksassessment wat ik moet halen en een fucking outdoor
doe wat je het leukste vind, motivatie > het inzicht dat je nu hebtquote:Op maandag 6 september 2010 20:07 schreef Maria2.0 het volgende:
Ja mijn sociologie docent waarschuwde me ook al. Ik vrees dan ook dat ik toch keihard ga falen aangezien mijn inzicht minder dan nul is.
Talen is dan een veiligere keus. Qua beroepsperspectief echter weer wat minder.
Ik krijg er een punthoofd van, kom er gewoonweg niet uit wat ik wil
Hier nog een wiskunderamp (dyscalculie), maar inmiddels tweedejaars student psychologie. En dat aan de RuG, die toch wel bekend staat vanwege haar statistiek.quote:Op maandag 6 september 2010 19:54 schreef Maria2.0 het volgende:
Leuk om hier wat Uni studenten te zien ook. Ik wil graag door na mijn eerste jaar maar wat ik wil gaan doen weet ik nog niet. Talen en sociale studies trekken me erg, met name sociologie qua sociale wetenschappen. Ben alleen een ramp in wiskunde, heb het na mijn 2e middelbare schooljaar ook laten vallen en sindsdien niks meer mee gedaan. Dan wordt statistiek wel een bitch...
Periode 3 is hier gestart, weer een flink omvangrijk project wat centraal staat en eind van deze periode een gespreksassessment wat ik moet halen en een fucking outdoor
Respect dat je ondanks het negatieve gezeik knalhard doorzet!quote:Op maandag 6 september 2010 20:18 schreef ChipsZak. het volgende:
Zij zei eigenlijk 'als je het nu al niet kan, zal het ook nooit wat worden'. Net als bij de introductiedag door een ander 'als je geen statistiek kan, helaas'.
Ik kan d'r altijd zo pissig van worden, ik ben geen mongool ofwel,.
In ieder geval, het is zéér zeker wel mogelijk, maar wel hard werken. Ik heb bijles speciaal voor statistiek (niet vanuit de school, die biedt alleen groepsbijlessen), en als er een tentamen komt soms wel 2 a 3 keer per week. Maar het kán wel.
Nu moet ik zeggen dat ik wel een enorme drive heb, omdat ik al sinds de middelbare school klas 3 te horen krijg dat ik niks zal redden omdat ik gewoon hard faal in wiskunde. Ik kon het vak ook niet laten vallen want dat kon alleen op havo en ik deed vwo. Dus ik heb altijd al hard gewerkt en veel opgeofferd om mijn (wiskunde)toetsen te halen
Ja serieus. Ik heb vandaag trouwens maar weinig tweedejaars gezien ook, volgens mij zijn er nog een stuk of 30 over.quote:Op zondag 5 september 2010 22:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Serieus? Dat is wel heel weinig...
Dan klinkt het toch juist niet als een pretstudie, als zo weinig studenten het maar halen....
Goede tips!quote:Op maandag 6 september 2010 20:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
doe wat je het leukste vind, motivatie > het inzicht dat je nu hebt
Ales kun je leren, je zult er misschien hard voor moeten werken, maar de sociale studies zijn niet zo zwaar dat je het niet red als je alles goed bij houdt en er hard voor werkt. Plan gewoon lekker een halve dag, of wannee het nodig is een hele dag, met een klein groepje waarin je elke week statistiek doet en je zult het zonder problemen halen vermoed ik.
Knap dat je toch doorzet.quote:Op maandag 6 september 2010 20:18 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hier nog een wiskunderamp (dyscalculie), maar inmiddels tweedejaars student psychologie. En dat aan de RuG, die toch wel bekend staat vanwege haar statistiek.
In de werkgroepjes moesten we ook van te voren huiswerk maken,ik snapte d'r niks van en ik ben ook naar de coordinator van practicum statistiek gegaan. Zij zei eigenlijk 'als je het nu al niet kan, zal het ook nooit wat worden'. Net als bij de introductiedag door een ander 'als je geen statistiek kan, helaas'.
Ik kan d'r altijd zo pissig van worden, ik ben geen mongool ofwel,.
In ieder geval, het is zéér zeker wel mogelijk, maar wel hard werken. Ik heb bijles speciaal voor statistiek (niet vanuit de school, die biedt alleen groepsbijlessen), en als er een tentamen komt soms wel 2 a 3 keer per week. Maar het kán wel.
Nu moet ik zeggen dat ik wel een enorme drive heb, omdat ik al sinds de middelbare school klas 3 te horen krijg dat ik niks zal redden omdat ik gewoon hard faal in wiskunde. Ik kon het vak ook niet laten vallen want dat kon alleen op havo en ik deed vwo. Dus ik heb altijd al hard gewerkt en veel opgeofferd om mijn (wiskunde)toetsen te halen
Over de psychologieopleiding; hoe zijn de biopsychologische en neuropsychologische vakken in het eerste jaar?quote:
Niet mee eens,quote:Op maandag 6 september 2010 20:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Goede tips!
Daarnaast: statistiek hoef je niet helemaal te snappen om het te halen (ook al zegt iedereen van wel). Wanneer je weet welke formules je moet toepassen ben je het eerste half jaar al een heel eind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |